Új hozzászólás Aktív témák

  • GodGamer5

    addikt

    válasz Kansas #93 üzenetére

    A lényeg amit próbáltam elmondani, hogy a Mesh Shader-t,-amit minden Turing tud- pl open world játékokban elég jól lehet használni-, lásd Asteroids tech demo. Ezzel a dinamikus lod rendszerrel óriási erőforrást lehet spórolni az összes Turing alapú kártyán és ez egy szabványos dolog a dx12 ultimate-en belül. Viszont a Radeonok még ha tudnak is hasonlót, az nem köthető a szabványos dx12 ultimates eljáráshoz, ezért lehet, hogy nem is fogják alkalmazni, ezzel pedig teljesítményt veszítenek. A VRS meg csak egy érdekes feature ami szintén szabványosan hoz némi teljesítménytöbbletet.
    De a lényeg, hogy a ezeket a feature-öket szabványosan nem tudják a Radeonok nem szabványosan meg lehet, hogy nem használják ki a fejlesztők.

    "Többször látsz Game Over képernyőt, mint Michelle Wild f@szt." "It's not a Loop, it's a Spiral"

  • Kansas

    addikt

    válasz GodGamer5 #101 üzenetére

    "óriási erőforrást lehet spórolni az összes Turing alapú kártyán és ez egy szabványos dolog a dx12 ultimate-en belül. Viszont a Radeonok még ha tudnak is hasonlót, az nem köthető a szabványos dx12 ultimates eljáráshoz, ezért lehet, hogy nem is fogják alkalmazni, ezzel pedig teljesítményt veszítenek"
    Ahhoz, hogy erre válaszoljak, olyan dolgokat kellene tudnom, amit nem tudok, és valószínűleg ha akarnék se tudnék hozzájuk férni. Szóval direkt válasz helyett inkább megosztok veled pár felvetést kérdés formájában amik az eddigi tapasztalataim alapján felötlenek bennem.

    - biztos, hogy egy az egyben vette át a Microsoft az NVidia által fejlesztett feature-öket, és az NVidia-nak nem kellett a DXR megjelenésekor driverben "finomhangolni", hogy szabványos legyen? A DX12 és Vulkan sem egy az egyben vette át a Mantle-t, hiszen az az AMD GPU architektúrához illesztve lett kifejlesztve, szükség volt szabványosításra. valahogy az NV is megoldotta a korábbi kártyák supportját az új API alatt(ok, némelyikét korlátozottan), és ez a mostani változás nem egy teljesen új API, csak néhány új feature...

    - biztos vagy, hogy az AMD-t nem kérdezte meg a Microsoft, hogy mit szól a tervezett DX Ultimate feature-ökhöz, tudja-e támogatni őket?

    - biztos vagy benne, hogy az RDNA2 architektúra olyan mértékben eltér az RDNA1-től, hogy a fizikai implementációt igénylő feature-ök kivételével nem lehet driverből visszaportolni RDNA1-re az új feature-öket(adott esetben akár némi extra teljesítményvesztzésel)? Ne felejtsd el, hogy a GPU-k legnagyobb része továbbra is általános célú számolóegység(NV: Streaming Multiprocessor / AMD: Compute Unit) és az NVidia is így tette működőképessé a DXR-t az RTX-magot nem tartalmazó kártyáin, nyilván durva teljesítményvesztés mellett...

    - lévén API-ról beszélünk, biztos vagy benne, hogy az AMD nem teheti meg azt, hogy "egyszerűen" a saját nem szabványos implementációját rámappeli szabványos DX API hívásokra, ha a végeredmény kellően hasonló? Végül is volt megoldásuk arra is, hogy a Primitive Shader használatát driverből megoldják... OK, nem működött teljeskörűen, és végül dobták, de volt...

    - Az alaplapi chipkészlet botrányból és az AMD ottani viselkedéséből kiindulva, nem gondolod, hogy az AMD nem szeretné elidegeníteni a felhasználóbázisának Navi-t használó részét azzal, hogy nem oldja meg valahogy azoknak a feature-öknek az elérhetővé tételét, amiket lehet? Ne felejtsd el, hogy még semmit nem mondtak az RDNA1-es kártyák DX Ultimate támogatásáról...

    Ezek csak felmerültek bennem a téma kapcsán, nem is egyformán szorosan kapcsolódnak a témához, de tőlem most ennyi telt.
    A lényeg, amit el próbáltam mondani: amíg nem tudunk a jelenleginél többet, én nem ragadtatnám magam olyan sommás kijelentésekre, hogy ez vagy az a feature biztos nem fog működni, elvégre ki gondolta volna, hogy valaha fog 1060-on működni a DXR, vagy B450-ben a Zen3... én tuti nem.
    És persze csak a DXR eljövetelével és az AMD támogatásával látszik garantáltnak az is, hogy az RTX nem jut a PhysX sorsára... bár arra kíváncsi leszek, hogy az Ampere DXR implementációja mennyiben fog eltérni a Turingétól... minél jobban, annál nagyobb különbséget valószínűsítek a DXR 1.1 és az NVidia eredeti elképzelése közt.

    [ Szerkesztve ]

    Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.

  • Kansas

    addikt

    válasz Kansas #102 üzenetére

    - biztos vagy, hogy az AMD-t nem kérdezte meg a Microsoft, hogy mit szól a tervezett DX Ultimate feature-ökhöz, tudja-e támogatni őket?

    No jó, erre az egyre sikerült kideríteni a választ, még csak nehéz sem volt.
    “Microsoft and AMD worked closely on the development of the DirectX 12 Ultimate feature set to ensure a great experience with AMD RDNA 2 architecture”

    [ Szerkesztve ]

    Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.

  • b.

    félisten

    válasz Kansas #103 üzenetére

    Ugyan ezt írták Nvidiához is. :) [link]
    Szerintem mindenki összefogott most AMD is Nvidia is .
    AMD teljesen fogja támogatni az RDNA 2 vel és nem lesz lemaradásban a DXR 1.1 ben hisz alapjaitól új megközelítés az inline RT.De dedikált hardveres egységeket fognak alkalmazni, ahogy a konzolok is.
    Az Nvidia eredeti elképzelése a Microsoft döntésein alapult ahogy most is azon fog alapulni. Egy API alapú RT ben nem lehet nagyon külön utakat járni, semelyik gyártó nem is fog szerintem. A kérdés inkább majd az lesz, hogy milyen hardveres megoldásokat hoznak erre, ebben lehetnek különbségek.

    De ahogy írtad,ez nem jelenti azt hogy az RDNA 1 ezekből bármit is megkap vagy esetleg ne kapjon meg bármit ,azt sem , jogos. DE ami biztos, a Turing kompatibilis vele ez 100 %.( a GTX a DXR kivételével ) Amit leírt Godgamer az a mai tényeken alapul.
    A Dx 12 ultimate persze nem csak a DXR ből áll, sőt sok egyéb funkció hasznosabb is lehet,de AMD nem fogja azt mondani ,hogy ezt nem támogatjuk ma , hisz milyen marketing lenne a most piacon lévő kártyáinak
    Egy cég sem tenne ilyet, helyette azt reklámozzák, hogy az RDNA 2 től teljesen támogatják.az RT-t és a VRS-t .Jelenleg azért a tech emberek arra alapoznak amit tudnak és az az, hogy az RDNA 1 egyenlőre butább mint a Turing ezen megközelítésből. Persze reménykedni lehet , sőt kell is és jó kártyák ezek remek ár érték aránnyal. NO Offense. :R

    2 hét után végre szétlőttem mindenkit COD -ban mert végre volt időm.Nem kell ide RT vagy bármi Mesh shaders, csak FPS :D Megyek lefekszem :D

    [ Szerkesztve ]

    "A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)

  • Kansas

    addikt

    válasz b. #104 üzenetére

    Persze hogy azt írták az Nvidiához is, hogy röhögtem volna, ha oda meg nem írnak semmit, vagy az AMD-t írják... ;]

    GodGamer-nek nem az NV-re tett állításait vitattam(bár közben kiderült, hogy szoftveres DXR sincs minden GTX Turingon, mert a GTX1650 változatain pl. nincs), hanem az RDNA1-re tetteket, azok pedig nem tudnak mai tényeken alapulni, ugyanis arra vonatkozóan nincsenek mai tények. Csak azt lehet tudni, hogy a DXR nincs hardveresen támogatva, de sem azt nem tudni, hogy nem lehet-e esetleg szoftveresen támogatni a GTX-ekhez hasonlóan, sem a többi, hardveres implementációt nem igénylő(legalább is nem láttam, hogy hivatkoztak volna ilyenre) feature implementálhatóságáról sem tudni semmit.
    Az AMD nyilván most az RDNA2-re fókuszál, mert az tudni fog mindent, de annak a megjelenése után akár elérhetővé teheti pl a Mesh Shader-t(Primitive Shader alapon), a VRS-t vagy akár a Sampler Feedback-et, esetleg egyfajta szoftveres DXR támogatást - ezekről jelenleg konkrétan senki nem ír semmit sehol, azon kívül, hogy jelenleg nem támogatottak - de szívesen fogadok ezzel foglalkozó linkeket cáfolatként.

    Az NVidia sem jófejségből tette elérhetővé a DRX-t a non-RTX kártyákon, hanem azért, hogy a potenciális felhasználóbázist növelje, így bátorítva a fejlesztőket a DXR tzámogatására.
    Az hogy a mai napig egy kezeden meg lehet számolni a DXR címeket(techdemókat nem számítva), mutatja, hogy igenis szükségük volt rá, de még mindig nem volt elég az AMD nélkül.
    Kétlem, hogy annyira jó áron adnák majd az RDNA2 kártyákat, hogy mindenki szórja el majd értük a nem kevés Navi-t.
    Nézd csak meg, mekkora a részaránya az RTX-kártyáknak a Steam Survey-en: együtt is "csak" 8,4%, miközben a GTX 1060 önmagában 11,27%... a DXR-képes GTX-ekkel együtt a 8,4% 33,13%-ra emelkedik, szóval kb a négyszeresére, ami azért nagyon nem mindegy...

    Mondtam én is, hogy bőven meg lehet lenni nélküle... azt' joccakát!

    [ Szerkesztve ]

    Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.

Új hozzászólás Aktív témák