Új hozzászólás Aktív témák
-
vicze
félisten
válasz #16820480 #170 üzenetére
Gyakorlatban lényegtelen, a telemetria alapján amúgy a kocsi maga korábban érzékelte és tudott volan reagálni időben, még csak nem is fékezett, de nem tette. Igen megtörtént volna emberrel is de a gép jobb sokkal jobb kéne legyen és ha nem az akkor elég kérdéses az értrlme.
A lényege, hogy az önvezetés mindenekelőtt biztonságos kell legyen és ettől borzasztó messze kerülünk minden esettel.
-
forumpista
tag
válasz #16820480 #178 üzenetére
"Több mint 3 milliárd levezetett kilométerrel mögötte, van 15 olyan baleset, ahol felmerült(!) a gyanú, hogy hibázott a gép"
Én nem látok bele a tesla statisztikáiba.
Ha teszem fel megyek a Teslával autopilot módban, majd észreveszem hogy az autó meg akar közölni egy betonelemet és félrehúzom a kormányt, akkor az minek számít?
a, egy újabb balesetmentesen levezetett kilométernek (esetleg az emberi beavatkozás rublikába bekerül egy +1)
b, növekszik eggyel a potenciális halálos balesetek száma?Csak mert én azt tippelem (és javíts ki ha nem így van), hogy valójában a tesla statisztikáiban csak az jelenik meg balesetként, ahol a gép vezetett és már az emberi beavatkozás sem tudta kivédeni a balesetet ("a" kombináció).
-
Polllen
nagyúr
válasz #16820480 #198 üzenetére
Tényleg nem érzitek a különbségeket
- egy operációs rendszer új jelentést adott egy szónak és a kettőnek bár szimbolikus kapcsolata van, a való életben nem tudod őket összekeverni (az életünk szerves része, az adott nyelvet tanulja, megtanulja az ablak szó helyes jelentéseit)
- a repülőn csak olyan ember találkozik az autopilot-tal, akinek az a szakmája, hogy repülőgépet vezessen és külön oktatják arról is, hogy mit tud az autopilot - kivéve, amikor nem szólnak nekik és az beleállítja a földbe a gépet
- átlag vezető vesz egy autót és mivel nem kap külön oktatást, olvasni meg lusta az autopilot-ról azt gondolja, hogy teljesen önvezető, mert az átlag embernek ez a képzet társítása az autopilot szóval.Amúgy én egy szóval sem mondtam, hogy a Tesla bárkit is átver, azt mondtam, hogy szerencsétlenül választott nevet, mert átlag ember összekeveri mással. pilóta úgy tűnik nem átlag ember, de nem belőle van sok és ezért nem gondolom, hogy igaza van. Akkor lesz, ha az átlag embernek is az lesz a fejében, hogy az autopilot az autóban nem önvezetést jelent, csak egy terméknév.
Részemről ennyi.
"Odamentem egy párhoz...négyen voltak!"
-
vicze
félisten
válasz #16820480 #231 üzenetére
Zoe-t látszólagosan mindenki lízinggel vette, és szinte csak olyan van a használt piacon, csak épp használtan értelmetlen megvenni, mert a havi aksi költsége 60-110GBP, így pár év alatt kifizeted a bekerülési költséget még egyszer. (Renault nem engedi az aksit kivásárolni.)
Még újonnan is attól függően, hogy meddig használod az autót, gyakorlatilag 6. év után ráfizetéses, és nem kicsit. Az aksi meg 10+év és nagyon kevés esetről olvastam amikor valósan cserélni kellett.
Kereskedők se szeretik a aksi lízinget, mert nekik kell fizetni amíg el nem adják, így végső soron minden formában problémás és csak a gyártó jár jól senki más, hiába hangzik elsőre jól. -
vicze
félisten
válasz #16820480 #238 üzenetére
6500-tel olcsóbban kapod és ennyi. A lízing ár sávos attól függően hány km-et mész évente.
Elsőre beugrónak tök jó, csak aztán jön a kocsi értékvesztése és az aksi lízing gyakorlatban azt eredményezi, hogy egy 5-6éves autó aminek az értéke kb. 4-5e konkrétan eladhatatlan, mert a lízing olyan költség ami értelmetlené teszi. Az aksinak meg vagy még 5évig nem lesz semmi baja. -
válasz #16820480 #250 üzenetére
simán lehetne a lakótelepen lakóknak estére egy kedvezményes "csúsztatott" tarifa ha vállalja és az autó töltése kb. csak éjszaka indulna el vagy csak egy "szükség" százalékot tölt az elején és a maradékot este, elosztva tölti, egy meghatározott időpontos "ígérettel", hogy mondjuk reggel 6-ra tele lesz az akku.
pl. 2 esetet vontam egybe itt... tegyük fel valaki nagyon elhasználta az akkut, így rádugva mondjuk 10%ról feltölti 30%-ra (ha még is kéne valamiért "gyorsan"), majd "pihenteti" és az éjszaka folyamán tölti (késleltetett kezdéssel, lassabb töltéssel, elosztva a telepen levő kihasználtság alapján), hogy reggelre kész legyen. Mikor leparkol valaki a töltő appjában belehet állítani, hogy mikorra akarod készen az autót.
The human head cannot turn 360 degrees... || Ryzen 7 5700X; RX580 8G; 64GB; 2TB + 240GB + 2TB || Samsung Galaxy Z Flip 5
-
vicze
félisten
válasz #16820480 #250 üzenetére
Otthoni utcai töltő nem lesz több 7-22kW-nél, a nagyobb untig elég.
Amiről fejtegetünk, az a hosszabb távú utazások eseténi "benzinkút" jellegű megállók.Városi ingázók számára megszűnne az hogy tankolni kell, mert eset felrakja reggelre 100%, de ha még nem is 100, visszatölt annyit, hogy nagyon sokáig ne kell jen igazából várni a töltésre.
-
-
GreenGoblin
tag
válasz #16820480 #318 üzenetére
Te megvennél egy iPhone SE2020-at vagy pedig inkább valamelyik Pro Max-ot vennéd ha csak ez a kettő lenne az opció?
Normál használat mellett a sima SE is elmenne egy napot...vagy nem mint ahogy a userek többsége is szív. Vagy pedig cipeled az extra terhet és nem kell aggódnod hogy kibírod-e estig. Bejöhet egy emergency is amikor jó ha ott az extra szufla.
Kb. ez a szitu itt is. Vagy lesz egy péklapátod ami húzza a zsebed, drága is (kompromisszum). Na ezek a SUV-ok nagy akukkal. Vagy lesz egy SE, ahol délre lemerülsz és még a hardver sincs toppon illetve sok feature hiányzik (kompromisszum). Na ezek a 208, Corsa, Zoe, UP! meg a társaik.
Nem véletlen van az, hogy az emberek péklapát telefont vesznek és a market ezt úgy fogja fel hogy arra van igény. Téves! Csak azért veszik mert kell a nafta. Ha lenne értelmes méretben, értelmes akkuval azt vennék. Ezért nyomatják a SUV-okat is.
Nem véletlen fizetnek elő az emberek olyan mobilnet csomagra, olyan gyors otthoni netre amit ki sem használnak de mi van ha.
Ugyanez van EV fronton is. A kényszer miatt veszi az a pár százalék a SUV-ot. Én lennék az első aki megvenné azt az autót, ahol egy Clio méretben bele építenének valahogy a Kona legjobb akkuját, vagy egy iPhone 12 minibe egy Pro Max akkuját (kicsit vastagabb lenne és akkor mi van)... ....... .- -- ....... -... .- - -- .- -.
-
k-adi
nagyúr
válasz #16820480 #318 üzenetére
"Azért, mert mondjuk ha évente 2x kell a hosszabb hatótáv, akkor a maradék 99%-ban feleslegesen hurcolod a plusz súlyt, feleslegesen fizeted ki a többlet árat, amivel jár, stb.
Kicsit mint a folyton autón tartott tetőcsomagtartó vagy terepgumi. Miért ne, ha egyszer időnként használnád?"Tetőcsomi és terepgumi nem jó példa. Ugyanis amíg ezek sima terhek, addig a nagy(obb) akku hasznos teher. Nem mindegy.....
És nem azért kell nagyobb hatótáv, mert évente 2x kell a nyaraláskor oda-vissza és nincs kedve a usernek tölteni közben, hanem mert pl. azért is, ha kevesebbszer kell tölteni akkor több időd marad másra, ami nem egy elhanyagolható szempont
pl. ha családos vagy, vagy kicsit is jobban elfoglalt ember az átlagnál vagy csak nem akarsz szenvedni a nyilvános oszlopoknál (a jövőben)... de valahogy ez mindig elfelejtődik itt a vita hevében. Persze ez addig igaz amíg lassú a töltés ideje de nem vagyunk jósok mikor fog ez eljönni, így a jelenlegi állapot alapján írjuk a kommentjeinket.
Benzines esetén is jó a nagy tank, nem? Vagy szívesen mész hetente tankolni, még ha az gyors is? -
GreenGoblin
tag
válasz #16820480 #349 üzenetére
Az egy dolog hogy a nép fele (bár szerintem több mint fele az a szám) kertes házban lakik, főleg a faluk, kisebb városok. Viszont azért azt is tudni kell, hogy milyen az életszínvonal az ilyen helyeken. Ha az én falum nézzük vagy a környékbeli faluk lakóit akkor itt az emberek jó ha a hónap végéig kihúzzák a fizuval nemhogy több milliót elköltsenek egy EV-re.
.. ....... .- -- ....... -... .- - -- .- -.
-
k-adi
nagyúr
válasz #16820480 #349 üzenetére
"Ugye elhangzott az is, hogy itthon az emberek fele kertes házban lakik, ez eleve elég nagy réteg, akik tudnak otthon tölteni (az ingázási távolság és kertes házban lakók között nincs azért feltétlen közvetlen korreláció)."
Azért azt remélem te is tudod, hogy ezeknek az embereknek a többsége nem tudná megengedni magának az EV-t? hiába tudná tölteni
"Már most indulnak olyan projektek, hogy lakótelepi parkolókba töltőket tegyenek, ahogy áruházak parkolóiban is van már jellemzően pár töltő. Például amíg elmész vásárolni, az alatt a fél óra alatt elég sokat bele lehet tölteni."
Igen ez jó kezdeményezés alapvetően, ezt támogatom én is, viszont azért lássuk be ez se pár év alatt lesz hiszen míg 5perc alatt tankolsz addig ebben az esetben min. 20-30perc kell 1 oszlophoz, ergo sokkal több oszlop kell, stb.
-
k-adi
nagyúr
válasz #16820480 #358 üzenetére
"Eddig akkor mentél benzinkútra, amikor elfogyott a benzin (vagy ha mosatni kellett vagy hajnali 3-kor venni valamit), EV-nél meg akkor kell rádugni töltőre, amikor éppen van a közelben, és úgy lényegében sosem kell a töltöttség miatt aggódni majd."
Kicsit ez olyan mintha "én vagyok a kocsiért és nem a kocsi értem" lenne.. de mobilnál is sikerült leküzdeni, itt is menni fog
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen