-
Fototrend
A Toyota cégcsoport napjaink vezető gépjárműgyártója. Eladásokat tekintve első helyen áll a világ autógyártó csoportjai között. Ezt a helyet a hibridautók terén elért eredményinek köszönheti.
A Toyota cégcsoport tartozó márkák és érdekeltségek: Daihatsu, Lexus, Yamaha, Scion, Subaru, Hino, Isuzu, Toyota.
Új hozzászólás Aktív témák
-
#76500480
törölt tag
1. Márkaszervizben 5W30-as olajat töltenek az autóba(hybrid) de az ajánlott 0W20. Kell-e a tartani a motor élettartamának megrövidülésétől?
2. Toyota honlapján nyomják a sablon szöveget, hogy dinamikus benzinmotor csak rá kell lépni a gázpedálra ha gyorsítani akarunk és egyenletesen emelkedik a fordulatszám stb (e)CVT miatt inkább felbőg... Műszer 3 dolgot mutat Charge, Eco, Power. Valaki megtudná mondani, hogy 130km/h környékén, sebességet tartva mekkora fordulaton pörög egy 122LE összteljesítményű motor?
[ Szerkesztve ]
-
#76500480
törölt tag
válasz peterson1190 #4422 üzenetére
Azonos lámpabúra esetén beépítheő a gyári! ledes világítás Márkaszervizben érdeklődj a pontos árról, beérkezésről, munkadíjról. (300-400k a "led csomag" munkadíj 20e/ó körül, segédanyagok 800-5000Ft). Kínai márkafüggetlen főfényszórót nem vennék.
[ Szerkesztve ]
-
#76500480
törölt tag
Az "új" tovább fejlesztett hibrid rendszert szolgáló benzinesek közvetlen befecskendezésűek? Interneten semmit nem találtam róluk, talán annyit, hogy electronic injection
[ Szerkesztve ]
-
#76500480
törölt tag
Újabb áldozat. Akkor most melyik motor megbizható?
[ Szerkesztve ]
-
#76500480
törölt tag
Egyelőre megbízható motornak tűnik ez a M20A FXS motor. Csodát nem szabad várni tőle, ha úgy állìtod le a kocsit, hogy nincs EV-be olyan, mintha lefulladnál, a kormány is beleremeg. Agresszìv gyorsításnál ugyanúgy "bőg", 70% autópálya használattal 6L, városban 5 alatt. Drága motorolajat szereti, 0w18(ajánlott).
[ Szerkesztve ]
-
#76500480
törölt tag
1 hónapig állt az autó, néha rádió ment közben stb. Gombnyomásra el se indul, a kijelző világít persze de bezárni sem tudom a kocsit.(nyitást még kibírta)..persze a csomagtérajtó zárva maradt. 12V akksira gondoltam, az meg a csomagtérben van. Ugyanúgy tölthetem külső áramforrásról, mint egy sima benzinest? Van valami automatatöltő 12V-ra?
(Ez a komfortkulcs funkció sem lett inaktiválva, másik autónál ez nem jelentett problémát pedig az is volt "pihentetve". Legutóbb akkor nyúltam töltőért, amikor világítás ment 1 napig.)[ Szerkesztve ]
-
#76500480
törölt tag
Sikerült beindítani a motort, elég nehezen. 12Vos töltő hálózaton volt, töltésjelző led akkor sem viĺágított, maradt a bikázás eltérő módon. Rá lett kötve a 12V akkura, úgy működött az indítógomb , na meg a riasztó.(Kézikönyv szerint motortérben burkolat bontás és ott kell bebikázni). Csutkára le volt merülve... Érdekes módon pár km megtétele után akkutöltő elkezdte tölteni.Letiltás?!
Tanácsokat köszönöm! Egy kérdés még fel merült bennem. Ha Readybe van az autó, de a motort nem járatja(EV), akkor kap töltést a kis 12V akku?
[ Szerkesztve ]
-
#76500480
törölt tag
Mint minden Toyotanak ennek is van hangja( fel akarod húzni az ablakot a szélzajtól ). Aki erre finnyás az vehet RX-et vagy képbe jöhet még a Toyota Avalon. C-HRből rengeteget eladnak/eladtak pedig az messze hangossabb a Corollanál, 2 éven keresztül repedt a szélvédő bal oldala DAB antenna miatt, valakinek a 4. csere is. Vezetőajtón kívűl a többi ajtó kopogtatásra kongott az ürességtől(zajszigetelés -1), CH-R kivetìtőlencse sz.rakodott. Ezekről az újságírók nem számoltak be. Orvosokhoz tudnám hasonlítani őket, milyet fog ki az ember...
-
#76500480
törölt tag
Hibridbe is mehet a kevert fagyálló? Kézikönyvben a szokásos szerepel... gyári Toyota....
-
#76500480
törölt tag
Sziasztok! Toyota/Lexus 12V akkukat hol lehet venni márkaszervizen kívűl? 2 hét alatt megint lemerült, inaktivált komfortkulccsal, riasztóval. Típust nem tudom leolvasni(takarásban van, hétvégén kiszedem). 20H 45Ah 285A ennyit látok rajta.. 45Ah szerintem k...kevés egy kétlitereshez, mondhatni kisautós.
[ Szerkesztve ]
-
#76500480
törölt tag
Méretben [link] nagyon nem tudok eltérni, mert csomagtérszőnyeg alatt van, műanyagburkolattal stb(UX modell).
Valami zabálja az áramot belőle, mert 2 hét alatt belső/külsővilágítás, ajtózár működik. Másik autó(Banner 64Ah) röhegve kibírt 2 téli hónapot, garázsban, úgyhogy rá se néztem. Külföldi fórumon a hibrid CHR-re panaszkodtak, kb két hét és nem indul, esetleg döglik a 12V. +Japán logika: napellenző, lábtér, ajtó, hangulatvilágítás 12V-ról megy, kesztyűtartóhoz kell egy Start Engine-t nyomni vagy mehet a sötétben turkálás.
[ Szerkesztve ]
-
#76500480
törölt tag
Fel lett töltve az akksi 75%-ra és úgy se indul az autó. Multikijelzőn csak a nyitott ajtókat, lehúzott ablakokat mutatja. Belsővilágítás van, villog a Power gomb, de hiába nyomom. Másik kijelző halott, rádiót sem tudom bekapcsolni a tapipad mögött található gombbal. Ez valami letíltás lehet? Múltkor 12V töltő lecsatlakoztatása után sikerült elindítani, másnap nem...
-
-
#76500480
törölt tag
Új akkucsere és pár óra pihenő után az ACCESORY+ hibrid rendszer működőképes lett, NiMH akku 70%on volt, az nem lehetett probléma. A kulcsot odaraktam a Power gombhoz bár nem volt lemerülve.(Másnap simán elindult, kulcs az anyósülésen)Toyota szerviz bottal sem piszkálja, garanciában. Annyit mondtak, hogy az ajtózár és az indítás külön frekvencián megy.
[ Szerkesztve ]
-
#76500480
törölt tag
Én se voltam megelégedve a magyar márkakereskedésekkel. Vásárlásnál nem ugrálták körbe az embert. Új autó átadásnál várni kellett, mert mosták a kocsit CHR 1.8 benzinesről a szalonvezető csak lazán annyit mondott, hogy 10 éve piacon lévő motor, hogy menne tönkre. Rögzítőfék gombjához beraktak valami műanyag elemet, mert menet közben balesetveszélyes volt.(központi visszahívás). Akinek hurkás ujjai vannak, annak kiszerelik.....
[ Szerkesztve ]
-
#76500480
törölt tag
Szebb, mint a Soul Red Crystal A fehér eladásnál hozhat pénzt a konyhára, mert az ország leragadt az alap színeknél. TPMS működik téli szettel? Gyári a szenzor? Csere után nekem még mindig világít a lámpa. "Beállítás" után 1 percig villogott. Kézikönyv szerint 40p, min. 40kmh kell az inicializáláshoz...
[ Szerkesztve ]
-
#76500480
törölt tag
Mentek is vele, nézted az ODO-t? :D Én még mindig szenvedek a szenzorral... Change wheel set(regisztráció), set pressure meg az inicializálás. Legalább 10 percet menni is kéne vele, de bele telhet 1 órába is mire felismeri. Gumis le is ellenőrizte valami készülékkel a nyári(gyári) szenzort utána rendelt +4 darabot a téligumikhoz. Próbálkozom tovább... 40km sztráda és 30p kevés volt egyszerre.
[ Szerkesztve ]
-
#76500480
törölt tag
0w16 és a 0w20 között nagy a különbség, fogyasztás, kopás? Ahogy olvasom, 20-as olajért is könyörögni kell, 16-os meg Japánban általános....
-
#76500480
törölt tag
300km alatt sem sikerült regisztrálni a nyomásszenzorokat... Mit tanácsoltok?Irány egy hiavatalos szerviz és vegyek onnan? Úgy érzem 44k bukta ezekkel a noname izékkel.
2.0 motorra rátérve nálam a fogyasztás sztrádán 7.5L, papásan vezetve 130-140kmh, 50kmh alatt vagy azt megközelítve, EV gombot mellőzve 4,4-4,7(2fok, lm005 gumival, két személy+1600 kg, teli tankkal). 130kmh tempóval 2400at forgott. 170L szívót nem bántam meg, hogy lemondtam róla. Azt mondták, hogy a hibridhez képest kivan herélve. (Már minden sz.r van benne kivéve a turbót).
[ Szerkesztve ]
-
#76500480
törölt tag
2.0L új benzinmotor 0w16ot szereti. Mekkora a különbség 0w16 és a 20as között. + pár "mátyás" nem számít csak a szervizek nincsenek felkészülve rá...
-
#76500480
törölt tag
Normális, hogy lejtőn elindítom az álló autót - P állás rögzítőfék ON és amikor beröffenti a motort egy picit megmozdul hátra? (Hallani ahogy a fék "ráfog").
Uzmany: Bár CHRről nem tudok nyilatkozni de a japánok szeretik az apróságokat kihagyni csomagokból. Katalógusból ez persze hiányzik. Példa: Lexusnál F-Sport kap habosított műanyag térdtámaszt, elektromosan behajtható külsőtükrök csak gombnyomásra működnek, KEYLESS rendszerhez nem kapcsolódnak.
[ Szerkesztve ]
-
#76500480
törölt tag
Új Corollát aki vitte 1éves szervizre, mennyibe fájt? Lehetett választani 0w16 és 0w20 között... nettó 7k literje a hígabbnak(gyári toyota motorolaj) bő 4liter ment a kocsiba, szűrő 3,5k. Munkadíj 13k/h.
[ Szerkesztve ]
-
-
#76500480
törölt tag
Azért az vicc, hogy az A4 "alacsonyabb" értéket produkál, mint az A6.
UXnél is kérdés, hogy melyiket tesztelték. F-Sport dupla ragasztott üveges(legalábbis 2018 decemberi promó autó), míg egy Elegance/Comfort felszereltség nem.(ott a térdtámasz is kemény műanyag...és egyéb apróságok, amiket a katalógus meg sem említ). Én hallok gördülési zajt, motort, főleg amikor tölt, 10L+ és 1800fordulat. Ilyenkor kimondottan csúnyán szól a 2literes. Sztrádán 130as tempónál én 17-18as szintre állítom az alap hangrendszert 11ről(város).
2017es C-HR-t az ürge végigkopogtatta és kibélelt, tompa hangot adó vezetőajtón kívűl a maradék 3 kongó bádoglemez volt.
[ Szerkesztve ]
-
#76500480
törölt tag
-
#76500480
törölt tag
Kellemes meglepetés ért második szervizelésnél. 2020ban csak olajcsere volt és 3ezerrel többet fizettem. Most minden drágult(oradij nettó 13 helyett 14k, olajszűrő +15%) erre rajött a aktivszenes pollenszuro ára. 0w16 viszont br 37k helyett lett 22k 4,3 literre számolva. Ennyire ritkaság volt előző évben a 0w16 Toyota motorolaj?
-
#76500480
törölt tag
Sziasztok!
Regebben írtam a 12V akkuproblemaval kapcsolatban.
Adott egy hibrid Lexus UX, egy újonnan vett EXIDE 47Wh. 2-3honapot nem volt használva a kocsi és csutkara lemerült. Vászontetős VW termékkel nem volt ilyen gond ugye az is állt a garázsban, télen… Gyári 12Val is így megjártam 2020as szezonban. Mi a franc szívja le? Riasztó keveset eszik… SOS kapcsoló? Duplazaras védelem?(belulrol is nyithatatlan).Ami bosszantó, hogy kioperált akksit enged tölteni addig halottnak hiszi… csomagtartós elhelyezés meg nettó kicseszés.(csomagtérajtó belülről való megbontását követően, valami kiskar/huzal segítségével nyitható.)
[ Szerkesztve ]
-
#76500480
törölt tag
Odáig nem jutottam el de az akku kiszerelés hamar megvan.
Van benne komfortkulcs opció de az VW kocsiban is volt. Nyilván a vászontető miatt azt egy 64wh akku etette de mégis kibírta egy hétvégi minimálisan futott ház garázsában a telet. Annyit hozzátennék hogy azt talán elindítottuk havi 1szer(kb 20p mire a víz hőfok felment 90fokra)
-
#76500480
törölt tag
Sajnos elektromos kizárva… Japánból van Mazda viszonylag olcsóért ameddig meg nem látja a vásárló az akkumeretet…Koreaival nem tudok azonosulni francia/nemet/amcsi meg nem kell.
Sikeres indítás után láttam, hogy a hibrid akku 60-70% volt és van. Tudom nem Li-ion de megnyugtató…
Köszi a segítséget. Mindenesetre ennek a dupla lakat jelölésnek utananezek, hátha az a 12V “fogyasztó”.
[ Szerkesztve ]
-
#76500480
törölt tag
válasz xEon1337 #12586 üzenetére
Erről van szó. Ültem a CHRbrn vezettem is egy Exc. 1.8 hibridet. Hangos volt, bunker jelleg, karcos zongoralakk, megnyerő külső. Aztán beültem egy világjáró pár napra az országba hozott UXbe és döntöttem. Az egy fullos FSport volt(dupla ragasztott üveg, sportülések, puha térd támasz, kormány fűtés stb.) Akkor a CHR volt 9m ez meg elő rendelésbe (Comfort Top 12m+300k a metálfényezés egy 2literes új fejlesztésű motorral. Ecoba csak városba rakom mert 50hez is tiporni kell a pedált annyira nyögvenyelősen indul, 1,8L el nem tudom kèpzelni, hogy mi lett volna. Az új NX “jövőbe” mutató, Toyota szinthez mérten. De a ronda tablet, nagyobb motor/magasabb kategória ellenére gyalázatos 0-100 gyorsulási adat miatt nem bántam meg a kisebbik Lexust. 320L csomagtér meg max leamortizalodik amikor dugig tömöm cuccal
[ Szerkesztve ]
-
#76500480
törölt tag
IS300at nem vezettem, hangszigeteléséről nem tudok nyilatkozni de ránézésre is jóval modernebb a belső. Sok mindent elsumakoltak a katalogusbol pl kemény térdtámasz F-Sport szintig vagy az egyretegű üveg, automatikusan behajló külső tükör (ez meg nem automata, nincs hozzá igazítva a komfortnyitashoz míg egy VW termek igen…) Ülésfűtés szinten egy némethez képest gyengébb. Ha számít, itt is alacsonyra tudod állítani az ülést. Ami miatt elvérzett ez a típus az a csomagtér sokan pártolnak át egy NXhez. 4 felnőtt elfér kényelmesen, 190cm magassággal teszteltem a hátsósort. Közepén kakasülő veszhelyzetre. Olajcsere0w16+pollen kb 60ezerig megáll. Kaposváron 50perc alatt végeztek…(18e/óra Lexus munkadíj)
[ Szerkesztve ]
-
#76500480
törölt tag
Most a hideg időkben félig nyitott garázsban azonnal beindul a motor ha nyomok egy Start Enginet. Kb a 90C hőfok negyedéig felnyomja mutatót, fűtés esetén is. Többi bemelegedést már csak a vezetési stílus és az akku töltöttsége befolyásolja. Elindulás előtt én is várok egy percet, hogy a “folyadékok” mindenhova eljussanak
2 év után jöttem rá, hogy kikapcsolt szellőztetés mellett is áramlik be a levegő a szellőzőrostélyokon keresztül azért éreztem huzatosnak a kocsit. Belsőkeringetes gombot kell ilyenkor benyomni, ha nem akarjuk egyesével lezárni a szellőzőket
[ Szerkesztve ]
-
#76500480
törölt tag
Cserélve lett télire a felni/kerek. Már írtam ide a bajomat, hogy független gumis 50ert rakott nyomaserzekelot a kerekekbe de a kocsi nem ismeri fel. Mániásan zavar ez villogó-majd világító TPMS a műszerfalon, leállítani nem lehet. Most direkt el se indítottam a szinkront mert a működő (gyári)nyárival tudtam ezt torolni, azt felismerte.
Kerdesem: a világító lámpát le lehet állítani valahogy? Inkább nem használom a teli szenzort csak ne égesse a szemem az a ronda narancs szín
[ Szerkesztve ]
-
#76500480
törölt tag
1000km(2021-2022) megy nálam az olajba szégyenkezve fogom vinni a 3eves kocsit szervizbe 8000km “ODO” val De rátok hallgatva az éves szervizt tartani kell. Új autóból hiány van használt meg őrültdrága úgyhogy meg kell becsülni ami van. Az érdekesség, hogy 2020ban 0w16 több ezerrel volt drágább mint 21ben. Szűkös piac Minden más drágult persze(Kaposvár).
-
#76500480
törölt tag
3 éves szerviznel mivel számoljak? Csak olaj, pollen és légszűrő csere? 4eves muszakiig nagyon nem kene mást benne cserélni, vigyáztam rá. Költségek meddig mehetnek el. Hazánkban lenne szervizelve és a Lexus munkadíjat fejben már hozza számoltam (2021ben magas infláció előtt ha jól emlékszem 18ezer volt az óradíj, ami a Porschecentrum 26-30ehez képest aprópénz hiába csinálnak ott átnézős/kommentárral kiegészített YouTubera feltöltött videót a kocsiról )
-
#76500480
törölt tag
Féltem, hogy infláció miatt 100ezres nagyságrendű szerviz lesz. Szerencsére az árak meg a földön járnak…. Az előző kettő időszakihoz képest mérsékelt emelkedés volt a jellemző. 3 óra utazás mellett is Kaposvárra viszem következőre is, de meg Veszprémből is ide érdemes, kompozassal. (4,3L volt a fogyasztás a dimbes-dombos főúton Monor messze van, Budáról meg rosszat hallani/olvasni. Értékesítéséről van személyes tapasztalat, vásárlónak kell “udvarolni” + megvarakoztattak a Nagy napnál amikor az új autót átvettem volna meg éppen mosóban volt [kép]
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- RANGE ROVER EVOQUE 2018 /// GARANTÁLT 60.000 km /// MAKULÁTLAN ÁLLAPOT !!!
- Nagyon szép Delonghi Dinamica ECAM 353.15.B automata kávéfőző
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
- ArenaRacer Craftsman Gamer szék
- Einhell CC-PO 90 polírozó, 240mm, 90W