-
Fototrend
A Sony 2010. május 11-én bejelentette a MILC (tükörnélküli cserélhető lencsés) fényképezőgépcsaládjának első két tagját, a NEX-3, és NEX-5 gépeket, APS-C méretű szenzorral. A piaci várakozásnak megfelelően az APS-C vázak rövid, de gyors evolúciója után 2013.október 13-án megjelent az első full frame méretű érzékelővel szerelt Sony MILC ILCE-A7 néven. Az összefoglaló a rendszert átlátni próbál segítséget nyújtani.
Új hozzászólás Aktív témák
-
sebgutkopf
őstag
Ez engem érdekelne tapasztalati oldalról. Erősen vacillálok a két gép közül melyik lenne nekem való (a7iii vs z6).
AF-ban a sony egyértelműen jobb, míg más akkora markáns különbség nem tűnik fel, inkább ízlés. Youtube összehasonlításokban dícsérik mindkettőt.
Sony aps-c milc-eket használok évek óta, ismerem őket, de mivel úgyis új obikat kéne venni, ezert az FF váltás is teljes rendszer váltást jelent.
Adapterezés nem érdekel, csak natív obikban gondolkozom. -
sebgutkopf
őstag
Remélem nem haragszotok, ha kiegészítem a svenk témát, elég sokat műveltem, ezért van benne bőven tapasztalatom.
Az ominózus traktoros kép motorháztetőn lévő lágyságának a fő oka az 1/50 záridő. Svenk ide vagy oda, ilyen hosszú záridővel szökőévente készül valóban éles svenkelt kép.
Fókuszálás: lehet C-AF-el és S-AF-el is, viszont ha a legjobb eredményt akarja az ember elérni, akkor csak ott van értelme a képeket lőni, amikor a követett téma pont melletted van (már nem közeledik és még nem távolodik egy alkatrésze sem). Ha előre tudod hol halad el a téma, akkor előre oda lehet a kívánt fotózási pontra állítani az élességet (akár manuálisan, vagy S-AF megtartva) és utána a témát kísérve picit előtte elkezdeni a sorozatot és szépen kivezetett mozdulattal végig kísérni.
A korábbi expó gomb lenyomás azért fontos, mert az expó gomb benyomásával pont be lehet kicsit rázni a képet függőlegesen, vagy megzavarni a követés egyenletességét. Korábban kezdve az expót van ideje a kezednek a stabil mozgást felvenni és már nem hat rá új erő, ami bemozdíthatá a gépet, vagy a követés pontosságát megzavarná.
Az adott képen azért az első kerék tűnik élesnek, mert az az egyetlen pontja a traktornak, aminek a fotóstól mért távolsága nem változott, míg az utasok és a traktor hátulja még mindig közeledett, az nem lehetett éles és elvárni is kár.Mindent egybevetve a fókuszálással semmi gond nem volt, a kép egyszerűen lágy a záridő és pontatlan mozgás követés miatt. Svenkelni gyakorolni kell, csak utána jönnek az eredmények.
Ja és a képstabilizátort jobb kikapcsolni, akár felismeri a gép magától a mozgást akár nem, jobb nem a véletlenre bízni.
-
sebgutkopf
őstag
válasz KawaBazsy #11911 üzenetére
Sajnos azon kívül, hogy drágább, de a sony FE70-200 f4g optikailag is jelentősen elmarad az olcsóbb f4-es IS-es canon-tól. Főleg full frame vázon.
Sony vs canonÉrdemes átkapcsolni a croppolt vázról a full frame-re és mindkettőt összenézni. Végig jelentősen élesebb a canon, de 200mm-en már brutális a különbség a canon javára.
Ezt mint Sony tulaj kell mondanom és nagyon szomorú vagyok miatta, mert a drága FE obik jó része csalódást keltő képességekkel rendelkezik (a 24-70 kimondottan botrányos) és biztosan nem fogom őket megvenni.
Croppolt vázzal megvagyok, de ha a full frame felé kacsintgatnék, akkor hiába jók a sony vázak az obik miatt sajnos nem a legjobb választás. -
sebgutkopf
őstag
Elvi síkon így van és így is tervezik a mostani obikat, hogy kiszolgálja a nagy felbontású szenzorokat.
A gyakorlat pedig nekem némileg ellentmondásos.Néha amikor korábbi képeket is nézegetek már többször megleptem magam, hogy a 10 évvel ezelőtti fotóim egyszerűen jobbak, erősebbek, élesebbek, mint amiket mostanában készítek. Persze akkor sokkal többet fotóztam. A lényeg, hogy magában a képminőségben némi visszalépést vélek felfedezni, főleg a képélességben.
Most egy a6000-em van és a legtöbbet a 16-70z van rajta (van 35/1,8 és 50/1,8 is). Mind a gép mind az obi megjelenését nagyon vártam (első vevők között voltam az országban).
Ezzel szemben régen még bőszen dslr-eztem, aminek a súlyából elegem lett. (Olympus E3 és a 12-60, 50-200 obik valami zseniálisan rajzoltak) Hiába csak 10 Mp-es képeket lőttem most meg 24Mp-es az a6000, mégis a 27"-es kalibrált wqhd monitoromon egyértelműen a régebbi technikával készült képek a tetszetősebbek.
A Sony képeit nézve azt mondom jók. A régi képekre meg "woww! ilyet is tudtam?"
Pedig a Sony szenzora sokkal sokkal jobb mint, ami akkor volt, főleg dinamikában elképesztő mennyivel több van a raw fájlokban, de valami mégis hiányzik a rendszerből, ami miatt az a plusz érzés elmarad.A 16-70 megvétele előtt 1 évig birtokoltam és használtam a 24/1,8-as zeiss-t. Utoljára azzal éreztem, hogy tud a sony igazán hűha képet készíteni és sony aps-c-re talán mind máig a legjobb rajzú obi. Csak a stabi hiánya miatt videózni nem volt a legjobb, na meg csak fix obikkal mászkálni és állandóan cserélgetni nekem már kényelmetlen. Sajog érte ma is a szívem, de tudom nem használnám eleget, hogy annyi pénz álljon benne.
Talán annak örülnék a legjobban, ha kiadnának egy 16-70 mk2-t, továbbfejlesztett optikai képességekkel. Lehet az optikai stabit is kihagyhatnák belőle és vázstabis géppel használva lenne a tuti.
-
sebgutkopf
őstag
válasz hajtos98 #7888 üzenetére
Ha teljesen őszinték akarunk lenni, akkor a 3n mint gép nem alkalmas rally fotózásra. A fókusza nem tudja követni elég gyorsan és pontosan a témát, ráadásul közben még sorozatot is kéne lőni. Ez a gép nem arra való. Autósportot a6000 vagy 6300-al lehet fotózni a sony lineup-ból.
Az extra szerencsétlenséged pedig az, hogy jövedelem nélkül pont egy olyan műfajt szemeltél ki magadnak, ami a legdrágább felszereléseket igényli bármely gyártó kínálatából, mind váz mind objektív területén.
Ha videózni próbálnád a versenyt abban több sikert tudnál elérni a 3n-el mint fotóban.
-
sebgutkopf
őstag
válasz Bogyó bá' #4720 üzenetére
A profi nem ezt teszi ma sem. Megkeresi a legjobb nézőpontot, helyet, távolságot. Olyan helyeket és témákat is mer választani, amit régen nem mert volna. Ehhez persze ismernie kell a mai felszerelések képességeit és használni is tudni kell.
A süket a csengőt típusú önjelölteket hagyjuk már. Igazi fotósokról beszélünk. -
sebgutkopf
őstag
Ezt a képet ma nagyon sok kép le tudja pipálni. Minőségben, elkapottságban mindenben. Ne haragudjatok már, de ez az ős fetisizmus egyszerűen nevetséges!
Tovább megyek akcióban ma a go pro kamerák felvételei sokkal izgalmasabbak mint a régi fotók. Ennyire közel régen nem tudtak kerülni az akcióhoz.
Nem fogok részletekbe menően vitázni ezen. Ha nem néztek képeket és szemellenzősségből nem láttok azon ezer sorral se tudok segíteni. -
sebgutkopf
őstag
Ezt a klasszikus kifogást szerintem már illene elfelejteni. Mindenki ismeri a közmondást: Vak tyúk is talál szemet. Ha sokat próbálkozol, akkor statisztikailag is lesz 1-1 jó kép.
Ma viszont nem 1-1 jó kép készül, hanem nagyon sok, sőt minden fontos esemény minden fontos pillanatáról van minimum értékelhető, de inkább többnyire jó kép, melyek sokkal érdekesebb, különlegesebb és extrémebb pillanatokat (nem csak esemény, arcok, érzelmek, küzdelem, részletek) örökítenek meg, mint az antik dokumentatív képek, ráadásul mindezt ma már jobb minőségben, pontosan és szándékosan és nem mellesleg tudatosan. Hogy ezt még könnyebb is megoldani az neked miért fáj?
A ma készülő képek java részét 1936-ban el se lehetett készíteni. Ha ma valaki egy múlt századi szinvonalú és témájú képpel előjön, annyit mondanak rá, hogy uncsi, tucatfotó. A jobb technika miatt az elvárt szint is sokkal magasabbra került.
-
sebgutkopf
őstag
válasz Doki1994 #4704 üzenetére
Egy bridge, vagy kompakt gép még alkalmatlanabb a sport célokra. Azért ne mondj le teljesen a nagy szenzorról.
Ha javasolhatom, ne kapkodd el a vásárlást. Járj utána minél jobban a rendelkezésre álló technikáknak, fésüld össze mi a valós igényed és a realitás. A végén pedig a felhasználáshoz vegyél szettet és ne fordítva. Vannak igen jó dolgok a sony rendszerében, de van olyan felhasználási terület, amiben más márkák, más rendszerek jobbak. Nem csak sony a világ.
Kicsit nyitottabban hozzáállva megkímélheted magad komoly csalódásoktól, ami nem is a rendszer hibája, hanem gyakran a hibás vásárláskori választás miatt van. -
sebgutkopf
őstag
válasz Doki1994 #4687 üzenetére
Nem akarlak elkeseríteni, de nálad van egy nagyon nagy szakadék a felhasználási cél és a kiszemelt gépkategória között.
El kell szomorítsalak, de sportra az a3000, nex 3 nex5 teljesen alkalmatlan. Az első sony milc, ami már kezdi az az a6000, ami rendelkezik a hozzá szükséges AF rendszerrel. A képstabi sportnál lényegtelen, mert oda rövid záridő kell. Ha svenkelni akarsz (hoszabb záridő), akkor pedig a stabi miatt lesz pont bemozdult a kép, tehát maradjunk annyiban, hogy a sporthoz nem feltétlen kell a stabi, de 1/1000 záridő igen és baromi gyors és pontos követő AF kell. Na ilyennel nem rendelkeznek a kiszemelt gépek.
Nekem most sony-m van, de ha még mindig a sportfotózás lenne a fő cél, akkor biztosan nem ezen márka cuccaival rendelkeznék. Sportra szépen meg kell venni a canon és a nikon minimum középkategóriás vázait és hozzá való teleobit. Igen egy ilyen váz - obi páros újonnan jó 6-700 eFt-os játékok.Ezek után felteszem a kérdést. Biztosan sportofózni akarsz?
Ha jó videózás a cél sok kontrollal, akkor használt nex 5n, 5r, 5t mind jó, sokkal jobbak videóban mint az a3000. De sportfotózni ezekkel se menjél el. Videózni viszont lehet velük az eseményt.
Illetve előttem már megpendítették, hogy teleobihoz nem biztos, hogy milc rendszert érdemes venni, főleg nem sony-t (nagy telék). A sony nem igazán kényeztet az E mount tele obikkal. Van egy 55-210, meg a jó drága 70-200/4. Egyik gyenge, másik brutálisan drága. Na meg vannak a mindenes 18-200-ak, de sportra az a fényerő és AF motor édes kevés.
-
sebgutkopf
őstag
válasz Vyndree #4671 üzenetére
A gyári akkunak illik jobban bírnia mint az utángyártottaknak. Szóval, ha azonosan teljesítenek, akkor a gyári nem hozza a gyári minőséget. A leírásodból nekem az a gyanúm, hogy az akku info chipje hibás. A váz ugyanis azzal kommunikál, az alapján jelzi ki a töltöttségi %-ot.
Nem tudom mennyi az utazási költséged, de egy gyári akku az kb 20 eFt. Egy ilyen értékű kelléknél a tökéletes működésről én elég nehezen mondanék le. Illetve a saját érdeked is azt megerősíttetni, hogy vagy cseréljék ki az akkut, vagy ha mégis a váz a hibás, akkor még időben javítva legyen. -
sebgutkopf
őstag
Ugye?
Nem is kapálózom az aps-c-ről az FE rendszer felé.Mondjuk eleve valami nagyon ütőset kéne ahhoz csinálni bárkinek, hogy a jelenlegi konfigomról váltani akarjak. Ritka időszak, de most tényleg úgy vagyok elégedett, hogy nem mozog a kisördög, hogy mi lenne ha...
Nem utolsó sorban méretben és súlyban se szálltam el.De hogy folytassam a sort ez a telefonra aggatósdinak a varázsa se kapott meg. Eddig azokon röhögtem, amikor egyesek A4-es rajzlappal az arcuk előtt fényképeztek/videóztak (tablet), most aki ezekre még egy nagy obit is akaszt azokon legalább akkorákat lehet majd röhögni.
-
sebgutkopf
őstag
Még valami kikívánkozik belőlem.
Megy itt a nagy ujjongás, hogy itt vannak az FE-re készített Loxia Zeiss obik. Azon kívül, hogy új hasznos gyujtótávot se hoztak azon kívül, hogy drágák még mindig nem fér bele az AF. Biztosan én vagyok a hülye, de neke már 2008-ban sem lehetett obit eladni AF nélkül, most meg végképp.
Ráadásul pont most, hogy végre valóban jó lett az sony gépek pd-af rendszere...Nem igazán tudom elképzelni azt a helyzetet, hogy a loxia 50-est válasszam a sony-zeiss 55/1,8-al szemben, amiről tudjuk is hogy kiválló obi és éppúgy baromi drága, de legalább AF-es.
-
sebgutkopf
őstag
-
sebgutkopf
őstag
Egész jó elgondolás amit írsz a modularitásról. Ennek fényében akkor lenne igazi nagy dobás, ha lehetne kozzá szenzor nélküli vázat venni, amire rendes vezetékesen csatlakozna (nem wifi-vel) és akkor folyamatos kép, jel és vezérlés átvitel lenne.
Lényegében az üres alap váz ma már olyan sokat nem kell hogy fejlődjön. A vezérlőszervek, akku, kereső és kijelző. Persze a wifi opció jó lenne az extrém elhelyezésekhez.A csak telefonnal piszkálásnak sok értelmét nem látom. Azt meg tudom tenni az a6000-el is a gyári appal a samsung telefonommal, de amikor nem bohóckodva selfizni akarok, akkor viszont van egy rendes teljes értékű gépem, ami a nyakamban lóg és nem függ tőle a fő kommunikációs/segészhívó/navigáló eszközöm készenléti ideje.
-
sebgutkopf
őstag
válasz konyi79 #4618 üzenetére
Ja, ha minden videón hallani, akkor már észrevettem volna. Remélem... csak nem vagyok olyan süket.
Amire inkább füleltem az a kattogás, de mozgatva a gépet az a6000-nél már némi provokáció se váltott ki dió effektust. Mondjuk rumba tök rázásba azért nem kezdtem, annak nem sok értelmét látom.
A 30 perc egyben felvételt én is meg tudom erősíteni. Annak idején 1x direkt kipróbáltam, hogy tudjam mégis mi a gyakorlati maximum, ameddig elmerészkedhetek. Nálam is végi ment a 30 perc 1080/50p-vel. Máskor egyben ennyit sose videózok. -
sebgutkopf
őstag
-
sebgutkopf
őstag
válasz konyi79 #4614 üzenetére
Ezt csak a teljes csöndben felvett videón lehet (mint amit linkeltél) hallani, vagy általában is ki tudod szúrni?
Annak idején az 5n- esetében az erre csörög a dió videó hang problémát azonnal az egész net nagy dobra verte alig, ahogy kijött. Az a6000 már egy jó ideje piacon van és nem volt még sehol hangra panaszkodás. Nekem még nem tűnt fel ilyen, de kipróbálom alkalom adtán, hogy van-e tücsköm.
-
sebgutkopf
őstag
válasz totoka2 #4550 üzenetére
A gyakorlati használatot nézve talán nem érdemes ennyire zokon venni a beépített vaku témát.
Az a6000 beépített vakuját eddit 1x használtam, amikor kipróbáltam, hogy működik-e. Ezen szenzorokkal, ha van készleten egy 1,8-as fényerős obi, a vakuknak igazából nincs haszna. Egész pontosan derítés céljára lenne értelme, ha arra alkalmas lenne. De ahhoz egy beépített vaku soha sem elég erős, és hss módokat se tudnak. Így nálam a van, de minek kategória.
-
sebgutkopf
őstag
Megint szélsőséges esetekben gondolkozol. Az ha valakinek van egy 70-200-ra igénye, az nem azt jelenti, hogy csak azt az obit használja, de még azt se, hogy az fotózás során legtöbbet a 70-200 lenne a vázon.
Most úgy adod elő, hogy a 70-200 a fő obi és ahhoz keresünk vázat. Ha ez lenne valakinek a célja tehát 50+%-ban 70-200-al fotóz, akkor igazad lenne.
De mi itt nem erről beszélünk, mert nem ez az általános arány. Attól, hogy mondjuk 20%-ban (általános inkább az 5-10% tele használat) egy 70-200 kerülne a gépre, ahhoz a kisebbségi felhasználáshoz már nem biztos, hogy érdemes nagy és nehéz gépet venni. A nagy gép esetében is a tele obit fogod alulról a bal kezeddel a zoom gyűrűnél és a jobb kéz a marcsán van mutatóujjal az expógombon. Meg amikor eleve nem kell a tele aznap és a 70-200 szépen otthon marad, akkor miért kéne egy nagyobb vázat cipelni? Csak azért mert egyszerűen valaki túlértékelt egy szempontot, ami nem meghatározó arányt képvisel a fotózásai során? -
sebgutkopf
őstag
Nem mondtam, hogy hülyeség a jó fogású nagy váz, azt mondtam, hogy nem kell túlmisztifikálni. A nagyon jó fogás nagy mérettel és nagy súllyal jár. Ha nem a 1-2 kg-os obik használata képezi valaki fotózásának a gerincét, akkor nem biztos, hogy érdemes a fogást a másik két szempont elé priorizálni.
-
sebgutkopf
őstag
A váztól függetlenül csak annyiban vitatkoznék, hogy egy 70-200 méretű obinál tök mindegy mi van mögötte, a helyes fogás minden esetben a bal kézzel obit alulról támasztás a súlypontban. Onnantól meg a jobb kézre lényegében a gép vezérlése és exponálás marad.
Ha valaki ilyen súlyú obit a vázzal akar megtartani az elég erősen tudja terhelni a bajonettet a fogás meg jó inogós lesz. Az obi alátámasztása nem megkerülhető, nem véletlenül van ezen obikhoz az állványgyűrű, mindenképpen a váz fog az obin lógni.Megtagadni nem kell a jó váz/obi egyensúlyt, de túlmisztifikálni sincs értelme.
-
sebgutkopf
őstag
válasz rumos14 #4442 üzenetére
Előbb utóbb az FE vázakba is bele fog kerülni a normális a6000 szintű AF, amivel jóval kívánatosabbá válhatnak ezek az FE vázak. Viszont amíg a 70-200 nem tud érdemben versenyre szállni a lassan évtizedek óta referencia szintet képviselő canonnal, addig nincs igazi ok arra, hogy a canon helyett valaki ezt válassza.
Mivel igazából nem is kicsi a 70-200/4 a képminőség érdekében az is bevállalható lett volna, ha A mount-os bázistávval tervezik az obit és legfeljebb hátul annyival hosszabb a tubus, hogy E-re lehet aggatni. Ennél a méret és súlynál az a 2 cm már nem számít, míg képileg ezen szegmenssel szemben igen magasak az elvárások.
Most hol vannak az Oly féle mérnökök, akik állítólag segítenek a sony-nak az obi tervezésben? -
sebgutkopf
őstag
válasz konyi79 #4419 üzenetére
Nekem az AF működés a gép viselkedése alapján a következő logikai elvet tudom társítani:
Egyrészt az egyértelmű, hogy AF-S módban is gyorsabb a fókusz mint a korábbi vázak, tehát ott is kell valamit csinálni a pd-af-nek. Viszont a kijelzőn ilyenkor a kontraszt pontokat jeleníti meg. Ezt azzal tudom azonosítani, hogy az obit a pd-af el indítja meg és a cd-af-el fixálja, hogy pontos legyen. Ez akkor érhető tetten, ha mondjuk csak középső AF területet választasz és azt gyorsan felváltva közeli és távoli témára viszed és kényszeríted a gépet az obi gyors csavargatására. Ilyenkor egy cd-af eleve tanakodna, hogy merre induljon, de ezt az a6000 nem teszi, jó irányba indul a pd-af miatt. A végén viszont valóban ráfixál, ami a cd-af műve, de nincs is mellé fókuszálás.
Tájképeknél ez nem igazán észrevehető, meg ugye ott van a pre af, ami miatt sok esetben a pd-af-nek már nem jut szerep, ha előtte már komponálgattál és csak finomítani kell az élességen abban a pd-af nem szól bele AF-S módban.
Ha teljesen a gépre bízod az élességállítást, tehát területet mindent magától csinál, akkor ott a téma elemzésére is szükség van, amit megint a cd-af tud megcsinálni. Itt tehát csak ha nagyon out of focus minden, akkor indít meg a pd-af utána a többi csakis cd-af lehet. Arcfelismerésnél megint az arcot a fő szenzorral lehet felismertetni a pd-af nem arra való. Ha messze van az élesség síktól akkor megint rá tud gyorsítani a pd-af, de mivel ott a pre af, ami miatt olyan nagy homály nem lehet a képen egy porténál, ezért nagy valószínűséggel a pd-af-re már nem lesz szükség.AF-C-ben egyértelműen a pd-af viszi a gépet össze vissza, akkor is, ha korlátozod a figyelembe vehető AF terület.
DMF-nél nem tudom, sose használom, vagy AF, vagy MF-t használok a vegyeset sose.
Videónál teljesen egyértelmű a pd-af előnye és működése. Nagyon akkurátusan követi a témát, nem veszíti el az élességet még gyors távolság váltások esetén se és ami szuper nem pumpál, ha egy helyben van a téma.
-
sebgutkopf
őstag
válasz gcsikos #4411 üzenetére
Sajnos jellemző, hogy az ilyen szintű akciók kis hazánkat többnyire nem érintik, mert kint egyértelműen látszik a nex6 polcok kényszersöprése.
A saját véleményem az, hogy ha a nex6 ára tényleg nagyon nagyon akciós (arányaiban is sokkal olcsóbb mint az a6000), akkor anyagi szempontból jó vétel egy erősen árérzékeny vevőnek.
Minden más esetben viszont még a magasabb áron is inkább az a6000 amivel az ember sokáig elégedett lesz.Amikor még szintén 5n tulaj voltam többször elgondolkoztam a nex6-on, de mindig elvetettem. Ezzel szemben az a6000 már kellő előrelépést hozott, ami már elérte az ingerküszöböt nálam, hogy azonnal a megjelenéskor megvegyem.
Nem csak az AF-ben van különbség a nex6 és a6000 között. Az a6000-nek valóban két teljes értékű vezérlőtárcsája van (a programtárcsán kívül), amik külön funkcióra használhatóak minden módban (nem csak M-ban) és a funkció fel is cserélhető, míg a nex6-on ez nem így működik.
Az evf ugyan kisebb felbontású az a6000-ben, de nagyobb a dinamika átfogása, tehát ritkábban és jóval kevésbé égnek ki képrészletek a keresőben kontrasztos téma esetén mint a nex6-nál, összességében a képe színek tekintetében határozottan természetesebb.
A menü teljesen más szervezésű a két vázban, illetve az újabban már az új bionz X proci van (ez van az a7s-ben is).
Az AF pedig öngamában egy akkora ugrás, hogy szinte már önmagában elég indok az újabb váz mellett. Ennek előnyét pedig nem csak fotónál lehet élvezni, hanem minden egyes videózás során.Még mielőtt bárki azzal vádolna, hogy most utólag ezzel igazolom, hogy miért a6000-et vettem, ez fordítva van. Ezek az érvek szóltak már akkor is mellette és ezért vettem annak idején a6000-et és nem nex6-ot.
-
sebgutkopf
őstag
Ebből igazán az látszik, hogy az a6000 nagyon durván alávágott, mondhatni eladhatatlanná tette a nex6-okat a boltok számára. Akik időben nem söpörték ki a készletet most nem tudják eladni.
Valahogy 5-6 évvel ezelőtt normálisabban tudtak kifuttatni egy-egy géptípust az új érkezése előtt. Szépen kiürítették a helyet, ahova az utód modell érkezett és nem voltak ilyen beragadt készletek. -
sebgutkopf
őstag
Az örök elégedetlen
Nálam meg a távollétem alatt nagyon jól vizsgázott hosszabb éles bevetésen az a6000 + 16-70. A biztonság kedvéért elvittem magammal a 35/1,8-at (tartalék obinak), de az egész utam alatt végül a várakozásaim szerint nem cseréltem obit.
Most meg itt vagyok egy rakat képpel és videóval. Feldolgozok.[ Szerkesztve ]
-
sebgutkopf
őstag
SLR gear-en 16-70 teszt. A tesztelt obi is decenteres.
-
sebgutkopf
őstag
Ezt valóban csúnya. Az ilyen keményebb bokeh-el rendelkező obiknál mindig van egy téma / háttértávolság és háttér fajta, amin nagyon rondák tudnak lenni.
Ingyen azért használnám, és megtanulnám, hogy milyen távolságból ne készítsek vele képet. Viszont a 35/1,8 mellett nekem már aligha lesz ilyenem. -
sebgutkopf
őstag
Hát fene tudja, ha nagyon ezen obikban gondolkozol (a sony 35 nélkül) és a videó nem hangsúlyosan fontos, akkor az em10 a te géped és rendszered. A pana 20-as azért nem csak optikailag jó, de fényerősebb is mint a sigma 30. A sigma obik meg szintén nem valami nagy videós csodák se af-ben, na meg nincs bennük stabi, míg a sony saját obikban van.
A 2 sigma + 1 sony obival elég kevéssé tudod kihasználni az a6000 lényegét, akkor meg nem biztos, hogy érdemes erre a vázra vágyni.Ha a kicsi méret a szempont és legyen nagylátó, akkor akár az a6000+ 16-50 kittel lehet indulni, ami kicsi és nagylátó, fölé az 50/1,8. Közé továbbra is a 35 az igazi, vagy a touit 32/1,8 (de abban se stabi, se csendes AF, jó kép és drága).
Viszont, ha olcsó minimál szett a fontos, akkor az a6000 elég nagy, akkor a régebbi 5n/5n/5t-ből érdemes iknább választani és hozzá a Parci által említett 3 sigma olcsón és akkor az egész viszonylag filléres.
Az a6000-hez szerintem nem igazán valók a sigmák. -
sebgutkopf
őstag
válasz konyi79 #4235 üzenetére
Nekem bejött, főleg a színei. Nagyon sokoldalúan használható obi. Ha nem kocsmafotózni készülsz (ahova 1,8-as obi kell), akkor nem érdemes obicserével szórakozni.
Nem tökéletes, ahogy egy obi sem, ezt el kell fogadni, még ennyi pénzért se jár 100%. Azért tegyük hozzá nagyon jó átfogás, és ehhez képest a mérete se szállt el az f4 mellett, a színek meg olyan, amilyennek lennie kell.
Ha csak 2 obim lehetne, akkor az a 16-70z + 35/1,8 lenne.
A saját véleményemet régebben már igyekeztem objektível leírni, azóta a gyakorlat dominál, ami során már eléggé megszerettette velem magát. Kérdezt Rumost, múlt héten kipróbálta ő még tud objektív lenni.Ha meg tudod venni -30%-ért, akkor szerintem különösebben nincs min gondolkozni, max azon, hogy érdekel-e annyira a fotózás.
-
sebgutkopf
őstag
Ja ja az 5n-ek ára olyan szinten megszégyenítő a tudásához képest, hogy én inkább a 11 éves fiamnak adtam eladás helyett. Ő meg annyira örül neki és olyan örömmel használja, hogy az ettől több pénzt is megérne. Bújja a fotós könyveket, a gép leírását és mindent végigpróbál a gyakorlatban...
Képileg és szenzorilag nekem mind máig elég az 5n.
-
sebgutkopf
őstag
Az az 55/1,8 az egy kiválló obi, de aps-c-re mondhatni pazarlás. Akkor vedd az 50/1,8-at olcsón. Illetve lehet várni a 85/1,8-ra, ami a fene tudja mikor lesz bejelentve, az porté.
Egész érdekes hármasban gondolkozol. Az 30-as sigmától ha lenyeled a fényerejét, akkor éles obi és bagóért hozzá lehet jutni. Én ennek ellenére nem tudom neki elnézni, hogy 2,8-as, de ez az én bajom, nem a tiéd. Ha már elméleti szinten játszottál az 55/1,8, akkor anyagilag a sigma helyett nem vághat hanyatt a 35/1,8 sem.
Mft-ből mi lenne az alternatíva?
-
sebgutkopf
őstag
válasz konyi79 #4221 üzenetére
Olyan igazán nagy látószögeknél az ég nem lesz teljesen egyenletesen sötét mindenhol, de ezt igazából már polár nélkül is lehet látni, ha belenézel a keresőbe. Ennek egyébként még nem kéne, hogy kizáró ok legyen a vételnél. Ilyen látószögre már a slim szűrőket érdemes keresni.
-
sebgutkopf
őstag
Nem túl nehéz, ha tudod mit akarsz és pont abba illeszkedő cucca épp van a sonynak.. Ha nem kell tele, akkor a mérettel se száll el az ember. Nekem a a6000 + 16-70 + 35/1,8 + 50/1,8 kielégíti a vágyaimat. Annyira, hogy a 24-est el is adtam a 16-70 érkezése után. Így van jó vázam, van jó minőségű kitobinál fényesebb jó átfogású alap zoom-om és két fényerős fixem. Ennél többet nem tudok berakni a fotós táskámba és nem is akarok.
-
sebgutkopf
őstag
válasz rumos14 #4190 üzenetére
Ezzel a 4 funkcióval főleg az időjárás állósággal már nem ez a kategória lenne, hanem a nex7 valódi utóda. Az xavc-s és a vízszintező reálisnak tűnhet, bár szerintem az xavc-s egy fw update-el is igazán belekerülhetne az a6000-be, mert a proci ugyanaz mint az rx100m3-ban, de ismerjük a sony-t sajnos kicsi az esély arra, hogy supportként megkapjuk.
A vízszintezőt mint +1 szenzor valószínűleg nem kéne, hogy hasra vágja őket. -
sebgutkopf
őstag
válasz rumos14 #4188 üzenetére
Megkapta a gold-ot. Majd holnap te is megtudod miért
Olyan fejlesztésekről mostanában nem olvastam, amit hirtelen hozzá lehetne tenni, és tartalommal töltené meg a frissített kiadást. Minden a full frame vázak várásáról szól, ott most több javítani és fejleszteni való van. Kapásból az a6000 féle AF rendszert berakhatnák a FE vázakba.
Meg mondjuk egy őszi bejelentésnek mi értelme van, ha magát az a6000-et is csak április óta lehet ténylegesen megvenni. Egy újabb bejelentéssel csak agyonvernék az a6000 iránti érdeklődést, ami még egy darabig eleve kitart. -
sebgutkopf
őstag
Igen a sony többször is mondta, hogy a vázstabi az az A mount kiváltsága marad a jövőben is. Az E mount vázakba nem fér bele méretileg a szenzor mozgató mechanika. Ebből adódóan az egész rendszert úgy építették fel az elejétől fogva, hogy mindig az obikba került a stabit.
Lehet, hogy egyszer, ha valamiért nagyon akarnák, akkor megteszik, de erre nem érdemes se várni se rendszert építeni.
-
sebgutkopf
őstag
válasz Ilidzser #4162 üzenetére
Valóban az a fő kérdés, hogy némi kompromisszum árán kiváltani akarod a dslr-t, vagy mellé egy hurcolászósabb rendszert akarsz.
Hurcolászni a nex5t a javasolt (az a5000 kevesebbet tud mint az 5t), ami kicsi és jó képeket készít, de kezelésben ne várj el tőle dslr szintet, míg képminőségben hozza azt.
Ha csábít egy esetleges teljes váltás lehetősége, akkor viszont az a6000 áll fókuszban. Van evf-je, pd-af, ami végre valóban alkalmas követő kókuszt produkálni, amit 11 fps-es sorozat közben is működik (nem visszalépés dslr-ről), van 2 vezérlőtárcsája és persze az aktuális csúcs sony aps-c lapka van benne. Méretre nagyobb mint a nex5t, de jobban megnézve és funkcionálisan tényleg olyan mint egy mini középkategóriás dslr.Az obik a nagy kérdés.
A zoomokban a kitobiban akkor van fantázia, ha a pici méret a cél, akkor a 16-50 egy nex5t-vel tényleg a legapróbb opció. Minőség oldaláról meg ahogy rumos írta a 16-70, 18-105 jöhet szóba és a 18-200-ak. Ez utóbbiak azért itt sem kicsik.
Fixekben, a megfizethető és jó fényerősek a 35/1,8 és az 50/1,8. Mindkettő optikai stabival felszerelt és kedvelt jó darabok.
Vannak még a drága fixek, mint a zeiss 12/2,8, az igen kiválló 24/1,8, a 32/1,8 ezek az 1000 usd-s darabok, képileg nagyon jók, de az áruk inkább használtpiacon baráti.
Van két makró egy sony 30/3,5 és egy drága zeiss
85/1,8 még nincs, de lesz. A kérdés, hogy sony vagy zeiss fedőnéven, mert az ár is ettől fog függeni.Amiben nincs érdemi felhozatal az a tele. Van 1 db 55-210, ami nem egy nagy durranás, illetve egy jó FE 70-200/4 stabis, ami FE obi lévén full frame kört rajzol ki E mountra, de ehhez mért az ára és a mérete is.
Realitás részről nézve nálam most ez a felállás, amivel most nagyon meg vagyok elégedve:
a6000, zeiss 16-70, sony 35/1,8 oss és 50/1,8 oss. Ennyi nekem elég.
Volt 24/1,8-am, de a 16-70 mellett luxus lett volna megtartani egy ilyen drága obit, így eladtam. -
sebgutkopf
őstag
Ha komolyan érdekel a fotózás és fotóztál már komoly céllal, nagyobb kihívások között, ne adj isten egy eleve magasabb kategóriás géppel, akkor tudod miért van rá szükséged. Ha nem fogalmazódott meg benned erre az igény, akkor viszont örülj neki, mert alacsonyabb kategóriás és sokkal olcsóbb vázakat vehetsz.
-
sebgutkopf
őstag
Ha dslr, akkor szerintem a jó vezérlés fontos és akkor legyen már rendes dslr. A 70d féle 2 vezérlőtárcsa, több gombja, meg a felső státusz kijelzője, miatt nekem elég egyértelműnek tűnik és akkor még az AF és sorozat képességek különbségéről nem is beszéltünk. Használati értékben és élményben a 700d vagy az utódja sose fogja felvenni a versenyt a 70d-vel.
-
sebgutkopf
őstag
-
sebgutkopf
őstag
Aha, tehát akkor hivatalos doksiban a pana se írja le a működési elvet, hanem ti is tapasztalati elv alapján állítjátok.
Lehet, hogy valóban fölösleges a külön funkció, mert eddig is így működött, most meg talán csak annyi a különbség, hogy meg tudja mutatni, hogy hova is tette pontosan. Vagy ha közben mozog az ember, akkor korrigál. Csak ez nálunk sincs leírva hivatalosan sehova, így kénytelenek vagyunk találgatni. -
sebgutkopf
őstag
válasz rumos14 #4116 üzenetére
Azért a lakktól elég távol áll. Más mint a nex6, nem annyira "rücskös", de inkább matt mint fényes.
A váltásnak valószínű, hogy az egységes design lehet az oka, mert egyértelműen feltűnő, hogy az a7 és fekete a6000 felülete pont olyan színű és annyira matt mint a zeiss obik. Tehát a 24/1,8 vagy a 16-70. Ezeket a vázra téve teljesen egységes a kép - obi páros, mintha egybe lennének öntve. Azért a zessek építési minőségét eddig még sose fikáztuk.
Ettől az érzettől egyedül a vázon lévő bajonett foglalat tér el, ami ugyan már fekete, de teljesen más tapintású, olyan mint a 35/1,5-s obi, míg az egész váz a zeiss-ek stílusát követi. -
sebgutkopf
őstag
Ezt megerősíti a Pana váz valamivel, hogy tuti a közelebbi szemre fókuszál? Vagy honnan tudod, hogy azt csinálja, valami menü beállítás van rá?
Őszintén szólva eddig én is azt hittem a sony-ra, hogy azt csinálja, amit most panánál írsz. Aztán amikor megtudtam ezen külön funkció létezését és kipróbáltam valahogy egy biztonságot ad, amikor meg is mutatja melyik szemet jelöli be pluszban és az tutkó éles. Lehet csak én lihegem túl ennek a funkciónak az újdonságát, de számomra közelebb hozza a látható többlet kontroll miatt a fotózás élményét. -
sebgutkopf
őstag
Azt nem tudom mit és pontosan hogyan csinálta eddig, de az biztos, hogy az arc részeként a szemet is élesre próbálta állítani, viszont elfordított fej esetében nem tudom mi volt a prioritás szemek között, ebbe nem avatott be a gép.
A panánál ez hogyan működik? Ott jobban oldották meg?
-
sebgutkopf
őstag
Azért az szerintem elég erős kijelentés, hogy az arc focus nem ér semmit. Ahhoz, hogy arcot felismerjen a gép, ahhoz szem is kell az arcra. Az esetek 90%-ban jobb eredményt ad az arcfelismerés, mintha a gépek elérhető legkisebb fókuszpont méretével próbálnál élességet állítani. Na meg rögtön az arcra mér fényt és állít expót. Nagyon sok képemet lőttem arcfelismeréssel az 5n-el és mindig meglepődtem milyen jól működik. A szemes verzió tényleg akkor ad igazi pluszt az a6000 esetében, amikor nagyon vékony a dof, akkor valóban nem 100%-osan megbízható és, ilyenkor jó a külön szemes verzió. Lényegében már az is jó volt, ami eddig elérhető volt, ez meg még jobb, ha épp szükség van rá.
Több személy esetén viszont nem tudom mit csinál a szemes. A legközelebbi alany legközelebbi szemére? Vagy érdemes elővenni az elmentett emberek arcának prioritását. -
sebgutkopf
őstag
válasz rumos14 #4098 üzenetére
Az eye AF úgy működik, hogy alapból az arcfelismerés be van kapcsolva tehát fel kell tudnia ismernie az arcot a gépnek. Másik alapfeltétel, hogy az eye AF funkciót rá kell programozni az egyik custom gombra (én az AEL-re tettem rá). A lényeg, hogy olyan gombon legyen az eye AF, amit nyomva tartva az expó gombot is le tudd nyomni. Tehát alcfelismerés, majd eye AF lenyom és nyomva tart (szemen nagyon pici zöld kocka), majd expó. Ha felengeded expó előtt az eye AF-t, akkor az expó gombra újra élesít, tehát pont a lényeg vész el.
Ja erre a 16-70 v2-re én is kíváncsi vagyok.
-
sebgutkopf
őstag
A hétvégén tudatosult bennem, hogy az a6000 az arcfelismerésen kívül tud szem AF módot. Hát mit mondjak ez a funkció k.... Bocsánat! Nagyon jó!
-
sebgutkopf
őstag
Lenne egy kérdésem azokhoz, akiknek már régebb óta van olyan sony gépük, amelyek a vázban töltik az akksit.
Amikor pc-re kötöm közvetlenül a gépet, akkor os tölti az akksit, vagy akkor csak adatátvitelre készül fel a váz?Azt néztem, hogy az a6000-hez adott töltő kimeneti feszültsége 5V 0,5A-en. Ezzel szemben tudtommal a pc usb 2 speckó szerint akár 1 vagy 2A kimenetet is tud adni (eleve egy mobil vinyó minimus 1A-t igényel 5V-on). Szóval a pc akár gyorsabban is töltheti a sony vázat, ha csatlakozáskor tölt. Viszont ha a váz és akksi elbírja a gyári 0,5A helyett az 1A-es töltőfeszt, akkor elméletileg a mobilom töltőjével is működnie kell, ami 5V és 1A-t küld ki és a töltőfej értelem szerűen kisebb és elméletileg dupla olyan gyorsan tölt mint a gyári. Egy utazásra tehát érdemesebb lehet vinni csak a telefonom töltőjét és tetszőleges kábelt, mert ugyanazzal mindkét készülékemet tudom tölteni, az a6000-et gyorsabban mint a gyári és még helyet is spórolok.
Valami tapasztalat ezekkel kapcsolatban?
-
sebgutkopf
őstag
válasz rumos14 #4089 üzenetére
Őket se értem, hogyan képesek leírni tesztben nyilvánosan olyan dolgot, ami nem felel meg a valóságnak. Nekem a C1 gombon van a fókusz mód és bármikor tudom használni. Esetleg valami nem végleges fw lehetett a gépükön?
Az igaz, hogy videó közben AF-C-ről AF-S-re nem lehet átállítani. De AF-C-ről MF-ra igen.Ja és van pal/ntsc választási lehetőség, tehát memó kari formázása mellett lehet 60p-ben videózni.
-
sebgutkopf
őstag
Aha így értem!
Sose használtam os x-et. Mondjuk az akkor is fura, hogy egy kártyaolvasóban minden fájl látható a gép az mts-eket hozza létre, akkor egy fájlkezelő miért nem tudja a mappa valós tartalmát megmutatni?Nekem az mts kezelése sose okozott gondot. Simán minden konvertálás nélkül lejátssza a pc mellett az asztali media playerek, de még az androidos telefonok is eszik. Vágásban lehet azért nem szembesültem vele, mert Vegast használok, aminél elég meglepő lenne ha a saját márka felvett videóját ne enné meg.
Esetleg a videó vágás problematikája is valami os x fícsör? -
sebgutkopf
őstag
válasz rumos14 #4079 üzenetére
Bocsánat a kifejezésért, de ez egyszerűen f@szság. Nekem nincs semmilyen play memories alkalmazás a pc-mre telepítve, videóztam már az új vázzal és valahogy sose volt gondom a videók megtalálásával és gépre juttatásával.
Ugyanazt a mappaszerkezetet használja az ilce-6000, mint az összes korábbi nex. Ugyanúgy megvannak az mts fájlok 00000-tól számozva ahogy az összes eddigi modellen. Csak azt tudom elképzelni, hogy a katalógus fájllal kever itt össze valamit az ember, a videó ugyanis mélyebben a stream mappában van, ami szintén nem újdonság. -
sebgutkopf
őstag
válasz rumos14 #4077 üzenetére
Még a sony saját oldala is, ha a6000-re keresel rá akkor egy blue ray lejátszót ad ki, tehát szerintük az ilce-6000 a hivatalos név. Fura de szoktatom hozzá magamat. Illetve az árgéptől elkezdve a többi helyen is ilce előtaggal lelhető fel. Még világszerte azért értelmezik a keresők az a6000-et. Egyetlen értelmes okát látom az ilce előtagnak, abból legalább egyértelmű, hogy E mount váz és tükör nélküli.
-
sebgutkopf
őstag
válasz konyi79 #4069 üzenetére
Az 5n után kézbe fogva 2 gondolatom támadt és pont ebben a sorrendben:
1. na ez valóban egy fényképezőgép, úgy néz ki és olyan a kezelése
2. egyébként minek a 24 MP?A keresője az eddigi sony evf-ekhez képest jóval kisebb kontrasztú képet ad, ami számomra pozitívum. Ezzel az eddigi legnagyobb ellenérzésemre adtak választ, mert az eddigi evf-ek nagy kontrasztja miatt a kép fele vagy kiégett vagy bebukott. Na itt a kisebb kontraszt miatt sokkal természetesebb a látott kép. A képe nem pixeles, de azért sose fogom összetéveszteni egy OVF élményével. Viszont a legtöbb dlsr ovf-jénél nagyobb, valóban csak a felső kategóriás gépek adnak nagyobb képet. Tökéletesnek nem mondanám, de az az evf még nem született meg a világon, amit feltétel nélkül el tudnék fogadni. A tendenciát viszont értékelem.
A legfontosabb: igen van értelme a 2 vezérlő tárcsának. Ahogy illik be lehet állítani az egyik expó korrekcióra a másik meg a módnak megfelelően zár vagy rekeszt állít, illetve P-ben a programeltolást, M-ben meg adja magát, hogy az egyik zár, másik rekesz. A két tárcsa funkciója pedig fel is cserélhető. Még egy fontos dolog: M módban van auto iso!!!
Vízszintező nincs (nekem nem fáj, eddig se volt ilyenem, így nem tudom milyen vele), orientációs szenzor van.
Az 50-essel csak annyit csináltam, hogy frissítettem a vázzal az obi fw-ét, hogy támogassa a pd-af-et, de érdemben erről az obiról még nem tudok érdemben nyilatkozni, mert eddig a 16-70 és a 35-össel használtam. Az 5n-től azért gyorsabban talál fókuszt az 50-es ezen a vázon, de a kevés próba miatt ezt egyelőre még passzolom.
Jelenleg legfőbb erényének azt tartom, hogy komoly funkcionális kompromisszum nincs a vázban és teljes értékű fényképezőgépként tudom használni, ami mellett megmaradt a kedvelt sony videózás. Jó a használati élménye.
Ami nem tetszik, hogy az 5n-nek az lcd mozgatásának a mechanikai megoldása nekem sokkal jobban tetszett, egyszerűen az mindig adja magát, hogy kicsit megdöntse az ember és a sok állítgatás érezhetően nem terhelte a kis tartókat az 5n-nél. Az ilce6000-nél viszont jóval körülményesebb a kijelző döntögetése. A felfelé hajtáshoz is egy kicsit előre húzza magát és a helyére pattintás egész más mozdulat. Lényegében ez a mozdulatsor kimondottan arra sarkall, hogy inkább ne piszkáljam a kijelzőt. Lehet ez is oka annak, hogy szívesebben nézek az evf-be.
-
sebgutkopf
őstag
válasz rumos14 #4070 üzenetére
Hú ezt nem egészen értem. Szerintem a többi módban is látom előre mit fog felvenni, minden expó befolyásoló dolog látszik. Vagy arra gondolsz, hogy a felvétel elindítása előtt már 16:9-re vált a kijelző? Ez nekem elég harmatos indok egy értékes hely elpocsékolásához a program tárcsán. FW-el igazán csinálhatnának belőle egy custom videó módot, amire saját videó spesifikus dolgokat el lehetne menteni.
-
-
sebgutkopf
őstag
Egy dolgot nem értek az ILCE-6000-ben. Vannak a program tárcsán a menthető custom módok, amik nagyon jók, úgy működik ahogy kell. Ellenben van egy elvileg dedikált videó mód, aminek igazából nem sikerült rájönnöm, hogy mi értelme van és miért foglal el egy külön helyet a programtárcsán.
Egyrészt mivel PASM módokban is lehet videózni, illetve, ha valami saját videóra vonatkozó beállításra állok rá, mondjuk másféle fénymérés, spéci záridő, vagy szín, dinamika, beállítások, akkor azt el tudom menteni a custom módokra. Ha egy ilyen mód lenne a videó mód is, akkor annak örülnék és látnám értelmét, de nem ilyen. Videó módba átrakva egyedül semmi egyéni beállítás nem érvényesül csupán annyi, hogy külön be tudom állítani, hogy a PASM közül melyiket akarom használni, de az adott mód aktuálisan beállított értékeit és beállításait adja. Tehát ha mondjuk S módban lövök és videó módban ist az S-t rendelem hozzá, akkor átrakva videó módba lényegében semmi nem változik a gép beállításain. Akkor meg minek raknám át?
Ezért értelem szerűen a 3 custom módból az egyiket felprogramoztam magamnak videóra.Valamit rosszul tudok ezzel a móddal kapcsolatban, vagy a sony ilyen bal.asz?
-
sebgutkopf
őstag
Abszolút megértem, hogy a nex6-ot nem akarod lecserélni, egész pontosan nem éri meg lecserélni. Manapság már annyira sűrűn váltanak generációt, hogy az egyes években kiadott modellek inkább egy facelift jellebű módosításnak tűnnek mintsem ténylegesen új modellnek. Ennek tükrében pedig egy egy váz a közvetlen elődhöz képest nem hoz annyi újítást, hogy megérje lecserélni.
Ha valaki érezhető lépéseket akar érezni, akkor kb attól függ, hogy vesz-e most gépet, hogy mikor és mely modellel szállt be a rendszerbe.
Nekem az 5n-ről se az 5r, se a T nem hozott olyat, ami érdekelt volna, sőt a nex6-nak is minden kísértés nélkül ellen tudtam állni. Ez viszont egy érdemi lépcső.
A 6-osról viszont valóban talán fölösleges. Persze jobb az AF, meg jobb az UI, de nem egy régi váz a 6-se és 1 év után nehogy már avít legyen.Nekem egyébként eddig az jött be a legjobban, hogy amikor kiadnak egy újdonságot, akkor annak a 2.0 verzióját kell megvenni, amin már finomítottak az első tapasztalatai alapján és az új funkciók mellett már a gyerekbetegségeken is túl van. pl: a nex5n pont az 5-ös ilyen javítása volt. Illetve szerinte a nex6-ot os érdemes volt megvenni, mert az a nex7 racionalizált verziója. A 6000 meg azért ponén, mert ebben már a javított 24 mp-es szenzor van (a nex7 féle első helyett) és a 6-os fukcióit finomították.
-
sebgutkopf
őstag
Mi ez a csönd! Valakinek már ILCE-6000 tapasztalat? Az első magyar szállítmányok már gazdára találtak, nincs itt senki közülük?
-
sebgutkopf
őstag
Ez a gép összességében nem nekünk szól. Aki ilyet akar venni, az nyilván tudja, hogy miért.
-
sebgutkopf
őstag
Új iso bajnok született. 409 ezer? Ezt már a minek kategóriának érzem, bár a fő kérdés mindig az, hogy meddig van a valóban használható érzékenységi tartomány.
Vajon az új super fast AF mit jelent? Hasonló az a6000-hez?Közben csak nem jön a 85/1,8.
-
sebgutkopf
őstag
Félre ne érts, semmi bajom a 12 Mp-es szenzorral, sőt kellemes meglepetésnek tartom. Főleg annak tudatában lepett meg, hogy azon kategória ahol eddig próbáltak ragaszkodni az ésszerűbb felbontáshoz már azok is feladták sajnos a kisebb felbontás - nagyobb pixel módit.
Jó lenne, ha ilyen meglepetés jönne aps-c vonalon is, nekem a 24 Mp már fölöslegesen soknak tűnik aps-c-re, mintha újra feléledt volna a pixelmegalománia. A 12-16 MP bőven elég.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest