-
Fototrend
A Toyota cégcsoport napjaink vezető gépjárműgyártója. Eladásokat tekintve első helyen áll a világ autógyártó csoportjai között. Ezt a helyet a hibridautók terén elért eredményinek köszönheti.
A Toyota cégcsoport tartozó márkák és érdekeltségek: Daihatsu, Lexus, Yamaha, Scion, Subaru, Hino, Isuzu, Toyota.
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
válasz balazs1956 #10834 üzenetére
Sajnos magyar nyelvű kézikönyvet nem találtam, csak angolt ( [erre] ). Abban sincs felsorolva a visszajelzések között, viszont a 465-ös oldalon (az ablakmosó-tartálynál) megemlíti, hogy ha nem jön folyadék a működtetéskor vagy a multifunkciós kijelzőn figyelmeztet arra, hogy üres a tartály, akkor töltsd fel.
Szóval nem egyértelmű teljesen.
Én feltételezem, hogy van visszajelzés (ha már a Corollában van), de ha biztosra szeretnél menni, akkor írsz egy e-mailt valamelyik kereskedésnek (célszerű annak, ahol a kocsi vásárolva lett, így csak nem fognak lepattintani), hogy segítsenek a kérdés tisztázásában.[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz Gombinyó #10837 üzenetére
Comfort Tech (a Style ugye a LED lámpákban, a sötétített hátsó ablakokban meg felniben plusz).
Nekem kijelezte, de sajnos csak akkor, amikor már kifogyott.
Ellenben nekem nincs semmiféle cső a kupak alján.[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz rbalint88 #10840 üzenetére
Egyebkent en Toyotabol csak hsd-t vennek, ha azt kivesszuk a kepletbol, mashol van tetszetosebb ajanlat, viszont maganvasarlokent a megbizhatosag es orok elet igerete (a bizonyitott hajtaslanccal) egy nehezen forintosithato es nehezen figyelmen kivul hagyhato szempont.
Én is a megbízhatóság miatt vettem Toyotát, megelőlegezve a bizalmat a cégnek és az esetleg problémák esetén az ügyfélszolgálatuknak. Az örök élet kérdése viszonylagos dolog, nyilván örülnék neki, hogy azért 5 év után adott esetben le tudnám cserélni egy újra, de nem látok a jövőbe, hogy majd megengedhetem-e magamnak.
A HSD kérdésnél leírtam a saját nézőpontomat, nyilván elfogadom, hogy másnak mások a szempontjai.
Mondjuk nekunk eddig sose adta ki a matek, hogy uj autot vegyunk, ket eve gondolkoztunk rajta, de maradtunk a hasznaltnal, eddig nem bantuk meg
Ha nem a jelenlegi párommal élnék, én sem ragaszkodtam volna az új autóhoz. Ő erősködött, én hárítottam, mondván az per pillanat csak hitellel megoldható, én meg nem vagyok eladósodáspárti. Csak hát 10 használt autó végignézése (ráfordítva nagyságrendileg 100 órát és cirka 60 000 Ft-t) után elment a kedvem a használt autóktól ( csak felsorolásszerűen: törött autó megkíméltként árulva; egyértelműen visszatekert órák ( hamisított szervízkönyvvel ); szervizkönyv szerint több, mint 30 000 km óta nem cserélt motorolaj; stb... ). A végén, 11-edikként, már megemelt költségvetési plafonnal egy amúgy kitűnő állapotú CVT váltós, 2 éves, cirka 40e Km-t futott, végig a Mayernél szervizelt E170-es Corollát megnézve viszont azt számoltam, hogy ilyen szinten kicsivel többért meg vadonatúj E210-est vehetnék, még ha csak kézi váltóval is.
Nem racionális döntés volt.
De nagyon tetszik az E210 szedán kinézete, megnyugszik az asszony is és végre én is pontot tudtam tenni az autóvásárlási kalamajka végére.[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz duracell89 #10845 üzenetére
A kinézet szubjektív dolog, de nyilván meghatározó.
Nálam is emiatt lett E210 az alternatívákkal szemben - no meg bevallom anno olvastam pár dolgot a Hyundai / Kia kapcsán a motorok terén, ami a hosszú gari ellenére is átbillentette a mérleget.A hibriddel megbízhatóság terén nem hiszem, hogy gondod lenne...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
-
nagyúr
válasz rbalint88 #10930 üzenetére
Hogy pályázni nem igazán jó, azon azért mosolygok. Általános használatra tökéletesen megfelel, 130 km/h esetén zajszint elmegy (de egy VW Golf VII-eshez képest hangos, ugye Gombinyó kartárs már korábban rávilágított, hogy konkrétan alig van zajszigetelés az E210-ben sajnos), haladni bőven lehet vele, előzéseknél sincs semmi para.
Ha Fittipaldizni akarsz, arra nem ideális, de aki ilyen célra keres autót, aligha hiszem, hogy Corollákat nézeget...A fogyasztás szabályszerű közlekedésnél autópályán 6,4-6,6 liter / 100km, ha odafigyel az ember, és 125km/h körül vezet, akkor 6 literig le lehet menni. Nekem most autópálya és város vegyesen 7.0-7.1 liter, bár igazán nagy dugókba nem kerültem mostanság. Azt mindenki döntse el, hogy mire számít egy szívó 1.6-ostól, nyilván csodát ne várjon...
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz xEon1337 #10953 üzenetére
Király... Nekem Tech csomagos van, csak éppen Sedanból. Abban nincs. Akkor megint van egy különbség a Sedan és a kombi/hatchback között felszereltség terén. Lehet tényleg volt értelme anno az Auris / Corolla bontásnak?
Mert ez meg kabaré, lassan kiderül, hogy kb. a műszerfal azonos bennük...[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
-
nagyúr
Fiúk-lányok, milyen visszahívási kampány van a Corolla Sedan e210-re?
Ma kaptam egy SMS-t, hogy érintett az autóm egy visszahívásban, de a Toyota.hu oldalon leellenőrizve azt kapom, hogy nincs erre az autóra ilyen...Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
-
nagyúr
válasz benczeb #11132 üzenetére
Van eltérés a Corolla E210 Sedan és a Hatchback / Touring Sport között, de minőség terén egy-egy példát nézve nem biztos, hogy le mernék következtetéseket vonni. Itt voltak panaszok TS-nél arra, hogy zörög az autó, én a Sedan-ban nem tapasztalok ilyet például.
Amit érdemes megnézni, a felszereltségi csomagok és a meghajtás közötti különbségek, mert ott vannak eltérések bőven, melyikhez mi jár. Én is itt a topicban való témázás közben jöttem rá, hogy mennyire eltérően szerelik őket, anno azt hittem csak a meghajtásban van különbség (a Sedan eredetileg 1.6, most már 1.5 szívóval készül, a Hatchback és Kombi meg 1.2 turbóval, illetve a Sedan-hoz nem kérhető az erősebb hybrid hajtás, csak a 122 lóerős változat), illetve pár apróság (pl. a Sedan-ban a vezetőülésnél kisebb a fejtér), aztán rámutattak, hogy nagyon nem...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz Gombinyó #11134 üzenetére
Mikor leadtam egy hétre gariztatni a kocsit, akkor egy 1.6-os sedant kaptam helyette 8e km-el. Nálam az is zörgött mocskos mód, lehet te nem jársz vele olyan szar utakon, mint én. Jobb aszfalton nálam se zörög egyik se.
Járok rossz utakon, de eddig nem tűnt fel, hogy nyekeregne. De ezért írtam, hogy egy-egy példányból nem lehet mélyenszántó következtetéseket levonni. Anno egy ex-mercedes alkalmazott mondta, hogy a hétfői és pénteki autókat kell kerülni. Hétfőn mikor bemennek még a hétvégétől kótyagosan a népek, azért nem sikerül minden rendesen összerakni, pénteken meg azért, mert már fejben a hétvégére koncentrálnak. Nyilván erős sarkítás, de valami valóságalapja csak van...Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz Soulfly842 #11143 üzenetére
Főleg a dönthetőségébe férne el egy kis praktikum : Maga az ülés viszont a Corollákban rohadt kényelmes. Főleg elektromos deréktámasz esetén
Hát... én azt mondom, hogy 190 cm felett nem hiszem, hogy olyan kényelmes. Én cirka 196cm vagyok, és bár tudok olyan üléspózt felvenni, hogy nem éri el a hajam a tetőkárpitot, de úgy, hogy B oszlop a fejem vonalában van.
Tökéletes autó nincs, de ha lecserélem, tuti, hogy erre jobban odafigyelek...
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz kw3v865 #11151 üzenetére
Van topickereső jobb oldalt fent, beírod, hogy 1ZR és [jönni fognak a találatok].
Nagy általánosságban megbízható motor, ha rendes gazdája volt, rendes olajat raktak bele (0W-20) rendes intervallumokkal (max. 15e km-enként). A korai szériákban (talán 2006 előtt? fejből nem vagyok biztos benne) voltak kisebb-nagyobb gondok vele, szóval ha régebbi szériákat nézel, ott duplán érdemes utánanézni az előéletnek...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
Az 1ZR-FAE kapcsán az E210 Szedán kézkönyvében konkrétan 0W-20 van írva, és azzal jön ki a gyárból. Teljesen egyértelműen végig azt írják, hogy lehetőleg 0W-20-at rakjunk bele. Szóval ott nincs össze-vissza írás, és nem lehet a fórumozókra mutatni, teljesen érthetően leírják milyen olaj kell bele, pont.
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz kw3v865 #11162 üzenetére
Ha nem városban használod, akkor a felárat nem éri meg kifizetni a hibridért. Szerintem.
Ráadásul a hibridet is ki lehet nyírni, ha rossz gazdája volt, itt inkább az a szomorú realitás szerintem, hogy a hibrideket inkább olyanok vették, akik ügyeltek az autójukra, míg a sima verziókat nem feltétlen, ez hozzájárulhat az elnyűhetetlenség híréhez...
Az 1ZR sem egy problémahalmaz (korábban már írtam, hogy inkább az a probléma, hogy a 4A motorcsalád kapcsán kialakult egy olyan kép, mely szerint a Toyota szívó benzinmotorok kinyírhatatlanok, aztán egy pár tulaj rácsodálkozott, hogy de, itt is azért kell rendszeresen olajat cserélni), de itt is igaz, hogy megfelelően szervizelt példányokat kell nézni, és vidd el egy Toyota márkaszervízbe, ahol az digitális szervizkövetést le tudják kérni (mondjuk ehhez az eladó is kell általában).
De még mindig nem árultad el amúgy, milyen árkategóriába mit is keresel igazán. Lent dj79 topictárs az Auris hibridet hozta fel példának. Ami városi futkosós autónak szerintem is jó választás mondjuk, de ha sokat mész autópályán, akkor azon egy Golf VII mondjuk 4 millió forint körül már 2 literes dízellel igencsak életképes és élhető alternatíva lehetne. Azért akár hogy is nézzük, az az 1 millió forint nem térülne meg esélyesen mondjuk 5 éves időtartamon belül, cserébe pedig azért egy klasszissal jobb és kényelmesebb belteret kapsz...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
- Elvi okokból dízel és közvetlen befecskendezéses/turbós benzines kizárva, csak bevált, már régebb óta gyártott motor jöhet szóba, 2-3 éves nem.
Így nehéz lesz...
Én is emiatt választottam a Corolla Sedan 1.6-ost, de utólagosan megkövetem magam, mert az 1.2T is irtó megbízható tud lenni egyre több tapasztalat szerint, ha rendesen karban tartják (olaj- és szűrőcsere).A dízel autó ellen nem tudom mi szól, a VW 2 literes TDI-je most irgalmatlanul jó lett, még 30 000 olajcsere periódusokkal (ha hosszú utakra használják) is simán elmennek 300 000+ km-t, ha karban tartják.
A turbós motorral szembeni ellenérzés kapcsán annyit tudok mondani, hogy vannak iszonyú megbízható turbós autók is, szóval itt nem a technológiát kellene (szerintem) választóvonalnak tekinteni, hanem az adott motort magát...
- 1.6-os Corolla, Auris, esetleg Avensis ami szóba jöhet, illetve hibrid Auris, Prius, de a Lexus CT200h-t se zárnám ki, bár ez ritkság
Én az 1.6-os és 1.8-as Avensis-eket, majd Corollákat kezdtem el nézni anno 2019 végén. Sajnos ott is belefutottam pár csúnya dologba (az egyikben szervízkönyv szerint több, mint 30 ezer km-e nem cseréltek benne olajat; a másik patika állapotúnak hírdetet, de amúgy láthatóan totálkárra törtből újjá épített példány; nem ment bele a fazon, hogy szakszervízben átnézessem, ahhoz pláne nem akart engedélyt adni, hogy az elektromos szervizkönyvhöz hozzáférjek, és a többi). Én is egyre feljebb vittem az árlimitet, aztán már ott tartottam, hogy 2 éves CVT váltós 1.6-os E170-est nézegettem, alig olcsóbban, mint a később megvásárolt E210 1.6 M/T-t...
A Te döntésed, félreértés ne essék, átmentem rajta, szóval maximálisan megértelek.
- Évi kb. 10 ezer km futás, többnyire városon kívül, de nem autópályán, hosszabb távokra
Erre én nem vennék hibridet, de Te tudod...
- Évjáratban és kilométerben először 6 év/120000 km-t lőttem be, de belátom, hogy ebből az elvárásból lejjebb kell adnom, főleg hogy vezetett szervizkönyveset keresek.
A vezetett papír szervizkönyv nem ér semmit sajna a nepperek korában. Pár ezer forintért lehet üres szervizkönyvet vásárolni, egy bélyegző készítése dettó pár ezer forint. Innentől már a fantáziádra bízom.
Én anno találkoztam olyan szervizkönyvvel, amit (állítólag) 5 éven keresztül ugyan az az szervízvezető írt alá, ugyan azzal a tollal, és még a bélyegzőben is pont ugyan olyan tinta volt ez idő alatt végig...[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
"Számomra pl az 5m környéki használtautó szürke zóna, hamarabb futnék be egy szalonba picit többet elköltve egy új autóra, akár egy scrossra/vitarára."
Nyilván sok tényezős dolog, de azért 5 millió környékén elég jól felszerelt 3 éves Golfokat vagy akár Passat-okat kínálnak (oké, főleg diesel motorral, vagy 1.4 TSI-vel, de ezek már nem rossz választások), és azért komfortban más kategória, mint egy S-Cross vagy Vitara...Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz kw3v865 #11249 üzenetére
Én 196cm vagyok, és az autóval pont a fejtér a legfőbb gondom. Hozzáteszem Toyotáéknál a fejtér folyamatosan probléma, már a Carina E-ben is úgy ültem, hogy teljesen hátra volt döntve a vezetőülés és a B oszlop a fejem mellett volt. Na ugyanez megvolt az E110-ben és az E170-ben is. Az E210 kombi / ferdehátú esetén tesztvezetésnél nem tűnt annyira vészesnek, de a szedán vezetőülése magasabban van sajnos valami "púp" miatt, így megint ott tartok, hogy teljesen hátra van döntve az ülés...
BTW a Hilux is gáz ilyen szempontból (a bal oldali ajtó feletti kapaszkodóba tudod bevágni profi módon a fejed...).
Szóval én erősen megfontolás tárgyává tenném ezek alapján...Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz kw3v865 #11301 üzenetére
Ez kb. most is él. A hibrid sok dugóban állásban, sok városi közlekedésben térül meg. Itt nem a 10% a lényeg, hanem hogy az a 10% mennyi dugót tartalmaz. Anno 7,5-7,7 literes fogyasztásom volt az 1.6-os szívó E210-el, mikor napi másfél-két órát, távban kb. 20-30%-ot álltam a városban, amúgy meg 70%-ban autópályán haladva ingáztam.
Most ennél kicsivel több az autópálya, de az átlagfogyasztásom 6,5 liter körül van, mert a mostani munkahelyig nincsenek nagy dugók (legalábbis mostanában).
Hétvégén voltunk a Jeli arborétumban, a 7-es és 8-as úton haladva kb. 450km-en az átlagfogyasztásom 5,3 liter volt...Szóval ilyen feltételek mellett egy manuális szívó vs. hibrid Auris / Corolla között sehogy sem fog a hibrid győzni...
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz kw3v865 #11349 üzenetére
A fogyasztás terén a fő kérdés, hogy hol szándékozod vezetni?
Városban, dugóban simán 8-9 liter is lehet, autópályán/autóúton 7 liter alá is be lehet menni.
A motor ugyan az, mint a manuálisnál, az ott leírtak igazak rá.Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz Drizzt #11354 üzenetére
Izléseknél nehéz vitázni, de especiel fehér autó nem kell több.
Nekem metál bordó van, na abból especiel tényleg nem jött szembe sok, vagyis inkább egy se. Amit sajnálok, mert szvsz iszonyú szép szín...De egyébként a lenti hozzászólásokból is az derül ki, hogy mindenkinek a saját autója a legszebb
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz AXisBOLD #11419 üzenetére
10 éves autónál csodák nincsenek.
-Nézd meg nem volt-e törve? Velem anno jött szembe olyan, ahol a motortérben lehetett látni a hegesztések nyomait, miközben sérülésmentesnek volt beállítva.
-Van-e rozsda az alvázon? Igen, a Toyota is tud rozsdásodni, ha olyanok a körülmények.
-Az 1ZR (1.6) és 2ZR (1.8) motorok ebben a korszakban már abszolút problémamentesek, amennyiben megfelelő olajat raknak bele megfelelő periódusban! Ezt azért kell kihangsúlyozni, mert sajnos a gondatlan gazdik ki tudják nyírni ezt a motort is...
-Vidd el szervizbe átnézetni. 20-30e Ft-ért kiderül nincs-e nagyobb nyűgje, ennyit ilyen árú autónál nem szabad sajnálni. Ha az eladó nem hajlandó rá, akkor ott kell hagyni.
-Illetve javaslom, hogy ülj bele, kényelmes-e neked. Hosszabb utaknál a kényelem számít...Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz AXisBOLD #11498 üzenetére
Kicsit leszek az ördög ügyvédje...
Először is a Live az kb. a fapad (valójában volt Auris-ból még lejjebb, a Start kiadás), nem bőr a kormányborítás, egyszerűbb az audiorendszer, nincs puha műszerfal burkolat, nincs esőérzékelős ablaktörlő, nincs tempomat, 15"-os felnik, nincs ülésfűtés, nincs a csomagtérben elválasztó háló, stb. Szóval kényelem és komfort terén kompromisszum, erre készülj fel.
Aurisoknál a felszereltségi sorrend:
Start -> Live -> Live Plus -> Active -> Active Comfort ill. Active Trend -> Active Trend Plus -> Executive.Az Active Comfort a belső felszereltség terén több (ülésfűtés, esőérzékelős ablaktörlő, elektromosan behajtható tükör, stb.), az Active Trend meg a külcsín terén (nagyobb felni, sötétített hátsó ablakok, stb.).
Az 1.33-as, 99 lóerős motor nem egy nagy tűzijáték, ettől függetlenül közlekedésre alkalmas, tehát ha nem akarsz önjelölt Fittipaldi-t játszani az M1-esen, akkor teljesen vállalható azért.
A megbízhatósága olyan, amilyen a gazdája és persze a szerviz volt. [Itt egy bővebb cikk az 1.33-as Toyota motorról a TotalCar-on], zanzásítva a lényeg az, hogy ha volt rendesen rendes olaj cserélve benne, akkor nincs ezzel a motorral se gond. A hivatalosan előírt olajtípus a 0W-20, de bizony még szakszervizekbe is raktak bele 5W-30-at, ami azért városi használatnál már lehet problémaforrás. Ha autópályán használták, akkor még azzal se lesz gond esélyesen.
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz AXisBOLD #11503 üzenetére
#11502 Cifu: köszönöm, ez a nem túl vidám cikk tette be az ajtót az 1.33 előtt.
Ahogy fentebb írtam, márkakereskedésből venném, 103k és 148k kilométereket futottak, vezetett szervizkönyv, elvileg minden előírásnak megfelelően cserélve. Szerintem flottások lehettek.A cikk pedig pont arról szól, hogy ha megfelelően volt karbantartva (flottás autóknál azért erre szoktak figyelni), akkor az 1.33 sem fog problémát okozni várhatóan 5-7 évig. Egy 103 ezer km-t futott, amúgy jó állapotú 1.33-as Auris megbízhatóság terén nem vészes. Szerintem.
Olyat pedig sehol sem írtak, hogy a motor nem ajánlott városba. Olyat írtak. hogy 5W-30-as motorolajjal sok rövid úton lehet adott esetben meggyilkolni az adott motort.
Tényleg az a vágyam, hogy legyen egy nagyobb autó, amiben már a nagyobbacska család is kényelmesen elfér, de a kötelezőkön kívül nem szeretnék vele foglalkozni.
Erre garanciát senki sem fog tudni vállalni. Én láttam 2 éve olyan Avensis-t, ami korban és a hozzá tartozó futásteljesítményben látszólag tökéletes volt, a motor és a beltér is patika állapotú volt, de az alváza eléggé rozsdás volt (már nem a felületi rozsda kategóriája). Csak felteszem, de talán ausztriai utakon lehetett sokat használva talán...Van ismerősnél "lesajnált francia" Citroen C5, ami kb. azt hozta használtan is, amit pl. Te elvársz. De a vásárlók jó része rá se nézett az előítéletek miatt. Ugyanakkor a húgomnak VW Passat-ja van, újonnan véve, és már hagyta ott útszélen, és sokszor járt a Porsche Budába mindenféle apróbb-nagyobb bajokkal.
De én is azt mondom, hogy ha nem akarsz a kötelezőkön túl foglalkozni vele, akkor azt nehéz lesz a használtpiacon megtalálni (vagy extra felárat kell fizetni érte).
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz kw3v865 #11505 üzenetére
Nem azt írtam, hogy hátrány, hanem azt, hogy "csak" 15"-os acélfelni van rajta, ami esztétika terén zavaró lehet. Nyilván nem vagyunk egyformák, mások az igények, de egy 3+ milliós autónál engem már kicsit zavar, hogy "igénytelen" acélfelni lenne rajta.
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
-
nagyúr
válasz SoulReaver #11598 üzenetére
2009 utáni a 2.0 D-4D (1AD-FTV motorkód) esetében alapvetően már ki lett köszörülve a főbb problémák, szóval ha jól karban volt tartva, akkor bátran ajánlható, de ez a motor se elnyűhetetlen. Amennyire én találkoztam vele, ami probléma lehet az az injektor-cserék ( nem olcsó ) meg hát ugye általános probléma a DPF körüli állapotok ( az sem olcsó ).
De eleve egy 11 éves autónál nagyon-nagyon sok minden függ attól, hogy az előző gazda / gazdik mennyire törődött vele. Nem mindegy, hogy autópályán vagy városban használta inkább, nem mindegy, hogy mennyire törődött az üzemanyag-minőséggel, az injektor-cserével, ha a DPF-el probléma volt, akkor kicseréltette vagy csak valamilyen tisztítást csináltatott meg rajta, stb.
Függően attól, hogy mik a terveid, akár még jó választás is lehet - ha alapvetően hosszabb autópályás utakra szánod.
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz SoulReaver #11600 üzenetére
Ezek alapján a fő kérdés a DPF, vagyis a részecskeszűrő.
Nem vagyok naprakész a témában, amikor foglalkoztam vele (én is nézegettem Avensis-eket egy időben), akkori információim szerint Check Engine lámpa jelzi a problémákat. Ugye a DPF esetén regenerálási időszakok vannak, amikor a motor megpróbálja felhevíteni a részecskeszűrőt, hogy "kikormolja" magát. Ha ez nem sikerül, akkor egyre jobban "fulladni" fog a motor, és a rossz hatásfok miatt kigyullad a Check Engine lámpa.
Ilyenkor jöhet az, hogy vagy kitakarítják a DPF-et, ami vagy sikerül, vagy nem ( pro és kontra is olvastam véleményeket ), vagy lehet cserélni, ami utángyártott esetén olyan 200e Ft-s összeg, gyárinál viszont akár fél millió felett is lehet.Injektor problémák esetén változatos dolgok történhetnek, egyeletlen járás, kopogó hang, akár un. sánta-módba (limp-mode) váltás, amikor korlátozza a teljesítményt, de lehet check engine, és stb.
Az injektor-csere témaköre is változatos, sűrű városi használatnál nem csodálkoznék, ha már lett volna benne cserélve. Amúgy olyan 200 000 - 250 000 km körül szokták megadni magukat, de ez erősen függ a használattól és a karbantartástól.
Annak a cseréje is változatos áron elérhető, a 4db alsó hangon azért 100 000 Ft körül mozog.[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz SoulReaver #11602 üzenetére
Én két éve egy 1.4-es benzines, 75 lóerős, 2004-es Golfon majdnem 200 000 Ft-t fizettem ki egy Lambda-szonda probléma miatt, úgy, hogy amúgy a családban volt új kora óta, és alapvetően gondoskodva volt róla. De hiába, ami el tud romlani, az el is fog...
Nem akarlak eltántorítani a Dieseltől, mert ha hosszú autópályázások vannak tervben, akkor lehet még így is megérheti beleugrani.
De igen, én sem véletlenül söpörtem le anno az asztalról a 2.2-es, aztán a 2.0-ás diesel Avensiseket, mert ugye a benzines verziókban nincs még csak turbó se. Csak akkor rájön az ember, hogy hopp, az 1.6 (1ZR) és 1.8 (2ZR) motorokkal szerelt Avensis-ek ára évjárat / futott km arányaiban magasabbak, és választék is szűkebb, hiszen a vevők ezeket keresik, a piac meg beáraz.
Amiket anno megnéztem, ott meg csúnyán szembesültem a hazai használtautó piaci körülményekkel (mondom, ez már bő két éve volt, tehát nem biztos, hogy mérvadó), volt rohadt aljú; volt sérülésmentesnek beállított, ahol a motortérben lehetett látni a durva hegesztési nyomokat; és volt olyan, amely a szervizkönyve szerint több, mint 30 000 km óta nem volt olajcserén ( az ilyesmit egy motor se köszöni meg ), és így tovább.
Én végül az autóvásárlásra szánt összeget hitellel megtoldva egy új autót vettem (E210 Corolla Sedan 1.6 1ZR motorral). Nem állítom, hogy ez egyértelműen jó döntés volt részemről, teszem hozzá...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
Szigorúan saját vélemény, de egy 11 éves autónál biztos, hogy a későbbi eladásra már gondolni kell?
Persze, ha 1-2 évig szeretné csak használni, akkor nyilván, de ha már 4-5 év a cél, akkor én nem építenék várakat erre. A különbség ott már összegszerűen nem lesz észveszejtő mértékű, és igen, adott esetben lehet már jobban jár az ember, ha egy bontóba beadja...Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
Ha én villognák azokra az autókra, amelyek vakítanak a Led-es lámpáikkal, akkor folyamatosan villognék...
Egy időben, sok-sok évvel ezelőtt jelzés értékkel még villogtam a szembejövőknél azokra, ahol vakított a lámpájuk. Leszoktam róla, mert egyszerűen túl sok ilyen autó közlekedik az utakon. A tapasztalat az lett, hogy a többség nekiáll refivel visszavillogni, feltehetően azt jelezve, hogy hát Ő tompítottal közlekedik, mit villogok...Sajnos az itteni autós topicban is folyamatosan csak azt olvasni (nem csak Toyota kapcsán), hogy hát sokkal jobbak a ledes lámpák, mert több fényt ad, messzebbre világít. Abba nem nagyon szoktak belegondolni, hogy ez törvényszerűen azt is jelenti, hogy jobban vakítja a szembejövőt...
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz AXisBOLD #11805 üzenetére
Ahogy más is rámutat, a dolog ott kezdődik, hogy hol eladott autó.
Ezzel együtt nagy általánosságban a Toyotánál a következő a sorrend:
(Start) -> Live -> Live Plus -> Active -> Active Comfort v. Active Trend -> Active Trend Plus -> Executive.
A Style vagy korábban Trend általában a külcsínt jelöli (nagyobb felni, díszcsíkok, sötétített ablakok középszintű felszereltségnél), a Comfort pedig a kényelmi dolgokat (ülésfűtés, tolató és/vagy első radar, tempomat, stb.). A Plus pedig a kisebb extrákkal megszórt csomagokat. Az Executive a fullos verzió (bár abból is szokott lenni egy plusz csomag, VIP vagy hasonló megnevezéssel).
Amúgy beütöd a Google-ba, hogy Toyota Verso 2016 árlista, és nálam a 3. találat [ez volt]. Ez nagy általánosságban lefedi az igényedet szerintem.
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz Carasc0 #11810 üzenetére
A Yaris tulajok többet tudnak mondani erről, én első körben vakarnám a fejem, ha a Swift kicsi, akkor kétlem, hogy egy Yarisban kényelmesebben ülnél. Magával a kocsival nincs amúgy probléma, de ha később többet szeretnél menni, akkor azért gondold végig, hogy *mennyivel* többet.
Nézz meg esetleg egy ferdehátú Corollát is...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz Paxker315 #11828 üzenetére
használhatatlan belső tér ( pl vizet alig tudsz kartavolsagban tárolni) nagyon zavar.
Ez egy ilyen Toyota betegség (szűklátókörűség), az E210-ben még másfél literes palackot se nagyon tudsz sehova rakni, az ajtó oldalzsebbe kb. az 1 literes palack fér bele (formától függően), középen meg két fél literes a könyöklő előtti pohártartóba..Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz Paxker315 #11858 üzenetére
A takarékosság egy része alapvetően a vezetési stílustól függ, ezért igyekszik a Toyota a fogyasztáskijelzést folyamatosan a képünkbe tolni.
KTTech értékei tényleg impozánsak, de csak akkor érdemes bármivel is összevetni, hogy ha Ő egy másik autóval ugyanezen útvonalon, hasonló feltételek mellett teljesíti.Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz KTTech #11868 üzenetére
Nagyon sok mindentől függ a fogyasztás, ha csak egy példát mondja, az elmúlt 3 hónapban van Mk.4-ed, akkor nem volt még téli utad - a korábbival feltehetően az is volt. Ettől még szép számok, félreértés ne essék, gratula érte, de nagyon sok minden befolyásolja őket...
Nálam a Waze-re váltás például hozott élből 0,5-0,7 literes átlagfogyasztás javulást, mert ugye eleve elkerültem a nagyobb dugókat. Csak aztán feltűnt, hogy a tankolások között megtett kilométerek száma is több lett. Tehát még az is benne volt, hogy valójában több benzint fogyasztottam az A és B közötti úton...
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz SoulReaver #11913 üzenetére
Tegnap este néztem rá a topikra, ezért nem válaszoltam már, de ha a topickeresőt használod, szvsz elég jó képet kaphattál volna.
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz SoulReaver #11917 üzenetére
Az 1ZR motorokról már rengeteget írtunk a topicban, ahogy az autóvásárlással kapcsolatos dolgokról is...
Ha szép az alja és rendesen cseréltek benne olajat, akkor baj nem lehet vele.
Én azért egy hivatalos Toyota szervizbe elvinném, hogy ellenőrizzék, hogy a különféle visszahívásoknál, ajánlott javításokat elvégezték-e rajta.
( [ZR motorokról bővebben] )Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz SoulReaver #11953 üzenetére
Gratula!
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
Asszonynak néztünk ma autót, ha már a Cori 2év / 30000km-es kötelezőn és klímatisztításon esett át (79e Ft volt egyébként összesen) és úgy is be kellett menni a Toyota Mayerbe.
A Yarisnál kicsit lelombozó, hogy csak a legmagasabb felszereltségi fokozatoknál (Executive, Selection Style és Tokyo) van benne első-hátsó radar. Comfort-tól van hátsó kamera, de azért izé...
Beleülve a Comfort Tech szintnél a kályhaezüst műanyagok kicsit lelombozóak, az anyaghasználat nem rossz, de nem is kiemelkedő. Az M/T változatnál nincs kartámasz (nem fért el a fékkartól - állítólag), a hybridben van kartámasz, de a Corolláéhoz képest kissé igénytelen a megvalósítás.
A legmagasabb felszereltségi fokozatoknál a beltér egy nagyságrenddel igényesebb (olvasd: kályhaezüst helyett zongoralakk, mint a Corollában), viszont szellőztetés nélküli bőrülést csak az ellenségeimnek kívánok (pláne ennyi pénzért)...
Ráadásul beülve a párom szűkösnek érezte az autót, valahogy klausztrofóbiás érzésnek írta le (a 2004-es Golf illetve a 2019-es Corolla után legalábbis).Megnéztük a Corollákat is, ha minden jól alakul, még a végén ez lehet a befutó. Igényesebb a beltér, szebb, és összességében felszereltségben is többet tud (itt a Comfort Tech-ben már van ugye első-hátsó radar). Beülve is inkább otthonosabbnak érezte (mondjuk ismét: ugyan az a beltér, mint a szedán Coriban).
Állítólag szeptember elsejétől várható áremelkedés, szóval siettetik a dolgot (nem tudom, hogy kereskedői trükk, vagy más, de információ). Raktáron nagyjából semmi sincs (főleg jobban felszerelt változatok vannak még, illetve "alap" színek, mint fehér meg fekete), azonnali megrendelés esetén novemberi szállítást mernek mondani.
Volt ott egy gyönyörű kobaltkék fullextrás Camry, hát... a következő autóm, ha csak tehetem, egy ilyen lesz. Nagyobb a beltér (fejtér is több van benne, mint a Corolla szedánban), igényesebb anyagok, az egész érezhetően egy klasszissal a Corolla felett van...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
Új hozzászólás Aktív témák
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Samsung Galaxy S21 és S21+ - húszra akartak lapot húzni
- BestBuy topik
- Lightyear - befektetési app
- Filmvilág
- Milyen TV-t vegyek?
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Milyen RAM-ot vegyek?
- NVIDIA® driverek topikja
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest