-
Fototrend
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Mondjuk pont ez miatt moddoltam szét a Skyrim-et is 4k-8k-16k textúrákkal (gyárilag a HD pakk is szerintem ocsmány volt). Csak ugye elég nagy hátránya az hogy 120gb-ot foglal a játék meg 10gb+ vramot simán bekajál. Szóval lehet úgy is hogy közelmész és úgy is élesek a texturák csak az ugye nincs ingyen.
Pl hangya 4k-ban eléggé extrémen néz ki, lehet fogkozni a végtelenségig.Az igazi az lenne ha eleve nem texturákkal dolgoznánk hanem ai/gpu generált megoldásokkal amik dinamikusan élesednének ki távolságtól függően.
Vintage Story PH szervere újra fut!
-
Abu85
HÁZIGAZDA
De az felbontásfüggő. Alapvetően akkor optimális a textúra felbontása, ha minden pixelsorhoz külön texelsorból származnak a minták. Ezt a legegyszerűbb úgy elérni, ha a textúra felbontását növeled.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Ribi
nagyúr
Oké nyilván számít, csak nem lesz ordas difi FHD vs 4k-ban.
Last of us low texturával úgy néz ki mintha odahánytak volna és még úgy is több vramot kér mint CP highon. És ott azért fényév különbség van. Irreálisan magas a kihasználtság a kinézethez képest. Valószínű túl nagy meló lenne normálisan megírni a memória kezelést és inkább nagyrészt hagyták ahogy volt konzolon és teleszemeteli haszontalan dolgokkal. Vagy miért eszik ennyi vramot?[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem pont a textúrázás határozza meg a VRAM terhelését, hanem maga az alkalmazott leképező. Vannak kifejezetten memóriakímélő leképező algoritmusok, majdnem minden forward renderer, de ezeknek megvan a maguk baja, például a számítási kapacitás szempontjából a megnövekedett igény. Ezért alternatíva a deferred renderer opció a különböző lehetőségekkel, mert az kevésbé eszi a TFLOPS-ot, de több memóriát zabál. Játékfüggő, hogy melyik fejlesztő számára mi a fontos, és ebből a szempontból nagyon egyedi döntések születnek. Leginkább az határozza meg ezt, hogy a fejlesztő hogyan érzi az adott címre a vállalható limitet, a memóriát jobb-e lezabálni, vagy a számítási kapacitást.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Vagy mint GTA5 esetében deferred render után csinálnak egy forward renderinget is. [link]
-
Alogonomus
őstag
válasz Busterftw #61008 üzenetére
Természetesen nem figyeltél eléggé az ügyben.
Az AMD arra utalt, hogy egy 2023-ban is $600-ért kínált felső középkategóriásnak titulált kártyán szégyen a csak 8 GB. A Navi 33 valahol $300 környékén érkezhet, és a fele árú kártyán rendben is van a 8 GB, ahogy az rendben volt az RTX 3050-en is. -
Busterftw
veterán
válasz Alogonomus #61010 üzenetére
Nem látok semmi szégyellni valót a teljesítmény alapján vs sokkal több vrammal szerelt RDNA2/RDNA3.
Persze nem az Nvidia volt az, aki már korábban is szponzorált játékban mesterségesen nyomta fel a vram használatot (khm RadeonVII)[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Busterftw #61011 üzenetére
Szvsz ez már a megjelenésük idején is borítékolható volt, hogy a 3070 és a 3080 is igen szűkös VRAM-ból a teljesítményéhez és árához képest, korrektebb review-ok meg is említették. Nekem ezek miatt fel sem merültek soha. 3080 12GB-on azért volt, hogy elgondolkoztam, de maradt végül a 6800XT.
[ Szerkesztve ]
-
Busterftw
veterán
A 3080 10GB 1440p-ben kb 1%-al marad el a 6800XT-től, 4K-ban pedig kb 3%-al gyorsabb annál. Ennél a 12GB verzió csak pár FPS-el gyorsabb.
Nem értem mi volt előre borítékolható és miért ne merülhetett volna fel, mint opció.
Ahogy kb minden generációban, az AMD több vrammal hozta a kártyáit, teljesen feleslegesen.[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Busterftw #61013 üzenetére
Pár példa, marha vicces. Ilyet egészen biztosan nem szeretnék egy 600$-os VGA-tól... [link] De ez sem valami szép [link] .
Aki 1, max 2 évre vett 3070/3080-at annak nem volt baj, de aki kicsit hosszabb távban gondolkozik, annak tökéletes volt a 6800-900-as széria a 16GB-al. Nem túlzó, épp megfelelő. Én több, mint 2 éve vettem a 6800XT-m, és egyáltalán nem bántam meg, hogy ezt választottam. 1440P kimaxolt RT-hez néha 1-2 címhez lehetne kicsit erősebb, ez vele az egyetlen kifogásom, amiért egyáltalán felmerült bennem idén a 3080 12GB, amit aztán gyorsan el is vetettem.#61016 Busterftw : Sok minden függvénye. Nem mindegy, milyen motor, mekkora textúrák, az RT is elvileg kér, most bejött a DirectStorage, elvileg annak is kell majd...
-
Valami alakul. Érdekes úgy látszik mégicsak nem csonkolt a navi 12 hanem fullos. De driverem továbbra is csak w5700 amit ráerőltettem. Nem találok v540-es drivert, driverkereső progik sem ismerik.
Felrakott AMD pcie multiplexert is vagy mit gondolom a két gpu közötti kapcsolatnak a chipje lehet. Raadásul pcie4 kapcsolat van közöttük, a lapom csak 3-ast tud.[ Szerkesztve ]
Vintage Story PH szervere újra fut!
-
félisten
Mert milyen hátránya van egy 3080 12 GB nak egy 6800XT hez nézve ? nehogy azt mond hogy a 12 GB kevés ahhoz nézve. A 10 sem az.
Pont ezekkel a gondolatokkal tudnám neked leírni az én 3080 vásárlásom csak megfordítva... megfordult a fejemben a 6800 XT de aztán gyorsan elvetettem és nem bántam meg soha egy perce sem. sőt..
Ez a "lehetne picit erősebb RT ben 1-2 címben " kb pont olyan elkicsinyítés és túlzás mint a 10-12 GB vramot használhatatlannak minősíteni. Attól hogy a 6800XT-n 16 GB vram van messze elmarad mind RT ben mind felskálázási minőségben az Ampere szériától. Erősebb RT címekben 40 % fölötti elmaradása van egy 3080 hoz képest( CP2077 natívban 60% fölött) a DLSS 2.3 meg ehhez még hozzá tesz egy lapáttal. Kb a 3-400 dolláros 3060 hoz lehet hozzámérni.[link]
Mondjuk úgy hogy mindkét kártya családnak meg van a maga gyengesége és erőssége. Pont a fenti dolgok miatt én a saját értékrendem szerint messze nem érzem a 6000 szériát a jövőre nézve éppen időtállónak a plusz Vram ellenére az Ampere szériával szemben a saját igényeimhez mérten.
Ti elfogadjátok a kisebb RT teljesítményt mi meg a néhol kompromisszumos Vram mennyiséget.
Ettől függetlenül természetesen a mostani 4070 Ti fiaskót ilyen drága GPU nál a vram spórolást én is elítélem. A 4070 TI egy sokkal jobb kártya lehetne 16 GB vrammal.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
DudeHUN
senior tag
A 12GB még nagy eséllye évekig elég lesz 1440p-ben is. Főleg a konzolok miatt. De alatta nem kapod majd meg a nagyobb címeknél azt a grafikai szintet, mint a PS5 esetén például. Elhagyjuk a cross-gen érát.
Plusz a nagy VGA gyártók is ebben a genben a nem alsób kat. kártyáikra már 12GB-ot tesznek. Így ez lesz az "alap" magasabb grafikai beállításokhoz.Gamer for Life
-
HSM
félisten
A 3080 (Ti) 12GB-nak az ára volt gáz. A 12GB-ra azt mondom, már rendben van, tekintve a kártya korát. A 10GB viszont nagyon gáz volt az elején, még a mai szemmel kedvezőnek ható kezdő 700$ MSRP-ért is.
Nézd, a "lehetne picit erősebb RT ben 1-2 címben" a gyakorlatban azt jelenti, hogy pl. a Witcher 3 RT, ami az egyik legdurvább RT-terhelésű játék, kénytelen voltam levenni 1188P-re, hogy csont maxon FSR és hasonlók nélkül meglegyen bő 30 FPS. Mivel vajsima bő 30 FPS, így Radeon Anti-laggal tökéletesen játszható és élvezhető alacsony input laggal. Ellenben mikor a 10GB kezd kifogyni, akkor sem vajsimaságról nem beszélhetünk, a kimaradozó vagy rossz minőségűekkel helyettesített textúrákról nem is beszélve. Ezt nem ellensúlyozza, hogy Witcher3-ban lenne mondjuk 30%-al magasabb FPS-em, mert ott épp van RT és ez fekszik a 3080-nak. Jó lesz majd utódnak egy 7900 később, alig kerül többe, mint egy 12GB-os 3080.
"messze elmarad mind RT ben mind felskálázási minőségben az Ampere szériától"
Ezzel a felskálázási minőséggel kábíts kérlek mást, teszteltem Witcher3-ban az FSR-t és a DLSS-t is legmagasabb minőségben (friss verziók voltak benne), ezeket a homályosító csillámporos vackokat inkább meghagyom másoknak, nem vagyok híve a kamu magas felbontásnak. Ami meg az RT-t illeti, egy RTX 3070 sebessége általában megvan vele, így 16GB-al teljesen jó a mindennapokban. A sima 12GB-os OC 3060-amat körbefutotta Witcher3 RT-ben, annyira, hogy az DLSS-el sem érte utol, szóval azért annyira messze nem marad el ebben sem.
Pedig hidd el, nagyon tetszett volna, ha a feleannyiba kerülő kártya DLSS-el utolérte volna RT-ben, akkor most az lenne a játékos gépemben, nem a 6800XT.[ Szerkesztve ]
-
félisten
A Witcher 3 mint a legdurvább terhelésű RT játék? ok . Na én írom azt erre hogy kábíts mást ezzel. kevered azt ,hogy egy utólagos belefoltozott RT nem fut elég gyorsan minden kártyán .
A CP2077 a legdurvább RT játék a piacon és a Portal.
Nincs itt kábítás, ez tény.
Azt hogy neked mi a véleményed és az igényed az a te dolgod attól a tény tény marad a két felskálázás minőségében és külön leírtam hogy az én értékrendszerem szerint amiben :
1, számít az RT
2, és pont ezért számít a felskálázás minősége. Ebben nem fog a 6800XT jobb lenni a plusz Vram miatt , mint a 3080 és pont ezért nem időtálóbb számomra. Anno hány ilyen kommentet olvastam a Turing vs RDNA1 kapcsán.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
PuMbA
titán
válasz Obliterátor #61027 üzenetére
A DLSS "2"-nek is fut a legújabb, 3-as verziója a 3070-eden A Frame Generation rész csak, ami nem fut. Igazából már teljesen oka fogyott lett a verziózás emiatt. Van DLSS és DLSS Frame Generation. Az első és ennek frissítései mindig futni fog bármelyik kártyán, a legrégebbi RTX2000-res kártyán is.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
válasz Obliterátor #61027 üzenetére
A felskálázás összes összes verziója fut az Ampere kártyákon A DLSS ből is és az FSR ből is .A DLSS 3.0 kizárólag a Frame generationban ad pluszt ,az nem felskálázás.
DudeHUN : Ha Pc-n a Ps5 által adott felbontásra és minőségre állítod a grafikai szintet a 8 GB vram még sok is. 6600XT- 6700XT vagy 3060 -3070 simán lehozza/ lekörözi minden játékban ami eddig megjelent vagy felbontásban vagy Minőségben vagy mindegyikben együtt.
Lásd LOU1, GOW , Fortnite vagy legfrissebb Dead Island 2 [link] ahol a 3060 Ti 4 K ban felskálázással jobb minőséget ad mint a PS5 1800P ben felskálázva.
Persze nem is várható el tőle kizárólag a misztériumok miatt írom ezt le.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
S_x96x_S
őstag
válasz DudeHUN #61021 üzenetére
> A 12GB még nagy eséllye évekig elég lesz
paretto elv szerint a játékok 80%-nak elég lesz ..
A maradék 20%-nak meg nem."According to @PCGH_Redaktion , Star Wars: Jedi Survivor can allocate up to 22 GB (!!) of VRAM on an RTX 3090 Ti and other 24 GB GPUs like the RTX 4090 and RX 7900 XTX:"
https://twitter.com/Sebasti66855537/status/1651590719688015872[ Szerkesztve ]
Mottó: "A verseny jó!"
-
Raymond
félisten
válasz S_x96x_S #61033 üzenetére
Na ja, csak a kerdes megint az hogy miert a kiado tulajdonos sogora unokatestverenek a 12 eves fia keszitette a jatekot. A belinkelt idezet utan olvashato kovetkezo ket mondat a cikkbol:
"Die genannten 20+ GiByte VRAM sind kein tatsächlicher Bedarf, der Speicher bleibt schlicht mit alten Daten gefüllt. Normalerweise sollten diese von einem ordentlichen Streaming-System entfernt werden, um Platz für neue Daten zu schaffen."
Az elso resznel meg tudtak csinalni, most miert nem megy?
[ Szerkesztve ]
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Raymond
félisten
válasz Raymond #61034 üzenetére
De ahogy olvasom a formutok legalabb dolgoznak rajta:
"Mit dem Patch haben sich einige Umstände verbessert...ich hab den Anfang des Spiel nochmal bis zum ersten Checkpoint/Souls-Inspired-Lagerfeuer-Holographie-Ding gespielt, das lief deutlich merklich runder. Und statt bis dahin fast 19 GiByte VRAM vollzumüllen, liegt die Belegung nun bei etwas über 16 GiByte, ebenso beim RAM."
Forras: [link]
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
válasz S_x96x_S #61033 üzenetére
Memória szivárgás, hanyag programozás. Javítások már be is lettek jelentve.
Az ilyen szélsőséges, extrém mértékben elcseszett PC portok kivételek és nem szabályszerűségek és ezt ugyanúgy a PCGH mondta, érdemes megtekinteni eme videójukat, ahol megmutatják, hogy 12 GB mindenre elég.Majd ezt a címet is hónapokon át fogják foltozgatni, mint a Last of Us-t. Ez csak egy újabb példa lesz arra, hogy miért nem szabad launch day-en AAA játékot venni.
Ahogy Raymond is nagyon jól mondta: az előző részt ugyanezzel a motorral jól meg tudták csinálni, ezt most valamiért elkúrták pedig ahogy írtam, ugyanaz a motor s ugyanaz a grafikai szint. Nagy valószínűséggel ezt most más csapat csinálja, a PC verziót olyan csapatnak adták, amelynek fingja sincs hogyan kell PC-re portolni, lehet csak nyomtak egy compile-t UE4-ben ozt jó lesz az úgy.Szerintem az a 20% is extrém mértékű túlzás. Ha figyelembe vesszük, hogy összesen hány videójáték van PC-re évjárattól függetlenül (hm...tippre talán legyen tízezres nagyságrend) és azok közül hány olyan játék van, amihez kevés a 12 GB VRAM, akkor szerintem az 1% is sok lenne.
Ilyenkor mindig eszembe jut, hogy mekkora nagy mázlim van, hogy az összes elcseszett PC port mind olyan játék, amelyek engem a legkisebb mértékben sem érdekelnek.
[ Szerkesztve ]
Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz huskydog17 #61037 üzenetére
Igazából nem pont ugyanaz a motor. Az első rész DirectX 11-et használt, míg a második már DirectX 12-t. Ez elég jelentős változás. Ráadásul az új részben van RT, ami ugye eszi a VRAM-ot.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
S_x96x_S
őstag
válasz huskydog17 #61037 üzenetére
> Szerintem az a 20% is extrém mértékű túlzás.
> Ha figyelembe vesszük,
> hogy összesen hány videójáték van PC-re évjárattól függetlenül ...Miért nehéz elképzelni azt,
hogy aki ma vesz egy 12GV VRAM-os GPU-t;
az 3-5 év múlva már ilyen arányokkal számolhat?A játékok VRAM-igénye a következő 3-5 évben valószínűleg tovább növekszik a grafikai minőség javulása, a magasabb felbontású kijelzők elterjedése és az új grafikai technológiák miatt. Elképzelhető, hogy a következő generációs dGPU-k esetében 16 GB vagy annál nagyobb VRAM-kapacitást fogunk látni, hogy megfeleljenek a jövő játékainak igényeinek.
Olyan játékok is várhatóak, amelyek egy nagy LLM/GPT modellt futtatnak a 3D engine mellett a VRAM-ban;
a ChatGPT forradalom el fogja érni a játékokat is ...Még szerencse, hogy hamarosan jönnek a Gen5/Gen6-os GPU -k
amelyek CXL-el már a PC-s RAM-ot is látják ..Mottó: "A verseny jó!"
-
HSM
félisten
Elég hasonló FPS-eket tud elvileg RT-vel a CP2077, mint a Witcher3. Persze, a friss Overdrive mód Path Tracing-el nyilván durvább, és elvileg a Portal is az, ha nem tévedek. Egyébként a Portal hardver kihasználása borzalmas rossz, illetve nyilván az Nv-s eszközökkel készült portok az ő technológiájukat fogja előnyben részesíteni. Itt még várnék picit a konklúzió levonásával, kb. mint ahogy a 20+GB-ot fogyasztó játékokat is kizárnám a VRAM témából. Az RDNA2-3 extra RT-s képességeit jelenleg csak a konzolok használják (programozható bejárás), személy szerint ebben is látok némi kihasználatlan lehetőséget.
-
Busterftw
veterán
válasz S_x96x_S #61033 üzenetére
Én az első 5 Jedi játék hírben azt olvastam (kb ez a cím), hogy vram gondok vannak, mindenki meglepetésére.
Szerintem az is elvárható, hogy ne az optimalizálatlan bughalmazokból vonjunk le a következtetést.
Már csak azért sem, mert a piac kb 85% Nvidian van.[ Szerkesztve ]
-
Obliterátor
tag
Akkor megkövetem magam, félreérthettem valamit .
Az FSR 3-as mondandóm abból származott h tavaly a PCWorld-nek Frank Azor elhintette h nem csak a 7-es szériára készül a legújabb FSR , továbbá volt olyan nyilatkozat hogy "akár" Nvidián is futni fog. Mondjuk én inkább az előbbit tartom relevánsnak.
A DLSS részről meg akkor rákérdeznék:
1. A jövőben érkező játékokban lesz DLSS 2 + 4-5 támogatás is ? Ergo ha felrakom a játékot detektálja a kártyát és akkor az "öreg" 3070-em az épp legfrissebb DLSS 2.X-el fog futni ami tartalmazhat valamit a jövőben kijövő 4-5-ből is ?
2. Vagy a 2 fejlesztés egymástól tök független és ha egy játékba ott a DLSS4 v 5 akkor nekem valami natív 2.0 fog menni ? -
félisten
válasz DudeHUN #61044 üzenetére
Dehogy nem eleg.Ha arra a szintre lebutitod a grafikat es a felbontast amit a ps5 nyujt eleg es felteszed a legujabb patchet.
Tul van misztifikalva az a konzol.Nekem is az van.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
PuMbA
titán
Horizon Forbidden West: Burning Shores PS5 - DF Tech Review - A Visual Masterclass
Nem tudom, a konzoloknak azért van előnye a fix hardver és szoftver miatt Szerintem ilyen grafikai szintet a 3060-amon még nem igazán láttam PC-n.
[ Szerkesztve ]
-
S_x96x_S
őstag
válasz Busterftw #61045 üzenetére
> Szerintem az is elvárható,
> hogy ne az optimalizálatlan bughalmazokból vonjunk le a következtetést.80%-át optimalizálják .. a 20%-át meg nem ..
amúgy és egy konzolt mindig könnyebb optimalizálni ..> Már csak azért sem, mert a piac kb 85% Nvidian van.
egyenlőre a kevés VRAM jó üzletpolitika az nVidiának;
de csak egyenlőre ...akinek extrém sok VRAM kell .. azok általában AI/ML/GPT felhasználók és az nVidia próbálja őket átterelni a drágább - professional termékskálára;
az hogy a játékoknak is több VRAM kell .. az csak egy szerencsétlen egybeesés[ Szerkesztve ]
Mottó: "A verseny jó!"
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.