Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • negyven2

    veterán

    válasz pzstm #1257 üzenetére

    Közben kiderült, hogy fake. Pontosabban az AMD fogott egy random render képet és azt rakta be.

    mondjuk a Sony meg megmutatta a Google képkereső első találatát a "PS5 logo" címszóra...

    "Fact. Bears eat beets. Bears. Beets. Battlestar Galactica."

  • negyven2

    veterán

    válasz l.skywalker #1569 üzenetére

    Az RDR2 a felbontást és egy kettő grafikai beállítás kivételével ugyan az. De a generációk közötti különbség szemléltetésére nem jó (RDR1 és 2 már igen).
    Akkor már Forza Horizon 2 jobb példa (főleg azért mert ez a 1-2 éves dolog az "exclusive" játékokra vonatkozik). Ott kettő kiadás elég sokmindenben különbözőt egymástól, a legtöbb esetben a nevében volt ugyan az a játék. Ott látszott a generációs különbség igazán.
    És hiába jött ki a Rise of the Tomb Raider 360-ra azért az a játék elég sok statikus elemel dolgozott még mindig (vagyis ott nem volt akkora fejlődés a 2013-as részhez képest mint egy Forza Horizon és Forza Horizon 2 között)
    GTA V is kijött mindettől generációra, de ott látszott igazán, hogy azt a játékot mennyire visszafogta a prevGen limitációja. Ezt nyilatkozták is a fejlesztők is egy RDR2-es nyilatkozatnál, hogy az a játék hiába jelent meg PS4/One/PC-re az igazából tervezésileg egy prevGen játék maradt, szemben az RDR2-vel amit már erre a generációra írtak (és azt meg majd ez a konzolgeneráció "fogja majd vissza" a következő generáció idején).

    Ugyanis ha visszafelé is adsz támogatást (vagyis egy előző generációs hardver-en is kell hogy fusson), azt vagy úgy teszed meg, hogy a régi gép tudásához igazítod a játékot (vagyis a játéknak futnia kell alap FAT One-on is, és ennek köszönhetően az új gép tudását ki sem használod), vagy pedig annyira lebutítod a Series X játékot, hogy az igazából csak a nevében marad ugyan az (tehát valójában kettő hasonló játékot csinálsz ugyan azon a név alatt, mint a Fh1 és a FH2 esetén). Mert ilyen esetben a butításnál már nem elég, hogy akkor minimum Low-ra veszed a grafikát, hanem belenyúlsz a fizikába/AI-ba és más nem vizuális dologba is.

    Ilyenekre amúgy volt példa korábban, de az még kb. a PS1, PS2-es időkben voltak és gyorsan ki is haltak.

    És még mielőtt itt is előjön az One X elég erős lenne a nextGen-be is dolog... Nnm! Nem lenne erős, mert ott vannak az elavult Jaguar magok, ott van a lassú HDD, ott van a One eléggé elb*szott fejlesztőkörnyezete, de leginkább mert ott van az alap One/One S, ami még az X-et is visszafogja.

    Egyébként szerintem ezt a megoldást azért csinálják mert vagy nem lesznek kész startra az új játékok amik ki is használnák gép tudását, vagy pedig nem érné meg nekik egy max. pár milliós konzolra (is) kiadni azokat ezért várnak 2 évet, hogy legyen több felhasználó.

    "Fact. Bears eat beets. Bears. Beets. Battlestar Galactica."

  • negyven2

    veterán

    válasz Carlos Padre #1710 üzenetére

    A válasz a talán. Ők se tudják még ezt így megmondani, mert nem tudják, hogy milyen játékok jönnek a következő 1-2 évben (Halo-n kívül). Beszéltek arról is ami már korábban is volt itt a téma, hogy mennyire fogja majd vissza a játékokat az, hogy egy 2013-as One képességeit kell megcélozni, mint minimum gépigény.

    És bár volt jópár Cross-Gen játék a 360/One váltáskor azért a legtöbb 360-ra is megjelent ilyen játék nagyon sok kompromisszummal járt.

    Illetve felhozták azt is témának, hogy azért pl. a Hellbalde/Witcher 3 is kapott Switch portot ami jóval gyengébb mint egy alap One, mégis fut rajta, elég sok trükkel.

    "Fact. Bears eat beets. Bears. Beets. Battlestar Galactica."

  • negyven2

    veterán

    válasz Wesder #1712 üzenetére

    Az különbség az, hogy a Switch-re porolt jelen generációs játékok (Witcher 3/Hellblade/Doom... etc.) esetében nincs akkora különbség hardver terén mint amekkora lesz majd az alap One és Series X esetén. Illetve a Switch portok esetén nagyon sok kompromisszum van azért (Hellblade-nél pl. az átvezető azok egyszerű videó file-ok).

    De másképp fogalmazva fogalmazva, az hogy minden exlusive Xbox játék elérhető lesz alap One-on is a következő egy-két évben az egyrészt ugye azt jelenti, hogy a következő pár évben exclsusive-ok tekintetében akkora fejlődésre nem kell számítani (technikailag). Vagyis simán lehetnek majd akkora különbségek látvány tekintetében mint pl. ami egy One X-es Witcher vagy Wolfenstein-nél van (20/540p vagy akár 360p).
    És ez ugye oda vissza fog működni, vagyis valószínűleg az alap konzollal rendelkezők elég gyatra grafikát/fizikát kapnak, az X tulajok csak gyatra fizikát, a Series X-ek pedig bár kapnak azt amit a gép tud, de azért látszani fog, hogy azért több is lehetne, ha nem lenne támogatva a One, mint fejlesztési platform.

    Persze ez kiküszöbölhető részben úgy, hogy ha minden ilyen játékból (mármint azokból ami ki is használná az új gép gyorsabb CPU tudását és SSD-jét) lényegében kettő külön verziót csinálnak.ami némely esetben akár kettő hasonló játék lesz csak.

    Ugye a Sony nyilatkozott arról, hogy igen, lesznek olyan játékok is amik kizárólag PS5 -re jönnek és lesznek olyanok is PS4-re is elkészülnek. Vagyis exclusive-ok tekintetében, Sony oldalon lesznek olyan játékok amik megmutatják azt, hogy igazából miért is érné meg váltani, miben lesz több a következő generáció.

    Viszont ne felejtsük el, hogy nem tudjuk, hogy milyen játékokat akar megjeleníteni az MS a következő egy-két évben (A Halo és a Forza kivételével amiből a Halo esetében eddig is lehet tudni, hogy CrossGen lesz). Vagyis lesz-e olyan játékuk aminél nem tudnák megoldani azt, hogy ne legyen szűk keresztmetszet az, hogy az adott gépen van egy elavult Jaguar SoC, és egy lassú 5400RMP-s HDD. Nagy valószínűséggel nem lesz ilyen játék, azért csinálják meg ezt (kivéve ha két külön játékot csinálnak ugyan azon a néven, és közel ugyan olyan felépítéssel).
    illetve az se szabad elfeledni, hogy ez csak az (belsős?), exclusive-okra vonatkozik. Vagyis a multiplatform (vagy külsős exet készítő?) fejlesztők nyugodtan kihagyhatják ezt a szisztémát, és csak az új generációra fognak majd fejleszteni.

    És végül azért megemlítem, hogy szerintem ennek a támogatásnak a kitolásának a legnagyobb problémája valójában az, hogy azt sugallja, hogy miért váltsak új konzolra amikor minden platform exclusive játék jön még legalább egy-két évig (függetlenül attól, hogy a játéklistája a legtöbb ilyen embernek kimerül a Fortnite/Fifa párosban). És ez a mai bulváros Social Media által elégé átszőtt, megfertőzött világban, ez egy nagyon komoly handicap az Xbox-nak (mivel nagyon sok casual user nem néz utána a dolgoknak és csak azt szajkózza amit az infuencer-ek, mert a bulvár gamer-ek mondanak/írnak.

    Moby: Ezt a dolgot konkrétan megemlítették az E3-as bemutató videóban, hogy ez igen így fog működni itt is.

    [ Szerkesztve ]

    "Fact. Bears eat beets. Bears. Beets. Battlestar Galactica."

  • negyven2

    veterán

    válasz mike1334 #1723 üzenetére

    Nem hiszem, hogy az Xbox One szériát csak egy-két évig fogja támogatni az xCloud. Streaming esetén nincs szükség nagy hardvare-re, hiszen még egy belépő szintű telefonon is "simán" működik. Úgyhogy 100%, hogy Matt Booty se arra gondolt amikor megírta azt, hogy a következő egy-két évben nem lesz Xbox Series X exsluvie játék.

    Még mindig azt valóm, hogy azok a játékok amik ténylegesen megmutatnák az új Xbox erejét, azok még nem vannak olyan állapotban, hogy premier játékok legyenek. Amik meg jönnek azokat meg valószínűleg úgy tervezték meg, hogy még ezen a generáción is el fog futni (pontosabban, hogy menjen One/One S-en).

    "Fact. Bears eat beets. Bears. Beets. Battlestar Galactica."

  • negyven2

    veterán

    válasz Wesder #1726 üzenetére

    Amúgy vagy egy olyan ismerőm akik bár sok játékkal játszik, de a legtöbbet inkább mindig az aktuális Fifa-val, és ő mondta, hogy tavaly nagyon sok kizárólag Fifa-s ismerőse váltotta le végre a 360-át One-ra vagy PS4-re, mert a Fifa 20 már nem jött ki előző generációra.

    "Fact. Bears eat beets. Bears. Beets. Battlestar Galactica."

  • negyven2

    veterán

    válasz Wesder #1731 üzenetére

    Szerintem pont a Hellblade 2 lesz az a játék ami már nem fog natívan One-ra megjelenti (vagyis az elkövetkező 1-2 évben). Eleve mondta is Phil, hogy a játék még nagyon korai fejlesztési állapotban van.

    "Fact. Bears eat beets. Bears. Beets. Battlestar Galactica."

  • negyven2

    veterán

    válasz l.skywalker #2028 üzenetére

    Az IGN kézenfogva a GameStar-al valóban az "újságírás" hulladék kategóriáját képviselik.

    Viszont ez a cikk valójában a Bloomberg-en jött ki, ami azért nívósabbnak számít (de gondolom benne van a cikkben forrásmegjelölés).

    [ Szerkesztve ]

    "Fact. Bears eat beets. Bears. Beets. Battlestar Galactica."

  • negyven2

    veterán

    válasz l.skywalker #2042 üzenetére

    A részvényesek szempontjából, nem hinném, hogy úri hóbort lenne ha az Xbox (és vele együtt a gaming), és hogy simán elnéznék azt, hogy csak viszi a pénzt. Persze benne van az, hogy időt adnak neki a felfutáshoz, de szerintem ha ennyi idő után (egy komplett generáció, sőt!), nem termelt volna nyereséget, akkor simán megváltak volna tőle. De ugye a generáció elején amikor a sajtó szerint "nagyon rosszul teljesíttet a PS4-el szemben" is a valóság az MS részéről az volt, hogy nyereséges az Xbox üzletág. Vagyis nem valószinü, hogy csak a pénzt viszi ki a cégtől (eleve nyereséggel árulták a Xbox One-t bár az X-et lehet már nem).

    A Nintendo-t nem kell félteni, mert őnekik annyi tartalékuk van, hogy simán kibírták volna "bukót" volna a Switch és a következő egy két konzoljuk is.

    A Sony esetében, bár éves szinten a PS üzletág az aminek köszönhetően nem veszteséges, de igazából a PS nélkül is azért maradt még azon kívül is olyan területük, ahonnan pénz jönne.

    Ettől függetlenül, azért ha megteheti a Sony akkor az XsX alá fog menni árban, ez nem kérdés. Azért egy konzolgeneráció elején az ár is sokat számított mindig.

    "Fact. Bears eat beets. Bears. Beets. Battlestar Galactica."

  • negyven2

    veterán

    válasz hombre[EU] #2388 üzenetére

    Nem biztos, hogy csak Cloud Base technology kell majd hozzá, hanem elég lehet erre majd az AMD SoC. Nemrég jött ki egy Eurogamer cikk pont egy ilyen technológiával.

    In Theory: Could the next-gen Switch use Nvidia DLSS AI upscaling?

    Ugyanis ha egy Tegra X1 képes ilyesmire akkor a sokkal erősebb XsX/PS5 esetében is megoldható lehet.

    [ Szerkesztve ]

    "Fact. Bears eat beets. Bears. Beets. Battlestar Galactica."

  • negyven2

    veterán

    válasz 3L1T3 #2514 üzenetére

    Ráadásul a DF videóban meg is említették, hogy a SoD2 esetében nem is optimalizáltak semmit, hanem lényegében a One X verzió futott Series X-en.

    "Fact. Bears eat beets. Bears. Beets. Battlestar Galactica."

  • negyven2

    veterán

    válasz l.skywalker #2722 üzenetére

    Alapvetően ahogy olvasgattam ezen témákban, abból nekem az jött le, hogy a 4K/8K viszonyaltban sokkal nehezebb észrevenni a különbséget, javulást, mint 1080p/4K tekintetéébe. Vagyis egy 4K-s tartamalom sokkal jobban mutattat egy 8K-s kijelzőn, mint egy 1080p 4K-s kijelzőn.

    Egyébként a mostani Pro/X gépek, csak másodsorban szólt a 4K-s felbontásnak (kommunikáció, marketing szinten persze ez volt a legfontosabb), hanem inkább az erősebb GPU által a fejlesztöknek adott plusz lehetőségekről szolt. Amivel viszont annyira nem tudtak élni az alapgépek miatt. Itt főleg a GPU-ra írt tehermentesítő megoldásokra gondolok, amiket a Pro/X gépeken sokkal könnyeben meg tudtak tenni.

    Egyébként az sX/PS5 exkluzívok tekintetében a SSD közti különbség mellet a két cég az exkluzívokhoz való hozzáállása is különbség lesz. Ugye tudjuk, hogy a Sony nem igazán tervezi kiadni az exclusive játékait PC-re, szemben a MS-el. Ezért elviekben ők exkluzívok tekintetében, tényleg ki tudják majd használni az SSD brutális teljesítményét. MS oldalon viszont ott van az, hogy mivel a játékok jönnek PC-re is, ezért azoknál már az alap tervezéskor ugyan-úgy számításba kell venni a fejlesztöknek azt, hogy ennek a játéknak bizony futni kell majd akár olyan PC-n is amiben a játék majd HDD-röl fut (rosszabb esetben akár laptop HDD-röl). Persze megcsinálhatják azt, hogy csak olyan háttértárra lehessen telepíteni a játékokat, ami megfelel egy bizonyos minimális kritériumoknak, de nem hinném, hogy ezt meglépik.

    És ugyan ez vonatkozik a multiplatform fejlesztőkre is, hiszen hiába vannak most tárhely tekintetében, hatalmas előnyben, az érkező konzolok, a PC-vel szemeben (és most tekintsünk el attól, hogy PC-n is vannak olyanok akik már most ilyen legalább gyors SSD-t használnak, azért a nagy többség még most is HDD-re rakja a játékait).

    Persze ez az eset csak akkor áll fent, ha ténylég ki akarják aknázni a sX-ben lévő SSD által adott előnyöket.

    [ Szerkesztve ]

    "Fact. Bears eat beets. Bears. Beets. Battlestar Galactica."

  • negyven2

    veterán

    válasz hombre[EU] #2724 üzenetére

    Ezért írtam, hogy akkor megadnak minimális dolgokat. Pl. hogy csak olyan SSD-re lehet telepíteni akinek az olvasási sebessége 500MB/S (vagy akár a 2.4GB/S).
    Kérdés, hogy ezt bevallják-e a kiadók/fejlesztők (ha fejlődést akarunk, akkor muszáj lesz).

    "Fact. Bears eat beets. Bears. Beets. Battlestar Galactica."

  • negyven2

    veterán

    válasz l.skywalker #2843 üzenetére

    "Both projects will be set within the same franchise - which, as yet, is unstated. One will be the studio's next AAA multi-platform release. The other is a "smaller-scale project"."

    Vagyis mivel multiplatform játékok lesznek, így egyrészt talán cáfolható a Sony felvásárlásos pletyka, másrészt meg meg, hogy kivel borulnak össze, az csak a pénztől függ (ki veszi a marketing jogokat).

    Persze multiplatform-ba elképzelhető, hogy multiplatform alatt azt értik, hogy PS+PC...

    [ Szerkesztve ]

    "Fact. Bears eat beets. Bears. Beets. Battlestar Galactica."

  • negyven2

    veterán

    válasz l.skywalker #2845 üzenetére

    Vagy mindenkit átvernek és csak Atari VCS, Soulja Boy Console és Ouya-ra jön :DDD

    Amúgy meg

    Xbox Series X graphics source code stolen and leaked online

    "Fact. Bears eat beets. Bears. Beets. Battlestar Galactica."

  • negyven2

    veterán

    válasz hombre[EU] #2847 üzenetére

    Ahogyan olvastam nagyon semmit, de azért még próbálkozhatnak valamivel (hogy mivel az passz).

    "Fact. Bears eat beets. Bears. Beets. Battlestar Galactica."

  • negyven2

    veterán

    válasz gduck #2880 üzenetére

    Ezek Xbox One/S/X-hez vannak, és USB3-on keresztül csatlakoznak a konzolhoz.
    Az SX-hez egy, egyedi csatlakozással ellátott, speciálisan az SX-hez tervezett külsős NVMe SSD lesz, amit a Seagate gyárt az MS részre.

    wesder: Elvileg az SX-es bővítő SSD az hivatalos MS termék lesz, csak a Seagate a gyártója. Vagyis ez nem biztos, hogy licencet termék lesz, mint ezek.

    [ Szerkesztve ]

    "Fact. Bears eat beets. Bears. Beets. Battlestar Galactica."

  • negyven2

    veterán

    válasz hombre[EU] #3366 üzenetére

    Mondjuk ez még mindig csak az ideális gépigény, mert minimum és az ajánlott az maradhat HDD (függetlenül attól, hogy valószínűleg elég vacakul fog futni). Vagyis nagy változásra nem igazán számítok még, amíg PC-n se lesz kötelező egy SSD a játékokhoz. A másik meg a jó öreg dolog, név szerint az, hogy hajlandó-e a fejlesztők nag része foglalkozni és kihasználni a most kapott lehetőségeket.

    "Fact. Bears eat beets. Bears. Beets. Battlestar Galactica."

  • negyven2

    veterán

    válasz Wesder #3378 üzenetére

    Reálisan nézve ez az opció MS exkluzívok esetén még járható út is lenne, de de egy third party multiplatform cím esetén már nem biztos, hogy megcsinálják. Bár ahogy nézem a Steam külön nem részletezi, hogy az átlagos gépben lévő 1TB+ háttértár esetén az vajon HDD, SSD vagy a kettő együtt, de nagy valószínűséggel a játékosok többsége még mindig HDD-re telepít játékokat (mégha sz*rul is fut).

    "Fact. Bears eat beets. Bears. Beets. Battlestar Galactica."

  • negyven2

    veterán

    válasz Wesder #3381 üzenetére

    Azért most arról a PC-s platformról beszélünk, ahol már az is probléma, ha egy adott játék nem támogatja a lassan 11 éves Windows 7-et. Itt igazából a fejlesztői, de inkább kiadó kényszer van, hogy egy adott játéknak a lehetőségekhez képest minél szélesebb vásárlókört biztosítsanak. És ebben sajnos benn van, hogy figyelembe kell venni HDD-s tulajokat is. Ezért írtam a korábbi hozzászólásomba azt, hogy ha a játékipar és felhasználók fejlődést szeretnének látni, akkor annak az egyik akadálya a HDD "lassúsága" lesz a következő generációban.

    De ugye Series X exek esetében még vagy két évig ott lesz szűk keresztmetszetnek a One/ One S/ One X.
    De ettől függetlenül még ott van a fejlesztői hozzáállás, hogy mennyien lesznek hajlandóak kihasználni pl. a DualSense képességeit, vagy a a PS5/Series X különálló hangprocesszorait. És, hogy ha ezt ki is használják, akkor az azzal járó előnyöket a felhasználók hány százaléka fogja észrevenni, értékelni.

    Pl. hiába lesz egy PS4 erősségű a Tempest Engine a PS5-ben ha a játékosok döntő része úgy is TV-n keresztül hallgatja a majd SpiderMan 2 hangjait. Vajon észreveszi-e azt, hogy egy félig üres kuka mellet elsuhanva, az olyan valósághű hangot ad majd ki, mintha ha csak ott lenne :DDD .

    "Fact. Bears eat beets. Bears. Beets. Battlestar Galactica."

  • negyven2

    veterán

    válasz vg #3410 üzenetére

    Azért ezt így én nem jelenteném ki. Nagy valószínűséggel , azért az közismert tényszerűség, hogy a mai átlag AAA játékfelhozatal futtatására képes PC-k aránylag kis része azok amik kihasználják a játékok maximális grafikai teljesítményét. Ezekben a gépekben valószínűleg már játékfuttatásra is valamilyen SSD-t használnak. De ez ugye kis része a felhasználóknak. A többségük általában beéri a közepes minimális, vagy akár a minimális alatti szinttel. Ezeknél inkább jelező a teljes háttértár inkább HDD alapú. Esetleg az OS-nek van egy SSD fenntartva.

    De ott a másik figyelembe vehető dolog is, hogy az előre összerakott PC-k (amik a piac nagy részét képzik), nagyon nagy részében HDD alapú a tárhely. Kb. a 350k, 400k Ft felett gépeknél kezd előtérbe jönni az SSD, de ot is megvan még a HDD (direkt rákerestem jó pár hazai és külföldi webshop "Gamer" összeállítására.

    Az meg igaz, hogy nem ma, de már tavaly is simán összerakható volt egy SX/PS5-nél többször erősebb PC-t is. Más kérdés, hogy az ilyen gépek árából simán kijön egy SX, egy PS5 egy Switch, és még maradna is pénz egy alap laptopra, meg egy közepesen jó TV-re.

    "Fact. Bears eat beets. Bears. Beets. Battlestar Galactica."

  • negyven2

    veterán

    válasz Wesder #3400 üzenetére

    Bár konkrét fejlesztői nyilatkozatok az NDA-k miatt még nincsenek, de azért többen azért annyit elmondtak, hogy igazából nincs igazán különbség a "lassú" 2,4|4,8GB/s-os SX és a 5,5|9,8GB/s-os PS5-ös SSD között. Igen hogy duplája az elméleti maximális olvasási sebsebég, de már a 2,4GB/s is brutálisan gyors, (HDD-hez képest meg még inkább).

    De ahogy te írtad, hiába a gyors SSD, ha kvázi a játékokat ugyan-úgy "HDD-re is meg kell tervezni" (vagy akár egy átlag 500-600MB/s PC-s SSD-re).

    Viszont az itt az igazán nagy kérdés, hogy hogyan fogják kihasználni már a tervezésnél ezt a lehetőséget.

    Itt van pl. ez a videó, ahol igazából az RDR2-be lévő volumetrikus felhők minőségét mutatja be, de azt is látni benne, hogy milyen gyorsan tölt be az alatta lévő tájat is. És bár ez egy PC-s videó, de aki csinálta az egy közepesnek mondható PC-n, HDD-ről futtatva csinálta. És úgy ezt a játékot egy 5400-as laptop HDD-re lett tervezve (igaz vagy 8 évig tették ezt :D).

    "Fact. Bears eat beets. Bears. Beets. Battlestar Galactica."

  • negyven2

    veterán

    válasz Beniii06 #3427 üzenetére

    Hiába 6TF-os a One X, aminél bizony valóban 2TF-el kisebb a Lockhart (már ha tényleg létezik). Már mint sima matematikai elvek 6 - 4 az tényleg kettő, illetve 6 nagyobb mint 4. De ez kb. ennyiben lesz igaz.

    Ugyanis a Lockhart már teljes új hardveres alapokra építkezni. Vagyis a 6TF-es One X-nél sokkalta erősebb lesz (ha lesz). Igen az igaz, hogy ez egy 1080p/1440p-s konzol lesz, de ez igazából azokra a játékokra kell érteni, amik majd Series X-en natív 4K-ban fognak menni.

    De másképp bemutatva: Azok a játékok amik CrossGen-ben jönnek majd ki (legyen exclusive, vagy third-party), azokat a feltételezett Lockhart legeslegrosszabb esetben is max ugyan-úgy futaja majd mint One X-en. De igazából, minden One X-es játék sokkal jobban fog futni. A CPU része vagy nyolcszor erősebb, a háttértár itt is ugyan olyan SSD-nek kell lennie mint Series X-en, vagyis vagy 40-szer gyorsabb is lehet. a GPU bár TF számban elmaradt, de technológia szinten, sokkal fejeltebb annál.

    És végül ha jön is ez a gyengébb konzol, akkor az is ugyan úgy az Xbox nyolcadik generációs konzolcsaládjához fog tartozni, ergo azzal a következő generáció végéig fog tudni a legújabb játékokkal játszani, natívan!

    "Fact. Bears eat beets. Bears. Beets. Battlestar Galactica."

  • negyven2

    veterán

    válasz KRoy19 #3420 üzenetére

    Alapvetően a még nem tudjuk, de pl. olyasmit lehetne elképzelni, hogy egy open world játékban lévő épületek nem csak díszletek, hanem töltőképernyő (legyen az akár interaktív is) nélkül minden szoba bejárhatóvá válik.

    De mint minden konzolgeneráció váltás esetén, igazából ezek az újdonságok nem nekünk szolnak, hanem a fejlesztöknek akinek a munkáját könnyíted meg így. SSD esetében pl. nem kell matekozniuk azon, hogy hogyan oldják meg a különböző dolgok betöltést úgy, hogy az ne tűnjön fel neked. Ugyanis egy HDD esetében magánál a játékok tervezésekor bele kell kalkulálni azt, hogy mivel az egy alapvetően mechanikai eszköz amiben a HDD tányérain akár összevissza is elhelyezkedhetnek az adatok, így azt alapesetben nem mindig fogja kellő gyorsasággal beolvasni. Erre találták ki azt, hogy akkor ugyan azt az adatott többször is elhelyezik a fájlok között (egyébként tényleg érdemes megnézni a PS5 bemutatóját, ahol ezt elég szépen megmutatja Mark Cerny).

    PC-s (és jelengenerációs konzolok esetében), pedig te hiába használsz már SSD-t a játékok futtatására, a fentebb taglalt tervezési öszvér megoldások ugyan-úgy megvannak, csak mivel ezek az egységek már önmagukban is sokkal gyorsabb olvasást és azonnali véletlen elérést biztosítanak, így persze érezhetően gyorsabbnak tűnik minden, de attól még a tervezési megoldás ottmarad. Ez mondjuk a konzolra kötött SSD-k nél a leglátványosabb, ahol igazából legjobb esetben is maximum kétszer, háromszor gyorsabb töltenek be a játékok, pedig maga az SSD hardvere elviekben sokkal többre is képes.

    És itt jön (jönne???) képebe az a lehetőség, hogy a Series X/PS5 esetében már nem kell azon agyalni, hogy a behívni kívánt adat, hogy van, mert azt bárhonnan "azonnal" be tudja tölteni a memóriába. És ez csak az az opció, hogy csak megcsinálják a játékot. Ha veszik rá majd a a fáradságot akkor meg tényleg az lesz, hogy töltőképernyő, fast travel animációk nélkül játszhatjuk a jövő játékait.

    wesder: pontosan :D

    [ Szerkesztve ]

    "Fact. Bears eat beets. Bears. Beets. Battlestar Galactica."

  • negyven2

    veterán

    válasz oriic #3551 üzenetére

    Az biztos, hogy ez nem túl gyakori megoldás marketing exkluzív címek esetén...

    "Fact. Bears eat beets. Bears. Beets. Battlestar Galactica."

  • negyven2

    veterán

    válasz Crytek #3636 üzenetére

    Valamiért most is ugyan azt csinálod, ami miatt a legtöbb oldal fórumrészlegéről állandó jelleggel küldenek el téged melegebb éghajlatra az ott lévők. Mondjuk nekem is az eddigi legbunkóbb megnyilvánulásod az a karácsonyi kirohanásod volt, főleg az a része, hogy bár neked kellet volna az a felajánlott játék, de csak azért, hogy benne legyen a gyűjteményedbe, de amúgy nem fogsz vele játszani (mint ahogy már korábban is leírtad, hogy a játékgyűjteményeid nagy részével nem is fogsz, csak azokat nem random sorsolásban kaptad volna).

    De, hogy On is legyek. Igaz, hogy 300 Ft/1€/1$-ért nincs más szolgáltató, aki ennyi és ilyen játékot ennyiért adna havonta. Viszont azt is érdemes figyelembe venni, hogy a megállapításaid nagy részét, ne az egyszemélyes közvéleménykutatásod alapján szűrd le. Ahogy már leírták előttem is, a Microsoft a Game Pass rendszerrel ebben a generációban alapvetően a terjesztési fázisban van, vagyis most a felhasználókat szedi össze, győzi meg őket, hogy használják ezt a szolgáltatást. Igen ezért van az, hogy sokan kapnak lehetőség újra arra, hogy 300Ft-ért ugorjanak be a szolgáltatásba. Viszont itt is, mint pl. a Gold előfizetés esetében a felhasználok valószínűleg elég kis része az aki ilyen módon használják a rendszert (illetve, csak ilyen akciók miatt csinálnak új profilt). Bár az köztudott, hogy te nem tartozol közéjük, de a Gold/Game Pass/Ultimate előfizetésért a nagyon nagy többség, valamilyen teljes árat fizet (havi, fél éves , éves). És igen, szerintem még itthon se sok egy Ultimate-ért havi 4190 Ft, vagy egy Game Pass-ért havi 3000 Ft (az éves 6000 Ft-os EA Access-röl meg nem is beszélve).

    Amúgy a Game Pass-t és a többi hasonló szolgáltatást (Origin Premium, uPlay Plus), részben leginkább a hozzád hasonló felhasználók miatt hozták létre (nem hajlandó kifizetni a a már kb. 15 éve standard 60$-os árat egy játékért), az alkalmi játékosok miatt akik főleg eddig Free2Play játékokkal játszottak, illetve - ez inkább konzolon igaz - , a használt piac visszaszorítására.

    Egyébként egy tegnapi példa, kis felvezetéssel. GTAO-ban voltunk és betalált minket egy h*lyegyerek. Alig lehetett lelőni, de, ő szó szerint pontot lőtt folyamatosan. Ilyenkor ha meg tudjuk megnézzük a profilját az illetőnek. Ott volt egy érdekesség. Az illetőnek 17 éve van aktív Gold élőfizetése, de csak ~2800G-je volt. Játéki közül semmi se volt kimaxolva, de 360 játékai közül az ismertebb egy CoD 2, egy GTA IV meg egy-két Kincet játékon kívül pár noname arcade cím. One-ra, egy Horizon 2 meg egy GTA V. Ezeken kivül meg appok szerepeltek még a Achievement listáján.

    Nos ezt a kitérőt, azért hoztam fel, hogy egy megmutassam, hogy valakinek hiába van pl 17 éve Gold élőfizetése, azt igazából nagyon nem használta (max 360-on az appokhoz). Illetve a másik lényegesebb, hogy itt is megmutatkozik az a pár éves felmérés, hogy a konzolfelhasználók elég nagy részének, a konzoljuk pályafutásnak ideje alatt csak pár játékkal játszanak (tavalyi történet, mikor fültanúja voltam egy pár beszélgetésének a szegedi MM-ban, ahol is a férfi eldöntette, hogy egy CoD Ghost-ot vesznek a gyereknek, mire az nő mondta, hogy minek, mikor úgy is van neki már három játéka otthon! ).

    Na pl az ilyen esetekben és az ilyen embereknek pl. ideális teljes áron egy Game Pass. És elhiheted, hogy nagy valószínűséggel ezekből van több, mint belőlünk a semi-szakértökből itt, és az ehhez hasonló "szakmai" oldalak látogatóikból.

    "Fact. Bears eat beets. Bears. Beets. Battlestar Galactica."

  • negyven2

    veterán

    válasz Wesder #3638 üzenetére

    Azért a PS Now, még a bővítés előtt is azon országokban volt elérhető, ami a PS4 eladások 70+ százalékát adta (a Game Pass meg szinte mindenhol elérhető volt induláskor).

    pzstm: Azért mind a Spotify, de főleg a Netflix, még mindig részben befektetői pénzen él (pontosabban, hogy mindkettő a méretükhöz képest minimális nyerseséggel üzemelnek). Amit megtehetnek igazából, mert mindkettő még növekedési pályán van most is (nemrég volt hír, hogy a Netflix egy ideig többet ért mint a Disney).

    "Fact. Bears eat beets. Bears. Beets. Battlestar Galactica."

  • negyven2

    veterán

    Egyébként érdekes, hogy ebből a felsorolásból hiányzik a Rockstar Games. Meet hiába tartozik a Take-Two Interactive alá, mindig is saját maga adta kia játékait. Viszont másik kettő Take-Two cég ott van a listán, a 2K és a Private Division...

    Lehet, hogy semmit nem jelent, de azért érdekes. Valószínűleg azért nincs ott mert hivatalosan nincs fejlesztés alatti játékokuk amit be szeretnének jelenteni.

    Vagy pedig az érkező játékaik PS5 exclusive-ok lesznek

    "Fact. Bears eat beets. Bears. Beets. Battlestar Galactica."

  • negyven2

    veterán

    válasz hombre[EU] #4121 üzenetére

    Erre lehetne azt mondani, hogy PC-n még rosszabb a helyzet, hiszen ott megteheted azt is, hogy 15fps-el játssz a 144fps-es játékossokkal. Persze ez most egy túlzó példa, de ott nincs semmi megkötés ilyen szempontból, mint konzolon ahol ha meglépik a crossgen multit, akkor így lesz kb. 3 fajta játékos csoport.

    "Fact. Bears eat beets. Bears. Beets. Battlestar Galactica."

  • negyven2

    veterán

    válasz wjbhbdux #4122 üzenetére

    Bár gondolom tisztában vagy azzal, hogy nem igazán lehet összehasonlítani egy dedikált PC-s GPU-t egy direkt egy adott konzolba tervezett, lényegében "egyedi" hardverrel. Amiben össze tudják hasonlítani őket, az egyrészt a felépítésüket hasonlítják egy adott PC-s elemhez, másrészt pedig az adott játékok futási sebességből vonnak le következtetéseket, illetve ugye a Tflops alapján. Ez alapján a One-ban lévő GPU-t egy 750 Ti-re hozták ki, a One X-ben lévőt egy 1070-re, a SX-ben lévőt meg egy 2080 Ti-re becsülik, de ez utóbbi esetben még az SX-ben van erőforrás a RT-re.

    "Fact. Bears eat beets. Bears. Beets. Battlestar Galactica."

  • negyven2

    veterán

    válasz Def26 #4130 üzenetére

    Optimalizálás. A multiplatform játékok, már nagyon régóta nem az adott gépre fejlesztik, hanem megcsinálják, úgy hogy mindegyiken fusson, működjön, majd azt hozzáigazítják a konzolokhoz. Régen, még a 360-as idők előtt, de főleg a PS2-es időkben és előtte, még elfogadott volt, hogy bár ugyan az a játék volt, de más volt a grafikus motor, a hang, és sok más dolog is. Lényegében megírtak mindegyik konzolhoz külön. Manapság, meg megírják a játékot, ami ugyan úgy néz ki és ugyan úgy működik mindenhol (engine, mechanika, irányítás), csak max. a felbontás, frame rate, grafikai opciókban különböznek.

    Vagyis egy BF-et nem fognak háromszor külön lefejleszteni, a PC/Xbox/PS-re mert se gazdaságilag, se fejlesztésileg nem érné meg. Ez viszont azzal jár, hogy igazából nem is nagyon használják mi a konzolok valós tudását (talán a Rockstar igen, vagy legalábbis ők az egyik olyan csapat aki legalább próbálkozik). A valós tudás kihasználásra ott vannak az exclusive-ok. Illetve gép kihasználás tekintetében Xbox-on csak lennének).

    A Valhalla esetében ahogy írtam már a One-os témába, valószínűleg az AnvilNext 2.0 a ludas a dologban. Pontosabban elképzelhető az, hogy a Ubi nem igazán szeretne már plusz fejlesztést végrehajtani az core engine-en, egy CrossGen cím esetén. Nagy valószínűséggel már készül az új konzolokra optimalizált engine-jük, és inkább azt fejlesztik.

    Amúgy az ilyenfajta engine bottleneck PC-röl igen régóta ismert tényező. Két példa gyorsan GTA IV és Crysis. Ezeknél nem az van, hogy modern gépen rosszul futnának, hanem inkább az, hogy amennyivel gyorsabbak, erősebbek a mai PC-k, annyival nem futnak gyorsabban ezek a játékok (pl. hiába 10-szer gyorsabb egy mai gép, mint egy 10 évvel ezelőtti, attól az a játék azonos beállítások mellet nem biztos, hogy 10-szer gyorsabban is fog futni).

    "Fact. Bears eat beets. Bears. Beets. Battlestar Galactica."

  • negyven2

    veterán

    válasz Beniii06 #4131 üzenetére

    Te mostanában vettél One X-et, hogy ennyire hangoztatod, hogy aki most vesz konzolt, az vegyen inkább One X-et?

    Mert már leírtam, hogy a 4K, 60/120fps csak egy adat. Elviekben még egy 360 is képes lenne 4K/60fps-re. Igaz ez esetben olyan NES/SNES szintű játék futnának rajta ilyen felbontás, framerate számban.

    A "minden jön One-ra is a következő maximum 2 évben" nyilatkoztat Phil-től, az csak a belsős csapatoktól várható címek esetében lesz így! Külsős csapatok illetve multiplatform címek esetében pedig, majd a fejlesztő eldönti, hogy foglalkoznak-e még a mostani generációval, vagy nem. De ezt is már sokan leírták neked. Persze ahogy 360 esetében, úgy most is még jó ideig támogathatják a külsős csapatok is a One/PS4 párost, de ugye kérdés, hogy milyen játékokkal, és hogy milyen minőségben. Ubisoft esetében a nagy címeik még egy évig kijöttek 360-ra is (AC Rogue/FC4), de utána már a full casual címek jöttek (Just Dance).

    Ugye előző gen váltáskor (360--->One) a nagy ugrás hardver szinten a GPU erőssége és a memória mennyisége (512MB--->8GB) volt. Most a GPU/RAM szinten akkora változás nem lesz (bár az alapgépek esetében a GPU nagy ugrás lesz), hanem most inkább a CPU/storage és az ehhez kapcsolódó I/O műveletek részen lesz nagyon jelentős változás a mostanihoz képest. Vagyis megcsinálhatják a játékokat mindkét generációra, de nem biztos, hogy lesz benn köszönet.

    "Fact. Bears eat beets. Bears. Beets. Battlestar Galactica."

  • negyven2

    veterán

    válasz NyMRooD #4141 üzenetére

    És mi van, hogy a női játékosoknak akarnak kedvezni és valamelyik rom-com filmjéből készül játékadaptáció :DDD...

    "Fact. Bears eat beets. Bears. Beets. Battlestar Galactica."

  • negyven2

    veterán

    válasz l.skywalker #4136 üzenetére

    Igazából, fogyasztói (játékos) szempontból úgy tűnhet, hogy felgyorsult az ipar. Ami abból a szempontból igaz is, hogy a AAA kategóriába éves szinten nagyon sok játék jelenik meg. Viszont fejlesztői, kiadói oldalról ezt úgy tudják megoldani, hogy rengeteg csapat és azon belül ember dolgozik a címeken. Az új AC esetében is 16 csapat dolgozik együtt. Viszont ezt úgy kell érteni, hogy a fő fejlesztő csapatnak számító Ubisoft Montreal (jelenleg 3500 fő dolgozik ennél a csapatnál!) végzi a munka nagyját. Nagy valószinisséggel már a következő 2-3 AC is fejlesztés alatt áll, de azokat másik csapat végzi. Ha majd kijön a Valhalla, akkor majd átállnak a következő címre, és arra koncentrálnak majd jobban.

    Amúgy a AAA kategóriás játékok fejlesztési ideje folyamosan növekszik. Jelenleg egy átlagos AAA játék fejlesztési ideje 3 év, de néha ez is kevésnek bizonyul. Olyan játékokról nem is beszélve mint pl a Sony exclusive-ok, vagy a Rockstgar Games játékai, ahol simán 6-7 éve egy játék.

    És igen ennek a "rövid" fejlesztési időnek köszönhető részben az, hogy nincs idő normális optimalizációnak. meg igazából nem is éri meg, ha a játékosok elenyésző része érzékeny rá. Itt vannak példának azok akiknek annyira nem tűnik fel ha csak 30fps-el (se?) megy egy játék, vagy a 30fps-es játékra simán rányomják a TV olyan képjavító képességeit, hogy a 30-ból csinál 60+ fps-t (és ezzel kapnak olyan input laggot, hogy a betárcsázós netet használó Stadia tulajok is sírva fakadnának :D )

    "Fact. Bears eat beets. Bears. Beets. Battlestar Galactica."

  • negyven2

    veterán

    válasz NyMRooD #4630 üzenetére

    Lehet reménykedni benne hogy kiegyenlítettebb lesz, de sajnos van egy olyan érzésem, hogy bár jelenleg azért nem az a helyzet van mint az előző, 2013-as generációváltáskor (mármint az MS elb*szta az egészet), de az akkor lévő helyzet mára sokkal "rosszabb" lett, és emiatt simán elképzelhető ez a szituáció.
    Itt konkrétan arra célzok, hogy már 2013-ban is elég jelentős erőnek számított a "YouTube" "Social Networking" féle véleményformálás, de mára ez szinte megkerülhetetlen lett. Ha az un. Influencer közösségnek meg tudsz megfelelni, akkor azért eléggé el tudod magad vágni (nemhiába volt az SX hardver leleplezés is kiadva a DF-nek meg pár YouTuber-nek).

    A mainstream streamerek (akik elsöprő többségének, igazából csak saját, olykor begyepesedett nézeteit hangoztatja csak), véleményformáló ereje mára megkerülhetetlen lett, és sajnos náluk jelenleg az Xbox még mindig sokkal kevésbé ajánlott játékplatform mint a Playstation.

    Én nem igazán vagyok azon vélemény híve, amit sokan mondanak, hogy a PS exclusive-ok esetében van egy nagy adag elfogultság a játéktársadalom, és sajtó részéről, de azért azt én is érzem, hogy létezik a Sony féle pozitív megítélés (vagyis, ahogy a Nintendo játékok esetében, úgy PS játékoknál is megvan pl. teszteléseknél az a plusz pont, mert Sony).

    Elég ha azt, mondom, hogy marketing szempontjából nagyon nagy ötlet volt a Spider-Man: Miles Morales "DLC" kihozatala PS5 launch-ra. Az alapjáték eleve a PS4 egyik sikersztorija, pókembert mindenki szereti, és bár "csak" egy spin-off a játékhoz, de ez nagyon sokaknak (főleg az US-ben), már el is döntötte, hogy mi legyen a holiday idején vásárolt konzol.

    Persze majd meglátjuk, hogy mit mutat be az MS júliusban, de azért a Halo-on és az új Forza-n kívül, kellenének ilyen Spider-Man kaliberű blockbuster címek (amik bár nem váltják meg a világot, de ha ezekkel bármit el lehet majd adni).

    Ugyhogy, igen, én is ezt érzem, hogy már nyitáskor elég nagy lesz a PS előnye, és az már egy sikersztori lenne az MS-nek ha csak ennyi lesz.

    "Fact. Bears eat beets. Bears. Beets. Battlestar Galactica."

  • negyven2

    veterán

    válasz Wesder #4638 üzenetére

    Igazából a Sony birtokában az előszereplős Spider-Man jogok vannak csak, a játék és animációs jogok azok továbbra is a Marver Entertainment (Disney) tulajdona. Vagyis elviekben az MS csinálhatna saját Spider-Man/Marvel alapú játékot, csak kiadás, bevétel oldalról nem érné meg nekik. Ezért is nincs konzol exclusive MS cím se, hiszen a nem Forza/Gears/Halo címek kivételével a többi korai MS ex.-böl ilyen max. milliós tételben ment el (pl közös kedvencünkből a Sunset Overdrive-ból a PC-s kiadással együtt olyan egymillió talált máig gazdára).

    Egy DC (Batman) alapú Microsft exkluzivitás pedig nem a pénz miatt nem lehetne ex., hanem mert kb. abban a pillanatban kitörne a népharag, hogy hogy merészelik kihagyni a PS közösséget ebből.

    Alexios: Arra kíváncsi leszek, hogy a TLOU Part 2 esetében, mekkora lesz az a játékosszám aki tényleg végigjátssza, és mennyi az aki csak a hype miatt veszi meg. Persze ez eladás szempontjából lényegtelen, de ahogy néztem Sony ex.-ek esetén pont a Spider-Man volt az aminél a legmagasabb az eladott példányok számához viszonyított tényleges végigjátszás. Ahogy néztem a többi cím esetében (kivéve a nagyon réteg cuccoknál), olyan 30-40% max. ez a szám (legalábbis ennyien szerezték meg az utolsó sztori trófeát), de ugye ez az arány multi és Xbox ex.-ek esetében sem más.

    [ Szerkesztve ]

    "Fact. Bears eat beets. Bears. Beets. Battlestar Galactica."

  • negyven2

    veterán

    válasz Alexios #4642 üzenetére

    Az a gond - legalábbis ahogy én látom - hogy sokan a Sony féle exclusive stratégiát várják el Xbox esetében is:

    - Legyen egy olyan epikus játék mint a God of War, de ne hasonlítson rá, legyen egyedi világ, történet
    - Legyen egy olyan mély dráma, mint a The Last of Us esetében, de ne hasonlítson rá, legyen egyedi világ, történet
    - Legyen egy olyan blockbuster cím, mint pl. a Spider-Man, ami önmagában elad mindent, de... nos itt inkább azt írom, hogy ne legyen bezárva egy platform mögé, mert az nem szép dolog...

    Amit viszont észre kéne venni, hogy az MS konzolpolitikája már az első Xbox-tól kezdve alapvetően a multi/Co-Op élményre épült, voltak persze sztori alapú single game-ek, de a nagy sikereit mindig is a multiplayer alapú játékaik hozták (volt is kritika, hogy minden egyjátékos játékukba beleerőltetik a multit). Már az első Xbox is a multiplayer játékok szelemében született meg. A másik húzóerejük meg a multiplatform játékok a konzolokon elérhető legjobb minőségben való játszására irányult. Ami igazából a One/One S kivételével igaz is volt.

    "Fact. Bears eat beets. Bears. Beets. Battlestar Galactica."

  • negyven2

    veterán

    válasz F_Peter #4663 üzenetére

    Itt igazából megint az van, hogy mit kommunikál le mainstream sajtó, média a játék kapcsán. Mivel nagyon semmit, így hiába játszanak vele rengetegen, a legtöbbeknek az jön le, hogy ez is egy bukót játék. Illetve nagyon sok "játékmagazin" pl. tesztelés szempontjából megmaradt a régi időkben.
    Vagyis azt megnézték, hogy milyen volt a megjelenéskor, és arra adtak egy pontot. De azt már nem nézik meg, hogy az ilyen alapvetően Games as a Service alapú játékoknál nem lehet egy évekkel ezelőtti állapot alapján megítélni azt. Másképpen fogalmazva, lehet hogy ha nem is minden nagy frissítés esetén, de legalább évet elő kéne venni, és újratesztelni őket.
    Ugyanis ez a SoT már nem az ami megjelent két éve. Ahogy pl. a GTAO se olyan mint 2013-ban mégis az akkor kapott pontok, értékelések alapján ítélkeznek sokan fölötte. És azt se szabad figyelmen kívül hagyni, hogy az adott játékot minek szánták.
    Sokan azért csalódottak benne mert egyedül nem élvezetes, vagy hallottam olyat is, hogy egy Black Flag sokkal jobb, mert van benne sztori. Igaz sose volt szempont se, az MS, se a Rare szempontjából az, hogy egy ACIV verő játékot rakjanak le.

    NyMRooD: de nem is annak szánták, hogy akkor most milliók fognak egyszerre játszani vele.
    Igaz, nem is nagyon akartak ilyen játékot összerakni. Pedig ha tényezők szeretnének lenni a hardveres konzolpiacon (azét ebben a generációban az eladott ~50 millió gép tekinthető annak), akkor kellenek majd az ilyen címek. Bár rontja a képet az, hogy ezek a címek jönnek PC-re is.

    [ Szerkesztve ]

    "Fact. Bears eat beets. Bears. Beets. Battlestar Galactica."

  • negyven2

    veterán

    válasz Wesder #4682 üzenetére

    Plusz azok a játékok amiket megjelenés előtt elkaszáltak...

    "Fact. Bears eat beets. Bears. Beets. Battlestar Galactica."

  • negyven2

    veterán

    válasz MasterMark #4755 üzenetére

    Valószínűleg úgy lesz, mint ahogy most is van, hogy a dobozon fel lesz tüntetve, hogy Xbox One/Series X (360-as BC címeknél, szép lesz a Xbox 360/One/SX felírat :D)

    "Fact. Bears eat beets. Bears. Beets. Battlestar Galactica."

Új hozzászólás Aktív témák