Új hozzászólás Aktív témák
-
madgie
titán
válasz mjani1172 #149 üzenetére
"Kinai cégek nem tartanak fenn ügyfélszolgálatot, (még egy telefonnál sem, hatalmas gyártók de egy 50 m2 - es boltot sem tudnak fenntartani) nem adnak vissza a profitból, és semmit nem fogsz tudni rajtuk behajtani.
Ha gond lesz, akkor nem lesz megoldás. Hetente fossák az újabb verziókat, de a támogatás nem lesz ilyen szintű., egyenesen ócska lesz."De legalább egy táblát a nyakadba akaszthatsz ilyenkor "de hát ócsó vót!" felirattal...
-
Seal nagyon tetszik a kialakítása , szívesen megnézném élőben .
A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
-
Graphics
Jómunkásember
-
forumpista
aktív tag
válasz odani2000 #148 üzenetére
Csak a tiltas mellet jo lenne eletkepes alternativa is.
A EU mobilpiacon is csak annyi tortent volna ha kitiltod a kinai gyartokat, hogy lenne iphone (usa) meg samsung (del korea). Es mondj egy komolyan veheto europai mobiltelefongyartot. Szoval a tiltas onmagaban sokat nem er.
Itt is ugyanez a helyzet, ha az eu gyartok keptelenek olcso(bb) elektromos autot gyartani, akkor majd kina helyett letarolja a piacot del korea, meg de faramuci modon lehet meg a tesla is.
-
mjani1172
addikt
válasz forumpista #154 üzenetére
Természetesen a teljes tiltás nem jó. (Bár kínában ez miatt nem aggódnak soha,természetesen ott tárt karokkal várnak mindenkit...... )
De ha valaki gondolkodna, akkor lehetne pillanatok alatt javítani a helyzeten, úgy, hogy mindenki profitálna, viszont az előrelátó gondolkodás tiltott az EU ban. -
Ear001
addikt
Hát nem tudom. Eddig mindegyik európai gyártó általam próbált autójában ennél lassabb és bénább info rendszer volt. És dehogynem fontos, ha mindent IS arról kéne vezérelni. Lásd VW iD-k, meg most a sirámok az új BMW-k nél.
Ja és a BYD-ben még az én ultrabéna angolságomat is elég jól értette a hangvezérlés.... -
madgie
titán
Meglepődnék, ha pl a Megane E-Tech Google-alapú rendszerénél jobb lenne. Vagy ugye ott a szintén már kínai tulajdonú Volvo EX30, abban is hasonló rendszer van és egyébként is egy frissebb, sokkal modernebb formatervű, szerintem minden ízében minőségibb autó, mint a Dolphin/Atto 3. Nyilván drágább is, mint az alap Dolphin.
-
Fritz Teufel
addikt
Sokat kell még hozzá olvasnod a jelenlegi tudásodhoz, hogy kicsit jobban képben legyél. Érdemes foglalkozni mikro- és makroökonómiával, politikai témában is több és szélesebb írói körtől kiválasztott könyveket és lehetőleg nem csak a pink pónis baloldali "szakemberektől". Feltéve, hogy olvasol egyáltalán ilyen témákban.
Én nem állítom egyébként, hogy tudatlan vagy. Szimplán csak naív. Aki nem látja hogy az EU micsoda egy korrupt, lefizetett belterjes bűnözői hálózat, az igen is naív, mint öreganyám lánykorában.Asus ROG Strix G513IH; Apple iPhone 14 Pro Max, Apple iPhone 13, Apple Watch Ultra, PocketBook Touch HD 2
-
makos00
friss újonc
Persze és ₽-ben kapom a fizut.
Tényleg jó autók és még azt se lehet rájuk mondani, hogy ocsók mert egy csomó egységet egy az egyben nagy OEM beszállítóktól veszik, lásd fékrendszer BYD Brembo. Xpeng-nél Nvidia Orin chip az önvezető rendszer (mondjuk ez kérdés, hogy mennyire befolyásolja majd a chip export tilalom őket).
Valamint nem mindegyik olcsó, egyáltalán nem, pl a NIO az kifejezetten drága, nem is fogy úgy ahogy kellene és az alap koncepció se nagyon jó, legalább is itt az EU-ban. Ők a battery swappra gyúrtak rá de ahhoz rengeteg swap station kellene az meg még szinte sehol sincs, nem úgy mint Kínában. Amiatt, hogy az alap koncepció arra épít, hogy swappolj ezért a töltés meg marha lassú mert nincs szükség (elméletileg) töltésre csak max otthon.
-
sharp4
őstag
válasz Graphics #147 üzenetére
Nem is bánom, vegye meg a túlárazott VW-t aki akarja, már egy Tesla is jobb azoknál árban, sőt futásban még többet tudnak, mint európai társaik!
Magyarország legnagyobb Xiaomi közössége:https://www.facebook.com/groups/622368221279940/?ref=share Apple Iphone 13 Pro & Ipad Air 5
-
bteebi
veterán
Nekem tetszenek, pláne a Seal. Belülről kicsit furák, de talán még mindig jobbak, mint a (régebbi) Teslák. Városban gurulósnak a legkisebb nem is lenne rossz. Mondjuk a legnagyobb (Seal) helyett már inkább vennék Model 3-at vagy Y-t.
Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.
-
madgie
titán
Nem, dehogy, csak viccből írtam oda, hogy kínai
(kínai ls kínai termék között is van különbség, a Volvonál ott vannak még az európai szakemberek, akik képesek európai szemmel autót, GUI-t, formatervet csinálni, nem ladaorrot puszilnak össze versenyautós légbeömlőkkel, amit megfejelnek egy 30 ezer forintos aliexpresses tablet grafikus interface-ével...)
-
bteebi
veterán
"aztán semmi ordenáré kínaisága nem volt ettől"
Az kizárólag az anyacégen múlik, hogy mik a gyártás során a standardok. Nincs olyan, hogy magyar/német/kínai/román/japán "norma", gyártói elvárások vannak. Ami persze már csak az árérzékenység miatt is lehet alacsony, akárcsak az azt vizsgáló QC színvonaltalansága. De ez elsősorban nem lokáció, hanem hozzáállás-függő (ami persze azért nem teljesen független a lokációtól).
Simán lehet(ne) jobb Kína autógyártásban (is), mint a tévesen magasztalt Németország. De ha már Tesla, akkor amúgy gyártásban Amerika a legalja.
Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.
-
bteebi
veterán
válasz Graphics #147 üzenetére
Azért van az EU-ban (jó) autógyártás, és nem csak a 3 nagy német, VW (és almárkái), BMW és Mercedes, hanem még mindig van pl. Volvo, meg pár döglődő (?) olasz és francia. A fő probléma az az árazás. Hogy már egy középőszar autó is 15-20 millió, egy valamivel normálisabb meg 30+ (pl. A6 S-line). Nagyon gáz. Már nem csak itthon, hanem a hanyatló nyugaton is.
A Tesla azért okoz(hat)ott gondokat, mert egy paradigmaváltás első úttörői. De azért már nem akkora az előnyük akár árazásban, akár szoftveresen. És az idővel talán csökkenni fog. Szoftveresen mindenképp.
Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.
-
viharhozo
addikt
Mondj már egy jó érvet, hogy egy BYD helyett mi az a különleges műszaki technológiai előny, ami miatt inkább vennék VW-t vagy Peugeot-t 2-3-4 millióval több pénzért?
Ha a kinaiak tenyleg olyan jo autokat csinalnak es az EU-s gyartok mind tonkremennek hamarosan (ha jol ertem, most ez a thread), akkor eleg nagy kerdes, mi lesz azzal az europai orszaggal, amelyik GDP-jenek 20-25%-a az autogyartashoz kotodik (es az aranyt a kormanya meg feljebb kivanja vinni), de nem gyartanak benne egyetlen kinai markat sem (es a kozeljovoben nem is fognak).
Durvasága miatt töröltem - moderátor.
-
cucka
addikt
válasz viharhozo #169 üzenetére
Nyilván Magyarországra gondolsz. Hát nagyon nagy bajban leszünk.
Ne érts félre, én nem örülök annak, hogy a kínai autóipar betette a lábát Európába. Ez nekünk nem jó hír - nekünk magyaroknak sem, és nekünk európaiaknak sem.
Ugyanakkor ne hazudjuk be magunknak azt, hogy ezek olcsó kínai vackok, meg hogy ott tartanak, ahol a koreaiak a 90-es évek első felében. Az a szomorú helyzet, hogy rohadtul nincs így.
És attól tartok, hogy ez egy olyan helyzet, amit a jelenlegi, elképesztően silány szellemi és politikai képességű európai politikai elit egyszerűen nem lesz képes megoldani. Ők azok, akik az elmúlt 10-15 évben a tevékeny részesei voltak annak, hogy ilyen helyzet előálljon.És nagyon örülnék neki, ha kiderülne, hogy rosszul látom a helyzetet és nincs igazam.
[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz Luck Dragon #152 üzenetére
A Speedzone tesztelte már az európai kiadást, itt meg tudod nézni, igaz nem élőben.
Nekem nagyon bejön kívül-belül, csak számomra hatalmas. Ezért nem játszik a Tesla Model 3 sem, de ha a kettő közül kéne választanom, valószínűleg a Seal lenne a befutó... valahogy jobban adja.
Persze kérdés a magyar szalon mellett, lesz-e magyar szervíz... és ha igen, milyen. Magyar mentalitású, vagy kelet ázsiai.
De, ez a veszély egyelőre nem fenyeget, még pár évet várok.[ Szerkesztve ]
Icewolf || kósza ||
-
koko52
veterán
"az összes új BYD járműre 6 év vagy 150 000 km garancia vonatkozik, míg az energiatároló akkumulátorra (LFP!) 8 év vagy 200 000 km garancia érvényes. Emellett a BYD 24 órás országúti segélyszolgálatot biztosít, és dolgozik egy országos szervizhálózat kiépítésén is"
"Meglepetten néztünk Európára, arra, hogy mennyire nyitottak az országok, és vannak, akik csak úgy magukhoz veszik a bevándorlókat, fel nem ismerve azt, hogy egy napon a saját hazájukban kisebbséggé válhatnak."-Ernst Roets
-
doooo
veterán
-
doooo
veterán
válasz Fritz Teufel #158 üzenetére
"EU micsoda egy korrupt, lefizetett belterjes bűnözői hálózat, az igen is naív, mint öreganyám lánykorában."
Olyannak nincs joga ilyet mondani, aki az x-et egy bizonyos helyre teszi minden választáson. Még most is.
Vagyis mondani lehet persze, csak annyira nevetségesen képmutató, hogy szimplán semmi súlya nincs.
Remélem büszke voltál a friss, Pekingben készült csoportképekre. Történelemkönyvekben fogják mutogatni őket pár évtized múlva. -
viharhozo
addikt
-
8th
addikt
"Most valamiért az európai autógyártók akarnak megszűnni erővel. Ideje visszarángatni őket a valóságba."
Miután a roppant okos bürokraták kidobatták velük a belsőégésű motort még csodálod? Az eu-s bürokratákat kéne végre visszarángatni a valóságba mert az autóipar tekintetében (sem) vagyunk versenyképesek Kínával szemben. Alapanyagok, energia költségek, környezetvédelmi előírások, bérek, adók stb stb stb. Verjük itt a mellünket a nagy semmire.
"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
-
doooo
veterán
Mit dobattak ki? 2035-ig gyárthatják őket.
Közben a klímaváltozás már most eszméletlenül kihat mindenre az életünkben.
Szegény gyártók. Szegény olajlobbi, amit billiónyi dolláros szubvenciókkal kellett kitömni évtizedeken keresztül, mert "szükségük volt rá". És ebben minden autógyártó is részes volt valamilyen módon.
Ez az ára ennek. A profitnak, amit halmozhattak. Ha élni akarnak (szó szerint), átállnak, szerencsére sikeresen működik a dolog. Bebizonyították, hogy csak akarat kérdése volt mindvégig.
Most pedig persze nevetséges, hogy mentegetni kell őket a KKP kirakatcégei elől, de ez van. Minden európai érdeke, még azoké is, akik állandóan elárulják az európaiakat (vele együtt minket is). Jogilag is logikus és elfogadható döntés; mondhat a KKP bármit, ez nem változik. -
koko52
veterán
Tesla nem tette magasra a lécet. Még ha Bécsbe viszed, ott sem értenek hozzá, ha a defektnél komolyabb baja van. De nem kell elszállni fjúcsörisztikus e-autókkal ehez, nekem VW Transportert nem tudták megcsinálni 3! "szakszervizben". Végül egy helyi villanyász megcsinálta egy laptoppal. Egy a lényeg, a komoly szakik nem "szakszervizben" dolgoznak havi 4-5k-ért hanem otthon ennek sokszorosáért.
"Meglepetten néztünk Európára, arra, hogy mennyire nyitottak az országok, és vannak, akik csak úgy magukhoz veszik a bevándorlókat, fel nem ismerve azt, hogy egy napon a saját hazájukban kisebbséggé válhatnak."-Ernst Roets
-
-
cucka
addikt
válasz viharhozo #179 üzenetére
Nagyon nagy jelentősége van, hogy milyen képességű az európai politikai elit. És ami mostanában nekünk jutott, azok stratégiai vízió nélküli eldobhatós bürokraták.
Azt tétlenül nézni két évtizedig, hogy az egész európai autóipar kínától függjön.
A stratégiai döntés a zöld energiára átállásról, amiből egyenesen következik az energiárak növekedése és a deindusztrializáció.
A stratégiai döntés, hogy európa ne legyen semmilyen szinten sem katonai nagyhatalom.
Az orosz háborúval kapcsolatos döntés, hogy lemondunk az olcsó orosz energiáról és nyersanyagról.
A stratégiai döntés, hogy az EU bővítését takaréklángra teszik, a lehetséges új, védett piacok nem lettek az EU részei.
A vak hit abban, hogy a globalizáció örökké fog tartani, és hogy a globális ellátási láncok örökké fenn fognak maradni.Ezek egyesével mind megmagyarázható, logikus döntések voltak. De összességében azt mutatják, hogy teljességgel hiányzik a stratégiai időtávban való gondolkodás és cselekvés képessége.
* kifelejtettem a legkézenfekvőbbet, azt a döntést, hogy európa autóiparát rendeleti úton átállítják az akkumulátoros elektromos autókra.
[ Szerkesztve ]
-
mrlujoak
veterán
...bizony, jönnek a kínaiak.
Ráadásul az utóbbi években olyan szinten feljöttek, hogy még a kocsik is remekül törnek - értsd, nem csuklik össze, mint anno a Brilliance- és rendre hozzák az 5 csillagot.
Teszteket nézve is odatették magukat, külön figyelve az európai modellekre.
Ha már törésteszt, azért van némi aggódás bennem, ami egy-egy káresemény utáni javítást illet(het).
Itt van pl ez a modell: BYD ATTO 3 2022
100%-os frontális ütközés esetén is nyílik az összes (!) oldalirányú védelmet adó légzsák is, azaz furán buta légzsákvezérlés került bele. Nos, egy ilyen esemény után ez kvázi gazdasági totálkár.
Hisz legalább 6 légzsák kuka (1 front, két oldal, két függöny, és az új, összefejelést gátló légzsák, nem is beszélve ha van, akkor a térdlégzsák is - itt nem láttam, hogy lenne), övfeszítők csere, burkolatok (komplett műszerfal?) csere, és ez csak a beltér...
Remélem a jövőben erre is figyelnek majd, mert szép, és jó, hogy jóáron vehetsz majd jó kínai kocsit, de ha esemény van, mehet is a levesbe szegény.
Európai utógyártót preferálóként (Mercedes) is azt kell látnom, hogy a nagy európiak elaludtak, elkényelmesedtek, és keletről kína, nyugatról a Tesla rúgta rá az ajtót az európai autógyártásra.
Ez már vitathatatlan.Sony Xperia™ 10 V Dual; Sony WI-XB400; Navitel R600 - menetrögzítő - Sony STARVIS képérzékelővel
-
cucka
addikt
válasz mrlujoak #187 üzenetére
Azért nyílik az oldallégzsák, mert a való életben nagyon ritka a tökéletesen merőleges, 100%-os átfedéses ütközés. Általában fellép valamilyen oldalirányú erő, tehát fennáll a veszély, hogy lefejeld a b oszlopot, kiüsd a fejeddel az oldalablakot, vagy összefejeljetek az utassal.
Szóval nincs ezzel probléma szerintem. Amúgy is, ekkora ütközésnél egy modern autó gazdasági totálkáros lesz, függetlenül attól, hogy kinyílt-e az oldallégzsák vagy sem. -
7Heads Drago
veterán
Ami kínai az neked mind szar ezt már tudjuk.
Nekem pl attól hogy a Tesla amcsi egy kalap szar a beltere. Eddig nálam a VW és az Audi beltere volt az ami bejött. Viszont az új e-autóknál nagyon rossz irányba mentek el és nem venném meg egyiket se.
És ne felejtsük el hogy Orbán papa elég sokat szaladgál Kínába, szóval én meg biztos vagyok benne hogy egyre több kínai gyártó fog nálunk megjelenni jóárasítva.Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
veterán
válasz mrlujoak #187 üzenetére
Ha már törésteszt. Nem önmagában van baj az 1700-2000 kg-os villanyautók töréstesztjével, baj akkor van ha egy ekkora verda 80 km/h sebességgel belerongyol a feleséged 900 kg-os Suzukijába
Abszolút támogatom, hogy bizonyos súly feletti személyautókat ne lehessen sima B kategóriás jogosítvánnyal vezetni. Nagy súly, nagy veszélyforrás
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
doooo
veterán
válasz 7Heads Drago #189 üzenetére
"Nekem pl attól hogy a Tesla amcsi egy kalap szar a beltere. "
Abszolút egyetértünk. Ha nem csak a "kínai" topicokban lennél ilyen aktív és keresnéd, hogy miket írok, láthatnád, hogy nálam a Tesla sincs pozitív helyen (Musktól meg egyenesen hányingerem van).
Arról ne is beszéljünk, hogy nélküle Kína EV-gyártása most jó pár év lemaradásban lenne; csak hát a pénz fontosabb volt ismét, most meg hamarosan kitúrják a kínai piacról; újabb bizonyítéka a "zsenialitásának".[ Szerkesztve ]
-
7Heads Drago
veterán
válasz Donki Hóte #191 üzenetére
Ezek szerint eddig rendben volt ez a rengeteg SUV az utakon??? Eddig is egy csomó autó ment az utakon B kategóriás jogsival 3,5 tonnáig. Kis autó is volt dögivel. Én inkább abban látok veszélyforrást hogy sokan évtizedekkel levannak maradva kreszben és vezetési szokásokban és sehol senki sincs arra ösztönözve hogy képben legyen a legújabb szabályokkal.
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
mrlujoak
veterán
Érdekes számos más gyártó tökéletesen megugorja ezt a tesztet, és ha csak a sofőr ül a kocsiban, akkor csak neki nyit FRONTlégzsákot...
Nem pazarolva a többi eszközt...
EQA
EQC
De, sajnos ezzel probléma van!Emellett a jó légzsákvezérlés egy határétéken túli oldalgyorsulást/dőlést érzékelve aktiválja magát.
Mitöbb, a még jobb rendszer például csak a behatás oldalán durrantja az oldal és függönylégzsákokat...
[ Szerkesztve ]
Sony Xperia™ 10 V Dual; Sony WI-XB400; Navitel R600 - menetrögzítő - Sony STARVIS képérzékelővel
-
mrlujoak
veterán
válasz Donki Hóte #191 üzenetére
...nem csak az elektromosok ilyen nehezek. Az össze SUV, vagy épp kisbusz ilyen.
Ilyen esetre van az, hogy a kisebb autók a másik, támadó autó energiaelemésztő zónáit használják fel.
Mint annó a smart és a nagyobb Mercedes modell esetében jól látható...Sony Xperia™ 10 V Dual; Sony WI-XB400; Navitel R600 - menetrögzítő - Sony STARVIS képérzékelővel
-
dolon75
aktív tag
válasz 7Heads Drago #193 üzenetére
sokkal nagyobb baj, hogy a régi szabályok sincsenek betartva, se betartatva
Pa-kah! Pakah-pakah Pa-kah! Bokata-Bokata Pa-kah! Pakah-pakah
-
WiZARD
addikt
Bíztató infók FBról...
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
veterán
Új hozzászólás Aktív témák
- ASUS VS228DE 22" 1920x1080 Full HD LED Monitor
- Komplett igényes gamer PC (Monitor, alaplap, cpu, ház, táp,ssd, vga)
- Samsung S34BG850 G8 - 34" Ívelt Smart OLED - 3440x1440 175Hz - 0.1 ms - TrueBlack 400 - FreeSync
- Samsung Galaxy S21+ 5G 256GB Phantom Silver
- HP 255 G8 15.6" FHD IPS Ryzen 7 5700U 16GB DDR4 512GB NVMe SSD gar
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen