-
Fototrend
A Toyota cégcsoport napjaink vezető gépjárműgyártója. Eladásokat tekintve első helyen áll a világ autógyártó csoportjai között. Ezt a helyet a hibridautók terén elért eredményinek köszönheti.
A Toyota cégcsoport tartozó márkák és érdekeltségek: Daihatsu, Lexus, Yamaha, Scion, Subaru, Hino, Isuzu, Toyota.
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
@nandow: Igen, van egy tippem, hogy a Toyota nem akarja, hogy a "saját" márkája veszélyes legyen a Lexusra. Aki valóban csendes autót akar, az vegyen csak luxusautót...
@Ck.: rbalint88 leírta, én a HighLandert és a Camry-t tudtam, ezek szerint a Rav4-ben is van. Itt a fő gond az, egy közel 7 milliós autó (Yaris Selection) esetén nem tudod szövetüléssel kérni, és ülésszellőztetés opció pedig nincs. Nyáron meg belesülsz a bőrülésbe. Más típusnál, de tapasztalat, hogy a bőrülést csak és kizárólag ülésszellősztetéssel együtt érdemes. Ha nem lehetséges, akkor pedig szövetülés...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz KTTech #12006 üzenetére
A tévedés jogát fenntartom, most ránézve a Toyota.hu oldalra ott is 'partial leather'-t írnak. Beleülve cirka 15 percre minden esetre nem volt kellemes, előtte Comfort Techbe ültem, ami szövetüléses, a tűző nap miatt az is forró volt, de kb. két perc múlva már nem akartam kiugrani belőle. Ebből igen...
Apropó, korábban szóba került, hogy a felszereltség erősen függ az évjárattól is. A Yaris esetén is pl. eredetileg a sima Comfort esetén digitális műszeregység volt, egy ideje ez már csak a Comfort Tech szinttől jár. Jó móka lesz a használtautóknál követni majd pár év múlva, hogy melyikbe mi található...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz KubanitoS #12007 üzenetére
Szigorúan a saját meglátásaim:
-A Toyota 1 év / 15 000 km olajcsere periódust javasol, amelyik előbb van.
-Amennyire én olvasgatom a témát és hallom a beszámolókat, ha megfelelő gyári minőségű 0W-20 olajat kap (olvastunk olyat, hogy a gyári szerviz is 0W-30-at tesz bele, de itt is általában a 0W-20-at mondják a topictársak, hogy ragaszkodjunk hozzá), a 15 000 km-es periódus (egy éven belül ugye) is megfelelő lehet.
-A Toyota alapból 3+2 év garit ad, így eleve gyári szervizbe célszerű hordani, a [hibrid garancia] feltétele ez (illetve az 1 év / 15 000 km betartása), ami 10 évig szóló garanciát jelent a hibrid részegységekre. A gyári szerviz nem vészes egyáltalán árban.
-Ezen kívül alapvetően csak arra kell ügyelni, hogy a sebességváltóban is cseréljenek olajat. Ezt néha a gyári szervizben is hanyagolják, de függően ki mit javasol, azért olyan 100 000 - 150 000 km után illik lecseréltetni.
-Ezzel együtt azért egy Toyota hibrid autóval 10 év után se nagyon szabadna probléma legyen, ha gondos gazdája van (ie.: nem felejti el az olaj- és szűrőcseréket).Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz kw3v865 #12038 üzenetére
Ezt a motort alapvetően úgy lehet kinyírni (és magas olajfogyasztást produkálni), ha kihagynak egy-két olajcserét vagy nagyon gyatra olajat raknak bele. Mivel ilyen fiatal és relatíve keveset futott, esélyesen megkapta a törődést, szóval annyira nem aggódnék...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
Nekiálltam számolgatni, és bár lehet nem lesz belőle semmi, azért érdekességként megosztanám azt, ami kijött.
Az összehasonlítás a Toyota Corolla HB 1.2T M/T és HB Hibrid közötti, mindkettő esetén Comfort Tech felszereltségi szint. Külön kell ugye téli gumi, beleszámoltam a forgalomba helyezés költségét (ez ugye hibridnél kevesebb) és a biztosításokat. Itt ért némi meglepetés, mert a hibrid meghajtás esetén a casco és kötelező biztosítása is drágább lett.
Ami ugye látványos, hogy a vételáron felül nagyjából 250-300 ezer forint, hogy a biztosítások és forgalomba helyezés megtörténjen. A gyári ajánlatnál olcsóbban jobb téli gumit és felnit vehetek, itt lehetne spórolni, de egyfelől azért egy 7-8 milliós autónál szerintem már illetlen dolog az acélfelni, másfelől gumin összegszerűen túl sokat nem lehet fogni (ha a Michlein Alpin 6 helyett mondjuk Kleber Krisalp Hp3-at választunk, akkor cirka 44e Ft-t spórolnánk).A különbség a két ajánlat között nagyjából egy millió forint, és itt megint a hibrid költségszámítás jön.
Az 1.2T M/T átlag fogyasztása a Sprintmonitoron 6,7 liter, a hibridé 4,96 liter.
Legyen ismét 2 literes különbség, kapjon ennyi handycapet, és számoljunk újra 5 év / 100 000 km-el.100 000 * 0,02 = 2000 liter össz. megtakarítás.
1 000 000 / 2000 = 500, vagyis 500 Ft átlag üzemanyagár esetén térül meg a felár. Két éve ezen mosolyogtam, ma már nem mosolygok, simán 500 Ft feletti átlag benzinárat várhatunk az elkövetkezendő 5 év átlagában.
Szerviz terén nagy különbségek nincsenek (hiába hangoztatta a kereskedő is ezt a frázist, a kuplung és sebességváltó-csere azért kissé magasabb futásteljesítménynél jön elő), a magasabb Casco 5 év alatt 150 ezer forintot jelent hozzávetőleg a hibrid kárára. Cserébe viszont adott esetben 5 év után többet is ér a hibrid, mondjuk azért nem egy millióval.
A matek itt már bizony nálam azt hozza ki, hogy megérné hibridet venni.
De itt van egy csavar. Most ültem egy Ford Puma 1.0 125Le ST Line-ban. Ez kb. az az árkategória, mint a Toyota Corolla HB Comfort Tech 1.2T, vagyis olyan 7.2-7.3 millió, még ha nem is egy kategória a két autó (Focus-t konkrétan nem lehet rendelni sem). Két téren találtam fogást rajta, az egyik az, hogy a központi kijelző menüje csak angol nyelvű, a másik pedig hogy csak egy zónás automata klímája van (a Corollának két zónás van elől). Még a Toyota megbízhatóságot lehet mondani mellette, de minden más téren hátrányban van. A Puma műszerfala és középső kijelzőjének menüje egy nagyságrenddel szebb, sokkal jobban kidolgozott, a beltere még az E210-hez képest is igényesebbnek hat (az a vörös cérnás varrás nagyon szép tényleg). A tolatókamera képén a segédvonalak a kormány tekerésével szinkronban mutatják merre fogunk haladni és ennyiért fűthető szélvédős, fűthető kormányos kivitel volt, automata parkolási segéddel, kulcs nélküli indítással. Ráadásul bitang szép autó.
Ott azért elgyengültem...Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
A szedán Corolla vásárlásakor leginkább anyagi okok miatt döntöttem a hibrid ellen, akkor nem hiányzott egy eleve lizingelt autón plusz még 1.2 milliós költség (a használt piacon CVT váltós Corollákat néztem, mielőtt végül új autó mellett döntöttem).
Most az asszonynak nézünk autót, és ez esetben sem fogjuk tudni egyben kifizetni, tehát bőven képlékeny a dolog, de mivel Ő még többet megy városban, mint én, erősen a hibrid felé hajlik a mérleg. A csend része kapcsán azért vannak kifogásaim - mert itt erősen a hangszigetelés minősége a korlátozó tényező. A hibrid Corolla sem csendesebb autópályán tapasztalataim szerint...
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz KubanitoS #12053 üzenetére
Ahogy leírtam, a Puma nem egy kategória a Corolláva, csak ki lett próbálva, mivel egyszerűen nincs a Fordnál alternatíva. Mint említettem, konkrétan nem vesznek fel jelenleg megrendelést a Focus-ra.
Hogy "varrógépmotoros"? Ez természetesen nézőpont kérdése, de engem sose érdekelt, hogy hány henger van az autóban, az érdekelt, hogy megy-e. A családban volt már 1.0-ás háromhengeres Ford, és motorikusan especiel semmi gond nem volt vele 9 év után. A Puma is teljesen elfogadhatóan mozog a 125 lovas motorral, tehát ilyen téren nem igazán tudok belekötni.
E téren érdemes megjegyezni, hogy jelenleg már a Toyota Corolla Sedan-t és a Yaris ill. Yaris Cross-t is csak háromhengeres motorral (vagy hibriddel) lehet megvenni, az 1ZR motorokat nyugdíjazták az EU-s piacokon, helyettük a Yaris Hibrid és Yaris Cross Hibridben használt M15 motornak egy átalakított változatát kapják (M15-FKS) 123 lóerős változatban.
Aki úgy áll hozzá, hogy nem kell neki három hengeres autó, de hibridet sem akar, akkor annak például a Corolla Sedan itthon kiesett a listáról.
Én anno azért kerestem szívó motoros autót, mert én is tartottam a turbótól, de miután már elszállt a vásárlás kapcsán kialakult beszűkült látókör (nem vitatom, hogy én sem teljes racionális döntést hoztam), utólag már nem tartok ettől, főleg, hogy én eleve olyan 10 év / 200 000 km körüli idő / távolság szintjéig gondolkozom és gondolkoztam, ezt pedig azért egy átlag motor, ha megkapja a megfelelő törődést, gond nélkül hoznia kell. Ha nem hozza, akkor ott egyértelműen rosszul megtervezett motorról vagy nem kellően gondos gazdiról beszélünk.
Így most per pillanat már nem kapálódzok ellene, főleg, hogy a Corolla HB esetén is vagy 1.2T vagy hibrid az opció. Szívó már jó ideje nincs a listán.
A Puma felhozatala viszont azzal kapcsolatos volt, hogy azonos pénzért bizony más gyártó több "autót" ad. Egy szinttel a Corolla felett van beltér és általános szolgáltatások terén, ami azért számomra keserűvé teszi kicsit a dolgot. Szerencse a szerencsétlenségben, hogy én max. csak terelgetni tudom a párom, de Ő meg már beleszeretett a Corolla HB-be, szóval eléggé egyesélyes a dolog.
Hozzáteszem, hogy a Corsás hasonlat abból a szempontból üt, hogy én eredetileg a Suzuki Swiftet vagy a Toyota Yarist javasoltam, árban inkább megfelel a lehetőségeinknek, a kisebb méret miatt egyszerűbb parkolni (bár a Puma automata parkolása igen meggyőző volt), és "nagy" autónak már úgy is itt van a Corolla Sedan.
De hát ahogy több helyen is olvastam és hallottam, az emberek általában eggyel nagyobb kategóriás ill. drágább autót vesznek, mint amit megengedhetnek magunknak és ami céljaiknak szükséges. Ez is egy ilyen eset.
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz KubanitoS #12055 üzenetére
Tudom én, hogy manapság "más időket élünk" és az is okés, hogy neked és több ezer más vásárlónak is megfelelő a kisebb motor. Nekem az veri ki inkább a biztosítékot, hogy a Ford ezzel a motorral 7 millió felett van, ami számomra elfogadhatalan.
Két oldalról közelíteném meg:
1.: A Toyota Corolla HB és TS is csak 1.2 literes turbós motorral kapható, mindkettő drágább hasonló felszereltségi szinten, mint a Ford Puma (vagy a Ford Focus lenne). A Toyota CH-R-t fel sem hozom, pedig az van Puma-val egy kategóriában, mégis elképesztően drága. Aligha hiszem, hogy ha az 1 literes hengerűrtartalmat kevésnek tartod, akkor az 1.2 liter elfogadhatóbb...
2.: Nem tudom mi az ellenérzés oka, mint említettem volt a családban 1.0-ás motorral szerelt Ford, motorikusan semmi baja nem volt, tehát első kézben van tapasztalatom / -tunk e téren. Ismerjünk bőven nagy hengerűrtartalmú, mégis problémás motorokat is, tehát önmagában az, hogy egy motornak nagyobb a hengerűrtartalma, még nem garancia arra, hogy jobb vagy megbízhatóbb.Ezen még a szebb tolatókamerás kép és az egyéb apróságok sem fognak segíteni.
A személyes ellenérzéseiden valóban nem, de ez egyéni preferencia kérdése.
Sem teljesítmény (a Puma az 1 literes motorral kb. olyan erős, mint az új Corolla Sedan 1.5 literes motorja, de érezhetően pörgősebb, fickósabb), sem más téren nem igazán van hátrányban a kisebb motor, nem fogsz tehát valódi hátrányt szenvedni.
Az, hogy viszont tolatókamerában, radarban például egy hasonló árú, vagy olcsóbb Ford többet nyújt, bizony egészen más történet, mert a minőségérzet, jobb szolgáltatások kapsz. Könnyebb manőverezni vele, és mivel itt is az asszonynak lenne az autó, az ilyesmi tétel bizony.Egy Ford soha nem lesz a Toyota szintjén, remélem ezt egy Toyota topikban azért leírhatom.
Én is azért választottam a Toyotát, mert megadtam nekik a bizalmat a megbízhatóság terén. De amikor azt írod, hogy egy Ford sose lesz egy Toyota szintjén, akkor a megbízhatóságot leszámítva még esetleg az olyan dolgokat lehet felhozni, mint az, hogy a Toyotában magyar nyelvű a menü (ezt especiel nem fogom megérteni, hogy a hazai Ford forgalmazó hogy gondolta), meg esetleg a visszahívások, garanciális ügyek, ügyfélkapcsolati esetek kezelését illeti. Utóbbi terén én mondjuk némileg csalódtam, mikor a 2019-es Corollámba felárért került bele az Android Auto-s szoftverfrissítés.
Ugyanakkor beltér, digitális műszerfal és a középső kijelzőn megjelenő menü minősége terén lehervad az ember szájáról a mosoly, amikor összeveti a kettőt. Számomra ezért volt ez nagy pofon, mert valahogy úgy érzem, hogy a Toyota továbbra is egy generációval kullog a konkurensek mögött (és itt nem csak a Ford, de a Hyundai / Kia és még jó pár gyártó felsorolható).
Tisztában vagyok vele, hogy ez egy Toyota topicban istenkáromlásnak hat, de ettől még ezt látom...
Amúgy én is néztem a Swifteket mielőtt előtérbe került a Yaris. Páromnak lesz az autó és az automata váltó nagyon kellene. Egy jól felszerelt GLX Swift jelenleg 6 millió körül van, közel ennyiért hybrid Yaris is van, ami azért elgondolkodtató.
És azért a Toyota Hibrid rendszere egy egészen más liga, tegyük hozzá.
Ezzel együtt azért azt is hozzá kell tenni, hogy a Yarisnál a Comfort Tech csomag nyújtja kb. azt, amit a Swift GLX. Ha a CVT váltós Yarist nézzük, akkor kb. egy árban vannak (persze kereskedéstől is függ), és az utóbbi viszont 125 lóerős, szemben a Suzuki 83 lóerejével.
Nálunk sem véletlenül esett ki a Swift...[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz Gombinyó #12058 üzenetére
7.2 millió volt egy kereskedői ajánlat a Puma 1.0 (125Le) M/T ST line + Téli csomag (szélvédőfűtés, ülésfűtés, kormányfűtés) + vezetéssegítő csomag (sávtartás, automata parkolás, 360°-os radar).
7.3 millió a Corolla HB 1.2 M/T Comfort Tech kereskedői ajánlata, igaz ebben az érzéki vörös szín önmagában 260e Ft...
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
Ez simán lehet, hogy vezetési stílus / közlekedési körülmények miatt van így.
Az én Corollám is olyan 560-580km-et írt ki az elején, amikor a Budapesti dugókban állva 7,5-7,7 literes átlagfogyasztásokat hoztam ki (ami azért is volt az elején fejvakarós, mert 50 literes tank 7,7 literes fogyasztás esetén még egy átlagos, 30-50km-es tartalékkal számolva is 600km felett kellett volna legyen).
Mostanság 6,5-6,6 liter körül járok, így már 700km körül van. Ami alapján azt sejtem, hogy a hátralévő kilométereket nagyjából 45 literes üzemanyag-mennyiségre számolja...Hozzáteszem persze, hogy az biztos, hogy az 1.0 literes Ford motor nem a takarékossága miatt ajánlott, a relatíve kicsi B-Max-ban is 7 liter körül fogyasztott édesanyámnál...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz Gombinyó #12068 üzenetére
+xEon1337: Na ezt gyorsan megosztom asszonypajtival.
Aztán a végén tényleg nem Corolla lesz...Az nekem furi, hogy a szedán E210 ülése jobb.
Nekem a HB/TS esetén a több fejtér miatt jobbnak tűnt a HB ülése, de tény, hogy egy tesztút ehhez kevés.A zajszigetelés dolog pedig külön fájdalmas sajni.
A fogyasztás téma olyan, hogy az 1.6 szívó a szedánban tud 6.2-6.3 litert tartós 130km/h + automata tempomat mellett, ha nem a pénteki balatoni M7-es forgalomban araszol az ember. Tényleg @Gombinyó, nálad milyen a fogyasztás az 1.2T-vel?
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz Gombinyó #12071 üzenetére
Mondjuk ülésnél nem én számítok, hanem asszonypajti, Ő meg már kb. eldöntötte, hogy neki Corolla kell.
Nagyon megy a matek, és az ingadozás az 1.2T M/T és a hibrid között. Oké, hogy kényelmi szempontból a hibrid sokat jelentene városban (a kuplungolás az kuplungolás akár hogy is nézzük), de anyagilag eléggé pengeélen van egymáshoz képest a kettő, és inkább nem a hibrid javára. Legalábbis a mostani helyzetben...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz pècsimunkás #12075 üzenetére
Azért a 130km/h-s sebességnél semmi hangot én megcáfolnám Aurisban.
Azzal együtt, hogy azért lehet, hogy csendesebb, mint az E210 Corolla... De azért a "semmi hang" szinttől messze van...Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
@Sky11: 2012-es Auris Hibridet vezettem, autópályán azért volt hangja 130-135km/h esetén. Még egyszer: emlékeimet összevetve így is csendesebb, mint egy E210 szedán például, de azért ha ültél már valóban csendes autóban (Mercedes C-osztály, E-osztály, Lexus GS, stb. van, amiben ültem huzamosabb ideig), akkor azért azokhoz képest nem mondhatnánk, hogy nincs semmi hangja.
@SoulReaver: Az E210-ben is tudsz beszélgetni 180km/h-nál. Az, hogy nem túl jó a hangszigetelése nem azt jelenti, hogy üvölteni kell, hogy a melletted ülő megértsen.
Ez is "relatíve" csendes autó, de leginkább azért, mert pl. az E210 szedán 130km/h sebességet 6-osban olyan háromezer egy-két százas fordulatnál hozza. Különösebben erős szélzaj nincs, de a gördülési zaj és úgy általában a kívülről érkező zajok tompítása terén finoman szólva is gyengén szerepel mondjuk egy 7-es Golfhoz képest is.
@dj79: Férfiaknál is, saját magamról tudom...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz pècsimunkás #12083 üzenetére
Ezek semmiben sem mondanak ellent annak, amit én leírtam.
A teljes csendet leszámítva. Mondom, egy E-merci valóban csendben suhan. Ez nem azt jelenti, hogy az Auris hangos ..Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz SoulReaver #12115 üzenetére
Némi Google skillel (kulcsszavak: noisy gearbox manual toyota auris ) találtam egy ilyen fórumot, ahol ezt írják:
REF: CP-0030T-0413
Subject: EC6# whining noise in all gears (non deformation)
Models: AURIS; AVENSIS; COROLLA; VERSO
Model codes: NDE150; NRE150; ZRE151; ZRE152; ZRT270; ZRT271; NDE150; NRE150; ZRE151; ZGR20; ZGR21
DESCRIPTION OF PHENOMENON: Some customers may experience and report that whining noise is coming from transmission when driving in all gears.
PRODUCTION CHANGE: Differential ring gear has been changed & Select force characteristic had been changed since April 2012.Magyarul a 2012 április előtt gyártott kéziváltós 1.33 és 1.6 VVTi Auris, Corolla, Avensis és Verso autóknál a sebességváltóból 'síró zaj' érkezhet, mindegyik sebességi fokozatban.
Nem biztos, hogy ez a probléma forrása, de gyanúsan hasonló eset.
Hogy miért csak az olajcsere után jelentkezett, azt nehéz megmondani. Sajnos én is találkoztam anno olyan 1.6-os Avensissel, amelynek "sírt" a sebességváltója, de abban 150 000 km volt, és feltehetően nem cseréltek a váltóban soha olajat.Én elvinném egy szakszervizbe a biztonság kedvéért...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz SoulReaver #12121 üzenetére
Attól még VVT-i (Variable Valve Timing with intelligence), ahogy a Toyota legtöbb benzines motorja 1995-től, ideértve az AR, GR, LR, NR, UR, ZR, ZZ, stb. motorokat is.
A valvematic a VVT-i-n belül egy alcsoport.
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz SoulReaver #12123 üzenetére
Ez sajnos nem derül ki belőle.
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz dugynok #12173 üzenetére
Egy új autónál már csak azért is érdemes gyári szervízbe elmenni, mert megnézik, hogy a visszahívásokon részt vett-e. Nem baj, ha ezek a kérdések is tisztázva vannak, ebből a szempontból a Toyota Europe féle egységes e-szervízkönyv hasznos dolog.
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz SoulReaver #12184 üzenetére
Tegyük hozzá, hogy 136 ezer km van az autódban (legalábbis óra szerint), szóval azért nem volt agyonjárva. Ez elég szomorú...
Ötletem nem sok van, a felvázoltak alapján ha nem hajlandó visszavásárolni.
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz kw3v865 #12193 üzenetére
Persze én elvből nem viszem semmilyen szervizbe az autót szűrőcsere miatt, ezt konkrétan bárki ki tudja cserélni otthon.
Ez addig jó, amíg az autót el nem szeretnéd adni, mert ha elviszi a leendő új tulaj egy Toyota szervizbe, hogy kiolvassák az e-szervizkönyvet, akkor azt fogják találni, hogy hát jó ideje nem járt szervizben az autó. Utána már egyéni bizalom kérdése, hogy elfogadja-e, hogy Te magad cserélted a szűrőket.Plusz az esetleges puha visszahívások, szoftveres update-ek, garanciális javítások is ugranak, ami egy 3 éves autónál azért nem haszontalan dolgok.
Itt inkább a Reálszisztémát kellene felnyomni a Toyota Magyarországnál tisztességtelen eljárás miatt, aztán kiderül, hogy vajon megéri-e ilyesmiket megengedni maguknak.
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz kw3v865 #12196 üzenetére
Idősebb használt autónál csak és kizárólag az állapot az , ami számít.
Embere válogatja, én 2 évvel ezelőtt nézegettem a használt piacon. Úgy nyitottam, hogy ha normálisan nem volt vezetve a szervizkönyv, vagy nem akart e-szervizkönyv kiolvasásra eljönni a tulaj, akkor élből nem is foglalkoztam tovább az adott autóval...
Szervizkönyvet lehet hamisítani, a tudatosabb használtautó-vásárló pedig ezt tudja is.
Én is láttam olyan szervizkönyvet, amelyet ugyanolyan állapotú pecséttel, ugyanazzal a tollal, ugyan az az ember írt alá több éven át. Nem is foglalkoztam vele tovább, miután a nepper az e-szervizkönyv kiolvasására nem volt hajlandó.
Ráadásul sokkal alaposabb munkát végzek, mint bármely szervizben, teljesen üzemmeleg, frissen leállított motorból engedem le az olajat, és hosszú órákig engedem kicsepegni.
Azért érzed az ellentmondást is remélem, a szervizkönyv nem számít, a gyári szerviz szerinted alapból nem megbízható, de a majdani vásárló majd higgye el neked bemondásra, hogy te gondos gazdája voltál az autónak és minden szükséges karbantartást alaposan elvégeztél magad, mindezt spórolásból...
De ha letelik a 3 év, akkor már felesleges, anyagilag is irracionális döntés.
Vannak kétségeim, lévén egyáltalán nem horror a gyári szerviz az eddigi tapasztalataim alapján. Plusz a különféle szoftveres dolgokat aligha fogod otthon megoldani...[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
Ha külön felnin van, akkor kell TPMS szenzor azokba a kerekekbe is, darabja szereléssel 12-15e Ft, az összeprogramozás 5-10e Ft nagyságrendileg (ahol én voltam legalábbis 7e Ft-ért csinálták, de láttam 10e Ft-s ajánlatot is).
Amikor átszerelik téliről nyárira, vagy vissza, akkor van külön TPMS gomb az autón, azzal átváltod a másik szettre (értelemszerűen nem úgy, hogy a kocsi mellett ott van a másik szett is) és kész.Márkaszerviz probléma nélkül megoldja, de tapasztaltabb gumiszerviz is megugorta esetemben gond nélkül.
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz pècsimunkás #12205 üzenetére
E210-en bal oldalon alul lesz az a gomb...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz kw3v865 #12210 üzenetére
56 ezer forint volt a 15 ezres szervizem, most 79 ezer forintot fizettem a 30 ezresnél klimatisztitással együtt. 2019-es Corolla Sedan 1.6 M/T.
Természetesen mindenkinek a saját szempontja számít, de egy 5-6 millió forintos autónál 10-20 ezer forintot spórolni olajcseréknél szerintem bagatel tétel, pláne, hogy elveszíti a lekövethetőséget.
Ugyan ez a dolog a TMPS esetén, nagyjából 50 ezer forintos tétel, kb. 5 évig nincs vele probléma (utána is csak elemcsere kell), ha pedig nincs, akkor ott fog világítani egy sárga visszajelzés a műszerfalon, és adott esetben nem kapsz visszajelzést egy lassú defektnél.
Eredetileg én is 10 évre vettem az enyémet, de most egyre inkább hajlok arra, hogy ha lefutott az 5 éves lizing (emiatt nálam 5 évre szól a garancia), és anyagilag bele fog férni, le fogom cserélni, egyfelől mert a városban a manuális váltó kín, másfelől mert sajnos kicsi a fejtér benne...
Még 1x: nem vagyunk egyformák, mások a nézőpontok...
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz kw3v865 #12242 üzenetére
Vicces, hogy nem fogod fel mi az értelme. A felhasználók elsöprő többsége sose nézi meg maga a keréknyomást. Sokszor azt sem veszik észre, hogy már majdnem a felnin járnak egy lassú defekt miatt, ami igencsak balesetveszélyes. Mindez élettapasztalat, benzinkutat üzemeltettük jó ideig, sokszor mi szóltunk, hogy nézzük már meg a keréknyomást, mert az biza nagyon laposnak tűnik...
A TPMS jelzi, ha baj van, és ha nem figyelt a delikvens, akkor már csak magára vethet. Ez is egy biztonsági eszköz, mint a biztonsági öv, az ABS vagy a fékasszistens.Hozzáteszem a családban 4+1 TPMS jelzós autó volt ill. van (édesanyám most cserélte le az autóját, így a plusz 1), igazából komoly problémát nem okozott soha, én küzdöttem egyedül az E210-el, amikor magam cseréltem le a kerekeket, és elsőre nem sikerült a TPMS reset.
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz FeriPapa2 #12243 üzenetére
Csak az a kérdés, hogy pl. lesz-e szoftver fissítés és garanciában megy-e?
Ha van még rá garancia, és nem mókoltad, akkor feltehetően garanciába elintézik az ilyeneket.
Nem hinném, hogy szoftver frissítés kellene ehhez....Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz kw3v865 #12246 üzenetére
Ha egy biztonsági eszközt ki lehet kapcsolni, akkor azt sokan nem is fogják használni. Elég belegondolni az öv visszajelzésre...
Nem véletlen, hogy műszakin ellenőrzik a működését. Az egy másik kérdés, hogy itthon mennyi autó rohangál egyértelműen szabálytalanul, műszaki ln "áttolt" állapotban...És ismét: egy 4-8 évente aktuális, mindössze ~50 000 Ft-s tételről beszélünk...
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz KubanitoS #12251 üzenetére
A kérdésedre: itt inkább a készlettől függ a dolog szerintem. Augusztus végén a Yaris-okat rendelésnél már decemberi szállításra vállalták, szóval ha nem volt éppen készleten neked tetsző, akkor lehet, már idejétmúlt lesz a téli gumi-szett, mire átveheted.
Továbbá lehet én értelmezem rosszul, de... a kalkuláció alapján ez a "árelőny" kedvezmény terhére megy.
Amikor én vásároltam az autómat, akkor az egyéb rendelhető extra tartozékok listáról lehetett 300 000 Ft értékben választani (Króm csomag, Védelmi csomag és indításgátló volt a választás egyébként), például, ezt számolták bele az "árelőny" közé.
Most, a páromnak történő autóvásárlásnál nem volt semmi extra, egyszerűen az "árelőny" értékét elengedték a listaárból.
E téren tehát szerintem nem érdemes erre építeni az autóvásárlást, főleg, hogy cirka 400e Ft-ből abszolút csúcs 17"-os téli gumit és felnit vehetsz TPMS szenzorostól az autóra, szerelve, tehát az 512e Ft egy picit túlárazott dolog....
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
A #12254-ben említett Gumitop.hu (alias Alfa-radiál). A szedán esetén a programozást az Alfa-Radiál is megcsinálta emlékeim szerint, a Toyotánál csak felrakták. De bevallom e téren már ködösek az emlékeim. De szerintem hívd fel bátran őket, nagyon segítőkészek voltak anno velem, már csak ezért is bennük gondolkodom most is.
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
A Toyota európai modelljeinèl 2000 utáni gyártásnál egyedűl az 1AZ-FSE és 2AZ-FSE motorok érintettek az e10 kerülés esetén. Amúgy ezek pont 2000-ben érkeztek és nagyjából 2008-ban lettek kívált a, az AR ill. ZR motorokkal. Az Avensis esetén a ZR motorcsalád jött, a tiedben is 2ZR-FAE van.
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
-
nagyúr
válasz Stylewars_kp #12303 üzenetére
Nincs benne. Tudomásom szerint gyári fejegységgel nem is fogja tudni. Le kell tehát cserélni a fejegységet egy AA/CP képesre...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz mala_X #12307 üzenetére
Szerinted pontosabb információval rendelkezik itt bárki, mint a kereskedő (gondolom nem szervízből rendelted... ) ?
Azt eddig is tudtuk, hogy csúsznak az új autó gyártások, szóval sajnos varázsgömb és tarott-kártyavetés a max., amire számíthatsz...Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz mala_X #12311 üzenetére
A Yaris Cross vadonatúj típus. Amikor augusztusban voltunk a Toyota Mayernél, akkor azt mondták, hogy októberre ígértek (akkor) cirka 10 autót készletre, de már ott is rezeg a léc. Szeptemberben tudomásom szerint még mindig nem volt sehol tesztautó se, legalábbis amikor bent voltunk, továbbra is csak a helye volt meg...
Ez feltehetően nem globálisan minden típust érintő eset, ahogy olvasgatok már külföldi fórumokat, a briteknél pl. júliusi megrendelésű, októberre ígért sima Yaris Excel esetén már van, aki 2022 márciusi csúszásra vonatkozó értesítést kapott.
Corollánál (1.8 hibrid) olvastam olyat, hogy augusztus végén rendelte a fazon, és október 14.-ére már szállítanák, sőt, 26 nappal a megrendelés után már gyártásba is került az adott autó.
Nekünk a szintén augusztus végi rendelésű Corolla hibrid HB novemberi gyártásra és decemberi szállításra van előre vetítve, de kérdés, hogy ezt tudják-e tartani.
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
Nagyjából mindenhol ez megy, édesanyámnak lecseréltük a B-Max-át, és végigjártunk egy csomó kereskedést, mert csak azonnal elvihető autó érdekelte. Fiestát szeretett volna, de az kifutott, az új típus meg ki tudja mikori szállítással jön (ugyan az, mint a Yaris Cross...), Focus-t rendelni sem lehet...
Végül Érden készleten lévő Ford Puma ST Line lett (az, amit korábban én is megnéztem). Kb. így működik az autóvásárlás, ha nem akarsz várni.
Szvsz ha nem jó a készleten lévő autó, akkor a Toyota kezét engedd el, amúgy a VW csoportnál is van hibrid, Skoda Octavia és SuperB iV esetleg még megnézésre javallott, nemrég ültem egy fullos Skoda SuperB iV-ben, hát... nagyon pöpec kis autó! Oké, vannak nekem is kétségeim a tartóssága felől (a DSG az nem CVT...), de ha nem 10 évre számolsz, akkor ez nem fog érdekelni...
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz KTTech #12342 üzenetére
Az elég fura, mert nekem OnePlus 3T (Android 9) és Huawei P10 (Android 8) esetén sem volt ott Play áruházban. Kénytelen voltam APK bűvészkedéssel telepíteni.
Oneplus Nord (Android 10, majd 11) esetén már természetesen telepítő Play Áruházból az Android Auto.
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
Érdekes ilyesmit olvasni, én például fehér autót nem vennék soha, és üdítő a bordó, piros, élénk kék, ne adj isten metál narancs színű autót látni a sok fekete-szürke-fehér masszába...
De nem vagyunk egyformák...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
Új hozzászólás Aktív témák
- Az Apple szerint ejteni kell az USA trösztellenes perét
- Kerékpárosok, bringások ide!
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Kávé kezdőknek - amatőr koffeinisták anonim klubja
- Óra topik
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Horgász topik
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Háztartási gépek
- További aktív témák...
- Jura F50 V2 automata kávéfőző
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
- Eladó Családi Ház Nőtincsen 70 négyzetméter Lakó rész + 40 négyzetméter beépíthető rész
- Érintőgombos Jura C65 automata kávéfőző cappuccino fejjel
- Xiaomi Smart Cooking Robot. Teljesen új bontatlan 2 év garanciával!
- Einhell BT-CD 14.4 + BT-SD 3.6 akkumulátoros fúró-csavarozó készlet
- 1 db Megkímélt Barum Bravuris 3HM 195/45 R16 80V
- Új!Visszapillantó tükörbe épitett Kamera és tolatókamera 9 990 Ft
- Új!Automata szenzoros telefontartó és vezeték nélküli autós töltő
- Hibás, de potenciálisan javítható Roborock S5 Max eladó!
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest