Új hozzászólás Aktív témák
-
homerhamm
addikt
-
-
T.Peter
őstag
-
pzstm
titán
másik tesztnél amúgy pont azt láttam, hogy PS5-ön többször esik be 25-26-ra ahol 34 Series X-en . Mindkettő nevetséges teljesítmény de előre borítékolható volt.
Nekem a PS5 szaturáltságban más meg effektekben/árnyékban néz ki kicsit kevesebbenek, de kb sehol nem hidalok le tőle......
reméljük 2 év és új generáció jön mindkét fronton akár
iPhone 15 Pro Max 256GB Black |Macbook Air M1|Xbox Series X|Írhatsz nyugodtan, de x64 alatt nem barátkozom :)| I'm not special...I'm just limited edition!
-
pzstm
titán
Ahogy Gaben mondaná.. "ezzel pont átb****ak"
Ezen most indokolatlanul hangosan felröhögtemŐszintén azt érzem, hogy a PS5 Pro is mondjuk ennél a gamenél max annyit segíthet, hogy kicsit feljebb tornássza az uncapped FPS módot.
iPhone 15 Pro Max 256GB Black |Macbook Air M1|Xbox Series X|Írhatsz nyugodtan, de x64 alatt nem barátkozom :)| I'm not special...I'm just limited edition!
-
-
Bad Pritt
nagyúr
-
3L1T3
addikt
yes!
Közben Hellblade 2 preview egész meggyőző!
ASUS ROG STRIX Z790-E GAMING WIFI ֎ Intel® Core™ i9-14900K ֎ G.SKILL Trident Z5 RGB 64GB (2x32GB) DDR5 6400MHz CL32 ֎ Arctic Liquid Freezer III 420 A-RGB Black ֎ ASUS TUF Gaming GeForce RTX 4090 OC Edition 24GB GDDR6X ֎ SAMSUNG 1TB 980 PRO M.2 PCIe ֎ Lian Li O11 Dynamic EVO XL
-
-
persil
nagyúr
Ha stabil az a 30, akkor ehhez a mufajhoz tobb, mint eleg. Pedig en aztan tenyleg behanyok, ha nem 60 valami. De ezekhez teljesen oke.
Az a nagyobbik problema, amikor a 30 az igazabol 20-30, plusz ossze-vissza ugralo, inkonzisztens frametime-okkal operal a cucc(cyberpunk quality mod, vagy eppen biomutant, stb).
Eladó: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/persil/index.html
-
GEIL
addikt
ámen....ezen "pitsogok" már régóta PS5-ös fórumon is.....hogy lépjünk már feljebb és szakadjunk végre el a 30 fps-től, mert elég uncsi hogy már negyed millás konzolokon a 30fps-t nézzük skálázgatott felbontásokon és butitott grafikán.
Már leirtam, hogy még a 4k sem feltétlenül fontos....Az egy dolog, hogy otthon csak és kizárólag (minőségibb) FullHD tv-k és monitorok vannak és megtehetném hogy lecserélek mindent 4K-s kijelzőkre, de kb felesleges.
Amit szorgalmazok az a minimum 60 fps és az sem izgat ha CSAK 1080p-ben tudná a csúcs konzol, de abban a "kis" felbontásban fullos magas grafika legyen ÉS Raytracing is bele kell hogy férjen.
Már százszor átbeszéltük, hogy a konzol gaming örökké kompromisszumos fog maradni, de azért 2024-ben már lehetnek picit magasabb elvárásaink is negyedmilláért.....én szeretnék 30 fps-ről meg a medium grafikáról elmozdulni és szerintem ti is elviselnétek az ennél jobb beállítást.
Tudjuk hogy jó volt a lovaskocsi is és sokan ma is szeretik, de ne legyen már szálka a szemetekben ha valaki már inkább autózni szeretne.
Tudjuk hogy jó volt a benzinkúton kapható széthajtogatós térkép is papír alapon, de ne legyen már gond ha valaki már inkább gps eszközt használna.
Tiszteljük ami bevált és jó ( kb 20 éve már csak a 30 fps és butitott grafikával ?), de azért legyen már bennünk elvárás és igény egy reális és elérhető feljebblépésre (minimum 60 fps és magas/max grafikai szint).
PS5-ön Gran Turismo-n RT-t kapcsolva már receg a léc és a 60 fps is gond....és csak 1080p-ről beszélünk.[ Szerkesztve ]
i7 13700k - 32Gb DDR5 - RTX4070 /// i5 9600k - 16Gb DDR4 - RTX3060 /// i5 4570s - 16Gb DDR3 - GTX1650 -------------------------------------------- PS5 /// Samsung S23 Ultra 5G /// Xbox Series X --------------------------------------------
-
3L1T3
addikt
Az UE5 egy rakás hulladék ebből a szempontból.
ASUS ROG STRIX Z790-E GAMING WIFI ֎ Intel® Core™ i9-14900K ֎ G.SKILL Trident Z5 RGB 64GB (2x32GB) DDR5 6400MHz CL32 ֎ Arctic Liquid Freezer III 420 A-RGB Black ֎ ASUS TUF Gaming GeForce RTX 4090 OC Edition 24GB GDDR6X ֎ SAMSUNG 1TB 980 PRO M.2 PCIe ֎ Lian Li O11 Dynamic EVO XL
-
3L1T3
addikt
Tegyük össze a kezünket, hogy a Fable FT enginen készül!
ASUS ROG STRIX Z790-E GAMING WIFI ֎ Intel® Core™ i9-14900K ֎ G.SKILL Trident Z5 RGB 64GB (2x32GB) DDR5 6400MHz CL32 ֎ Arctic Liquid Freezer III 420 A-RGB Black ֎ ASUS TUF Gaming GeForce RTX 4090 OC Edition 24GB GDDR6X ֎ SAMSUNG 1TB 980 PRO M.2 PCIe ֎ Lian Li O11 Dynamic EVO XL
-
Redneck
veterán
Az a baj, hogy kevés csapat ért hozzá igazán. Már az UE4 is necces volt, de az 5 nagyon komplex lett. A Sonynál szerintem sejtettek valamit, mert kicsit más hardvert kértek az AMD-től, és az új verzió alatt jobban működik a cache és a memória kezelésük.
Sefneni:
Szerintem csak azért, mert sokan nem tudták elképzelni, hogy fog muzsikálni egy autós játékból átvett motor a Fable alatt. Egyelőre nem tudjuk.[ Szerkesztve ]
Play Hard GO pr0! - A bugfix, a hiba véglegesítése a programban.
-
negyven2
veterán
Párszor már ott is, meg a közös topikba is körbe lett járva, hogy miért van ez.
Írtad az RDR2-őt? Ott is elviikében megoldható lett volna a 60fps konzolon is. Abból a játékból te mit vágtál, mit butítottál volna vissza, hogy 60fps legyen? Mert kettő együtt működik ott sem, és itt sem, ha valós "nextGen" játékot szeretnél, és nem egy "PrevGen" alapokra építkező jelen generációra megjelent játékot.
homerhamm:
Bár ugye alapvetően az fps ezen módon történő leírása az a frame per secundum-ot jelent, míg az FPS leírásban pedig First Person/Perspective Shooter-t[ Szerkesztve ]
"Fact. Bears eat beets. Bears. Beets. Battlestar Galactica."
-
Moby
addikt
Mármint az, hogy nincs 60fps mód, vagy az, hogy az egyik alapítő úgy lépett le a cégtől, hogy az csak a polygonosok látogatása során derült ki?
/lesz itt is majd mindeféle magyarázat az égés után, mint az FM esetén, hogy milyen kontraktusokkal dolgoztak a semmin a devek
[ Szerkesztve ]
-
consono
nagyúr
De ezek mind last gen címek, ha már te azt mondod a RDR2-re Ráadásul ebből szerintem csak a Last of Us Part 2 gyönyörű, komplexnek meg az sem igazán komplex (nem OW). Na jó, az AW 2 is jól néz ki, meg a Forbidden West is, de ugye az utobbi is fut PS4-en is....
Koncsik: ebben biztosan igazad van Idő/pénz sincs elég sosem...
"In God we trust. All others must bring data"
-
negyven2
veterán
És vannak is 60+fps-es játékok! De ennek ára van. Eztért hoztam fel az RDR2-őt, mert ott is lehetett volna 60fps PS4/One-on, de akkor valószínűleg ott a látvány, fizika, háttérszimuláció marad nagy része maradt volna X360/PS3-as szintű.
Minden hardver esetén vannak korlátok, amiket még szuper optimalizáció mellett sem tudsz megkerülni. Persze sok dolgot le tudsz úgy butitani, egyszerűsíteni, ami alapvetően nem tűnne fel, és ekkor meglehet a 60fps úgy, hogy baromi jól néz ki. De ezek egy része kb. olyan mintha egy "csúnya személyre 6 tonna sminket raksz" (jól néz ki, de valójában ne akard tudni, hogy mi van alatta).
El kell fogadni, hogy ha ki szeretnéd hozni a maximumot a jelenlegi UE5-ős engine-ből, akkor a mostani konzolok kevesek hozzá. És itt a tényleges maximumot kell érteni, nem csak a tudása egy részének a maximumát. Mert ugye a preview-uk azt írják, hogy ez az első UE5-ös játék, ahol látszik, hogy mindent ami jelenleg egy konzolon ki lehet hozni egy UE5-ös játékből, azt a Hellblade 2 kihozta."Fact. Bears eat beets. Bears. Beets. Battlestar Galactica."
-
negyven2
veterán
De pont ez a lényeg/gond. Hogy vannak esetek amikor az alacsony felbontás és a csúnya grafika se elég ahhoz, hogy a 60fps meglegyen! A stabil 60fps-el képfrissítéshez, kell egy bizonyos CPU erő is. Ha ez nincs meg (mert inkább valami más játékdizájnelemre fordították azt), akkor nem lesz meg a 60. Ráadásul ezt már ezen generáció elején is sok fejlesztő elmondta, hogy ha úgy alakul, akkor előbb áldozzák be a magas képfrissítést és felbontást, mintsem, hogy a tervezett játékmechanikán butítsanak.
Megint RDR2 cross példa. Ott pl. meg lehette volna oldani, hogy aláraknak egy AC1 szintű fizikai/AI/world behavior motort. Az így felszabadult CPU erőforrásokat meg a magasabb fps-re szánták volna (ami nem lett volna így se 60, mert ott a HDD is elég erősen visszafogta volna dolgokat).
Múltkor volt a PS topikban, hogy nem fejlődnek a játékok szinte csak grafikában, na ha tényleges fejlődést akarsz nem csak grafikában akkor annak pl. ilyen ára is van."Fact. Bears eat beets. Bears. Beets. Battlestar Galactica."
-
Wesder
félisten
-
negyven2
veterán
No sh*t! Egy PS4/one-os játék egy sokkal erősebb PS5/X|S konzolon tartani bírja a stabil 60fps-t Hogy mik vannak és hol tart már ma technika . Főleg egy Death Stranding esetében, ahol maga a világ lényegében 0 interaktivitást mutat fel!
De a viccet félretéve. persze, hogy egy jelen generációs konzol, egy prevGen címet jobban tudna futtatni. De én nem erről "beszélek", hanem, hogy ott akkor annyit bírt ez (amúgy a DS az 30fps-es volt mind Ps4-en, mind PS4 Pro-n és csak PS5 esetében volt 60fps).
Igen, én is olvastam olyanokat, hogy igazából a mai konzoljátékok esetében már igazából nincs is szükség CPU-ra, mert mindent GPU-val oldanak meg (ott is pont a Zelda-t hozták fel).
De valóság az, hogy ez úgy ahogy van, baromság! Amúgy picit így gondolkodtak a One/PS4 generáció esetében, és ezért került beléjük Jaguar egység. Csak időközben kiderült, hogy a GPU-k sok dologban nem tudják helyettesíteni a CPU-t.
Az, hogy te nem láttál fejlődést a CPU-hoz köthető dolgokban az azért van, mert mint mindig a grafikai fejlődést sokkal könnyeb észrevenni, mint a háttérszimulációs dolgokat. RDR2 óta te láttál annyira komplexen és élően működő, reagáló open world világot?
De, hogy az egész téma elejére ugorjak vissza. Nem tudjuk, hogy miért lesz 30fps a Hellblade 2, lehet tippelni, de nem látunk még magunk a játékot, és nem tudhatjuk, hogy mi eszi ott annyira a hardvert. Nem biztos az se, hogy sok a CPU heavy dolog. Azt, se, hogy mennyire komoly pl. a geometry detail (pl. nem csak egy sima 1 pixel vastag textura egy faág, vagy fűszál, hanem lehet ki van dolgozva teljesen, mint 3D-s object. De lehet az is amit itt mond mindenki, hogy naplopó tehetségtelen senkik gyülekezet lett az MS alatt az Ninja Theory, akik semennyire sem értenek a fejlesztéshez. Ráadásul ez párosul a hulladék engine-ek királyával a Unreal Engine (ha maradtak volna a Sony-nál, akkor most jöhetne 8K/60-ban a csoda Decima engine-el )."Fact. Bears eat beets. Bears. Beets. Battlestar Galactica."
-
Frod
addikt
"Ahogy a Plague Tale 2-vel sem játszottam a megjelenés óta. Ha jól emlékszem abban is csak 30fps van"
Majd egy éve már tudja a 60-at.
szerk: Bár olyat csinál - és erre a cikk is kitér -, hogy pl amikor egy piacon vagy, akkor a pár méterre lévő npc érezhetően darabosan mozog, de ez mondjuk a játék 1%-a, szóval különösebben nem zavart. (azt meg észre se vettem, hogy a patkányokat is 30-on számolja) 1 hónapja játszottam a kék oldalon, teljesen oké volt.
[ Szerkesztve ]
Do you see the white shadow?
-
negyven2
veterán
Ezt nem rád értem, hanem úgy általánosan a témára
Az a baj, hogy ez a téma nem ilyen egyszerű. oké legyen 60fps! De ha már van 60fps akkor legyen már minimum 1080p (de inkább 1440p) felbontás, hiszen az upscale technológiák (jellemzően konzolon az FSR) ezekből tod jóbb eredményért elérni. De ha már itt vagyunk, akkor azért nem kéne low-poli textúrákat is használni. De ha már magasabba minőségűek a textúrák is (ne feledjük, hogy még mindig 60fps a cél), azért jó lenne a grafikai részletességgel (világban lévő grafikai elemek mennyisége, azok részletessége) is kezdeni valamit, mert azért ez, csak egy erősebb konzolgeneráció már. De igazából ha már itt vagyunk, akkor jó lenne kezdeni valamit a AI, fizikai és úgy az egész világ interaktivitásával is valamit....
És még lehetne sorolni elég sokáig, mire eljutunk oda ismét, hogy igazából bár ezek megvannak de egyébként maga a játék egy nagy sz*r. Mindig az lesz, mert mindig lesz valami amit majd kritizálhatunk. Maximum lesznek olyan játékok, olyan platformon, ahol ezt nem merjük majd hangoztatni (mert komolyabb virtuális fenekberúgást kapnál, mintha kimondtad volna az "N" word-öt.
Igen, írtad, hogy Neked, még ha ezért ronda is lenne a játék, akkor is megfele, ha cserébe van 60fps. Nos ezzel nem tudok és nem lehet vitázni. De attól még ha így lenne, attól még a neten szétszednék a Hellblade 2-öt, hogy csak ilyen rondán tud kinézni ez a játék (ennyire le van butítva), 60fps mellett.
Ez egy ilyen körforgás, ahol túl sokat várunk el egy $500-os, 4 éves hardvertől. Ha kell a fejlődés, akkor elképzelhető, hogy cserébe be kell áldozni a 60fps opciót. Esetleges alternatíva, hogy akkor lesz 60fps mód, de még 2-3 év fejlesztési idő lesz az.
Vagy alapból lesz 60fps minden játék esetében, de akkor komolyabb fejlődést (látható, és nem látható, de érezhető) ne nagyon várjunk egy-egy generációtól. Vagyis maximum annyit fog tudni mint az előző generációban, csak kicsit szebben, de legalább meglesz a 60+ fps.
És még egyszer. Én értem a Te és mindenki más problémáját, de nincs olyan opció nagyon, hogy a kecske is jól lakjon, és a káposzta is megmaradjon (vagyis ahogy már írtam, valahol, de legkésőbb valamikor áldozatott kell hozni).
Vagy pedig évenként, ké évenként jön egy új, erősebb konzol hardver, ami esetében nem lesz ilyen gond."Fact. Bears eat beets. Bears. Beets. Battlestar Galactica."
-
negyven2
veterán
Nem egészen, mert ebben az esetben arra értettem ezt, hogy ha tényleges megadja, a már sokat követelt nextGen élményt. Te is hallottál már ilyet, amikor azt kérdezik, hogy : hol vannak az igazi nextGen játékok, amik teljesen kihasználják a jelen generációs konzolokat? Nos, ha a Hellblade 2 ezt megteszi, megadja ezt az élményt audiovizuálisan, meg játékélményben, akkor is ugyan ennyi lesz-e 30fps miatt panaszkodók aránya.
Zelda effektus kicsit másképpen. Vagyis ha az a 8 óra körüli max játékidő beszippant, úgy mint más játék még sosem, akkor probléma lesz-e ugyan annyi embernél, hogy ezt konzolokon, kvázi "ingyen" csak 30fps-el teheted meg, mint ahánynak most probléma.
Amúgy én nem vagyok a 60fps ellensége meg minden. Én azok köze tartozok akik látja és érzékeli is a különbséget, és szívesebben játszik 60+fps-el, még ha az kompromisszummal is jár számára. Lásd, amit már korábban is írta, hogy én a Sea of Thieves-t, inkább játszom Cloud-ból, mert ott megvan a 60fps, míg One X-en csak 30fps (igaz ott meg sokkal, de sokkal jobban néz ki, hiszen ott 4k-ban a PC-s max grafikát használja)."Fact. Bears eat beets. Bears. Beets. Battlestar Galactica."
-
l.skywalker
Topikgazda
Én csóró is voltam, a legnagyobb értékem egy tornacipő volt, szóval nem állt fenn annak a veszélye, hogy bármilyen gaming hardvert vegyek. De nem sajnálom. Mikor a 4. gyerek született akkor "jöttem vissza" egy X360-al és nekem ez így utólag bevált. Kimaradt ~15 év, még mindig van mit bepótolni
Nem szabad félnem. A félelem az elme gyilkosa. A félelem a kis halál, mely teljes megsemmisüléshez vezet. Szembenézek félelmemmel.