Új hozzászólás Aktív témák
-
#00137984
törölt tag
válasz SchumiBácsi #396 üzenetére
Ez még akkor régen volt, mikor a VHS-ről váltottam DVD-re és a PC-t játékra is elkezdtem használni. 1280x1024 felbontású CRT monitor és a 75 Hz képfrissités elég jónak számitott. Ezért a gépnek is meg kellett edződnie egy HD 3850 videókártyával. Far Cry és a Crysis első részét igy éltem meg. Házimozit nekem a DVD lejátszó, hozzá a 100Hz-es sikképcsőves Progressive Scan megjelenitésre képes TV nyújtotta nekem. Temérdek kellemes élményem fűződik ezekehez az időkhőz, majd továbbléptem az LCD megjelenitők felé. Samsung TV monitoron az 5ms tipikus válaszidő, a 20000:1 dinamikus kontrasztarány tulajdonságok elég jónak tüntek 2005-ben, de nem volt az a játékokban és filmnézésre még rosszabbnak éltem meg a váltást. Megváltam hát ettől, és sok keresgélés után az ASUS monitort választottam (2ms válaszidő és 6bit + FRC). Szerintem ez a FullHD/60Hz évekig jó volt nekem, amihez a gépemet is szépen hozzáigazitottam. Viszont egy kis hiányérzetem támadt, amikor a jó kis monitorokat láttam akár 240Hz képfrissitéssel. Ezért majd egy éve megint hosszas keresgélés után sikerült egy 25col Samsung monitort megszerezni még időben. Viszont a gépet megint fejlesztettem ehez a szinthez, mert a 100Hz képfrissitést szerettem volna fenntartani. Hát ez helyenként nem jőtt össze a nem optimalizált játékok miatt. Ez van amikor a játékosok igyekeznek, de a hardvergyártok és játékfejlesztők csak a pénzünket lesik (jól megfejnek minket). Ezeket a gépfejlesztéseket nem tartottam feleslegesnek, mert régen a magas képfrissités természetesen jelen volt az otthonainkban.
[ Szerkesztve ]
-
Synthwave
HÁZIGAZDA
válasz DeathAdder #392 üzenetére
Ó, nekem is volt ilyen jellegű kalandom anno, amikor Celeron 333A + 128 MB SD + 16 MB TNT 2 Vantával végigjátszottam a Warcraft III + Frozen Throne-t.
Már az meglepett, hogy elkezdte TELEPÍTENI.
A Frozen Throne utolsó mapját meg 53-szor kezdtem újra. Na nem azért, mert tehetségtelen vagyok, hanem mert ANNYIRA, DE ANNYIRA szaggatott a rengeteg egység miatt (640x480, all lowon), hogy nagyobb csatákban 2-3 (azaz kettő-három) fps és teljes irányíthatatlanság; kattintottál egyet, és a minimap random pontjára elugrált a PoV (ergo alapból masszívan rá voltam kényszerítve az összes hotkey bemagolására - mondjuk amúgy is bebifláztam volna őket, de így nem volt kibúvó).
De végül sikerült, muhaha. Talk about elszántság. )
SKILLNUDGE - it kinda ownz you.▐ My Quake Live/DOOM PoVs(YT): http://tinyurl.com/oe5zwa2▐ 3dfx / Glide & SGI 4EVER▐Golden '80s-'90s▐▐▐▐▐▐▐▐ SZÁNKÓVAL A GERINCEDBEN NEM VIDÁM A KARÁCSONY.
-
Mikki96
csendes tag
Hiánypótló cikk, őszintén egy kicsit azt vártam, hogy ennek hatására egymás torkának mennek az emberek. Lassan már az értelmes beszélgetésekért jövök PH-ra.
Don't be a fanboy
-
MODERÁTOR
Asszonyt tegnap megkérdeztem, hogy lát-e különbséget az egérkurzor mozgásában. Először beállítottam 60Hz-re, azt mondja ok, átraktam 144-re, huh sokkal kevésbé szembántó és észrevehetően folyamatosabb. Nem mondtam meg előre, hogy mit és miért fogok beállítani.
-
akaido
addikt
Na fel is rakom újra az összes Quake játékot, hátha az évek alatt javultak a reflexeim, (57 leszek májusban)
75 Hz-es LG moncsim van Freesynces 460-as AMD VGA-val.
[ Szerkesztve ]
Szabad országban, szabad ember, szabad akaratából azt mond és azt tesz...amit szabad. UDS Ignition.
-
IGN85
csendes tag
Átolvastam a fórumot, hogy lássam a véleményeket a magas képfrissítésről. Magam részéről egy 27" 60Hz VA panelt használok, nem láttam még élőben magas képfrissítésű monitort.
Vannak videók demonstrálni, hogy mekkora a különbség, de szerintetek ezeket a videókat van értelme megnézni egy 60Hz-es monitoron?
Valószínűleg én nem vagyok túlságosan érzékeny erre, ahogy a felbontásra sem különösebben. Jól elvagyok egy 720p-s filmmel is kivetítve 80-90"-ra
-
IGN85
csendes tag
Igen, én is erre tippeltem. Így nem sok értelme van a cikkben szereplő lassított videóknak, mert nem fogja megmutatni, hogy tényleg mekkora a különbség, mivel normál használatban nem lassítva fogja nézni senki. Ha nincs pl. 144hz-es monitorja, akkor nehezen fog átmenni a dolog. Ha van, akkor meg nem véletlenül van
-
#16939776
törölt tag
Lassított felvételnek pont az a lényege, hogy két normál idejű frame között eltelő 16,6ms-ben mennyi információ van megjelenítve, amit a monitorod 60Hz-es frissítés miatt nem vennél észre, ha normál sebességben lenne rögzítve, lejátszva.
Egyébként normál sebességen rögzítve megtévesztő is lenne, mert a két eszköz nincs teljesen szinkronban hiába "60Hz"-en frissít mindkét eszköz, kicsit-előbb, kicsit-később frissít a monitor, mint a kamera időzíti a framet, ezért intenzívebben látszana szaggatni a monitorról rögzített kép, mint a valóságban. Ezért a 120(monitor)/60(camera) is folyamatosabbnak hat, a 240/60 meg még inkább.
Megfelelő rutinnal egy gameplay-ben, az egérkezelő mozdulatainak darabosságáról, túlkompenzáltságáról "ordít", hogy alacsony képfrissítéssel játszik az illető, esetleg ezen felül is késik a képernyő az egéréhez és a játékhoz képest. pölö:[link]
[ Szerkesztve ]
-
snecy20
veterán
Az is megérne egy misét, hogy sokan miért nem tudják megkülönböztetni az internetkapcsolat / szerver milyenségéből eredő laggolást a konkrét szaggatástól, képtöréstől. Ez is laggol, meg az is, ugye...
[ Szerkesztve ]
Az Oroszországnak küldött iráni drónszállítmányok csak elnyújtják a háborút.
-
#16939776
törölt tag
Így van. Az egyik az egér késése, mert nagyon nagy hatással van a játékmotor viselkedésére, ill. a render idő+a bufferelt képkockák mennyiségével, - amiben azért szorzó tényező a két képszinkron között eltelt idő - a másik, ami javarészt meghatározza a késést, nem monitor a lag-ja a fő mumus.
(#418) snecy20: Ha már SP-ben szar/lehetetlen célozni, akkor a szerver oldali lag lehet akár milyen kicsi, MP-ben is szokhatatlan lesz az aim.
[ Szerkesztve ]
-
#00137984
törölt tag
Hatásmechanizmus szemléltetésére azért jó lehet az UFO teszt. [link] Egy FPS játékhelyzet: [link] Ez a mozdulatsor majd egy másodpercig látható a szemed számára és az elhatározásra megint kell egy kis idő. Az egeret is a célra kell húzni, miközben az enemy mozgásban van. Egy ilyen játékhelyzetben a "hecsát" teljesitésére kevés esélyed lehet alacsony képfrissitéses monitoron. Nem lehetetlen, csak nehezebb kivitelezni. Az észlelésre és a reagálásra több reakcióidő juthat, pont mint a legyeknek...
[ Szerkesztve ]
-
LionW
tag
válasz DeathAdder #397 üzenetére
Fontos hogy a játék le legyen korlátozva az adaptív szinkron limit alá. Ha van a játékban beépített fps limiter akkor korlátozd le 142 fps-re(vagy RTSS-el).
Plusz a másik nagy előnye az adaptív szinkronnak hogy VSYNC mellett sem keletkezik input lag, tehát bekapcsolhatod ha tearinget érzékelsz, de itt is fontos hogy a játék le legyen korlátozva, különben megjelenik a vsync input lag.
https://youtu.be/mVNRNOcLUuA?t=765 -
ZnVjaw0K
tag
Nemrég megmutattam egy ismerősömnek, hogy milyen a játék (illetve pár tesztvideó) 144Hz-es monitoron.
Ő úgy gondolta, hogy 30fps fölött már nem lehet látni különbséget. Eddig arra mondta, hogy laggol, ha beesett 15fps alá.
Csodálkozott, hogy milyen simán folyik a kép. Leginkább akkor lepődött meg, amikor pár perc játék után beállítottam egy 30-as fps limitet. Az eredmény vállalhatatlan. Tesztvideókban egyértelműen látta a különbséget 60 és 144fps között, full éles képkockákkal és motion blur-rel egyaránt. Játékban a 60-at már teljesen jónak látta, ott ő nem igényelné a gyorsabb frissítést, én azért jobban szeretem, ha 90 fölött van, de a 144-et se látom tökéletesnek.
A VRR nekem nagyon bejön, de szerintem fix frissítésen is sokkal élvezhetőbb a 144Hz a 60-nál már 60fps alatt is, vsync-kel is simább és anélkül is kevésbé törik.
Nem beszélve pl a filmezésről, ahol a 24fps mozifilm kadenciahelyesen jelenik meg (a judder már nagyon zavart 60Hz-en), a jellemzően 25p/50i ismeretterjesztő filmeknél is durván csökkent a judder 60-ról 144-re váltással, VRR-el meg ugye teljesen eltűnik itt is.Részemről köszönöm, soha többet 60Hz!
[ Szerkesztve ]
-
őstag
A mozi annak idején ha tehette volna sokkal több fps-el dolgozott volna. A cikkből az is kiderül micsoda szívatóállvány lehetett akkoriban kitalálni, hogy ez a mágikus 24fps az 50/60Hz-es TV készülékeken is menjen.
Kompromisszum nélküli visszaadásra csak a CRT monitorok voltak jók (nem véletlenül volt benne 70-72-75Hz üzemmód is a kecsegtető 60Hz mellett), és az újfent teret nyerő 60Hz árnyékából végre kilépő TFT monitorok. Az új TV-k nem tudom mit csinálnak, egy sincs belőlük
IDEAZON Zboard MERC gaming billentyűzetet keresek.
-
Yany
addikt
válasz SchumiBácsi #425 üzenetére
Azért a teljes képhez hozzátartozik, hogy egy CRT esetén sokkal rosszabb élményt jelent a 60 Hz-es képfrissítés, mint LCD-k esetén. Technológiából adódóan jól látható vibrálás/villogás (kinek hogy tetszik) az eredménye a CRT kijelzőkön az alacsony képfrissítésnek. Alanytó (és gondolom a foszfor alapú vegyületen is) múlt, hogy mennyire volt látható, én jellemzően 85 Hz-től kezdve keztem érezni, hogy szép homogén a kép. 72-nél még egyértelműen láttam a vibrálást. No, LCD-ken "csupán" az aktuális képtartalom kirajzolásának sebességére hat, mert a háttévilágítás (a hál istennek gyorsan lecsengő PWM mánia óta) kellően magas frekin frissül ahhoz, hogy ne okozzon gondot. A képtartalom ugyebár LCD-k esetén abszolút nincs összefüggésben a háttérvilágítással, kivéve talán a BFI-képes modelleket.
Van viszont új gond. A képtartalom frissítési sebessége is meghatározza a képjellemzőt. Arról van szó, hogy az LCD kristályait ugyebár katonasorba rendezik a kijelzők az RGB alpixelek előtt, hogy egyfajta színszűrés (kitakarás/átengedés) jöjjön létre. Nos, az a baj, hogy ez a rendezett állapot szép lassan feloszlik. Viszont annyira nem lassan, hogy ne okozzon látható eredményt. Egy-egy pixel vizslatva persze nem tűnik fel, de mivel a teljes kép minden egyes pixele egyszerre kezd el oszlani, ezért azt lehet látni, hogy változik a fénye a monitornak. Méghozzá ezt is csak akkor látni, amikor változik(!) a frissítés sebessége, ugyanis konstans frissítésnél mindig pont ugyanannyi ideje van a kristályoknak elmászni, vagyis állandó átlagfényerőt biztosítanak, de amikor ez a frissítési sebesség változik, akkor nem egyforma mértékben romlik el az eredetileg belőtt szűrés. Talán van olyan firmware egyes monitorokban, ami ezt kompenzálja, de azt gondolom, hogy mivel fizikai jelenségről van szó, ez az idő haladtával változhat, ezért (hacsak nem baromi okosan kigyúrt, öregedést figyelő algoritmusról van szó) csak ideiglenesen, vagy változó mértékben képes eliminálni a jelenséget.
Erre talán az OLED jó megoldás lesz, mivel ott a pixelek válaszideje nagyon jó, legalábbis nagy jelerősség esetén, majd kiderül.
Építs kötélhidat - https://u3d.as/3078
-
Chaser
titán
bizony, én utáltam a crt-ket, szemem kifyolt olyan tv-től, aztán lett 100hz-es monitorom, meg tv is, talán egy panasonic síkképcsöves, na az már korrekt volt, eszembe is jutott, panasonic quntrix aztán jött az első lcd monitorom, egy 14"-os aoc, és többet nem tudtam ránézni a 100hz-es samsung mb-re a tvmég tűrhető volt, de az lcd-hez képest már az is zavart...és akkor később jött a pwm ami még nagyon jelen van notebook kijelzőknél, monitoroknál, de sokaktól olvastam itt h a csodás samu oled panel a telefonokban is ilyen legtöbb esetben, "szerencsére" a ledes világítások is ugyanilyen jelenséget produkálnak 90%-ban
_tejesen'® joálapotpan'™_-_Hamarosan a hiányból is hiány lesz...by Samus
-
Synthwave
HÁZIGAZDA
"aztán jött az első lcd monitorom, egy 14"-os aoc, és többet nem tudtam ránézni a 100hz-es samsung mb-re"
lol..
SKILLNUDGE - it kinda ownz you.▐ My Quake Live/DOOM PoVs(YT): http://tinyurl.com/oe5zwa2▐ 3dfx / Glide & SGI 4EVER▐Golden '80s-'90s▐▐▐▐▐▐▐▐ SZÁNKÓVAL A GERINCEDBEN NEM VIDÁM A KARÁCSONY.
-
Synthwave
HÁZIGAZDA
Az a lol, hogy attól a dzsunka LCD-től nem folyt ki a szemed. Meg minden más testnedved, minden egyéb testnyílásodon át.
Csak fura, na.
SKILLNUDGE - it kinda ownz you.▐ My Quake Live/DOOM PoVs(YT): http://tinyurl.com/oe5zwa2▐ 3dfx / Glide & SGI 4EVER▐Golden '80s-'90s▐▐▐▐▐▐▐▐ SZÁNKÓVAL A GERINCEDBEN NEM VIDÁM A KARÁCSONY.
-
Chaser
titán
válasz Synthwave #430 üzenetére
nem, mert frankó ccfl háttérvilágítása volt, nem bántotta a szemem egyáltalán, utána visszaülve a crt elé már zavart utóbbi
kb szabad szemmel érzékelem a ledes fényforrások villogását is legtöbb esetben, úh nagyon megválogatom mi jön a házba, csak pwm free kijelzőim vannak mióta bejött ez a csoda led háttérvilágítás, ami visszavitte az emberiséget az 50hz-es crt-k korába ((( :
egyébként annyira nem vicces, h nemrég a philips oldalán is láttam amit már pár éve rikácsolok itt a ph-n ebben a témában, tikakukaccal egyetemben, a ledes cuccok nagy része egy kalap sz@r, nincs rá jobb szó, a ccfl nem tudom pontosan h működött, de h a szememet nem bántotta az biztos_tejesen'® joálapotpan'™_-_Hamarosan a hiányból is hiány lesz...by Samus
-
őstag
A CCFL az a fénycsöves háttérvilágítás és ott azért nem zavaró a PWM mert mire elkezd kialudni a cső már újra impulzust kap. Az első TFT monitorom CCFL volt és hiába volt PWM-es nem zavart. Volt mikor full fehér háttér mellett egy kis ventilátorral szórakoztam és próbáltam PWM szinkronra állni
Aztán jött a LED és vele az új PWM. Ott ha nincs impulzus akkor azonnal matt fekete lesz a kijelző, aztán impulzusnál mutatja a képet, 100% fényerőn. A ki/be kapcsolások aránya adja a "fényerőt", ha ezek aránya fele/fele akkor lesz 50% a fényerő. Ez a ki/be ciklus egy másodperc alatt több százszor lezajlik, de hiába. Ha nem 100% volt a fényerő, hanem csak 99% már akkor is zavart. Összevissza 3napot ment az a monitor amíg megvettem ugyanazt egy másik helyről. A bolt baszott visszacserélni/venni mert hát hogy jön az ki, igaz netes vásárlás volt, de mind1 végül másik helyen beszámoltattam a mostani 160Hz-es PWM nélküli monitorba, így végül is jó ügy volt
IDEAZON Zboard MERC gaming billentyűzetet keresek.
-
Yany
addikt
válasz SchumiBácsi #432 üzenetére
A leddel egyáltalán nem csak a PWM a gond. Főleg, hogy mostanában figyelnek rá, hogy ne villogjon. Még a legalja monitoroknál is megadják, hogy szembarát, pl. egy 30e Ft-os Benq-nál. Érdemes utánaolvasni, hogy milyen spektrumban adnak ki fényt a különböző ledek és milyet a CCFL-ek. Pl. hiába azonos színhőmérsékletű egy CCFL és egy LED, a kibocsátott fénytartományokban óriási különbségek lehetnek.
Építs kötélhidat - https://u3d.as/3078
-
Chaser
titán
válasz SchumiBácsi #432 üzenetére
tudom, h csüves, annak nem néztem utána, mért nem bántotta a szemem, de amíg ccfl-es háttérpilácsok voltk nem volt gond, aztán jöttek a csoda ledek és lett, annak már utánanéztem és mindenből pwm mentes vezérlésűtszereztem be, jó minőségű panellel, mert hát panel terén is durva visszalépések jöttek ccfl korszak után
azta boltot feljelentetted volna pár helyen, még lehet grátisz monitort is kapsz ( :_tejesen'® joálapotpan'™_-_Hamarosan a hiányból is hiány lesz...by Samus
-
Dyingsoul
veterán
válasz Synthwave #404 üzenetére
Igen-igen. Bár te biztosan többet tudsz a Quake-ről, de én anno PC Guruban vagy valami net bugyraiban olvastam a Quake AI-ról és Xaero-t az utolsó pálya nightmare fokozatán milyen turpisságokat művel a gép. Állítólag végig tudja a játékos pozícióját és predikciókra is képes volt a mozgás alapján. Így lőtt pl előre rakétával ami egyből elkapott ha nem változtattál irányt egy fedezékből való kibúváskor. Tanulni nem hiszem, hogy képes lett volna, de a mozgásokból nagyon jól tudott következtetni.
- Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok, mivel másoknak is hasznos lehet. Erre való a szakmai fórum! -- YT: youtube.com/dyingsoulgaming -- FB: facebook.com/DyingsoulGaming/ Stream: http://twitch.tv/dyingsoul
-
Synthwave
HÁZIGAZDA
válasz Dyingsoul #435 üzenetére
Tudom, hogy anno volt hírverés az AI körül. Pl. az UT-vel ellentétben a botok nem waypoint alapon navigálnak, hanem négy szektorra bontják a mapot és fuzzy logikával kalkulálnak útvonalat, sok egyedi jellemzőjük van (weapon preference, aim percentage per weapon, dodge, combat behavior etc.), reagálnak bizonyos say/team-say parancsokra, az eredeti bot chat jó részét R.A.Salvatore (!) írta etecera. (Amúgy QL-ben pl. van egy nagyon alapszintű tanulás a "szintedhez igazítással".)
Ettől függetlenül totál esélytelen, hótsötét paralizált bárányok a mészárszéken.
[ Szerkesztve ]
SKILLNUDGE - it kinda ownz you.▐ My Quake Live/DOOM PoVs(YT): http://tinyurl.com/oe5zwa2▐ 3dfx / Glide & SGI 4EVER▐Golden '80s-'90s▐▐▐▐▐▐▐▐ SZÁNKÓVAL A GERINCEDBEN NEM VIDÁM A KARÁCSONY.
-
Dtomka
veterán
válasz #00137984 #401 üzenetére
Jó volt olvasni, ezeket a nosztalgikus sorokat
(#403) Synthwave
Köszi Neked isSzerintem, jó lenne, ha már tn panel és 60 hz nem létezne. Ma már a 120 hz es ips full hd monitor alap kellene, hogy legyen. Hiszen 2019 van..., TV-kben már jön a 8K.. de a 4 k-s monitorok még mindig "nagyon" drágák.
Miért?
-
Chaser
titán
-
Chaser
titán
En ugy tudom nem altalanos ez, nagy ciganykodas megy 100m $-os koltsegvetesu v akar nagyobb filmeknel is, az alap az lenne h profi filmes gepre veszik, aztan digitalizaljak, de ha jol tudom mar egyaltalan nem vesznek filmre...draga
_tejesen'® joálapotpan'™_-_Hamarosan a hiányból is hiány lesz...by Samus
-
PuMbA
titán
Hollywoodban szinte senki sem használ RED-et, mert specifikációkban és papíron ugyan jól néz ki, de a gyakorlatban az Arri Alexa sokkal jobb és az terjedt el Jelenleg 3.4K-ban veszik föl a filmek 90%-át és ha a filmben sok a CGI, akkor pedig 2K-ban utómunkázzák. Például az Avengers Infinty War-t és a most jövő Endgame-et 6.5K és 8K-ban vették föl, csak mivel az egész film CGI, ezért a feldolgozott végeredmény Digital Intermediate (2K) (master format). Szóval ha elmész a moziba vagy otthon megveszed a 4K Blu-ray változatot, akkor is nézheted a FullHD minőséget.
[ Szerkesztve ]
-
Vesh
csendes tag
Sziasztok!
Beszereztem egy Acer XB252Q-t,ennek a monitornak a nagy mutatványa a 240-hz, abba ne mennyünk bele, hogy szükség van e rá Viszont egy olyan kérdés foglalkoztat mostanában, hogy vajon mennyire tesz jót neki, ha folyamatosan 240hz en megy. Ugyebár ezt OC-val képes elérni. Szerintetek érdemben befolyásolja az élettartalmát? Érdemes lenne visszább venni a frissítést, mondjuk sima netezés közben?
-
őstag
Nekem 144Hz monitor van ami OC útján 165Hz-et tud. Desktopon 120Hz-en játékban 160Hz-en megy. Hasonló konstrukcióban sztem neked se kell aggódni. Egyébként nézz rá a VGA órajeleire is mert előfordulhat hogy a magas Hz akkor is 3D üzemmódba tartja a kártyát amikor épp csak a PH!-t olvasod.
IDEAZON Zboard MERC gaming billentyűzetet keresek.
Új hozzászólás Aktív témák
- Renault, Dacia topik
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Steam Deck
- Vezeték nélküli fejhallgatók
- Kipróbáltuk az LG kompakt 4K projektorát, a CineBeam Q-t
- Razer DeathAdder
- Fujifilm X
- f(x)=exp(x): A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- Háromféle processzor is része lesz a Core 200 sorozatnak
- Honda topik
- További aktív témák...
- Beszámítás! AOC U2879VF 60Hz 4k monitor monitor garanciával hibátlan működéssel
- LG (35WN75C-B.AEU) 35" QHD GAMER MONIOR ! AKCIÓ
- LG UltraWide 49WL95C-W Monitor 2 év gyári Garancia
- LG (48GQ900-B) 48" OLED GAMER MONITOR ! 120HZ! AKCIÓ!
- SAMSUNG FLIP (LH65WMBWBGCXEN) 165CM 4K SIGNALE SMART ÉRINTŐS MONITOR ! AKCIÓ
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen