Új hozzászólás Aktív témák
-
Sebhelyes
senior tag
válasz Akos1994 #187 üzenetére
Egyrészt a VW-nek csak ilyen hatótávú EV-je van, másrészt fedhetetlen barátainknak szerintem úgy hiányzik a dízelbotrány miatti elektromos jófiú-offenzíva, mint a púp a hátukra, ők nagyon szívesen gyártanák továbbra is a szaros dízeleiket a pórnépnek, egy kis EV-lejáratás pont jól jön nekik
-
vicze
félisten
válasz Sebhelyes #201 üzenetére
A VW a dízel gyártást elég erőteljesen visszavágja, és 2020-ra jön a teljes EV platform ami idén lett bemutatva.
A mostani autók kb. conceptek(VW oldalról), illetve meglévők átépítése, nem pedig valós EV köré épített autó.
Mivel a valóságban EV-t gyártani igen egyszerű az egész csak az aksin múlik kb. és hogy tudsz-e elég készletet beszerezni. A elektromotor az egy faék dolog, amire nincsenek már különböző védő szabadalmak, hála a Teslának, így bárki gyárthat aki csak akar.Amik most a legjobb "megfizethető" EV-k: Zoe (40kW), a Bolt/Ampera-e, és a Model 3. Ezek mind biztosan tudják a 300km-et, akkor is ha megy a fűtés/klíma(többnyire 400 fölé vannak belőve).
[ Szerkesztve ]
-
vicze
félisten
Nem véletlen az idézőjel, mert magyarnak sok minden nem megfizethető. Illetve az EV-k felszereltsége azért többnyire sokkal jobb mint, a normál alapmodelleké, mert nem tudsz kispórolni belőle dolgokat.
A Zoe nem Fiesta méret, hanem Focus, ahogy a többi is. Mo-n eddig volt 1,5milla támogatás rá, ezt csodásan már megszüntették, külföldön azért sokkal jobban támogatják, tehát nincs regisztrációs költség útdíj se adó rá. -Illetve a fenntartási költség is szintekkel alacsonyabb.Elvileg ebben a hónapban mutatják be a 2018-as Leaf-et, ami a "next big thing" dupla hatótávval(~300+km) és önvezetéssel, aminek a demoja igencsak meggyőző volt. Ez lesz az első 2. generációs EV, ~10millás áron.
[ Szerkesztve ]
-
addikt
Az új Leaf ProPILOT rendszerét erős túlzás önvezetésnek nevezni. Valahol ott lehet tudásban, ahol a Tesla Autopilot: sávtartás (leginkább autópályán) meg "Traffic Aware Cruise Control". A hatótáv is kérdéses még. Elvileg csak 160 mérföldet tud majd a $30k-s alapáron a várt 200+ mérföld helyett. Szept. 5-én mindenesetre kiderül. Az mindképp pozitívum, hogy már nem lesz olyan ocsmány bogár kinézete.
[ Szerkesztve ]
-
dabadab
titán
Mondjuk Norvégiában a sok elektromos autónak tök egyszerű gazdasági oka van: egy darabig az autókra kivetett brutális mértékű adók alól mentesültek az elektromosok és így már versenyképes áruk volt. Aztán fokozatosan kivezették (kivezetik) az adókedvezményt, volt is egy brutális eladási csúcs a Tesláknál akkor, amikor még utoljára élni lehetett vele.
DRM is theft
-
vicze
félisten
Az önvezetés ez lesz, nyilván nem az alapmodellben és nyilván minden a törvényi szabályozástól függ, képesnek képes lesz az önvezetésre.
A hatótáv meg nehezen tudom elképszelni, hogy 300km alatt lesz, mert már minden másik fölötte van és a Leaf-nél tényleg nagyon hátrányos a rettentessen kicsi hatótáv. -
BiP
nagyúr
Minden más?
BMW i3 2015: "A BMW i3 tisztán elektromos hatótávolsága átlagosan 130 kilométer " [link]
i3 2016: "A már ismert, 60 amperórás BMW i3 mellé immár felsorakozott egy második, nagyobb hatótávolsággal rendelkező, 94 amperórás kapacitású akkumulátorral ellátott változat is. Míg a BMW i3 (60 Ah) az Új Európai Vezetési Ciklus (NEDC) szerinti 190 km-es hatótávot biztosít, addig a BMW i3 (94 Ah) változattal Ön akár a 300 kilométerre (hétköznapi használat mellett 200 km)" [link]
i3 2017: "mindössze 39 perc feltöltődik az egyenáramú (DC) töltőállomásokon*, hogy biztosított legyen a napi akár 200 kilométeres hatótávolság." [link]Oké, ez csak egy típus, de egy jó hatótávolságúnak mondott típus, és még ez sincs 300, de nem hiszem, hogy a többi is nagyon 300 fölött lenne. Max. papíron.
De persze ha van ilyen, csak hirtelen nem találtam, jöhet.szerk: Leaf: "24 kWh-s modellel 100–160 km közötti, a 30 kWh-s modellel 125–200 km közötti távolságot tehet meg." [link]
A valóság inkább 120 és 150km.[link]
Új Leaf: 265km? [link][ Szerkesztve ]
-
-
axioma
veterán
Vegigolvastam. Ket korabbira reagalnek:
1. az autonkent 1 max 2 ember a tomegkozlekedes nem kimondottan jol szervezett allapota miatt is van
2. range extender nem egyenlo hibrid... az egy faek egyszerusegu, on-off vezerlesu, generatort hajto pici motor, ami nyilvan koltsegnovelo ha van, de nem "akkor mar miert nem az hajtja" kategoria, igy reszemrol pipa a rugalmas felhasznalhatosagra szolo valaszkent, majdnem kotelezove tennem [ne kelljen kozfeladatosokkal menttetni a lemerulteket]
Kene mar vezetni egy full elektromost valahol... es most mar visszafelere, de jo utat! -
petymeg
addikt
Addig nem lesz "elektromos forradalom", amig egy csepp kőolaj is van a Földben. Addig csak bohóckodás lesz, hogy lám fejlesztünk gőzerővel. Aztán kétszer annyiba kerül egy e autó, mint ugyanaz benzinesben. A zsír a lényeg és a kőolajban sok zsír van.
Szerintem a folyékony gázos meghajtást is lehetne jobban terjeszteni, mert az használati értékben ugyanaz, mint a benzines/dízel, kisebb emisszió mellett. De az valamiért nincs ennyire felkapva, mint az e autó.
Mocskos idők, szeretned kéne, A jövő itt van és sose lesz vége! Mocskos idők a sarokba bújva! A jövő itt van, kezdjük újra!
-
vicze
félisten
válasz Hieronymus #217 üzenetére
Elnézést hülye angol szabályozásból indultam ki, otthon 32A van (itt egy dugó csak 16A-t enged, a fázis ugyan úgy 32), szóval akkor 7kW a max. otthon sima dugóból. Ha 3 fázisod van és mindegyik 32A, mert szokták korlátozni 16A-ra, akkor 22kW-t tudsz max. otthon ez 4óra alatt tölt fel egy 80kWh-s kocsit (jó jó valamivel lassabban, mert a 80% felett lassul), na most a Tesla gyorstöltő 120kW. A többi a elég változó, de 120kW a legnagyobb ott is, de az nagyon nagyon ritka.
Szóval lehet otthon gyorstölteni, de azt nem a autógyártó fogja megoldani, hanem te kell megold saját magadnak, és a 22kW nem olcsó mulatság már. Feltétezve a 8óra alvást és csak aludni jársz haza a 7kW-val egy 56kWh-s aksit tudsz feltölteni, ami jelenleg azért sajnos még ritka. -
-
vicze
félisten
válasz Hieronymus #222 üzenetére
Kaliforniában is 2030 a cél ugyan erre.
-
cinemazealot
addikt
"Szerintem a folyékony gázos meghajtást is lehetne jobban terjeszteni..."
Maximálisan egyetértek. Én 2012-ben csatlakoztam a benzines autóm "elgázosításával", erre pont abban az évben lökött imádott kormányunk egyet annak jövedéki adó tartalmával. Hátránya, hogy nem parkolhatok akárhol (pl. mélygarázsokban, zárt parkolóházakban), illetve hogy állítólag rossz hatással van az autó motorjára (sem megerősíteni, sem cáfolni nem tudom, mert ami meghibásodás/használat szervizelést igényelt, az szerintem bekövetkezhetett volna gázosítás nélkül is). Az elmúlt 5 évben már bőven visszahozta az átalakítás árát, és azóta is imádom, hogy (1) kilométerenként ~2/3 áron autózom, (2) bő 1,5-szeresére nőtt az autóm hatótávolsága, (3) gyakorlatilag szagtalan a kipufogó gázom és (4) Európa szerte kifejezetten bő a választék LPG kutakból.
Engem is nagyon csábít az e-autózás, de momentán csak az LPG üzemre való átalakítást érzem rövidtávon is megtérülő, olcsóbbá és "környezetbarátabbá" tevő befektetésnek.
-
cinemazealot
addikt
válasz szabi__memo #225 üzenetére
Egész konkrétan csak egy döntésbe kerül, hogy a szolgáltató átveszi-e Tőled az Általad megtermelt áramot vagy sem. És nagyjából ennyi is. Ha (OFF)ne adj' isten(/OFF) ez bekövetkezik, legfeljebb úgy tudsz spórolni, hogy amit megtermelsz, rögtön fel is használod (mintha nem is volna ad-vesz mérőd).
Ráadásul ha visszatáplálós napelemes rendszert szereltettél fel, az még szigetüzeművé is nehezen alakítható (pl. hogy függetlenedj a gonosz szolgáltatótól), ugyanis ezek a fajta inverterek csak akkor adnak le energiát, ha van mögöttük hálózat. Tehát pl. áramszünet esetén ők is megkukulnak.
Szóval ne aggódj, bármit tönkre lehet tenni egyszerű piaci manipulációval.
Abban viszont igazad van, hogy ha van lehetőséged otthon egyéb módon áramot termelni (pl. szélkerékkel vagy nem csak a hálózatba visszatáplálni képes napelemes rendszerrel), úgy akár otthon is töltheted az e-autódat.
[ Szerkesztve ]
-
szabi__memo
nagyúr
válasz cinemazealot #226 üzenetére
Igazad van hogy a szolgáltató dönthet a vissza nem vételről. De azért elég minimális ennek a valószínűsége és értelme. Főleg nehéz ha nemzetközi szerződésben vállalt jog is garantálja, mert mondjuk uniós tag vagy.
Az OFF-os részhez: amit megtermelsz el is lehet raktározni.
Több okból kifolyólag is esélytelen és értelmetlen egy ilyen scenario.[ Szerkesztve ]
-
cinemazealot
addikt
válasz szabi__memo #227 üzenetére
"...nemzetközi szerződésben vállalt jog is garantálja, mert mondjuk uniós tag vagy."
Amíg ki nem ß@$znak minket az EU-ból...
"...amit megtermelsz el is lehet raktározni."
Öööö... nem pont ez a blog érinti azt a témát, hogy mennyire nyögvenyelős épeszű mennyiségben energiát raktározni? Például, hogy a Budapest-Berlin viszonylat ne 3 napig tartson?
Félre ne érts, nem kötekedni akarok. Imádom az e-autós témájú cikkeket, alig várom, hogy végre betehessem a seggem egy ilyenbe, sőt idén szereltettem fel a napelemet a tetőre és a szélkereket is már tervezem egy ideje... Csak amikor olvasok a mai magyar politika és a technológia kapcsolatáról, az olyan, mintha hirtelen bilibe lógna a kezem és rögtön elkap pesszimizmus.
[ Szerkesztve ]
-
szabi__memo
nagyúr
válasz cinemazealot #228 üzenetére
Ha kibasznak az euból akkor nyilván nem kell betartani eu-s jogokat
De nem is a jog a legnagyobb akadály, csak felhoztam. Hanem az hogy értelmes és kivitelezhető e.
És a válasz: valószínűtlenül kicsi erre az esély.Tárolás: powerwall-ok. Azok is terjedni fognak.
-
Samott
addikt
válasz Hieronymus #222 üzenetére
Nem hiszem hogy barmit betiltananak explicit modon, de valoszinuleg egyre durvabb adokat fognak kivetni rajuk es idovel finanszirozhatatlan lesz a belsoegesu motoros hajtas. De meg a 2030-at is korainak erzem. Fokozatossag kell.
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
Samott
addikt
válasz cinemazealot #226 üzenetére
Ezert is tolja a Tesla a Powerwall-t, nem tud a szolgalatato g.cizni veled. Nem mellesleg a szolgaltatonak is jo ha ez vezerelheto lesz, toltik/toltod amikro olcso az aram es eladod amikor draga. Neki meg kevesbe ingadozik a terheles, jobban tervezheto.
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
-
Samott
addikt
válasz szabi__memo #232 üzenetére
Azert olcso az aram bizonyos idoszakokban mert az alaperomuvek mindig mennek (hello, Paks2) es valamit kezdeni kell vele. Nyilvan nincs szukseguk az aramodra ha a sajat eromuveik is tultermelnek. Na ekkor fog toltodni a Powerwall, amit majd elhasznalsz akkor amikor kell.
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
szabi__memo
nagyúr
Nem tudom más országokban mekkora az gazdasági aránya az üzemanyagokból befolyó adóknak, de arra baromi kíváncsi vagyok hogyan lehet itthon kipótolni egy évi 3000 milliárd liter üzemanyagból befolyt költségvetési lyukat. Nem véletlen hogy tesznek érte hogy ne terjedjen
Az biztos, hogy elég jól át kell hozzá strukturálni majd az adókat. Vagy lehet hogy végre kényszerűségből tényleg olcsó állam kell még azok mellé is, plusz új adók pl ingatlan. Ez az egy jut eszembe, egyéb sajnos nem(#233) Samott: Hello, a 10 év múlva induló Paks2 olcsó termelési árama már most drágábbra van kiszámolva mint a jelenlegi megújulók ára (ami minden évben egyre olcsóbb) Jó eséllyel (és remélem is, hogy) ezért nem is kapkodunk vele, holott fél éve mehetne az építkezés
[ Szerkesztve ]
-
Samott
addikt
válasz szabi__memo #234 üzenetére
Gondolj bele, telerakod a tetot napelemmel es azzal toltod a villanyautodat. Mintha lenne egy sajat olajkutad a kertedben. Szerintem meg nem mertek belegondolni. A benzin aranak kb harmada az anyag ara, a tobbi arres meg ado. Gyanitom hamarosan fizetunk a napsutesert is.
Paks 2 csak egy pelda volt, minden orszagban vannak alaperomuvek.
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
QwErTy42
addikt
válasz szabi__memo #234 üzenetére
Ha a megújuló nem vízerőmű, ami kb éjjel-nappal termel, akkor problémás. Nem akkor és annyit termel a nap és szél, mint amennyi kell. A németek "kiló" szám veszik a franciáktól a villanyt (helló atom), ha éppen nem pörögnek a szélkerekek. Csak erről nagyot kussolnak. A másik, hogy ha meg túlságosan pörögnek az északi szélerőmívek, akkor meg a feles kapacitás megy a levesbe. Ezt a mai technológia mellett eltárolni horror (lásd Ausztrália). Talán a melegebb környékeken a sóolvadékos tornyos megoldások lehetnek jók, hogy éjszaka is termeljen a rendszer, amikor sötét van. Bár éjszaka megint csak nem kell annyi áram a népnek, mert a gyárak és az emberek többsége alszik.
Viszont azt élhetőnek tartom, hogy az ipar és közüzemek kiszolgálására legyen, atom, földgáz, víz... valami ami stabil, míg otthon lokálisan magadnak tudd megtermeltetni a Napocskával a szükségleted. A vállalható kompromisszum szerintem itt kezdődne....oktalan embert észérvekkel meggyőzni nem lehet...
-
axioma
veterán
válasz QwErTy42 #237 üzenetére
Nemeteknel korlatozzak a betermelest ha tul sok lenne, igaz csak egy meret felett, ez a kiseromu uzemeltetojenek a kockazata, be se kerul a halozatba. Nyilvan mas a napelem mint egy biogaz uzem leallitas szempontjabol, de a szelkereket is kiforditjak.
A szigetuzem azert mindaddig, amig 230VAC-re vagyunk berendezkedve, eleg nagy vesztesegu. -
addikt
válasz QwErTy42 #237 üzenetére
"A másik, hogy ha meg túlságosan pörögnek az északi szélerőmívek, akkor meg a feles kapacitás megy a levesbe. Ezt a mai technológia mellett eltárolni horror."
A tárolásra az egyik megoldás, amit használnak, hogy a feles energiával pl. egy tó vizét felszivattyúzzák a hegyre. Aztán, ha szükség van rá, akkor leengedik; a helyzeti energiából mozgási lesz, ami meghajtja a generátort és lőn áram.
Egy másik lehetőség, amit most fejlesztenek éppen Németországban, hogy a fölös szélenergiával víz alatti betondómokba levegőt pumpálnak. A levegő nagy nyomás alatt van a víz súlya miatt. Amikor újra kell az energia (a hegyes példához hasonlóan), akkor kiengedik a levegőt, ami megfajtja a generátort és lőn áram. Egy 30 méter átmérőjű gömb 700 m mélyen kb. 20 MWh energiát tárolhat.
3. példa: Az Orkney szigeteken az extra energiával hidrogént állítanak elő, ami utána könnyen tárolható, szállítható, etc.
Szóval nem csak akkumulátorokkal lehet energiát tárolni. -
"De meg a 2030-at is korainak erzem. Fokozatossag kell."
Mihez?
Ma az Euro6-nál tartunk. Az Euro7-ben ki lehet lőni benzinmotoros autó többségét. Az Euro8-ban mennek a levesbe a gázolajos járművek. Persze lesz 1-2 gyártó, akiknek sikerül teljesíteni a forgalomba hozáshoz szükséges előírásokat. Őket majd az Euro9 tolja ki a pályáról.A németországi nagyobb pártok között egyetértés van annyiban, hogy mindegyik ki akarja tiltani a robbanómotorokat a közutakról. Az eltérés csak annyi, hogy eltérő időpontokra várják a teljes értékű elektromos járműveket.
Ráadásul a forgalomba helyezés tiltása nem azonos a már közlekedő járművek kitiltásával. Ez utóbbi több lépésben lesz kitiltva.
mod.
(#239) milangfx
A három példád jó, csak mindegyik drága és nem teljesen környezetkímélő.
1. A víz alapú tároló erőművek megborítják a környezetet.
3. A hidrogén csak veszteségesen tárolható. Egyszerűen meglép a tárolótartály falán keresztül.
A légkompresszoros megoldáshoz nem kell tenger.[ Szerkesztve ]
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
szabi__memo
nagyúr
válasz QwErTy42 #237 üzenetére
Az hogy több lábon kell állnia a termelésnek az alap. Ez mellet azt ne felejtsük el hogy a megújulók arányát maximalizálni érdemes, szükséges, elkerülhetetlen.
Meg amit már írtam, hogy már most olcsóbb mint a többi. Németországban és még pár országban voltak már olyan napok amikor csak az többet termelt mint amennyi kellett, gyakorlatilag negativ áramár keletkezett. És még csak most indul be a buli... -
dabadab
titán
válasz szabi__memo #241 üzenetére
"Meg amit már írtam, hogy már most olcsóbb mint a többi."
Nem igazán. Ami olcsó most, az a szén, a szél meg pláne a nap a drágábbak közé tartoznak. A víz lehet olcsó, de azt meg csak oda érdemes építeni, ahol jók az adottságok, ott meg már tipikusan van vízerőmű
"Németországban és még pár országban voltak már olyan napok amikor csak az többet termelt mint amennyi kellett, gyakorlatilag negativ áramár keletkezett."
Azt érdemes leszögezni, hogy ez nem jó, hanem nagyon rossz dolog, úgy gazdaságilag, mint technikailag.
(#239) milangfx: amikor Mo-n időnként szóba kerül egy-egy (viszonylag kicsi) tározós erőmű, azonnal rettenetes (többek közt környezetvédelmi) tiltakozás kerekedik ellene.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
petymeg
addikt
válasz Hieronymus #240 üzenetére
"A németországi nagyobb pártok között egyetértés van annyiban, hogy mindegyik ki akarja tiltani a robbanómotorokat a közutakról."
Van az a pénz, amiért meggondolják magukat.
Mocskos idők, szeretned kéne, A jövő itt van és sose lesz vége! Mocskos idők a sarokba bújva! A jövő itt van, kezdjük újra!
-
Sebhelyes
senior tag
válasz szabi__memo #243 üzenetére
Csak a Dunning-Kruger effektus
-
arnyekxxx
veterán
válasz szabi__memo #232 üzenetére
elég érdekes szitu lenne ha nem vennék át tőled az olcsó áramot.
Nem olcsó áramot vesznek tőled ha napelemes vagy. Nagyon drágán veszik tőled az áramot. Olcsón paksról meg a tözsdéről veszik. Töled csak azért veszik meg fogyasztói áron mert kötelező.
-
arnyekxxx
veterán
Szivattyús tározóhoz kell megfelelő domborzat meg az, hogy a környezetvédők ne kapjanak szivrohamot amikor nekiállsz feltölteni egy komplett völgyet.
A nagynyomású tároló csak napon belüli rövid távú ingadozások kiegyenlítésére alkalmasak de legalább jó drágán.
A hidrogén meg pont nehezen tárolható és szállítható, ez a legkellemetlenebb tulajdonsága
-
arnyekxxx
veterán
válasz szabi__memo #241 üzenetére
Meg amit már írtam, hogy már most olcsóbb mint a többi.
Ha csak a megtermelését nézed önmagában. Ha hozzáadod a tárolás költségét meg azt, hogy párhuzamosan rendelkezésre kell állnia ugyanakkora pótkapacitásnak ráadásul a legdrágább gyorsan indítható fajtából (gázerőmű) mert az áramnak mindig rendelkezére kell állni, máris a legolcsóbb helyett a legdrágábbá válik. Ezek a csatolt és nem megkerülhető költségek azok amikről szeret minden naperőműrajongó megfeletkezni.
Új hozzászólás Aktív témák
- Ryzen 9 5950X
- AirPods Max - Silver (Hibátlan és tökéletes állapot, tulajdonképpen új, pár napot volt használva)
- LEGJOBB ÁR! GAMER PC - RTX 3070 - Ryzen 5500 - 16GB DDR4 - 500GB Nvme SSD
- ÚJ Playstation 5 CFW képes (feltörhető), lemezes
- ÚJ Dell Vostro 3520 - 15.6" IPS 120Hz / i5-1235U / 8-16Gb DDR4 / 512Gb / HUN backlit / 3 ÉV GAR.
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen