Új hozzászólás Aktív témák

  • Frawly

    veterán

    válasz DarthSun #64386 üzenetére

    Így van. Kb. volt egy XT korszak 1981-1984 között, ezeknek a játékoknak elég egy 4,77 MHz-es 8088-as, meg egy CGA kártya és 512 KB RAM. Második korszak 1985-1989-ig, az ebben az időben kiadott játékoknak elég egy 286-386, EGA-VGA kártyával, és kb. 1 MB RAM. 1990-1993 közötti játékoknak viszont kellhet egy jobb 386-os, 486-os, esetleg 4 MB RAM, VGA kártya. 1993 után van, hogy elkezdtek megjelenni a komolyabb játékok, tipikusan védett módot használva, DOS extendert futtatva (DOS4GW, DPMI, PMODE, stb.), ezeknek kell egy min. erősebb 486-os vagy Pentium, 4 MB-nál több RAM. De ha csak VGA vagy kisebb SVGA felbontáson futnak, akkor azért P1-nél nem kell alájuk erősebb gép, meg 16 MB RAM-nál több. Ide tartozik a Doom 1-2, Duke Nukem 3D és hasonlók, talán még a Descent 1-2 is. Ez ezután kiadott játékok meg lényegében már nem is DOS-os játékok, csak adtak ki hozzájuk DOS-os binárist is, Quake 1, Tomb Raider, stb., ezeknek tényleg kell a minél erősebb proci, esetleg 3D gyorsító is, de ne feledjük, hogy ezeknek mindig van windowsos portja, ami 3D-vel jobban is néz ki, meg gyorsabban is fut (WinQuake, GLQuake, stb.), tehát ezt inkább Win9x-es retró gépen kell futtatni (P2-P4 szintű proci), vagy modern gépen modern OS alatt.

    Néhányan próbálnak trükközni, hogy nem tartanak minden korszakhoz külön gépet, hanem próbálnak csak egy P3-ast bevetni, és a régebbi játékoknál a BIOS-ban kikapcsolni az L1-L2 cache-t, downclockolni a procit, lassítani a RAM-okat, meg setmul.exe-t használni. De játéka válogatja, hogy így maximumra lelassítva is még mennyire fut gyorsan.

Új hozzászólás Aktív témák