Új hozzászólás Aktív témák
-
rumos14
nagyúr
a legolcsóbb, nyugodt szívvel ajánlható vaku egy használt Minolta 3600, 35k környékén. bár a Metz 36-os kulcsszámú vaku is érdekes lehet, újonnan is olcsóbb, de nem tudom, milyen. egy fokkal feljebb a Metz 48 megintcsak megéri az utánajárást, a biztos választás a Sony 42-es vaku, csak hát elég drága.
obik: sztem elég luxus két ilyen Sony 2.8-as fix, nem is olcsók, főleg a 20-as. ha nem tervezel ful frame-re váltást, én mindkettőt eladnám és vennék egy Tamron 17-50/2.8-at. ami még látszólag hiányzik, az egy fényerős(ebb) fix, a legolcsóbb egy Minolta 50/1.7-es. -
-
rumos14
nagyúr
válasz #65755648 #1539 üzenetére
elsőnek a Sigma 17-70 ugrik be, használtan 55k körül szokott elmenni, annyit meg is ér, a 18-70-es kitobinál sokkal jobb. említést érdemel még az új, 18-55-ös kitobi, ami optikailag egy igen jól sikerült darab, csak hát 55-ig megy, a fényereje nem az igazi, és full műanyag. szóval 60 alatt mást sztem nem kapsz. esetleg még használt Sigma 18-50/2.8.
sztem a linkelt 100-300 nem ér 40k-t, és a beercan is 40k alatt szokott elmenni. amúgy nem rossz a 100-300, és ha kell a 300-as vég, akkor nehéz helyette mást találni ilyen árban, jó obit.
-
rumos14
nagyúr
válasz #65755648 #1542 üzenetére
na nem akarom én lehordani zeljesen azt a 100-300-at, mert kicsi, könnyű, és jobb mint a ma kapható Sigma/Tamron 70-300-ak. kicsit alkudsz belőle, úgy már jó vétel.
a Big Beercan 45-ért teljesen jó ár, de készülj fel a méretére, súlyára. szerintem a képe nem sokkal jobb a 100-300-nál, legalábbi ami volt nálam kölcsönben BB, az alapján így gondolom. -
rumos14
nagyúr
válasz rozsdee #1546 üzenetére
emiatt várakozni sztem totál felesleges, erre csak spekulálni tusz, addig meg ottvagy gép nélkül. Murphy kegyetlen tud lenni néha, de ne foglalkozz ezzel, vedd meg, készítsd képeket, élvezd azokat.
az A450 számozása abból fakad, hogy mivel nincs benne live view, egy "százassal" lejjebb pozicionálják. ilyen szempontból az A450 számozás teljesen logikus. egy ilyen gépet kiadni már kevésbé. árban az A500 szintjén lesz, vagy talán inkább alatta. -
rumos14
nagyúr
-
rumos14
nagyúr
válasz Szten Márs #1574 üzenetére
elolvastam a tesztet, és eléggé semmitmondó, kicsit lehetne sarkosabb véleménye itt-ott, hogy na ez jó, de az meg amaz nem. így kb. olyan mintha egy termékbemutatót olvasna az ember, totál semleges hangvételben. végre viszont vki leírta, hogy bizony gáz, hogy iso200 a minimum, pl. a vakuszinkron miatt is, és kicsit félek, hogy nyáron, tűző nappal az 1/4000s záridő már úgy f4 körül szűk keresztmetszet lesz.
amúgy sztem jó kis gép ez az A500, de olcsóbbnak kéne lennie, olyan 150k körül. -
rumos14
nagyúr
válasz wector81 #1591 üzenetére
hello,
ismerős mindkét obi, a választás nem könnyű. mai fejjel egyértelműen a Tamit választanám, de a Sigma mellett is szólnak érvek: olcsóbb, nagyobb az átfogása (a angylátó vég ua., nem értem ezt a különbséget, amit írsz), és a macro képessége is jobb, sőt, igen jó.
a Tamron viszont fényerősebb, és élességet tekintve legalább egy rekesznyi előnye van a Sigma-val szemben (értsd: pl. 17/f4-en a Tami legalább olyan jó mint a Sigma 17/5.6-on).
használtan viszont nem könnyű beszerezni, a 17-70 inkább előfordul, 50k körül.
kártya átalakító létezik, e-bay-en találsz, de nem vagyok benne biztos, hogy a 7D szeretni fogja az ilyet. -
rumos14
nagyúr
válasz rosta11 #1602 üzenetére
Tamron és Sony (Zeiss) obikat használok. a 28-135-ről én is jókat olvastam, de az a példány ami nálam volt, nem teljesen hozta ezt a remélt magas szintet. az átfogása, fényereje sem az igazi, csak egyfajta kuriózumként vettem meg, meg mert nagyon olcsó is volt.
Sigma 28-135-öt nem ismerem, de egészen biztos vagyok benne, hogy gyengébb a Minoltánál. -
rumos14
nagyúr
válasz wector81 #1604 üzenetére
a nagylátó mindkettőnek 17mm, minimális különbség előfordulhat, de ennyi nem. szóval nem értem. nemtom, a Sigma-ét esetleg Canon-ra (1.6x szorzó) adták meg?
jó obi a Sigma, most 70k az opticam-nél, ennél csak többért láttam mostanában. AF sztem a kategóriának megfelelő, nekem nem volt vele gondom, általános használat mellett. a torzítás nagylátón jelen van, ahogy minden hasonló obinál is, nem nagyon zavaró. az élessége az új 18-55-ös kitobinál nem hinném, hogy sokkal jobb, viszont a fényerő vitathatatlan előny. a képsarkokban a Tami 17-50 biztos jobb.
ilyen átalakítóm volt, A300-ban tökéletesen működött, az A700 viszont nem szerette.[ Szerkesztve ]
-
rumos14
nagyúr
márpedig offolni jó!
kéremszépen, hogy a végével kezdjem, az AF pontossága, gyorsasága kapcsán én nem érzek semmi különbséget. de én nem is vagyok mérce ebben a kérdésben, nem vagyok sportfotós (bár a gyerkőc lekapása nem áll túl távol ettől ). úgy érzem, az obi is igen fontos összetevő a kérdésben, a nálam megfordult 50-es fixeknél éreztem már olyat, hogy bizony a fókusz nem mindig ott van ahol én szeretném, de ez lehet felhasználói hiba is.
kezelni, hát ez jó kérdés. kezelni jobb az A700-at, ez teljesen egyértelmű. két tárcsa, nagyobb kereső, jobb fogás, jobb anyaghasználat, ezt minden másodpercben érzed.
használni viszont jobban élvezem az A550-t, a LV, a hajtogatható kijelző, (tessék megkapaszkodni) az arcfelismerés, és a "rugalmasabb" fókuszpont használat miatt (értsd: nem mindig a középsőt akarja használni).
száz szónak is egy a vége, az A700 jobb gép. én mégsem bántam meg a (le)váltást a nagyon jó LV rendszer miatt. az MF check LV csak hab a tortán, de ez is igen hasznos tud lenni. még mindig azt gondolom, mint korábban: A5x0-t az vegyen, akinek a LV használat nagyon fontos. az A500 is jó vétel, ha jó áron meg lehet szerezni: szép a kijelzője annak is, a kevesebb mőpixel és "lassabb" sorozat sztem édesmindegy. -
rumos14
nagyúr
válasz rosta11 #1638 üzenetére
a D90 nagyon jó váz, ez kétségtelen. ugyanakkor obikból is be kellene vásárolnod hozzá, telénél mindenképp VR-eset, nem olcsó játék.
az A500 si egy nagyon jó váz, de máshogy, mint a D90. egész egyszerűen az A300 modernizált változata, jobb magas iso-s képekkel (sokkal), szebb kijelzővel, LV-val, gyorsabb sorozattal, MF check LV-val. szerintem maradj köztünk gondolj bele pl. h a Beercan-t mivel váltanád ki. legalább 70k lenne egy 55-200 VR.
ja látom, ezeket nagyjánól már végig is gondoltad...
képminőségileg jobb a D90, ház, lehet, de extra erős nagítót vegyél, hogy lássad is mindkét gépnél érdemes raw-ban fotózni, a különbség hiperminimális lesz.
a 3D AF követés jó dolog lehet, de sztem a D90 11 fókuszpontja ehhez kevés, a D300 51 fókuszpontja már combos. valamennyire biztos jobb a fókuszrendszere a D90-nek, ha gyorsan mozgó cuccokat fotózol, ez akár még a valóságban is megmutatkozhat. egy nagyon kicsit. gyorsabbak az obik? melyik obi? és az mennyibe kerül? szóval nem ilyen egyszerű a szitu. egy "modern" alapzoom obit tényleg érdemes beszerezni. nagy kedvencem a Tamron 17-50/f2.8- áldani fogod, hogy vázba épített képstabid van.
végül, de nem utolsósorban, ha használsz LV-t, akkor sztem elég egyértelmű a válasz. ne válts.ja, A700. nagyon jó gép. komolyan mondom, ennyire még nem passzolt gép a kezembe, annyira jó a fogása, hogy a súlyát alig érzed. a kezelése is istenes. én viszont szeretem, használom a LV-t, ezért A550-re váltottam.
-
rumos14
nagyúr
válasz rosta11 #1646 üzenetére
két dolog:
a hdr funkció egy nagy túró. bár nem próbáltam sokat, elég volt 2 kattintás, hogy többet ne akarjam használni. mondjuk eleve csak jpeg-ben működik, ez érthető, de nálam itt bukik a dolog. akár egyetlen raw-ból is, utólag feldolgozva sokkal jobb, szebb, életszerűbb HDR képet lehet készíteni.
a másik a kitobi, mindenképp kitben vedd a gépet, minimális a különbség, és nagyon jó optikailag, sztem egy szinten van a Canikon/Oly kitobival. -
rumos14
nagyúr
válasz Matyó83 #1663 üzenetére
hály!
hát, mint látod, a Minolta 75-300-ak közül ez a leggyengébb, de ettől még biztos lehet jó fotókat készíteni vele.
én most egy 75-300 New-t szereztem be, már korábban is használtam ilyen obit, igen kellemes darabnak tartom. persze ez is f4.5-5.6, tehát nem féynerős, de 300-on is szép éles a képe.
amúgy partyfotózásra egy ilyen fényerőtlen tele baromira nem alkalmas, szerintem. -
rumos14
nagyúr
ja igen, te mondjuk erről a témáról kicsit többet tudsz mondani...
amúgy hogy vagytok ezzel, ha tele gyútáv kell, akkor elég a fényerős tele(zoom), fényerős fixet használtok (85-135 körülire gondolok), simán közelebb mész, vagy vakuztok, vagy ...?
a sima kit alatt a 18-70-et érted -
rumos14
nagyúr
válasz wector81 #1708 üzenetére
igen, alpha bajonettel is OS-es, azaz az obiban vna képstabilizátor. valóban kicsit redundáns számunkra. mert OK, a Pentax szenzoros képstabija nem igazán hatákony ( ), de a Sony a gyakorlatban is megfog legalább 2 FÉ-ket, nem csak a marketing szövegek szintjén. nem olvastam még tesztet az új obiról, de sztem az árkülönbséget nem fogja megérni.
-
rumos14
nagyúr
jéé, eztet még nem is láttam! meglehetősen tisztességesen teljesít. bár ennek az oldalnak az image resolution-ös tábláit nem értem igazán, ugyanazt a skálát használják, mpixeltől és érzékelő mérettől függetlenül, így egy 15mp-es aps-c-n tesztelt obi persze hogy jobb számokat ad mint 10 mpixelen tesztelve.
-
rumos14
nagyúr
-
rumos14
nagyúr
na köszi hogy belinkelted ezt, az eddig csak kisördögként bennem bújkáló "polárszűrőt akarok" kezd felerősödni
bár nem polár, hanem ND, de a Hoya-val szerzett pozitív tapasztalatomat szeretném veletek megosztani, egy 8 és egy 3 FÉ-es ND-t szereztem be, a kettő egymásra helyezve is nagyon szép, színhű, tűéles képet ad. -
rumos14
nagyúr
válasz wector81 #1770 üzenetére
én is arra tudok gondolni, amit Stanley is kapizsgál, hogy rossz helyre megy a fókusz. volt ilyen obim, és nem azt mondom, hogy nincs nála jobb, de nagyon tisztességes darab - feltéve hogy pontos a fókusza. de nagylátón a kisebb-nagyobb fókuszhiba, ami a Sigma gyári minőségellenőrzés milyensége miatt előfordulhat, nagylátón nem eredményezhet homályos képet.
-
rumos14
nagyúr
válasz wector81 #1778 üzenetére
az elsőnél simán nem kapta el a fókuszt, egyáltalán, szobában, kevés fénynél ez előfordulhat, de azért nem illene.
a másodiknál az a kérdés, hogy mire fókuszáltál, ha nem arra, ami éles lett, akkor gond van.
a harmadikkal és negyedik alapján back fókuszos az obi. de sokkal jobb lenne kicsit "tudományosabban" letsztelni: sűrűn szedett szöveg, kb. fél méterről 45 fokos szögből középső fókuszponttal vaku nélkül tág rekesszel mondjuk 50mm-en fókuszálj egy szövegrészre, ha a feléd közelebb eső szövegrész lées, akkor front fókuszos az obi, ha a távolabbi szövegrész, akkro back-es.
ezt amúgy lehet javítani, gariban ingyen, garin túl kb. 10k. -
rumos14
nagyúr
skacok, ma vszínűleg bemutatják az A700 utódot is. én résen leszek, érdekel, hogy milyen gépem lesz 2 év múlva
-
rumos14
nagyúr
http://www.photoscala.de/grafik/2010/Sony-PMA-alphas-04.jpg
http://3.bp.blogspot.com/_5xB32388FwM/S4FwOy5I8jI/AAAAAAAAAjA/ZWrzsqQ4l6U/s1600-h/0221100928-774788.jpg érdekes a háta...
http://a.img-dpreview.com/articles/pma2010/Sony/SAM_0841.jpg -
rumos14
nagyúr
válasz ballington #1801 üzenetére
35-105-öt rövid ideig próbáltam, meglepően jó obi! aps-c-n persze nem ideális ez az átfogás, így csak akkor érdemes ilyet venni, ha van alá egy nagylátód.
a 24-85 és a 24-105 között nincs nagy különbség, 24-85-öm volt sokáig, szerettem, de egy kicsit azért le kell rekeszelni. ajánlom, de a 24 (ekv. 36) alatt tartomány bizony nagyon hiányozna nekem.
a 28-85 mellett semmi sem szól, az itt a leggyengébb láncszem.[ Szerkesztve ]
-
rumos14
nagyúr
7D-n tényleg nem az igazi - és ez nem a váz, hanem az obi sara, de "modernebb" vázon jól muzsikál, már ha pontos a fókusza.
szerintem igen nagy különbség van a 16-80 és a 16-105 között, linkelgethetnék teszteket, meg a saját véleményem is ez, de az a lényeg, hogy Te elégedett vagy az obiddal -
rumos14
nagyúr
válasz wector81 #1814 üzenetére
nemtom ti hogy vagytok vele, de én olyan nagyon azért nem szeretek obit cserélni, nekem a 17-35, 35-70 már túlságosan "darabolós", legalább a 17-50 tarományt szeretném egy obival lefedni. a 17-35 "tele" vége nagyon kevés nekem (persze egy CZ 16-35-nél lehet h annyira azért nem zavarna...)
Tamival tegyél egy próbát, két embertől is hallottam, h 7D-n jól muzsikál. nem olcsó, újonnan 110k, használtan igen ritka, és sztem nagyon lecsapnak rá, ha egy megjelenik. nagy becsben tartom a sajátomat, főleg h a fókusza is pöpec.
ettől függetlenül egy 50-es fix sztem mindenkéép elké, MAF 50/1.7 vérmérséklettől függően 25-30k körül szokott gazdát cserélni. -
rumos14
nagyúr
válasz Szten Márs #1817 üzenetére
én hobbi fotós vagyok, nem több... tudom, a fix az egy másfajta életérzés, de én csak a fényerő / makró képesség miatt használok, használnék fixet. lehet h 20 éve egy fix jobb élességet produkált mint egy zoom, de van szerencsém 2 olyan alapzoom-ot használni, ami tág rekeszen is pöpec, igaz, nem f1.4, de tájképekre, turistáskodásra nem is kell az.
Új hozzászólás Aktív témák
- Politika
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Google Pixel 6/7/8 topik
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Forza sorozat (Horizon/Motorsport)
- Ukrajnai háború
- Hálózati / IP kamera
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Steam topic
- hcl: Linx 1010, a gagyi x86 tablet újjáéledése
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen