Új hozzászólás Aktív témák
-
djbb534
tag
Lehet tudni, hogy konzolok is megkapják e?
the way it's meant to be played
-
Sinesol
veterán
Na ez már vajon eléri majd a DLSS2 szintet?
-
Sinesol
veterán
Akkor szolj az AMD-nek is, mert szerintük meg felskálázás is van benne...
"AMD FidelityFX™ Super Resolution 3 transforms gaming experiences with massive and responsive framerates in supported games using a combination of super resolution temporal upscaling technology, frame generation using AMD Fluid Motion Frames3 (AFMF) technology, and built-in latency reduction technology."
Habár egyszerűbb, ha a cikkből idézek:
"Mint ismeretes a felskálázó eljárás három nagyobb modulból áll"[ Szerkesztve ]
-
Duck663
őstag
"A késleltetést tekintve a FidelityFX Super Resolution 3 alapból nem kínál ilyen megoldást, az AMD erre vonatkozóan nem javasol semmit a fejlesztőknek..." Na ez egy nagyon komoly probléma! Erre reagálni kell, mert az eljárás leggyengébb pontja a késleltetés! Ezt nem lehet figyelmen kívül hagyni!
#5 Raysen623: Ott a Forspoken demo a Steamen, próbáld ki és dönts el magad.Igen-igen, még mindig Win7-et használok, és ha így haladunk még 2030-ban is így lesz.
-
Duck663
őstag
Nem elég, még kell faragni a késleltetésen. 60+ alap képkocka kell, hogy a késleltetés elfogadható legyen, de inkább úgy érzem, hogy 70-75 is elkél. Ha bekapcsolod a képgenerálást az alap képkockaszám némileg csökken. Tehát ha megvolt a 60 képkockád folyamatosan, a generálásnál nem lesz meg a 60 kiindulód. De ha már van folyamatosan akárcsak 60 képkockád, mit akarsz? Persze a több mindig jobb, de 60 teljes kép mellett már a legtöbb játék elég élvezetes. Ha lemegy 45-50 környékére a kiinduló képkockaszám, hiába van 90 körül a generált, érezhetően lassul, akadozik, egyszerűen darabosnak érződik. Pedig én nem vagyok erre kihegyezve.
Persze be lehet kapcsolni a felskálázást, hogy több alap FPS legyen, de nem rontanék a natív minőségen. Nekem ez a felskálázgatósdi nem gyere be. Ez a képgenerálás tetszik, (eddig) mert kifejezetten jó minőségűnek érződik. De nagyon kell hozzá a magas alap képkockaszám.
[ Szerkesztve ]
Igen-igen, még mindig Win7-et használok, és ha így haladunk még 2030-ban is így lesz.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az Anti-Lag+ által biztosított működés minimum, ami technikailag elérhető.
Azért érzed, hogy nagyobb sebesség kell, mert a képgenerálás így működött mindig. Ha 30 fps-ed van generálás nélkül, akkor generálással kb. 60 fps-en kapod ugyanazt a reakciót. Ez sosem lesz másképp, mert már kész valós képkockát tartanak vissza ezek a rendszerek, hogy csináljanak egy extra generáltat. Csak a folyamatosság változik.
Ezért mondta az NV is régen, hogy ha 60 fps-szerű reakciót akarsz, akkor DLSS 3-mal a 120 fps-t kell célozni. Ezt nem lehet másképp megoldani.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az is elég jó. Az Anti-Lag+ alapvetően -5-10%-ot ér maximum. Az alaptechnológia adja a legtöbbet. De az Anti-Lag+ bizonyos specializációkat végez a támogatott játékokhoz, ami maximalizálja a nyereséget, de ez tényleg nem fog sok extrát hozni. Nagy átlagban 7%-kal javítja a késleltetést. Csak azért hozták be, hogy per játék alapon lehet még nyerni egy picit, és az FSR3-as címek ezt meg is kapják.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
adr0001
tag
Itt 30 fps base-nél átlagosan 20-30 ms a latency, FG on...
Vsyncre és fix target fps-re van kihegyezve mind a DLSS mind az FSR frame gen. Megemlítendô még a stabil frame pacing ami összeszedetté teszi.Mondok mást. A legszutykosabb TV-be beépìtett frame interpolation is tökéletesen működik pl 30->60 fps-re. Reflex, AntiLag rulez, 30 fps-nél a frametime magasságában lesz a latency (<33ms), ehez egy jò CPU nem hátrány. Ha a TV stabil - ez alatt tényleg atomstabilt értek - 30 fps-sel van etetve, ösz-vissz (a tv hozzáadott késleltetésével) 50-60 ms össz-latencyvel ott lesz a vajsima 60 fps, nesze neked. De, bármi fps ingadozás van lefelé, egyből szétesik az egész.
Ugyanez érvényes DLSS/FSR-re is.
Igazán "Fluid" csak akkor lesz ha az engine tudja mi a cél, ès az ahhoz tartozó alap STABIL fps-t megkapja, bocs, be tudja állìtani magának.
A VRR felejtős. A számok biztos szépek de nem véletlenül rinyál mindenki aki ami-a-csövön-kifér-re állìtja be.
Fix max fps + VSync, vagy felejtsétek el az egészet.Sírva viszem magammal a tíkot
-
Duck663
őstag
Az a 7% az nagyon is sok!
#14 adr0001: Eddig VRR-rel próbáltam csak, se fix fps se vsync nem volt. Na ezeket majd kipróbálom. De most akkor azért veszünk VRR képes kijelzőt, hogy ne használjuk vagy vsyncet használjunk.
Köszi a felhomályosítást.
[ Szerkesztve ]
Igen-igen, még mindig Win7-et használok, és ha így haladunk még 2030-ban is így lesz.
-
adr0001
tag
Az egész eljárás lényegével ellenkező az ingadozó framerate. Ettől még nem rossz ha van egy high refresh-es VRR monitor. Abban az esetben talán a legcélratörőbb megoldás megnézni hogy mennyi az 1% low fps értéke FG nélkül egy adott felbontáson, abból kivonni 10-20 %-ot, és annak a kétszeresére beállìtani a max fps-t, driverből. Majd mehet a FG. Szerintem nem lesz panasz
Itt csak 2160p60 van, és nagyon faszán működik a cuccos még így is. Megy is a csillagos 5ös az AMD-nek.
Sírva viszem magammal a tíkot
-
PuMbA
titán
"Az is elég jó. Az Anti-Lag+ alapvetően -5-10%-ot ér maximum."
Mérések alapján az Anti-lag+ több játékban felezi az input lagot a sima Anti-lag-hoz képest: AMD Anti-Lag+ | Latency Reduction, Real-World Responsiveness & More!
[ Szerkesztve ]
-
Robitrix
senior tag
Ez erősen subjektív. Bár nekem RTX 3000-es kártyám van. De simán használok játékban DLSS 2.0-t(DLSS 3.0 nem megy 2000-es vagy 3000-es sorozaton) és akár AMD FSR 2.1 vagy 2.2-öt is. És bátran állíthatom, hogy hasonló szintre állítva se teljesítményben se minőségben nem lehet érdemi különbséget találni. Például egy Warzone 2-ben. Ahol vagy 4 féle felskálázó eljárást lehet beállítani. (a DLSS és FSR mellett van egy NVIDIA beállítás, ami nem kér RTX hardvert és még egy, de azokat nem ismerem) Nyilván szubjektív a dolog, de én nem látok köztük érdemi különbséget. Igaz én csak a két legfelső szintet szoktam maximum használni. Balansed és quality mód(DLSS és FSR esetén). Hogy lent a performans módoknál látszik-e különbség nem tudom.
-
djbb534
tag
válasz CptAdamica #19 üzenetére
Egyáltalán nem az, generációs lemaradással
the way it's meant to be played
-
CptAdamica
veterán
DLSS se tökéletes mindenhol, Tarkovban például nekem marhára szellemképesedet például a célkereszt, FSR-el nem volt ilyen gond, ahogy Battlefieldben sem voltam vele megelégedve, mert ritka homályos volt vele a kép, de Returnal-ban sem tetszett igazán a végeredmény.
Ráadásul a DLSS 3 sugárrekonstrukció is viccesen működik most például, meg a frame generation sem tökéletes, ehhez add hozzá, hogy csak a 4xxx-es kártyákon elérhető, az AMD megoldása meg kb bármelyik kártya támogatja és igen, az sem tökéletes.
Megyen!
-
-
Duck663
őstag
Teszteltem a dolgot, fix max fps + vsync. És abszolút igazad van! Mint a vaj! Kicsit engedünk a képkockaszámból és remek smooth játékélményt kapunk. És ha már átmentem win10-re, akkor még egy kicsit kísérleteztem. vsync helyett FRTC (vsync nélkül)! Az AMD nem ajánlja, sőt a forspoken alatt a fül el sem érhető, de globálisan aktiválható, és láss csodát az is működik, ráadásul megvan az az előnye, hogy gyakorlatilag egyesével állítható. Csak jól kell megválasztani az értéket, de ugyanazt az eredményt kapjuk! FRTC esetében a maximum frissítési képesség alatt (3-5 közötti érték elég) kell lenni, illetve amit írtál, hogy figyelembe kell venni a minimumértéket, de ennyi. Köszi a tippet! Kár, hogy csak ez az egy szem demo van, és a FMF 6800-ason nem érhető el.
Igen-igen, még mindig Win7-et használok, és ha így haladunk még 2030-ban is így lesz.
-
ddaydome
senior tag
Skaccok!
Minden ilyen újítás jó mindenkinek és mindennek. Nekem tetszik ez a dolog, de kb. sosem lesz olyan gépem, hogy ez a dolog érintsen.
Ha vennék új kártyát ( amit most nem fogok, mert van 5600XT-m van), csak és kÍzárólag az ár/érték arány dönt. A 120e-s kategóriában egyelőre az AMD a bajnok szerintem a 200e-s részen már nem olyan egyértelmű a dolog."Ha meg kell b...ódni, akkor meg kell b...ódni......."
-
Sinesol
veterán
Hát, letesztelték Techpowerup-on a Forspoken-el és finoman szolva sincsenek elájulva tőle. Az upscale része sajnos teljesen ugyanaz, mint az FSR2, szóval továbbra is tele van változatos artifactokkal, glitchekkel, pixelesedéssel. A frame generation része az legalább normálisan működik. Ha meg nem kell upscale és native módban megy az FSR, akkor kicsit élesit és bár kisebb mértékben, de ott is megvannak a képhibák, artifactok, bár nagyobb gond, hogy jóval kevesebb az fps, mintha nativ DLSS-t használnánk, miközben az eredmény kb ugyanaz, leszamitva persze a tényt, hogy a zöldeknél nincsenek képhibák.
A framegeneration legalább jól működik, csak annyi a gond, hogy külön nem működik, mindenképp mennie kell az FSR-nek mellette...
Azt boncolgatták, hogy az lenne a legtutibb megoldás, ha az AMD féle framegeneration mehetne a DLSS-el, mivel a zöldek framegeneration-je nem mindig működik hibátlanul.
Na persze a kettő nem mehet együtt.
Kár érte, de hátha kalapálnak még rajta.[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Igazából megoldható a probléma, ha mindkettőnek nyílt lenne a forráskódja, mert akkor a fejlesztőknek nagyon egyszerű lenne bekötni az eltérő modulokat egymásba.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
Új hozzászólás Aktív témák
- Wise (ex-TransferWise)
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Megérkezett a Snapdragon X-hez tervezett Windows 11 lemezkép
- Budapest és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Star Trek Online -=MMORPG=-
- Házimozi belépő szinten
- OLED TV topic
- Asszociációs játék. :)
- Motorola Edge 50 Neo - az egyensúly gyengesége
- BestBuy topik
- További aktív témák...
- Sapphire 7900xtx nitro+ vaporx 24g , kis hibával
- KÉSZLETRŐL! - Új - 180 Fokos GPU PCIe Tápcsatlakozó Adapterek - NVIDIA AMD INTEL - A Több Olcsóbb!
- SAPPHIRE NITRO+ RX 5700 XT 8G GDDR6
- AMD RX 7900 XTX 24GB EKWB EK-Quantum Vector 2 D-RGB Nickel + Plexi Vizesblokkal Garancia!
- Palit RTX 2060 Super 8GB GDDR6 használt videókártya eladó garanciával!
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest