Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Pikari

    őstag

    Azért mielőtt átcsapna a reklámozók elleni gyűlölködésbe a topik, a legtöbb content reklámok nélkül nem létezhetne. Kezdjük ott, hogy reklámok nélkül eleve prohardver se lenne.

    Viszont nem hiszem azt se, hogy működőképes lenne az a koncepció, hogy a fogyasztónak egy TV-t adnak azért cserébe, hogy reklámokat nézzen. A reklámok célja az, hogy profitot termeljen azoknak a vállalatoknak és személyeknek a számára, akinek a termékét reklámozzák. Ez csak célzott reklámozással lehetséges, egy ingyen adott TV esetén a fizetni nem akaró és nem képes, spúr emberek nappalijában köt ki a reklám, ami egy fillér hasznot nem fog húzni, cserébe viszont neked ki kellett fizetni a reklám árát (tehát végső soron a tv árát) egy olyan embernek, akihez semmi közöd, eleve nem akarja megvenni a termékedet. Teljesen mindegy, mit mutatsz neki, az ő piaci tevékenysége ebben a kontextusban annyi volt, hogy akart egy ingyen tévét.

    A cég mögött álló gárda egyszerűen nem érti a piacot, amire be akar törni.

    A Dunning−Kruger-hatás az a pszichológiai jelenség, amikor korlátozott tudású, kompetenciájú vagy képességű emberek rendkívül hozzáértőnek tartják magukat valamiben, amiben nyilvánvalóan nem azok.

  • Pikari

    őstag

    válasz zsolt_64 #11 üzenetére

    Most is tudsz fizetni a prohardveren reklámmentességért, ha a profilodra rámész, és a prémium tagság gombra kattintasz.

    A siserehaddal kapcsolatban igazad van. Ez általában úgy szokott történni (vegyünk mondjuk egy témaspecifikus weboldalt pl), hogy a minőségi kontent elkezd felfutni az adott helyen, készítik rá az okos és ügyes emberek a tartalmakat, az ebben érdekelt cégek meg elkezdik tolni ott a reklámokba a pénzt, aztán kölcsönösen fut fel emiatt a dolog. Tegyük fel, hogy például fűnyíró és hasonló kerti eszköz karburátorának vagy más hasonló alkatrészének legyártását mutatod be esztergagépeken, havi 1-2 kontenttel, és ezért elég szép kis summát kapsz, mondjuk 20-30 ezer ft-ot per cikk/videó/akármi. Ez menni szokott pár hónapig, aztán megjelenik az általad siserehadként leírt tömeg, ami iszonyatosan alacsony minőségű, low effort, félig meddig generált, vagy csak szimplán lopott anyaggal jön be. Ezzel gyakorlatilag ellopja a bevételt az arra igazán érdemes keménymagtól, illetve a reklámozó cégektől is a semmit érő szarral. Így aztán a karburátoros videóidért már 30 ezer ft helyett csak 300 forintot kapsz. Aztán inkább hagyod a francba, nem éri meg a videóval/cikkel dolgozni ennyit (a saját bizniszed seoja meg már megtörtént azzal, hogy megcsináltad az előző kb 10 videót a témában).

    Ennek az eredménye tehát az, hogy csökken a valódi content a témában, az adott helyről végső soron már nem jön annyi vevő, hanem mondjuk csak 95%-al kevesebb, emiatt ennyivel levágják a reklámozásra szánt költségvetését az oldalnak a nagyobb cégek és nagy pénzzel rendelkező körök, mert nem éri már meg nekik sem.

    És amire te gondolsz, az lényegében a végstádiuma ennek, (ezt az olyan nagy oldalakon lehet megfigyelni, mint pl a youtube), hogy megfordul az eredeti szabály, és a tömeg a silányabb tartalmat fogja preferálni. Ez egy olyan szituáció, amikor milliós nézettség kell a pár dolláros reklámrészesedéshez, és ezt olyan tartalommal érheted el inkább, ami arról szól, hogy beülsz egy autóba, letolod a gatyádat, és beleszarsz egy pelenkába, és az arcodba kened. És nem mondjuk azzal, hogy egy autóalkatrész legyártását bemutatod - függetlenül attól, hogy az adott videót autógyártók fogják szponzorálni az algoritmus szerint - és itt már arról van szó, hogy hiába a nézettség, értelmezhető mennyiségű pénz itt már nem áramlik, hanem csak egy szűk elit influencer van, aki meg tud élni ebből.

    [ Szerkesztve ]

    A Dunning−Kruger-hatás az a pszichológiai jelenség, amikor korlátozott tudású, kompetenciájú vagy képességű emberek rendkívül hozzáértőnek tartják magukat valamiben, amiben nyilvánvalóan nem azok.

Új hozzászólás Aktív témák