-
Fototrend
A Toyota cégcsoport napjaink vezető gépjárműgyártója. Eladásokat tekintve első helyen áll a világ autógyártó csoportjai között. Ezt a helyet a hibridautók terén elért eredményinek köszönheti.
A Toyota cégcsoport tartozó márkák és érdekeltségek: Daihatsu, Lexus, Yamaha, Scion, Subaru, Hino, Isuzu, Toyota.
Új hozzászólás Aktív témák
-
zoltan.bagi
csendes tag
-
Dare2Live
nagyúr
Toyotaknal az alap a 15.000km/1év olajcsere periódus, 99% 1ZR-FAEnal is.
Jó motor hírében ál de sztem a 20.000km+os olajcserék kinyírják.
Én igazából nem értem az egészet az olaj filléres dolog ahoz képest mennyibe kerül ha egy szerelőnek hozzá kell nyúlnia, 4L 0w20 9000Ft, minőségi szürő 3000ft. Ha magadnak csinálod 20perc 0Ft. Megvan 12.000Ftból. 30.000kmenként kell még levegőszürő jobb félék 3000Ft/db.
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
Én feladtam ezt az egészet. Feleségem még csak vmennyire figyel. pl Indítózás után vár 20sect nem azonnal lepadlozza, de édesanya meghalgat majd következő nap ugyanazt csinálja. Hugom detto. Pedig gyönyörű a BMWjük de amit az kap...
Édesanyánál annyit tudok tenni, hogy cserélem/cseréltetem az olajat előírás szerint 7000-8000km körül. Jövőre 70.000km fele meg váltóban is lesz csere. Ha jól emlékszem ott 90.000km a sürített csere előírása.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
Tapasztalatom szerint bármit vállalnak amiért fizetni kell.
És még 3.év után se hülyeség Toyotahoz vinni, van erre akciójuk. [link]
pl az én 2008as yarisomba FIX 22.100Ftért megcsinálják az olaj+olajszürő cserét, ami még nem biznisz de emellé kapsz 1év assistancet ajándékba. Ez így elég jó ajánlat főleg ha magadnak nem tudod megcsinálni az olajcserét.
Amire még figyelj, hogy az előírás szerinti olajat rakják bele cserénél és ne a megengedettet. Jellemzően a 0W20 az ajánlott és 5w30 de akár 5w40 is megengedett.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
Amíg garis muszáj. Talán megnyugtat, hogy ha annyi akkor nem is sok, Kia Ceednél első olajcsere 70.000Ft.
Gari lejárta után 4l 0W20 9.000Ft. Gyári szürő kb 3200Ft. Fáradt, hszanált motorolajat én MOL kutaknál szoktam leadni.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Tin
veterán
Ez valami company policy lesz. En itt nemetben 6 kereskedesnek irtam, meg az se hivott vissza aki igerte, es a legtobb valasz az volt, hogy "nincs keszleten, februari szallitassal van, ha erdekel". A szalonban sem igazan akartak meggyozni semmirol.
Toyotaeknal gondolom most megy a szeker, nem igazan izgulnak azon, hogy mit tudnak eladni, mert ugyis van vevo, a portekajuk meg majd "eladja magat".
Ja, es en a 9.5 millios 2.0 hibrid TS-t akartam megvenni, nem a 3 millioval olcsobb alapmodellt. De az se tulzottan erdekelte oket.
Figyeld meg, beut a valsag megint, konyorogni fognak az akciokkal. Ha teheted, ne most vegyel, hanem 1-2 ev mulva. En is azert veszek valami "atmenetit" most, hogy 2 ev mulva, amikor megint lecsusznak az arak es csokken a kereslet, legyen mibol valogatnom.
-
Tin
veterán
Tudom hogy baromi jol fogyasztanak, tagabb csaladban van 2 Prius is, varosban elkepeszto, mire kepesek, es ugye - foleg az uj Corollaban - mar sokkal fejlettebb azota a hajtas.
De az 5.5 liter az tul keves. Voltakepp egy 1.8-as motorral keptelenseg 5.5 literbol eljarkalni autopalyan, ekkora fogyasztast egy 1.2-es Suzuki sem tud 120-nal, pedig annak tenyleg jo a fogyasztasa. A fizika meg fizika. Itt inkabb az lehet, hogy ez valojaban inkabb 6.5 liter, de a 30% varos rendesen lehuzza az atlagot. Csak hat nekem ugye hazajarni kellene, az meg kozel 1000 km es tenyleg autopalya, nincs benne semmi varos. Ott keptelenseg az 5.5 liter, maximum ilyen 110-120 korul. Ha sok a domb, akkor meg foleg, mivel a hosszu lejton feltoltene 2x akkora aksit is, ezert az emelkedo kozepere mar ki is fogyott. Ettol fuggetlenul en siman vettem volna az uj 2.0 hibridet, meg a felarral is, de nem jott ossze.Az a vicc, tudod, hogy szerintem az uj Corollak onmagukhoz kepest iszonyat nagyot leptek elore. A TS-ben ulve tenyleg meglepodtem, hogy basszus, ez mar nem az a ronda mint az eddigiek, nem is az az elszallt design, mint pl. egy Priusban, es a kocsi sem olyan ronda, mint a Toyotak 90%-a. Persze, szukebb, mint egy hasonlo kategoria, nem lehet hatra beulni mert bevered a fejed, de pl. a csomagtarto is tok praktikus. Labter is van. Jo, nyilvan nem egy nemet auto, foleg nem egy Golf, de nalam siman tulteljesitette magat.
A TSI motortol en is felek, de nincs mas opcio. Ezek mar nem azok a lancos TFSI-k, eleg kiforrot motorok baromi jo fogyasztassal (sztem palyan a Golf kevesebbet eszik mint a 2.0 hibrid Corolla). Es tenyleg nincs mas. Elfogytak a szivobenzinesek. Ezekrol azt mondjak, ha vigyazol ra, nem gyilkolod, csereled az olajat is evente, akkor azert birjak. Minimum 1-2 evre kene kocsi, addig meg garis. Ha utana is megtartanam, kiterjesztem a garit 5 evre, es a lejarta elott eladom. Addigra ugyis eladnam.
[ Szerkesztve ]
-
Tin
veterán
Szerintem meg csak nem is nagyon gaz. Nem tudom milyen a Sedan beltere, nekem a Touring Sports-e tetszett. A kormany teljesen oke volt, a muszerfalon mondjuk nem ertettem, miert megy olyan magasan es log be annyira az anyosules ele, illetve a kijelzo helye, merete es kidolgozasa is olyan Toyotas. De ezeket meg lehet szokni. A muszerfala nem volt rossz, a kapcsolokkal sem volt gond, en az ulest sem talaltam kenyelmetlennek. Azt mar persze nem ertettem, hogy az ajtozsebek miert olyan kicsik es olyan formajuak, a konyoklo miert nem allithato magassagban, de legalabb voltak hatso legbefuvok is, nem ugy, mint az utolso Avensisnel. Illetve, ami meg nem jott be, es ez szol szerintem legjobban ellene, hogy alacsony, es keves benne a hely. Oke, en 185 vagyok, de hatra beszallni is kihivas, mret bevered a fejed, es hatul ulni egyszeruen "szuk" erzes. A labad elfer, de a hajam belelog a tetokarpitba. Elol meg "pont" van hely, de semmi extra. Alig van fejter, fel se tudtam teljesen emelni az ulest alattam, es szelteben-hosszaban is csak "eppen" elfertem. Kenyelmesen, de csak eppen.
De mondom, nekem ezek kozul egyedul a kis ter nem jott be, a tobbi szokhato. Egyik sem volt dealbreaker. Inkabb az, amikor nem adtak hitelt, es voltakepp sz.rtak ra, hogy meg akarom-e venni vagy sem. Most egy hasonlo felszereltsegu, igaz manualis Golfot fogok venni ha osszejon, kozel 2.5 millioval olcsobban. Kenyelmesebb, nagyobb, logikusabb, igaz, varosban tobbet eszik es a fenntartasa is tobbe kerul hosszu tavon, de a kulonbseg meg igy is nagyobb arban, mint amennyit majd ra kell koltenem. Egyedul az automata valtot sajnalom, de nem mertem megkockaztatni a DSG valtot (kb fel misivel lett volna drabb)
-
Tin
veterán
196 centivel befersz a Corollaba?? Ne mar... Ha egy kocsi uleset legalabb kozepallasban nem tudom hasznalni, azt nem veszem meg. Mert amikor asszon vezeti, feljebb emeli, es az meg nem oke, hogy mindig allitgatni kell... max elore-hatra, vagy hosszu ut elott beallitani. De napi szinten az nem fer bele. Az anyosules meg tenyleg nem allithato? Ne mar... bar most hogy mondod, valami tesztvideoban lattam, de azt hittem, hogy csak nem talaltak meg a kart.
Amugy meg mar nem annyira rajongok a foldon ulesert. Palyan jo dolog, elismerem, ertelme is van, de napi tobbszori ki-beszallasnal mar nem szeretek annyira melyre ulni. Ugy voltam a Corollaval, hogy melyen van, de hetkozben ugyis max asszony hasznalja, ritkabban meg nem akkora gond.
Azert most, ahogy soroljuk itt a dolgokat, kezdem ugy erezni, hogy azert nem keves kompromisszumot akartam kotni. Igaz, most meg ugy erzem a Golffal, hogy kifizetek egy kalap penzt, es kapok erte egy kicsi ronda autot. -
Tin
veterán
Toyotaval nem fogsz nagyon mellenyulni, a tag csaladban rengeteg van. En, ha tobbet szantam volna ra, siman beleultem volna egy RAV4-be, abban mar van hely, eros is, jol is fogyaszt, es nem is ulsz a foldon. Csak (nekem) kicsit sokba kerul.
Sajnos amugy en is racionalis dontest hoztam, persze remelem be fog jonni a Golf, de kovetkezo alkalommal tuti valami erzelmi dontest kell most mar, hogy hozzak, mert az elmult 3 autonk mind racionalis volt - eletem viszont csak egy van, az ido meg nem visszafele megy(#7780) zoltan.bagi: Arra ott a Lexus
-
Tin
veterán
Es az kb. korrekt is, mivel a benzinar emelkedhet. Plusz, azert a Toyota valoszinuleg kevesebb alkatreszt ker, illetve kisebb a meghibasodas valoszinusege. De ha mindket auto garis 5 evig, es csak annyi idore kell, akkor gyakorlatilag a fenntartasi koltsege is hasonlo.
Ujkent nem akkora uzlet a hibrid Toyota, par eves hasznaltban (magyarul gariido tul), jo arcon megcsipve, hosszabb tavra tervezve, hangsulyosabban varosi hasznalatban viszont mar boven jobban megeri.
-
footy
addikt
+ (#7771) zoltan.bagi +(#7772) Tin
A CVT-vel alapvetoen nincsen bajom, anyamnak Jazz CVT van es szerintem egy nagyon jo kombo, az Audi multitronicja is bejott 2.0-2.5 TDI-vel. A lenyeg azon van(abban all a problemam) hogy a motor gyakorlatilag kulonallo eletet el es nincs linearis kapcsolatban a gazpedallal. Ki fogom probalni, de tartok tole hogy hosszu tavon nekem ez nem lenne gyerebe... -
Drizzt
nagyúr
Rendben van az autó, hozza amit elvártam. Szép, alacsony a fogyasztása. Én elől kényelmesen elférek. Külsejét tekintve: minden jó lenne, de lehetne valamivel rövidebb. Megbízhatóságról nem tudok még nyilatkozni. Viszont sajnos már volt rajta jelentős kár, egy magas padkán átrongyolás miatt. Szerencsére a casco állta. Igyekszem még jobban figyelni. Fogyasztás nyáron 4.3-5.5 között alakult. Az 5.5 pont akkor jött ki, amikor Alpokban jártam, aztán autópályán és országúton haza. Amúgy önmagában a dombos vidék nem ront a fogyasztáson. Viszont a hideg és a rövid távok (<3km) nagyon megtolják. Értve ezalatt mondjuk +1 L/100Km-ert. És még nem is igazán volt durva hideg. Szóval majd még figyelem. A fogyasztás optimuma szerintem nyári körülmények között lehet, legalább 10km-es városi utakon. A pálya fogyasztás szerintem egyáltalán nem vészes, de régen mentem pályán.
I am having fun staying poor.
-
Tin
veterán
Nemet forumokon olvastam. Nem ezen, de amugy ezen is megerositik, amit mondtal. A 200€-t valahol mashol olvastam. Amugy a VW-be is annyiba kerul az Android Auto es Apple Carplay csomag. Gondolom ebben benne van a licenszdij is.
-
-
nagyúr
Ma a Toyota Mayernél még tovább egyértelműsítették: az érintett Corollák 2020 májusa után kaphatják meg a szoftverfrissítést, ami Android Auto és Apple Car támogatást nyújt. A frissítés ingyenes lesz.
Amúgy most már kicsit oldottabb volt a beszélgetés a kereskedővel (főleg, miután a 40 oldalas pakkot két példányban kinyomtatva, leszortírozva, az eltérő doksikat külön-külön színű gémkapoccsal összefogva, mindegyiket szignózva vittem be, megspórolva neki némi időt). Azt mondja, hogy a mostani Outlet akció nagyon felpörgette az eladásokat, nagyjából mindent (is) eladnak. Szóval a korábbi témához: ezért nem kapkodnak annyira a vásárlók után, így is bőven van vevőjük...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
No.01
őstag
En is a Mayernel fejeztem be a dolgot. A gond, h az eladasokat illetoen ugyanezt az infor kaptam/lattam/tapasztaltam, de akkor meg csak szeptember eleje volt...
A kedvezmeny is pont ennek megfeleloen alakult (volna)Viszont ez az androidauto es applecarplay mar elegge esedekes volt. A gond csak az, h magara az infora is szo szerint honapokat kellett varni. Nemertem miert kell ezt igy...
-
No.01
őstag
Most pihenopalyan van a dolog. Egyebkent Corolla TS 2.0 Exe, VIP volt tetoablakkal es JBL-el. Szoval egy amolyan mindent bele opcio. Ennek ellenere a kedvezmenyt sehol nem toltak tul. Sot! Maganszemelykent szinte kiszurtak volna az ember szemet. Mindezt ugy, h 8 kulonbozo helyen jartam. (BP es videk egyarant) es a legdragabb es a legolcsobb kozott nem volt 100e Ft-nal nagyobb az elteres, de maga a kedvezmeny is 5% koruli volt.
Ami csak azert furcsa mert ez a konfig listaaron alulrol 12M.Ezt tetezven, kicsit hozzateve lehetett volna elhozni egy ugyszinten fullos Camryt mert ott mas a magyar importor elkepzelese az arakat es a vevokort illetoen.
-
Tin
veterán
Igen, valoszinuleg varoson belul vagy kozuton nincs vele semmi problema, amig meg nem pakolod, es mesz fel az autopalyara. Bar ott se lehet azert akkora gond.
Csak tudod, veszel egy kozel 8-9 millios autot, es nem igazan megy. Baromi lehangolo tud lenni. Es aztan kesobb, ahogy hasznalod, ugy fogsz szepen lassan kiabrandulni belole.
Szerintem nincs rosszabb, mint az alulmotorizaltsag. Mert azt mindig erzed, es sosem tudja azt az erzest adni, hogy "pont ilyet akartam".
Szerintem a Corolla TS-hez kell a nagyobb hibrid motor. Azzal teljes. De, hozzateszem, a parkszenzorok is kellenek, mert anelkul meg eleg keserves parkolni vele, foleg egy alacsonyabb valakinek. A kamera messze nem ugyanaz.
-
Tin
veterán
Pont olyan, amit fent leirtam. "Eppen keves".
De nalad nem ilyen 1M Ft kulonbsegrol beszelunk, es nem is a 8-9 M-s arkategoriarol. Neked az egy esszeru dontes volt, amivel 3 millioval olcsobban veszel egy kompromisszumos, de a te igenyeidnek vallalhato autot. Szerintem ez egy valid dontes. A TS-nel az 1.8/2.0 kozotti dontes mar nekem nem az. Persze csak akkor, ha "specialis" korulmenyek kozott hasznalna az ember, vagyis arra, amire terveztek. (bocs, ezen nehezen tudok tullepni )
-
Tin
veterán
Azert az alulmotorizaltsag es az izomauto kozott van nemi kulonbseg....
Van az, amikor minden helyzetben erzed, hogy elkelne meg par LE vagy Nm, na ez az alulmotorizaltsag. Amikor ki kell huzodnod a kulso savba, lenduletbol kell erkezni egy emelkedore, vagy 6000-en porgetni a motort ahhoz, hogy tortenjen valami. Persze, megoldhato, lehetsz turelemmel, de nem az igaz.
Az arany kozeput nincs messze innen: ritkan erzed, hogy keves az auto, batran mersz elozni, es a legalis tartomanyban mindig gyorsul az autod (meg emelkedon is) elfogadhato mertekben. Neha itt is elofordul, hogy keves, de csak ritkan. Ennek semmi koze az izomautokhoz.
-
-
vadger
tag
Komoly vevő lennék, mármint elég komolyan gondolkodom hogy ezt válasszam, bár mivel céges autóról van szó, azt hallottam az ilyen ügyfeleket nem ugrálják körbe, a viszonylag nagy (bár más gyártóknál még nagyobb) flottakedvezmény miatt.
CCNA RS, Security és egyéb hálózati témák oktatása: https://ccnaoktatasmagyarul.hu
-
Tin
veterán
Miért sértődnék meg?
Csak szimplán azt gondolom, hogy ez amolyan önigazgolás. Azért mert valaki racionálisan vagy anyagi megfontolásból vesz gyenge autót, azzal nincs baj. De ha utána nekiáll magyarázni hogy ez mennyire jó, az már - számomra - arcpirító. Ennek adtam hangot, sértődik a fene. Nekem aztán mindegy ki mivel jár, én csak nem ámítom önmagam.
[ Szerkesztve ]
-
KTTech
veterán
Hát, elég érdekes lett a fordítás... mondjuk ismerem a lehetőségeket (pár eszközhöz készítettem), és néha egyszerűen nem lehet jól megoldani. Ilyenkor jobb maradni az angolnál, arra vannak optimalizálva a szövegmezők.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
Új hozzászólás Aktív témák
- A Gigabyte is visszaveszi alaplapjainak alapértelmezett tuningját
- Nintendo Switch
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Milyen videókártyát?
- TCL LCD és LED TV-k
- Egyéni arckép 1. lépés: ARCKÉPHEZ VALÓ JOGOSULTSÁG
- Háztartási gépek
- AMD Radeon™ RX 470 / 480 és RX 570 / 580 / 590
- Elemlámpa, zseblámpa
- Xbox tulajok OFF topicja
- További aktív témák...
- 205/55 R16 5x112 alufelni michelin nyári gumival
- Ikea falilámpa
- Kibernetik Mobil klíma, 3,5kW légkondi, légkondícionáló
- LAICA Genova HYDROSMART rendszerű csapra szerelhető mikroplasztik-stop vízszűrő + ajándék LAICA fém
- Eladò Philips Series 2000 LatteGo automata kávégèp tejhabosìtòval ùjszerű àllapotban