-
Fototrend
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz Yutani #43995 üzenetére
Most rákerestem és wtf. Semmit nem találtam róla. Pedig a HBCC azért nem egy tranzisztoréhes dolog úgy tudom. Lehet fű alatt működik már. Azt nehezen tudom elképzelni, hogy nem rakták bele, mert a HBCC-nek mindegy hogy milyen memória van mellette.
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
Hm ez kemény. A konzol alapján ez szerintem sima postprocess screen space reflection effekt, ami már BF4-ben is volt 6 évvel ezelőtt. Persze azt érdemes tudni, hogy ez screen space, szóval amit nem látsz a képernyőn, annak nem lesz tükröződése.
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz lezso6 #44006 üzenetére
A Division 2-nek tudtommal van erre támogatása. De az a játék eleve egy AMD-től származó memóriamenedzsmentet használ.
A driverbe is beépíthető az exkluzív cache mód, csak azt az AMD túl értékesnek találja, hogy belerakja ilyen olcsó hardverekbe. Azért nagyon sokat tud segíteni a path tracereknél, ahol tipikus gond, hogy nagyon nagyok a modellek, és alig férnek bele 8 GB-ba, így pedig elfogy a VRAM egy idő után. Ha csinálnak exkluzív cache módot, akkor 64 GB-ig ez a probléma nem létezik. Viszont úgy meg nem sokan vennék meg a Radeon Pro modelleket, hiszen nem sokkal kínálnak többet. Emiatt ezt leszegmentálták, így az olcsóbb gaming VGA-kból ez a funkció inkább hiányzik, hogy a professzionális réteget máshogy tereljék. Nyilván olcsó dolog volt venni egy Vega 56-ot, aztán hátradőlni 24-64 GB-tal, függően a rendszermemóriától. Egy csomóan ezt csinálták, mert TFLOPS-ból bőven elég a ~10, de a fő limit a /raypath tracingnél jellemzően az, hogy beraksz négy-öt combos modellt a jelenetbe és máris "out of memory".
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Petykemano
veterán
Ezek szerint nem raytracing lesz, hanem path tracing?
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Petykemano #44009 üzenetére
Előbb-utóbb real-time path tracing lesz, de ahhoz kell még 20 év.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Jack@l
veterán
Milyen 20 év? Már a quake 2 is azt használja...
UI: lehet amd-nek annyi lesz, ha csak kamu szoftveres hókuszpókusszal próbálkozik.[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Jack@l #44011 üzenetére
A Quake 2 hibrid RT-t használ.
A két évtizedet maga Morgan McGuire jósolta. 3034+, ahogy írta. Nagyjából szerintem is az a reális, de nehéz két évtizedre előre jósolni.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
nagyúr
-
Jack@l
veterán
Aha, akkor nem egy implementációt vagy végeredményt néztünk.
Nem érdekel ki mit jósolt, csak követem évek óta az eseményeket és a megvalósításokat...
Lesz ám pofáraesés ha amd nem követi a trendet, köszönhetően a hasonló beírásaidnak is.[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Jack@l #44014 üzenetére
Azt ne kérd rajtam számon, hogy te mit látsz bele, mert nem tudok rá választ adni.
Nyilván Morgan McGuire is mondta, hogy a path tracing egy távoli időpont. Nehezen megjósolható, hogy mi lesz két évtized múlva, de ő abból indult ki, hogy hol tart az NVIDIA és mi kell a path tracinghez. Ez alapján nagyjából valamikor 3034 után érnek el oda. 20 éven múlva biztos. Számon lehet rajta kérni majd 2030 végén, hogy mennyit tévedett, de előre szólt, hogy ilyen időtávon ez nehezen meghatározható. Illetve valószínűleg nem vette számításba a konkurenciát, hogy esetleg ők gyorsabban dolgoznának, de talán ilyen messze a céltól ez nem is lenne logikus.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Laca333
tag
3034......Ideje hibernálni magunkat.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Petykemano #44017 üzenetére
Cloudban szerintem ez jóval hamarabb megoldható. Ezért nehéz ez az évtizedre előre jósolás, mert nem látható, hogy 2034-ben lesz-e még igény erős kliensekre, vagy már mindenki a felhőből szerzi az erőt.
Maradjunk annyiban, hogy ha pusztán a szükséges számítási teljesítményt nézzük, beleszámolva a potenciális fejlődést, akkor tényleg nagyjából 2034+ az az időpont, amikor valósággá válik a real-time path tracing. Ebben szerintem igaza van az NV-nek. De ehhez egy csomó tényezőt figyelmen kívül hagytunk, például a cloud computing potenciális terjedését, stb.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
félisten
Ez szerintem humbug. Mármint nem a te részedről hanem egyszerűen számítástechnikában kiszámolni a jövőt 2034 ig heheh vicc. 15 évvel ezelőtt kb a Geforce Mx440 meg a 4200 Ti volt a porondon 64 és 128 Mb rammal. meg a másik oldalon az X 600 XT volt.
[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Van tudományos alapja. Nagyjából ~4000-5000 TFLOPS kell a valós idejű path tracinghez, úgy ~600-700 TB/s-os sávszéllel. Innentől már csak beszámolod az éveket, hogy tipikus fejlődési sebesség mellett ezt mikor éred el. Az persze igaz, hogy ez még így is nagyon hasra ütés.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
X2N
senior tag
Csak hogy a RT gyorsabb mint a Path Tracing, oda elég már 30-40TFLOPS hogy valós időben menjen. Arról nem beszélve hogy az AI denoiser is fejlődik rohamosan, nem kell akkora számítási teljesítmény mint ahogy azt te itt beállítod, mert nem kell véglegesre számolni a képkockákat mint a raszterizáció esetében, csak erről nem beszél senki. Control-ban is ezért tűnik olyan zajosnak a kép csutkára húzott RT-vel pl egy gyengébb kártyán egyrészt nem számol elég sugarat ki a kártya, meg a denosier nem elég hatékony. Amúgy a Blender alatti Cycles render engine hiába path tracer, én nem vagyok elájulva tőle egy modern RT render engine sokkal gyorsabb és ugyanazt tudja...
[ Szerkesztve ]
Launch code for russian nukes: 97 99 116 105 118 97 116 101 32 100 101 97 100 32 104 97 110 100
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Kell oda is 100-200 TFLOPS. Azért nem mindegy, hogy meddig lövöd a sugarakat, stb. De 30-40 TFLOPS-ból már valóban lehetne alkotni. Viszont igazán jó eredményhez még nem elég.
A mai hardverek semmilyen normális megoldásra nem jók. Felesleges ezekhez hasonlítani bármit. Majd kiforr ez az egész 2021 környékére, amikor az API is rendbe lesz rakva. Akkortól lehet elkezdeni az igazi fejlődést. Addig ilyen porba fingások lesznek, mint ma. Valahol beüt valami limit, például sávszél, vagy a fixfunkciós hardver geometriai korlátja, és vége is a lehetőségeknek. Ezek a limitek ma elég alacsonyak, de két generáció múlva már elég használhatók lesznek.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Jack@l
veterán
Hát akko hazudnak,vagy nemtom
https://devblogs.nvidia.com/path-tracing-quake-ii/A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
GeryFlash
veterán
Hát az ugy nagyon nem jön ki. Jó esetben van 3 évenként duplázodás, tehát 15 év az 2^5 = 32 szorozva 15 TFLOPS-szal kb 450-500.
#44022: Ja úgy már oké
[ Szerkesztve ]
Hi, i'm new to APHEX TWIN, so i was wondering how much the IQ requirements was to enjoy his stuff. and understand all the underlying themes, because its really complex stuff. I have IQ of 119 but i heard that you need atleast 120 is it true?
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Jack@l #44024 üzenetére
Ott írja az oldalon az egyik dia, hogy entirely raytraced és egy indirect bounce erejéig PT. Tehát nem full PT, hanem hibrid RT. Ha full PT lenne, akkor nem nézne ki ennyire borzasztóan rondán.
(#44023) b. : Ha olvasod a netet, akkor nagyon sokan leírják a sugárkövetést, csak amiatt, mert ma még nem látnak belőle semmit, az FPS bezuhanásán kívül. De ahogy annyiszor mondtam már, ez két tényező miatt van. Az API és a hardver is nulladik generációs még. Ezt persze hiába magyarázod a játékosnak, tulajdonképpen azt látja, hogy -60 fps, és közben nagyítóval keresi az előnyt, de akkor is fontos, hogy ez az egész valaminek a kezdete, ami két generáció múlva kifogja forrni magát, köszönhetően az új hardvereknek, illetve a továbbfejlesztett API-nak.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Pkc83
őstag
"-60 fps, és közben nagyítóval keresi az előnyt"
Ja , a vásárló meg kifizeti a több 100k-t az Rt-re de valójában Rt nélküli
Vga-ért... Ez ám a lehúzás!
Szerintem nem kellene ezt egyenlőre erőltetni , bőven elég lenne
ha normális áron felvennék a versenyt a monitor gyártókkal.. azaz nem kerülne
3-400k-ba , hogy 4k 60fps meglegyen(persze most sincs meg mindig)!
A 144Hz-ről meg már szó se essék.[ Szerkesztve ]
-
félisten
jah mert a másik oldalon sokkal olcsóbb az RT nélküli VGA. Akár 10 % kal is.
Abu85:
Mint minden kezdet. Csak hoyg 1 év múlva ilyenkor már a második generációról beszélhetünk. az egyik oldalon.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Pkc83
őstag
Ne érts félre amit irtam az mindkét gyártóra egyaránt értettem!
Ha valami nem megy normális teljesítményben akkor azt ne is
erőltessék! Csináljanak olyan Vga-t ami 4k 100fps-t tud mondjuk olyan
150-200k-ért(csúcskártyának) és igy lefelé! Szerintem ezzel mindenki boldogabb lenne
és hidd el nekem teljesen mindegy , hogy ki vesz Amd-t és ki vesz Nvidiát! -
félisten
-
Pkc83
őstag
Lehetséges!
Én már régebben is mondtam , hogy szerintem simán tudnának
akár most is sokkal gyorsabb teljesítményre csak hát az ugye
nem éri meg nekik.. Amikor pl Nv megtudta , hogy a navik milyen
teljesítményre képesek egyből kiadták a supereket ami ugye
gyorsabb mint az "elődje"! Ez is mutatja , hogy van ott még bőven
tartalék! -
félisten
Most pár napja felröppent a hír, hogy Intel jön a Chipletekkel, legalább is erősen dolgoznak rajt, hogy elsőnek dobják a piacra. ha ez igaz, hamarosan megjelenik mindkét gyártónál szerintem pletykálva. Ugyan az mint hogy AMD hozta a többmagos procikat, egyből lett 6 magos középkategóriás Intel is.
[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Amin dolgozik az Intel az nem fog tetszeni az NV-nek, illetve az AMD-nek sem. Gyakorlatilag kiszorítják az Intel CPU-k mellől a konkurens GPU-kat, mert ha veszel egy Tiger Lake-et, akkor mellé tudsz rakni egy Xe-t, és összeadódik az IGP és a GPU teljesítménye. Ráadásul az Xe-t csomagban adják majd, olyan áron, hogy rá se néznek majd a gyártók a Radeonokra és a GeForce-okra. Szóval olyan marha nagy versenyt ne várjatok.
Egyébként azt is meg tudják csinálni, hogy egy tokozásra ráraknak maximum négy Xe-t, de az inkább szerverszintre szánt termék lesz. Asztalra és mobilba egylapkás Xe jön, plusz az IGP-s társítás mobilon a Comet Lake-kel. Ez asztalon nem lesz elérhető, mert nem PCI Express-t használ.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
félisten
hát szerintem nem fog ettől kétsége esni sem Nv sem AMD. Az Intel IGP-k még mindig gyengék ha ez hozzáadódik egy mostani alsókategóriás kártya teljesítményéhez hát az nagyon nem fog meghatni senkit, főleg ha kizárólag Intel procival veheted.
Xe állítólag kis teljesítményű kari lesz.
MultiGPU meg működik a normal VGA val is ha jól tudom.Egyébként kifejezetten Chipletről van szó az új pletykákban.
[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Cathulhu
addikt
A chiplet az szerintem Raja agymenése, valószínűleg vitte magával az AMDtől. Amúgy szerintem nem hülyeség, de nálam hozzáértőbb emberek szerint nem eszik olyan forrón a kását. Majd meglátjuk, intelnél van pénz, elszántság, ráadásul első körben kb a semminél kell csak jobbnak lenniük. Érdekesebb közép távon milyen stratégiát választanak majd
Ashy Slashy, hatchet and saw, Takes your head and skins you raw, Ashy Slashy, heaven and hell, Cuts out your tongue so you can't yell
-
bozont
veterán
"Amin dolgozik az Intel az nem fog tetszeni az NV-nek, illetve az AMD-nek sem. Gyakorlatilag kiszorítják az Intel CPU-k mellől a konkurens GPU-kat, mert ha veszel egy Tiger Lake-et, akkor mellé tudsz rakni egy Xe-t, és összeadódik az IGP és a GPU teljesítménye."
Ha jól emlékszem az AMD apu-k esetében is erről volt szó. Aztán mi lett belőle!? -
X2N
senior tag
Teljesen mindegy hogy raytraced, vagy path traced hibrid vagy nem hibrid. A kevés indirect bounche-tól nézhet ki rosszul, nem attól amit te itt levetítesz hogy csak a Path Traced RT lehet fotorealisztikus. Hasonlítsd össze az eredetivel és utána mond hogy nem élethűbb a megvilágítás... Játékra nem megoldás a Path tracing mert az a leginkább számításigényes eljárás(Monte Carlo pl.). Aki nem látja a különbséget egy Control-nál a RT és Raszterizált mód között az menjen szemészetre. Ne valami agyontömörített youtub videókból vonjunk már le hosszabbtávú következtetéseket. A geometriai részletességről meg annyit hogy az nem probléma mert renderelésnél a 4k-s pbr textúrák sokkal több memóriát foglalnak mint az összes geometria együttvéve. A játékfejlesztők nem fognak olyan részletes modelleket készíteni mint amiket én most renderelek mert nincs erre se idő se pénz, nem termeli vissza a játék abból a bevételből.
Launch code for russian nukes: 97 99 116 105 118 97 116 101 32 100 101 97 100 32 104 97 110 100
-
nagyúr
mert ha veszel egy Tiger Lake-et, akkor mellé tudsz rakni egy Xe-t, és összeadódik az IGP és a GPU teljesítménye
... és egyesült erővel megközelítik az RX 460 teljesítményét. Persze csak a játékok azon 20%-ában, ahol működik az összeadódás
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
Petykemano
veterán
Ezek a cégek hardvereladásból élnek. Az nvidia, az amd és az intel is. Bár sokan csak az nvidiát gondolják nehéz helyzetben levőnek, merthogy ha majd megérkezik a felhő, elég lesz egy vékonykliens apu és akkor nvidia kaputt.
Szerintem egyrészt nem igaz, hogy ah nvidia ne tudna x86 helyett arm vagy riscv alapon vékonykliens eszközt készíteni. Másrészt meg ahogy mondtam, szerintem ezek a cégek abból élnek, hogy nagy volumenben árusítanak sokféle erősségű hardvert. Szerintem nem lesznek életképesek úgy, hogy csak hyperscalereknek árulnak nagyteljesítményű hardvert, ahonnan mindig meglesz a femyegegettség, hogy azok arm vagy riscv alapon kiváltsák őket, valamint szuperolcsó szupervékony klienseket.
Az AMDnek is úgy éri meg konzolt gyártani, hogy az IPket közben más piacokon is értékesíti.
Tehát szerintem muszáj előrefelé menekülniük olyan technikák, fícsörök, olyan módszerek irányába, ami szükségessé teszik, hogy te a szupervékony kliensnél erősebb/drágább hardvert akarj venni.
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Petykemano
veterán
"összeadódik az IGP és a GPU teljesítménye"
Heterogén multigpu. Pár éve volt már róla szó, de valahogy az AMDnek ez sose jött össze. Az intelnek hogy/miért sikerült?
Vagy legalább az AMD miért ne tudhatna ilyet ezután?
Az AMD miért nem chipletez? Túl korán Ment el Raja?
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
X2N
senior tag
válasz Petykemano #44041 üzenetére
Már alig várom. Nem ez volt mantra 10 éve is?
Launch code for russian nukes: 97 99 116 105 118 97 116 101 32 100 101 97 100 32 104 97 110 100
-
Pécsi gyerek
addikt
Hónap végén itt az 1660 super elvileg,az rx 5500-ről meg a nagy semmi...
Gigabyte b360 hd3+i5 8400+4×4 gb ddr4 2400 mhz+fsp 460 80+Gtx 1060 6 Gb +zalman z1 neo
-
Pécsi gyerek
addikt
válasz Pécsi gyerek #44043 üzenetére
Most olvasom hogy november végén meg az 1650 super.Ez az Amd super(ül eltolja)
Gigabyte b360 hd3+i5 8400+4×4 gb ddr4 2400 mhz+fsp 460 80+Gtx 1060 6 Gb +zalman z1 neo
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A chipletet azért tegyük tisztába. Azt elkezdték nagyon tág értelemben használni. Ráfoghatod arra, hogy chiplet, hogy kettő-négy lapkát ráraksz ugyanarra a tokozásra, de valójában ez inkább MCM. Csak most a marketingben a chiplet jobban hangzik, mert hirtelen az van benne a levegőben, hogy az AMD feltalálta a spanyol viaszt, és most a marketingesek ész nélkül rá akarják húzni mindenre a chipletet.
(#44035) Pinky Demon: Nem hiszem. Ez inkább a marketingeseké. Most hirtelen az Intel marketingje nagyjából annyi, hogy az AMD újításaira bizonygatják, hogy ezt ők is tudják. Mivel az AMD-nél most a világ a chipletet kapta fel, így az Intel marketingje is a chipletet nyomja. Nincs különösebb jelentősége, meg sokszor nem is chiplet az, amire rámondják.
(#44036) Malibutomi: Az Intel nem tudja maga alatt vágni a fát. Övék a mobil piac ~70-80%-a. Ha azt mondják a gyártóknak, hogy ezt kell belerakni, akkor nem lesz gyártó, aki ellenkezik. Különben ugrik a marketingpénz.
(#44037) bozont: Csak az AMD és az Intel között az a nagy különbség, hogy az Intel a gyártók marketingköltségének a 40-50%-át is finanszírozza saját zsebből, és ezért cserébe azt várják el, hogy legalább 3/4-ed részben a hardvereikre építsék a rendszereiket. Aki ezt nem teszi meg, az bukja a támogatást, tehát végeredményben rosszabbul jár, mintha megtenné.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem mondtam, hogy csak a PT lehet fotorealisztikus, de eleve a fotorealizmustól még évtizedekre vagyunk.
Én problémát látok a Control esetében. Csupa zajt. Vagy normálisan csinálják, vagy akkor nem éri meg.
A geometriai részletesség a fixfunkciós motor oldalán probléma. Annak megvannak a határai. Nem kezel egy bizonyos mélységű BVH-nál többet, mert nincs benne hozzá elég erőforrás. Emiatt van az, hogy sokáig tart az RT-t ma belerakni a játékokba, mert megírni gyorsan megírod, de utána ellenőrizni kell, hogy sose legyen olyan jelenet, amikor a fixfunkciós motor határát túlléped, különben nagyon sokat romlik a sebesség. Ugye a döntő probléma most, hogy nincs megadva, hogy pontosan mit csinál ez a fixfunkciós hardver, vagyis csak a gyakorlati mérés az, ahol meghatározhatók a limitek. A Shadow of the Tomb Raider esett ebbe bele. Meg volt ígérve a patch szeptemberre, és hónapokkal később jött, mert rengeteg objektum geometriáját át kellett tervezni, hogy jó sebességű legyen. Pedig a kódot megírni valóban egyszerű, az tényleg nem több pár napnál, csak ha véletlenül alig fut, akkor nincs igazán más lehetőség, mint visszavenni a geometriai részletességet, ha viszont ez túl nagy áldozattal jár, akkor át kell tervezni, optimalizálva egy olyan köztes állapotra, ahol még nem csúszol ki a hardver limitjéből, de még a geometria is jól néz ki.
(#44039) gbors: Tudtommal nem így oldják meg. Ha beraksz az IGP mellé egy Xe GPU-t, akkor azt egy nagy GPU-nak mutatja a rendszer felé. Az persze ködös, hogy ezt hogyan, de hasonló lehet, amit az AMD kísérletezik az IF-fel. Ott is meg tudják oldani, hogy két Vega 20 egy nagy Vega legyen, és a játék is egy erőforrásként értelmezi. Viszont ez még kísérletezés.
(#44041) Petykemano: Szerintem az nem működne. Mármint lehet rá írni programot, de általánosabb megoldás kell. Az AMD-nél annyit tudni, hogy létezik egy olyan dizájn, ami két Vega 20-at kapcsol össze egy nagy GPU-vá. A rendszer felé egyetlen egy GPU-nak látszódik, és így értelmezik a programok is. Ennek nincs olyan előfeltétele, ami mondjuk az Intelnél nincs meg. Az AMD IF-fel köti össze, míg az Intel UPI-val. Ha van már egy memóriakoherens interfészed, akkor ez az egész kivitelezhető. Az egyetlen gond vele a GPU-k vezérlése. A mai parancsmotorokat nem arra tervezték, hogy több ilyen hardvert ellássanak. Tehát kell egy olyan parancsmotor, amely figyelembe tudja venni, hogy az a GPU, amiben dolgozik, elrejt a rendszer elől egy másik GPU-t, és aszerint tudja szétosztani a feladatokat. Ez ma hiányzik, de nyilván nincs különösebb akadálya a következő generációba belerakni. Ma még valószínűleg a CPU felől emulálják a tesztekhez.
Az a lényeg, hogy az Intelnek ugyanúgy megvan ehhez mindene. Tudom az AMD szétmarketingelte az Infinity Fabricot, de nem olyan egyedi dolog ez, amihez hasonló nem létezne az Intelnél, talán nem olyan gyors interfész van rá, de működik.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
regener
veterán
Urak, az 5700 felettiekről még mindig semmi? Bár az 5500-asokról se hallani, de lefelé nem váltunk
Pedig jó lenne már valami AMD kártya amire érdelmes lenne váltani a 1070-et (az 5700 nem rossz, de nem győzött meg eddig).
[ Szerkesztve ]
-
Raymond
félisten
Ez is lett bejelentve, ezert se ertem igazan a #44045 kerdest. Mi valtozott volna az alatt a nem egesz egy het alatt miota ez meg lett elotte kerdezve? Meg mindig csak oktober van a bejelentesben pedig az volt hogy OEM gepekben november a retail kartyak pedig Q4, tehat majd valamikor decemberben legkorabban. Ha oktober vagy november lett volna akkor azt mondjak es nem azt hogy Q4, akkor mondanak szeptember vegen vagy oktober elejen Q4-et amikor vagy nem akarnak decembert mondani vagy meg nem tudjak hogy sikerul-t egyaltalan az ev vegeig es igy van ido hogy pontositsanak kesobb ha tenyleg rosszula all a szena meg decemberben is.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- PlayStation 4
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Ukrajnai háború
- f(x)=exp(x): A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- EA Sports WRC '23
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Milyen TV-t vegyek?
- Egérpad topik
- További aktív témák...
- BESZÁMÍTÁS! GIGABYTE WindForce 2X GTX 960 4GB GDDR5 videokártya garanciával hibátlan működéssel
- BESZÁMÍTÁS! SAPPHIRE RX 460 2GB GDDR5 videokártya garanciával hibátlan működéssel
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte AORUS MASTER RX 6800XT 16GB GDDR6 videokártya garanciával hibátlan működéssel
- GIGABYTE RX 6700 XT 12GB GDDR6 AORUS ELITE Eladó! 102.000.-
- PowerColor RX 6700 XT 12GB GDDR6 RED DEVIL Eladó! 105.000.-