Új hozzászólás Aktív témák
-
vicze
félisten
válasz #16820480 #20 üzenetére
A LED villogást mai napig nem küszöbölték ki teljesen. Lehetni sok mindent lehetne, csak az ég világon nem találok semmi információt róla, hogy ennél a típusnál mi a helyzet. Már maga a kijelző is problémás. Azt már értem, hogy a visszapillantó törökként is funkcionál/állítható, így ez a lehető legrosszabb, mert a kijelző előtt van egy csillogó fólia, ami a láthatóságot erősen befolyásolja.
Tehát ha az általad leírtak nincsenek benne, akkor gyakorlatban egy értelmetlen megoldásról van szó, ami csak csili-vilire jó másra nem. -
kBika
csendes tag
válasz #16820480 #54 üzenetére
Pár éves használt autók simán vannak már annyiért. Akinek városba kell valami rohangálós, az nem feltétlenül újat vesz, de ha újat akkor sem 10+ körül nézeget.
Aláírom nem fair összehasonlítani egy új és egy használt autót, de pont a benzines hondák mennek el az örökkévalóságig. -
#06658560
törölt tag
válasz #16820480 #56 üzenetére
"Pont a Plugin hibridnél fogsz jócskán bukni a csomagtérből vagy belső térből, mert benzinmotor és akksi is kell bele, plusz egy komplex automata váltómű, ami a kettőt összehangolja."
Ugyan miért kell bele komplex váltóm? Valamint az hol vesz el a csomagtérből helyet?
Az akksi miért kéne sok helyet vegyen el akár az utas, akár a csomagtérből?#51 vicze1: Ködben valahogy jobban lát a kamera, mint az emberi szem. Akkor is jobb a kamera a normál tükör helyett. Valamint kevésbé fog összegyűlni rajta hó, egyéb mocsok, ami egy normál tükörnél be tud szépen ülni. Szidtam is ezért eleget a céges Fiestát.
[ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
válasz #16820480 #56 üzenetére
Igazabol a hatotavnovelt elektromos kene nagyobb teret kapjon, mint pl. a BMW i3. Mini motor, akkura dolgozik nem a kerekre, mukodesileg full elektromos. Jo hat az i3 pont nem nagy csomagterre epult, de elvileg lehetne ezen az elven mukodo nagyobb auto is. Ez a modozat siman megszuntetne' a hatotav-parat (persze a fanyalgok akkor is jonnenek, hogy benzinbol ures akkuval mar csak 80-nal mehet, de azt azert mar nem lehet komolyan venni).
-
#06658560
törölt tag
válasz #16820480 #73 üzenetére
De befér az ülés alá és nem vesz el helyet az utastérből. Lásd Opel Grandland X.Ha jól emlékszem ugyan ugrott belőle a pótkerék, mert oda a töltőkábel ment, de nem lenne muszáj akkora akku abba sem, ha már hibrid, és elférne minden. A tank amúgy ugyanott van benne, mint a normál. Normális mérnökökkel megoldható, hogy ne vegyen el semmi hasznos teret. Csak akkor lényegesen drágább lesz a normál sorozatoknál.
[ Szerkesztve ]
-
#06658560
törölt tag
válasz #16820480 #92 üzenetére
Peugeot 208 benzines és elektromos változat.
#93 Tigerclaw. Nem éri meg. Milliárd Euro nagyságrendű egy padlólemez kifejlesztése, így egy modellvariánsnak egyedit kialakítani nem fér bele. Gyártási költségei is nagyok. Ehhez képest a PSA megoldotta, hogy ugyanaz a padlólemez jó legyen plug in hibridnek is. Még a más futómű sem okoz gondot.
#94 Fall-N. Hogy nem így megy? Mondom, Grandland X, ugyanaz a test nyeli el a hagyományos és a hibrid megoldást, utóbbit akár összkerékhajtással. És azért tizenöt év autóipari fejlesztési tapasztalattal tudom mondani, de, mehet így, ha normális mérnökök dolgoznak a projekten. A téma pedig az volt: hogy a plug in hibrid a csomagtérből vagy az utastérből vesz el helyet, mert muszáj neki, és ott nem volt kategória megnevezve, vagyis általánosan. Ehhez képest a Stellantis modellek bizonyítottan nem teszik egyiket sem.[ Szerkesztve ]
-
Tigerclaw
nagyúr
válasz #16820480 #100 üzenetére
Az egyebkent egy tipikusan megfigyelt dolog, hogy sokan tulertekelik a hatotavot. Nem azt nezik, hogy 90-95%-ban eleg lenne annyi is, hanem hogy mi lesz ha evente 1x-2x hosszabb utra kell menni. En inkabb engednek a hatotavbol, mint mondjuk a csomagtarto meretbol. Kis e-autot mondjuk tenyleg ne vegyen senki egyeduli autonak, hacsak nem milliomos es "why not?".
Persze nem mindenkinek valo az e-auto, de sokkal tobb embernek lenne idealis, mint amennyien elso blikkre belegondolnak a dologba. Szerintem foleg a magas ara es gyartokapacitas az ami miatt nagyon lassan fog terjedni... vagy kesobb esetleg az elerheto nyersanyagok es a toltohalozat tulterheltsege miatt. Mielott meg megkapom, hogy hanyszaz szazalekkal not az e-autok szama az elmult evekben, a szamokat az osszes eladott vagy futo autohoz kell nezni, nem sajat magahoz, mert nullalrol indulva minden novekedes oriasinak tunik szazalekosan.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
válasz #16820480 #100 üzenetére
Értem valamennyire, bár ha nekem lenne egy kocsim ingázni, és 12 millió körüli lenne keret, akkor valahogy még mindig logikusabbnak tűnik egy kompakt.
Nyaralni meg szintén lehet menni ám vonattal meg repülővel, ha már a városban alternatíva a tömegközlekedés.
Pont ez az, akkor úgy érzem, hogy spórolok és valóban teszek valamit a környezetért. De ha már ott a saját kocsi, akkor nehogy már gond legyen a Tapolca, ahogy a cikkben is írják.#101 axioma: na igen, bár ez inkább a pesti tömegközlekedést minősíti...
[ Szerkesztve ]
-
Noukoum
veterán
válasz #16820480 #118 üzenetére
A probléma inkább az hogy a honda-e nem egy ár érték arány bajnok, nem értem miért kell neki ezt összemosni a villanyautókkal.
Az meg nagyon unalmas hogy teljesen más felszereltséggel hasonlítunk össze autókat.
Igen egy golf tényleg 8 milliónál keződik, csak mire felextráztam id3 fapad szintre addigra 12 milliónál jártam.. A középső id3 15 milliónál indul, a kis aksis 11-12milliónál fog. És egy benzin/dízelautó sosem lesz olyan mint egy villanyos.
Annyi előnyük van, hogy valamivel ritkábban kell megállni tankolni őket.
Vagy annyi "előnyük" van hogy el kell mennem tankolni, mert sajnos áram van otthon. Persze értem mire gondolsz, csak érdemes az érmének mindkét oldalát megnézni.„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Tewe013
őstag
-
Noukoum
veterán
válasz #16820480 #142 üzenetére
Ne azokat próbáld meggyőzni akik utálják a villanyautózást, hanem azokat akik azért bizalmatlanok a technológiával kapcsolatban mert új vagy mert rengeteg téves információt hallottak. Hidd el aki azt akarja hinni hogy a Föld lapos az azt fogja hinni, csinálhatsz te bármit.
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
dabadab
titán
válasz #16820480 #155 üzenetére
A tömegközlekedéssel amúgy az az egyik gond, hogy jelenleg nem elektromos, a néhány villamost meg metrót leszámítva
Meg a vonatok jó része is az. Mondjuk az elég rossz, hogy Budapesten kb. nulla szinten van a helyi tömegközlekedésbe integrálva a vonat, ellentétben pl. Béccsel, hogy ne menjek messzire.
DRM is theft
-
Vesa
veterán
válasz #16820480 #187 üzenetére
Jól mondod, írtam is, hogy pl. az Ion 4 csillagot hozott, ami jó tervezésre utal. Persze a fizika törvényei ettől még nem fognak megváltozni, ha nagy tömeg ütközik kicsivel, ott aligha a kicsinek lesz nagyobb esélye. Hangsúly az esélyen van, kőbe vésve semmi nincs.
Egyebekben nem vagyok e-autó ellenes, mint írtam korábban, ha felére csökkennek az árak, elkezdem komolyan venni, de jelenleg ár/érték arányát és használhatóságát tekintve nem győzött meg, illetve a hippi érzés a környezetvédelemmel szintén megmosolyogtat egy kicsit. Nem maga a törekvés mert azzal maximálisan egyetértek, de ha valóban a bolygót akarnánk megvédeni, akkor számos ezerszer fontosabb pontja van a CO2 terhelés kérdéskörének. Sajnos az átlagembert nem érdekli az ipar, az energiaszektor, vagy a repülés/hajózás szennyezése. Ezt tehát nem lehet eladni nekik. Azt viszont igen, hogy a városban ne pöfögjön a kocsi mert azt még átlátja, ami egyébként valóban üdvözítő lenne, ha létezne olyan tech, amivel közben nem szennyezünk ugyanúgy szanaszét mindent, csak a városon kívül.8th
Ez igaz, de természetesen igaz marad az e-car szegmensben is (mondjuk az elolthatatlan Li-ion akkutüzekről nem is beszéltünk itt ugyebár, ami egy elég jelentős probléma komolyabb baleseteknél, tűzoltók mesélnek erről pár videóban). A tesztekben egyébként többféle ütközést vizsgálnak, lefedve a közúti esetek döntő többségét (féloldalas, frontális, oldalsó esetén kétfélét is, gyalogos gázolás stb.)[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz #16820480 #198 üzenetére
"Persze, de ennyi erővel akkor egy Hummerrel kell járni, az a legtutibb (van belőle elektromos ), vagy majd Cybertruck, mert hát az aztán mindet letolna az útról. "
Senkit nem akarok letolni az útról, éppen ellenkezőleg! Pont azok ellen kell védekeznem! Ha lesz épeszű áron E-SUV vagy valami rendes 5 üléses autó, akkor vissza fogok nézni a történetre, bár az akkuk így sem nyugtatnak meg egyelőre. De ezek most még olyan áron mennek, hogy ha mellé számolom a napelemes rendszert is, akkor kb. az életben nem térül meg a ráköltött pénz (még a "füstös" nagyobb szervízköltségével sem). Inkább körberepülöm a Földet a családdal, több értelmét látom arra költeni ennyi pénzt.A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz #16820480 #200 üzenetére
A piac diktálja, azért gyártanak ennyi SUV-ot, mert azt keresik az emberek. Én sem vagyok oda érte, az S-Max egyterű, ami már gyakorlatilag kihalófélben van, tulajdonképpen nem ok nélkül, mert tényleg szinte csak nagycsaládosoknak való és többségében rondák is mint a bűn. A kisebb egyterűek átmentek SUV-ba, ez lett a keresett forma. Én 25 éven át kizárólag sedant vagy Touring-ot vettem, csak azóta járok dobozzal, mióta kell a hely a családnak. A cikkben szereplő autó nekem sem méretben, sem kinézetében nem elfogadható, de ez tényleg csak ízlés dolga.
A Cybertuckra én is kíváncsi leszek.
Itt pedig egy motorblokk nélküli gyűrődőzóna: Nissan Leaf Crash Test (ez konkrétan siralmas) Tesla viszont tényleg jól törik, de az nagyobb is.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
k-adi
nagyúr
válasz #16820480 #200 üzenetére
szerintem lesznek másfélék is később, ne aggódj... azért van eleinte sok suv-alakú mert az a trendi most és biztonságosabbnak érződik (bár szerény véleményem szerint azok is - de nem akarok vitát)
illetve lehet azért is, mert nagyobb kocsi alá nagyobb akku-t tudnak tenni? de lehet ezt majd cáfolja valaki
[ Szerkesztve ]
-
hypno skate
senior tag
válasz #16820480 #200 üzenetére
"Nekem pont az a bánatom, hogy szinte minden e-autó az suv manapság...."
Mert még fiatal vagy és jók a térdeid. Nem kell lendületet venned, vagy kapaszkodnod, vagy támaszkodnod, ha fel akarsz állni.
Ha kicsit rozogább leszel, majd átértékeled a magas építésű autók előnyeit.A vegetariánus ősi indián szó. jelentése: ''Béna vadász'' TELEFONSZÁMOM a profilomban
-
dabadab
titán
válasz #16820480 #231 üzenetére
Ami nagyon nehezen fűt be, az a kiegészítő fűtés nélküli dízel, mivel ott kevesebbb a hulladékhő, mint benzinesnél (ezért jött divatba, hogy beleraknak gyakorlatilag egy olajkályhát, ami a hűtővizet külön felfűti (ez nem az állófűtés, hanem azon kívül egy másik rendszer)). Egyik volt kollégám szokott panaszkodni, hogy téli hidegben a kb. félórás út végén kezd csak el bemelegedni az autója.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
Új hozzászólás Aktív témák
- Mit tehetsz jogilag, ha átvertek, megkárosítottak a Hardveraprón?
- Nők, nőügyek (18+)
- OLED TV topic
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Milyen nyomtatót vegyek?
- Milyen TV-t vegyek?
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Aliexpress tapasztalatok
- Motoros topic
- További aktív témák...