Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • lajthabalazs

    senior tag

    válasz Joshi #44 üzenetére

    Valószínüleg azért gondolod hogy nem magyaráztam meg semmit, mert valami varázslatot vársz. Pedig tényleg csak arról van szó, hogy legyen a barlang sötét mint a barlang, a nap meg világos (és olyan színű) mint a nap. Ehhez pedig három dolog kell, valami, ami rögzíti vagy generálja (utóbbi lényegesen egyszerűbb, ezért játékokban hamarabb terjedhet el) a széles intenzitás-spektrumot, kell egy formátum ami képes tárolni a széles intenzitás-spektrumot, és végül egy kijelző, ami tud annyira világítani, amennyire szükséges.

    Az hogy a szem nem képes befogadni a nagyon világosat, és a nagyon sötétet egyszerre, az nem igaz. Ezért kell annyi világítás a forgatásokon, annyi beállítás a kamerákon, meg árnyékolás, meg derítés, meg szűrők, meg a fake HDR, mert az emberi szem egy "állásban" is sokkal szélesebb intenzitást fog át, mint a hagyományos képrögzítő eszközök. Ezért lesz az amatőr fotós csalódott, hogy nem tudja lefotózni, amit lát, mert valami sötét, vagy beég, miközben ő a saját szemével látta a részleteket. Lehet hogy pislogott közben ,vagy nem nézett a napra, csak tudta, hogy süt. De mégis van egy elképzelése arról, hogy mit lát, és az nem egyezik azzal, amit egy SDR kamera rögzít. És persze időben sokkal szélesebb fényviszonyokhoz alkalmazkodik, mint egy lakossági fogyasztásra szánt fényképezőgép.

    Ezt az élményt hivatott a HDR kijelző visszaadni. Hogy egy autós jelenetnél vakítani fog a szembejövő fényszóró, de ha közben a képernyő aljára néz a néző, akkor mégis ott lesz a műszerfal a halvány háttérfényével, és az égen látszódni fognak a csillagok. Valós intenzitással. Tehát ha belenézel a reflektorba, kitágul a pupillád és nem látsz mást, de ha elnézel a szélére, akkor előbújnak a sötét részletek. Mint a valóságban, és nem úgy, mint egy SDR képen.

    És a Half Life -os jelenet nem egy trükk lesz, hogy ahogy az avatarod hozzászokik a fényhez, úgy idővel előtűnnek a részletek. Hanem végig ott lesznek a részletek, és a te szemednek kell hozzászoknia a nagyobb fényerőhöz, amikor a karaktered kijön a sötétből.

    Szóval az egyetlen csoda, hogy hogyan valósítják meg nagy méretben, ésszerű fogyasztással. Az elv magas szinten végtelenül egyszerű, azt mutatja a kijelző, amit a valóságban látnál. Vagyis egy nagyságrenddel közelebb lesz a valósághoz, mint az SDR megjelenítők.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák