-
Fototrend
A Sony 2010. május 11-én bejelentette a MILC (tükörnélküli cserélhető lencsés) fényképezőgépcsaládjának első két tagját, a NEX-3, és NEX-5 gépeket, APS-C méretű szenzorral. A piaci várakozásnak megfelelően az APS-C vázak rövid, de gyors evolúciója után 2013.október 13-án megjelent az első full frame méretű érzékelővel szerelt Sony MILC ILCE-A7 néven. Az összefoglaló a rendszert átlátni próbál segítséget nyújtani.
Új hozzászólás Aktív témák
-
rumos14
nagyúr
igazából a lelkesedésem a FF NEX rendszernek szól úgy egészében, ez a teleobi magában nem nagyon mozgat meg...
de van abban azért némi diszkrét báj, hogy az alpha júzerek évek óta könyörögtek egy ilyen obiért, majd a Sony egyrészt szép lassan kifingatja a rendszerüket, másrészt E mountra hozza ki.
a méret és az AF képességek miatt egy ilyen tele sztem még mindig inkább tükrös vázra való. -
rumos14
nagyúr
nem gondolom, hanem látom, de cáfoljon csak meg a Sony. az A99 óta történt bármi érdemleges alpha fronton? azt leszámítva, hogy te is, én is kiléptünk a rendszerből
mindenesetre én most már nagyon nem szeretnék A77 méretű vázat, de még A3000 méretűt sem.b.vr: sztem telénél nem számít sokat a tükörnélküliség, legalábbis az eddigi Sony, Samsung, Fuji tele zoomok alapján ezt gondolom. m43-ék sem itt érték el a legnagyobb bravúrokat.
[ Szerkesztve ]
-
rumos14
nagyúr
válasz sebgutkopf #2688 üzenetére
attól azért még sztem messze vagyunk, hogy simán, kizárólag PD AF-fel minimum használható AF legyen (alpha obik E mount vázakon). az Oly most ért ide az E-M1-gyel (videofelvételnél még mindig nincs folyamatos AF!), sztem a Sony még messze van ettől.
ja, ha lenne/lesz egy ilyen FF NEX vázam, én minden további nélkül felraknék manuál obikat. van is egy Nikkor 50/1-4-em
[ Szerkesztve ]
-
rumos14
nagyúr
válasz ROBOTER #2760 üzenetére
random gondolatok:
- megvan a "fényerős tele", most már nem lehet ezzel bántani a NEX rendszert, aki akarja, vegye.
- gondolom legalább 1200 USD lesz.
- amire egy ilyen obi való, arra még mindig sokkal hatékonyabb a tükrös gépekben használt fázis AF.
- úgy látszik, ilyen fényerővel és átfogással nem igazán lehet könnyebb/kisebb obit csinálni (Pana 35-100 F2 fényerővel is kb. ekkora lenne?)
- mekkora kötsögség a Sony-tól, hogy ezt az obit nem hozta ki már évekkel ezelőtt alpha bajonettel. és most sem hozza ki (?) -
rumos14
nagyúr
agyalok a tegnapi bejelentés óta... kell egy ilyen váz, nyilván persze most még drága, fél misi irreális számomra, de induló árnak nem rossz! majd 2 év múlva, használtan, talán a jobb AF miatt az A7 kívánatosabb, na persze az ár sem mindegy.
az obik drágák, nem kicsit... ezzel még nem tudom, mit fogok kezdeni lehet persze alpha obikat felrakni az LA-EA4 adapterrel, és akkor már "csak" a stabit bukja az ember, meg hangos lesz az AF videó közben. Minolta 24-85, 24-105, ezek nem rossz obik és méretre sem óriásiak. félmegoldás, tudom, de megfizethető
lehet még izmozni az aps-c NEX obikkal. sajnos a SEL 50/1.8 vszleg nagyon messze van a FF kirajzolásától, pedig hát stabis, és nem kicsit olcsóbb a ZE 55/1.8-nál. a 35/1.8 meg végképp reménytelen.
ja, azon nem kicsit lepődtem meg, hogy a Sony dobja a NEX márkanevet. lesz alpha és RX. nem kicsit megtévesztő, az alpha bajonettes obikat nem lehet felrakni az alpha vázkara azt hittem, a NEX egy bejáratott, kedvelt, jól csengő elnevezés. -
rumos14
nagyúr
na nem meglepő, de erre én is kíváncsi vagyok. a zoomok nyilvánvalóan felejtősek, esetleg az 55-210 a tele végén, de hát... az nem egy túl izgalmas obi.
a photozone mérése alapján a SEL 50/1.8 nyitott rekesznél elég komolyan vinyettál aps-c lapkával is, ez nem egy jó előjel. pedig hát 300 USD, stabival, túl szép lenne...
a 16/2.8 nyilván esélytelen. a 24/1.8 sem hinném, hogy elég lenne, a 35/1.8 sem, 30/3.5 makrót hagyjuk is... ahogy írtam korábban, a Sigma 30/2.8 a leginkább esélyes. a 30mm úgy magában az olyan semmilyen látószög ja, és ott a 60/2.8 is.
összességében meglepőnek tartom, hogy egyáltalán van lehetőség az aps-c NEXC obikat automata kroppolás nélkül használni. -
rumos14
nagyúr
u.ez a Canon obi 1EV-t sötétedik aps-c (igaz, 1,6x) vázon. míg a SEL 50 aps-c-n 1,56 EV-t. szóval nem épp ideálisak az előjelek.
amikor bejelentették a SEL 50-est, puffogtam, hogy úristen 300 dollár? amikor a plasztikfantasztik SAM 50/1.8 fele annyi volt. most már egészen máshogy látom a dolgokat, az 1100 dolláros 55/1.8 meg 1500 dolláros 50/1.4-ek idejében. köszi, Sony -
rumos14
nagyúr
ez a SEL 18-200-as obit mutatja: [link]
amint látszik, az obi '"hátsó" kialakítása is meghatározza a vinyettálást. -
rumos14
nagyúr
nocsak, megjelent végre a SEL 35/1.8 teszt a photozone-on, és egész jó, sőt, nagyon jó értékelést kapott. konkrétan semmi rosszat nem tudnak rá mondani, a decenter-t (egyedi, de persze bosszantó hiba) leszámítva.
nézegettem a ZE obikat a 24-70/f4 leheletnyit nagyobb csak a 28-70/f3.5-5.6-nál, szóval a Zeiss megint jó munkát végzett és ott talán az árat is sikerült ésszerűen belőni, szemben a két fix-szel.
-
rumos14
nagyúr
válasz sebgutkopf #2842 üzenetére
hú, én még f2.8-ra sem rekeszeltem le soha azt az obit (SEL3518), nem hogy tovább
szívtam a fogamat, hogy drága, még használtan is, de most már csak használom, nagy örömmel
amúgy kár, hogy a photozone a NEX7-en mér, a 16 mpixeles érzékelőn akkor magasabbra szökellnének a grafikonok? gyakorlati jelentősége mondjuk tényleg nincs, max. egy kis önigazolás
nekem tetszene ez a 35/2.8, 300 dollárért, sima Sony felirattal. mert ez így lehúzás a javából, de olyan hülék szegények, jelenleg 2 azaz két natív obi érhető el, tehát a rendszer korai sikere, elterjedtsége érdekében lehetnének kicsit földhöz ragadottabbak. az 1000 dolláros 55/1.8-ra meg már nem találok szavakat. kell egy LA-EA4 adapter 350 dolcsiért meg egy kukázott MAF 50/1.7, oszt jónapot. -
rumos14
nagyúr
válasz sebgutkopf #2896 üzenetére
az póRus, ember!
-
rumos14
nagyúr
hmm., van a pikszinfón egy A7r "hands on". azt írja, gépen belül lehet PAL/NTSC szavány között váltani. tehát nyugodtan megvehetjük Amerikában is a gépet azért csinálhattak volna 1-2 F1.8-F2 körüli tesztképet is.
amúgy meg dühös vagyok a Sony-ra, a Zeiss fixek miatt. oké, hogy állati jónak tűnik mindkettő, de egyrészt írtó drágák, másrészt nincs stabi... a videózáshoz tökre kellett volna -
rumos14
nagyúr
szóval te A7r-ben gondolkodsz nekem jó lesz az A7 is arra láttam már vmi békazabálós (=francia ) oldalon 1362 eurós árat. ja igen, a SAR linkelte, most már 1424 EUR, az amazon.fr-en.
amúgy meg igen, én is garival, lehetőleg 3 évvel venném a cuccost. de nem veszem, mert se pénzem, se szükségem rá -
rumos14
nagyúr
válasz sebgutkopf #2919 üzenetére
azt a betyár mindenit! te aztán nem húztad az időt
nagyon kíváncsi vagyok a benyomásaidra, engem egy kicsit elbizonytalanítottak a netes írások... ennyi pénzért tökéletes közeli optikai teljesítményt várok. illetve, bár lényegesen nagyobb, nem adnám a 18-200 sokoldalúságát a jobb fényerőért és a +2mm-ért a nagylátó végen. -
rumos14
nagyúr
ennyi körkörözés sztem kifejezetten jól mutat. nemtom, milyen rekesszel készült a linkelt kép, de gondolom, legkésőbb F2.8-nál megszűnik ez az effekt.
ahogy te is írod, egy FF F1.8-as obi természetes, hogy vinyettál. gondolom a jpeg azt is javítja egy kicsit, nem kizárt, hogy a raw lényegesen nagyobbat, 2FÉ körülit is sötétül a sarkokba érve.
asszem, ebbe az obiba optikailag nem igazán lehet belekötni, az árába és a stabi hiányába már sokkal inkább. -
rumos14
nagyúr
válasz sebgutkopf #2937 üzenetére
tudom, ezért is imádtam az alphás 16-80-at. (még megvan, a kutyának sem kell...) mellette csak nagyon ritkán vágytam még nagyobb látószögre. de most élvezem a 18-200 tele tartományát, 100-ig szinte hibátlan, fölötte kezd csak lágyulni, de nekem bőven jó. alá meg ott van a 16/2.8, ami egy mozdulattal 12mm-re változtatható.
nem tudom, mire gondolsz, talán arra, hogy 16/f4-en ne várjunk tökéletesen éles sarkokat, de attól "tartok", hogy a m43-os Pana/Oly 12-xx/f2.8-ak nagylátón, nyitva is nagyon jók.más: nézem a dpreview-n az A7r képeket. ez a 35/2.8 nagyon ott van, 36 mpixelen is.
-
rumos14
nagyúr
én is a kitobit javasolnám, akár a 16-50-t (NEX-6 mellé ezt szokás adni), akár a 18-55-öt. mellé/helyette egy Sigma 19/2.8-nak nem sok értelmét látom.
nekem van 16/2.8-am, tudod, a legszarabb obi evör csak én nem látom... én a nagylátó előtét miatt vettem, a kettő együtt kijött ötvenből. a 16-os magában alig használtam, de nekem semmi bajom vele, nyitott rekesznél ne tájképezz... de nem is annyiba kerül mint az Oly 12/2.
ha csak fixekben gondolkodsz, akkor megfontolandó lehet a Sigma 30/2.8 is, na az tényleg penge. használtan 40k-ért szokott lenni. én a stabis 35/1.8-at vettem, az is nagyon jó, csak éppen drágább (kb mint a PanaLeica 25/1.4)ha van 2-3 fix rendszerobid, akár NEX-re, akár m43-ra, akkor minek akarsz peakingelni
most mit használsz? -
rumos14
nagyúr
válasz sebgutkopf #2947 üzenetére
megvan, de eladni akarom, nem gurítani nem is látnám sok értelmét, ha nagy obit akarok, arra ott a 18-200 az átalakítózással még stabim sem lenne, elég sokat videózom, oda köll az. az olcsó adapter is 70k lenne...
amúgy a Zeiss (alpha) 16-80 sem éppen a nagylátó végén volt a legjobb, le kellett kicsit rekeszelni a pengeélességhez.
(megjegyzem, esti városfotózást leszámítva ritkán kell nyitott rekesz mellett saroktól sarokig éles kép. persze jó, ha van. de nekem már semmi kedvem pixelkukkolni ) -
rumos14
nagyúr
na jó, én végképp feladom, beismerem, hogy nem mérvadó a véleményem, de számomra a 16-50 képe is nagyon jó vszleg tudat alatt figyelembe veszem az árat, méretet, súlyt is.
persze, kukkolva látom a különbséget...amúgy bexarás, hogy mindenre tudsz vmi linkkel szolgálni
[ Szerkesztve ]
-
rumos14
nagyúr
válasz sebgutkopf #2953 üzenetére
szuper leírás. majd képeket is szórj, lsz.
azért azt sajnálom, hogy nincs olyan rekesz, ahol 16mm-en az utolsó fűszál is brutál éles, mert tájképeknél bizony, jól jön. akkor is, ha nem pípelek. becsszóra. a 16-80 azért jó eséllyel képes erre, bár ott meg a csavarhúzós AF miatt fordult elő h nem mindegyik kép lett 100-as.
de vszleg kézbe véve, kipróbálva meggyőzne a 16-70 és kellően élesnek találnám a képsarkokat is. -
rumos14
nagyúr
napi Sony fika rovat, sponsored by FEDman
a 28-70 tényleg no comment, most már kicsit fárasztó a sok selejt obi.
a 35-ösnél az én szememnek nem csak a vinyetta nagyobb hanem az egész kép sötétebb. gondolom stopponként felezték a záridőt, már máshol is láttam ilyet h ilyen esetben nem u.olyan világosak lesznek a képek hanem magas iso mellett sötétebb. akárhogy is, bízzunk benne h a Sony nem csal annyit az iso értékekkel mint ... mások.
na most látom, az iso12800-as képnél igazából 1/10000s záridő kellett volna a konzekvencia jegyében, így is sötétebb. hát ez van -
rumos14
nagyúr
válasz sebgutkopf #2975 üzenetére
a legjobb! klasszikus obitesztelős témák
-
rumos14
nagyúr
na látom, a humorbonbont kicsit félrenyelted de akkor többet nem osztok. azért majd mutass lécci egy ömlengős, szemellenzős hsz-t tőlem, kérlek
igen, az iso3200-nál arányosan csökkentették a záridőt, arra akartam csak rámutatni, hogy vszleg míg az iso100 az tényleg iso100, az iso3200 lehet hogy már csak mittomén iso3000, ezért az 5 stoppal csökkentett záridőt nem kompenzálja.
-
rumos14
nagyúr
válasz sebgutkopf #2980 üzenetére
ezek out of camera jpeg-ek, kikapcsolt torzítás, CA és shading korrekcióval?
átfutottam őket. nekem jó lesz (majd használtan, százér'...) -
rumos14
nagyúr
hú, már vártam! de csak kíváncsiságból.
ha az USD/EUR árakból indulunk ki, akkor az A7 kifejezetten baráti, az A7r pedig közel van a szokásos 300-as szorzóhoz.megint eszembe jutott a Hegedűs a Háztetőn betétdala...
és igen, a Zeiss 24-70/f4 kifejezetten olcsó! ááákcióós! mind pl. a Canon 24-70/f4-hez képest, mind a többi Sony obihoz képest, de legfőképp az oldalán lévő kék címkéhez képest
[ Szerkesztve ]
-
rumos14
nagyúr
akkó' má' mé' nem A7r? igen, lehasal a 36 mpixeles raw-tól a komputered, de 1,5x-es kroppal is megvan a 15 mpixel
viszont az A7 ugyebár a PDAF miatt gyorsabb, pontosabb, állítólag a videója is szebb egy hangyányit...asszem a következő generációt még érdemes megvárni... nem tudom, kacsa volt-e a vázstabi, később lesz-e ilyen, de nagyon kéne. az objektív park még... khm... remélem, a Sigma észbe kap és kiad egy két FE obit. mondjuk az aps-c mirrorless vonalon sem nagyon domborítottak eddig. de van egy sanda gyanúm, hogy a 30/2.8 még akár ki is rajzolhatja a FF kört.
a Nikon Df számomra... érthetetlen. na mindegy... az iso tárcsa azért tetszik, sztem hasznosabb mint az expoz. korr.
-
rumos14
nagyúr
válasz sebgutkopf #3029 üzenetére
a 16-70 is jó rá, crop üzemmódban
-
-
rumos14
nagyúr
az AF problémázás azért eléggé meglepő. máshol (franc emlékszik már, hol) azt olvastam, hogy a PDAF miatt az A7 gyorsabb, határozottabb, de lehet h csak a placebo effekt miatt írták. a jpeg panaszaikat vmi képpel igazán illusztrálhatták volna (a zongorás kép mellett, az tényleg szétmosott mondjuk) az A7 nem szerepel az adatbázisban.
szerk: a dpreview tesztábrás összevetésen az A7R ( ) jpeg tényleg nagyon jó, akkor már inkább a D800-é tűnik nagyon szoftnak, mosottnak (soksokizón). az Rx1R, ami ugyebár szintén a 24 mpixeles lapkával dolgozik, tényleg nem szép.
[ Szerkesztve ]
-
rumos14
nagyúr
itt látok nagy bajt, az obikban. alapvetően mindkét fix tökéletes, szuper - optikailag.
két bajom van, ill. három: ár, stabi hiánya, fényerő.
a 35mm az egy nagyon jó gyútáv, de miután megjelent a 35/2.8 800 dollárért, már biztos, hogy soha nem lesz mondjuk egy stabis 35/2 600-ért - ahogy Canon-ra van. hát ez nagyon nagy baj.
az 55/1.8 mellett is esélytelen egy olcsóbb, stabis 50/1.8. nem igaz, hogy nem lehetett volna megcsinálni, ha van aps-c 50/1.8 OSS 300-ért. nagyon bosszantó.
erős kételyeim vannak, hogy lesz-e valaha vázstabi. nem tudom, ilyen minike bajonettnél az, hogy még a (FF méretű) szenzor is mozogjon, vszleg nem "fér bele".
nekem egész egyszerűen kell a stabi, "casual" videóhoz must have. sokkal fontosabb mint a 6400 iso-s pixelbuzulás. azt le......[ Szerkesztve ]
-
rumos14
nagyúr
de kell a francnak olyan felfújt lufi... ill. sztem nem is kell akkora "mélység" a szenzorstabinak, az A3000 csak a marketingesek miatt lett akkora. egy A7 méretű aps-c NEX-nek mlg látnám értelmét, NEX-7 árszinten, top speckókkal.
nincs crop mode videóban - ezt hol olvastad? ez kb. megbocsájthatatlan lenne és nem is tudom elképzelni. aps-c obival fekete képsarkok lesznek? (nem tudom, pl. a FF Nikonok esetében ez hogy van, de a Sony A99 esetében is biztos megoldották).
meglepő lenne egy olcsóbb 35/1.8, az sztem már inkább C/N 35/1.4 árban menne és a mérete is más liga. nagyon kis szexi üveg a 35/2.8, de 300 dollárért, Zeiss logó nélkül kéne adni.
-
rumos14
nagyúr
na azért...
elnézve a C/N eddigi mirrorless aktivitását, sztem sehol nem lesznek 2 év múlva. mert egyszerűen nem akarják.
a legacy obik pedig... a Nikon-nál a szorzó (2,7x), a Canonnál a csiga AF miatt hogy is fogalmazzak finoman... limitált a használhatóság.
azért nem árt ha tudod, hogy ilyen területen a Sony pont elég jól teljesít, megfelelő adapterrel 1985-ig visszamenőleg minden A bajonettes Minolta/Sony obival lesz AF. ez bizonyára elkerülte a figyelmedet. -
rumos14
nagyúr
Minolta/Sony FF obikban gondolkodva köll egy LA-EA4 átalakító.
obik tekintetében Minolta 50/1.7, 50/1.4, Sony 50/1.4 használtan 20-65k között. 85/1.8 nincs. van Sony 85/2.8 olcsón és Minolta/Zeiss 85/1.4 drágán.
az átalakító hátránya, nyilván stabi nem lesz sehogy sem. az AF pontok eléggé középre zsúfolódnak: .
az AF egy jó alap DSLR szint lesz (15 pont, 3 keresztszenzor). követő AF, videó közben is gond nélkül megy. -
rumos14
nagyúr
azért nem írtam az Oly-ról, mert ott sztem k.ra nincs értelme átalakítókkal szórakozni, van minden natívan, esetleg 50-200, de az is csak a 40-150 megjelenéséig. filmes obikkal pedig csak szórakozni van értelme (m43-on), "ha már van, miért ne tegyem fel" elv alapján.
amúgy lehet várni a többi FF mirrorless rendszerre, 1 évet, 2 évet, akármennyit, aztán majd meglátjuk. az biztos h egyik sem lesz olcsó.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs