-
Fototrend
A Sony 2010. május 11-én bejelentette a MILC (tükörnélküli cserélhető lencsés) fényképezőgépcsaládjának első két tagját, a NEX-3, és NEX-5 gépeket, APS-C méretű szenzorral. A piaci várakozásnak megfelelően az APS-C vázak rövid, de gyors evolúciója után 2013.október 13-án megjelent az első full frame méretű érzékelővel szerelt Sony MILC ILCE-A7 néven. Az összefoglaló a rendszert átlátni próbál segítséget nyújtani.
Új hozzászólás Aktív témák
-
p_adam
addikt
válasz KawaBazsy #12077 üzenetére
Nappali fénynél f5.6-f11 között nincs sok különbség.
Ha fontos az egész képen az élesség FF-en, akkor a Helios nem nyerő. A Konica 50/1.7 igen jól teljesít, de jelenleg az abszolút kedvencem a Zuiko 50 1.4 (legutolsó verzió) mert ha kell, akkor mossa a hátteret szépen, lerekeszelve mert baromi éles és a színvilága is érdekes, van még 3 másik, de ezzel az egyel tökéletesen ellennék. De sok tucat más 50-es is van, ami szintén jó. És a Hexanon 40/1.8 se rossz, csak nem kell tőle csodákat várni (itt vannak tesztképek, link a legalján) -
p_adam
addikt
válasz GyureX #12370 üzenetére
Annyira azért nem rossz az az SEL2870 kitobi (nyáron némi fényben f/8 v. f/11 körül meg főleg) és sokkal-sokkal kisebb mint az adaptált Canon obik, súlya meg szinte semmi (meg persze a vázstabit is támogatja az objektív stabilizálása mellett)
A Canon 20/2.8 nem egy mai konstrukció, szóval ahhoz képest drága (bár ilyen obik mindig azok).
A Canon 50/1.4 nem éri meg képileg és az AF-je sem jó (csak kontraszt alapú).
Pl. ezek jók 40/2.8 STM vagy 50/1.8 STM[ Szerkesztve ]
-
p_adam
addikt
-
p_adam
addikt
A Canon színei jobbak, könnyebb velük dolgozni.
Ellenben a Sony lényegesen jobb ISO-ban (nincs sávosodás, mint az 5D Mk2 esetében) és dinamikaátfogásban (sokkal jobban lehet húzni a világos részeket és az árnyékokat)
A kitobival elvész a FF kinézet nagy része, az AF sem túl jó kevés fénynél (a fényerős fixekkel jobb, de azoknak az árát meg kell fizetni, sok olcsó opció nincs), bár a kitobi stabija nem rossz, de inkább csak kültérbe nappal vagy videóra használnám elsősorban (vagy stúdióba f11-f16 körül).
Sokszor elhangott már, de ettől még továbbra is igaz, hogy fix manuál obikkal a legjobb a kezelése, súlya és mérete, egy MC-11 felmegy rá, de valahogy szvsz nem az igazi, csak 1-2 kis obival (az újabb vázaknál kicsit jobb az egyensúlya, meg az AF is javul).[ Szerkesztve ]
-
p_adam
addikt
válasz rgranc #14145 üzenetére
A sporton kívül mindenre használható a manuális fókusz (nekem jelenleg 100% készül így, 135mm-el bezárólag)
Csak sok időbe telik elsajátítani (de a korai A7-es AF-je egyébként sem annyira izmos meg méretben is ezek a kisméretű fixek amivel az 'igazinak' érződik)
Van, hogy lemarad dolgokról az ember, viszont másra is jobban oda tud figyelni, kevésbé lesz "snapshot" jellege a képnek. -
p_adam
addikt
válasz belovary #14159 üzenetére
A kettőspont lemaradt a linkből, és nincs A7III ahogy azt korábban gondoltam, bár jóval később, az A7SIII után talán még lehetne (de valószínű nem ezzel az új akksival), ezek a gépek szinte feleslegesen sokat tudnak egy átlagfelhasználónak, de a jobb EVF, gyorsabb működés, akku üzemidő stb. dolgokból mindenki profitálna.
Most ez az új technológia egy picivel elérhetőbb ársávba került (1300$ a különbség lefele az A9-hez képest), bár a legtöbb embernek 42MP szimplán felesleges (small Raw gondolom továbbra sincs)
[ Szerkesztve ]
-
p_adam
addikt
válasz mikrofon #14162 üzenetére
Rendben, de rendszerben még mindig ugyanúgy sokkal drágább, szóval keményen fizetni kell ezért a technológiáért, ugyanúgy nem strapabíró (persze nincs kamera vagy objektív, amit arra terveztek volna, hogy leejtsék/nekiütődjön dolgoknak, de ettől még sajnos előfordulhat)
Nem olyan nagy durranás, mint az előző, de tény hogy ezekkel a finomításokkal továbbra is több, mint versenyképes, csak egy csomó fotósnak feleslegesen sok amit tud. Az ára lényegében ugyanaz, a dollár változott azóta ennyit az euró kárára, nem véletlen hogy az EU-s árat még nem írták ki.A bosszantó kezelésbeli dolgok továbbra is meglesznek (természetesen még több dologgal, amitől még nehezebben átlátható), bár a joystickkal és gyorsmenüvel már sokkal könnyebb az élet.
Szóval nyugodtan lehet továbbra is Pro DSLR-t venni, főleg akkor ha valaki állandóan vakuval fotóz, mert ott ennek az új technológiának egy csomó előnye egyből el is tűnik (a szem követő AF-et leszámítva, az tényleg nagyon jó), nem lehet mindent csak papírra vetni és úgy összehasonlítani.
[ Szerkesztve ]
-
p_adam
addikt
Ők is a PayPal-t javasolják fizetési módnak, ami teljesen biztonságos, mondjuk banki fedezettel azért van némi plusz költség ahhoz képest, mintha már a rendszer belső egyenlegén lenne a pénz (pl. úgy ha te adsz el valamit és ők fizetnek ezzel akkor először oda érkezik meg)
-
p_adam
addikt
Nincs sok értelme hozzá hasonlítani, mivel az már egy ideje a piacon van, de nem működik szimultán módban a szenzorstabilizálással, videóban sem automatikusan korrigált a torzítás és vignettálás (ezeknél ez jelen van rendesen), az ára pedig biztos kevesebb lesz valamennyivel a távoli jövőben.
-
p_adam
addikt
Persze persze, de akkor drágább lenne legyártani, nem sokkal egyszerűbb minimális átalakításokat csinálni sokat és a gyorsan fejlődő technológiáért kérni el az árat Az NX1-et ugye megcsinálták, de bele is buktak...
Egyébként az akksi volt a probléma egyik fő forrása, az új verzió valamennyit már biztosan segít így is (meg persze nem sötétül el a kijelző 4k felvételnél, stb.) lefogadom, hogy majd APS-C vázból is lesz egy ilyen újított verzió, az A6500-on már nem kell sokat reszelni, hogy beleférjen (az A7RIII-nál se kellett az A7RII-höz képest).
-
p_adam
addikt
Black Monday volt, 761 font (961-200 Cashback) egy A7II vázért (meg egy-két apróság), még a legolcsóbb szürkeimportos árnál is lényegesen jobb, és alig több, mint a sima A7 (az pont ugyanannyi, mint itthon, tehát alig kevesebb), szerintem ezt nem lehetett felülmúlni, és a jövőben sem lesz ennyire olcsó, max. januárban - persze nem tudtam megvenni
-
p_adam
addikt
válasz #72797440 #14835 üzenetére
Cropos vázhoz
FF v. cropos vázhoz
Egyébként itt ez az A bajonettes topik és ezen a honlapon ki van listázva van az összes -
p_adam
addikt
Mindegy, mert úgyis sok-sok euróval drágább lesz - ha egyáltalán lesz ilyen modell, mivel amit leírsz, az nagy vonalakban majdnem egy A9. Az A7SIII biztos, ez még mindig nem, főleg ha mondjuk az is 24MP lesz csak gyorsaság helyett ISO-ra meg videóra optimalizálva kicsit olcsóbban mint az A7RIII, akkor pl. egy az egyben az is megfelel egy A7III-nak is (olcsóbb az A9-nél, csak azért nem annyival...).
De ha lesz, akkor meg az A7RIII és az A7II között lenne szép nagy lyuk (amit per pillanat az A7RII ki tud tölteni, szerintem továbbra is jobban fogy, mint az A7RIII) árban olyan 2200 Euró körül (2.5x annyi mint a bestbuy A7II), de 10 különböző modell már nagyon soknak tűnik. De az is lehet hogy jön, csak később (azért az A7SIII is lesz még egy negyedév sztem).
[ Szerkesztve ]
-
p_adam
addikt
Ha csinálnak ilyen modellt, akkor lehet nem is lesz benne e-shutter egyáltalán (vagy csak egy nem igazán jól használható), mivel maga a rétegelt szenzor, amit drágább legyártani, ha az lenne benne, akkor lényegében egy A9, mindegy hogy hány fps és eddig még arra se volt példa egyáltalán, hogy utólag "visszafele" haladjanak, tehát már van új akksi, új váz, de mégis a régit rakjuk bele, sokkal egyszerűbb három (vagy ez esetben már négy) modellt szinte teljesen ugyanolyan vázon megcsinálni (csak az EVF, amiben az A7II gyengébb volt) mondjuk maradhatna egy 'sima' újabb verziós 24MP szenzor az újabb verziós vázban és akkor kész is, de akkor az e-shutter felejtős, kb. így képzelhető el reálisan.
Az A9 már lényegesen jobb rolling shutterben mint az A7SII, tehát az eléggé valószínű, hogy új szenzor lesz, meg a több megapixel is valószínűsíthető, mivel a megnövelt számítási teljesítmény már jobb zajszűrést ad több megapixel esetén is videóra, a 24 viszont nem biztos, meg az sem, hogy rétegelt, de nem lenne logikátlan.
Persze ez is mind találgatás, ami biztos hogy úgy lesz beárazva, hogy külön szinten legyen, tehát nem tekinthető közvetlen utódnak (nem lesz olcsóbb az A7II) -
p_adam
addikt
válasz OPiiPO #14965 üzenetére
A másik két japán gyártó is ilyen, csak mivel nagyobb a kínálatuk, ezért vannak közöttük régebbi darabok is, pl. itt egy régebbi lista a konkurenciától mik a legjobbak sok megapixelre, szóval ugyanolyan hosszú távra tervezhető az összes.
De pont most jött ki a Zeiss 35/1.4 FE tesztje, 42MP-en még eléggé jó, de többet nem fog annyira jól elbírni (pl. a Canon 35/1.4 L II még jobbnak tűnik optikailag), akinek még ennyi MP sem elég (szerintem ez is felesleges a gyakorlatban, akinek kell még, annak ott van a Pixel-Shift) az jobban jár középformátummal.
[ Szerkesztve ]
-
p_adam
addikt
Ez nem feltétlen igaz, sok tényezőtől függ, pl. hagyhatják jó magasan a torzítást, a sw majd úgyis auto-korrigálja alapon, mint a sok m43 és más objektíveknél. Csak már a harmadik FE 35/1.4 (AF) nem hangzik túl különlegesen, gondolom árban pont a Sony Zeiss és a Samyang közé menne árban.
[ Szerkesztve ]
-
p_adam
addikt
válasz tomiee85 #15116 üzenetére
Az árképzés a logika szerint olyan amit írtam, inkább a Sony Zeiss-hoz közelebb, tehát annyira olcsó nyilván nem lesz mint egy Nikon/Canon (adapterrel Sony) közös fejlesztés ami sokkal jobban fogy.
Viszont nyilván arra is spekulálnak, hogy a másik két gyártó is jön majd ilyen gépekkel, akkor meg csak csavarni kell rajtuk kicsit a bajonett résznél meg adni hozzá egy új opcionális dokkolót, és már kész is.
-
p_adam
addikt
válasz D-LAN|FuRioN #15151 üzenetére
Itt össze van vetve a kettő (spoiler: még ráközelítve sincs igazán különbség)
A felbontás növelését akár A7RIII nélkül kézből is simán meg lehet csinálni (szenzorstabi nem jön rosszul) pl. Photoshop segítségével, magyarul itt van róla írva - és igen, régi optikáknál is teljesen jól működik, ha elég jók - márpedig legtöbbször azok
[ Szerkesztve ]
-
p_adam
addikt
válasz mikrofon #15155 üzenetére
Nyilvánvalóan van különbség (ha megnézted, azon a teszten is látszik, a zoom kontrasztban és a széleken gyengébb, torzításban viszont itt pont jobb), csak ha valaki egyébként is f8-on használja (meg 24 megapixeles géppel), akkor a gyakorlatban nem lesz olyan nagy hogy ez alapján kelljen dönteni, erre céloztam, meg arra hogy a Sony-nál van szórás.
-
p_adam
addikt
válasz #96302336 #15275 üzenetére
Ez csak annyit jelent, hogy a Sigma elektronikája a Metabones adaptert is megtéveszti, mivel Canon vázon is f5.6-nak gondolja a tele végét (amúgy egy csomó vázon le lenne tiltva az AF), mikor nem az. Persze az expo ettől még valós lesz, mivel a kamera rákompenzál, csak a rekeszérték lesz pontatlanul kijelezve az EXIF adatokban.
-
p_adam
addikt
válasz partymaci #15442 üzenetére
A kijelző minősége (Display Quality) is levehető normálra, ezzel is csökken az energiafogyasztás.
Kicsivel több zaj + moiré az EVF élőképen LCD-n szinte nem is érzékelhető különbség pl. manuális obikkal még könnyebb is a fókuszálás minden egyéb segéd nélkül.
Pre-AF kikapcsolása (egyébként is idegesítő néha) meg persze beállítható, mikor menjen Standby üzemmódba (bár ennek is megvan a hátránya)[ Szerkesztve ]
-
p_adam
addikt
válasz Overcome85 #15700 üzenetére
Az a nagy kérdés, hogy mennyi fotós készítesz és milyen gyakorisággal.
Két fő, egymásból következő probléma van vele (meg sok apró más de az minden egyéb kamerának van):
Eléggé nagy méretűek a RAW file-ok (és nem lehet kisebbre állítani, mint egyes más márkáknál) tehát ezekhez rendes gép, illetve tárolóhely is kell.
Nem túl nagy méretű a puffer (bár nem is annyira kevés, 23 RAW kép) de ha egyszer betelik, akkor rettentő hosszú idő míg kiürül (és addig nem is lehet vele mást csinálni)Viszont cserébe a képminőség egyértelműen jobb, a stabilizálás beépített (videóhoz is nagyon hasznos, amiben szintén igen erős), eye-AF stb. stb. a többi dolog már egy más kérdés, ha ez az első nem jelent problémát, mert nem fotózol sokat és gyorsan.
Úgy lehet összefoglalni, hogy az X-T2 jobban "kész" van, az A7RII többet tud, csak még nem olyan kifinomult mint az utódja, meg persze mint rendszer lényegesen drágább.
[ Szerkesztve ]
-
p_adam
addikt
válasz Overcome85 #15702 üzenetére
Az A9 nagy ugrás használhatóságban (csak ugye árban is) de az A7RIII ugyanezen javítások nagy részét tudja némileg olcsóbban (és vakuval az A9 fő fegyvere is eltűnik)
Elég sok teszt van a neten, ahol letölthetőek teljes méretű RAW mintafile-ok, amikkel el lehet játszani, ez egyénfüggő (pl. egy preset annyira 'erős', hogy elnyomja a kamera színeit és nem lehet megmondani, hogy ez most akkor Sony Fuji stb. kamerával készült)
Lényeg a lényeg, az A7RII nem az a tipikus rendezvényfotós kamera (utazó hobbigépnek, portréra tájképre belső tér fotózásra stb. fantasztikus), az A7III jobb lenne - ha egyáltalán lesz ilyen És van, aki a sokkal olcsóbb, nem olyan sokat tudó A7II-vel is elégedett.
[ Szerkesztve ]
-
p_adam
addikt
-
p_adam
addikt
válasz HUNgabus #15729 üzenetére
Ha beállítasz egy videóprofilt fotó módban és fotózol vele, ugyanolyan JPEG-eket fog kidobálni a gép. Elég drága ahhoz képest, hogy csak egy pár finomhangolt profil a kamerán (amikkel te is ugyanúgy kísérletezhetsz elvilekben akár még jobb eredménnyel is) bár gondolom ha másnak is kell akkor szét is osztogatható és visszajön a költség...
Gondolom az S-Log 2 profil egy spéci módosítása lehet, mivel az A7 és A7R típusokat nem írja támogatottnak és azokban ez nincs, az A7II-ben meg már van. És van opcionálisan Log verzió, amire rengeteg Canon-hoz való LUT-ot lehet rátenni. De ez már utólag, úgyhogy az első verzió lehet jó neked.
[ Szerkesztve ]
-
p_adam
addikt
válasz Overcome85 #15745 üzenetére
Ez főleg attól függ, hogy milyen objektív van rajta (f1.4 két szinttel jobb, mint egy f2.8), fw ezen nem változtatott, mivel a szenzor és a feldolgozóprocesszor jellemzője, hogy mennyire zajosodik (az A7RIII egy fokkal jobb mert új a feldolgozó egység), de főleg akkor fog, mikor egy DSLR keresője már rég sötét (tehát még mindig jobban látható annál)
Itt van egy itthoni példa, f1.4-es objektívvel elég jónak tűnik[ Szerkesztve ]
-
p_adam
addikt
válasz Overcome85 #15749 üzenetére
Azok kb. pont most jártak le tegnap, az A7RII-re hivatalos forgalmazótól pl. 300 font cashback volt..(ott azért jobbak az árak mint itthon de csakis angol címre vásárolva lehet igényelni) A gyenge font miatt nem hiszem hogy csökkenni fognak tovább az árak (bár drágulni se, majd az újak jönnek föléjük árban, mint eddig)
A szürkeimporttal az ÁFA-visszaigénylés lehetősége nélkül viszont elég nehéz versenyezni, főleg úgy, hogy minden nyelv visszaállítható (az legújabbakon azért már nem), tehát semmi érdemi különbség nincs, csak a garanciáért fizetsz. Az A7S-t itthon, vásároltam mert az az egy dolgon azon egy alkalommal pont jó áron volt (és adtak még 3 év garanciát ingyen) de nagyon kivételes eset volt.
-
p_adam
addikt
-
p_adam
addikt
válasz Overcome85 #15933 üzenetére
35mm f2 (egyelőre) nincs, csakis manuális fókusszal (Zeiss Loxia)
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen