Új hozzászólás Aktív témák
-
malor
aktív tag
egy állam alapvető feladata és kötelessége, hogy segítse a saját gazdaságát, tolja a saját gazdasági szereplői szekerét, képviselje az érdekeiket más gazdasági szereplőkkel szemben
Ebből lesz a háború és nem árháború, vagy piaci verseny, hanem az a fajta, ahol a te bőrödet viszik vásárra. Az állam és a gazdasági szereplők összefonódása nem jelent semmi jót.
-
cucka
addikt
Az állam és a gazdasági szereplők mindig össze voltak fonódva. A gazdasági szereplők termelik meg azt a pénzt, amiből az állam működik. És az állam feladata a saját gazdasági szereplőinek védelme, érdekeik képviselete.
Mindig is így volt, és most is így van, mindenhol a világon.
-
hypno skate
senior tag
Dömpingár ide vagy oda, amíg egy "tank" árammal nem tudom lejárni a Budapest - Békéscsaba - Budapest útvonalat, addig érdeklődéssel vigyelem az ilyen híreket meg hogy merre tart a fejlesztés, de maradok egy elavult benzines mellett.
És persze izgatottan figyelem, hogy mikor kezdik komolyan adóztatni az üzemagyag célú áramot.
A vegetariánus ősi indián szó. jelentése: ''Béna vadász'' TELEFONSZÁMOM a profilomban
-
worxland
addikt
válasz hypno skate #103 üzenetére
Szerintem amikor a 40 forintos áramot a gyorstöltőnél 200-300-ért adják, az már elég komoly adó.
''It's difficult to work in a group when you're omnipotent.'' - Q
-
doooo
veterán
Nem egyenlő a támogatás egy bármilyen fejlett állam és az autóipara, valamint a KKP és az autóipara között.
Nyugaton az állam nem veszít ezeken (ha veszítene, nem menne bele). Kínában veszít. A cél a konkurensek elpusztítása és a világpiac bekebelezése (amit nem cégek, hanem az állam irányítana közvetve). A támogatás nincs feltételhez kötve, csak van, mindegy mennyit veszít rajta minden adófizető. Ha (és ez egy nagy "ha") sikeres a hódítás, idővel megtérülhetnek ezek. Tudod, 5-10-15 éves tervek...
Az a nonszensz, hogy ezt engedték korábban. Hogy szerepelhet egy versenyre épülő rendszerben valaki, aki nem versenyez, hanem nyíltan csal? Nyilván van rá válasz, túl csábító volt az olcsó munkaerő régen, amit cserébe Kína nyújtott (és a rövidtávú profit értelmében egész iparágak képesek voltak kivégezni magukat, ami persze valóban vadkapitalizmus, ezt mindenképp meg kell akadályozni mindenhol).A baj (a KKP szempontjából) csak annyi, hogy mindennek vége van. A gazdasági csodának is vége van. Az önkény pedig napról napra szigorodik. Tehát a feltételek megváltoztak, és már nincs semmi, amit cserébe nyújtani tudnak. Az szuicid-hajlamú cégekre meg pórázt kell kötni. Most valamiért az európai autógyártók akarnak megszűnni erővel. Ideje visszarángatni őket a valóságba.
[ Szerkesztve ]
-
Ear001
addikt
A Zoe nem egy kategória a Dolphinnel. Kisebb, belül sokkal kisebb, műanyagabb. A BYD nek sokkal jobb a futóműve, az infotaintje és hatótávban is érezhetően más szint. Nem csoda műszakilag legalább egy, de inkább két generációval újabb a BYD.
Aztán meg ne keverjük a használt árakat az újakkal. A használtnál ugye nincs 6 év vagy 150 000 kilométer garancia, az akkupakkra 8 év vagy 200 ezer kilométert.
A iD-k borzalmas értékcsökkenésen mentek át, egyfelől a fillérbaszó VW szemlélet miatt, akik még a dobféket is képesek voltak előásni a múzeumból, másfelől az eleinte egyáltalán nem működő, most már csak botrényosan kezelhetetlen info rendszer miatt. Nem csoda, hogy úgy várják a mostani ráncfelvarrást, mint a messiást. A Kona jó, de abból egy jó állapotú sokkal drágább is.
Ami valódi ellenfél, az például a Citroen C3e, de olcsóbban az is sutább bénább lesz, hiába az űberolcsó indiai alap, vagy annyiba fog kerülni, mint a BYD. És akkor még nem is vettük számításba az MG-t, ahol a 4 szintén nagyon jó autó, elég jó áron.
-
hypno skate
senior tag
válasz worxland #104 üzenetére
Még mindíg a beetetéses időszakban vagyunk.
És mihelyt komolyan elszaporodnak az eszkimók és mindnek fókára fog fájni a foga, és még az aksigyárakkal is meg kell küzdeniük a prédáért, szerintem lesznek itt meglepetések.A vegetariánus ősi indián szó. jelentése: ''Béna vadász'' TELEFONSZÁMOM a profilomban
-
malor
aktív tag
Magánszereplőnek álcázott állami vállalatok esetében megáll, amit mondasz. Máskülönben, az állam az üzleti környezetet teremti meg és azt felügyeli/védi, nem az egyes üzleti szereplőket. Pl. az EU közöspiacot védeni kell a tisztességtelen üzleti magatartástól, ami mondjuk védi az európai autógyárakat is. A kínai elektromos autók inkább trójai falovak Európában, ami nem egy magánvélemény szerencsére. Tehát nem kell hozzátennem, hogy "szerintem".
[ Szerkesztve ]
-
Fritz Teufel
addikt
"Pl. az EU közöspiacot védeni kell a tisztességtelen üzleti magatartástól, ami mondjuk védi az európai autógyárakat is."
Az ugye megvan, hogy az USA milyen nyomást helyez közvetve és közvetlenül is az Európai autógyártásra, hogy legyenek mán szívesek áthelyezni magukat a baráti tengerentúlra? Az EU meg legutóbb akkor védte a közös piacot, amikor.... hát, na. Nem mostanában történt ilyesmi, az biztos. Lassan történelemkönyvekben kellene kutakodni utána. Talán még akor amikor nem EU volt a neve. Nem is azért fizetik bocsánat, pénzelik őket, hogy a közöspiac védve legyen. Te meg én igen, de az kit érdekel??
[ Szerkesztve ]
Asus ROG Strix G513IH; Apple iPhone 14 Pro Max, Apple iPhone 13, Apple Watch Ultra, PocketBook Touch HD 2
-
malor
aktív tag
válasz Fritz Teufel #116 üzenetére
Az európai iparra és gazdaságra a kínai állam ( és direkt nem gazdaságot írok) jelenti a legnagyobb fenyegetést. Ennek példája ez az autó is, amiért annyira nem tapsolnak az EU-ban. Nálunk persze most minden jó, ami kínai...mert van az a kínai pénz és nyomás.
-
Ear001
addikt
válasz vodrosjozsi #118 üzenetére
Hát ahol vettek is belőle párat, mondjuk a német piacon.
-
Ear001
addikt
válasz Fritz Teufel #116 üzenetére
Pedig de.
Ursula von der Leyen, az Európai Bizottság vezetője már 2023. szeptember közepén bejelentette a vizsgálatot a strasbourgi Európai Parlamentben, hangsúlyozva a tisztességes verseny biztosításának szükségességét. Az intézkedést a kínai elektromos autóknak nyújtott hatalmas állami támogatások miatt kezdeményezték. Von der Leyen a következőket mondta: “Ezeknek az autóknak az árát mesterségesen nyomják le a hatalmas állami támogatások – ez torzítja a piacot. Ez elfogadhatatlan. A világpiacokat elárasztanák az olcsóbb kínai elektromos autók”.”
Hogy von der Leyen mire gondol, azt most a New York Times fedte fel. Az amerikai lap konkrétan a Nio példáját hozza fel. A beszámoló olyan dokumentumokon alapul, amelyek szerint az immár Európában is tevékenykedő autógyártó körülbelül 35 ezer dollárt veszít egy minden egyes legyártott autón. Túlélése tehát a megfelelően magas állami támogatásokon múlna. Egy másik e-autó gyártó állítólag csak 2020-ban összesen 2,6 milliárd dollár támogatást kapott a helyi kormánytól és egy állami banktól. -
doooo
veterán
válasz Fritz Teufel #119 üzenetére
A többi marhaság, mert alapvető dolgokat nem értesz a világpiac, meg úgy az egész világ működésével kapcsolatban.
Védjék meg az érdekeidet, de azért ne túlzottan, mert amúgy Kína nagyon jó, meg nekünk is jó (nem az, persze, de kit érdekelnek ilyen apróságok). Igazából, jobban belegondolva, ne is védjenek meg semmit se, menjen az egész a levesbe, megérdemlik. Mi is mind mehetünk, mert hát ez van, ideje kínaiul tanulni.
Racionális, logikus. Marhaságnak nyoma sincs, bravó.[ Szerkesztve ]
-
cucka
addikt
Összekevered a célt és az eszközt.
A cél nem az üzleti környezet megteremtése, vagy a szabad piac fenntartása. Ezek eszközök. A cél mindig az, hogy a helyi vállakozások prosperáljanak.A szabad piac nem egy természetes adottság, mint a napsütés, az meg lett teremtve, érdekek mentén.
Autóiparban példa a közelmúltból az amerikai kormány bejelentése, hogy külföldön készült elektomos autóra nem fognak adókedvezményt adni. Hasonló megfontolásból amerikában már nagyon régóta 25% büntetővám van a külföldi teherautókra.
Szóval a piac védelme az egy gazdasági kérdés, nem egy erkölcsi. Nem az a baj a kínai autókkal, hogy a kínai állam támogatása tisztességtelen, hanem hogy tönkrevágják az itteni autóipart. Amikor Angela Merkel idejött tárgyalni Orbánnal a német autóipart érintő törvényekről, az tiszességes volt? Kit érdekel?
Nem te vagy az első ezekkel a naiv, elképzelt, tankönyvi szabad piaci ábrándokkal. Sajnos van olyan, hogy valóság, aminek köze nincs ehhez.
Jelenleg a nagyhatalmak versenyhelyzetben vannak a befolyási zónákért, nyersanyagokért, épp íródik át a világrend. És hát úgy tűnik, hogy európaiként a f*sz rossz végén állunk, amin sürgősen változtatni kéne. Kenhetjük a hajunkra, hogy bezzeg mi tisztességesek vagyunk, meg itt szabad piac van, ezek lózungok.[ Szerkesztve ]
-
nevemfel
senior tag
Látszik, hogy öregszem, mert ezt a szót, hogy "vegán bőr", nem tudom megszokni.
Forget your troubles, c'mon get happy
-
cucka
addikt
válasz nevemfel #127 üzenetére
Branding. Az olcsó műbőrt valahogy el kell adni drágán, hát így.
Az alcantara ugyanez. Stílusos olaszos név, mint ha valami nemes alapanyag lenne. Közben meg egy japán vegyipari cég találmánya, poliészterből készül, és egy olcsó alternatívája a drága velúr bőrnek.
De ugyanígy kitalálták azt is, hogy a vezeték nélküli töltő egy prémium extra legyen az autókban. Egy tekercs és egy két filléres vezérlő elektronika van benne.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz nevemfel #127 üzenetére
A vegán bőr az nem más, mint szarvasmarha bőr. Nézd meg, a szarvasmarhák miután felnőnek, és már nem isznak tejet, teljesen vegánok lesznek. Na, ezek után már fel lehet használni a bőrüket, emrt ekkortól már vegán bőr lesz az.
Olyan brutális mostanra a kommunikációs részlegek produktivitása, hogy simán el tudják adni a homokot is a tuaregeknek.
"A HELYESEN alkalmazott bölcsesség a hasznos" Prédikátor könyve 10:10
-
viharhozo
addikt
Ez a ceg elvileg nem gyart autot az EU-ban, csak buszt. A japcsiknak/koreaiaknak Europaba kellett hozni a gyartast a buntetovamok miatt.
Vajon hogy tudjak ennyiert adni az autot meg a bunti utan is?
[ Szerkesztve ]
Durvasága miatt töröltem - moderátor.
-
nevemfel
senior tag
Világos, branding, meg nem is most először olvasom ezt a kifejezést, de akkor sem tudom megszokni. Úgy hangzik, mint a "vegán steak" vagy "vegán fasírt", vagyis hogy "marhára nem igazi".
Jut eszembe, árulnak, árulhatnak még bőrből készült bőrüléssel autót Európában? A szabályok engedik, csak büntit kell rá fizetni, vagy egyáltalán nem megengedett?
[ Szerkesztve ]
Forget your troubles, c'mon get happy
-
cucka
addikt
válasz nevemfel #133 üzenetére
Tudtommal drágább Mercedes-ekhez még van valódi bőrkárpit, de ott is extra pénzért. Bentley meg hasonló überdrága autóknál szintén van.
De itt sem mindegy, hogy a nagyon drága valódi bőrből készült kárpitról van szó, vagy a bőrdarálékből készültről. Utóbbi az, amit normál halandók számára elérhető autókban "bőrkárpit" néven kaptál.[ Szerkesztve ]
-
makos00
friss újonc
A kínai EV-k nagyon jók. Jelenleg EV-k közül a csúcs az kínai. Szinte az összes gyártó (Merc, VW, Tesla, stb) kínai aksit használ. Sőt a Cupra (VW) új EVje kínában lesz gyártva. A BYD még nem is a csúcsa a kínai autógyártásnak, pl NIO, Xpeng, Zeekr, Lotus, etc az ütősek.
Pl a Lotsu Eletre és a többi jövőbeni Lotus 100% made in China lesz és nagyon brutálisak, megesznek mindent reggelire.
Ez a Lotus full kínai, alapja Zeekr 001.
https://www.lotuscars.com/en-HU/eletreMost ért el egy nagyon erős kifejlett és kiforrott rendszert a kínai EV autógyártás. Nem véletlen, hogy anno felvásárolták a Német robotikai Kuka céget, kint elérték már a 90%+ robotizálást az autógyártásban.
https://www.youtube.com/watch?v=608hZu49eFk
Persze ott is nagy a szórás, mert van vagy 200 EV gyártójuk és sok fog kihullani de a krémje az megesz mindent. A világ egyszerűen elaludt és a kínaiak elhúztak. Tesla a BYD-hez képest minőségben förtelmes. Az a röhej ha ma minőségi autót akarsz akkor kínai EV-t kell venned, mert jobban össze van rakva és minőségibb a belseje mint a Németekében. Itt még van bőr ülésborítás. Amiben még a Tesla jobb az a hatékonyság, a hajtásrendszere sokkal hatékonyabb még mindig, de már nincs meg az a nagy különbség, a többiben(minőség, futómű, felszereltség, stb) meg a kínaiak köröket vernek a Teslára.
[ Szerkesztve ]
-
madgie
titán
Nem én hoztam fel eredetileg a Zoe-t, de nem, hatótávban sem más szint, eleve az olcsó Dolphinból indultunk ki, amivel már vadásznod kell egy DC töltőre, míg a ZE50 még vidáman elgurul egy megyével odébb bármelyik 22-es AC töltőig.
A legolcsóbb Dolphinba képesek voltak 7kW-os AC töltést belerakni, ami mellé még a 60-as DC sem tűnik túl combosnak, főleg, hogy a Zoe is tud 46-tal tölteni (az is szánalmas egyébként).
Az infotainmentről meg süt a kínaiság a BYD-ben, olyan, mint egy olcsó Xiaomi telefon, komolyan, mikor tanulnak már meg végre Kínában szép UI-t csinálni? Tudom, más ott az ízlés...De ha úgy nézzük, a Teslán kívül nem sok autónál fontos szerintem az infotainment, elindulsz, csatlakozik a Carplay/Andorid Auto és csókolom.
Kínai garanciában jelenleg nem hiszek, soha nem volt jellemző rájuk a hosszútávú support, ha a BYD is dömpingszerűen dobálja a piacra a modelleket, egy Dolphinhoz se lesz semmijük szerintem öt éven belül. -
makos00
friss újonc
válasz Avicularia #138 üzenetére
-
makos00
friss újonc
válasz Avicularia #140 üzenetére
Fejlettebbek a rendszerek benne, újabb technológia. 800V rendszer, gyorsabban tudsz tölteni majdnem dupla annyival mint a BYD-t (300kw vs 120kw) ami ott északon még lehetséges, hogy van is ilyen teljesítményű töltőtök. Norvégiába biztos van. Nagyobb az akksija. Infotainmentje fejlettebb, kb 3x annyi érzékelő van benn, van LIDAR, 5G-t is tudja a mobil rendszere. Mindenből jobb és több van benne, egy generációval fejlettebb.
Ezek az EVk is olyanok mint a mobilok. Megvetted de már jön az újabb ami jobb, szebb gyorsabb többet bír, stb.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
Az európai autókhoz képest a kínai autók presztizsben, fejlettségben, technikában ott járnak, ahol a koreai autók jártak 1990-ben az európai autókhoz képest (aki nem élt még akkor, az keressen rá a Daewoo Racer típusra ).
Aztán 30 év elteltével a koreai Kia-Hyundai konszern bekerült a legnagyobb autógyártók elit klubjába.
A kínai gyártóknak nem kell 30 év, 10 év múlva teljesen egyenrangúak lesznek bármelyik autógyárral
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
Graphics
Jómunkásember
válasz Donki Hóte #142 üzenetére
A Daewoo Racer egy Opel Kadett ( Pontiac LeMans)
Mi volt a gond?
Rengeteg típussal ez megy a mai napig[ Szerkesztve ]
Eladó Poco F4 GT - 12/256GB kivitel, szürke, minden tartozékkal - 93999 FT - ingyen szállítással
-
nevemfel
senior tag
válasz Donki Hóte #142 üzenetére
Az európai autókhoz képest a kínai autók presztizsben, fejlettségben, technikában ott járnak, ahol a koreai autók jártak 1990-ben az európai autókhoz képest (aki nem élt még akkor, az keressen rá a Daewoo Racer típusra ).
Vagy ahol a japánok jártak a 60-as, 70-es években.
Egyetértek, szerintem is nagyon hasonló történelmi ívet fogunk látni a kínai gyártás esetében is, mint amit lehetett látni korábban Japán, Dél Korea-, illetve Taiwan (persze Taiwan inkább a félvezetőgyártás terén) esetében.
[ Szerkesztve ]
Forget your troubles, c'mon get happy
-
makos00
friss újonc
válasz Donki Hóte #142 üzenetére
[ Szerkesztve ]
-
cucka
addikt
válasz Donki Hóte #142 üzenetére
Hát nagyon örülnék, ha így lenne. Csak sajnos nincs így.
A Daewoo Racer egy Kadett E volt. Egy majdnem 10 éves európai tömegautó, aminek az volt az előnye, hogy olcsó.
Nade megnézed ezeket a BYD-kat, mondd már, mi az, amiben 10 évvel le vannak maradva egy Renault-tól, Opeltől, vagy akár egy VW-től?
Saját dizájnok, saját fejlesztés, versenyképes felszereltség. Ezek nem az európa által 10 éve levetett modellek olcsó pénzért.Ezért ennyire forró téma a kínai autó európában. Mert az a műszaki előny, ami a 90-es években az európai gyártóknál megvolt, az elpárolgott.
Mondj már egy jó érvet, hogy egy BYD helyett mi az a különleges műszaki technológiai előny, ami miatt inkább vennék VW-t vagy Peugeot-t 2-3-4 millióval több pénzért? -
odani2000
csendes tag
Kíváncsian várom, hogy az EU mikor tiltja ki ezeket a "csodajárgányokat".
Kínai mobilpiac dettó ugyan ezt csinálják már 10 éve.
Szerintem úgy kéne mind repüljön Európából, mint jelenleg az Oppo, Vivo, Realme és OnePlus.
Ha ezt nem lépik meg, akkor előre is gratu az EU-nak a totális öngólért...
-
mjani1172
addikt
válasz Donki Hóte #142 üzenetére
Nem hiszem, szerintem teljesen más lesz.
Maguk az autók is érdekesek, én Koppenhágában is pont nézegettem őket (sok ismeretlen kínai márkát láttam) ...
Van amiben nincsenek úgy lemaradva, a technikában pl nincs sok lemaradás, ha egyáltalán van.
De anyagminőségben, (nem a látható részekről beszélek) és a két nép közötti munkához, minőséghez való hozzáállásban oriási a különbség.
Szerintem hamar ledózerolják az európai gyártókat, és aztán itt lesz egy halom probléma.,műszaki, ellátásbeli,..Kinai cégek nem tartanak fenn ügyfélszolgálatot, (még egy telefonnál sem, hatalmas gyártók de egy 50 m2 - es boltot sem tudnak fenntartani) nem adnak vissza a profitból, és semmit nem fogsz tudni rajtuk behajtani.
Ha gond lesz, akkor nem lesz megoldás. Hetente fossák az újabb verziókat, de a támogatás nem lesz ilyen szintű., egyenesen ócska lesz. .
Én dolgoztam olyan cégnél ahol kínai motorok voltak, egy szánalmas röhej volt....
Ami nekem külön tetszik, hogy ugyanazok akik így örülnek a kínai elektromos autóknak és vakon megbíznak bennük, ugyanazok a kínai akkugyártók beruházásait fröcsögve szídják, pont ellenkezőleg érvelve.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- MacSzerez.com - iPad Pro 11" M2 / 4.Generáció / 128GB / Wifi / Asztro / Garancia!
- Eladó Philips TAB8505/10 soundbar, tökéletes állapot!
- ZOTAC Geforce RTX 3080ti Trinity OC
- LENOVO LEGION IDEAPAD Y520-15IKBN , i7 7700HQ , 1050 Ti , 12GB DDR4 , 128GB m.2 , 1TB HDD
- MSI STEALTH 16 Studio A1VGG. i9-185h - 64GB - 2TB SSD - 4070 8GB - közel 3 év gari - Win11Pro
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs