-
Fototrend
A Sony 2010. május 11-én bejelentette a MILC (tükörnélküli cserélhető lencsés) fényképezőgépcsaládjának első két tagját, a NEX-3, és NEX-5 gépeket, APS-C méretű szenzorral. A piaci várakozásnak megfelelően az APS-C vázak rövid, de gyors evolúciója után 2013.október 13-án megjelent az első full frame méretű érzékelővel szerelt Sony MILC ILCE-A7 néven. Az összefoglaló a rendszert átlátni próbál segítséget nyújtani.
Új hozzászólás Aktív témák
-
rumos14
nagyúr
ha kijön az A6000 utódja (ez még fél év is lehet...), olcsóér lehet majd venni A6000-et, bár sztem a tudásához képest most sem drága.
ugyanakkor egy obi mindig jobb befektetés mint egy váz: kevésbé veszít az értékéből és jobban bővíti a lehetőségeidet mint a plusz megapixelek, fókuszpontok. -
rumos14
nagyúr
válasz konyi79 #6574 üzenetére
sztem az emberek 99%-a, némi próbálkozás után, visszatér majd a compressed raw-ra...
vagy inkább úgy mondom, az emberek 99%-ának elég lenne az is.
még anno a 12 mpixeles Sony A700-nál én is a 20megás tömörítetlen raw-t használtam, aztán áttértem gyorsan a 12 megás tömörítettre. -
-
rumos14
nagyúr
-
rumos14
nagyúr
hólisit! újabb érdemi fw update várható az A7II-re, uncompressed raw-val és jobb AF-fel az adapterezett üvegeknél. gondolom nem lesz belőle A7rII, de azé' mégis!
-
rumos14
nagyúr
válasz Primary92 #6817 üzenetére
az SSM-es Sony alpha obik tényleg nagyon jól használhatók az A7rII-n, a stabinak és az AF rendszernek köszönhetően. így új alternatívák nyílnak meg, pl. a 460e ft-os Sony ZA 50/1.4,a 675e ft-os 70-200/2.8... a Sony mindig értett az árazáshoz de mondjuk a Sigma Art sorozat már értelmes lehet. azt nem tudom, hogy az LA-EA3-mal van-e követő AF (videónál is), mert a Metabones/Canon obiknál tudtommal nincs.
-
rumos14
nagyúr
-
rumos14
nagyúr
minden általam olvasott teszt nagyon jókat írt erről az obiról.
anno, amikor kb. az újkori áráért Sigma/Tamron 105/90 makró obikat lehetett venni (használtan), akkor nem volt nagyon vonzó, de a SAM miatt az A7-en lehet értelme, jogosultsága.közben egy újabb érdekes cikk az A7rII AF képességeiről: [link]
-
rumos14
nagyúr
egy egy kib.szott vicc és szégyen, hogy ilyet meg mernek csinálni. de azért felső státuszkijelző az van
vérlázító. tényleg. komolyan. mert ez így egy lebutított A65, de persze jobb AF-fel, felső kijelzővel, jobb videóval. igazából nem érint vagy érdekel az egész, de akkor is fel vagyok háborodva ezen a hozzáálláson.
éljen a Canon és a Nikon! vagy méginkább a Pentax, akik belépő szinten és normális keresőt, időjárás állóságot adnak, és képesek normálisan szegmentálni, a felsőbb kategóriákba értelmes extrákat belerakni.
fakk. -
rumos14
nagyúr
ja és WOW! Az A68-at nem az A58-A65 méretű vázba rakták bele, hanem az A77-ébe!
a pixinfo A58-A68 összehasonlításából esett le nekem a tantusz. -
rumos14
nagyúr
azt igyekeztem jelezni feléd (több mint 10 év ph-s múlttal, de ez miért is számít?), hogy a "valahol" meg a "borzalmasan" azok nem igazán egzakt információmorzsák. ha azt írod, hogy x író tapasztalata szerint y fokon/környezetben z perc után leáll a elvétel, az már egészen más
(amúgy persze, kár h túlmelegszik, de ekkora vázban, stabilizált szenzoron 4k videó 2015-ben ennyit tud.)
-
rumos14
nagyúr
válasz t72killer #6853 üzenetére
milc nem, de az RX100 IV és az RX10 II a 20 mpixelről méretezi le a 4k videót. persze ott kisebb a szenzor.
ezért is nem tetszik, hogy 28 mpixelt csiripelnek az A6000 utódról, ott azért elég esélytelennek tűnik a teljes szenzor kiolvasás, 4k-ra leméretezés. felőlem lehetne 18-20 mpixel is... -
rumos14
nagyúr
mert nem olvastál elég figyelmesen utána. az A7sII a 4k videót nem leméretezi hanem simán kiolvassa a szenzor közepéből, pixelről pixelre 1:1-ben.
egy lényeges feladat, a leméretezés (az A7rIi esetén másodpercenként 30 db 18 mpixeles kép 4k-ra való leméretezéséről beszélünk!) így nem terheli a gépet.
na nehogy miattam ne olvasd ezt a topikot bár nekem aztán sájszegál. -
rumos14
nagyúr
válasz t72killer #6858 üzenetére
tuti.
RX10 és RX 100 III vezette be a full pixel readout-ot, az egyel újabb verziók mindezt már 4k-ban is tudják (az RX100 IV kemény 5 percig...)
a szenzorméretnek sztem ehhez nincs sok köze, inkább az a tény, h ezek a kompaktok ún. stacked sensor-t kaptak, ami baromira meggyorsítja az adatáramlást. bővebb technikai részletekért lásd az internetet[ Szerkesztve ]
-
rumos14
nagyúr
válasz Ipadipad #6870 üzenetére
érdekes, hogy az objektív befolyásolja (befolyásolná) a túlmelegedést. ez ugye motoros zoomos, tehát minden zoom művelet a gépet terheli, de feltételezem, hogy nem zoomoltam állandóan felvétel közben.
amúgy a fél óra az elég jónak számít 29p 59mp-nél amúgy is leáll a felvétel magától, melegedéstúl függetlenül. lehet, hogy ez volt csak? -
rumos14
nagyúr
válasz konyi79 #6902 üzenetére
az én tapasztalatom pont az, hogy ebben a közép tartományban, mondjuk 30-100mm között baromi erős a 18-200. volt rövid ideig 55-210-em ,de pont amiatt, mert a 18-200 is hozza, amit ez a tele, nem láttam értelmét. 200 felé közeledve persze mindkettő gyengül, de szintén hasonló mértékben.
18 kezdő sok, úgy érted, lehetne 16 is? hát tényleg lehetne. nálam a 16-50 + 55-210 helyett 18-200 + 16/2.8 + nagylátó előtét a városnézős szett. -
rumos14
nagyúr
válasz t72killer #6915 üzenetére
nem hinném,hogy bármilyen fw update javította volna az A7 videó minőségét. ez ennyit tud
jól emlékszem, hogy te vízalatti fotózáshoz keresel gépet? ott van létjogosultsága egy makró obinak? ahol minden mm-nyi elmozdulás tönkrevágja a helyes fókuszt? lebegve, állvány nélkül ez hogyan kivitelezhető?a 24-240-től én is jobbat reméltem, mert az volt az ötlet, hogy majd x év múlva FF-re váltva az lesz a zoom, amit kiegészítek fixekkel. de ez a minőség elég hervasztó, az aps-c 18-200 sokkal jobb. úgy tűnik, a 24mm már csak bónusz, ott már nagyon kentek a sarkok, egy ~28mm-es crop (a 24mm-es képből) már elfogadható.
-
-
rumos14
nagyúr
válasz t72killer #6929 üzenetére
na igen, érdekes ez a nettó 12 mpixeles szenzor az LX100-ban, mert csak iso3200 felett van előnye az RX100-zal szemben (azonos mpixelre méretezve), 4k videót viszotn csak a legújabb RX100 tud, ami lényegesen drágább mint az LX100...
én is egy ilyen A6000 utódot várok, amit te írsz. a Samsung már több mint 1 éve képes 4k-t kiolvasni skip nélkül az NX1-gyel, szóval a Sony-nak is sikerülhet. -
rumos14
nagyúr
válasz #31733248 #7001 üzenetére
ok, ez tényleg felhasználás függ, de én fontosnak tartottam megjegyezni.
mint ahogy azt is, hogy natív SEL objektívekkel a videó közbeni folyamatos AF is sokkal jobban működik mint adapter + SAL (A bajonettes) objektívvel.amúgy használtam anno Tamron 55-200-at (ami lényegében ua. mint a Sony), és nagyon jó ár/érték arányú darab. örülnék, ha annyiért létezne SEL teleobjektív, u.ilyen átfogással, fényerővel...
a másik, ami nekem új: nemrég beszereztem egy SEL 50/1.8-at, és ez valami bitang éles darab, fílingre még jobb is, mint a SEL 35 (itt főleg a nyitott rekesz - f2.2 közötti, általam leginkább használt fényerő tartományról beszélek). használtan 60k, tehát nem is drága.
-
rumos14
nagyúr
nem értek egyet. a Sony 50/1.8 használtam 60k. 1 é 1/3 FÉ-vel jobb, stabilizátor van benne.
lehet hogy a Sigma MTF értékei magasabbak, de a Sony is nagyon éles, tehát ez lényegtelen különbség, míg a másik 2 dolog amit említettem, nem.na látom ez időközben ki lett már tárgyalva. a SEL1670 DXO eredmények azért nem lenyűgözőek... amin viszont kicsit pozitívan meglepődtem, hogy a dpreview-féle A7rII tesztben a SEL2470-nel lőtt tesztképek egész jó élességet mutatnak a széleken is.
[ Szerkesztve ]
-
rumos14
nagyúr
na de egy A7III, ami lényegében egy A7rII, csak 24 mpixel, az jöhetne az AF-et azért javíthatják még.
-
rumos14
nagyúr
válasz t72killer #7046 üzenetére
ilyesmire gondolok én is, mínusz stacked sensor, azt, ha van érelme/reális FF mellett, majd egy következő csúcs gépben fogják kihozni.
a 24 mpixeles szenzor aps-c területe ~10 mpixel, a szélesség (pixelszámra) szinte pont a 4k videóhoz szükséges, tehát egy fasza 1:1 crop lehetne látószög veszteség nélkül -
rumos14
nagyúr
válasz konyi79 #7088 üzenetére
ha nem bánod, leírom a véleményemet:
volt/van egymás után NEX-5N, majd R, majd T vázam. olvastam, hogy romlott az anyagminőség, de én személy szerint ebből semmit nem vettem észre. az N->R váltás baromi sok pozitívat hozott, kezelhetőségre egészen új dimenzióba helyezte a gépet.
ezzel ellenben fogtam kézbe A5100-at és az nagyon műanyagos, kopogós, kellemetlen hozzáérni, ilyen szempontból egyértelműen a NEX-3 sorozat folytatása az A5x00 vonal.
a NEX-5 sorozat ugye mindig a kiegészítőkről is szólt: kereső, vaku, mikrofon... ebben is eltér lefelé az A5100... ami így összeségében egy belépő model, csúcs szenzorral és AF rendszerrel, ami így persze nem rossz dolog, de az árazása túl közel van az A6000-hez, ami már egészen máshová van pozicionálva. -
rumos14
nagyúr
válasz konyi79 #7114 üzenetére
alapvetően egyetértünk
Fn volt az 5N-en - észre sem vettem, my bad.
vízszintező és 2 tárcsa azért jó dolog, bár ugye valójában csak M módban van értelme, de a fenti sokkal jobban kézreesik mint a szerencsekerék, A módban is javít a kezelhetőségen, szerintem.
na igen, sokkal jobb AF, jobb szenzor, 1/3 iso lépésköz (mondjuk sosem használnám), beállítható auto iso tartomány - nekem tökéletes a max 3200, de persze, jó dolog. a nagy királyság még az auto iso M módban, ez kőne. lényeg a lényeg, a Sony totál következetlen, hogy melyik gépbe mit rak bele.
a 20-as vaku a NEX-5-ön nagy királyság, használtan azért elég olcsón be lehet szerezn, nem kér külön enni és mérföldekkel jobb mint a hozzáadott, amit egyik NEX-emmel sem használtam soha.
mikrofont pedig láttam a jófogáson múltkor 7k-ért. én újonnan 30 felett vettem, mert egy utazás előtt nagyon kellett -
rumos14
nagyúr
ha csak a vázat nézem, a Pana G7 jobb videóban. nagyon jó ultrazoom 14-140 obival 280k.
ahol nekem bukik a dolog mégis:
- 4:3 képarány
- oldalra kihajtós kijelző
- túl nagy
- nincs stabilizált ekv. 50mm körüli obi
- nincs olcsó ultranagylátós megoldás
- shutter shockszóval hasonló gondolatmenetet járok be mint te. a 18-105 még beltérben is használható, az F4 az határeset, de ugorja a lécet. a 3.5-5.6 már nem. továbbá, ha csak a képminőséget nézem, az A6000 kb. 1 stop fórban van a G7-hez képest.
így hát én is várom az A6000 utódját.
(milyen vicces, hogy sokan az obi kínálatot szapulják - van is alapja - de a 18-105 és a 35/1.8 videós szempontból tökéletes. ezt pl. kizárólag a 18-105-tel vettem fel [link] -
rumos14
nagyúr
elsőre nem is értettem, hogy akkor mit is írtam én és mit te
a 4:3 meg a kijelző hová hajlik az szubjektív. a (Sony) váz kisebb, kis obival a kombó is kisebb. a kisebb szenzor miatt a Pana kisebb obikat tud csinálni mint a Sony. meg vszleg ügyesebbek is ezen a téren. a 14-140 mérete, súlya nagyon vonzó lenne a 18-200 ellenében...
a 18-105 ugye fix fényerős, videónál jó dolog az. gyerekre óvodában rázoomolok, lakásban is csakcsak jól jön néha. persze hogy a fixet preferálom amikor lehet de a zoom mégis csak kényelmesebb.
ugyanakkor vszleg a gyengébb fényerőt bőven behozza a 4k felbontás meg jobb codec, így full hd-ra leméretezve a Pana bucira veri az A6000-at.[ Szerkesztve ]
-
rumos14
nagyúr
válasz fotobolond #7210 üzenetére
az A7rm2 már régen ott tart, hogy a fő előnye a DSLR-ekhez képest nem a kisebb méret.
a váz azért lett ekkora mert a stabnak hely kell, a 4k videó meg hőt termel, nem is keveset.
az objektív pedig a kirajzolandó képkör miatt nem tud kisebb lenni, illetvea Soyn amúgy sem egy obiméretcsökkentő bajnok
(rebesgetnek vmi kis méretű 24-70 kit objektívet, egyfajta SEL1650P lesz FF variánsban talán).
Új hozzászólás Aktív témák
- Szabadon fejlesztheti az OLED tévébe szánt paneljeit a Loewe
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Vezetékes FÜLhallgatók
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Xbox Series X|S
- Gaming notebook topik
- Politika
- Egyre közelebb a Poco F6 startja
- Autós topik
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs