-
Fototrend
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Jack@l
veterán
Ok, persze, azt mivel fejlesztenek DXR-t a nextgen játékokhoz? Mert amdvel tuti nem egy ideig...
Erős kétségem van hogy nincs egy monitorozójuk amivel lehet követni a mem felhasználást.A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
Kupszi
aktív tag
Neharagudj de ezt egyszerűen nem tudom elhinni.
Volt róla szó az Ubinál hogy majd most AMD felé haladnak, de ez az infó abba is maradt. Metro féle gammák biztos megmaradnak, Unreal motor játékok szintén zenészek, na és itt az év várva várt játéka a Cyberpunk. Aztán Dice is beadta derekát a pénznek és a BFV és valamint a BF6 is beáált ezalá, a COD szériáról ne is beszéljünk, de vegyük a méltán híres Esport gammákat ,(Rockstar games) vagy Fornite vagy PubG-t. A két utolsót azért érdemes megemlíteni, mert óriási a játszó közönsége. Az nvidia mindig oda dugja be a pénzét ahol tuti berobban.
Személy szerint nem preferálom az nvidiát, sőt elég mocskos módon játszik a piacon, de be kell lássuk eszméletlen jól csinálja. Még így is hogy a konzolokat az AMD zsebelte be.Pipapapa strikes back again! Avagy újabb tégla a falba!
-
paprobert
őstag
-
Petykemano
veterán
Volt cikk (PH!) a GPU hardveres ütemezőről? Most nem találom
De emlékszem, Abu azt mondta, hogy ha a kaveri IGP-n futna az ütemező, akkor gyorsabb lenne, mint az i7.
az AdoredTV podcastban beszéltek róla, hogy volt teszt, de végülis nem egyértelmű a jósága, azt mondták, hogy ahol cpu limit van, ott volt előnye, ahol gpu limit, ott akár hátrányt is jelent.
Viszont nem emlékszem olyan tesztre, ahol kifejezetten IGP-n futott volna az ütemező.
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Kupszi #47040 üzenetére
Éppen az a helyzet, hogy már nem NV van a játékfejlesztők gépeiben. GeForce-szal sokkal nehezebb explicit API-kra fejleszteni. Nincsenek olyan jó fejlesztőeszközök hozzájuk. Például semmi esélyed megállapítani a memóriamenedzsmentedben egy memory leak okát az NVIDIA GPU-in, nincs semmilyen tool, ami neked lemonitorozza, hogy a memória éppen hogyan néz ki. Radeonon van, és emiatt használnak ma már Radeonokat a játékfejlesztéshez. GeForce-on maximum annyit tehetsz, ha nem jó a memóriamenedzsmented, hogy lemásolod az AMD-nek a D3D12MA/VMA-ját (egy csomóan ezt csinálják manapság), mert memóriafigyelő nélkül monitorozni a sajátod nem tudod.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Kupszi
aktív tag
Amíg a játékfejlesztők nagy százalékat az Nvidia uralja,mindegy milyen technológia újítást tervez az AMD, mindig jobbak lesznek. Sajnos a 21.század pénzpolitikája ilyen, akinek több van annak hatalmas is magasabb lesz, legyen az bármi.
Elég csak a nagy tripla A címekre gondolni, Cyberpunk. RTX támogatás, és mint minden CD RED game, 20-30 FPS többlet ugyanazon kategóriájú kártyán. Ja az hogy drágák a zöldek...igen, de akkor is nagy reklám Jóskagyereknek ha jobban fut, ezért bemegy a boltba és tudja mit fog venni.
Sajnos az AMD helyzete még így is nagyon nehéz hogy konzolokba AMD lapka van, az az igazság a konkurenciának PC-n meg pénze van, ami kárpótlás. Valamint ez a konzol-PC AMD kedvezés se nagyon kedvez az AMDnek.Pipapapa strikes back again! Avagy újabb tégla a falba!
-
TESCO-Zsömle
félisten
Lehet én látom rosszul ,de ezek a dolgok mindig csak kb 4-5%-on érvényesülnek, akik vagy reprezentatívak, presztízsből tolják, vagy valami partneri programon keresztül keni őket vmelyik GPU-gyártó. Aztán van még egy 10-20%, akik követik a dolgot annyira, hogy a licenszelt motook lehetőségeit kihasználják, a többi meg még azzal sem él, ami készen elé lett rakva a motorban, mert vagy nincs manpower vagy szándék, mert egyszerűen olcsóbban jönnek úgy ki.
Sub-Dungeoneer lvl -57
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ez a konzolok miatt van. Az előző generációban a GCN néha működött, ha a találati ablakra optimalizáltál, és a fejlesztők alkalmazták is ezt a módszert, de az összes shadernek kb. a 10%-át tette ki az így megírt kód. Ezt a 10%-ot benyelte az NVIDIA, mert összességében a végeredményt mégis a maradék 90% fogja meghatározni. Tehát maga az adatlokalitás a multiprocesszor szintjén nem újdonság, de mint írtam, ritkán alkalmazott optimalizálás. Az RDNA viszont teljesen erre az ötletre épít, mert végeredményben jobb teljesítményt ad, ha a multiprocesszoron futtatott wave nem utazik a lassú memóriáig az adatért, hanem csak betölti legrosszabb esetben a multiprocesszora utolsó szintű gyorsítótárából. Egy munkaelemre levetítve ez a feldolgozási modell sokkal gyorsabb. Viszont a GCN-nél, és a többi dizájnnál ez nehezen alkalmazható, mert lehet, hogy sokan csak az ALU-k számát látják, de ha megnézed mi van a motorháztető alatt, akkor a GCN-en belül 64 ALU-ra jut 64 kB LDS, 256 kB regiszter és 16 kB L1. Ezzel szemben az RDNA-nál 64 ALU-ra jut 128 kB LDS, 512 kB regiszter, 16 kB L0 és 128 kB L1. Kapacitásban sokkal inkább ki van gyúrva az adatlokalitásra, még akkor is, ha az ALU-k száma nem módosult, itt már lehet bőven alkalmazni azt a módszert, amely az előző generációs konzoloknál csak a shaderek kis részében működött. És emiatt megy erre az új konzolgeneráció, amihez viszont igazodni kell a PC-s dizájnokkal, mert a throughputra optimalizált shader szimplán jól fut a tárkapacitásban izmos multiprocesszorokon, miközben a latency-re optimalizált shader csak ezeken fut jól. Nem nehéz módosítani a meglévő dizájnokat ilyenre, de ez a sok extra erőforrás áramot és tranzisztort igényel, nem keveset.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
félisten
Ok, gondoltam ,hogy utol kell érniük a konkurenciát , és elérik az Amperevel az RDNA 1-t , mert az megint valami olyat tartalmaz, hogy....
No offense, elhiszem amit írsz, de azért megvárnám a konzolok és az új kártyák megjelenését majd az azokra érkező multiplatform játékok és átirataik teljesítményét mondjuk a Turingokon és az RDNA 1 kártyákon is addig óvatosan hiszek bárminek ami a " jövőben beteljesülő,de jelenlegi fejlesztés"[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Pedig van keményen. Senkinek sem jön ez a semmiből. Amit nem értenek sokan az az Ampere magas fogyasztása, amit pletykálnak. Ez részben az új node-ok nem ismeréséből ered, de nagyobb részt inkább abból, hogy az Ampere multiprocesszora fogja tartalmazni azokat a fejlesztéseket, amelyeket az elmúlt években kispóroltak az architektúrából. Majd figyeld meg mennyire ráerősítenek a cache-szervezésre. A cache-ekre levetített bájt/FLOP-ban elérik az RDNA1-et, ami őrületes fejlődés, ahhoz képest, hogy a Turing mennyire nem erre ment. Viszont ezek az extra erőforrások nincsenek ingyen, zabálják ám az áramot, viszont a konzolok az RDNA2 dizájn módosításaira épülnek, tehát az NVIDIA arra számít, hogy sokkal inkább lesznek az új shaderek a lokalitási elv szerint írva, amire az Ampere-ig nem is figyeltek, a Turing egyáltalán nem tolerálja ám, ha a WARP-ok számát csak azért manipulálod, hogy a shaderednek jobb legyen multiprocesszoron belül a cache-re vonatkozó hit/miss aránya. Ezt nem tartották reális iránynak, mert őszintén szólva a mostani konzolok sem annyira szívlelik ezt, de az új generációs konzolokat konkrétan erre tervezték. Nagyon csúnyán fogalmazva ez a GPU CPU-sítása. Nem lesz persze CPU, de az egy munkaelemre levetített teljesítmény sokkal nagyobb lesz, az RDNA1-es szint köré/fölé kerül. A régebbi dizájnoknak ez azért nem fekszik, mert nincs elég gyorsítótár-kapacitás a multiprocesszoron belül arra, hogy egyáltalán érdemes legyen arra építeni, hogy a szükséges adatért nem kell elmenni a memóriába, hanem ott lesz az L0-ban vagy az L1-ben (ritkán azért alkalmazták a GCN-re, de inkább volt ez kivétel, mint szabály). Az új generációs node-okból nyert legtöbb tranyót viszont erre költi az AMD és az NV, mert ha a kapacitást (regiszter/LDS/L0/L1) egy jó szervezéssel összességében közel a háromszorosára növeled, akkor a lokalitási elv sokkal kedvezőbben alkalmazható, és megnyitja a lehetőséget egy olyan optimalizálási irány előtt, amiről korábban még nem is lehetett álmodni sem. De ez az energiaigény tekintetében marhára nem jön majd ingyen, a több regiszter/SRAM, a hozzájuk tartozó szélesebb busz zabálja az áramot, viszont ezekkel egy multiprocesszor olyan dolgokra is képes, amire egy régebbi elvek szerint épített dizájn nem.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
félisten
Konkrétan nem láttam szenvedést a másik oldalnál az elmúlt 7 évben perf / watt terén 4 csíkszél váltás alatt.
Azt hogy mit értek és mit nem értek azt számok mutatják hamarosan, ősszel.Biztos kell tapasztalat, meg tervezés is hogy kiaknázzák az előnyét a csíkszélnek.,de a döntő az ár és ez miatt lesz - ha lesz- Samsung 8 nm az Ampere semmi más miatt.nem akarnak versenyezni a másik cégekkel ezen.
Az erős túlzás amit írtál a másik topikban hogy a csíkszél nem számít .[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az, hogy nem érted, hogy semmit sem ér az azonos csíkszélesség, de még a modernebb sem. A FinFET annyira a határaihoz közelít, hogy az egyetlen értékes tényező a tapasztalat egy adott eljáráson, vagy annak származtatott node-jain. Bárhova mennek, első kört csinálnak rajta, vagyis ott lesznek, ahol az Intel állt a Cannon Lake-kel, vagy az AMD a Vega 20-szal. Aztán kell egy második kör, amiben modernizálják a dizájnkönyvtáraikat az első kör tapasztalatai alapján. Na ott lehet számítani először érdemi előrelépésre a perf/watt szintjén.
Nyilván ez a dolog nem könnyű. Az Intel és az AMD is csak szenvedett, pedig lényegesen jobb alapokkal dolgoznak a gyártástechnológiai IP-ket tekintve (főleg az Intel), mint azok a cégek, akiknek sosem volt egy szem gyáruk sem. És ezt a lényegesen jobb IP portfóliót és know-how-t egyikük sem tudta úgy felhasználni, hogy harmadik körnél korábban hozzanak olyan lapkát, amely hatékony az aktuális legmodernebb node-on. A legtöbb, tulajdonképpen gyártástechnológiai háttér nélküli, korábban is kizárólag bérgyártásra berendezkedett cég már alig várja a GAAFET-et, mert az újra egy-két kör ingyen ebédet jelent, de persze hatalmas kockázat is, mert ha a Samsung nem rakja úgy le az asztalra, hogy tömeggyártásra is alkalmas legyen, akkor meg bukják a teljes termékportfóliót.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
veterán
válasz Busterftw #47029 üzenetére
Alapvetően ez mért gond? Engem pl egyáltalán nem zavar. Ha VW akarok venni pl ott sem egyszerre jön az összes model, szepen sorban mindig legyen valami újdonság nem egyszerre. Ha szép ütemben követik egymást(na ez nincs meg ) mindig tudsz cserélni amikor sorra kerül.
-
Busterftw
nagyúr
válasz Yutani #47028 üzenetére
Ez meg a masik, hogy az AMD nem kepes egy normalis portfoliot osszerakni.
Kettesevel jonnek a kartyak, 1 vagy masfel kategeroat fednek le, mikozben 3 generacio a piacon van. Tuti nem fugg ossze, de en nem csodalom hogy szar a driver helyzet.
Jott ket Vega, aztan jott meg Polaris, jott 1 darab Radeon VII, jott Polaris, jott 3 Navi (XT-t nem szamolva) amibol 1 ertelmetlen, es meg mindig toltak a Polarist (590 GE vagy mi volt).A Polarist mar a Vega rajtkor kukazni kellett volna es lefedni a piacot.
A Radeon VII inkabb ki se adtak volna, hanem elobbrehozni a Navit es kukazni a Vegat. -
Busterftw
nagyúr
válasz Petykemano #47022 üzenetére
Szerintem is inkabb ez a valasz.
A 2xxx szeriara sokan nem valtottak Pascalrol, foleg az elejen, nem csak ar miatt, koztuk en is.
De nem rohantam 5700XT-t venni, inkabb megvarom a 3xxx szeriat, hogy nagyobbat ugorjak egy valtasnal.AMD oldalon meg rengeteg Polaris tulajnak vegre jo alternativa a Navi.
A Vegasoknak is, miutan a csucskartya egy ido utan lekerult Nvidia kozepkategoriaba. (2060)[ Szerkesztve ]
-
Yutani
nagyúr
Hiba lenne az NV-t mindenhatóak tekinteni. Vannak profit célkitűzéseik, el kell számolni a befektetők felé, nem tehetik meg, hogy csak úgy elengedik a profitot. Egyébként is (jóval) erősebb brand, mint az AMD, és a userek meg tudjuk milyenek, akkor is NV-t vesznek, ha az AMD-nek van egy jobb ajánlata (lásd RX 570 vs GTX 1050 Ti).
Az meg már egy másik történet, hogy az AMD részéről azért várnak egyesek árháborút, hogy aztán az általuk preferált NV terméket megvegyék. És tudod mit? Inkább ne menjen bele ilyenbe az AMD, hadd keressenek ők is a termékeiken, rájuk fér. Az NV pártiak meg így is megveszik az NV kártyákat, maximum 1 hónappal tovább spórolnak.
#tarcsad
-
-Solt-
veterán
válasz Petykemano #47022 üzenetére
Ez már az okok taglalása, én az érdem negligálására reagáltam.
www.smart-bus.hu
-
paprobert
őstag
-
Petykemano
veterán
válasz -Solt- #47021 üzenetére
"A számok tükrében a sztori elég egyszerű. Adott egy elhibázott árpolitika amit a vevők azzal büntettek, hogy a konkurencia termékét választották, pont. "
Szerintem nem akkora az átjárhatóság a márkák között. Ez persze részemről csak egy hipotézis.
Egyrészt ha minden igaz, az eladások nagyobb része mobilban történik, ott meg az AMD nem állított olyan jó hívogató versenytársat és arra,.hogy mi.mennyire és milyen gyorsan helyettesítő terméke másnak, arra is nagy befolyással bírnak az ismerten lomha és elfogult OEM-ek.
De még a desktop piacon sem hiszem, hogy a vevők többségének döntéseinek lefolyása az lett volna, hogy márkák között latolgatnak. A navi árazása nem volt "disturbing". Azt akarom mondani ezzel, hogy szerintem a márkák közötti átjárhatóság rugalmatlan, a felhasználók márkahűek.
Piaci részesedés eltolódás bekövetkezhet úgy is, amiatt is, hogy az nvidia túláraz, ezért az az nvidia márkát kedvelők kevésbé vásárolnak
Az AMD pedig előállt valamivel, ami az AMD márkát kedvelők között vonzó tudott lenni és vásárlásra sarkallta őlet.
De eközben az AMD valójában még mindig nem tudott ténylegesen piacozot szerezni az nvidiától.Ez a fajta hullámzás megfigyelhető a régi piaci részesedés grafikonokon. Amikor valamelyik cég kiad egy kártyát, akkor megugrik a részesedése.
De ebből nem derül ki, hogy hányan váltottak nvidia kártyáról amdre. Vagy fordítva. Mármint rövidtávon.
Hosszútávú trendvonal szerint pedig a hullámzásból az nvidia került ki emelkedően.
Tehát azt, hogy ténylegesen sikerült-e piaci részesedést szerezni szerintem majd csak 1-2-3 év múlva lehet a trendből megállapítani.Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
-Solt-
veterán
De, ha az NV nem hagyta, akkor, hogy nem lesz ebből AMD érdem? Ha el tudnak tőlem venni 12% piaci részesedést úgy, hogy én ezt nem akarom, nem hagyom akkor az ellenfelem pozitív eredménye az nem az ő érdeme és az én hibám?
A számok tükrében a sztori elég egyszerű. Adott egy elhibázott árpolitika amit a vevők azzal büntettek, hogy a konkurencia termékét választották, pont. Erre, hogy lehet azt reagálni, hogy nem az ő érdemük? Volt versenyképes termék? Volt. Jobb volt az ára? Jobb. Akkor a jobb árú versenyképes termék az adott pillanatban kinek az érdeme? A kérdés költői, hiszen már tudjuk, hogy az adott pillanatban jobb áron kínált versenyképes termék az nem érdem, hanem csak egy mezei következmény.
Az NV ugye azért bazidrága mert a szar AMD nem tud normális konkurencia lenni. Amikor a szar AMD mégis egy picit konkurencia lesz, az csak azért van, mert az NV bazidrága. Upsz, akkor itt most álljunk meg... tulajdonképpen akkor mégis csak az AMD érdeme, hogy egy kicsit konkurencia tudott lenni, hiszen az, hogy az NV bazidrága lett az az AMD-nek köszönhető! Ez ilyen megtévesztős hátulról mellbe taktika... direkt nem akartak konkurenciák lenni, hogy az NV jó drága legyen, mert ennek köszönhetően majd akkor érdem nélkül tudnak később konkurencia lenni! Micsoda trükk... és ezt ő tudta, tényleg zseni ez a pali.
www.smart-bus.hu
-
félisten
válasz -Solt- #47019 üzenetére
nem hiszem hogy jól érted kivéve az iróniát a hozzászólásodból Nem annak köszönheti ezt a nagy ugrást, ,hogy hagyta Nvidia hanem a Polarisnak amire nem volt válasza sokáig a zöldeknek. 2019 Q3 ig az 1660 superig.
A 2019 Q1 és Q2 hozott nekik 9 % -t .
Egy jelentősen olcsóbb kártya család nagyobb teljesítménnyel szinte konkurencia nélkül. A Pascalok drágák voltak, nem is lehetett kapni igazán őket.
A Navi megjelenése óta 4 % nőtt a piacrészük úgy hogy a polaris is még mindig kapható, nem tudjuk az ebből mennyi.
Ezért nem elég a pár százalék árelőny, pont a Polaris esete mutat erre rá mire képes az, ha egy jó ár mellé egy remek teljesítmény társul,de ugye ez még a bányász korszakból felhalmozott raktárkészlet kisöprése volt, ki tudja lesz e ilyen.
Simán a kissé olcsóbb árazás nem elég, lásd Navi, mert arra lehet reagálni könnyen és ezt igen, sajnos hagyja most Nvidia ,nem viszi le az árait.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
-Solt-
veterán
Tehát az az árpolitika aminek következtében a konkurencia egy év alatt szerzett 12% piaci részesedést az nem egy elhibázott lépés, hanem egy nemes gesztus. Az pedig, hogy az AMD-nek volt olyan (amilyen) terméke ami kitudta használni a konkurencia elhibázott árpolitikáját és vevőket tudott magához csábítani az nem érdem. Következésképpen az NV ezt gyakorlatilag így akarta.
Jól értem?
www.smart-bus.hu
-
félisten
Értem, de ennek mi köze ahhoz amit írtam. Azonos csíkszélen is hátrányban voltak. A fogyasztást annak köszönhetik, hogy végre külön vették a professzionális dizájnt és léptek 7 nm re,mindegy hány lépcsőben.A többi szerintem stroytime, de lehetséges. Ettől függetlenül amit csináltak a zöldek a Turinggal ekkora lapkával, fogyasztás és teljesítmény/ órajel terén figyelemre méltó egy teljesen új archal. inkább látok benne nagy melót és mérnöki bravúrt...
morgyi :Igen , igazad van. Végső soron ugyan azt írjuk csak más nevekkel.
[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem igazán. A FinFET jellegzetessége hasonló a bulk megoldásokéhoz. Ahogy mentek a gyártók a bulk határai felé, úgy vált egyre kevésbé jelentőssé a gyártástechnológiai átállás. De ugyanígy második és harmadik generációra ugyanazon a node-on sokkal-sokkal jobbat hoztak. Kiismerték a technológiát. Ez látványos az AMD-nél a Vega 20 esetében, amely az első 7 nm-es lapkájuk. Egyszerűen sok haszna a 7 nm-nek nem volt, mert nem ismerték, hogy mi kell a saját dizájnkönyvtáraik esetében az adott node megfelelő működtetéséhez. Ugyanígy az Intelnél a Cannon Lake, amely szintén nem lett egy túl jó termék, és az ok szintén az, hogy nem értették a működését a 10 nm-es eljárásuknak. Az AMD-nél a második körös termékek, mint a Navi 1x vagy a Zen 2 chiplet már jobb lett, de még mindig nem az igazi. Ugyanígy az Intelnél is jobb lett az Ice Lake, de azért annyira nem. A harmadik körös nekifutásra rakta össze az AMD a Renoir APU-val, ahol úgy vertek rá jelentőset a korábbi APU IGP-jére, hogy csökkentették az IGP feldolgozóinak számát. Papíron visszalépés történt, de megértették a 7 nm-es node-nál azt, hogy miképp lehet magas órajelet elérni, miközben a fogyasztás relatíve alacsony marad. Ez majd a Zen 3 chipletnél is látszani fog. Az Intel is a Tiger Lake-nél érte el azt a szintet, ami már tényleg kellemes teljesítményt ad. Ez a modern FinFET gyártástechnológiák velejárója. Elsőre nem megy, de még másodjára sem, viszont harmadjára azért megtanulják használni. Így lesz ez az 5 nm-en is, nem véletlen, hogy annyira rohan rá az AMD. Minél hamarabb csinálnak rá egy lapkát, annál hamarabb tanulják meg használni a node-ot, mert ebben is benne lesz legalább két kör nehézség.
A következő könnyűnek ígérkező node a Samsung 3 nm-je. De az meg nagyon kockázatos, mert lehet, hogy a GAAFET logikus irány, de nagyon el lehet ám rontani a gyártás szintjén. A TSMC ezért marad FinFET-nél a 3 nm-es eljárást tekintve. Értik, hogy nehéz kezelni, de kisebb a kockázata annak, hogy nem tudnak majd a gyártósorokon lapkákat gyártani.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
félisten
Há azért elég kemény meló lehet az mögött is hogy 12 nm-n ugyan ezt hozza egy RTX.
morgyi
A 2060 Ko ra gondolsz, az nem igazán jutott el a boltokba. Ugyan annyiba kerül most is az én volt 2060 kártyám mint ezelőtt 1,5 éve.Az 5600 XT szerintem nem foglalkoztatta a Nvidiát különösebben,mert látták, hogy ugyan úgy konkurenciája lehet házon belül 5700 nak mint a 2060 mert nagyon közel van hozzá. Ők jobban féltek z 1660 Ti veszélytől ezért jött ki az 1660 super. Egyébként az 5600 Xt és az 5700 is sikeresebb lett volna ha az 1660 Ti vel konkurál 250 dolláros áron az 5600, igazi népkártya lehetett volna.hülyeség volt a rammal cseszekedniük és ráengedni az 5700 nyakára.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A 7 nm nem hoz kötelezően semmit. Túl közel van a FinFET vége, hogy minden csak egy átállás legyen. Évek kemény munkája az, ami működtetni tudja ezeket az újabb node-okat. Majd meg fogod látni ősszel. Legközelebb majd a GAAFET node-ok hoznak újra ingyen ebédet. De azoknak is meglesz a vége, ráadásul elég hamar.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
félisten
válasz -Solt- #47011 üzenetére
Értelek, igaz amit írsz de te is tudod hogy ez ellen Nvidia simán léphetett volna és léphet is bármikor. Ezért írta j@ckal is amit írt és arra utalt, hogy azért vagytok elégedettek az 5700 ( XT) teljesítményével és árazásával mert a Turing drága,de valójában a Vega 64 hez képest a fogyasztástól eltekintve ez a 20 % amit adott AMD, mert az ár kb ugyan ott maradt.
Az ár egy olyan dolog egy ilyen ellenfél ellen, hogy azért van, mert megengedi a zöld, vagy túlságosan bízik a márka névben, vagy megegyezés van mögötte ki tudja... igazából mindegy is.De ez ellen a legkönnyebb tenni, nem kell hozzá semmi különös vagy innovatív fejlesztés elég ha azt mondja hogy holnaptól a 2070 super 400-420$ a 2060 super meg 299-330 és így lefele és még így is keres a kártyáin eleget.
jelenleg elég ,megvan a 30 % ,de ha megnézed a negyedéves jelentést Nvidia eladásai is nőttek miközben a piac részük valamelyest csökkent a gaming piacon, azaz lehet hogy most váltott sok AMD felhasználó mondjuk Polarisról.De ha véletlenül még jön 5 % akkor Nvidia tesz ellene egy árvágással, ezért kell mögé igazi sebesség növekedést és előrelépést is tenni.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
-Solt-
veterán
Ott van három adat, aminek a lényege a folyamatos növekedés. A világ minden sarkában a piaci részarány növekedése a konkurencia kárára az érdem, kivéve PH-n az AMD találgatósban. Lehet nekem kimaradt az a rész amikor a konkurencia direkt arrébb húzódott, hogy a béka seggét szaglászó AMD egy kicsit levegőhöz jusson. Szerintem a Ryzen-k sikere is az Intel érdeme ha jó alaposan megnézzük... persze nyilván van az a szemellenző ami ennyire össze tudja szűkíteni a világot.
Ne érts félre, én is versenyt szeretnék, de most nem erről van szó, hanem az irritáló kettős mércéről. Nem vitának szánom ezt, csak nem tudtam megjegyzés nélkül hagyni azt a nagyívű hozzászólást.
www.smart-bus.hu
-
félisten
válasz -Solt- #47008 üzenetére
Konkrétan nem. 2018 ban piacon lévő kártyacsaládra aminek az 2060 tagja gyorsabb volt minta az akkor felső szintet jelentő Vega 64 nehéz máshogy válaszolni 1 év késéssel, kötelező olcsóbban adni, ha csak 10-15 % árelőnnyel is mert kevesebb szolgáltatást nyújt( igen a rossz rossz RT, DLSS, VRS, RTx voice, fogyasztás se több éppen... a Dx 12 ultimate hiányáról ne is beszéljünk).Ha Nvidia árháborút akar akkor bele tud menni ebbe mert rekord nyereségekkel mennek.Tehát addig lehet ráncigálni az alvó oroszlán bajszát amíg engedi és lehet örülni, hogy engedi, hogy AMD olcsóbb legyen, úgy gondolom ez is egyfajta kartel a két cég között...
Ha csak egy árra leviszi a 2070 és 60 superek árát ki venne Navit a fanokon kívül vagy mi szólna mellette őszintén most mindenféle Vs témát elkerülve? Mert innováció amúgy nem sok van benne a Turingokhoz de a Vega 64 hez nézve sem, csak az ár. A fogyasztást meg kötelezően hozták 7 nm-n.
A 3 éves Vega 64 hez képest meg 20 % gyorsulást hozott az 5700 XT ugyan annyiért a sima 5700 meg kb ugyan azt hozza ( + 5 %)No offense nem annak szánom, hogy most menjen az adok kapok,de most komolyan gondold végig.
Ezért lenne jó ha Intel is beszállna végre mert úgy gondolom ez a két cég tökre összejátszik és előre megtervezett forgatókönyvek alapján dolgoznak.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Petykemano
veterán
-
Jack@l
veterán
válasz #32839680 #47003 üzenetére
Nem az ő érdemük, hanem a bazidrága 2000-es szériáé.
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
gejala
őstag
válasz #32839680 #47000 üzenetére
NV akkor adta ki ezeket, amikor RT még nem sok vizet zavart. De most már ott lesz a konzolokban is, nem sok értelme van PC-re kiadni olyan új gaming kártyát, ami nem üti meg a konzolok szintjét.
De ha ennek ellenére akarnának ilyet, akkor ennek a kártyának tudnia kellene 1080p ultrán 80+ fpst, hogy legyen értelme rákapcsolni RT-t. Viszont 1080p kártya sehogy se fog megérni $200-nál többet, annyiért meg nem fognak ilyen erőset adni.Úgyhogy szerintem az lesz, hogy hoznak egy kártyát a konzolok szintjére és azt kettéosztják sima meg XT változatra 10-15% különbséggel. Ez már alapból 5700XT fölött lenne. E fölé meg hoznak ugyanígy kettőt, ami kb 40%-al gyorsabb. Az már olyan 2080 Ti +20-25%, vagyis kb 3080-al lesz versenyben.
AMD anyagi helyzetét és az RDNA bénázásait ismerve, nem hiszem, hogy kockáztatnának. A konzolos GPU adott, azt simán kidobják PC-re is kisebb módosításokkal és fölé meg hoznak egy CU-val jobban kitömöttet és kész.
[ Szerkesztve ]
-
hokuszpk
nagyúr
válasz Petykemano #46998 üzenetére
ezzel rancfelvarrott Vegat a nepnek !
Első AMD-m - a 65-ös - a seregben volt...
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- Jövőre érkezik az új Agatha Christie: Death on the Nile játék
- TCL LCD és LED TV-k
- Parfüm topik
- Tea
- NFL és amerikai futball topik - Spoiler veszély!
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Apple asztali gépek
- Path of Exile 2
- AMD Navi Radeon™ RX 7xxx sorozat
- Milyen videókártyát?
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest