-
Fototrend
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz
TESCO-Zsömle #26099 üzenetére
Nem gondoltam volna, hogy be mernek vállalni kb egy évet úgy, hogy nincs lefedve a felsőház.
-
#85552128
törölt tag
válasz
TESCO-Zsömle #26097 üzenetére
Vagyis június
-
TESCO-Zsömle
titán
válasz
Malibutomi #26091 üzenetére
Coming in H1’2017
-
Bulp
csendes tag
Itt van egy kicsi prezentáció az eventről:
http://nl.guru3d.com/download-eu/[Guru3D.com]-Vega-Final-Presentation.pdf -
Jack@l
veterán
válasz
Drtysanchez #26092 üzenetére
Doom running at 4K Ultra. The card is outing an FPS of 68 fps, with the "Vulkan" API enabled and what probably is a very early unoptimized engineering sample. That roughly is indicative for the performance of a GeForce GTX 1080.
-
#45185024
törölt tag
Hát videónak videó csak nem élő de a sztímek élők róla lol
-
Drtysanchez
csendes tag
Itt egy kis infó róla klikk
-
Szokásos bullshit, évek óta. Nem érdemes követni a sok agyas tinédzsert a hypeolással.
-
TESCO-Zsömle
titán
válasz
Németh Péter #26088 üzenetére
Új videót? Hova?Megvan.
-
válasz
TESCO-Zsömle #26083 üzenetére
Úgy látszik, csak felraktak pár új videót és ennyi.
Ja, közben elolvastam az itteni hozzászólásokat, szóval akkor: https://www.youtube.com/watch?v=LWm8gfBwkXg
Vagyis mi ez?!
-
TESCO-Zsömle
titán
-
#45185024
törölt tag
válasz
gabi123 #26084 üzenetére
Nem kicsit behallt
Megy egy csomó élő közvetítés róla youtuben és csak néznek a közvetítők))
ezt nézzétek -
errorcode06
őstag
Lesz valami konkrétabb infó is, vagy csak a szokásos ppt bullshit?
-
A ve.ga oldal behalt csúnyán.
-
TESCO-Zsömle
titán
válasz
Németh Péter #26082 üzenetére
Itt nincs semmi.
Létezik, hogy nincs és nem is lesz semmi stream, a visszaszámlálás csak az NDA végét jelentette?
-
válasz
TESCO-Zsömle #26081 üzenetére
Reddit szerint itt, de én sem találom:
https://www.youtube.com/user/amd -
TESCO-Zsömle
titán
Stream van valahol?
-
#45185024
törölt tag
KÉMEINK BEJUTOTTAK
Since Jensen decided to hide 1080 Ti from us, our attention is put towards Vega. Today AMD will showcase its new high-end GPU and the presentation will be mostly about the architecture.
Exclusive: AMD VEGA Presentation -
válasz
flatline#2 #26077 üzenetére
4:30 van még hátra, can't wait!
-
FragMaster
addikt
válasz
flatline#2 #26077 üzenetére
Párszor
-
flatline#2
tag
Ez volt már?
CountdownOn the hype train
-
Jack@l
veterán
válasz
Malibutomi #26071 üzenetére
Azért beírom a konklúziót: ha netán nem menne a bf1 vegán 4K60 fps-el, nem kell meglepődni
-
Malibutomi
nagyúr
Mivel a SW vs BF1 miert tema offolasbol mar atment egyenes trollkodasba igy eltavolitodott, az elozmenyekkel egyutt.
-
#45185024
törölt tag
-
#85552128
törölt tag
"At a press event they had a system running the Ryzen CPU with their upcoming Vega GPU. The demo they had setup was running Star Wars Battlefront at 4K UHD resolution with the settings maxed out! The system was getting a solid 60 frames per second as we played through the game. "
-
gyiku
nagyúr
-
leviske
veterán
válasz
TESCO-Zsömle #26050 üzenetére
A Pro Duo nem azonos piacon mozog, mint a Titan X.
(#26051) Z10N: "[...] szerinted ezek utan fognak ezen valtoztatni?"
Illene. Nem kéne azt a szánalmat megismételniük, amit a 300-as széria bevezetésénél műveltek. Pláne, mikor ennyire számít a pozitív visszhang.
-
-
Z10N
veterán
válasz
leviske #26048 üzenetére
"Az a gond, hogy a P11 úgy kap alaptalanul x60-as jelölést, hogy közben teljesítményben fölfelé meg kifutnak a nevekből."
Ezt a kort mar lefutottuk. A jelenlegi nevezektan sehogy sincs osszhangban a teljesitmennyel. Olyan lett mint maga a polaris. Felemas a fiok melyerol. Ertem, hogy mit akarsz mondani, de szerinted ezek utan fognak ezen valtoztatni? Nincs esszeruseg. Kenyszer lepes volt, belengettek a rev2-t, most pedig majd jonnek a rebrandek.
"RX560 (Polaris 10@1792SP)"
Ez nyers duplazas lenne cu-t nezve. Gondold at megegyszer. Barmenynire is varom a 470D reinkarnaciot.
Ui: Mar csak abban remenykedek, hogy a vega-bol tobb iteracio lesz, mert a beigert sok sku-bol semmi sem lett.
-
leviske
veterán
Az a gond, hogy a P11 úgy kap alaptalanul x60-as jelölést, hogy közben teljesítményben fölfelé meg kifutnak a nevekből. Mert amennyiben P11 volna a desktop RX560-ban akkor a következőképp nézne ki a paletta:
RX550> (Polaris 12) vs Intel IGP
RX560 (Polaris 11) vs GTX1050
- vs GTX1050Ti
RX570 (Polaris 10) vs GTX1060 3GB
RX580 (Polaris 10) vs GTX1060 6GB
RX590 (Vega?) vs GTX1070
Valami 1 (Vega) vs GTX1080
Valami 2 (Vega) vs GTX1080Ti
Valami 3 (Vega) vs Titan XViszont az én elképzelésemben így nézne ki:
RX540 (Polaris 12) vs Intel IGP
RX550 (Polaris 11) vs GTX1050
RX560 (Polaris 10@1792SP) vs GTX1050Ti
RX570 (Polaris 10XT2) vs GTX1060 6GB
RX580 (Vega?) vs GTX1070
RX590 (Vega) vs GTX1080
Valami 1 (Vega) vs GTX1080Ti
Valami 2 (Vega) vs Titan XBár aztán felőlem lassú léptekkel eljuthatunk oda is, hogy az épp aktuális 90-s kártya a GeForce-oldali 60-assal küzd élet-halál harcot.
-
gyiku
nagyúr
hopp, elso hdr-es fecske: [link]
-
Z10N
veterán
válasz
bobalazs #26011 üzenetére
Netto aron vannak feltunteve, mivel allamonkent eltero ado van. Kalifornaiaban 7,5% + pk (5$), ha nem ingyenes. Szoval $169,99 rebate-tel egyutt a 480 4gb. Ez HUF-ban 53,9k. Ha postan kuldik haza akkor +27% es vam. Azaz erdemesebb ismerossel hazahozatni. En a 470 4gb-t neztem $149,99 rebate-tel, ami 47,5k.
-
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Petykemano #26035 üzenetére
Nem. Az előny a mappelhetőség. Ez nagyon fontos azokban az időszakokban, amikor az API-k ömlenek a piacra, mert ezekre az API-kra rá kell illeszteni a meghajtót. Az AMD-nek a GCN-nél ez csak egy szoftver. Mindegy, hogy milyen egy API, akkor is rá tudják mappelni a hardverre. Ezért váltott teljesen GCN-re az Apple a dedikált GPU tekintetében, mert náluk a Metal egy baromira mobil projekt volt baromira a PowerVR-re. Ellenben a GCN-re a programozható skalár egység miatt rá tudják mappelni úgy is az API-t, hogy köze nincs a GCN-nek a TBDR dizájnhoz. Az Intel emiatt lassú Metal alatt. Rájuk már nem lehet normálisan mappelni, ahogy NV-re sem, és ki is estek az Apple dizájnokból.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Oliverda #26038 üzenetére
CU-ban kisebb. Ezt korábban is írtam. Uncore-ban nagyobb. Összességében pedig programfüggő. A jól optimalizált DX12 programokban a VWL nem sokat ér. A rosszul optimalizált programokban viszont hasznos.
Az uncore rész pedig általánosan jót tesz a rendszernek, mert csökkenti a memória-sávszélességre vonatkozó igényét az architektúrának. Ez nyilván annyi előnyt jelent egy programban, minél érzékenyebb a sávszélre a rendszer. A többi újítás pedig funkcionális, ezeket direkten támogatni kell, hogy működjenek. Sok újításra API sincs felhúzva. Ezek a PS4 Pro és a Scorpio Xbox PC-s verziói. Lesz hozzájuk nem szabványos elérés, hogy az említett konzolok újításait használó effektek portolhatók legyenek. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Oliverda #26036 üzenetére
A CU dizájnban nyilván kevesebbet, mert eleve a GCN4 egyik képességére épül a VWL, de az uncore rész erősebb. Most még nem írható le, hogy mennyire. De nem azok számítanak, amiket gyiku összefoglalt a hsz-ében. A draw stream itt a lényeges előrelépés. A többi csak adalék, amiket a GCN4-be épített fejlesztések miatt tudnak alkalmazni.
-
Oliverda
titán
Abu szerint ezek kevesebb előrelépést hoznak mint a GCN4.
-
Arpee78
senior tag
Előrebocsátom, nekem nagyrészt kínai amiket leírsz, de most érdekel a dolog.
Ez a megoldás hol előnyös(az Nvidiához mérten) a felhasználóknak? A hátránya megvan, a fogyasztás, de mi az előnye?
Az AMD driver író részlegének kevesebbet kell dolgozni? Ez nekem max a VGA alacsonyabb árában realizálódhat.
A jövőben megjelenő API-kat a GCN Radeon egy egyszerű driver frissítéssel támogatni fogja? Míg a zöld oldalon jobban át kell tervezni az architektúrát? Ez nekem egyrészt megint a VGA alacsonyabb árában jöhet le, illetve technikailag időtállóbb, modernebb VGA-t kapok.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Yutani #26018 üzenetére
Semmi köze a fogyasztáshoz. Azért eszik sokat a GCN, mert minden CU-ban van egy skalár egység, amivel a rendszer működése teljesen programozható. Egy API támogatása ezen az architektúrán annyi, hogy a skalár egységhez írsz egy szoftveres rutint, amivel rámappelhető minden az adott API-ra. A többi architketúra egy jóval egyszerűbb branch egységgel rendelkezik, amelyre jóval nehezebb minden API-t rámappelni, mert nem programozható ez a része a rendszernek.
Ott van példának a shader model 6.0. A GCN-re simán rámappelhető az új függvények zöme. A többi architektúra pedig emulálja ezeket.
-
válasz
Malibutomi #26029 üzenetére
Igen, a rendelkezésre álló shaderek jobb kihasználásáról szól ez a dolog. Továbbolvasva a threadet, szó volt még a SIMD-en belüli power gatingről, amit a #26021-ben írtál.
Remélem tényleg olyan jó lesz a VEGA, mint ahogy ez így leírva hangzik.
-
Malibutomi
nagyúr
válasz
Yutani #26026 üzenetére
Ennek nincs koze a kihasznaltsaghoz, ez az energia management miatt van igy, ha erzekeli hogy nem kell fullon mennie, akkro visszaveszi az orajelet.
Amirol itt beszelunk, hogy papiron az AMD kartyak mindig elmeleti szamitasi kapacitassal rendelkeznek (magasabb TFLOPS ertek), aztan vegul megis fej-fej mellett vannak az NV kartyakkal. Nincs kihasznalva a teljes (elmeleti) potencial.
Pl:
RX480 5.8 TFLOPS - GTX 1060 4.4 TFLOPS
Fury X 8.6TFLOPS - TX (Maxwell) 6.6TFLOPS
290X 5.6TFLOPS - 780Ti 5TFLOPSHa ezen tud az AMD valtoztatni, az lenne a fegyverteny, mert ebbol az latszik, hogy jatekok alatt az AMD kartyak csak ~75-85%-ot hoznak ki magukbol.
-
Szeszkazán
senior tag
válasz
FollowTheORI #26024 üzenetére
Meg megint szellőztetik a Larabeet, mint a Polaris kapcsán mondták csak itt még hatékonyabb lesz a működés, gondolom a szennyvörksz tartalmak kezelésével kapcsolatos.
-
válasz
Malibutomi #26021 üzenetére
Az RX 470 kártyám működéséből arra következtetek, hogy a shaderek fullosan ki lesznek használva minden esetben, de ha pl. VSYNC be van kapcsolva, akkor a GPU visszaveszi az órajelét amellett, hogy az összes shader dolgozik.
A hétvégén figyeltem meg a Battlefield: Bad Company 2-vel játszva (elég régi játék), hogy VSYNC-et bekapcsolva a Polaris mindössze 600 MHz-en dolgozott.
-
Malibutomi
nagyúr
válasz
FollowTheORI #26024 üzenetére
Ahogy mondod sok mulik az utemezon, es hogy tudjak etetni a blokkokat. Meg a driver/szoftver is szamithat, bar ennyire en nem ertek hozza.
-
válasz
Malibutomi #26021 üzenetére
Szerintem várjuk meg hogy működik ez a "dinamikus" dolog... könnyen lehet, hogy nem lekapcsol, hanem más feladatokra befogható az a rész ami nem lenne egyébként használva... meg sok múlik az ütemezőn.
Persze azis lehet amit te gondolsz, de logikusabb lenne az hogy async/multi engine feladatokat csinálhatna a nem használt rész, vagy a következő képkocka feladatait csinálná. Stb.
Mellesleg, ha jól értem nem arról van szó hogy "lekapcsolnak" dolgokat, hanem van 2, 4, 8, 16... stb végrehajtóegységből álló rész... és ha a feladatnak csak 4 kell, akkor arra teszi nem a fix 16-osra (mint előtte volt), a 16-os meg csinálhat mást... mint ahogy a 2, 4,... stb is. Tehát nem marad kihasználatlan rész lekötve (ideális esetben).
-
HSM
félisten
válasz
Yutani #26022 üzenetére
Egy architektúrát megtervezni több év. Amikor elkezdték fejleszteni az első GCN-eket sacc/kb 2009-ben, még csak annyit tudhattak, hogy ennek az architektúrának egyfelől DX11 másfelől az azután következő API-kban is helyt kellene állnia.
Pontosan amit írsz... Nagy kérdés, mi lett volna, ha nem idnulnak el erre, bevállalva egy csomó nehézséget. Lenne most baj (és lehúzás) a GPU piacon... Így is éppen elég baj a piacnak, hogy így beragadt a DX11 és ennyire tarolhat(ott) a zöld oldal...
-
Mondjuk a DX11 éra elején/első felében nem DX11-re tervezett uarch-val kijönni érdekes dolog volt, ha ez igaz. Így is ellavíroztak, de mi lett volna, ha nem erre indulnak? Lehet, hogy a DX12 még kanyarban sem lenne, mindenki DX11-re gyúrna.
Fene tudja, de mindenesetre nagyon várom a VEGA újításait és hogy mit lehet vele elérni. Biztos emlékszel, az NV-t is temették itt a fórumon sokan a Fermi megjelenése előtt, aztán tessék, a Maxwellel és a Pascallal tarol. Remélem, az AMD részéről most egy nagy feltámadást fogunk látni, ha már a Polarissal sikerült egy kis jót gurítani.
-
HSM
félisten
válasz
Yutani #26018 üzenetére
Azért van ott más is...
"AMD always had to have more shaders to achieve similar performance to NV because GCN wasn't designed for DX11 era gaming so it always had problems of using all of the shaders."
Ezt pedig már tudjuk évek óta.Nv-nél egyértelmű volt más területeken is a fogyasztás takarékoskodás, pl. a DX11 szerint dedikált gyors adatútjaik, az egyszerűbb ütemező, stb.
Viszont ezekből az is következik, hogy leginkább ott lesz komoly előrelépés, ahol eddig sem volt kihasználva jól a GPU. Mindenesetre, igen hasznos újításnak tűnik, ez tuti erősen növelni fogja a GPU kiegyensúlyozottságát és részterhelésen a hatékonyságát.
-
válasz
Szeszkazán #26016 üzenetére
AMD's biggest problem with GCN is the inability of most game engines fully utilizing it's shaders. We've seen what can happen with good programmers with Doom Vulkan, using Shader Intrinsics and Async Compute to max out GCN, RX 480 ~20% faster than 1060, which actually matches it's paper TFlops specs. In most games for GCN, there's a lot of SIMDs with idling ALUs doing nothing so in effect, it's not a 5.8 TFlop GPU since that rating is the max theoretical perf assuming all ALUs are working.
Going with NCU's variable width SIMD layout will solve this issue, so we should get a more closer and truer comparison of paper spec TFlops to gaming performance. ie. A Vega of 12.5 TFlops will absolutely wreck Fury X.Jobb később megtudni, mint soha. Most már értem az eddig érthetetlen túlfogyasztást az Nvidia GPU-khoz képest.
-
leviske
veterán
válasz
Szeszkazán #26016 üzenetére
Nos, ezt viszont nem ártana, ha egy esetleges Vega 11 lehozná a 200-350 dolláros ársávba. Sőt, ebben az esetben igazán jöhetne az év végéig egy Vega 12 is a Polaris 10 helyére (teljesítményben), 1 HBM lapkával.
Nagyon hiányzik az AMD-nek, hogy normális teljesítmény/fogyasztás arányt tudjon felmutatni.
-
Szeszkazán
senior tag
Még egy kis infó a Vegáról
-
#45185024
törölt tag
válasz
#85552128 #26005 üzenetére
"Csak tudnám milyen logika alapján kapta ez a Freesync 2 nevet"
-A HDR már 10 bites színmegjelenítés, ebből a szempontból sokkal jelentősebb változás IT szempontból mint a 4K ahol "csak" a pontok száma nőtt.
Az egy más kérdés hogy hány ember fogja tudni valósan megkülönböztetni a HDR-t a simától.
Jöhetnének már freesync-es TVk, mondjuk 50 colon -
TESCO-Zsömle
titán
válasz
bobalazs #26011 üzenetére
$-os árak mindig nettó árak. Pont az USA-da sose számolnak adót az árakba, a bolti árak is nettó árak, így a turistákat könnyen érheti meglepetés, mikor két $19.95-ös cuccért le kell szurkolni az $52.15-öt. A számlán is külön tételként jelennek meg a különféle terhek.
Általában ez az oka a $=€ konverziónak is, mert itt viszont beleszámolnak az ajánlott fogyasztói árba áfát, mert mindenhol van. Szóval nálunk a 200$-os cucc az nettó 60k + szállítás, mert kevés videókártyát gyártanak Európában.
-
Ez tényleg érdekes, pont fél év, fel se tűnt.
Ám ja, csak itthon vannak elszállva az árak, naívan elhittem hogy a 200 dodo az 200 lesz itthon is.. Hát de nem, nagyon nem. Ha most 59ér lehetne 480at kapni, egy szavam nem lenne. Pedig úgy rémlik mintha az adó már bele lett volna kalkulálva a 200ba-? -
#85552128
törölt tag
válasz
Valdez #26006 üzenetére
Attól Freesync 2 mert most már HDR-es kijelzővel is megy ? Jóval nagyobb változások voltak az első Freesyncnél (HDMI, Borderless mód, LFC) azok után mégsem kapott új "verziószámot", ennyiért kicsit túlzás.
Hacsak nem csupán szoftveres dologról van szó és mindenképp új HW szükséges hozzá. -
Petykemano
veterán
A hbm -mel szeret gpukat úgy állítják össze, hogy az interposerre ráteszik a chipet, és a ramokat. Úgy emlékszem, a fijinél arról volt szó, hogy ha az eleve válogatottan jó alkatrészek valamiért mégse működnek együtt, összerakva, akkor kuka az egész.
Mit gondoltok, a Vega esetén megoldották, hogy ha összeszerelés során egyik-másik RAM nem jó, akkor ezt szegmentálásra tudják használni, hogy ne kelljen eldobni?
-
füles_
őstag
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- BESZÁMÍTÁS! MSI Crosshair 17 HX Gamer notebook - i7 14700HX 64GB RAM 1TB SSD RTX 4060 8GB WIN11
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 7700X 32/64GB RAM RTX 4070Ti Super GAMER PC termékbeszámítással
- LG 25GR75FG - E-Sport Monitor - FHD 360Hz 1ms - NVIDIA Reflex + G-sync - AMD FreeSync - HDR 400
- BESZÁMÍTÁS! Asus Prime A320M R5 1600 16GB DDR4 512GB SSD GTX 1050 Ti 4GB Rampage SHIVA TT 500W
- AKCIÓ! AMD Ryzen 5 2600 6 mag 12 szál processzor garanciával hibátlan működéssel
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest