-
Fototrend
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
PuMbA
titán
válasz TESCO-Zsömle #61852 üzenetére
Egy játékban van, a Cyberpunk 2077-ben, path tracing néven. Kíváncsi vagyok, hogy az Intel mit gurít, mert ők is célul tűzték ki a path tracing-et.
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
válasz TESCO-Zsömle #61854 üzenetére
Path tracing-nél nincsenek kiegészítő fények. Ez a lényege, ha követted a technológiai írásokat róla A játékban több helyen olyan sötét lesz path tracing-gel, hogy a játszhatóság rovására megy, hogy nem látsz, mert a játékot raszterre és ezekre a fix fényekre tervezték anno. Futtasd a játékot path tracing-et bekapcsolva és nézd meg magad, hogy nincs semmiféle kiegészítő raszter megoldás mellette. Én már megtettem, de ha még se tudod, akkor nézd meg a YouTube-on az elemző videókat róla.
Ma 6700XT tulaj leszek.
[ Szerkesztve ]
-
-
PuMbA
titán
Nem tudom, hogy mennyire fontos, hogy teljesen igazi legyen. Ez majd elválik 5-10 év múlva, de az Intel és az NVIDIA erre az irányba megy. A raszter grafika is a világunk faék szintű leegyszerűsítéséről és a trükkökről szól, hogy legyen elég fps-ünk és ez a path tracing már így is ezerszer jobb a mai raszternál.
[ Szerkesztve ]
-
hahakocka
senior tag
Egyelőre 10-20 FPS el megy kivève 4090 kb de ha megtudjäk csinálni majd nagyban a legtőbb karira a majd akkor fog sokat èrnk a path tracing.addig kb techdemo ahogy írtàk.
puMbA Mièrt lett vègül 6700xt nem 6800 at akartâl?
[ Szerkesztve ]
-
Alogonomus
őstag
A path tracing is súlyos leegyszerűsítése az RT-nek. Ez a cikk jól összefoglalja a path tracing értelmét.
Ez pedig a két leglényegesebb megállapítás a cikkben:
"Path tracing differs from ray tracing in that instead of following lots of rays, throughout an entire scene, the algorithm only traces the most likely path for the light."
A path tracing nem minden fénysugárral számol, csak egy nagyon kis hányadukkal, de azokra így sok erőforrást tud szánni."... working through an ever increasing number of rays, could be solved through the use of statistical sampling of scene (specifically, Monte Carlo algorithms)."
Jól megírt algoritmus esetén hatványozottan kevesebb sugárral is közel hasonló minőséget biztosíthat, mint amit egy teljesen szabadon eresztett sugárkövetéssel operáló hollywoodi renderfarm nyújt.Szóval a path tracing lényegében egy RT upscaling technológia. Kevesebb legenerált sugárral dolgozik, de így egységnyi sugárra több erőforrás jut, amivel látványosabb kép készülhet, és a nem legenerált sugarak tükröződését az algoritmus megtippeli a kép legenerálásakor.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
De a path tracing az még 10-15 évre van. Offline renderben működik, mert ki tudod várni, hogy 10 percig számol egy frame-et. Ma főleg raszteres grafika van. Alig van pár játék, ami teljesen sugárkövetés. Ha példát akarsz, akkor a Dreams ilyen, abban tényleg nincs raszterizálás. Viszont a Cyberpunk 2077 nagyon is raszterizálás.
Az, hogy a marketing valamit ray vagy path tracingnek hív, még nem lesz teljesen ray vagy path tracing. A DXR előtt is sok effekt alkalmazott ray tracinget, például az SSR implementációk, mégsem mondta rá senki, hogy ray tracing, pedig az effekt egy része az, mert sugárkövetéssel oldja meg a visszatükröződést. Ne üljetek fel a marketingnek, mert az hazudik nektek. Az a ray tracing, amit a DXR behozott, az elvi működését tekintve semmiben nem különbözik attól a ray tracingtől, amit például az SSR effektek alkalmaztak még a DXR előtt. Egyszerűen csak a marketing az egyiket ray tracingnek hívja, a másikat pedig nem. De ez nem jelenti azt, hogy ray tracing, csak annak mondják. Ennek az oka pedig az, hogy egyszerűbb eladni, ha hazudsz róla, mert a user úgy sem érti.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
félisten
válasz Alogonomus #61860 üzenetére
Ez egy fő irányra többi visszaverődésnél már hagyományos eljárásokkal vegyítik, mert akkora a hardveres igénye.
Pl a szórt sugarak számítása hatalmas feladat, mindenképpen kell hozzá felskálázás stb. Ezért fut a Portal, ami teljesen Nvidia PT SDK-ra épül, még egy 4090 kártyán is nehezen pedig az sem teljes PT, hanem vegyített eljárások egyvelege.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A Portal ezért fut rosszul: [link]
Nem az eljárás a megterhelő, hanem az, hogy az elérhető hardverben rendelkezésre álló feldolgozók 10%-át sem használja. Ráadásul úgy, hogy az RT műveletek igen minimálisak.
Egyszerűen maga a kód úgy van megírva, hogy ne tudjon skálázódni a GPU-kon. Ez nem egy hardveres limitáció, szoftveresen, a programkódban van a sebesség teljesen visszafogva. Sosem lesz olyan hardver, ami ezen segít, mert mindig csak a rendelkezésre álló feldolgozók egy kis része működhet majd, mert a kód maga erre kényszeríti a hardvert.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ott van profilozva az alkalmazás. Láthatod benne, hogy milyen a kód. Feketén-fehéren ki vannak olvasva az adatok belőle. Ez nem egy vélemény, hanem tény, amit a profilozó mond a kódról. Nem muszáj hinned neki, de egy teljesen elfogulatlan program által kiolvasott tényeket tagadsz meg, csak azért, mert nem kompatibilis a világnézeteddel. Mert naívan hiszel annak, hogy a gyártók végletekig optimalizált játékokat akarnak letenni a hardverekre, és biztosan nem tennék azt meg, hogy szándékosan visszafogják a kód teljesítményét, hogy megvedd az 1500 dolláros csodájukat. Á erre tuti, hogy nem vetemednének.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
PuMbA
titán
-
félisten
Én nem a számoknak nem hiszek hanem hogy konkrétan milyen ellentmondást látsz a hozzászólásomban, mire reagálsz?
Azt írtam hogy ez alig PT és vegyítve van egyéb hagyományos eljárásokkal. és még így is fosul fut.
Az hogy optimalizálva hogy van és az miatt van? ... Szarul.
Ez az általános am ostani címeknél... A hardvereknek kell fejlődnie. Az egy álom hogy majd lesz egy csoda stúdió valaha és egy olyan PT eljárás ami majd hasít egy mostani hardveren. majd 3 generáció múlva lesz egy elfogadható sebesség azon a hardveren.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Csak nem azért fut a Portal 2 RTX-ben fosul, mert nagy számításigénye van, hanem azért, mert maga a kód van úgy megírva, hogy fosul fusson.
Ezt nem tudod új hardverekkel megoldani, mert a kód nem tud skálázódni. Egyszerűen túl nagy a regiszternyomás, és pont ez az, ahol a hardverek évek óta nem fejlődnek, és nem is fognak, mert a regiszternyomásra lehet optimalizálni, és az olcsóbb, mint megnövelt regiszterkapacitást beépíteni. De ha a kód erre nem optimalizál, akkor nem is fog skálázódni, mert annyira kevés wave fog futni a hardveren, hogy mindig adatra fog várni a GPU, akkor is, ha 10x annyi feldolgozót építesz bele, mert nincs elég konkurens wave, hogy számoljon valamit a hardver, dacára annak, hogy van benne 10x annyi feldolgozó.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Két oka lehet. Vagy hülyék írták meg, vagy a programozóknak a vezetőség megszabott egy teljesítmény targetet, és addig kellett növelni a regiszternyomást, amíg a targetre be nem lassították a hardvereket. Utóbbit könnyű megtenni, mert csak a szükségesnél több adatot kell a regiszterbe tölteni.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Más oka aligha lehet annak, hogy nem skálázódik a kód. Ez világosan látszik a profilozó által kiolvasott adatokból. Ez vagy szándékosság, vagy hülyéknek adták a feladatot. Mindenki döntse el maga.
#61875 Yutani : Azok a képek a Valve egyik programozójától származnak, aki a Twitterre feltöltötte, mert ledöbbent, hogy így ki mernek adni egy programot. Nem igazán értette senki, főleg az a fura, hogy RT gyilkosnak van beállítva, és alig terheli az RT részegységeket, ezt le is lehet olvasni a profilozóból.
Az okokat senki sem tudja. Kellene egy olyan ember, aki részt vett ennek a megírásában, de ők nem nyilatkozhatnak. Ha valaki nyilatkozna, akkor el tudná mondani, hogy egyszerűen erőforrást nem kaptak, vagy nem voltak elég felkészült emberek a projekten, vagy felülről utasították őket arra, hogy szarul fusson. Mindhárom lehetséges.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Yutani #61877 üzenetére
Eleve ez nem játék, hanem techdemó. Nyilván a szándékosság sem zárható ki, de az sem, hogy annyira magasról leszarta az NV, hogy nem rakott bele erőforrást, úgy meg hiába csinálod, szarul fog futni pusztán amiatt, hogy nem adsz pénzt az optimalizálásra. A legtöbb játék a kezdeti szakaszban ilyen, és később gyorsítják be. Itt nem tették meg, mert annyira nem volt fontos a projekt, hogy jóvanazúgyahogydöcög...adjátokki.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
félisten
Jogos és igazad van.
Meglett közben redditen a forrás és azt írják az Nvidia fordító amit a a DX 8-9 játékokra szarul működik és azt is újat/ módosítottat kellett volna hozni ahhoz a motorhoz, de annyira nem feccelt bele ebbe Nvidia nagy odafigyelést, mert alapvetően rutin feladatanak gondolták, meg úton volt az új fejlesztésük most nem jut eszembe a neve ami a régi játékokat módosítja...
Más profilozók rávilágítanak hogy a framek közti késleltetés is rossz ami valószínűleg alapvető programozási hiba, mint ha így próbált volna időt nyerni az átiratot készítő, hogy egy egy művelet le tudjon futni. Tehát az alapvető proramozási hiba felvetésed is helytálló.
Köszi az infót, szkeptikus voltam de valóban ó értékes infó lett belőle. Na ezt így kell ezentúl referenciaként nézni.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Egyébként a frame-ek közötti késleltetést nyilván lehet hibaként értelmezni, de valójában itt arról is van szó, hogy régi API-kat fogsz Vulkanra átültetni, tehát ott nagyon sok olyan tényező van, ami nem mappelhető tökéletesen, és nyilván el lehet érni elég jó eredményt, de a natív megközelítés mindig jobb lesz. Ezt azért annyira nem rónám fel nagy hibának, noha kétségtelen, hogy sokat lehet rajta javítani, mert idővel kezdik kiismerni a problémát, illetve a Valve is hoz manapság olyan Vulkan kiterjesztéseket, amik pont az ilyen mappelési problémákra reagálnak, és ezeket elég könnyű támogatni is.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
PuMbA
titán
válasz hahakocka #61882 üzenetére
3060 12GB. 6800-ban nem voltam biztos, hogy szükséges-e 1080p-re. Az MSI Afterburner megszűnése után meg akarom nézni a Radeon gyári tuningolóját, amivel undervoltolni fogok, hogy 180W köré szorítsam a fogyasztást.
A VGA piac most elég problémás, így maradtam régebbi generációnál. NVIDIA oldalon az új 8GB-os kártyák szóra sem érdemesek 200k körül. Az RDNA3 meg túl problémás architektúrának tűnik, így inkább nem várom meg a RX7700(XT)-t. Most már kezdik felkapni a túlfogyasztását egyre több helyen: [link], ami egy az egyben ugyanannak az energiagazdálkodási problémának tűnik, mint a multi-monitoros, amit most javítottak ki. Gyakorlatilag az RDNA3-ból kifelejtettek az energiagazdálkodást, mert csak akkor jó a fogyasztása, ha teljes terhelésen van, amúgy értelmezhetetlen.
[ Szerkesztve ]
-
hahakocka
senior tag
válasz Busterftw #61883 üzenetére
Mi az off? PuMbA hozzászólásàra reagâltam S bezony neki előtte más VGA volt pont zöld ha jól tudom. De Amd re vàlt azèrt kèrdeztem hogy az arànyvàltás mèrtèke èrződjön a. Előtte Abuèkra egy db hozzászólàssal. . Istenem mi lett itt az utóbbi időkben.. 2007 óta fórumozok ilyet nem tapasztaltam....
Vigyàzz Kamelot dupla off topikot írtâl kèt Nv kari nèv! Agyrèm.[ Szerkesztve ]
-
hahakocka
senior tag
Oh èrtem teljesen èrthető. A közeljövőben csak ősszel jönnek az új Amd karik de lehet ár èrtèkben a 6700-6800 hoz nem èrnek majd fel. Èpp ezèrt kèrdeztem , hogy az Amd a jövőben tèmakörre ár èrtèkben az őszi kártyàk l hét sokaknak nem fogjàk már megèrni annyira elmennek az árak
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
válasz hahakocka #61889 üzenetére
Már jönnek az AMD problémák. Ahogy betettem a kártyát, telepíti a Windows Update a drivert és összeakadt az én manuális telepítésemmel, mert nincs Vulkan támogatásom. Leszedem a drivert a Vezérlőpultból, erre megint a Windows már rakja fel azonnal. Mi a jó életet csinál az AMD. Az NVIDIA el tudta intézni a Microsoft-nál, hogy ne pakolgasson önként fel drivereket a háttérben, akkor az AMD is meg tudná csinálni Sose fogom megérteni az AMD gondolatmenetét, hogy hogy gondolják ezeket.
[ Szerkesztve ]
-
Petykemano
veterán
-
PuMbA
titán
válasz Valdez #61892 üzenetére
Lehet. Nekem alap beállításos, eredeti Windows 11 Pro-m van. Semmihez nem nyúltam, nem tweakeltem, csak a kinézetet állítottam be rajta Mindig így csinálom, hogy az operációs rendszer ne legyen hiba forrása. Az internet szerint sokaknak rakja fel kéretlenül a drivereket, a Radeon 6xxx topikban is olvastam róla, szóval nem nálam van a probléma.
[ Szerkesztve ]
-
M.T.
senior tag
Uninstallalod a win által feltettet ujrainditod közben kihuzod a netet felteszed a sajátot amd oldalról és kb ennyi még mókolni sem kell a windowst. Az europai tech jesus tett fel videót ahol mutatja kb 1 perc alatt ki lehet kapcsolni a wint updatet kicsit, hogy ne erőlködjön majd ha kész mehet.
-
PuMbA
titán
Van Vulkan-om, de erről tudtam, mert a neten is sokaknak ezért nem települt fel Most már csak arra kell rájönnöm, hogy miért nem működnek a szenzor adatok. Az AMD driver, a GPU-Z és az Aida64 is rossz adatokat közöl. GPU 0 Mhz, memória 16-20MHz között. Feszültség 0V, néha fel-fel ugrik 0.8V-ra. GPU Power draw működik meg a hőfokok. Játékok tökéletes sebességgel mennek. Miner BIOS?
[ Szerkesztve ]
-
veterán
Tudom ez nem az a topik, de ez engem is érdekelne, hogy ez hogy van.
Ismerősnek telepítettem szűz Win11-et, vásárolt licence. Fel is tettem neki a legújabb drivert (miután kikapcsoltam a wifi-t, eltávolítottam a Win által feltelepített 2020-as drivert, s úgy telepítettem az újabbat, mert ha nem kapcsolom ki a wifi-t, akkor mire feltettem volna az újat, már települt a régi fosch). Ryzen 5 5500U-val szerelt a noti.
Garanciában RAM-ot cseréltek, úgy jött vissza a gép, hogy visszatette a Win a 2020-as drivert, a Radeon Sw viszont fent maradt, amit most nem lehet megnyitni, mert más a driver verziója ugye).
Nekem Pro licencem van otthon, Win10 alatt sokáig nem telepített magától GPU-hoz drivert csak szólt, hogy intézzek valamit, de volt olyan reinstallom is már, hogy csak azért is feltolt valami régi drivert. Ezekben a beállításokban sosem turkáltam, a viselkedés mégsem volt mindig ugyanaz.[ Szerkesztve ]
solfilo
-
PuMbA
titán
Nem miner BIOS. A GPU-Z szerint oké és hiába kapcsolom át a BIOS-t a másodikra az is rosszul jelenti le. Na ez elég érdekes, majd egy mélyvíz topikban hátha meglesz az ok vagy egy driver frissítés helyrecsapja.
solfilo: Én úgy tudom, hogy ez csak AMD-n lehetséges probléma, amíg a Windowsban át nem állítod. NVIDIA nem szolgáltat Windows Update-en keresztül drivereket, így fel sem merülhet, hogy belekontárkodik
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
A szenzor értékek jók játék közben, szóval ez valami AMD-s energiagazdálkodási trükk lesz. Amúgy szeretném, ha 0MHz-en menne a GPU 0V-tal, mert akkor saját maga termeli az energiát.
KAMELOT: Kíváncsiság meg mert tudom, hogy ennél jobb budget VGA a közeljövőben nem lesz. A 6700XT szerintem az RX580 sikerét fogja hozni. Csak remélem, hogy egyszer ezek a szoftveres hülyeségek megszűnnek
FLATRONW: Értem. Érdekes, mert nekem sose frissült. Ahogy betettem az AMD kártyát, egyből nekilódult. Nekem csak az NVIDIA Control Panel-t szedte onnan, ami a Windows Store-ból jön a Frissítése előzmények alapján.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- alza vélemények - tapasztalatok
- Helldivers 2 (PC, PS5)
- PlayStation 5
- Motorola Edge 40 neo - színre és formára
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- EA Sports WRC '23
- bitpork: 2024 phautós tali ?
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Megjött az Arctic Liquid Freezer AIO-k új nemzedéke
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest