- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- antikomcsi: Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- GoodSpeed: Új alaplap, vagy BIOS frissítés után beállítandók III. PBO - Thermal Limit lvl2
- Lalikiraly: MSI Cyborg 15 - Tényleg Kiborg.
Új hozzászólás Aktív témák
-
rumos14
nagyúr
válasz Barett 50cal #2373 üzenetére
nem tud. A560/580 és A33/55 tud.
-
rumos14
nagyúr
a Sony nevet kell megfizetni. én a Tamit választanám, egyértelműen. a 18-200-aknál sajnos nem tudom, van-e bármi különbség Tami-Sony viszonylatban, a 18-250-eknél a Sony változat AF-je kicsit gyorsabb (a Tamié konkrétan döglassú) és asszem a rekeszlamellák mások.
ahogy tailor kolléga írja, ne várj túl sokat ettől az obitól. kénylemes, persze, hogy nem kell cserélni, de a 18-55 + 55-200 páros lényegesen jobb képminőséget ad. az utóbbi szintén létezik Tamron név alatt, optikailag ua. mint a Sony, nagyon jó olcsó telezoom obi. -
rumos14
nagyúr
a 18-200 nagyjából a 18-70 + 70-210 párosssal megegyező (vagy akár jobb!) képminőséget ad, így akár el is adhatod a 18-70-est. nem jobb vele lakásban fotózni, vagy legalábbis én nem tudom, miért lenne jobb.
még annyit a 70-210-ről, hogy a fent leírtak szigorúan az általad linkelt változatra vonatkoznak, mert létezik belőle fix F4 fényerejű is, az más (jobb) tészta. és létezik F3.5-4.5 fényerejű is, de nem akarlak teljesen összezavarni a lényeg, hogy ilyen 70-20-et nem érdemes venni.
a dyxum [link] egy jó kiindulás az alpha bajonettes obifelhozatal megismerésére. -
rumos14
nagyúr
jobb a kit fényereje a tele végén, csak nem mindegy, hogy 70 vagy 200mm-ről beszélünk a 18-200 70mm-en F5, vagy F5.6-ot tud.
kiránduláshoz nemigen alkalmas kizárólag egy 70-210-es átfogás. tényleg kb. semmi előnye nincs ennek a 70-210-nek a Tami 18-200-hoz képest, gondolom full frame vázra egy ideig nem akarsz váltani. szóval a Tami 18-200 35k-ért nem rossz, 30-ért már elég jó véttel. -
rumos14
nagyúr
-
rumos14
nagyúr
a 24-85 jó darab, első obim ilyen volt, de a közös tartományban nem lesz jobb mint a Tami 18-200.
a 35-80, 28-80 és tsait felejtsd el.
a 35-70-ből a fix F4-es változat jó obi, kicsi és könnyű és olcsó is, de ez az átfogás végképp kompormisszumos.
a 28-135-nél azért fizetsz komoly felárat, hogy az eladó odaírta a Legend szót szvsz komolyan túlértékelt obi.amit ajánlanék:
Tami 28-75/2.8 - ilyet nemrég szereztem be, kültéri "emberfotózásra" (nem csak portré, egész alakos is) nagyon jó a látószög, éles képet ad és szépen mossa a hátteret.
Sony 35/1.8 - fényerős alapobi, kicsi. -
rumos14
nagyúr
válasz Mr.Csizmás #2433 üzenetére
jól szuperál Pentacon 135/2.8 volt a vázamon, belenagyítós fókusz megkönnyíti a dolgodat, ill. chip-es adapterrel középső AF pont zöldre vált ha fókuszban van.
stabi nemtom h működik-e ilyen helyzetben. -
rumos14
nagyúr
válasz Mr.Csizmás #2436 üzenetére
igen.
-
rumos14
nagyúr
válasz Mr.Csizmás #2440 üzenetére
vatera tele van ilyen adapterekkel, de ha bemész a Soós Fotóhoz, ott ki is tudod próbálni.
a SAM 18-55 nagyon korrekt kitobi optikailag. -
rumos14
nagyúr
válasz Mr.Csizmás #2442 üzenetére
M42-nél tudtommal nem kell lencse, pont ezért is használják előszeretettel pl. alpha bajonettnél (MD helyett).
chip az A55-nél arra jó h amikor nagyjából éles a kép akkor bevillan zöldre a középső fókuszmező kockája.
de igazából nem vagyok egy nagy M42 szaki, várd meg másnak is a véleményét. -
rumos14
nagyúr
válasz Mr.Csizmás #2444 üzenetére
ezt raknád az A55-re? ne tedd. vegyél egy Tami 55-200-at, sokkal jobban jársz. lehet h lesz nekem egy eladó
-
rumos14
nagyúr
válasz hajnuszka #2578 üzenetére
amikor az A300-at vettem:
- vázstabi
- dönthető kijelző
- egyetlen használható live view rendszer
- Minolta obikazóta az A55-ben nagyon megszerettem a videó képességét és az EVF-et, valamint a kis méretet.
bár valóban kisebb a használtpiac mint C/N esetén, de az árak nagyjából hasonlóak. vannal lyukak az objektívkínálatban, de ezek egy része Sigma/Tamron obival foltozható, másrészt inkább a profi szegmenst érintik.van egy pár objektív, ami a teljes DSLR mezőnyt nézve kimagaslóan jó, pl. a Sony/Zeiss 16-80, Sony 35/1.8.
obikon felül az egyéb kiegészítőkben, pl. vaku valóban elmarad az alpha rendszer pl. a Nikontól, de ez is inkább a profikat érinti sztem.
értem azért, hogy mire gondolsz, de sztem nincs miért aggódni. van kínálat bőven, kis türelemmel mindenhez hozzá lehet jutni. konkrétan mi hiányzik a szettedből, aminek a beszerzése nehézséget okoz? ha mondasz egy példát, talán előrébb jutunk.
-
rumos14
nagyúr
szerintem az A55, az A580 és az A57 közül érdemes választanod. az előbbi kettő használtan is elő szokott fordulni.
én most leragadtam az A55-nél, az új vázak közül egyik sem nyerte el maradéktalanul a tetszésemet, leginkább még az A57, de az itthoni ára nagyon magas.
az objektívekkel eléggé leálltak. kijöttek ezek a jó, olcsó SAM obik pár éve, de azóta semmi (megfizethető). pedig egy 10/4, 24/2 aps-c obira vevő lennék, az eddigiekhez hasonlóan baráti áron.
szerk: és igen, egy 70-200/4 is égetően fontos már. én itt is a megfizethető SAM variánsot támogatnám a ~300k-s SSM ellenében. a másik titkos favoritom egy 50-135/2.8 aps-c obi lenne.
[ Szerkesztve ]
-
rumos14
nagyúr
válasz ballington #2645 üzenetére
pixinfo-n azt írják h amiatt hasonlít egy kompaktra h az LCD-n komponálsz. ezt hívják ugyebár live view-nak. a pixinfo tesztben (A57) amúgy is vannak érdekes állítások, pl. hogy pár éve jelent meg az első SLT (miközben kb. 1,5) ill. hogy az A65 vadiúj akksit kapott (az 5 éves A700 is ezt használja).
-
rumos14
nagyúr
amennyit én olvastam, a stabis és stabi nélküli objektív optikailag nagyjából hasonló, a stabis a végén 1/3 FÉ-kel jobb, és pertsze HSM meg OS, cserébe kicsit nagyobb és a makró leképezése gyengébb.
optikai stabit sajnos úgy egy éve a Sigma is kispórolja a Sony obikból, bár nem egységes a kép, pl. az új 70-200ban van. -
rumos14
nagyúr
válasz csacsi77 #2690 üzenetére
ki is tudja váltani meg nem is.
én kiváltottam, de ésszel kell használni. ezzel nem lesz mindig minden éles, mint egy kézi kamerával, ami persze előny is, de az AF sok esetben zavaróan ugrál, így én többnyire MF-t használok.
az új vázak órási előnye a peaking funkció, kis tanulással nagyon szép háttér mosott videókat tudsz készíteni.
az AF-t pedig könnyíti, hogy csoportokba rendezett fókuszpontok közül tudsz választani, így nem fog kiszámíthatatlanul ugrálni. -
rumos14
nagyúr
válasz rosta11 #2702 üzenetére
kölcsönbe volt nálam ilyen objektív, összességében sztem jó választás.
azt nem mondanám, hogy beretvaéles 300/5.6-on, illetve kicsit lerekeszelve sem hozza már a tele végén azt az élességet, amit mondjuk ~230-ig tud. de sokkal jobb mint az olcsóbb Sigma/Tamron 70-300-ak., élességre és színhiba tekitnetében is.
VC, azaz a stabi sajnos ki lett spórolva, sztem ez szégyen a Tamron részéről.
a fókusz "ultrahangos", nem villámgyors, de elég gyors, alapvetően halk, de azért nem Sony SSM szint, hogy házon belül maradjunk.
szóval 100-ért nemigen van jobb, nagyjából pariban van a sokkal drágább Sony 70-300 G SSM-mel.
amire én most kíváncsi vagyok, az a Sony SAM 55-300, persze ez nem full frame, de kisebb méretű, nagyobb átfogással és sok jót írnak mondanak az új SAM fókuszról. -
rumos14
nagyúr
válasz rosta11 #2708 üzenetére
szerk: látom, más is megtalálta az 50k-s hirdetést.
Dávid: gyereket, MF-szal elkapni, mákod lehetett
te tudod, de azért Krisztián kedvéért leírom: a legnagyobb bajom ezzel a Samyang obival az h mivel a váz "nem tud róla" h obi van rajta, a stabilizátor nem funkcionál. állóképnél még nem is akkora baj, de a videó nagyon bemozdul, állvány kell.[ Szerkesztve ]
-
rumos14
nagyúr
válasz rosta11 #2715 üzenetére
nálam Dávid obija volt kölcsön, élességre nem lehet panasz, CA-zni hajlamos nyitott rekeszen, de főleg "bokeh CA", tehát az élességi tartományon kívüli részek lilulnak/zöldülnek be.
peaking tényleg nagy császárság lehet (A55-be igazán beletehetnék fw update formájában, de nem fogják), nem tudom, a Canikon féle optikai kereső+élőkép mellett megvalósítható-e,
[ Szerkesztve ]
-
rumos14
nagyúr
-
rumos14
nagyúr
az érzékelő tök ua. az A37-ben és az A57-ben, tehát éjszakai képekben sem lesz különbség.
a lényegi különbség a 2 gép között a nyilvánvaló méretbeli eltérések mellett: 50p vs. 50i videó, normális kijelző vs. 6 éve még elfogadható volt kijelző, puffer mérete, digitális vízszintező.ill. úgy tudom, A65-nél sincs megadva elvárt zár élettartam.
-
rumos14
nagyúr
-
rumos14
nagyúr
válasz Mandarinn #2748 üzenetére
az A77/65-tel vezette be a Sony a digitális stabilizálást, előtte a szenzor mozgott folyamatosan, videó közben.
ennek hátránya:
1. kevésbé hatékony
2. túlmelegszik a szenzor, külső hőmérséklettől függően 5-9 perc folyamatos felvételt követőensok júzer, website panaszkodott erre, ezért a Sony a 2011. őszi és azt követő modelleknél áttért a digitális stabilizálásra, amelynek lényege az, hogy croppol, és a kisebb tényleges méretet "úsztatja" a szenzor teljes felületén. tapasztalatom szerint lényegesen hatékonyabb mint a korábbi megoldás, és nincs túlmelegedés sem. cserébe rontja (csökkenti) a látószöget, kb. 1,2x értéken.
-
rumos14
nagyúr
válasz Fiastik #2788 üzenetére
lassan 6 éve jelentették be, tehát mai szemmel nézve már "túlhaladott" a gép, de nekem is több barátom használja, és jobb képeket készítenek mint én az újabb gépemmel, szóval nem ezen múlik
az élettartamot elsősorban a vele lőtt képek (exponálások) határozzák meg, az A700 esetében tudtommal 100e expo a gyári becsült élettartam. de lehet ez 16e és lehet félmillió is. ha elromlik a zár, szervizelés után természetesen tovább használható a gép. a zár mellett persze más is meghibásodhat, mint minden elektronikai termék.
ismétlem magam, első kézbevételkor érezni fogod, hogy az A700 mennyire komolyabb mint az A300. fogásra, kezelésre sokak szerint még mindig a legjobb Sony gép. -
rumos14
nagyúr
Tamron 17-50-t én is nagyon ajánlom. Sony-ra nem is tudom, létezik-e a VC változat, ha igen, akkor is a simát érdemes venni, optikailag jobb és úgyis van váz stabink.
jó obi a Sigma 17-70, de alaposan ki kell próbálni vétel előtt, hogy pontos-e az AF, egyenlően éles-e a kép két oldala.fixnek megfontolandó a SAM 35/1.8, használtan 35-40k, szerintem ez a látószög jobban használható, de ez ízlés kérdése. hát persze, hogy nekem is MAF 50/1.7 volt az első fixem a rendszerhez anno.
-
rumos14
nagyúr
fogás, ergonómia: nagyon jó. Nikon után azért biztos szokni kell.
AF: nagyon jó, D5000-nél nagysérenddel jobb.
élőkép, videó: szintén sokkal használhatóbb mint bármelyik Nikon.
képminőség: alacsony iso-n, jó objektívvel fantasztikus részletek. magas ison-n nem az igazi, a 24 mpixel így már túl sok.
készülj arra, hogy a képméretek nagyok, ha utómunkázol, alaposan megizzasztja a gépet.
(ja és van egy eladó Carl Zeiss 16-80 f3.5-4.5 obim, ha minőségi alapzoom-ot szeretnél ) -
rumos14
nagyúr
ajánlanám magamat, ahogy tailor is tette a tiédet követő hsz-ban (köszi ), de az enyémre nem lehet azt mondani h újszerű, ahogy a hirdetésben is írom.
emellett még mindig azt mondom, hogy a Zeiss 16-80 a legjobb alap zoom obi az alpha rendszerre, persze ha a fényerőt preferálod, akkor jobb egy 16/17-50, f2-8 fényerejű zoom. ezek közül a Tamron az olcsóbb, a Sony a drágább, de jobb is, ha nem is optikailag, abban mindkettő jó, de időjárásál, halk, gyors és pontos a fókusza az SSM motornak köszönetően és ugyebár alul 1mm-rel nagylátóbb, ami jól tud jönni.
a 16-80 120k körül szokott lenni ha hibátlan, a Sony 16-50 is legalább ennyi, a Tami 17-50 a fele. -
rumos14
nagyúr
igen, alapvetően ezt jelenti. ezekkel érdemes tisztában lenni, akárcsak a fényerő fogalmával, hatásával, mielőtt választasz.
a Sony obik, mind a 16-105, mind a 16-80, újonnan egész horror árakon kapható, annyit biztos nem érdemes értük kiadni.
azt döntsd el h újat akarsz-e, mert úgy a 100k-s keretből nem lesz sok választásod. a Tamron 17-50 legutoljára 95k volt, az jó vétel, ha még lehet kapni. -
rumos14
nagyúr
persze, hogy lehet, sőt. a Tamron 17-50-nek lassabb az AF-a mint a Sony 16-50 SSM-nek, lévén annak saját, igen jó fókuszmotorja van.
a Tamron 17-50 ugyanakkor nem lesz lassabb a Sony/Zeiss 16-80, nál, 16-105-nél. igazából nem is sebességben van nagy különbsé (az SSM javára), hanem határozottságban, találati arányban. ha videózni is akar az illető, akkor meg főleg. ahhogy nagyon ajánlott a 16-50 SSM, és bár a 100k nem lesz elég, de nagyon szép állapotú példányok előfordultak már úgy 130k magasságában.
nem tudom, milyen egyéb szolgáltatásra gondolsz, a Tamron nem egy prémium termék, de rendesen össze van rakva, nem marad el az említett 16-105-től pl. tehát semmi baj nincs vele. -
rumos14
nagyúr
17-70? az is jó obi. én csak a 2-vel ezelőtti f2.8-4.5 verziót használtam, na ott volt fókuszhiba is, de amúgy korrekt darab és az újabbak állítólag még jobbak.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs