Új hozzászólás Aktív témák
-
dabadab
titán
Ahogy elnézem, elektromos autót továbbra is csak a Tesla tud csinálni, viszont az a beltér nagyon ott van.
DRM is theft
-
dabadab
titán
Mert kamerából többet lehet kihozni, mint sima optikából. Fényképezőgépeknél is teljesen lenyomták az EVF-ek az optikai keresőket.
Na meg amikor ki kell fizetni egy letört tükör 100+ ezres árát, akkor azért tényleg felmerül, hogy milyen fasza lenne, ha nem kellene ilyen drága és sérülékeny dolgokat rakni az autókra.
Plusz légellenállás
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz Pro Koryak #15 üzenetére
Ha ezen kell fizetni egy letört külső "tükröt" az nagyon nem 100+ ezres tétel lesz
Egy hagyományos tükörben van legalább két villanymotor, elektronikusan vezérelt sötétedő üveg, fűtés, világítás, esetleg még kamera is holttérfigyeléshez. Ehhez képest az egyetlen szál, fixen beépített kamera nem tud drágább lenni, ráadásul a rendes tükörrel ellentétben ez nem lóg ki, vagyis sokkal-sokkal kisebb esély van arra, hogy letörjön.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz Tigerclaw #42 üzenetére
a megmondoemberek allandoan azt emlegetik, hogy az akku arak evrol evre olcsobbak, ami az e-autok felarat fokepp jelentik, csak valahogy nem latni sehol azokat az allitolag olcsobb e-autokat
Leginkább azért nem látod az árcsökkenést, mert ezek elsőgenerációs elektromos autók, nincs mihez képest látni az árcsökkenést.
De ott van a Nissan Leaf, amiből az első generáció 2010-ben jött ki - inflációval kiigazítva - 40000 USD-ért, a 2021-es modell meg 32000 USD úgy, hogy 24 kWh-ról 62 kWh-ra nőtt az akkuja.
DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz freeknight #43 üzenetére
Nem tudom, hogy feltűnt-e, de eddig is létezett a "városi autó" kategória. Ez egy ilyen.
Tudom, hogy az internetes fórumokon az a tipikus autós use case, hogy az ember lezavarja vele a Budapest-München távot naponta kétszer, de a valóságban van egy csomó olyan autó, ami gyakorlatilag soha nem hagyja el a város határait.DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz Pro Koryak #50 üzenetére
Szerintem ezzel mindenki tisztában van, hogy ez kifejezetten drága autó és csak a vevők egy kis részének érdekes, akik valami miatt mégis hajlandóak érte ezt kifizetni.
DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz hypno skate #99 üzenetére
Vagyis az elterjedésük esetén jócskán megnövekszik az üzemben lévő autók száma
Időnként tényleg eltöprengek, hogy akik ide kommentelnek, azok láttak-e már autókat vagy esetleg valami párhuzamos univerzumban élnek, ahol a "városi kisautó" egész egyszerűen nem létezik, soha nem gyártottak Aygot, Yarist, Twingot, Matizt, Smartot.
DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz Tigerclaw #106 üzenetére
Ha mar most sincs eleg akku
Nem lehetne-e esetleg azt, hogy nem okádod tele az összes villanyautós topikot marhaságokkal?
Nyilván te is tudod, mivel már pont neked írtam egy másik topikban, hogy meredeken emelkedik az akkugyártókapacitás, akkor meg minek kérdezel ilyen hülyeségeket?DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz hypno skate #114 üzenetére
A "városi kisautók" zömével simán le lehet menni a térképről
Igen, és akkor most jöjjön egy történet arról, hogy egy kispolákkal négyen lementetek nyaralni Görögbe', úgy, hogy a kétheti pacalpörköltkonvzervet is vittétek magatokkal
Persze, el lehet velük menni messzire (ahogy nyilván a Honda E-vel is), csak nem olyan túl jó érzés meg nagyon jól láthatóan nem erre vannak kitalálva.
és nem második, harmadik autóként működnek, hanem egyetlenként a családban.
Ez esetleg Magyarországon van így, illetve annak is a szegényebb részein (mifelénk elég standard a háztartásonkénti két autó, gond is a parkolóhelyek száma).
DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz #16820480 #155 üzenetére
A tömegközlekedéssel amúgy az az egyik gond, hogy jelenleg nem elektromos, a néhány villamost meg metrót leszámítva
Meg a vonatok jó része is az. Mondjuk az elég rossz, hogy Budapesten kb. nulla szinten van a helyi tömegközlekedésbe integrálva a vonat, ellentétben pl. Béccsel, hogy ne menjek messzire.
DRM is theft
-
dabadab
titán
számomra az is fontos, hogy az autó amibe a családomat ültetem, mennyire biztonságos
Ez egy 1,6 tonnás autó, amit mivel eleve villanyosnak terveztek, nagyon masszív utascellája van, ami miatt ráadásul a súlypont is nagyon alacsonyan van, ráadásul nincs az orrában ott a jókora, egyben mozgó, nem összecsukló motorblokk, szóval ebből a szempontból teljesen rendben van.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
dabadab
titán
Bocs, de én nálad látom a megmagyarázási vágyat arra, hogy a motorblokk véd, annak ellenére, hogy ez elég nyilvánvalóan nem igaz.
A teszteken azért nem ment be az utastérbe, mert annyi tartlék volt a gyűrődőzónában, hogy elférjen ott ütközés után is a motorblokk, nem pedig azért, mert köddé vált vagy nem tudom, hogy mit gondolsz róla. Szóval a tesztekben az utascella nem a motorblokk miatt, hanem annak ellenére maradt nagyjából sértetlen.
Elég árulkodó az, hogy a Teslák az USA történetének legjobb töréstesztjeit produálták.De a legendáriumot, miszerint a motorblokktól könnyebben meghalsz, elég sok teszt, és az élet is cáfolja.
Abszolút semmi nem cáfolja. Neked sem sikerült semmi cáfolatot sem hoznod.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
dabadab
titán
Igen, láthatóan elég rosszul fogalmaztál, ugyanis konkrétan azt írtad, hogy "Az egyben motorblokk pont, hogy véd!" Ezzel szemben a valóság ennek pont az ellenkezője.
Nem azonos hatásfokot jelent fél méter, és másfél méter gyűrődési zóna!
Igen, és ugye a motorblokk hiánya effektíven megnöveli a gyűrődőzóna méretét, ugye.
A tömegről meg annyit, hogy ez a Honda E - ahogy azt a kis biztonsági thread elején említettem - kb 1500 kg, vagyis annyi, mint mondjuk egy Audi A4. Nem Smart.
Másrészről, mint írtam, a balesetekkel kapcsolatban elektromosnál tényező az akkupakk gyúllékonysága, ami viszont a "füstös" autóban nincs (az üzemanyag ott is begyulladhat szerencsétlen esetben, de ez meglehetősen ritka
Ahogy látom, továbbra se vagy túl jó barátságban a tényekkel. Valójában a tapasztalat egyértelműen azt mutatja, hogy a sima üzemanyag jóval tűzveszélyesebb, mint az akksi.
Azt hiszem, ezt a témát ezzel le is zárhatjuk.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
dabadab
titán
Mármint konkrét árakat néztem, ez nem elméleti sík...
Ugyanannak az autónak a konkrét eladási árát (NEM a listaárát) hasonlítottad össze az egyéves árával? Mert általában ez ott szokott megbukni, hogy a listaárat nézik, annak meg sok köze nincs a valósághoz.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz #16820480 #231 üzenetére
Ami nagyon nehezen fűt be, az a kiegészítő fűtés nélküli dízel, mivel ott kevesebbb a hulladékhő, mint benzinesnél (ezért jött divatba, hogy beleraknak gyakorlatilag egy olajkályhát, ami a hűtővizet külön felfűti (ez nem az állófűtés, hanem azon kívül egy másik rendszer)). Egyik volt kollégám szokott panaszkodni, hogy téli hidegben a kb. félórás út végén kezd csak el bemelegedni az autója.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz 7Heads Drago #239 üzenetére
Auxiliary heater néven keresd az ebayen
Most megnéztem, ezek elektromosak, nem olajkályhák (az csak a Webasto) - mindenesetre a lényegen nem változtat: a dízel nagyon lassan melegszik fel.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz 7Heads Drago #244 üzenetére
A családban jó néhány dízel van és egyben sincs az általad emlegett technika.
Ezt egyébként honan tudod ilyen biztosra? Ez tipikusan olyasmi, ami nem szokott szerepelni a prospektusokban meg hasonló helyeken, a gyártók sima implementációs részletnek veszik, én is tök véletlenül tudtam meg a mienkről.
Sőt, meglehetősen biztos vagyok abban, hogy a Golfodban is van egy ilyesmi[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz 7Heads Drago #251 üzenetére
nem hogy a golfban de még az eggyel nagyobb Passat-ban sincs gyárilag
Ez konkrétan nem igaz, legalább tíz éve alapfelszereltség a dízelek mellé.
DRM is theft
Új hozzászólás Aktív témák
- Dell Latitude E7450 Full i7-5600U, 16GB DDR3, 512GB SSD, FHD IPS, Nvidia, HUN Vil.Bill. Új
- Dell Latitude 7310 i7-10610U, 16GB DDR4, 512GB NVMe, FHD IPS Privacy, HUN Vil.Bill, NBD, Új Állapot
- Dell Latitude 7310 2in1 Alu i7-10810U, 16GB DDR4, 512GB NVMe, FHD IPS Touch, HUN Vil.Bill.
- Dell Latitude 7420 Aluminium i5-1145G7, 16GB DDR4, 512GB NVMe, FHD IPS Touch, HUN Vil.Bill, NBD
- Dell Latitude 5421 i7-11850H, 32GB DDR4, 1TB NVMe, FHD IPS, HUN Vil.Bill. Új Állapot, NBD