-
Fototrend
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
tween
őstag
Ha az olajtartályom félig van, de fogalmam sincs milyen olajat használt az előző tulaj, akkor rátölthetek az általam vett olajból?
-
HoaryFox
őstag
Megjött a tavasz, hogy felpörgött a topik
Enyje, mindenki Aprilia meg Aerox meg tudomisén, senkinek nincs Simsonja?
"A wikipedia nem tudományos lexikon, hanem egy multiplayer módú notepad." by Pikari
-
Tothgera30
Ármester
válasz HoaryFox #63203 üzenetére
Jó pár évevolt egy Simson SR50-es a családban. Gyárilag S51-es blokkal, 4 sebességgel. Sajnos megszakítós gyújtással, ami szeretett elállítódni. Az utángyártott alkatrészek pedig nem a minőségükről voltak híresek, az áruk pedig nem volt kedvező. A fő ok a leváltásra pedig az volt, hogy elméleti szinten mindenki értett a szerelésükhöz, a gyakorlatban sajnos több kárt okoztak mint hasznot.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
tween
őstag
válasz Tothgera30 #63205 üzenetére
-
Levmen
tag
Sziasztok!
Érdemes egy robogóba v power racinget tankolni sima benzin helyett? (piaggio nrg mc3 2T) Motorikusan is érdekelne a dolog, hogy ezzel kímélem e, fogyasztás nő vagy csökken, valamint teljesítményben valaki érez e különbséget? Vagy csak marketing az egész?
Előre is köszönöm a megtisztelő válaszokat!
Üdv.: Levente
-
benceman00
tag
válasz Levmen #63207 üzenetére
Én mindenbe a shell 100as vpower racing nitro stb stb.. tankolom. Télen, nyáron, melegen, hidegen pöccre indul (pl.: télen nem akart mol-al indulni a kocsi). Karbi soha nem taknyosodott le ha egész télen állt a moci. Igen, jó üzemanyaggal csökken a fogyasztás, mert a jobb égés miatt kevesebb benya kell elérni X fordulatot, igaz olyan minimálisan fog csökkenni, hogy azt az életbe nem fogod észre venni. Szóval én csak ajánlani tudom a shellnek a drágább üzemanyagát. Az ilyen neve nincs kutaknak a benzinét még trabantba se tankolnám bele.
[ Szerkesztve ]
Üdv, ASZPi
-
kcsa
veterán
válasz benceman00 #63208 üzenetére
Mesélj még...
-
HoaryFox
őstag
válasz benceman00 #63208 üzenetére
Aha... pl. egy OMV nevenincs kút, mi?
Egyszer tankoltam Shell-t az F Astrámba, soha többet
"A wikipedia nem tudományos lexikon, hanem egy multiplayer módú notepad." by Pikari
-
Topikgazda
Valaki mondta múltkor (már nem emlékszem ki), hogy neki nem vált be a Doppler SX86 kuplung, nem bírta a ferrodol rajta (megégett?). Én azt mondtam, hogy lehet azért mert nem hűtött harangal használta.
Már legalább kér hónapja nálam van a cucc, de csak most néztem meg jobban. Hát mit mondjak, valóban nem valami bizalomgerjesztő már így újonnan sem:
Nem nagyon tetszik a ferrodolozás rajta.
Így néz ki maga a kuplung:
A hozzávaló harang viszont nem tűnik rossznak:
Próbáltam kicsit faragni a költségeken, de most már nem vagyok biztos benne, hogy jól döntöttem. Bár ez sem mondhatni valami olcsónak, harangal együtt kb 35 ezer.
persuader Ma a szerelés mellett volt időm kicsit takarítani is, és találtam négy flakon castrol tts-t. Nem öregek, mindössze csak 1998-ban vettem őket (rájuk írtam anno). Itt még nagyon fiatal voltam amikor ezeket vettem.
Ennyi idő távlatában veszítenek ezek valamit a minőségükből? Te, mint nagy olajguru biztos tudod a választ.
Bár a tegnapi után (jaso fd) itt már én vagyok az olajguru. A kb másfél hete tartó, napi 4-5 óra alvás (a munkám miatt) kezdi kifejteni a jótékony hatását. Estére szellemi toprongy szintre süllyedek. Nem baj, már csak csütörtökig kell kibírnom.(#63206) tween Érdekes szín, bár nem mutat rosszul.
[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
tween
őstag
válasz sityupityu #63215 üzenetére
Ez kérlek a típusnak gyári színkódja
-
Topikgazda
-
mumtaz
senior tag
válasz sityupityu #63215 üzenetére
Én mondtam, hogy gondom akadt az SX86-al.
Na most poén, hogy az, hogy a varióban túl nehéz volt a görgő, az a nem semmi. És erre nem jöttem rá, hogy ami gyárilag 8 grammos görgővel futott, annak miért sok most 6 grammos is.
Bármilyen hihetetlen, de most a 6 grammos görgővel sokkal jobb a gép. Tehát a kuplunggal kiderült, hogy nem a kuplung a rossz, csak ott adódott ki egy-két dolog, ugyanis végül a gyári kuplunggal is bekékült a harang és eszméletlenül rossz volt, pedig érzésre csak úgy lehetett érezni, hogy picit nehéz a görgő. De kiderült, hogy nem picit nehéz és szerencsétlen gépezet a kuplunggal kompenzálta le a dolgot és csúszott, mint a barom.
Valami olyan összetételben sikerült "összehangolni" a dolgot, hogy így lett.
Baromi csalóka volt a dolog. A poén az, hogy most, hogy viszonylag jól van begörgőzve, visszatenném az SX86-ot. Csak az a gond, hogy foggalmam sincs, hová tettem.Mellesleg jön a Multivar is. Már megérkezett a boltba, csak nem volt időm elmenni érte.
[ Szerkesztve ]
-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-
-
Topiccsendőr
addikt
válasz sityupityu #63215 üzenetére
Olajguru nem vagyok. Ha abban az iparban dolgoznek, akkor tisztaban lennek azzal, h mi a helyzet, de jelenleg csak rengeteget olvastam a tema utan, mert idegesitett, h senkitol nem kapok normalis valaszt a kerdeseimre, sokan alapveto fogalmakkal nem voltak tisztaban, ennek ellenere siman adtak olajhasznalatra vonatkozo tanacsokat nekem.
Es itt a nyers szaraz adatok a legfontosabbak, amibol alig talalsz valamit a neten furcsamod. Ez egy olyan szakma, ahol nem bizhatsz semmit az erzekszerveidre, itt merni kell mindent. Akkor kapsz eredmenyt. A tobbi csak saccolas.
Tizenpar ev sok ido egy olajnak. Bar bontatlan, elmeletileg viaszosodni tud ha hidegben is taroltad. Tobbet nem tudok a temahoz szolni, mert ki kene probalni. Az ilyen regi olajokat en csak legszuroszivacs olajozasra, vagy blokk osszerakasnal alkatreszek olajzasara hasznalom, de ha egyszer lesz egy felesleges robogom, bele fogom tolteni, kiprobalom, es akkor tudni fogom a valaszt. Addig nem.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Levmen #63207 üzenetére
Robogoba semmi ertelme.
Viszont. Nagyobb oxigentartalma szokott lenni az ilyen tuzeloanyagnak, legalabbis valoszinusitem, illetve nincs benne etanol, ami jot tesz a karburatornak, hosszu allasnal.
Amugy valoban okoz teljesitmenynovekedest, de nem 2-3 loeros belso egesu motornal, hanem kopogasszenzoros, bonyolult befecskendezos motoroknal leginkabb. Az oxigentartalom miatt meg kopogassszenzor sem kell a teljesitmeny novekedeshez.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Peti N95
aktív tag
válasz sityupityu #63215 üzenetére
Nekem teszi rendesen a dolgát az SX86, már majdnem 2 hónapja használom.
Alu hengeres karbis Jetforce-omon van hűtött haranggal.★Huawei Mate 10 Pro★Samsung Galaxy Watch 46mm★GSX-R 600★Peugeot Jet Force C-tech★
-
Topikgazda
válasz Peti N95 #63221 üzenetére
Igen, emlékszem, hogy beszéltünk róla.
(#63220) persuader A házon belül van a garázs, így ha kinn nagyon hideg van akkor sem nagyon megy 8 fok környéke alá. Előtte anyáméknál szintén hasonló körülmények között volt. Egyett majd kibontok és megnézem, hogy egyáltalán hogy is néz ki. Azért jó nagy marha vagyok, mert annak idején nem kevés pénzembe kerültek ezek az olajok.
(#63218) mumtaz Bocs, hogy nem emlékeztem, hogy te írtad.
Amit írtál arra majd holnap megpróbálok válaszolni, mert jelenleg már gyenge az agyam ahhoz, hogy átlássam a dolgokat amikről írtál. Megyek lefekszem.--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
mumtaz
senior tag
válasz sityupityu #63222 üzenetére
Jahh, nem kell válaszolni. Amit írtam, már kiderült. Ki is próbáltam ezt a kuplungcsúszós dolgot.
Leginkább emelkedőnél adta ki magát a dolog. De azért jó sokáig malmoztam rajta, hogy mi a fene lehet a gond.
Pont egy olyan határra lőttem be a görgőket, ahol túl hamar váltott el a varió. Ezért ugye jóval az ideális fordulatszám tartomány alatt pörgött. Emelkedőn meg a kuplung még pont nem tudott rendesen megtapadni, de annyira igen, hogy valamennyire még az is fogja a motort. Tehát egy a relatíve enyhe emelkedőn a moci gyakorlatilag megállt és pörgött, de jóval az alatt a tartomány alatt, ahol erő is van benne. A kuplung pedig csúszott.
Míg cserélgettem a kuplungokat, a görgőkhöz nem nyúltam, hiszen elvileg a 7g-os görgőnek is túl könnyűnek kellett volna lennie. 8-8,5g a gyári.
Volt benne az SX86, a Speedfightom kuplungja (ugyanaz, mint a Jetforce-é) és a gyári is. Harangot is belersktam a Speedfight-ét. Mindennel ugyanazt csinálta.De ez a cserélgetés hetekig ment. Most meg visszaraknám az SX86-ot és nem találom. Nem emlékszem rá, hová tettem.
[ Szerkesztve ]
-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-
-
Dj.Mike
senior tag
Sziasztok. Tudom nem pont a hirdetés helye de azért megkérdezem: Érdekel esetleg valakit egy rövid ideig használt Giannelli extra kipufogó? Le kellett cserélnem egy gyári tulajdonságokkal rendelkező kipufogóra mert annyira húzta az olajat kifelé hogy még a dupla olajzás sem volt neki elég és meg is szorultak a főtengelycsapágyak.
-
Tothgera30
Ármester
Megnéztem ma egy MRX 50-est, elvileg 2009-es, 7000km-rel. A gyári verziótól annyiban tért el hogy egy Tecnigas E-nox kipufogó volt rajta. Amit felfedezni véltem hogy a kipufogó illesztéseinél kifújt, a blokk tetején és alján olajos volt (nem friss), és pár idom (első sárvédő, hátsó idom) előzőleg törve lehetett, hátsó indexek pedig cserélve voltak. Ami pozitívum volt, hogy hidegen is szépen vette a fordulatot, egészséges hangja volt, nem csörgött. Így szerintem nem érdemes megvennem, ugye? Gondolom ezek nem aprópénzből helyrehozható hibákra utalnak.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
mumtaz
senior tag
Na csak jól kibactam ma magammal. Cégnél kivettem a gyertyát megnézni, mi a helyzet. Elég nehezen jött ki. Na betekerni már nem lehetett. Szinte az egész menet eltűnt a hengerfejből. Végül nem maradt más választásom, QuickSteel-el bekentem a gyertya menetét és kénytelen voltam levenni a gyűrűt is róla. Így tettem be és amíg a Quick Steel megkeményedett, neten berendeltem egy bontott hengerfejet.
A poén egyébként az, hogy hazajöttem vele és kis gázra is úgy ment, mint akit p**cán rúgtak.
-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-
-
őstag
Gyerekek van valakinek bevált szervíze Pesten, ahol lehetőség szerint még gumit is cserélnek? Megvettem az új hátsó gumit a Liberty-re, tegnap nekiestem, 4 csavar tartja a kipufogót, 2 kijön, de a másik kettő olyan szinten bele van rohadva, és olyan szinten rozsdás, hogy nem tudom otthon leszedni a hobbiszerszámokkal. A 17.kerületben elvileg 4500Ft-ért kiszedik a kereket, felrakják a gumit és centírozzák is, szóval az nem rossz ár, csak nehogy rejtett költségek legyenek. Ha valaki tud valami bevált helyet ajánlani ne tartsa magában, egyéb esetben felhívom őket, hogy ugye erre nem jön még ÁFA meg "ajbazdmegezbelevanrohadva" díj meg mittudomén mi.
-
-
Geccoka
csendes tag
Csak, hogy legyen miből választani, Taylor gumi, én itt vettem a gumit és hétfőn itt is szereltettem fel, első + hátsót kis robogóra. Korrektek szerintem, autóval is voltam már itt többször: [link]
-
Topikgazda
-
Topikgazda
válasz mumtaz #63223 üzenetére
Nekem itt több dolog nem világos, de majd segítesz:
Ugye hangolásnál mindig az első variátortól, görgőtől indulunk ki. Ha már nem gyári a meghajtás akkor meg kell találni a megfelelő súlyú görgőt (csak egy optimális van belőle), ha ez megvan csak utána nyúlunk a hátsó varióhoz, kuplunghoz. A kuplungot belőjük a megfelelő rugókkal,hogy hol nyisson.
Na most neked tök gyári a robogód (henger, meghajtás, kipufogó), és szerinted a kisebb súlyú görgőkkel (ráadásul 2 gramm a különbözet ami nem kevés) jobb a motor?
Ez az egész variálás egyébként a kuplung hozzányúlása után kezdődött?
Te most akkor a kuplunghoz igazítottad a görgők súlyát? Mert ha így van akkor az nagyon nincs jól. Lehet, hogy én értem félre az egészet, de majd helyreigazítasz, mert érdekel a dolog.Amit még nem értek az az, hogy ugye amikor elindulsz a motorral akkor nyit a kuplung és létrejön a megfelelő kapcsolat, de ez megváltozik menet közben amikor egy emelkedőhöz érsz?
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
tween
őstag
Azon agyalok, persze mint lelkes amatőr, hogy adott az 50-es sr hosszú minarelli blokk. Lehet azt cserélni nagyobbra? Mármint nagyobb köbcenti miatt, olyan 125-150ccm-re gondoltam.
-
Topikgazda
-
benceman00
tag
válasz sityupityu #63245 üzenetére
Véleményem szerint:
Egy gyári motorra rádobta a high performance kuplungott ami ugye nagyobb teljesítményű motorokhoz van és ezért valószínűleg keményebb is benne a rugó. Nehezebb görgőkkel nem bírta elérni azt a fordulatot, hogy szétnyisson rendesen a kuplung és ezért segített neki a könnyebb görgő.
De cáfoljatok meg(#63246) tween Akkora hengert azt életbe nem fogsz rárakni az 50es minára (max ha nem vagy valami next level japán szerelő )
Blokk csere talán lehetséges kicsi váz moddingal, persze törvényes kereteken kívül.[ Szerkesztve ]
Üdv, ASZPi
Új hozzászólás Aktív témák
- LEGO klub
- Milyen okostelefont vegyek?
- EA Sports WRC '23
- Kerékpárosok, bringások ide!
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- sziku69: Szólánc.
- Home server / házi szerver építése
- Fűnyíró topik
- Béta iOS-t használók topikja
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- További aktív témák...
- Gyönyörű autómatricák azonnal gyors országos kiszállítással! PH-soknak 30% kedvezmény!
- Üzleted van? Akkor ilyen nyitvatartás matricával dobd fel! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Erős asztalláb (Steelcase)
- Prémium autómatricák kedvező áron! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- DAH Solar 405W full black napelemek verhetetlen áron