-
Fototrend
Új hozzászólás Aktív témák
-
Jinxb1rd
addikt
-
a2d2
addikt
válasz Jinxb1rd #29801 üzenetére
Ha durván fogalmazunk akkor a Riftben van egy kijelző, kábelek, kamerák, érzékelők meg a kontrollerek. Sok mindent nem tudnak csinálni vele. Ellenben a Questben ott van egy felturbózott S8-as komplett hardver rengeteg kiaknázatlan lehetőséggel.
Én amúgy lusta voltam a gyári kábelével kipróbálni a Linket, annyira nem használnám semmire vezetékesen, meg őszintén szólva félteném is kicsit az USB csatit hogy idővel megadná magát aztán dobhatnám ki az egész sisakot.
Az egyre újabb VD és ALVR mellett tényleg már csak több gépidő amire vágyok.A pisztácia kifogyott, csokoládé nem is volt
-
hfrankee
senior tag
Sziasztok!
Kéérdésem az lenne, hogy LGA 1155-ös PC-t érdemes e vagy lehet e VR kompatibilissé fejleszteni?
A jelenlegi CPU egy I3 3340.
Köszönöm -
barcalaci84
őstag
válasz Jinxb1rd #29801 üzenetére
mik ezek a jobbnál jobb update-k ?
a linket próbálják normálisan megcsinálni h kijöhessen béta állapotból , meg a kézkövetést csiszolgatják ...csak nem nagyon tudják mit kezdjenek vele
van itt olyan quest tulaj aki használja a kézkövetést a mindennapokban ?
mert bár jópofa dolog , de az a vicces h controllert hasznélni sokkal kényelmesebb , mint a levegőt csipegetve bénázni -
Dyingsoul
Topikgazda
válasz hfrankee #29806 üzenetére
A 3340 az i5. VGA mi benne?
Talán egy 3770-nel van esélyed, de a VGA meghatározóbb. Én ilyen régi rendszert nem fejlesztenék semmiképp.[ Szerkesztve ]
- Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok, mivel másoknak is hasznos lehet. Erre való a szakmai fórum! -- YT: youtube.com/dyingsoulgaming -- FB: facebook.com/DyingsoulGaming/ Stream: http://twitch.tv/dyingsoul
-
Jinxb1rd
addikt
Valakinek egy jó kis játék 180 euróért?
https://store.steampowered.com/app/648070/CrisisActionVR/
Illetve bocsánat, most olcsóbb.We are only Stardust...
-
-
-
a2d2
addikt
Na tegnap megint volt időm kísérletezgetni és végigzongoráztam a telepített játékokon.
Azt vettem észre hogy minden Steam-es játékom homályos. Valami nem stimmel ezzel a felbontás csúszkával VD alatt. ALVR-t indítva a szemenkénti felbontást 1440x1600-ra állítottam és minden szuper volt. Most viszont Robinson, Skyrim mind hányadék lett ha hasonló értéket állítottam. Aztán indítottam egy Chronos-t Steam alól majd natívan a játékok fülről - ég és föld volt a különbség az Oculus javára.
Mint írtam fent a VD alatt valamiért 60-70% körüli értéket jelent neki ez a natív Quest szemenkénti felbontás. Szóval visszatoltam 100%-ra, így most szép lett a kép de továbbra is bizonytalan vagyok hogy most akkor a rendszert túlterhelve kapok-e ugyanolyan minőséget mint ALVR alatt vagy én nézek be nagyon valamit és maradhat 100%-on a csúszka Steamben.
A másik amit nem találtam meg az az hogy az Oculus milyen felbontáson tolja ki magából a játékokat. Megtaláltam tegnap ezt a debug tool-t, abban láttam ezeket amiket Raymond írt - egy supersampling és egy felbontás állítás, de utóbbi pl a Link fül alatt van. Rákerestem google-ban is hogy Virtual Desktop Oculus resolution de nem találtam semmi támpontot hogy mekkora felbontáson megy ki alapból.
Szóval azoktól kérdezem akik már használják egy ideje VD-t: nálatok hogy van beállítva Steam/Oculus felbontás?
Köszi!A pisztácia kifogyott, csokoládé nem is volt
-
s:zozo
aktív tag
Nálam No Man's Sky alatt ugyan azokkal az állításokkal.
Link kábel tökéletes, VD alatt bármit is állítottam maradt a szellemképesedés az űrhajóknál.
Alapból 100%-n van a csúszka és ha le viszem a quest közeli felbontásra ronda lesz a játék és nyerek teljesítményt. (STEAM GPU grafikont figyelve)
Ez viszont nincs hatással a hibára. OVR advanced settings-t felraktam steam alatt és szerintem valami nem jó, mert egy frame droppot sem jelzett ki.
#29814) a2d2
Saját tapasztalat, szerintem VD alatt STEAM-n 100%-ra rakva ad jó képet.
VD nél olvastam, hogy a saját felületéről érdemes indítani a STEAM-s játékokat.
OculusDebug tool:
[link] Itt leírnak jó pár infót.
Nálam:
-Pisel Per Display: 0 (mindig el felejtem úgy is, mert ezt újraindításnál be kell írni mindig.)
-Distortion Curvature: low (ez jobb, mint a high)
-Encode Resolution Width: 2784
Írják, de le írom, hogy a menüből az ocolus szervizt restartolni kell.VD felbontás részemről is passz. Gondolom natív, de ténbyleg nem tudom.
U. I.:
Lassan meló este leszek csak.
Még valami: Nálam a link a nyerő, de VD alatt picit élesebb képet kapok és sötétebb kontraszosab. Jobban látszanak a rácsok.
Már nem tudom mi a valóság és mennyi a placebo -
Jinxb1rd
addikt
válasz s:zozo #29815 üzenetére
Amúgy régebben írtam, hogy nyerek sebességet és stabilitást, ha leviszem a minőséget, funkciókat full lowra az oculus és steam beállításokban illetve home-ban, majd ezeket a homikat kikapcsolom. Azóta tesztelem és nem placebo, a beat saber azóta nem reccent be, tuti van hatása. Úgy érzem, mintha a minőséget is be tudnám állítani jobbra így, de ma kipróbálom a seeking dawnal
(Fontos hogy először a home-on belül is le kell venni a dolgokat)
Quest esetében én főleg élnék ezzel a lehetőséggel és kipróbálnám, ott nem tudom miket lehet állítani, de ami erőforrást zabál, mind lekapcsolnám a picsbe.
[ Szerkesztve ]
We are only Stardust...
-
Dyingsoul
Topikgazda
válasz s:zozo #29815 üzenetére
Oculus tray tool-lal be tudod állítani a Pixel Per Display-t és akkor nem kell írogatni állandóan.
- Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok, mivel másoknak is hasznos lehet. Erre való a szakmai fórum! -- YT: youtube.com/dyingsoulgaming -- FB: facebook.com/DyingsoulGaming/ Stream: http://twitch.tv/dyingsoul
-
Raymond
félisten
-
a2d2
addikt
válasz Raymond #29820 üzenetére
Miért kellene nagyobb render resolution?
Én ALVR alatt mindent full natívban nyomtam. Steam is 1440x1600-ra volt beállítva fixen.
Most viszont VD alatt ha ilyent merek állítani akkor szar a kép.
Ha gondolod tegyél egy próbát:
Indítsd el ALVR-t, állíts be Steam alatt a felbontást fix 1440x1600-ra.
Indítsd el pl Robinson-t vagy Skyrim-et ezeken egyből látszott.
Utána indíts egy VD-t, állítsd a csúszkát kb 1440x1600-ra (csak kicsivel feljebb lehet).
Nezd meg újra az előző játékot.
Kíváncsi leszek mit tapasztalsz.[ Szerkesztve ]
A pisztácia kifogyott, csokoládé nem is volt
-
a2d2
addikt
válasz Jinxb1rd #29822 üzenetére
Igen, erre rájöttem, csak azt nem értem hogy ha az ALVR kéri le a képet akkor a Quest natív felbontása a 100%, ha pedig a VD akkor bőven 2000 pixel fölé kell menni mert ott van a 100%, közben pedig ugyanaz a képminőség.
Próbálok keresni egy nagyon jó JackD83-as képet mikor átállított mindent a Quest natív felbontására és jól szemléltetve van a felbontás változtatása az eredeti ALVR-hez képest, de nem találom seholA pisztácia kifogyott, csokoládé nem is volt
-
a2d2
addikt
Na, több mint 15 percig írtam és kifutottam a szerkesztési időből:
Közben kicsit átgondoltam a dolgot. Ugye a Steam úgy állítja be a kimeneti felbontást ahogy ALVR vagy VD kéri. Ez lenne a 100%.
ALVR alatt van egy csúszka ahol én meg tudom határozni hogy mekkora felbontást kérjen le Steam felől. Ez nekem 100%-on állt ami a Quest natív felbontása, és ugyanezt be tudtam fixen állítani Steam-en is (ott is 100%-ot mutatott a csúszka). Így gyakorlatilag megkapta a Quest a natív felbontáson a tartalmat.
Ha szerettem volna akkor ALVR-ben feltehettem volna 125 vagy 150%-ra és akkor a Steam-en is ennyivel magasabb lett volna a felbontás.
Na de a VD magasabb felbontáson kéri le a Steam-től (van benne egy alap supersampling),
és utána vagy azt konvertálja le valószínűleg még PC oldalon. Hiszen ha egyből tovább adná a Questnek akkor nem lenne semmi gond mert megkapná a natív felbontásán a képet a Quest. Meg ugye még FFR-t is rátesz ha minden igaz, bár ezt nem nagyon vettem észre (ALVR-nél mondjuk egy magasabb értéket használtam FFR-re).
A lényeg hogy valóban 100%-on kell hagyni a Steam csúszkát, különben a 60%-la lerontott felbontással dolgozik a VD a saját konverziójánál.
Nem értem miért nem lehet beállítani VD-ben a kért felbontást. Csak annyit láttam a beállítások között hogy "use optimal resolution" de ez a leírás alapján csak hozzáigazítja a képernyő felbontását a stream felbontásához.
Sajnálom mert szerintem nem hoz annyit a konyhára ez a magasabb kiinduló felbontásból konvertálás, majd a csökkentett minőség továbbküldése hogy megérje használni.
Mindegy, visszaállítom majd 100%-ra és imádkozom hogy bírja az 1070.
Robinsonban használtam pl nagy sikerrel játékon belüli 1,5x-es supersamplinget. Miután tegnap visszatettem 100%-ra Steam-et Robinsonban pedig hagytam a 1,5x-es szorzót akkor láttam a Steam performance monitoron is hogy izzadt a gép rendesen és mintha nem is lett volna olyan sima a mozgás mint eddig. Cserébe viszont valamiért még így is rosszabnak ítéltem meg a képet mint ALVR alatt.
Asszem pár órám még el fog ezzel menniA pisztácia kifogyott, csokoládé nem is volt
-
Jinxb1rd
addikt
[ Szerkesztve ]
We are only Stardust...
-
Raymond
félisten
válasz Jinxb1rd #29825 üzenetére
Az 150Mb, nem 150MB :) Ezert eleg az USB2.0 is, az USB3.0 a toltes miatt kellett mert 2.0-ss porton nem kapsz 2.4A-t. Az uj fw-ben nincs toltes Link hasznalat kozben vagy csak trickle charge ezert eleg Az 1A is amit az USB2.0 ad. Savszel meg van, belefer a 150Mb a 480Mb-be.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
a2d2
addikt
válasz Jinxb1rd #29825 üzenetére
ALVR alatt max 100 mbps-el használtam, de aztán levettem inkább 80-ra.
VD alatt még lejjebb van, talán 100 az insane, 80 a high és 60 a medium és levettem mediumra a nemrég linkelt video tanácsára.
Engem inkább ezek a felbontás kérdések izgatnak most
(Raymondtól várnék visszajelzést mert nagyon benne van ezekben a témákban)[ Szerkesztve ]
A pisztácia kifogyott, csokoládé nem is volt
-
válasz hfrankee #29806 üzenetére
nem.
Oculus nem tamogatja a Sandy Bridget (Intel 3.gen), szoval hiaba eleg egy 3770K papiron, gyakorlatban mikroakadni fog.
i7-3820am volt, elvileg boven erosebb volt a minimalisan javasolt Intel 4.gennel (es a nem hivatalos pciE 3.0 modban hajtottam), gyakorlatilag platformvaltas utan eltunt a mikrolag.
Oculus Rift CV1em volt, ami egy relative egyszeruen hajthato headset.
[ Szerkesztve ]
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
Jacek
veterán
válasz tobias88888 #29828 üzenetére
Nekem is volt ilyen rendszerem, a probléma az hogy arany árban akarják a 3770K adni , ha eladod a régit úgy ahogy van meg a 3770K árát össze rakod jobb cuccot raksz össze pl. 6/12-es AMD rendszer ami még bővíthetó is..
-
gambler
tag
Volt szó korábban a Robinson: The Journey-ről, most 60%-os akcióban van:
[link][ Szerkesztve ]
Két szóban elmondhatom, amit az életről megtanultam: megy tovább (Robert Frost)
-
Raymond
félisten
VD-nel igy van:
32 - Low
64 - Medium
80 - HighAz Insane lehet 100, nekem talan 83-at irt ra a sajat ablakaban de a Task Manager szerint tobb ment a wifi-n igy inkabb 100 korul lehet. De oszinten szolva a High mar problemamentes, a Low az eleg homalyos es a Medium-nal is azert latom hogy nem idealis de peldaul ott inkabb csak azert mert tudom milyen a High/Insane. Szoval nem mondanam a Medium-ra hogy "flawless", de boven jo ha kell a latency miatt lejjebb venni. Arra egyebkent ezek eleg nagy hatasal vannak, de ezt inkabb csak a desktop streaming-nel vettem eszre a szamoknal, ott volt meg siman 20ms alatt is Low-on. A 1070-nel nalam ugy jott le most hogy probaltam az 1.13.6-os verziot hogy a High/Sliced/60FPS mellett siman 33ms-t irt desktop es VR alatt is. Az utobbiban viszont nem vagyok biztos hogy jo mert most nem valtozik a szam ha desktop vagy VR streaming megy es regebben szokott, a VR streaming siman radobott 1 vagy 2 frame-et igy 72/60 FPS-tol fuggoen volt plusz 13.8-27.6ms vagy 16.7-33.3ms az alap 28/33ms latency-re. Alapbol HEVC-t allitott be es nem valtottam h.264-re igy nem tudom miket valtoznak a dolgok azzal.
A felbontashoz es az elesseghez:
Az asztali PCVR-nal a render resolution mindig nagyobb mint a kijelzo fizikai felbontasa hogy a lencsek torzitasat:
1080 x 1200 -> 1512 x 1680 = Vive
1080 x 1200 -> 1344 x 1600 = Rift CV1
1280 x 1440 -> 1648 x 1776 = Rift S (Quality Mode)
1280 x 1440 -> 1504 x 1616 = Rift S (Performance Mode)A ket Oculus mobil termeknel viszont a gyengebb GPU miatt kisebb a default render resolution mint a PCVR-nal:
1280 x 1440 -> 1024 x 1024 = Go
1440 x 1600 -> 1216 x 1344 = QuestTehat a PCVR-nal nagyobb felbontasban szamol hogy a torzitast kiegyenlitse es a kep kozepen 1:1 legyen a pixel:texel mapping. A mobil cuccoknal inkabb arra mentek hogy meglegyen a 60/72FPS.
A Link-nel 1808x2000 az alapfelbontas mert ott megintcsak megvan a kakao szamolni a PC-vel. A VD 1824x2016-ot hasznal, szinte ugyanaz mint a Link. Ugyanugy kb +25% a kijelzo fizikai felbontasahoz kepest.
Az ALVR-nal ket felbontas van amit hasznal - az egyik a render resolution a masik pedig a video encode resolution. Az elejen (amit az eredeti-bol vett at JackD83) mindketto az volt amit az eszkoz alap felbontasnak jelentett, tehat 1216x1344 a Quest eseteben. Ez persze nem volt eleg es eleve kellett ratolni SS-t hogy jobb legyen a minoseg, de ez is meg santikalt mert a beerkezett video felbontastol fuggetlenul az alap 1216x1344 szemenkenti felbontasba lett renderelve es kinagyitva utanna az 1440x1600-as kijelzore. Az ujabb verziokban viszont az ALVR eleve 1440x1600-at jelent le mint render resolution es a video is a Quest-en ebben a felbontasban renderelodik le igy ott mar nincs nagyitva. De nem kell ezeknel a fizikai felbontasoknal leragadni mert ertelmetlen, nincs olyan hogy pixel perfect kep annyi feldolgozason megy at az egesz, az a lenyeg hogy a torzitas utan meglegyen a coverage.
Tehat az hogy az ALVR elesebb kepet csinal szerintem nem igazan annak tudhato be hogy a kijelzo felbontasan renderel hanem talan annak az "added sharpening filter" bejegyzesnek a v9 release notes-bol.
Nem tudom a VD milyen felbontasban kuldi at a videot a streamer felol, gondolom a render resolution van siman encodolva. A VD-nel a Quest oldali kepminosegel nemigen voltak soha gondok igy ott szerintem azt hasznal ami optimalis.
A Link eseteben a video felbontasa az Oculus Tool-ban allithato Encode Resolution Width parameter. Gyakorlatilag az ajanlott 2912 mar picivel a kijelzo felbontasa felett van (1456) es a 3616x2000-rol a downsampling is az FFR-hoz hasonlo anamorph modon tortenik - lasd AADT itt [link]
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Dyingsoul
Topikgazda
válasz Jinxb1rd #29833 üzenetére
Betettem a Quest alá. Köszi az értékes irományért Raymond!
- Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok, mivel másoknak is hasznos lehet. Erre való a szakmai fórum! -- YT: youtube.com/dyingsoulgaming -- FB: facebook.com/DyingsoulGaming/ Stream: http://twitch.tv/dyingsoul
-
-Solt-
veterán
Urak!
Aki HT-s CPU-l rendelkezik és teljesítmény anomáliákat tapasztal egy-egy játékban az nézzen rá egy HT Off beállításra. Én most a Derail Valley esetén futottam bele abba, hogy HT nélkül +30 teljesítményt kaptam.
www.smart-bus.hu
-
-Solt-
veterán
válasz juliabrilke #29841 üzenetére
Derail Valley, ott van a hozzászólásban...
HT-l 12 szálon szépen elosztva dolgozik, nem hiszen, hogy 2-4 mag lenne támogatott.
www.smart-bus.hu
-
Jinxb1rd
addikt
válasz juliabrilke #29841 üzenetére
Ahol szarul van leprogramozva a játék.
Én hagyom ON-on árvíz idején is.
We are only Stardust...
-
-
Dyingsoul
Topikgazda
Tower Tag giveaway. 300 kulcs, a LIV discordjáról van:
@everyone Tower Tag is out TODAY!
The greatly anticipated, global VR arcade hit Tower Tag is out now on Steam!
Tower Tag is a player versus player, 1v1 all the way up to 4v4, team based shooter. Towers scattered across the map make for vantage points, flank routes, and essential cover for your team to fight around. Heal your teammates, break enemy cover, or put down suppressing fire in this highly competitive VR game, previously only available at arcades! VR Nerds, the Tower Tag developers, have given LIV a truckload of keys to giveaway! If you need a key, head over to this Google Form, fill it out with the LIV Community password "you're it", and a key will be sent to your email!This giveaway is limited to the first 300 keys. https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSeuvLeqbba_vJjsjbCUQuOGqizHIsYBAUUbvO6Fyg6oKHvIyg/viewform
Join the Tower Tag Discord here: https://discord.gg/ZxHaGHe
Check the game out on Steam: https://store.steampowered.com/app/1187330/Tower_Tag Or even grab the 3D Printing Instructions to make the exact gun from the game as a holder for your VR controller: https://docs.google.com/presentation/d/1S64n_OMKV4Su5ZLRDqPuhVA-dLDfalXi0vMjfscdls4/edit#slide=id.p1
And of course, Tower Tag is LIV compatible! Be sure to Tweet at LIV on Twitter with your Tower Tag streams and clips!Hamar el fog fogyni.
Az a nyomtatható pisztoly pedig nagyon állatul néz ki![ Szerkesztve ]
- Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok, mivel másoknak is hasznos lehet. Erre való a szakmai fórum! -- YT: youtube.com/dyingsoulgaming -- FB: facebook.com/DyingsoulGaming/ Stream: http://twitch.tv/dyingsoul
-
-Solt-
veterán
válasz juliabrilke #29844 üzenetére
Én jellemzően rétegjátékokkal játszom, kis stúdiók, saját vagy régi motorokkal, így a HT esetében egyre inkább azt látom, hogy inkább nyűg mint előny. Amikor nem teljesítményvesztést, akkor akadásokat okoz... igazából most így hirtelen egy játékot nem tudnék mondani ahol előnyét látom. Csak beidegződésből vettem anno a 8700K-t, de értelme nem sok volt...
[ Szerkesztve ]
www.smart-bus.hu
-
Dyingsoul
Topikgazda
válasz Jinxb1rd #29846 üzenetére
Itt van pár releváns infó de persze nekem pont most kezdődik egy megbeszélésem...
- Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok, mivel másoknak is hasznos lehet. Erre való a szakmai fórum! -- YT: youtube.com/dyingsoulgaming -- FB: facebook.com/DyingsoulGaming/ Stream: http://twitch.tv/dyingsoul
-
Raymond
félisten
HP Reverb G2: 4K VR Headset With Valve Audio/Lenses, Touch-Like Controllers, & IPD Slider For $600
HP Reveals Reverb G2, Next-gen WMR with Sweeping Improvements and an Attractive Price
A spec-ek jol neznek ki. Az eredeti nagy felbontasu Reverb de allithato IPD-vel, beepitett fulessel, jobb tracking-el es jobb controller-ekkel ugyanazon az aron.
Sajnos viszont:
"For 2020, HP seems to be hoping to get ahead of demand by opening pre-orders for its $600 Reverb G2 the same day as announcing the device, with plans to ship it this fall."
Majd csak kozel fel ev mulva szallitanak.[ Szerkesztve ]
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
Új hozzászólás Aktív témák
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Agyi chipes gyártóba fektetett a kriptocég
- Hobby elektronika
- Fujifilm X
- Samsung Galaxy Z Fold5 - toldozás-foldozás
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Le Mans Ultimate
- Futás, futópályák
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- További aktív témák...