-
Fototrend
A Toyota cégcsoport napjaink vezető gépjárműgyártója. Eladásokat tekintve első helyen áll a világ autógyártó csoportjai között. Ezt a helyet a hibridautók terén elért eredményinek köszönheti.
A Toyota cégcsoport tartozó márkák és érdekeltségek: Daihatsu, Lexus, Yamaha, Scion, Subaru, Hino, Isuzu, Toyota.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Doki16
addikt
válasz #76500480 #7260 üzenetére
Milyen autóról van szó? Egyébként szinte biztos, hogy a motortérben van a hátsó kisaksinak a töltőpontja. Az autó kézikönyvében megtalálod, hogy egészen pontosan hol van. Nekem az Aurisnál a biztosítéktáblában van.
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
nagyúr
válasz #76500480 #7260 üzenetére
A motorháztető alatt találod a bika pontokat.
Csak a használati utasításban megadott módon lehet bikázni.
Ha máshogy csinálod, akkor tréler + 150000Ft a javítás.
Aztán meg lehet vizsgálni, hogy kell-e cserélni a 12 V-os akkumulátort.[ Szerkesztve ]
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
Csabroncka
addikt
válasz #76500480 #7260 üzenetére
Én ilyet vettem Homasitában, ezeket az új okos töltőket rajta is lehet hagyni!
"in medias res"
-
Doki16
addikt
válasz #76500480 #7272 üzenetére
De milyen autóról van szó, mert azt még azóta se írtad le
Ha hybrid, akkor igen, tölti a kisakksit a nagyakksi miközben Readyben van. De N-be tilos tenni. Csak P-ben szabad hagyni ha Ready a kocsi és épp nem akarsz menni sehova.
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
nagyúr
válasz #76500480 #7272 üzenetére
Kap, de a nagy akut használja.
A 12V-os akut addig használja, amíg nincs Readyben az autó.
Amint Readyben van, akkor a nagy akut használja, ha Readyben N-be rakod, akkor nem tölti a nagy akut és az mély merülésbe kerülhet, majd utána a kukába.
Megjegyzés: ne erőltesd az EV módot, ne használd spórolásra, csak arra használd, hogy ha valahonnan el akarsz állni, például garázsból be-ki, pár méteres utak. Erősen degradálja az aksit.
Hagyd hogy az autó maga döntse el, hogy mikor-mennyire használja az akkumulátort.
Ha plug-in hybrid akkor nyugodtan használhatod az EV-t."Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
nagyúr
-
pècsimunkás
addikt
válasz #76500480 #7314 üzenetére
Minden Toyotának van hangja ? Az Auris 1,2 t - nek pl nincs . Az Auris 1,2 t az egyik leghalkabb autó volt a kategóriájában mikor megjent . Az autopult.hu méri a decibeleket . Halkabb volt a Golf 7 1,4 t - , Hyundai i30 - , Civic 9.gen 1,8 - , Focus III 1,O t- , stb- nél is . De akik hybridet használnak a fórumból , azok a fórumtársak is többször leírták , hogy nagyon csendes az Auris 2. generációja . De amikor megjelent a Carina E , abban az időben az is csendes autó volt . Ez ugyan régen volt , de igaz volt . Öcsémnek volt egy 94 - es Corollája , de az sem tűnt hangosnak , mikor 6-7 évesen megvette az autót , a vele egykorú és kategóriájú Golf 3 , F Astra , Escort mellett.
Egyszer már hadat üzentünk az USA- nak, úgy látszik nem tanultak belőle!
-
-
nagyúr
válasz #76500480 #7838 üzenetére
Attól, hogy Toyota, még mindig saját szabványméret. Más gyártók is adnak belőle méret és teljesítményhelyes alternatívát. Keress egy helyi akkust, menj el hozzá az autóval, mutasd meg milyen aksi, feltehetően helyből megmondja, hogy bal vagy jobb pozitív, mekkora méret, stb. és ad alternatívát.
Szerk.: Ez RX, de talán jó: [link]
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
Gaben92
őstag
válasz #76500480 #7842 üzenetére
45Ah szerintem k...kevés egy kétlitereshez, mondhatni kisautós.
Lehetne benne 5.0 V8 akkor is elég lenne akár a negyede is. Az indításhoz a hybrid akkumulátort használja az autód, a 12V-os kisakksit csak ilyen külső dolgok használják amiket említettél, illetve mikor megnyomod a start gombot akkor azt használja ahhoz, hogy ilyen-olyan reléket meghúzzon és csatlakoztassa a hybrid akkut.
+Japán logika: napellenző, lábtér, ajtó, hangulatvilágítás 12V-ról megy, kesztyűtartóhoz kell egy Start Engine-t nyomni vagy mehet a sötétben turkálás.
Persze, hogy arról megy, mert amíg nem nyomsz egy fék+start-ot addig a hybrid akksi csak úgy van magában, galvanikusan leválasztva az autó rendszereiről. Ha nem 12V-ról mennének az említett világítások akkor konkrétan addig nem tudnád felkapcsolni egyiket sem, míg be nem ülsz, nyomsz egy féket meg egy startot. A kesztyűtartó világítás az egyedüli ami fura, hogy nem megy csak Ready és (gondolom, bár nem említetted) Accessory módban.Régen valóban volt probléma a 12V-os akksikkal, de Lexus esetében ez annyira nem volt jellemző. Én most cseréltem a CT 200h-ban 8 év után (amiben 8 év svédországi tél is volt), és csak amiatt mert sikerült totál 0-ra merítenem és nem volt időm elhurcolni sehova. De általánosságban véve a hybrid sokkal kíméletesebben bánik a 12V-os akksival mint a normál autók.
Neked szerintem valahol lesz valami zárlatod, esetleg égve marad valami lámpa aminek nem kellene és az szívja az akkudat folyamatosan. Normál esetben meg se kellene kottyannia 1-2 hónap állástól se. De azért a helyedben vennék egy zsebbikát a biztonság kedvéért.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Gaben92
őstag
válasz #76500480 #7847 üzenetére
Nem feltétlenül tett be neki. AGM-ek sokkal érzékenyebbek arra ha csutkára meríted. De simán benne van, hogy amiatt merül le mert magával az akksival nem stimmel valami.
Amúgy én ránéznék a helyedben, hogy az ami most benne van gyári-e mert nekem valahogy furcsa, hogy nem AGM van benne....
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
nagyúr
válasz #76500480 #7872 üzenetére
Hány éves az aksi? Volt már cserélve?
Illetve nem ismerem annyira a Toyota hibridek lelkivilágát, de hagyományos meghajtású autók fedélzeti elektronikája is fejre tud állni egy teljes aksi lemerülés után.
Én egy ilyen autónál mindenképpen elvinném vagy gyári szervizbe, vagy legalábbis egy olyan autóvillamosságihoz, aki napi szinten foglalkozik a hibridekkel.
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz #76500480 #7866 üzenetére
Tölteni csak kiszedve (teljesen lecsatlakoztatva) érdemes az aksit, de hibridnél (és az újabb autóknál) ez nem játszik.
Helyette a bikapontokra egy másik aksit kötni, ez után az eredet kisaksit lelehet teljesen csatlakoztatni és tölteni. Majd feltöltött aksit visszarakni és csatlakoztatni, ezután lehet a bikapontról leszedni a pótakkut.
Így a rendszer nem dob hibát.[ Szerkesztve ]
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
zoltan.bagi
csendes tag
válasz #76500480 #7866 üzenetére
Nem tudsz rámérni az akksira?
Amúgy Priusból kiindulva, ha nem hallod hátulról a 3 nagyfeszrelé kattanást, akkor behalt a kisakku és tuti nem fog elindulni.
Ha túl makacs vagy még akár a nagyakkut is merítheted, ami aztán költséges lesz.
Szerezz egy másik akkut vagy zsebbikát vagy bikakábelt és ha úgy megy, ne szórakozz egy kisakkuval ennyit...
Polaritásra figyelni kell, mert valami méregdrága cuccot hazavághatsz vele.
Priusba is AGM kell, de többség már csak sima Exide-ot vesz. Más a töltőfesz, így hamarabb behalhat, de töredéke az ár. -
nagyúr
válasz #76500480 #7879 üzenetére
Csak ismételni tudom magam: én mindenképpen szervizbe vinném, ha ennyire új az autó. Ha mellényúl az ember, drága mulatság lehet a vége.
Szerk.: Egyébként élek a gyanúval, hogy akkor nem az aksi lesz a ludas. Legalábbis ahhoz eléggé durva dolgoknak kellene történnie, hogy egy fiatal autóban megdögöljön az aksi.
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz #76500480 #8088 üzenetére
Az Alfa-Radiál nem tudom milyen TPMS-t használt, de a felprogramozott szettet a Toyota Mayernél állítólag probléma nélkül felszerelték és beállították. Azt nem tudom, hogy a nyárira való cserénél hogy lesz még, otthon meg tudom-e csinálni, vagy el kell menjek gumishoz vagy a szervizbe.
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz #76500480 #9054 üzenetére
Nekem kb. egy hónap múlva lesz végül az első olaj+szűrőcsere, illetve remélem addigra kijön a szoftverfrissítés is. Mondjuk az 1.6 szívó (1ZR) motorhoz 0W-20 az ajánlott, ennél nem is hallottam arról, hogy a 0W-16 raknának.
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
No.01
őstag
válasz #76500480 #9054 üzenetére
Szerintem ez hulyeseg! Foleg egy szakszerviztol... Inkabb azt gondolnam, h meg nincs nekik az uj 16-os... Mellesleg az nem egy olcso cucc meg itt kulhonban sem (fuggetlenul attol, h Toyota vagy Motul)
Nem neztem utanna igy remelem nem mondok hulyeseget fejbol, de nekem az remlik, h az uj 0W-16 csak a nagyobb 2.0 (Dynamic Force) motorba valo. A kisebbikbe (1.8) tovabbra is a 0W-20 az ajanlott.
-
őstag
válasz #76500480 #10634 üzenetére
Az ADAC oldalán ott van minden infó, a felszereltségi szintek is. Mondjuk Németországban nem mindent úgy hívnak, ahogy nálunk. Az UX az ott konkrétan Executive volt, ami nálunk ~Comfort Top lehet.
Én most nagyon rákattantam az UX-re, ha nem lenne a céges Corolla, akkor mindent megtennék, hogy egy ilyen Lexus legyen a seggem alatt.
"Less but better" - Dieter Rams
-
aszamóca
aktív tag
válasz #76500480 #11084 üzenetére
A Toyota Kovácsnál múlt héten első olajcsere-olajszűrővel, 55-60 közötti árat mondott egy felvevős. Egy szűrő 6-7, olaj 20körül, a többi munkadíj, + hogy Toyotád van. De van olyan Toyotaszerviz, ahol ugyanez 40alatt van.
Nem, nem hangfalnak hívják, gyűjtőnéven hangsugárzónak. A hangfal egy valamekkora tetszőleges geometriájú lapba épített hangszóró.
-
No.01
őstag
válasz #76500480 #12374 üzenetére
2 komment: a 2-3 honap a nagy akksinak sem tesz am jot sot igaz a Lexussal nem vagyok annyira kepben, de ilyen allasnal mar az alvo allapot is bejatszhat. Legalabbis anno olvastam v.mi hasonlot es ott 1 honap koruli idot irtak.
Az Exide-ot nem ismerem igy nem osztom az eszt mert valoszinu nem is az a gond... a riaszto viszont - foleg ha nem gyari - akkor azert okozhat problemat. Szerintem.
-
flegga92
senior tag
válasz #76500480 #12374 üzenetére
Nem ismerem a típust, de a motortéri biztosíték táblán nincs "bikázó pont"? Prius, Aurisnál ha leveszed a tetejét, van egy piros sapkával védett rézlap, a negatívot pedig egy fémtiszta csavarhoz csípteted. Így simán lehet tölteni, vagy másik akksiról bikázni, míg kinyitod a csomagtartót.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz #76500480 #12379 üzenetére
Valószínű azért bírta ki. Kéne egy csepptöltő/battery tender, ha ez a kihasználatlanság rendszeres. Vagy még inkább sűrűbben tenni vele egy kondicionáló járatási kört (/eladni és egyszerűbb technikára csere, hibrid akku sem örül, ha sok ilyen van - főleg annak tenne jót, ha elő lenne véve gyakrabban)
-
Upo
addikt
válasz #76500480 #12381 üzenetére
Az egy mechanikai plusz zárás az ajtózár mechanizmusban. Ha duplán zárod, akkor még bentről se lehet nyitni a kilinccsel.
Ez arra való, hogy ne tudjanak ablak betöréssel és benti kilincs nyitással behatolni az autóba.
Nem gondolom hogy meríti az akkut, csak valami plusz mechanikát kattint be az ajtózárban.Blogom: https://logout.hu/blog/upo/index.html | "Az átlagember alvásigénye még 5 perc"
-
Ck.
addikt
válasz #76500480 #12374 üzenetére
Teljesen normális dolog, az autóban nincs klasszikus indítómotor, így a 12 V-os akkumlátor mérete is sokkal kisebb egy hagyományos autó akkumlátoránál. Ha nem használod, érdemes kéthetente beindítani és egy órát hagyni ketyegni, leállni, majd megint ketyegni, hogy tudjon töltődni az akumlátor. Ez nem hiba, teljesen normális jelenség ennyi állás után.
-
Ck.
addikt
válasz #76500480 #12630 üzenetére
Igen, sejtettem. Néhány hónapja egy hosszabb UK-Mo.-UK nyaralást követően trombózis-hajlam miatt felmerült a gondolat az IS 300h leváltását illetően valamilyen SUV-irányba. Voltam tesztvezetni az NX 300h-t, NX450h-t, illetve megnéztük a bemutató teremben az UX 250h-t is, mint opciót. A 3 SUV közül, mérete ellenére utóbbi érződött a legmodernebbnek. Azonban a külső méretei ellenére kicsit csalóka volt, belülről már kisebbnek érződött az IS-hez képest, mind elől-mind hátul, de lehet hogy simán csak optikai csalódás. Te/Ti mit gondolsz(tok), az IS 300h-ról váltva előrelépés lenne az UX 250h?
Új hozzászólás Aktív témák
- RANGE ROVER EVOQUE 2018 /// GARANTÁLT 60.000 km /// MAKULÁTLAN ÁLLAPOT !!!
- Nagyon szép Delonghi Dinamica ECAM 353.15.B automata kávéfőző
- Csúcsminőségű biztonsági kültéri okoskamera félár alatt
- 3D nyomtatott versenypályák
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000