Új hozzászólás Aktív témák
-
babosmiki
addikt
Jó írás. Én már ültem benne, tetszetős autó. Jönnek majd a frissítések és akkor reméljük jobb lesz a kezelés is...
"Galaxy Z Fold3" , Watch Active4, GalaxyTabS2 8.0, Dell E6430 i7.."
-
<Adamsky>
nagyúr
válasz #16820480 #49 üzenetére
" ... a Teslákban sincs egyetlen fizikai gomb sem ... " - ami elég nagy baj is!
A Tesla-k az én szememben anti-autók. Látszik az egész koncepción, hogy csak muszályból tették be a kormányt meg a pedálokat. Szívük szerint az egész vezetést elvennék a tulajdonostól.
Én egyébként utcára sem engedtem volna ilyen formában (a Tesla-kat). Kicsit lassan, de mások is erre jutottak...
Ár: "2020-ban olyan autókkal jövünk, amelyek mindent tudnak, amit a Tesla, feleannyi pénzért" - Herbert Diess, vezérigazgató, Volkswagen, 2018 október 26.[ Szerkesztve ]
-
sfefe
őstag
Átlag magyarnak ez marha drága...
Ennyiért sokkal jobb pl benzinest lehet venni... Mai benzinesek is tele vannak rakva minden féle szűrővel...
Az áram sem megújulóból van, java része ...
Aki akarja megveszi, ennyi.
De autót cserélgetni 4-5-6 évente sem vmi környezet kímélő dolog ám....Az élet nem igazságos csak jobb a halálnál...
-
8th
addikt
A legfapadosabb ID.3 is 14,2M Ft listaáron tehát ja, borzalmasan drága, igen. És nem csak a csóró magyarnak drága az e-autó. Valahogy kint sem látom, hogy boldog németek tömegei ülnének ilyen autókban. Épp ellenkezőleg. Járnak filléres eldobható ötös golfokkal meg hasonló tízensok éves autókkal. Ez sehol sem lesz népautó. Németeknél sem. Az elektromos autózás még ott is csak a tehetősebb réteg úri hóbortja, az olyan szar gazdasági helyzetben lévő országokban mint mi vagyunk pedig csak szimpla rongyrázás. Ennyi pénzért már autót is vehet az ember.
-
L3zl13
nagyúr
válasz #06658560 #31 üzenetére
1. Igen, van szállítási veszteség. És nyilván változik, de ezt belekalkulálják a well-to-wheel tipusú károsanyag kibocsátás ill. energia fogyasztás értékekbe.
Pont erre utaltam az előző hozzászólásomban, hogy az elektromos autó szkeptikusok mindig csak számok nélkül hozzák fel ezeket az érveket. Legalábbis én még nem láttam olyan írást vagy videót, ahol ezt számszerűleg levezették volna. Ahol ellenben volt valamiféle kalkuláció (nem tudom, hogy helyes-e) az mindig azt hozta ki, hogy az EV még ezekkel (szénerőművek, szállítási veszteség) együtt is környezetbarátabb.
2. A nagy hőerőműveket nem nagyon túráztatják fel-le. Az ingadozást tudtommal inkább a kissebb, gázüzemű erőművekkel fedik le. Azoknak eleve jóval magasabb a hatásfoka mint a szén és olaj üzemű erőműveknek, és a szennyezése is kissebb.Aki hülye, haljon meg!
-
djpety
tag
Csak nekem van olyan érzésemmel ezzel a fedélzeti rendszerrel kapcsolatban, mintha a Nokiás, Symbian^3-mas időket idézné? A betűtípus, a rövidítések, a színvilág és a felület. Amikor egy egészen jó rendszert összedobtak, mert stabil volt, de egyszerűen nem tudták felvenni a lépést.
És még egy véletlen apró összefüggést láttam a kocsin lévő matricán a kéz... https://www.youtube.com/watch?v=Suyf5m4x1zw - Nekem fullra ezt idézi
Pedig szerettem a Nokia C7-em amikor volt, de azért erősen nem jött össze az új irány a végére :/ Hátha a VW-vel nem ez lesz e-autók / szoftver terén.
[ Szerkesztve ]
https://nyaripeter.hu/ | iPhone 14 Pro | Watch Ultra | MBP 13" | LG 35WN75C-B | tv 4th gen | Shadow PC | NAS: KVM + XPenology
-
Jim Tonic
nagyúr
A navigációs rendszer kapcsán viszont nagyon sok csúnya dolgot tudnák mondani,
Remélem, hogy tudnánk szeretett volna lenni, és nem tudnék.Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.
-
#16820480
törölt tag
válasz <Adamsky> #52 üzenetére
Én sem vagyok amúgy akkora híve az érintőképernyőnek, de elképzelhetőnek tartom, hogy meg lehessen jól is oldani. Mondjuk hasonlóan ahhoz, hogy telefonon a gyorskapcsolókat lehúzza fentről az ember, úgy egy mozdulattal hozzá lehetne férni egy olyan fix interfészhez, ami kb a fizikai kapcsolókat mintázná. Az a helyzet, hogy amilyen logikus és kitapintható minden a mostani kocsimban, így is le kell nézzek, ha mondjuk a fűtésen akarok állítani, ködlámpát kapcsolni.
-
mad823
őstag
válasz #16820480 #58 üzenetére
Szerintem az érintőképernyő csak átmeneti megoldás. Ahogy egy Google Assistant megért bármit angolul már ma is, úgy elég lesz nemsokára kimondani, hogy mit szeretnénk, ahelyett hogy a menü harmadik szintjén turkálnánk. Nem lepne meg, ha ez lenne az Android Automotive selling pointja...
-
Noukoum
veterán
válasz <Adamsky> #46 üzenetére
+(#47) David75 Majd meglátjuk az eladásokat.
(#54) 8th Ez nem a totálkár, vagy dízel totyik. Eltévedtél. De azért most is sikerült pár hülyeséget leírni.
A középső modell árát írod, a legolcsóbb még nem kapható. Tehát milyen legfapadosabb modellről beszélsz?„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Tomy Yayo
senior tag
El nem tudom képzelni, hogy lehet biztonságos egy full érintős felület kocsiban. Itt legalább néhány gomb megmaradt, még ha érintősök is, de ezeknél működik az izommemória, oda se kell nézni, pontosan tudom, hova kell nyúlni XY dologhoz. De ahol kvázi semmi gomb nincs, csak egy TV, a'la Tesla... ha jó is a rendszer, akkor is oda kell néznem.
Ettől függetlenül ez a kocsi, kvázi tesla árban... esélytelen. Túl kevés, túl sokért, túl későn.
[ Szerkesztve ]
Régi megbízhatóságom: http://phmegbizhatosag.atw.hu/phtabla.php?nev=Tomy Yayo
-
edward2
addikt
Ez a belső.... és ez az ár
Hápersze. Ha új autót vennék akkor 14millió körül vennék egy Volvo V60at és a belsője kb összehasonlíthatatlanul más szintet képvisel mint ez az 'autó'. És akkor még én remegjek, hogy elérek-e a következő töltőpontra ott mennyi időt kell dekkolni 11KW-os töltéssel.
Majd egyszer.
-
#16820480
törölt tag
Lehetséges, bár ez nem tudom mennyire működik majd, ha nem angolul akarsz vele beszélgetni. Angolul már a mostani autók közül is van, ami elég jól ért (talán a Polestar 2 volt, ahol ki is tértek erre egy tesztben?).
De remélem lesz valami használható és kényelmes megoldás. Ha egyszer valaha lecserélem az autómat, akkor már nem nagyon akarnék mást, mint elektromost.
-
mad823
őstag
válasz #16820480 #64 üzenetére
Az speciel pont Android. Amúgy meg nem lesz gond a magyarral, érdemes kipróbálni, hogy áll most.
-
Noukoum
veterán
És ki mondta hogy kapható? Népautó címről volt szó, természetes hogy az eladásokat a legkisebb modell fogja megdobni majd.
A legnagyobb baj hogy a magyar ember álomvilágban él, és azt hiszi hogy 3millióért fullos swiftet kap és hát a többi drága. Csak mikor elkezdtem pimpelni a GOLFOT hogy na nézzük mennyivel is drágább az ID akkor 12,5m-nál álltam meg úgy hogy felszereltségben még bőven alul maradt a 14.2-es ID-tól. És hozzáadtam a 0.5milliós kedvezményt is amit a belehetett pipálni. És hát az ID nem egy golf maradjunk annyiban.
Vagy itt mindenki lopja az üzemanyagot, hogy ennyire megéri a benzin/dízel? Vagy csak senkinem sincs se 12m se 14 milliója autóra, csak fröcsög? Tisztelet a kivételnek mindenkorra.„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
<Adamsky>
nagyúr
válasz #16820480 #58 üzenetére
" ... elképzelhetőnek tartom, hogy meg lehessen jól is oldani."
Biztos. Eleve azzal kellene kezdeni, hogy a törvényhozóknak, szakembereknek, autógyártóknak le kellene ülniük, és készíteni egy listát azon funkciókról, melyeknek egy autóban könnyen azonosítható és/vagy dedikált kapcsolóval kell, hogy rendelkezzenek." ... hasonlóan ahhoz, hogy telefonon ... "
A telefon azért nem jó "alap", mert egy mozgásban lévő autóban senki sem akar / tud képernyőt "simogatni" ill. mindenféle gesztusokat bevinni.
Egyszerűen oda kell el, ill. visszajutni, hogy vezetés közbe ne kelljen a képernyőn matatni (mondjuk az esőérzékelős ablaktörlő állítása miatt)." ... logikus és kitapintható minden a mostani kocsimban, így is le kell nézzek, ha mondjuk a fűtésen akarok állítani, ködlámpát kapcsolni ... "
Nem tudom milyen autód van, de az én első generációs Cee'd-emben van egy bazi nagy tekerőgomb, amivel nulla odanézéssel tudom a hőfokot állítani. Mivel ilyen apró kattanásokkal jelzi a forgatást, ezért ha 1 fokot szeretnék állítani az két "katt".
Ködlámpa és ködzárófény, dettó. Bajuszkapcsolón van mindkettő. Játszi könnyedséggel kitapintható.(#59) mad823
" ... az érintőképernyő csak átmeneti megoldás ... " - én is így gondlom, bár bizonyos funkcióknak akkor is meg kell majd hagyni a gombokat, ha már mindent meg fog érteni az autónk. Akkor viszont ezeket a túlméretés egérmozikat / tablet-eket lehet (kell) majd kivágni a francba. -
#06658560
törölt tag
"Legalábbis én még nem láttam olyan írást vagy videót, ahol ezt számszerűleg levezették volna. Ahol ellenben volt valamiféle kalkuláció (nem tudom, hogy helyes-e) az mindig azt hozta ki, hogy az EV még ezekkel (szénerőművek, szállítási veszteség) együtt is környezetbarátabb."
nekem egyetemi tanulmányaim alatt volt ilyen felvett tárgyam, hogy elektromos autók, ott a kb. egyenlőre jött ki volt a well to wheel hatásfok. Azóta mindkét oldal fejlődött, szóval talán nincs nagy eltérő továbbra se.
"A nagy hőerőműveket nem nagyon túráztatják fel-le. Az ingadozást tudtommal inkább a kissebb, gázüzemű erőművekkel fedik le. Azoknak eleve jóval magasabb a hatásfoka mint a szén és olaj üzemű erőműveknek, és a szennyezése is kissebb."
Kivéve, amikor mondjuk a németek megtolják az európai hálózatot a saját szélenergiájukkal és fél Közép-Európa szop miatta, mert elmászik minden referenciaérték. Csak a németeknél látszik alapból is, hogy a szén és egyéb konvencionálist is rángatni kell, mert a napi ingadozás nagyobb a többinél. -
Bdanyy
addikt
válasz <Adamsky> #68 üzenetére
Régi vw konszern klímánál pont ott vagy szinte, mint az érintőnél, mindenképp nézni kell. Bár az automata előnye, hogy egyszer beállítod a hőfokot, aztán többet nem kell hozzányúlni
[ Szerkesztve ]
http://href.hu/x/frwq http://www.n95.hu Nokia N95-ös és egyéb S60 telefonos információs oldal http://febazo.hq.hu/ I8910 HD : http://href.hu/x/f1zt
-
#06658560
törölt tag
válasz <Adamsky> #68 üzenetére
"Nem tudom milyen autód van, de az én első generációs Cee'd-emben van egy bazi nagy tekerőgomb, amivel nulla odanézéssel tudom a hőfokot állítani. Mivel ilyen apró kattanásokkal jelzi a forgatást, ezért ha 1 fokot szeretnék állítani az két "katt".
Ködlámpa és ködzárófény, dettó. Bajuszkapcsolón van mindkettő. Játszi könnyedséggel kitapintható."
Aláírom, ok autóban ilyen. Másokban a klíma pl. nyomógombos. Vagy nem mindenkinek teljesen kézre eső, mert pot kisebb, nagyobb a tervezési méretnél, esetleg túl ritkán használja ahhoz, hogy tudja hol van. Így nézni kell. Jó megoldás lehetne a kötelező HUD+ állítható funkciójú gomb a kormányon. -
Stanlee
őstag
A legtobb infotainment eseten az az erzese az embernek, mintha egy gyakornok hanyta volna ossze. 10 evvel ezelott nem volt sok valasztasa az embernek, hogy mit hasznaljon - megvetted a draga beepitettet, vagy nem volt navi. De azert az ujabb rednszerek mar android autoval elbirnak, en csak azt hasznalom. Az auto sajat rendszere az altalaban eg ynagy semmi.
“Never run after a bus or a stock. Just be patient – the next one will come along for sure.” - André Kostolany
-
<Adamsky>
nagyúr
Ez tényleg nagyon régi lehet, mert én egy gyors keresés után (golf climate control) ezt találtam. Ez egy 6-os Golf klímapanelje. De, mind1, is! A lényeg, hogy kitapintható, betanulható ill. könnyen értelmezhető legyen. A legtutibb haptic feedback-es gomb se tud pl. formai információt "átküldeni" az ujjaknak. Szóval egyszerűen ezt nem kellene erőltetni. Pont.
-
#16820480
törölt tag
válasz <Adamsky> #68 üzenetére
Egy 2009-es Jazz van, ezen nem tekerője van a klímának, hanem két külön tömbben vannak a gombjai, az eredményét meg alattuk egy külön LCD-n látni. De mondjuk a szellőzők bezárása-kinyitása is olyan, hogy kitapintva sosem tudom mit nyomok meg.
Ehhez a designhoz képest egy érintőképernyő sem lenne sokkal gázabb.Kopi31415: Nem vagyok benne biztos, hogy a benzines tud(ott) még olyan sokat fejlődni, nem véletlen vetnek be ilyen-olyan trükközéseket mert a kibocsájtást nem nagyon tudják hova levinni, ha valamennyi teljesíményt is akarsz mellé.
[ Szerkesztve ]
-
<Adamsky>
nagyúr
válasz #16820480 #76 üzenetére
Félre ne érts, de a Jazz-eket nem az ergonómiájuk miatt szeretjük, hanem a praktikumuk (hátsó ülések variálhatósága) és az elpusztíthatatlanságuk miatt. Magyarán: gombokat is lehet úgy egymásra hányni, hogy az eredmény kaotikus vagy nehezen értelmezhető legyen.
Az ID.3 belseje azért fáj - nem csak nekem - mert egy olyan gyártónak sikerült ezt összehoznia, aki előtte arról volt híres, hogy jól áttekinthető, ergonomikus műszerfalakat tettek az autóikba.De, mutatok valamit, ami szerintem még a te Jazz-edben is jobb, ill. könnyebben kezelhető.
Itt van az ablakemelők kapcsolója. Minden normális autóban erre négy - jól kitapintható - kapcsoló van. Ezzel szemben mit csináltak az ID.3-ban? Kettő kapcsoló megspórolása mellet betettek egy érintőkapcsolót (Rear), amit megnyomva tudod csak mozgatni mondjuk a jobb hátsó ablakot. Hát, ka**ák be! -
#06658560
törölt tag
válasz #16820480 #76 üzenetére
A hatásfok tudott, kellett is neki. Fejlesztési potenciál meg még lenne benne normális irányban is, ha a politikusok nem lennének idióták. A dízelben az 50%-os hatásfok benne van, az isoterm motorral a benzinesben is rengeteg még.
#77 <Adamsky>: tudok jobbat, nem full fapad szinten Fiestában van díszfény a pohártartóban, de a hátsó ablakemelő kurblis.
#74 Stanlee: Ford rendszert használtam mostanában elég sokat. Azt tapasztaltam, hogy a smoothabb AA esetén sokkal tovább nem az utat nézem, mint a gyári rendszerben. ami amúgy egy fos.[ Szerkesztve ]
-
#16820480
törölt tag
válasz <Adamsky> #77 üzenetére
Igen, én is amiatt szeretem
Amúgy az enyémben pont nem jobb a mechanikus ablakemelő, mert szó szerint kell érteni, kurblis a két hátsó ablak Szóval menet közben nem nagyon szoktam őket mozgatni.
Kopi31415: Mondjuk az még mindig messze van egy elektromos 90+%-os hatásfokától (amit némileg még javíthat a KERS rendszer gondolom). Igazából ha a benzinesbe ölnek pénzeket, hogy kicsit feltornázzák a hatásfokot, az nem sokban különbözik attól, hogy az akkumulátorok $/kW értékén akarnak hasonló módon javítani.
-
noPublicFG
senior tag
Köszönöm a tesztet!
(Az alábbi "véleményem" már máshova is megírtam, amennyiben hasonlóságot véltek felfedezni, az koránt sem a véletlen műve.)
Személyes véleményem, hogy ez az ID3 Gagyi hatást kelt. Ki is fejtem miért: 09.27-én volt a befutója az e-rallye -nak Augsburgban, ahol személyesen átélhettem rengeteg gyártó, rengeteg elektromos modelljének "bemutatóját". A tulajdonosokkal személyesen lehetett szót váltani, valamelyiket ki is próbáltam, és mint autó, az egész csapatból kettő tetszett. Az egyik egy Polestar, a másik a Hyundai Kona. Természetesen a Porsche és a Tesla Model X lopták a show-t, de mint autók, az előbbiek a jók. A véleményem szubjektív.
A legfontosabb: beleültem, és autónak éreztem őket, nem pedig egy tech kütyünek, ami véletlenül jól sikerült.plus ça change, plus c'est la même chose
-
Joz76
tag
"Volt a prius mint tesztalany de aztan a technologiat csak a Lexus-ba epitettek mert ott elbirta az arazas."
Hát ez elég nagy tévedés... a Prius ugye a hibrid-ség zászlóshajója (volt), de ma már szinte minden modell elérhető hibrid verzióban, sőt, tervezik, hogy egyes modellek a közeli jövőben már csak hibridben lesznek elérhetőek.
Szóval pont fordítva van, mint amit mondtál, igen a Prius volt a teszt, és mivel bevált, gyakorlatilag a teljes spektrumra kiterjesztették/kiterjesztik a technológiát...
Joz
-
8th
addikt
Maradjunk annyiban, hogy nem kapható tehát nincs. Majd lesz. Egyszer.
Az ID.3 egy félkész autó. Jönnek majd hozzá sorban a szoftveres javítások. Addig meg használd így. És mindezt tizennégy millióért. A világ legnagyobb égése, hogy a vw konszern jelenleg itt tart. Na meg érdemes rálesni miket kapni ennyi pénzből...
"Vagy itt mindenki lopja az üzemanyagot, hogy ennyire megéri a benzin/dízel? Vagy csak senkinem sincs se 12m se 14 milliója autóra, csak fröcsög?" Vagy simán csak nem éri meg a felár egy sima hibridhez képest. Ez gondolom eszedbe sem jutott csak nyomod a süket dumát már megint. -
mauimagic
aktív tag
20 év múlva lehet hogy sűrűn találkozunk majd ezekkel itthon, kicsit kikalapálva, félmillió km-t visszatekerve, egyenesen a megbízhatóságáról híres drezda-alsói Özgür Gebrauchtwagen BmbH-tól beszerezve
Lesz majd rajtuk "fuck diesel" matrica is, Ferrarit hugyoz le rajta a pimasz kisfiú...
[ Szerkesztve ]
-
hobizoli
nagyúr
a Model 3-nal olcsobb a fapad ID3
de az ID3 "extrakkal (nagyjabol...) szintre hozott" azaz alufelnis stb kivitele nem az, az ugyanugy 17-18miller mar
ha kerhetnel bele borbelsot, mar siman tobbe is kerulne
de az nincs hozza
a Model S az a 40millios Tesla, legrugoazassal meg mar 840loval
az akkora, mint egy 7er bimmer vagy egy S mergatöbb drón kell ;P
-
veterán
A prius volt a teszt, aztan a lexus LS600h kapta meg (bocsánat az RX400h majd az LS széria). Utana a tobbi Lexus, aztan most mar a Toyotak is. Ergo a premiumtol inditottak a japanok. Sorry.
Jó is lenne ha az ID3 20 százalékkal lenne olcsóbb mint a model s. Mennék is Teslat venni. Gondolom 3-at akartál írni. Ha már elektromos akkor plusz 4 millió és Tesla. nem kérdés.
De azért köszönjük
[ Szerkesztve ]
Addig gyorsítottuk a világot míg mi magunk maradtunk le...
-
veterán
válasz #06658560 #43 üzenetére
De az átlag ember (pl én) leszarja, hogy miért drága. Drága és pont. Lehet, hogy nem a VW hibája de ettől a vevőnek nem lesz olcsóbb. Szóval nem értem az érvelésedet, hogy a VW ezzel a drága modellel hogyan teremtene tömeges igényt.
Addig gyorsítottuk a világot míg mi magunk maradtunk le...
-
lory256
csendes tag
Hat azert erdemes utana szamolni. Egy 400kmes hatotavu auto annyi energiat visz magaval es hasznal el mint ami 4 liter benzinbe van, es allithatjak akarhogy elo, ha toredeke energia kell akkor az toredeke szennyezes. Az akkukat nem kell busulni, mar most 97-99%ban ujra hasznosithato, teslanak, renaultnak is van ilyen, de ujra se kell egyhamar hasznositani, mert miutan az autobol kikerul lesz belole erombe tarolo, vagy szigetuzemu napelem rendszer 20 evig es utana ujrahasznositjak teljesen. Addig meg annyit kiszolgalt osszesegeben mint 3 atlagos belsoegesu motorral hajott auto, foleg hogy azoknak az a 200ezer amik hasznaljak addig is a fel autot ki kell cserelni, ellentetben a villanyautoval. Az ilyenek meg hogy fekport is alig par szazalekat termel mint egy normal auto az mar csak bonusz
[ Szerkesztve ]
-
k-adi
nagyúr
válasz noPublicFG #80 üzenetére
nem csodálkozom hogy a polestar2 tetszett! az jónak néz ki valóban
-
Azért más dolog, hogy egybe kiraksz 14-15M-et autóra, vagy megveszed 5-6-7M-ért, és tankolgatod. Nyilván a Golfba is belemegy az a 14-15M, csak nem azonnal, hanem "X" év alatt.
Akármit mondasz, ez nem népautó. Ez drága, és még az alap 11M körüli se lesz olyan hűde nagy dobás. Az összes többi villanyautó is (ami használható méret, nem mint a Honda e) is 11M körül van, mégse akarják nevezni / nevezik népautónak.
Csináltak egy villanyos golfot, egy kicsit más formával. Semmi extrát nem tud ez az autó a vetélytársaihoz képest szerintem. Amennyire be lett hypeolva, hogy ez ilyen meg olyan jó meg olcsó lesz, meg Golf árban lesz, ahhoz képest egy egész jó, de drága és nem túl különleges villanyautó lett, tesztek szerint anyagfelhasználás sem egy nagy szám. (szintén azért 14M-es autó)
Az meg hogy indulásra AA és Carplayt nem tudják belerakni (ami a legolcsóbb Dacia-ban is megoldanak) az egyszerűen nevetséges. És ez még a jéghegy csúcsa, ennyi pénzért ez nem vállalható.Szóval tömören jó autó, de nem nem egy Bogár / Golf.
„És akkor csodálkozunk a rendőr vicceken! Mi ez, szerencsepatkó? Az! Eddig jó kabala volt. Nem gondolod, hogy egy kicsit hülyén néz ki egy magyar rendőr 1980-ban egy lópatkóval a kocsijában? A materialista világnézet nevében lefoglalom!”
-
v-paci
aktív tag
Igen, a TCO-val nem sokan foglalkoznak, a legtöbb ember csak a bekerülési értékkel számol. Megkockáztatom, hogy alapvetően nem több, de ha mégis, akkor futásteljesítmény és jármű életkor növekedésével biztosan eltűnik.
Egy új belső égésűnél is 20-30 ezrenként van kötelező olaj+szűrők cseréje, de javasolják a 15 ezres, vagy évenkénti cseréket. Ez nincs a elektromosnál, sem kettős tömegű (ami már nem csak a dízelek kiváltsága), sem egyéb "egzotikus" hajtáslánc elem.
"Mi kalandvágyból itthon maradtunk."
-
#06658560
törölt tag
válasz #16820480 #79 üzenetére
Viszont a szállítási, töltési és előállítási veszteség lényegesen kisebb. A villamos hajtás a forrásnál pocsékol, a belsőégésű motor a felhasználásnál. A termikus vesztesék 30% körül van, ha azon tudnak fogni az rengeteg lenne. A dízeleknél az 50% hatásfokkal pedig szitén jó 15%-ot nyernének.
-
válasz #16820480 #95 üzenetére
Jó a szépség az ugye elég relatív, de pl. nekem kinézetre bejön az Leaf II, az új Zoe, a Honda e is, MX30 se rossz, sőt az inkább nem akar ez a futurisztikusnak kinéző e-autó lenni.
De pl. Kona az borzalmas, vagy a régebbi Zoe/Leaf, vagy a C-zero és a két testvére.„És akkor csodálkozunk a rendőr vicceken! Mi ez, szerencsepatkó? Az! Eddig jó kabala volt. Nem gondolod, hogy egy kicsit hülyén néz ki egy magyar rendőr 1980-ban egy lópatkóval a kocsijában? A materialista világnézet nevében lefoglalom!”
-
Graphics
Jómunkásember
Nem gondolták át ezt az autót...
Én már egy utólagos Android navin is utálom az érintős megoldást... Oké, olcsóbb.. A gyártónak...
Rendes kapcsolókat kéne betenni. Őszintén szólva valahogy a VW-nél valaki fizetést kap ezért... Mégis ez lett belőle.
Hamarabb ugranék be egy Leaf 2-be, vagy egy Niro-ba is. A Honda e meg úgy ahogy van kéne kategória.
[ Szerkesztve ]
EAGET 1TB SSD review - https://logout.hu/bejegyzes/graphics/eaget_s600_1tb-os_ssd_aliexpressrol_kihagyhatatlan.html
-
Noukoum
veterán
A tankolást nem számoltam bele, csak belerakattam azt a felszereltséget amit a másik autóba. Persze 8m a golf ha fapad modellt megveszed igen. De azt nem hasonlítjuk össze az id-val, csak szubjektíven.
Kezd el extrázni a golfot, nem én találtam ki hogy 12,5m-ig jutottam úgy hogy csak azt pipáltam amit “muszáj”.És persze van sok villanyautó ilyen áron, de tudnak is ennyit?
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
Új hozzászólás Aktív témák
- CASIO órák kedvelők topicja!
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 3***(X) "Zen 2" (AM4)
- iPhone topik
- Sorozatok
- Diablo 3
- Villanyszerelés
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Újabb Samsungok telepíthetik a Galaxy AI-t
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest