Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • MaUser

    addikt

    válasz Gabesz84 #22 üzenetére

    MM-ben (meg az üzletek 99%-ában) shop módban mennek a TV-k, amikor a fényerő és kontraszt abnormális szintre van húzva, hogy a nappali fényárban úszó üzletben láss valamit egyáltalán a képből. Amikor először bekapcsolsz egy Tv-t, meg is kérdezi, hogy milyen módban menjen, amit aztán vagy enged átállítani vagy nem. Shop módban a leghitványabb LCD is jobban néz ki, mint akár egy Kuro plazma, egyszerűen ilyen a technológia. Ezért kell elmenni olyan helyre, ahol normál üzemi körülmények között meg tudod nézni őket. ;)

    Plazma-nak nem a 600Hz volt kevés, hanem a túlhúzott beállítások miatt már láttad a normál plazma villogást. Normál beállításoknál 99,99%-ra már nem jött volna elő. (Plazma topikban is talán pár ember látja összesen.)

    @Márk: Ne is mond, egy ismerős most vett TV-t. Eljött hozzánk mert van otthon egy horror árú Sony edge led, meg egy filléres ősöreg plazma. Megmutogatom neki, hogy mennyivel szarabb a Sony képe (clouding, világító fekete, mozgókép felbontás hiánya, jóval vacakabb kép analóg kábelTV-n, nincs normális automata képarány, stb.). Hálálkodik is, hogy ezt nem gondolta volna. Másnap mégis vett egy Samsung ege led-t, mert hát az eladó azt mondta, meg az mégis csak led.:D Ez a legszebb, látja hogy szarabb, de megveszi, mert az folyik mindenhonnan. :U

    ''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''

  • MaUser

    addikt

    válasz Cifu #43 üzenetére

    Persze és ha az LCD elektronikafüggő hibájától eltekintesz, akkor meg tulajdonképpen már most egy OLED-et nézel. :D Mozgóképfelbontás tudtommal egy LCD-n sem megoldott és nem is lesz megoldva az ár miatt várhatóan a közeljövőben, de ez az LCD-k legkisebb problémája.

    Automata képarány nyilván nem a technológia problémája, csak szeretik elfelejteni az emberek, hogy analóg kábeltv esetén amikor össze-vissza képarányban adják a csatornákat a szolgáltatók, a legtöbb TV-n nem tudsz csatornánként képarányt beállítani és nincs normális automata képarány detektálás sem analóg csatornáknál. Hagy nem mondjam milyen döbbent arcot vágott a Sony Center-es eladó, amikor kiderült, hogy bizony a 900.000 TV-jük 2012-ben sem tud ilyet megoldani. :U Mondjuk én sem örültem neki, mert a kisebb TV-ik sem tudják...

    Esetfüggő a clouding, meg a világító fekete LCD-nél. :DDD Esetleg ha az eset a horror árú moth-eye Philips. Láttál te már egymás mellett egy középkategóriás LCD-t meg egy bármilyen Pana plazmát? Clouding nélküli LCD-t nem láttam, pedig hidd el 1mFt-ig az összes itthon kaphatót volt szerencsém megnézni. Mondjuk megvenni már nem. :)

    ''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''

  • MaUser

    addikt

    válasz Gabesz84 #54 üzenetére

    Shop módban is tudod nyomogatni legtöbbször. Néhány MM-ben volt régen külön szoba Tv-knek, házimozi cuccoknak, érdemes oda bekérni egyet, ha még csinálnak ilyet.

    ''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''

  • MaUser

    addikt

    válasz Cifu #49 üzenetére

    Szóval akkor hogy a Sony nem rakja ezt a featurát bele a saját TV-ibe azt jelenti, hogy az LCD-k sz@rok?

    Idéznéd ilyet hol mondtam? Felsoroltam milyen komoly hiányosságai vannak egy mai fél milliós Sony LCD-nek. Nyilván a képarány kezelési mizéria nem az LCD mivoltából jön, de nagyon szeretnéd valamiért belelátni.:)

    Nem egészen ezt írtam. Azt, hogy észrevedd a nem homogén fényerőt és a gyenge feketét, sötét környezetre van szükséged. Namost bármilyen meglepő, az emberek döntő többsége nem elsötétített szobában nézi a TV-jét. Márpedig egy napfényes nappaliban, vagy felkapcsolt lámpájú hálószobában bizony rohadtul nem fog zavarni ez a két jelenség.

    Lehet, hogy én élek valami furcsa vidéken, de általában esténként néz TV-t/filmet az ismeretségi kör, akkor meg általában - wait for it - sötét van és ilyenkor a TV mögötti LED sor sem változtat sokat a képen jó irányban, ezt tapasztalatból mondom. Nappal persze tök mindegy, ha meg annyira világos a szoba (szar az elrendezés), akkor nyilván az LCD-k nagyobb fényere érvényesül.

    Csak közben hozzáteszem csöndben, hogy ugye a local dimminggel lehetséges a 0cd/cm2 fényerő is. Lévén lekapcsolhatja teljesen a háttérvilágítást. Annál mélyebb fekete meg nincs. Az más kérdés hogy ezzel persze a való életben a nem homogén fényerőt támogatjuk...

    A local dimming különösen edge led esetén gyönyörű.:) Főleg olyan képsoroknál, ahol már felkapcsol az adott terület led-je és sokkal zavaróbb clouding-ot csinál, mintha nem tette volna. De igaz, tökéletes fekete képeknél működik, majd akkor lesz értelme, ha nem a mostani 10-30 zónával szórakoznak. :U

    a plazma tükröződik, az LCD meg matt, szóval akár verőfényes nappaliban is élvezhető a képe..

    A bevonat tükröződik, van fordítva is. Cserébe mondjuk (ma nem tudom mi a helyzet) a Pana plazmák frontja eléggé ütésálló volt.

    Képzeld, még teszteltem is az Avforum.hu-n. És hozzáteszem, hogy a csúcs Pana plazma még mindig nincs sehol a lassan öt éves csúcs Pio Kuro-hoz képest.

    Tesztelés nem jelent semmit, itt is folyamatosan az AMD előretöréséről olvasunk. ;) Szvsz az utolsó Pio Kuro-nál is jobb már a GT50, az öt éve működőnél meg biztosan, mert olyat van szerencsém látni.

    Értem, akkor azért megkérdezném: miért nem zavar amúgy képminőségre érzékeny embereket a clouding?

    Kérdezted meg már egy 20 éves Porsche 911 tulaját, hogy a fenébe tudja elviselni azt a ritka igénytelen belsőt? Valahogy mindig oda lyukadtam ki eddig, hogy igazából az nekik tetszik.:) Komolyra fordítva a szót, a legtöbb embert a) nem érdekli, b) kifizette, akkor az úgy jó c) LED!!!!!!

    Miért nem tudott a Pio sem érvényesülni a luxus szegmensben az amúgy mindenki mást leverő képminőségével? Miért van az, hogy még a Panasonic is (élnék a gyanúval, hogy Pana hívővel állok szemben) belátja, hogy a plazma korszaka szépen lassan leáldozik?

    Egy technikailag fejlettebb dolog nem biztos, hogy sikeres is. Igazából sokszor az a vesztes. Ha nem így lenne, ma mindenki csak flac-ot hallgatna miközben az ips kijelzős thinkpad-jén dolgozik. Hopsz mégsem. TN-t alig lehet kiírtani, mp3 a menő még most is és az Acer is elég jó muzsikál.:) Btw, Apple ide rossz példa, full consumer. ;)

    Lehet, hogy az, amire annyira érzékeny a vásárlókör, az nem az, amit a házimozi tesztek folyton kimérnek, és az elvakult AV hívők folyamatosan mantráznak? Mert aki azt állítja, hogy egy amúgy korrektebb LCD TV használhatatlan lenne a nem homogén fényereje miatt, azt körberöhögöm.
    Igazából a legjobbak meg a 27"-os TN monitorok, mert mennyivel korrektebbek, mint a rohadt drága Eizo IPS/PVA-k. Sokkal többet is adnak el belőlük, a hülye Photosop hívők meg csak mantráznak folyamatosan....

    Átlagos használat mellett (nem elsötétített mozi-szoba, sötét falakkal!) nem fog zavarni egy jó átlagos szintű LCD TV "cloudingja", max. akkor, ha nagyon odafigyelsz. Az meg onnan kezdve nem normális használat, hanem vallásfüggőség.
    Konkrétan kellemes derengésbe borítja a szobát az 55KDL720 este, ahogyan a 60LE830 is, meg ahogy kb. minden LCD, ha adsz neki egy csillagos eget ábrázoló képet (tényleg rikán van ilyen filmekben...), hogy a local dimming-gel ne tudjon játszani. Ősöreg plazma bezzeg rendben van (bár szürkülés már bejátszik ott is, de messze jobb.) Remélem egyébként téged sem zavar, ha bogár esik a fagylaltodba, mert az már vallásfüggőség. :)

    Csak ne állj neki olyan érvekkel jönni, amiknek semmi köze a megjelenítési technológiához. Márpedig olyasmik, minthogy az analóg adás milyen a TV-n, az leginkább a TV tuner milyenségétől függ

    Ennek fuss neki mégegyszer, igen, leginkább a tunertől függ, de nem csak attól. Analóg adásra azonos tuner esetén jobb pl. a katódsugárcső, mint LCD, illetve LCD-hez rakhatsz remek és gyors analóg filtert hogy CRT szerű képed legyen, csak a kutya nem fogja megfizetni, meg 10 éve senki nem fejleszt már ilyet. Ez kb. harmadok órai anyag bármely egyetem képmegjelenítők tárgyán...

    az automata képarány váltás pedig a TV elektronikájától. Szóval semmi, de semmi köze ahhoz, hogy LCD vagy plazma TV-ről lenne szó...
    Ezt senki nem mondta, te erőlteted folyamatosan...

    ''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''

  • MaUser

    addikt

    válasz dezz #57 üzenetére

    Pedig egyszerű: ha egy elektromos terméknél eltekintünk annak elektronika függő hátrányaitól, akkor végül is megkapjuk a tökéletes terméket. Szóval nem maradtál le semmi új dologról.:)

    ''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''

  • MaUser

    addikt

    válasz OldMike #91 üzenetére

    Boltban látott dolgokat nem csak a shop mód miatt kell elfelejteni, hanem azért is, mert sokszor nem azonos forrásról megy. Samsung/LG pedig keményen fizet azért hogy keretet adjon el a bolt és iszonyat nyomott árakat adnak. Gyakorlatilag ugyanazt csinálják, mint az Intel csinálta még anno az AMD-vel. Ezért aztán a két szinkronizált forrásról való hajtás régóta dívik bizonyos helyeken. :U Egyetlen megoldás elmenni normális helyre, ahol látod, hogy miről hajtják őket. De pl. olyan is van, hogy a forgalmazó megmondja, hogy a köv. szállítmányt csak akkor adja -5%-kal olcsóbban, hogy ha eladnak X-et a köv. hónapban. Na ilyenkor első körben nem árleszállítás jön, hanem megmondják az eladóknak, hogy mit kell eladni és mit miről hajtani....

    Harmadik indok pedig a bevonat reakciója az eszement bolti világításra. Vannak olyan bevonatok amik ezt nagyon nem szeretik, ellenben otthon normál fényben sokat segítenek és fordítva.

    Hopsz legfontosabb: deltaE a jó kalibráció miatt fontos. Ha nem fontos, hogy mindenáron tökéletesen kalibrált legyen a TV-d, akkor nyugodtan válassz olyat, aminél jóval nagyobb a deltaE, de a színei tetszenek neked. :K

    [ Szerkesztve ]

    ''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''

  • MaUser

    addikt

    válasz Cifu #62 üzenetére

    vett egy Samsung edge LED LCD TV-t, amit te magad sz@rozol le

    Tárgy kiemelve:

    Megmutogatom neki, hogy mennyivel szarabb a Sony képe (clouding, világító fekete, mozgókép felbontás hiánya, jóval vacakabb kép analóg kábelTV-n, nincs normális automata képarány, stb.). Hálálkodik is, hogy ezt nem gondolta volna. Másnap mégis vett egy Samsung ege led-t, mert hát az eladó azt mondta, meg az mégis csak led. Ez a legszebb, látja hogy szarabb, de megveszi, mert az folyik mindenhonnan.

    Lehet, hogy én élek valami furcsa vidéken, de általában esténként néz TV-t/filmet az ismeretségi kör, akkor meg általában - wait for it - sötét van és ilyenkor a TV mögötti LED sor sem változtat sokat a képen jó irányban, ezt tapasztalatból mondom. Nappal persze tök mindegy, ha meg annyira világos a szoba (szar az elrendezés), akkor nyilván az LCD-k nagyobb fényere érvényesül.

    Az első mondatban azt sugallod, hogy hát nincs igazam, a másodikban meg mégis igazat adsz...

    Értelmezés megint: második mondatban sem adok igazat, csupán leírom, hogy ha áruházak kivilágításával vetekszik a szoba, akkor nyilván jobb az LCD, de azért Riviéra kivételével annyira nem menők a déli tájolású, egyik oldalfalon terasz nappalik. :)

    Emmm... az első ilyen Samu, az LE52F96 is 96 zónával rendelkezett, utódja, a négy évvel ezelőtti LE55A950-es széria még többel...

    És ezekből mennyi is megy külön? Annyit segítek, hogy nem 96. ;) Nem véletlenül húzta be a Samu is a féket a 4 pixelenként egy led-es technológiára, pedig az már itthoni üzemet is megjárta.

    Szép hasonlatokat én is tudok, de itt nem erről van szó. A plazma fejlesztésre miért áldoz még a Samu is nagyságrendekkel kevesebbet, mint az OLED fejlesztésére? Nyilván nem azért, mert a plazmában látja a jövőt...

    Miért, mert OLED piac még nem létezik, ezért hatalmas lehetőség a Samu számára, hiszen kinyilatkoztatott céljuk, hogy a K+F-be öntött (TV-knél pl. egyedül többet tol bele, mint a nagy japán gyártók együttvéve) pénzzel piacvezető legyen szinte minden területen. Ha itt befutnak (és úgy néz ki igen) egyeduralkodóak lesznek. Az már másik adalék, hogy az eddigi erőltetett marketing vonulatba (vékony, kis fogyasztás) is jobba illik. IFA-n látottak alapján jól is állnak, és bizony bármikor cserélném bármely plazmát az ott kirakott darabokra.

    A vallásfüggőség az, amikor kiragadsz egy-egy technológiai gyengeséget, míg a saját favorit gyengeségeit nem ismered el. Én már párszor elmantráztam, hogy egyik technológia sem tökéletes, nem is próbálok meggyőzni mindenkit arról, hogy az LCD tökéletes.
    De azzal sem próbálkozok, amit Te csinálsz, mely szerint csakis a plazma, és EGYSZER nem vallod be, hogy a plazmának vannak hibái.

    Persze, hogy vannak, csak éppen nem a kép kapcsán, az meg egy képmegjelenítőnél elég fontos. :) Az hogy valamivel többet fogyaszt, meg nagy nehezen beéghet alap, miért kéne ismételgetni? Szidom én a plazmákat is ne félj, goto plazma vs lcd vagy plazma topikba. :U

    Ez gyönyörű. Igen, tudnánk gyártani akár atommeghajtású autókat is (harckocsi volt tervben, önjáró mobil atomreaktor-erőművet pedig építettetek a szovjetek), de mégse épít senki ilyet, mert hát hiába fejlettebb technológia, mint a belsőégésű motor, mégsem igazán célszerű abban a feladatkörben.

    Van különbség a nem célszerű (atommeghajtású tank) és a gazdaságilag nem elég nyereséges (plazma tv gyártás) között. Ugye nem kell magyaráznom miért lett az LCD technológia ilyen népszerű? Véletlenül sincs köze a filléres gyárthatóságnak és a szabadalmak lejártának a felfutás kezdetén. :U (Az már más kérdés, hogy mára ez eszméletlen túltermelésbe ment át és innentől azt kell eladni, mert egy gyárnak ki kell termelni a költségeket.)

    A tesztelés azt jelentette, hogy Rea4 házimozi szobájában volt egymás mellett olykor 4 TV, és nála a falon egy Pio Kuro volt, amit nem cserélt le éveken át (nem csodálkoznék, ha még most is meglenne neki). Bármilyen TV-t is teszteltünk, egyet nem találtunk tavalyig, ami elérte volna a Kuro szintjét.
    Ez nem egyszerű "láttam én már olyat is" dolog, hidd el...

    Rea4-et nem ismerem, de egy 507XD-t viszont igen. GT50 egyszerűen jobb képben. (és most nem csak a felbontásról beszélek)

    Ezt viszont nem értem: Bármilyen TV-t is teszteltünk, egyet nem találtunk tavalyig, ami elérte volna a Kuro szintjét. Mi a fene :F Egy legjobb esetben is már négy éves plazmát három évig még megközelíteni sem sikerült? [szarkazmus ON] És ezt most hogy? Kérlek írd le a többi TV fogyasztását, meg hogy azok nem voltak beégésre hajlamosak, mert ezzel most elhallgatsz technológia tényeket. ;] [szarkazmus OFF]

    Ennek fuss neki mégegyszer, igen, leginkább a tunertől függ, de nem csak attól.

    Tehát ha sz@r tuner van a TV-ben, akkor akár a legjobb képmegjelenítő technológia is lehet, akkor is sz@r lesz a kép. Akkor minek is fussak neki mégegyszer?

    Annak, hogy a tuner egy dolog, de a megjelenítőnek vannak olyan tulajdonságai amik biológiai valónkhoz jobban passzolnak, ezért azonos tuner-nél sem mindegy min jelenik meg a kép. Pl. CRT nagyon jó mozgóképfelbontása és egyenletesen raszteres képe az emberi képalkotás számára nagyon jó bemenetet jelent (horizontális képfrissítéstől most tekintsünk el), ami miatt szebbnek látjuk a képet egy focimeccset nézve pl., mint amilyen.

    Analóg adásra azonos tuner esetén jobb pl. a katódsugárcső, mint LCD, illetve LCD-hez rakhatsz remek és gyors analóg filtert hogy CRT szerű képed legyen, csak a kutya nem fogja megfizetni, meg 10 éve senki nem fejleszt már ilyet. Ez kb. harmadok órai anyag bármely egyetem képmegjelenítők tárgyán.

    Jujj... ugye semmi köze nincs ennek ahhoz, hogy nem 1080p-s CRT-t hasonlítunk össze 1080p-s LCD-kkel, ugye?

    Őőő, mi köze is lenne? Szerinted a képfeldolgozásban jártas beágyazott programozókat a két szép szemükért fizetik meg jól vagy netalán azért, hogy 2012-ben tudjunk már olyan átméretezést csinálni, amin ez nem látszik? Vagy talán egy 800x600-as kép jobban mutat egy régi CRT monitoron, mint egy mai HD Eizo-n azonos méretben? Mintha fordítva lenne...
    Az már más kérdés, hogy TV gyártás esetén a végen összedobják filléres block-okból nagyjából a logikát és után meg szar lesz a kép, de hát valamit valamiért. Azonban ettől függetlenül megvan minden képmegjelenítő előnye-hátránya az emberi képalkotás szempontjából. Ha van a közeletekben egyetemi könyvtár érdemes elmenni és eisz-t használva nagy journal-okat átnézni ilyen szempontból. Érdekes eredmények vannak. :K

    ''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''

  • MaUser

    addikt

    válasz dezz #95 üzenetére

    Azóta én már semmin nem csodálkozom, mikor még anno az egyik híres nagy hazai hifi-boltba elmentem meghallgatni a B&W 602S2-ket és a porcicákat mozgatta maga alatt az egyik kirakott sub, miközben éppen pure módban hallgattam volna a magammal vitt lemezt és az eladó bizonygatta, hogy ez bizony ilyen mélyekkel szól magától. :(

    CRT mozgóképfelbontása az emberi agy számára "végtelen" (mivel sorban rajzolsz az agyad gyakorlatilag blur-t húz a képre és folyamatosnak látja -> nem keverendő az 50Hz/60Hz miatti blur-ral). Ez persze nem keverendő a normál mozgóképfelbontással, azt tudod csak bfi-vel pótolni, amivel ilyen szempontból majdnem ott leszel, mint egy plazma az agyad szempontjából. Eztán nem meglepő hogy a bfi-s 240Hz-es LCD-ket átlagban jobbnak találják, mint az interpolációval dolgozó 240Hz-eseket. (Aztán meg kombinálják, és máris jönnek a "800Hz"-es TV-k a Sony-tól pl.)

    LG nem tudom mennyire van még előnyben, nem jöttek a tv-ik az olimpiára és a karácsonyi szezonra sem lesznek már meg, az árak egyre inkább kúsznak a 10.000$ felé a belengetett 5000$ helyett 55"-on. Samu be fogja őket hozni előbb utóbb már csak méretüknél fogva is. Btw, Samu 2012 februárjában hirdette meg a minél előbbi OLED-re váltást TV szinten, LG azért jóval előbb, erre meg úgy néz ki mindkettejüknek kb. egyszerre lesz. Aztán hogy mennyi ideig bírják az első szériák az is jó kérdés. Van egy olyan érzésem, hogy nem mi fogunk sorban állni értük, bár lehet megint adnak hozzá Suzukit. :)

    Ha LCD-ből akarsz normálisat, akkor mindig oda lyukad ki az ember, hogy rohadt drága lenne szériában gyártani (moth eye) vagy hogy tulajdonképpen plazmát kapsz (pixelenkénti led + bfi, de ilyen már biztosan nem lesz, hacsak esetleg komoly gondok lesznek az oled gyártással továbbra is).

    ''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''

  • MaUser

    addikt

    válasz dezz #97 üzenetére

    A CRT-s "blur" alatt azt értem, hogy az agyunk valami miatt jobban szereti a CRT- s pásztázással megalkotott képet, mint amikor egyszerre jelenik meg. Minél több elemi részletben frissítünk egy aktív megjelenítőnél mozgás esetén, annál szebbnek és kellemesebbnek látjuk. A vicc az, hogy nem érti senki, hogy miért van ez. Ez független az 50/100Hz-től. Régebb olvastam pár cikket erről, mert ez és az hogy van "szuperlátásunk" (képesek vagyunk élesebben látni, mint amit a szem optikailag megenged) két olyan dolog amit máig nem sikerült a tudományos világban kibogozni. A szuperlátást még mindig kutatják ezerrel, a másikból pedig lett a bfi és plazma növelt frissítése, csak ezek nem törődnek azzal, hogy egyenként frissítsenek a statikus tartalmon (50-100-120-200-240 fps-es képkockán), mert már így is nagy az ugrás (meg persze nem is igen menne).

    Sony Motionflow XR 800 egy fél éve van az újabb TV-iben, 200Hz-es panel interpolál és négyszer villog a marketing szerint. Üzletben néztem, hunyorítva, a fejem elforgatva és fél lábon ugrálva, a Sony saját motionflow-jához képest tényleg szebbnek látszott (mondjuk azzal sincs bajom), mással nem volt lehetőségem összenézni. Esetleg nézz rá, szerintem senki nem fog megharagudni, ha lefényképezed, hogy tényleg csinál-e valamit. ;)

    LG-ől van valami linked? Lehet le vagyok maradva, én még csak a hírekben olvastam ([link]) meg az avs-en a "mikor lesz már oled-em, brian?" topikot.

    ''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''

  • MaUser

    addikt

    válasz dezz #100 üzenetére

    csak ezek nem törődnek azzal

    Mármint a ma alkalmazott technológiák azzal, hogy egyenként rajzolják ki a képkockákat sorban. Egyszerűbb egyben megoldani fbi-vel, képbeillesztéssel lcd-nél, plazma meg ugye "ráfrissít" a képkockákra sűrűn.

    Sony-nál sajnos nagy kavar van ilyen szinten, senki nem tudja a japánokon kívül, melyik mit jelent. :( Mindent MotionFlow XR xxxHz-ben számolnak, meg a panel frissítését adják meg. Azt nem mondják meg, hogy a maradék xxxHz interpolálásból vagy bfi-ből jön. Ha minden igaz, akkor a tavalyi modelleknél valós Hz= MotionFlow XR Hz/2 és interpolálás történik. Az új "800 XR Hz-es" modellekénél van bfi, sőt itt van egy olyan mód (Impact/Impulse vagy valami ilyesmi) ami állítólag nem interpolál, csak natív frissítési frekit használ és bfi-t. Itt van egyébként marketing bullshit, de érdemi dolog nincs benne sajnos. Mondjuk én már annak is örülnék ha a Sony végre leírná, hogy melyik Motionflow módja mit jelent pontosan, meg a többi cinama mód, stb.

    Egyébként 100Hz-es interpolált (Motionflow XR 200), valamint 200Hz-es interpolált (Motionflow XR 400) panellel tudtam összenézni. (EX720 és HX720) Ezeknél jobbnak tűnt, de normál anyaggal nem néztem, csak a gyári demo-val.

    ''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''

  • MaUser

    addikt

    válasz dezz #103 üzenetére

    Hmm, a képek alapján a 100 Hz-hez is "jár" a BFI, de akkor miért nem hívják következetesen "Motionflow XR 200Hz"-nek? A "400Hz" és "800Hz"-es képek pedig egyenesen értelmetlenek. De szerintem az egyik az 200Hz valós + BFI (egy frame 1x villan fel), a másik pedig 200 Hz valós + 2x BFI (egy frame 2x villan fel).

    Ezért mondom, hogy "marketing bullshit" a Sony ábrája. Ráadásul ahol tavalyi paneleket használnak, ott nem lehet bfi, mert akkor még nem volt. Review alapján csak "800Hz"-nél van bfi, de a Sony nem nyilatkozik ez ügyben...

    A mozgásinterpolálás nem lehet több, mint a valós frissítés.

    Egyértelmű, de a Sony így számol. Az EX720-ak pl. 100Hz-esek de a mozgásinterpoláció miatt Motionflow 200Hz-esnak hívja a Sony őket. Agyrém az egész. :(

    Minden technológiai lépésnél jól követhető a mozgás szépségének javulása?
    Demóval ment, ott nyilván látszott.

    100Hz + interpolációt én egyébként megkedveltem, elején nem nagyon láttam a difit, aztán már igen. Soe-t nagyon ritkán látok, főleg cgi-nél, de pl. focinál egy áldás, szóval nálam mindenhol be van kapcsolva. 200Hz + interpoláció ehhez képest simább "mozgásúnak" tűnt, tényleg szinte eltűnt a blur a demo-n. A "800Hz" ehhez képest meg valahogy egyszerűen csak tényleg természetesnek tűnt, de nem egetverő volt számomra egyik lépcső sem.

    Mondjuk azt én sem értem, mit szórakoznak ezzel ennyit (Illetve értem, egyszerűen máshogy nem lehetne szegmentálni a piacot).

    ''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''

  • MaUser

    addikt

    válasz micimacko #106 üzenetére

    Sharp-nál nem tudom, hogy van, de pl. Samu simán enged állítgatni shop módban is, csak amit ott beállítasz mondjuk 50% kontrasztnak, az home mode-ban kb. 100%. Amit beállítottál azt utána valami 25-30 mp-enként aztán visszaállítja.

    A többihez nem tudok mit mondani, nálam a nappalim egyik falán van (keleti) 8m^2 ablak függöny nélkül (azért ez elég nagy felület), ha LCD-t telibe veri sötétíteni kell ugyanúgy, ha meg nem, akkor a plazmának sem volt gondja. De én inkább sötétítenék. (Nyilván ez nem mindig opció.) Egy szalagfüggöny pl. remek megoldás, mert be tudod úgy állítani, hogy a TV-t ne verje telibe fény, de azért bőven jusson a szobába. Kicsit drágább, de biztos utólagos megoldás lehet a motoros roletta is, nyilván ablakok számától függ a dolog. Esetleg építésnél/felújításnál érdemes egyből motoros redőnyt kérni, a toktoldó/automata párosok árából majdnem kijön a motor, így érdemi árkülönbözet nincs, de eszméletlen kényelmes. :K (Abszolút kényelmes TV-zők meg vehetnek a motoros rolettához/redőnyhöz automata vezérlőt, ami a napállástól és az aktuális napsütéstől függően kicsit elsötétít, ez is jópofa dolog és nem horror az ára.)

    ''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''

  • MaUser

    addikt

    válasz dezz #117 üzenetére

    Sony nem mond semmit, viszont tavalyiakban nem volt BFI, mert egyrészt az + egy logót jelentett volna, amit biztos vagyok, hogy mindenképpen ráraktak volna a TV dobozára ( :) ) másrészt valamelyik tesztoldal rákérdezett, hogy hogy jön ki az ideiekre a 800Hz és a szokásos semmitmondó válasz egyetlen érdemi része az volt, hogy ebben már van bfi is, míg a többi módban nincs és az impulse/impact vagy hasonló mód direkt csak ezt járatja, és így ideális lesz régebbi filmekhez, ahol fokozottabb lenne az interpoláció miatt soe.

    A specben ők is írják, 100 és 200 valós Hz-es paneljeik vannak, de pl. azt sehol nem tüntetik fel már a matricán és a dobozon, ráadásul már valamelyik angol(?) tesztoldal reklamált, hogy náluk már a honlapon sincs fent a valós freki. :(

    Soe: soap opera effect. Nálam mindenütt be van kapcsolva az interpoláció, egyszerűen azért, mert engem sokkal jobban zavar a 24p-s rángatózás és vibrálás (pl. Cowboys vs. Aliens elején a svenkelés vagy ugyanez a Casino Royale-ban, amikor osztják a lapokat), mint a néha látott természetellenes mozgások.

    Sony esetén forrásonként tudsz bármilyen kép/hangmódosítót állítani, azt megjegyzi. Mondjuk ez nem sokat segít, ha egy forrásról jön film és sport.

    100 vs 200 valós Hz: "elvileg" (mert ugye ki tudja mi történik belül), ha a motionflow ki van kapcsolva akkor egyik panel sem interpolál. Gyakorlatban meg a fene sem tudja...

    ''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''

Új hozzászólás Aktív témák