-
Fototrend
A Toyota cégcsoport napjaink vezető gépjárműgyártója. Eladásokat tekintve első helyen áll a világ autógyártó csoportjai között. Ezt a helyet a hibridautók terén elért eredményinek köszönheti.
A Toyota cégcsoport tartozó márkák és érdekeltségek: Daihatsu, Lexus, Yamaha, Scion, Subaru, Hino, Isuzu, Toyota.
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
A patikamérlegen kiszámolt dolgokba ezek fértek bele. Tudsz ilyen megbízható Skodát? Nem valószínű.
A Volkswagen pedig nem is egy árkategória, mivel a Golf azonos szinten kb. 10-20%-al drágább...A Toyota szépen kiszámolta mi hogy éri meg neki...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz nandow #14523 üzenetére
A gond itt általában az, hogy a mihez hasonlítják, mert a "kategóriatársak" nehezen meghatározható.
Mint említettem, a Corollát a VW Golf-hoz vagy a Camry-t a Passathoz hasonlítva azért nem fair az összehasonlítás, mert a VW egy bő árkategóriával feljebb van (azonos felszereltségi szinten - ha ez egyáltalán értelmezhető, hiszen pl. a Corolla hibrid sem vethető össze a Golf GTE-vel).
Saját véleményem az, hogy nem lehet a Corollát és a Camry-t úgy nagyjából semmivel se összevetni, talán a sima benzinmotoros Corollákat, egy Skoda Octavia / Hyundati i30 / Kia Ceed-el, esetleg.
Aki Toyotát néz (szerintem) az a megbízhatóság és a Toyota saját igényes(ebb) hozzáállása miatt dönt mellette - vagy a még mindig világelső hibrid hajtása miatt.
Ha valaki csendet szeretne, annak biztos, hogy nem ideális választás.
Teszem hozzá, a Skoda vagy VW sem...Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz nandow #14526 üzenetére
Miért ne lehetne hasonlítani a Superbhez vagy a Mazda 6-hoz?
Össze lehet hasonlítani akár egy Fiat 500-assal is, csak hát mennyire fair, az egy más kérdés.
A Superb iV jöhet szóba a Camry esetén például, de cirka 10-15% árkülönbség van, és a Skoda drágább - ugyanakkor Plug-in Hibrid, tehát valamivel többet is tud.Ültem fullos Suberb iV-ben, a fancy dolgok terén (hangulatvilágítás, fedélzeti számítógép (médiaközpont), műszerfal) egyértelműen jobb, mint a Toyota, de többször is hordja a tulaja a szervizbe (pl. DSG váltó probléma miatt). Zajszint terén nagyjából egy kategória volt érzésre...
A Mazda 6-ból pedig nincs is hibrid - akkor hogy kívánod összehasonlítani? Jóval olcsóbb "sima" motorral, mint a Camry...
De a Camry tekintetében, abban a kategóriában valamennyire elvált egyéb tulajdonságok teljesítése is.
Akkor vegyük a Superb-t és a Passatot. A Passat azonos generáció esetén egyértelműen csendesebb a tapasztalataim szerint, például...Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz gaborn1 #14610 üzenetére
Csak éppen nincs költséghatékony megoldás a H2 vizbontasos gyártására. Jelenleg azzal próbálkoznak, hogy dotált módon napelemes telepeken elektrolízissel gyártanak hidrogént. Egyáltalán nem költséghatékony, de legalább lehet hazudni, hogy környezetkímélő (nem az, de mindegy).
A probléma az, hogy az elektromos autózáshoz és a hidrogén üzemanyagú autózáshoz is olcsó áram kellene, de az per pillanat fosszilis energiahordozókat jelent. Amitől éppen szabadulni akar mindenki, és hát a benzin/gázolaj is ezért lett pária.
Nincs aki ezt a gordiuszi csomót át tudja rövid távon vágni. Ezek alapján a jövőben az egyéni autózás nagy luxus lesz, és a tömegközlekedésnek kell a mobilitásra választ adnia. Jó buli lesz, nem kell félnetek...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz venom8888 #14667 üzenetére
Fél év múlva honnan tudod mi lesz? Lehet, hogy eltűnik a hatósági ár, oszt lesz 700 ft-s benzinár, és mindenki el akarja adni az autóját. De lehet hogy minden normalizálódik és még kevesebb használt autó lesz.
6 misiért most sem kapsz Prius 4-est, illetve egy van kínálva a HaHu-n, de jó fél millióval a többi alatt. Alkudni jelenleg vevő nem nagyon tud, kínálati hiány van...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz Gombinyó #14747 üzenetére
Az egy másik történet.
Amit Te írsz, az egy ajánlati történet, ahol megadtad már az összes adatodat, a kereskedő csinált egy ajánlatot, és ha úgy látja, hogy komoly érdeklődő vagy, akkor igen, egy tesztautót (ha éppen van szabad) megkaphatsz egy napra.
Amit No.01 ír, az egy másik történet, ha jól értem. Érdeklődőként betérsz a kereskedésbe, és azt mondod, hogy tetszik mondjuk az a Camry, elvinnéd egy körre. Odaadják a kulcsot némi információcsere után, és mehetsz egy körre. Igen, bizonyos nyugati országokban én is láttam, hogy így működik, éltem is vele, pedig az információcsere pedig elég minimális volt (a jogsit kérték el). Bizalmi alapokon ez működik.
Amikor 2019 decemberében a Corolla szedánt nézegettük a Mayernél, még próbaútra se volt lehetőség. A Toyota M5-ben tudtam a kereskedővel együtt elvinni próbakörre - egy kombi hibridet.
Mikor 2021 augusztusában egy másik kereskedőnél voltam ugyanott, és nem csak sima próbaútra volt lehetőség, de egyenesen végig próbálgathattuk az Aygo-t, Yarist, Corollákat (benzines és hibrid), sőt, még egy Camry-be is beülhettem, pedig egyértelmű volt, hogy nem az után érdeklődünk. De egy napos tesztautót nem ajánlották fel.
Hozzáteszem bérelni lehet pénzért bármikor.
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz KTTech #14790 üzenetére
2017 óta a közvetlen befecskendezéses benzinmotoroknál előírás Európában a GPF (Gasoline Particulate Filter). Mivel a Toyota új Dynamic Force motorjai (M15, M20, A25, T25, V35) mind közvetlen befecskendezésűek, ezért ott kell a GPF.
Linkek:
[összehasonlítás a GPF-el és a nélkül szerelt autóknál, RAV4 Hybrid included]
"Third, the full hybrid Toyota RAV4s were 2019 model year with the 2.5 litre engine"
"That said, in each case, the Europe vehicle was equipped with a GPF, while the US vehicle was not."[Toyota-Club.net - GPF]
"Particle emission limits for gasoline direct injection engines were first introduced in the regulations Euro 5a (PM) and Euro 6b (PN). To meet the current Euro 6d PN requirements, GDI engines should obtain a particulate filter (GPF)."Egyébként ez egyáltalán nem közismert, még autóteszteknél is bemondják a tesztelők, hogy hát azért jó a hibrid, mert nincs kettős tömegű, nincs részecskeszűrő, stb... Holott már van...
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz gaborn1 #14854 üzenetére
Cserébe a sokkal kevesebbet is fogyaszt...
Asszony mostanság 4.2-4.4 literes fogyasztást hoz össze vegyes (város-autópálya) viszonylatba, ami átlag (4.94) alatti még az 1.8 / 122Le adatok között is. A 2.0-ás, 177 lóerős viszont alig megy be 5 liter alá és az átlag is 5.51.
Ebből a szempontból a Toyota szvsz jól csinálta, hogy volt egy takarékos és egy erősebb változat - mindenki megtalálta a neki megfelelőt... Kivéve ha szedánt akart...Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
1996 óta van jogosítványom, tucatnyi saját autóm volt és a család autóival együtt elég mély merítésem van - és 99 lóerős Corolla E110-el meg a 75 lóerős Golf Mk.5-el bőven jártam külföldön is többedmagammal. Teljesen vállalhatóak voltak azok is, mondjuk nem álltam neki az M3-as BMW-ket lenyomni a német autópályán.
A 122 lóerős Corolla HB hybrid több, mint elég a szabályos közlekedésre nem csak Magyarországon, de bárhol...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz gaborn1 #14889 üzenetére
A forint árfolyam csúnyán zuhan, az autókereskedők pedig előre gondolkoznak, mert nem tudnak napi árfolyamon számolni. Hozzá kell tenni, hogy pár év, és especiel pont a Camry kategória (relatíve) olcsóbb lehet.
A Camry japánban készül, és a 2019-ig 10%-os EU-Japán vámtarifa fokozatosan 0%-os lesz 2032-ig a jelenleg érvényes kétoldalú szerződések alapján (most 8% körüli, ha jól tudom, jövőre 7.2% lesz). Egyébként ezért (sem) értettem, hogy a Toyota hogy hozza ilyen (relatíve) olcsóra ki a Camry-t, úgy, hogy extra vámteher is volt rajta a Törökországban készült Corolla szedánhoz képest...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz Drizzt #15021 üzenetére
Hozzátenném, hogy a Toyota Mayer Budakeszi-nél annyi autó van, hogy konkrétan már nem lehet hova parkolni.
Az árakhoz... Hát kérem, kis hazánk "jobban teljesít"...
Nézem, hogy külföldön is drágultak az autók, de hogy 3 év alatt duplájára nőjenek a listaárak, azért sehol máshol nem sikerült megoldani...Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz King Charles #15185 üzenetére
Sajnos általánosan csak megerősíteni tudom KTTech kartárs által írtakat. Nem kimondottan zajos autó a Camry, de nem is olyan csöndes, mint egy prémium (Lexus, Audi, Mercedes) mérettárs. Ezt vagy elfogadod, és akkor lesz egy szuper megbízható és korrekt autód, vagy körbenézel a konkurenciánál - nincs tapasztalatom a Ford Mondeo, Hyundai i40, Skoda Superb szinten, így csak másodkézből származó információt tudnék mondani.
Ha nagyon csendes utazóautót szeretnél, akkor még ajánlom figyelmedbe a Peugeot és Citroen modelljeit, most nyáron egy 2020-as Peugeot 508-asban utaztam le Szlovéniába, és irtó csendes autó.
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz bajnokpityu #15188 üzenetére
A Toyota az elmúlt időszakban nekiállt spórolni a hangszigetelésen, a Corolla tulajok között megállapítottuk, hogy az egyik jelentős forrás az oldalsó ablakok (szimpla üvegek, nem zajcsillapított duplák). A Camry is hasonlótól szenved (nem találtam forrást, hogy a drágább modelleknél hogy van, de amiben én ültem, annak szimpla üvegezése volt).
Hozzá kell tenni, hogy minden ilyesminél a kérdés az, hogy mire ad a gyártó. Van Ford Puma a családban például, sok szempontból (műszerfal, hangszigetelés, praktikum, fejtér) egész jó, sőt, leveri a mi Corolláinkat, de például nincs magyar nyelvű menü a központi fedélzeti szórakoztató / navigációs egységben. Ez anno a 2012-es Ford B-Max-nál is így volt például.
Toyotánál erre például adnak, a Fordnál nem...
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz KubanitoS #15246 üzenetére
Sajnos a probléma az, hogy e téren inkább a Toyotától megkérdezni, mit mondanak erre.
A Corollánál is az van, hogy a B oszlopnál csak az adott felszereltséghez tartozó kerékméretek vannak feltüntetve. Ez azt jelenti, hogy ha Comfort Tech felszereltséget vettél, akkor csak a 16"-os méret olvasható a táblán, ha Comfort Tech Style-t, akkor csak a 17"-os...
Úgy tudom, hogy a futóműhangolástól az adott kerékméretre van belőve, ezért nem ajánlott eltérni az adott felszereltségi szinthez tartozó kerékmérettől.
Vagyis én két irányt tudok javasolni a saját ismeretanyagom kapcsán:
1.: veszel 235/55 19"-os téli gumit, és átgumiztatod évente kétszer a gyári felnit.
2.: veszel 235/55 19"-os téli gumiszettet és egy hozzá tartozó 19"-os felnigarnitúrát és arra felszerelteted.Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz Drizzt #15317 üzenetére
Nem tudom miért vagy meglepve, mindenki hú meg ha azon, hogy a tojástól kezdve a cukron át a TV-k áráig minden emelkedik kitartóan. Az autóknál miért lenne más a helyzet?
Egyszerűen ilyen magas a valódi (és nem a politikusok által mantrázott) infláció...Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
Én az idei szezont még kihúzom a gyári Falkennel, de jövőre lecserélem. A páromé gyárilag Continental Ecocontact-ot kapott, azért az más kategória...
Fogyasztásban kb. 3-4%-ot jelent egy jobb besorolású gumi, hozzávetőlegesen ilyen értékkel célszerű számolni.
Én a saját tapasztalatom és tudásom alapján a minőségi gumit javasolnám. 4 papucsnál ez kb. plusz 40e Ft összesen egy középkategóriás és 60-80e Ft egy belépő kategóriás gumiabroncshoz képest. Cserébe azért pár szezonnal többet bírnak, és kopottan/öregen is jobban viselkednek.Nekem eddig a Michelin jött be leginkább, de a Continental is kellemes meglepetés volt, szóval ha most kéne választanom, akkor Continental Ecocontact-ot vennék...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
Ha világ életedben kerülted az eco gumikat, akkor mi alapján nyilatkozol róluk?
Nekem Michelin Energy Saver-rel van hosszabb idejű tapasztalatom, és nedves burkolaton is stabilan megálltam vele egy-két rizikósabb helyzetben. A párom EcoContactjával is volt már vészhelyzeti esetem, és szerencsére mindenki megúszta.
A "hideg március végi" napokon sincs semmi probléma vele (a Contival most volt példa rá, mi lecseréltük pont március végén). Havat itthon már télen se láttunk, nemhogy márciusban, és az, hogy 7°C alatt van reggel pedig nem azt jelenti, hogy a nyári gumi korcsolyaként viselkedik.
Ilyen téren a Falken-ről sincs eddig negatív tapasztalatom, de a Michelin és a korábbi Conti gumikhoz képest már látom rajta az gumiöregedés jeleit, pedig csak 4 évesek...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz Drizzt #16650 üzenetére
EU-ban csak a 2 literes motorral szerelt Plug-In hibridet árulják, márpedig listaárakat nézve PHEV-ből kb. itt kezdődik minden, ami a Prius 5-el egy szinten lehetne emlegetni. Az Opel Astra 1.6 PHEV is 18 millióról nyit lista áron (16.5 körül látni kedvezménnyel).
A másik oldalról pedig nézzen ki bármilyen jól egy Prius 5, és legyen PHEV, a nem plug-in ajánlatok közül is egy Camry hibrid 16.2 milliótól nyit, egy Corolla Sedan hibrid 11.75 millió. Innen nézve valóban horror a 18.5 milliós ár.
A fő gond itt már, hogy aki a PHEV-sége miatt venné, az ennyiért már full elektromos autót is vehet (iD.3, Opel Mokka)...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz Drizzt #16655 üzenetére
Usaban meg Model 3 40k-tol indul, Prius prime 32.5k. Ez basz fel totalisan. Miert sokkal dragabb itt a Toyota aranyaiban?
Mások a VÁM és adó szabályok?
Almát körtével hasonlítasz...
A Model 3 40K-s árában nincs benne a föderációs (-3750 US$) és az esetleges állami adókedvezmény (Kaliforniában -2750 US$), a Prius Prime esetén ez nehézkesebb (nincs föderációs és pl. Kaliforniában max. -900 US$-t lehet).
Szóval értelmetlennek találom más földrészeken a kiírt árakat összehasonlítani...Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
Nem vennék Tesla-t. Előbb vennék VW ID.4-et vagy Hyundai Ioniq-ot. Ha már mindenképpen EV autót akarnék - de jelenleg nem akarok. De egy Model 3 árából inkább fullos Camry-t vennék (ami egy nagyobb autó)...
Tesla Model S-t bérelve vezettem. A geeksége miatt (kamerák, fedélzeti rendszer) élmény, de napi autózásra nekem nemgyerebe, ennyi pénzért igényesebb belsőt várnék. A Model 3-ban pedig a geekségen is spóroltak, illetve nekem egyszerűen nem jön be az orrának a kinézete (a Model S még tetszik).
A Model S esetén pedig megint az a gond, hogy azért a pénzért már Mercedes EQE-t lehet venni. Ami azért egészen más dimenzió...[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz Flashback #16683 üzenetére
Nem meglepő, a helyi forgalmazó döntése, hogy a piac mire vevő.
A németeknél nem kapható a szedán sem, csak a ferdehátú és a kombi.
A Toyota általában elég jól monitorozza, hogy mire vevők az adott országban a vásárlók, és mire nem. Itthon (és kelet-európában) ezért kapható a benzines Corolla, és a szedánt ezért adják szívó motorral, míg a Nagy-Britanniában gyártott kaszni változatokhoz az 1.2T motor kapható csak.
Feltehetően aki sima benzinest keres, az nem Corollát akar arrafelé...Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz Flashback #17025 üzenetére
Nekünk a műszerfal plexijének közepén volt egy karc a Corolla HB hybriden. Csak egy héttel később vettük észre, lefotóztam, elküldtem a Mayernek, és nem sokkal később cserélték.
Ha látványos hibával adják át, észreveszed úgy is. Ha meg nem, akkor garanciális...
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
Új hozzászólás Aktív témák
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Azonnali fáradt gőzös kérdések órája
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Melyik tápegységet vegyem?
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- EAFC 24
- Megpróbálják a spanyolok: megvédenék a gyerekeket a közösségi médiától
- Kupon kunyeráló
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen