-
Fototrend
A Sony 2010. május 11-én bejelentette a MILC (tükörnélküli cserélhető lencsés) fényképezőgépcsaládjának első két tagját, a NEX-3, és NEX-5 gépeket, APS-C méretű szenzorral. A piaci várakozásnak megfelelően az APS-C vázak rövid, de gyors evolúciója után 2013.október 13-án megjelent az első full frame méretű érzékelővel szerelt Sony MILC ILCE-A7 néven. Az összefoglaló a rendszert átlátni próbál segítséget nyújtani.
Új hozzászólás Aktív témák
-
sebgutkopf
őstag
Az a durva, hogy csupán ilyen miniatűr netes 800x600 körüli képeket tettek fel, de én megismertem, hogy az alsó képeket csinálta a markIII. Igaz nem a dof-ból se a képkivágásból, de a dinamika több helyen árulkodott.
Ezek a képméretek khmm ekkora felbontáson minden éles.
Amire igazán kíváncsi lennék, hogy teljes méretben összevetni a képeket, amiből kiderülne, hogy ez a konverter mennyit ront valójában a képminőségen, vajon elviselhető szinten belül marad? Akkor rögtön eldőlne, hogy mennyire izgalmas. -
b.vr
őstag
"A Leica-k is elég jól fogynak akkor nem látom hogy ez mért nem fog"
Nem használtam még Leicát, nem tudom milyen egy igazi rangefinder varázsa használat közben, hogy mennyi az emocionális rajongás (amivel a sony kérdéses hogy tud-e versenyezni).
Egyébként nem mondom hogy ez az A7 nem lehet sikeres termék (majd a gyakorlatban úgyis kiderül), de így inkább a Leica potenciális vásárlóitól remélhet piacot (a fentiek figyelembevételével), és ilyen árazással sokkal kevésbé a CaNikontól, pedig megfelelő termékekkel onnan jóval nagyobb volument lehetne kiharapni (azaz: lehet hogy nem szupertökéletes üvegre lenne szükség, hanem ami versenyképesen árazható és "egyszerűen csak jó")
Meg amúgy is kellene a "csali", amin lehet hogy a gyártó nem kaszál vagyonokat, de behúzza az igényes de azért árérzékeny/tudatos vásárlókat a rendszerbe (pl. mint a m43nál az oly 45/1.8, vagy a pana 20/1.7)
Nyitásként erre egy jó minőségű (nem tökéletes) fényerős általános fix50es tök jó lett volna. Namindegy."Oscar bácsi meg nem gyütt"
-
b.vr
őstag
"igazából ezeknek az olcsó FF DSLR-eknek is csak drága obikkal van igazán értelmük"
Hát én nem egészen ezt látom, konkrétan amiből az egész kiindult, ott szuperjó ár/érték arányú 50esek vannak!85ösből sem csak a csillagászati van, hanem a bőven megfizethető is. Zoomokról a reviewk előtt nem érdemes beszélni, ott még a megvalósítás minőségében is vannak kockázatok.Mindegy, majd a piac eldönti, mindenesetre nekem ez egy furcsa indulás.
"Oscar bácsi meg nem gyütt"
-
FEDman
addikt
Persze, több obira is jellemző ez. Leginkább a bonyolultabb és fényerősebb darabok sajátja. Viszont ez a 35/2,8 se nem bonyolult, se nem fényerős, ellenben Zeiss és jó drága.
Nem mondom, hogy feltétlen legyen hibátlan, de a fentieket figyelembe véve azért lehetne kicsit kevésbé erőteljes ez a jelenség. Az hogy egy bélyegképen is kiveri a szemem az már nekem egy picit sok a jóból.[ Szerkesztve ]
-
fattyu
veterán
mondjuk az 5 blendelamella arcpirító ezen a szinten. Canon 50/1.8mkII szintű bokeh amint rekeszelsz... hát enélkül elvolnék.
Tudom ki a fene rekeszelné le. Énse. de akkoris.
[ Szerkesztve ]
a hülyeséget, az embereket, a dugót, az időjárást, a késést, és a várakozást leszámítva szinte mindent jól viselek
-
sebgutkopf
őstag
Az a baj a kompakt fixekkel, hogy amikor pl: egy olyan útra, túrára mész el, ahol nem reális az obi cserélgetés, akár időjárás, akár simán idő miatt, nincs hely ideális tárgytávolságot keresni az obi látószögének megfelelően, sőt az igazán ideális, ha egy obival mész, akkor bizony egy fix teljesen kiesik a képből. Oda zoom kell mégpedig lehetőleg minél hasznosabb tartománnyal és a lehető legjobb képminőséggel. Egy egy különleges helyszínen egy obi csere miatt, vagy épp a nem megfelelő látószög miatt akár életed képéről maradhatsz le. Egyszerűen nincs alternatívája egy zoom-nak. Az el nem készített képeket meg legfeljebb a fájdalmas emlékek között hozhatod haza.
Akár tetszik akár nem a 16-70-nek az átfogása baromi jó, sajnos egy másik milc rendszerben nincs valódi konkurense.
-
tailor
őstag
"Most azt nem tudom, hogy ha keresős NEX-re váltok, akkor azon hogy tudom majd kinagyítani a kép egy pontját úgy mint az 5N érintőképernyőjével?"
Ilyenkor az alsó soft gomb automatikusan a "belenagyítás" funkciót kapja meg, tehát egy gombnyomás az egész.
Ez a Digital split image jó móka - kicsit olyan, mint a törőékes mattüveg (amit amúgy imádok használni, pikk-pakk lehet vele fókuszálni). A Sonynak ott a focus peaking, szerintem ez+a belenagyítás igen jó eredménnyel használható.(#2913) sebgutkopf +1. A fixek nagyon jól jönnek, ha van időd 100%-ban a fényképezésre koncentrálni, illetve speciálisan a fixek adta képi világra van igényed. Egy túrázásnál, nyaralásnál viszont nagyon jól jön az a fajta rugalmasság, amit a zoom ad.
[ Szerkesztve ]
-
b.vr
őstag
"Zeiss 16-70 vs Olympus 14-54 összehasonlítás (...) látszik hogy mennyivel kisebb"
Hát ennek azért nem sok értelme van, lévén az Oly 14-54 még a _tükrös_ 43-ra fejlesztett obi, adapterezve... Ráadásul ilyeneket ír:
"However, the Sony is equivalent to 24-105mm, and it is the 24mm-equiv. wide angle that attracts me to it. Also, it focuses much faster and far quieter than does the Olympus combination."
Az autofókusz az E-M5-tel, amire ő rátette, persze hogy lassú lesz, merthogy (megintcsak) ez egy tükrösökre fejlesztett obi, adapterezve... Jelenleg m43on csak az E-M1 képes ezeket jó sebességgel fókuszálni, mivel csak ezen vannak szenzorra integrált pd-af érzékelők. Ez el is vezet oda, hogy főleg amennyiben kiemeli hogy a 24 neki mennyire vonzó, hát ugye erre pont ott vannak a kiváló natív micro43-os Pana 12-35/2.8 vagy Oly 12-40/2.8 (azt nem találtam ezekről hol ír a blogposztban), ezekkel rögtön lesz is normális autofókusz (a 12-35tel szuperhalk is, lévén videozást szem előtt tartva fejlesztették), méretben is jóval kisebbek, és megvan az ekv. 24 mm induló, állandó fényerő mellett (és árban ezek is 1.000 EUR/USD, mondjuk azt nem értem a Sonyt ugyanott az amazon.de-n hogy adhatják majdnem 1.700 (!!) euroért (2-3 hét szállítással... bár lehet hogy pont ezért ), amikor az usában a .com-on meg 1.000 USD, namindegy)
A hosszú oldalon persze rövidebbek lesznek, nincs m43-ra olyan állandó nagy fényerejű obi (és nem is olvastam hogy a közeljövőben terveznének) aminek ilyen átfogása lenne.[ Szerkesztve ]
"Oscar bácsi meg nem gyütt"
-
FEDman
addikt
-
rumos14
nagyúr
de kell a francnak olyan felfújt lufi... ill. sztem nem is kell akkora "mélység" a szenzorstabinak, az A3000 csak a marketingesek miatt lett akkora. egy A7 méretű aps-c NEX-nek mlg látnám értelmét, NEX-7 árszinten, top speckókkal.
nincs crop mode videóban - ezt hol olvastad? ez kb. megbocsájthatatlan lenne és nem is tudom elképzelni. aps-c obival fekete képsarkok lesznek? (nem tudom, pl. a FF Nikonok esetében ez hogy van, de a Sony A99 esetében is biztos megoldották).
meglepő lenne egy olcsóbb 35/1.8, az sztem már inkább C/N 35/1.4 árban menne és a mérete is más liga. nagyon kis szexi üveg a 35/2.8, de 300 dollárért, Zeiss logó nélkül kéne adni.
-
p_adam
addikt
Egyébként végignézve ezeket a szabványokat mindhárom az SEL24F18Z-re hajaz (az első valszeg az is) szóval vagy megcsinálják belőle a FF variánsát is (ami valszeg annyi is lenne mint az SEL24F18Z, sokban nem tér el tehát drágább mint az SEL35F28Z) vagy nem, a lényeg hogy nem az olcsó objektívekre helyezik a hangsúlyt, de azért egy-kettő valszeg csak lesz jövő év vége fele.
[ Szerkesztve ]
-
FEDman
addikt
Nagyon találó a színválasztás, 2015 ilyen szempontból maga a szürke zóna.
A roadmap ezen része szerintem csak azért született, hogy a Sony jelezze a vásárlóinak, hogy komolyan veszik a most indult rendszert, de amúgy még fogalmuk sincs 2 év múlva milyen obikon fognak épp dolgozni.Ezzel persze semmi gond, csak erre még nehéz építeni. Lehet 2 év múlva jön pár remek obi, de az is lehet csak pár újabb közép gyenge érdektelen 3,5-5,6-os zoom obi lesz belőle, ezt most még nem tudjuk.
Egy két új obi érkezése nagyon felrázhatja a rendszert, de erről ráérünk szerintem akkor beszélni ha már be is jelentették ezeket.
No meg arról nem is beszélve, hogy 2 év múlva kit tudja hol lesznek épp a többiek?
-
FEDman
addikt
"Az előbb már levezettem hogy ezekből az látszik, hogy kis átalakítással "full-frame-esíthető" az SEL24F18Z szóval valszeg ezt ki fogják hozni, csak épp olcsó nem lesz egyáltalán, mivel azoknak szánják akinek nem elég az f2.8."
??
Hát szinte meg se merem kérdezni, hogy mi alapján jutottál erre a következtetésre.. -
b.vr
őstag
"Hol lesznek a többiek 2 év múlva? Lehet hogy saját FF rendszerrel, csak még jobban lemaradva "
Erre ne vegyél azért mérget
Ott az óriási legacy objektívpark, a milcesítés logikusan párhuzamosan fog zajlani (jó sokáig lesznek még tükrösök is), a mirrorlessek pedig adapterrel fogkák tudni használni a tükrösök objektívjeit (mint e-m1 a régi 43-ös üvegeket, vagy akár a Nikon 1 az F bajonettes üvegeket)
A majdani natív objektívek csak hab lesznek a tortán, és sokkal kevésbé lesznek sürgetőek (nem az lesz hogy lesz egy amúgy ígéretes váz, csak alig van rá mit csavarni ha AF-et is szeretnél)
"Oscar bácsi meg nem gyütt"
-
-
lenan
aktív tag
Valaki tudja, hogy az 1-es és 3-as adapterrel működik a gépben lévő af? (ha nem csavarhúzós persze) Erre csak hevenyészett kis utalást találtam egy cikkben.
A Metabones eos átalakítóval minden eos obival megy az af (és a stabi is), gondolom lassan, de megy.
A 2-es és 4-el persze tudom hogy mükszik. -
FEDman
addikt
A nagyot elsősorban az adapterre értettem. Zoom obik engem sose izgattak igazán. Meg komolyabb zoom obival szinte minden nagy. Ami az összevetést illeti, az Oly még nincs a listában, de a Pana 12-35/2,8 talán jobb is, hisz ebben az esetben legalább az átfogás stimmel.
De mondom engem leginkább a fix obik érdekelnek és ilyen téren a Fujit érzem a legerősebbnek. Az az obi kínálat amit ott összeraktak számomra sokkal többet ér egy kicsit nagyobb szenzornál.
Persze idővel a Sony FF vonalán is több rendszer obi lesz, de jelenleg még nem ez a helyzet.Ami a diffrakciót illet, az a lehető legrosszabb ellenérv a kisebb szenzorokkal szemben.
Ha kicsit jobban belegondolsz gyakorlati szempontból szenzormérettől függetlenül mindig nagyjából ugyanott lép be a diffrakció.
Mert hát teszem fel a kérdést gyakorlatban az esetek többségében miért rekeszel az ember? Nyilván ha nem a legócskább üvegekkel dolgozunk akkor elsősorban azért rekeszelünk mert nagyobb mélységélességre van szükségünk.
Nem kérdés hogy kisebb szenzoron tágabb rekeszen éred el a diffrakciós limitet. No de emiatt diffrakciós limiten kisebb mélységélességed is lesz, mint egy nagyobb szenzoros gépen? Természetesen nem, a nagy és a kicsi szenzor nagyjából azonos mélységélesség mellett éri el a maga diffrakciós limitét.
Azaz gyakorlatban semmi előnye itt nagyobb szenzornak, mert ugyanakkora mélységélesség mellett éri el a diffrakciós limitet a nagy, mint a kicsi szenzor.Vagy ha mindenképpen nagyon gyakorlati előnyt akarunk itt keresni akkor inkább a kisebb szenzor lesz előnyben. Erre példa, ha vakuk mellett makrózol és a téma miatt szükséges az erős rekeszelés, hogy legyen valami értelmezhető mélységélességed is. Ilyen esetben ahol egy FF szenzoros gépet mondjuk f/11-re kell rekeszelned, ugyanott mondjuk egy FT szenzoros gépet már csak f/5,6-ra kell lerekeszelni, hogy ugyanazt a mélységélességet kapd.
A gyakorlati előny pedig itt abból származik, hogy a vakunak f/5,6 mellett lényegesen kisebbet kell villannia, mint f/11-en. -
FEDman
addikt
Hát nem mondom, szép nagy logikai kanyarokat tudsz leírni ahhoz képest, hogy eredetileg honnan indultunk ki.
A napfényes helyzetekben is fényerős obikkal ND szűrő nélküli nyitott rekeszes fotózással kapcsolatban van igazság, hogy itt adott esetben előnyösebb lehet a nagy szenzor, de ezt az eredetileg kifogásolt diffrakciós limitből levezetni, na az a nem kis teljesítmény!
-
FEDman
addikt
Eredetileg nagyon nem azt írtad amit most itt, de szerintem ezt kár tovább ragozni, szerintem ezt már kellőképpen kitárgyaltuk.
És hogy miért nem lehet elismerni, hogy más rendszereknek is megvannak a maga hátrányai??
Ezt most komolyan tőlem kérdezed? Ha gondolod menj és kérdezd végig a többi rendszer adott fórumait, hogy melyik az amelyikkel én maradéktalanul megvagyok elégedve, melyik az amelyikkel szemben még sose fogalmaztam meg kritikát?
De segítek, nem fogsz olyat találni amivel maradéktalanul elégedett lennék, nincs olyan márka amivel szemben ne fogalmaztam volna meg kritikát.De szerintem nincs is ezzel semmi gond, tökéletes rendszer egész egyszerűen nem létezik. És egész egyszerűen nem értem miért kell ilyen márka fanatikusan szemellenzősnek lenni. Mindig azt sugalljátok itt hogy na jönnek az mFT-sek károgni és mindig csak a Sonyt szidják a sajátjukat soha..
Csak hát az baj, hogy ilyenkor a fától nem látjátok az erdőt!
Ez itt egy Sony fórum, nyilván itt a Sonyval kapcsolatos dolgokat beszéljük ki. No de ha olvasnád az mFT fórumot akkor tudnád, hogy ott meg a saját márkánkat szidjuk ugyanúgy ha épp megérdemli.
Az mFT rendszerben jellemző iso200-as alap érzékenységet és a hozzá társuló 1/4000s a rendszer indulása óta szidjuk. Mondjuk végre nálunk is kezd megjelenni az 1/8000s, sőt a pici GM1-esben már 1/16.000s is van.
De van egy sor más dolog is, amit agyon szidtunk házon belül. Például a szeretett E-M5 vázunk is kapott tőlünk eleget az mFT topikban az értelmetlenül magas púpja és a kicsit fura gombjai miatt.Szóval kicsit lássátok azt is ami a másik oldalon zajlik és ne legyetek ennyire érzékenyek nem kell mindent automatikusan a Sony elleni merényletnek venni.
[ Szerkesztve ]
-
sebgutkopf
őstag
Ebből a cikkből én nem olvasom ki sehol, hogy maradna a félig áteresztő tükör.
Vagy a video orientated SLR with A mount lenne az utalás? Itt eleve egy tárgyi tévedés van, mert nincs sony SLR (SLT volt már egy ideje), illetve a video orientáltsághoz pont nem igazán kell a tükör és a darabos mozgású pd-af-es obi. Még az is lehet, hogy az SLR-rel a formára és méretre utal nem a belső műszaki megoldásra.
Korábban viszont határozottan kimondták, hogy nincs több tükör. Ettől egy utolsó modell még ugyan lehet, ha nem állnak elég jól a fejlesztéssel. Biztos következtetést nem tudok levonni, hogy milyen lesz az a két gép, majd meglátjuk jövőre. -
rumos14
nagyúr
felőlem lehet sima Sony jelzéssel is, G nélkül. alphára is ugyebár volt a Zeis 16-80, és utána jött a DT 16-50/2.8, meglepően baráti áron. kell a francnak +25%-ért G betű, +50%-ért Zeiss logó.
a NEX-nél is örülnék vmi hasonló forgatókönyvnek. talán a NEX-7 utódjával bejelentik, prémium kitobinak.
igazából a 18-105 PZ is baromira szimpinek tűnik, videózós obinak, meg hát amúg is, a végig f4 ilyen átfogással már komoly fegyvertény.
érdekes, hogy vannak jó alpha obik, vannak jó NEX obik, de vajon mi tartja vissza a Sony-t, hogy u.azt az optikai formulát, a bázistávolságból adódó különbségek figyelembevételével persze, hozza ki mindkét bajonettre. -
rumos14
nagyúr
hát ez nem hack (az inkább szoftveres buhera), hanem simán kiakasztja a rekeszállító pöcköt... nem tudom, melyik objektívemet barmolnám szét szívesen...esetleg egy 20k-s MAF 50/1.7-et igen, de mást nem. és így is kényelmetlen, hogy fotózni is csak töknyitott rekesszel tudsz.
szóval én ezt kihagynám.off, mert nem NEX téma.
-
HÁZIGAZDA
értem én, hogy nem ugyanaz a két váz, mert szándékosan butították a 3n-t, de azért nehéz lesz a 100e ft-os kit árából (ami amúgy tényleg zseniális vétel, talán a legjobbabb a fuji x-a1 kittel együtt) levezetni, hogy a nex-6 kit miért jó vétel. ha az lenne, már rég megvettem volna. nem az.
az lcd egy keresős vázon meg huszadrangú szempont szvsz... (10e ft-ot sem érne nekem, hogy jobb a felbontása vagy ilyesmi)
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
istvan170
aktív tag
Egyelőre a két kit objektíven gondolkodom, az férne bele. Viszont azok kemény másfél és két csillagot kaptak optikai minőségre. Ez elég kiábrándító, bár ezek "csak" számok. Valakinek személyes tapasztalat esetleg?
Egyébként is tetszene a 16-os átfogás meg ugye a méret sem utolsó szempont.
Új hozzászólás Aktív témák
- OLED TV topic
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Külpolitika
- HTPC (házimozi PC) topik
- Már elérhető a Resident Evil 4 Remake magyar szinkronja (PC)
- Rövid előzetesen a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Milyen TV-t vegyek?
- Milyen okostelefont vegyek?
- Házimozi belépő szinten
- További aktív témák...
- Zenit ET + Helios M44M-4
- Panasonic SDR-S26 SD 70-szeres optikai zoom! +opt. képstab. (DVD felbontás)
- Samsung Galaxy Camera szim, 21 x zoom, 17 mpx, 4.8 col új állapotú
- VAKUK - Rendszervakuk & Stúdióvakuk - Kamera DSLR, MILC, Fotós vakuk Speedlite-ok és vezérlők
- Sony Cyber-shot DSC-HX90 30 x ultra zoom, 18 megapixel, Sony bőr tok, új állapot