Új hozzászólás Aktív témák

  • DrGonzo22

    őstag

    válasz Khelben #43051 üzenetére

    Nem keserítesz el, több okból sem, egyrészt nem játszom 2,5 éve, plusz 100%-ig biztos vagyok benne, hogy a hc content (nevezzék is át akármi másra) továbbra is része marad a játéknak, innentől pedig nem tud érdekelni, hogy ezt a játékosok hány százaléka veszi igénybe (gondolom marad az az 1-2%, ami mindig is volt).

    Az általad leírtakból is teljesen világos, hogy totál mást jelent a wow a kezdetektől fogva játszóknak, és a később (wotlk/cata) csatlakozottaknak. Mivel a régóta játszók már kivészeltek jó néhány uborkaszezont, így nekik nincsenek ilyen tartalék dolgok a játékban, amikkel elverhetik az időt.
    De ezt a fajta wowozást - ess 60 métert, vegyél egy tundra mamutot, stb. - nem tartottam még akkor sem másnak, mint függőségből ("onlinenak levési függőség") eredő pótcselekvésnek. Tudom, miről beszélek, mert én is átéltem, egy darabig érdekes volt, aztán már teljesen elvtelenné vált. Nem is tetsző 122. pet beszerzésére fordítottam iszonyatos energiákat, csak azért, hogy "minden meglegyen", illetve abból a rutinból, hogy szabadidő x részében a "wowban online vagyok". De ezt már akkor sem tekintettem játéknak; mert nem is az, legfeljebb időtöltés, ami eleinte szórakoztat, később pedig annyira magától értetődőnek tűnik, hogy rutinná válik. Ha ma játszanék, akkor tényleg csak a minőségi tartalomra koncentrálnék, mert csak annak van értelme, és az nem is kerül, főleg ma már, olyan sok időbe. Nehéz megtalálni persze azt a pontot, amíg ez a fajta világfelfedezés, tetsző itemek (pet, mount, ruha...) beszerzése, stb. örömteliből átfordul rutinba/függőségbe (ami még okoz ugyan némi boldogságérzetet, de már nem az igazi).

    Meg persze az is valóban igaz, hogy a wow a tömegek számára egy tamagocsi. Egyszerűen ilyen az ember, ezek a termékek népszerűek (Farmerama, Pet Society Facebookon, mindkettő totális siker, de nem nevezném egyiket sem játéknak). Ha hosszú időre meg akar fogni egy játékost magának egy cég, akkor a legjobb módszer ezt a fajta viselkedést kiváltani. Szinte semmi energiát nem igényel fejlesztői oldalról, és rabokká teszi a felhasználókat. A wow (és sok egyéb kvázi-játékok) előfizetői ilyen rabok, egy rutin rabjai, és ilyen rutinokat nagyon könnyű kialakítani az emberekben. És fontos azt is belátni, hogy ez nem egy új keletű dolog, az emberi psziché egy ősi jellegzetessége, amivel a hétköznapi életünk ugyanúgy tele van "szemetelve", mint az online. Még csak azt sem igaz, hogy most először építkeznek erre ipari mértékben, elég csak bizonyos vallási irányzatokat, vagy puszta népszokásokat megnézni. Sőt eddig sem kell elmenni, sokan totál hétköznapi szokásokat fokoztak fel ilyen rituális szintre, és nagyon nehezen viselik, ha ebből kibillennek. (Az ezekbe a játékokba belekódolt állandó jutalmazás pedig iszonyat gyorsan segít kialakítani ezt a fajta függőséget. És ezeknek a kvázi-kihívásoknak - mert igazából ezek a dolgok senkinek nem jelentenek kihívást - a mértéktelen túljutalmazása egészen addig is elvezethet, hogy egyesek már összekeverik, összemossák a valós sikerekkel is, még ha nem is tudatosan. Ez már egy veszélyes szint, főleg, ha az egyébként az adott személy számára előzőleg fontos egyéb sikerélmények kiváltásával is együtt jár. Munkaalkoholisták lesznek emberek úgy, hogy valós munkát nem is végeznek, és ez nem azonos a játékfüggéssel, mert utóbbi esetén valós kihívásokat küzdenek le, tehát munkát végeznek - csak olyat, amiből nekik semmi hasznuk nem származik azon túl, hogy átélik a siker örömét. Egy játékfüggő nem fásult, sőt mindig nagyon motivált, és koncentrált, míg egy ilyen rabszolga "játékos" totál egykedvű, teszi a dolgát, mert tenni kell alapon viselkedik.)

    A hc raid tényleg nehéz, de 1000 try/boss nagyon rossz aránynak tűnik, persze kérdés pontosan melyikről van szó. A másik pedig, hogy részsikerek mindig vannak, mi sem úgy mentünk le Illidari Councilra, vagy YS-ra, hogy ma meghal, hanem, hogy eljutunk eddig és eddig aznap este. Kis célok vannak eleve betervezve, amiket egy jól működő hc guild a raid során el is ér, persze lehet ez kívülről semminek tűnik, de pont az ilyen fokozatosan felépített "kudarcok" sorozata vezet el végül az ismételhető minőségű bosskillig.

Új hozzászólás Aktív témák