-
Fototrend
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
kcsa
veterán
válasz sityupityu #63050 üzenetére
Nem is neked momdtam, előre én is csak tippelgettem magamban, amikor a kérdést feltette.
-
urbi73
senior tag
Azért elég szívás egy ilyen hiba miatt nem lehet indítani a motort . Egyszer már a féklámpakapcsoló is megszívatott pont ugyan így . Elég sokba fog kerülni még így is a javítása hogy magam csinálom . Egy feszültségszabályzó 6-7 ezer ,új akku , 8 -10 között ,2 darab halogén izzó 5 ezer .
-
-
wolf13
őstag
Sziasztok.
Tegnap használtam utoljára a robogómat. Ma viszont hazaértem melóból , és állt alatta egy kis olaj folt. Ahogy néztem kb 1dl folyt ki , a padlón és a motoron együttvéve. Alánéztem , csináltam pár képet, ha esetleg valaki tudna tanácsot adni , hol kezdjem a keresést.Azt tudni kell, hogy a minap leszedtem a variátor résznél a deknit , és arra fel van alulra egy cső rögzítve. Nincs kizárva, hogy azt egy kicsit meghúztam. (egyébként az a fékcső ?)
Ez egy peugeot speedfight lc. Segítséget előre is köszönöm.Nem vagyok egy nagy szaki, nézzétek el nekem a tudatlanságomat.
Képek : [link]
-
Chereiose
addikt
válasz Chereiose #63009 üzenetére
Hát ez a liberty furcsa volt, nem nagyon győzött meg...Legnagyobb gond az az volt, hogy egyszerűen semmit nem húzott, erőtlen volt. 1-2 éve biztos, hogy csak állt, tulajnak fogalma nem volt semmiről, olajat se cserélt egyszer sem benne...Így inkább ott hagytam azt a motort, sok gond lett volna vele szerintem...
-
Tothgera30
Ármester
válasz Chereiose #63054 üzenetére
Ennyiért nem is fogsz normális állapotú 10 éves Liberty-t kapni, tekintve hogy az általad nézett biztos hogy tekert példány volt. Árban tedd be 220-250k környékére a keresőt (úgy is ráköltesz annyit egy elhanyagoltra), és ott nézegess, mert ahogy lesem ez a kínálat legalja. Postás Liberty-t is megnézem a helyedben.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Chereiose
addikt
válasz Tothgera30 #63056 üzenetére
Abban én is biztos voltam, hogy visszatekert volt, csak kíváncsi voltam rá. Minden esetre viszonyítási alapnak jó lesz. Olyan drága lenne? Azt hittem azért 170-180-ért már normálisat kap az ember. Igaz nem akarok én full hibátlant, de legalább a motorja jó legyen...
-
urbi73
senior tag
válasz wolf13 #63053 üzenetére
A fékcsövet azt nem hiszem hogy kézzel le bírod húzni . Viszont a végáttételben van olaj , amihez csatlakozik egy túlfolyó ˇˇ cső , amit nem nehéz lehúzni . Mindenképpen le kell ellenőrizni honnan ered az olaj folyás . Ha nem értesz hozzá akkor egy hozzáértőnek mutasd meg . Ebben az állapotban NE motorozzál vele .
-
-
Chereiose
addikt
válasz Tothgera30 #63058 üzenetére
Ez egyébként szépnek tűnik és nem is vészesen drága,csak hát 4 ütemű...[link]
-
Tothgera30
Ármester
válasz Chereiose #63060 üzenetére
Egy próbát megér, Pigi blokk nagyon jól bírja a nyüstölést. Én minap mentem egy 4T S50-es Vespával, ami jelenleg 5430km-t mutatott, meglepődtem hogy igen erős kis dög, és 50-ig húzott is rendesen, talán 60km/h körül van végsebességre. Ha errefelé lenne hozzáértő szerelő, akkor bevállalnám.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
benceman00
tag
válasz Tothgera30 #63062 üzenetére
Ezek az egyhengeres kis köbcentis 4T robokó blokkok elég egyszerűek. Egy jó tutorial alapján, egy kis műszaki érzékkel na meg persze szerszámmal bárki megcsinál rajta mindent. Nem kell félni tőle
Üdv, ASZPi
-
Chereiose
addikt
válasz benceman00 #63061 üzenetére
4T-vel az a gondom, hogy Budán lakom, és itt a dombos területeken nem tudom mennyire menne fel, azért biztos gyengébb mint egy 2T.
[ Szerkesztve ]
-
benceman00
tag
válasz Chereiose #63064 üzenetére
Jól beállított varióval nemhiszem gond lenne a dimbes -dombos terület. Én soha nem voltam 2T párti. Sokat eszik, folyamat öntögetni kell bele az olajat + a hengert is idővel cserelni/furatni kell. Ahhoz képes, hogy egy kis robogó sokba van a fenntartása. Meg a hangja sem tetszik
De tény egy 50cc 2T majdnem 2x annyira "erős", mint egy 50cc 4T, de ennek ára van.Ez csak az én véleményem.
Üdv, ASZPi
-
Tothgera30
Ármester
válasz benceman00 #63063 üzenetére
Mondjuk itt annyi ezermester van, akik elvileg értenek hozzá hogy egy S51-es blokknál megáll a tudomány. Így nagy fejlesztést nem akarok. Purejet is nagyon jó gép volt, de azt is szervizbe hordtam, és ott is mondtak hülyeséget, ami hozzá nem értésre vall.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
benceman00
tag
Inkább úgy mondanám hogy a nyomatékgörbéje sokkal optimálisabb. Egy 4T alacsony fordulaton is le tud adni nagy nyomatékot és egyenletesen növekszik a fordulattal. Míg a 2T kis fordulaton "alig" ad le nyomatékot de 6-7 ezer körül meg hatalmasat. Ezért mocskos nehéz megülni egy 300as 2T motort.
Tothgera30: Hát igen, kevés itthon a jó szaki sajnos.
Üdv, ASZPi
-
Chereiose
addikt
válasz benceman00 #63066 üzenetére
Mondjuk ezen az olajozáson már nem aggódom, inkább legyen a teljesítmény nagyobb. Ki kéne próbálnom egy 4T-t, pl amit linkeltem is, aztán meglátnám, hogy milyen teljesítményt ad le. Hangja nekem se tetszik, de ha már rajta ülök és megyek már az sem érdekel
-
őstag
válasz Chereiose #63064 üzenetére
Én 50cc-ben biztos csak vízhűtéses 2T-t vennék és abból is csak minőséget. Volt 2T 50cc kínai csodám, 60km/h-s végsebességgel, szerintem az veszélyesen gyenge. Nem azt mondom, hogy mindig 70-80km/h-val kell utazni, de azért ne a teherautók előzgessenek, meg néha jó az, ha van az ember segge alatt egy kis erőtartalék.
Szerintem ha 4T akkor minimum 125cc, az már jó cucc, persze ez csak az én személyes véleményem
-
kcsa
veterán
-
tween
őstag
válasz benceman00 #63072 üzenetére
hány kötelező óra és hány vizsga ez a B125 jogsi?
-
tween
őstag
válasz benceman00 #63075 üzenetére
Az a baj ezzel, hogy az a 125ccm is kutya f.. a, ugyan úgy, mint az 50-70ccm...
-
őstag
kcsa: zseniális kifejezést használtál, mindent leír
Jó, nyilván a 125cc sem egy 600cc-s motor, de azért kategóriákkal használhatóbb, mint egy 50cc... 110-120km/h körül van a vége, 90-100km/h-t simán utazol vele ha kell, és 3,5 liter körül kér enni.
De nyilván minden attól függ mire használnád. Nekem a városban már az 50cc nem volt elég, a 125cc-vel teljesen jól elvagyok, épp annyira dinamikus és nyomtékos amennyire kell, viszont nekem szempont az alacsony fogyasztás is, ezért ültem egy 180cc-s 2T Runner után 125 4T-re ...
Ha Pestről Balatonig akarsz motorozni és nagyrobogóban gondolkozol akkor már nyilván a 250, 400, 600cc-s kell, oda a 125cc valóban "kutya f..a", de rövidebb távokra városban szerintem elég jó kategória -
kcsa
veterán
válasz dave93 #63077 üzenetére
250-essel sem jó túrázni, néha ott is hiányzik plusz erő.
Én mondjuk súlyban és méretben is elég nagy vagyok, de szerintem (!) a 250-es városban a legjobb. És a legoptimálisabb ár/teljesítmény/költségek vonatkozásában ingázós járműnek.
Decemberig két évig jártam 500-as nagyrobogóval, de lecseréltem kisebbre, nem ideális bejárós, hiába van erőtartalék
-
őstag
Nagyjából úgy van ez, mint az autóknál kéne egy benzines, kéne egy dízel meg kéne egy elektromos attól függ mikor milyen távra megyek és mire vágyok...
Az 500-as már sokat evett meg a hozzá kapcsolódó költségek miatt cserélted kisebbre?
perge666: Ha csak sima B-s jogsid van? Honnan ez az infó? Kizárt dolognak tartom sajnos
[ Szerkesztve ]
-
kcsa
veterán
válasz dave93 #63080 üzenetére
Ahogy mondod. Az autómat pl. szó nélkül lecserélném valami kisebb méretű elektromosra, ami legalább 150 kilométert tud egy töltéssel menni. Persze mindez ha lehet ne 10m felett legyen, mint mostanság
500-as sokat fogyasztott egyébként, araszolós dugózós közlekedésben simán benyelt 6 litert, és minden alkatrész ami csak kellhet hozzá, jelentősen drágább (csak szíj 50k...) Most vettem egy SH300-at, és reménykedek hogy beválik, még nem tudtam használni, ennél puhányabb vagyok hogy ilyen időben robogózzak
-
tween
őstag
Minarellis SR-hez tudna valaki hátsó sárvédőt? Pontosan nem is tudom, mely típus jó hozzá..
EZ jó hozzá?[ Szerkesztve ]
-
kcsa
veterán
válasz Tothgera30 #63084 üzenetére
Nincs ilyen, ne reménykedjetek
-
Chereiose
addikt
[link] Kicsit drága, de elég új évjáratú és jó állapotúnak tűnik Felhívom őket holnap, egy próbát ez is megérhet.
-
mumtaz
senior tag
válasz Chereiose #63087 üzenetére
Hú bakker. Remélem, ez nem az a kereskedés ott, akinél én vettem 2013-ban a Speedfightot, mert akkor azt messzire el kell kerülni. Az utca nevére nem emlékszem, csak nagy vonalakban, hogy merre volt.
-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-
-
Topikgazda
válasz benceman00 #63066 üzenetére
Egy 4T ötvenessel te csinálhatsz bármit, egy ilyen valóban csak bevásárlásra jó, másra nem igazán.
"Sokat eszik, folyamat öntögetni kell bele az olajat + a hengert is idővel cserelni/furatni kell. Ahhoz képes, hogy egy kis robogó sokba van a fenntartása. Meg a hangja sem tetszik"
Ez mind nézőpont kérdése. Engem a soha nem izgatott, hogy mennyit eszik egy motor. Bár az is igaz, hogy soha nem is tekintettem egy motoromra sem úgy, mint munkába járós céleszközre. Számomra a motorozás mindig is a szórakozást és kikapcsolódást jelentette, bármilyen szintről is beszélünk (robogó, nagymotor stb). Kb 3 éve összeraktunk haverommal közösen egy Aerox-ot, egy 70-es Malossi MHR Racing alu hengerrel meg mindennel ami hozzá kell. Valahol 8 liter környékén volt a fogyasztása. GPS-el mérve kb 115-120 km/h volt a végsebessége (85 kiló vagyok), de a végáttétel kiválasztásnál nem is a végsebesség volt a kitűzött cél. Iszonyat jól és egyenletesen gyorsult nullától egészen a végéig, és mindezt úgy, hogy semmiféle "luk" vagy fordulatesés nem volt közben. Nagyon jól sikerült behangolni, városon belül igazi élménymotor volt. Mi tagadás, valóban nem egy munkába járós robogó az ilyen. A pénzről meg amit belelocsoltunk inkább ne is beszéljünk.
Nekem a 2T robogókba pont, hogy a hangjuk tetszik nagyon. Persze nem a gyári, semmi hangú cuccnak a hangja, hanem egy kis tuningal megáldott jó rezonátoré. Imádom az ilyen láncfűrészhangot, egy kis 80-as crossgép hangjára emlékeztet.Ha már cross:
"De tény egy 50cc 2T majdnem 2x annyira "erős", mint egy 50cc 4T, de ennek ára van."Ez így van. Pl egy 250-es 2T cross kb 60 lóerejéhez egy 450-es 4T cross kell!
Fiatalkoromtól (most vagyok 37) egészen tavalyig crossoztam amatőr szinten a haverjaimmal. Mindig 250-es 2T motorom volt. Volt nálam kölcsön többször is 4T 400-450-es cross is, de minden előnyével szemben soha nem tudtam őket megkedvelni. Pedig minden mellettük szól: a nyomaték, a hosszabb üzemóra stb (bár hozzáteszem, hogy ha a 4T crossnál ha eljön az ideje, akkor bele lehet nyúlni rendesen a zsebbe), mégsem tudták magukat a szívebe lopni annyira ezek a gépek. És tudom, hogy ennek az egyik legfőbb oka pont 2T cross jellegzetes hangja, amit nem tud semmi sem pótolni. Számomra még mindig ez a legszebb motorhang.
Ami a kezelhetőséget illeti, valóban tudni kell bánni egy egy nagy köbcentis 2T-vel, de én ilyen motorokon nőttem fel, nem jelentett gondot. Én még végigjártam a szamárlétrát. Riga, Java Mustang stb, hú de rég volt. A cross-t tavaly abbahagytam. Maradt a közúti motorozás és a robogó tuning.Ami a fogyasztást illeti, az egy 4T motornál is rengeteg mindentől függ. Különösen, hogy milyen motorról is van szó (mire, milyen használatra való) és, hogy milyen stílusban közlekedsz vele. Nem mindegy, hogy egy "nyomaték király" 600-as egyhengeres endúró-ról beszélünk, vagy egy 600-as négyhengeres GSX R-ről!
A pont minap összevitáztam egy motoros fórumon egy 1000-es GSX-R tulajjal, mert állítása szerint ő simán elmegy bármikor 7-8 liter környékén. Rögtön cáfoltam is a baromságát, mivel lassan 2 éve egy pont egy 1000-es K8 tulaja vagyok én is (egy 600-as GSR-t váltott). Elmagyaráztam neki, hogy persze, el lehet mászkálni ennyivel is. Óvodás langyos víz stílusban, már 100 alatt is 5-6-ik sebességfokozatban használva, ezáltal semmit nem tapasztalva a motor erejéből amire az valóban képes lenne. Ilyen embernek felesleges ilyen motort venni! (Azt most hagyjuk, hogy a közlekedési szabályokat betartva hol lehet kihasználni egy ilyen gépet, nem ide tartozik.) Mert hiába beszélünk 1000 köbcentiről és kb 180 lóról (újabbaknál még többről is), mivel egy rövid löketű motorról van szó (ezért is lehet bele ennyi lóerőt belepréselni) ezáltal folyamatosan középmagas fordulaton kell tartani, hogy valóban dinamikus maradjon, és így ki lehessen használni a valós teljesítményét. Tehát tapasztalatból mondom, hogy azt a 7-8 litert egy ilyen motornál ha igazán tempózol simán meg lehet duplázni!
Nem neked címeztem az egész mondanivalómat, csak a te hozzászólásod volt a kiinduló alap.
[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
mumtaz
senior tag
válasz Chereiose #63089 üzenetére
Az vettem, hogy Szifethalom, de ott is van több motorkereskedő.
-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-
-
perge666
veterán
válasz Tothgera30 #63084 üzenetére
A melóhelyen mondta az egyik portás, hogy haverjának lejárt a jogsija,elment meghosszabbíttatni és bepecsételtek valami mást is amivel125ccm-el 11KW-ig vezethet motort.
A portás elvileg utánajárt és 2016.01.01-től lépett érvénybe.Nekem 2 hónap múlva jár le,kíváncsi leszek....
-
őstag
válasz Chereiose #63093 üzenetére
Amikor én a Liberty-met "kerestem" vagy 10 helyen voltam, köztük itt is. Biztos van kivétel, de összességében nekem az jött le, hogy kókler egy banda. Konténeres motorokat árulnak, 2 motort is megnéztem itt, mindkettő vagy jobbra vagy balra húzott el ha elengedtem a kormányt, ergó törve voltak, sérült a váz, akármi. Km óra sosem működött, de ez szerintük apróság, a telefonba azt mondta mindig full rendben van a motor aztán mindig volt valami... Szar első telók, szar egyenesfutás, nem működő km órák, kotyogó hátsó kerekek... De persze mondom, lehet ki lehet azért náluk fogni egy-két tényleg szép példányt, lehet csak nekem nem volt szerencsém. Nem könnyű dolog ez a motorvásárlás sem ám, mégha feljebb is mész árban akkor sem. Nagyon nagyon sok az import roncs, amit kinn kb tényleg kidobtak a kukába itt pedig próbálnak belőle pénzt csinálni. Ismét mondom, biztos van kivétel, de nem egyszerű na
Amúgy Szigethalom, Szigetcsép, Halásztelek itt több motorkereskedő is van, szerintem ismerősök vagy ugyanonnan hozzák vagy én nem tudom, de ugyanaz a kategória volt. Csepel is van egy ilyen csávó, olyan motort tolt ki elém annó sírvafakadtam aztán amikor 4 perc után elköszöntem még ő volt megsértődve, hogy áruljam már el mi a problémám, csak kicsit költeni kell rá és jó lesz.Esetleg ezen a helyen lehet találni valami jót: [link]
Ezek legalább Piaggio-ra vannak szakosodva... Persze azért nézz át mindent ugyanúgy, ezek is ugyanúgy kereskedők, csak talán a jobbik fajtából...
perge666: Áh ne viccelj már, legközelebb meg majd a pótkocsis kamion jogsit kapja meg mindenki ingyen? Azért ha ez így lenne mindenhol olvashattunk volna róla, direkt rákerestem, hogy B125, semmi új hír róla. Pedig sok más helyen valóban úgy van, hogy simán a B jogsival vezethetsz 125cc-ig, de sajnos ez nálunk nem ilyen egyszerű. Linkeld kérlek ha találsz valamit erre vonatkozóan, de tényleg "kizárt dolog, mert nem tudom".
[ Szerkesztve ]
-
nyogo83
Topikgazda
válasz perge666 #63092 üzenetére
Most utanakerestem, semmi ilyen iranyu jogszabaly valtozast nem talaltam.
Ha igaz, akkor nem lenne az autos/motoros iskolaknal meg mai nap is B125-os tanfolyam+vizsga, amire lehet jelentkezni.Valami felreertelmezes lesz ott szerintem. Maximum arra tudok gondolni, hogy valami regi fajta kategoria "atsorolas" miatt (amit meg esetleg a 80-as evek vege fele csinalt) kapott most A1-es kategoriat az uj jogsijaba.
-
Debilon
addikt
válasz perge666 #63092 üzenetére
nem lehet, hogy csak az AM kategóriát írták be külön sorba az elejére?
A1-nél kell dátumnak lenni a B125-höz, vagy ha eddig nem volt neki, és tényleg elírták az okmányirodában ajánlatos lenne rákérdeznie
Suzuki DL650 || life is shit || steam: Debilon || Realme GT Master Edition
-
üszök
őstag
válasz Chereiose #63087 üzenetére
Blaga motor. Kisebbségiek,és bármit rád sóznak jónak beállítva. Én alkatrészt vettem tőlük régen azzal nem volt gond,de motort tuti nem vennék tőlük.
Viszont a második képen ami az út másik oldalán áll az kéne.Valaki írta,hogy vesz 150-es robogót és levizsgázik B125-re 3 nap alatt. Mint a nevében is benne van,csak 125ccm-ig jó.
"Semmi szükségem rá,és pénzem sincs"
-
Chereiose
addikt
válasz dave93 #63094 üzenetére
Köszi a részletes választ Nekem már elsőre ez a kókler, trehány proli kereskedés jutott az egészről eszembe, lehet hanyagolom ezt az egészet ott...Tutto motort én is néztem már, amit linkeltél azt is, az legalább tényleg hivatalos piaggio szerviz partner vagy valami ilyesmi. Megnézem őket hétvégén, annyira nincs is messze. Hát még mindig a magánszemély lenne a legjobb. Meg eleve a kintről behozottak szerintem már hátrány, de kb a 90% olyan, szóval tényleg nehéz. Aprilia Scarabeot is nézek, az is ugyanaz kb
üszök: Köszi, legalább most már tudom kik ezek
-
Topikgazda
Új hozzászólás Aktív témák
- noblechairs Hero fekete/piros gamer szék eladó
- Xiaomi Smart Cooking Robot. Teljesen új bontatlan 2 év garanciával!
- AKCIÓ! KONYHA - HÁZTARTÁSI TERMÉKEK - BOTI ÁR FELÉÉRT!
- Üzleted van? Akkor ilyen nyitvatartás matricával dobd fel! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Motormatrica szinte minden motorra! PH tagoknak 30% kedvezmény!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen