Új hozzászólás Aktív témák

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    Látom ez sok embernek nem világos. Jó elmagyarázom. Két GPU-nál az AFR módban a jelenetek felváltva kerülnek a GPU-khoz. Ez azt eredményezi, hogy a két GPU gyakorlatilag egyszerre dolgozik két egymástól eltérő képkockán. Nyilván logikailag úgy a helyes, hogy amint kész a képkocka, megy ki a kép a monitorra. AFR-nél ez azt jelenteni, hogy rövid időn belül két képkocka lesz kiírva, míg a harmadikra várni kell egy nagyobb időt. Na most ez nagyon egyszerűen kezelhető szoftveresen. A két GPU-t úgy kell futtatni, hogy a képkockák kirajzolása között közel egyenletes időkülönbség legyen.
    A témát pár fórumon futtatják és jönnek a grafikonokkal, de gyakorlati szinten már nem látható a különbség. Amikor legelőször felmerült a micro stuttering még semmi ilyen beállítás nem volt az AFR algoritmusokban, sőt komoly probléma volt, hogy az egyes GPU-k néha visszaváltották az órajelet, ami erős akadozást eredményezett bizonyos programokban. Innen indult az egész történet és azóta grafikonokon tartja fent magát.

    Az a vicces, hogy az input laggal nem foglalkozik senki, ami szoftveres oldalról kezelhetetlen, ezért valós probléma, a micro stutteringgel ellentétben. A baj az, hogy nem lehet szép színes grafikonokkal bolondítani a népet, és így nehéz urban legendákat gyártani. :D

    Csak, hogy az input lagról is legyen képetek. Itt arról van szó, hogy AFR a jelenet előrébb tart a tényleges képkockánál. Ez igaz egy GPU-ra is, de az időkülönbség annyira kicsi, hogy ember fel nem fogja. A könnyebb értelmezéshez tegyük fel, hogy a futtatott program nem ütközik CPU-limitbe, azaz a tökéletes egyensúly valósul meg az erőforrások között. Amennyiben az előbbi állításunk teljesül, akkor négy grafikus processzor esetén a monitoron megjelenő képkocka nem az aktuális virtuális állapotot prezentálja, hanem a négy jelenettel előbbit. Érdemes megjegyezni, hogy itt rendkívül kis időkülönbségekről beszélünk, két GPU esetén gyakorlatilag az emberi elmével észrevehetetlen. A harmadik és a negyedik grafikus vezérlő befogása esetén is csak kevesen képesek a jelenséget realizálni. Nagyon fontos megjegyezni, hogy a nagymértékű input lag csak akkor áll fenn, ha a CPU és a GPU-k képességei az adott program szempontjából tökéletesen egyensúlyban vannak. CPU-limit esetén gyakorlatilag eleve limitálva van az AFR mód működése, míg a GPU erejének hiányában az input lag csak akkor jöhet elő, amikor már játszhatatlan sebességet produkál a beállított részletesség.

    Valószínűleg az egész téma azért nem kapott még nagyobb visszhangot, mert nehéz megteremteni a szükséges feltételeket. Meg ugye nem lehet gyártani színes, és informatív grafikonokat belőle. :))

    Remélem ezek után világos a lényeg. Két probléma lehetséges mindig, a kezelhető (micro stuttering) és a nem kezelhető (input lag). Előbbi nem probléma, mert van rá megoldás. Utóbbi gáz, mert a technológia mellékterméke. :)
    Ha a multi-GPU ellen akar valaki felszólalni. Az input lagra helyezze a mondandóját. :)

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

Új hozzászólás Aktív témák