-
Fototrend
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
105 ért nem kapsz értelmes hűtéssel hivatalos boltban 5700 kártyát, gyárit meg az ellenségemnek sem. Tudom volt nekem, elég is volt az a 2-3 hét azzal a bowlerrel.
Az 1660 pedig ma jelent meg hamarosan 70 K körül fog futni. Vega 56 szintű kártya.
5700 nak és 5700 XT nek pedig ott van a 2060 alulról és 2060 super, 2070 újra gyártva és 2070 super.
Ezért továbbra is azt mondom, hogy szigorúan perf/ dollart nézve lehet, hogy igaz ,de ebben az esetben ez az egy tényező sem annyira számottevő, hogy számítson mert azért sokan pár dollárral szemben mérlegelnek egyéb tényezőket is.
Mielőtt félre értenél, nem azt írom hogy a navi rossz, csak azt hogy ilyen kijelentést tenni szigorúan egy tényező figyelembe vételével hülyeség. -
Mumee
őstag
Sima 5700-ból nem kell custom, mert alapból is kellőképp hűvös csak a ventiket kell átállítani, hogy halk legyen. XT az aminél a referencia kevés.
Ez már ígyis OC-zott referencia 2100rpm-ről 1300rpm-en, ami logikusan túlzás csak anno az alját kerestem, ami még 100fok alatt marad, de 1300rpm-en halkabb, mint bármelyik custom.
1800rpm körül van a normál custom-ok zaja, amin a kártya gyári beállítások mellett a 80 fokot is alig éri el junction. -
Mumee
őstag
Nem csak én gondolom így, direkt írtam hogy GamersNexus is hasonlóan fogalmazott csak nem ennyire direkten én meg csak levezettem.
Épp ez az, hogy ha van 85-90e-ed egy 1660 Super-re vagy 80e-ed 1660-ra, akkor már bőven inkább 105e-ért 5700 alattuk meg csak a kisebb 570-580-590 éri meg.
5700 után pedig el kell menni a 2070 Super-ig ami 190-200e-ért indul, hogy értelme legyen elgondolkodni Nvidia-n. -
"Ár/érték-ben 170e-ig kb csak AMD-t érdemes venni."
Szerintem ez hülyeség így kijelentve mert az RX 590 és az 5700 között nincs AMD kártya. Vegákat már alig kapni. 10% árelőny ami van a naviknál a 2070 Super és a 2060 Super kártyákkal szemben ami szerintem piacfordításhoz kevés, főleg hogy általában az a 10 % elmegy arra, hogy jobb hűtésű példányt vegyél egy egy kártyából vagy azért mert a 2070 Super gyorsabb mint a z XT és ha valaki vesz abban a kategóriában kártyát akkor már miért ne a gyorsabbat.
Most ilyen RT és társaival direkt nem jövök. -
Mumee
őstag
Az az egy valóban nincs messze. Én az Rx590-et direkt nem is írtam, mivel az csak egy OC-zott Rx580, bár van aki még ennyire se mer/akar hozzányúlni és itthon végülis nem annyival drágább.
Azonban jelenleg az 1660 Super-hez nem kapsz semmit, míg az AMD kártyákhoz jár játék, amit ha nem akarsz el lehet adni is akár 10e Ft körül, de legalábbis érték, ahogyan az Xbox Game Pass is (igen ezt is el lehet adni ilyen 3e-ért).
Így nézve pedig az Rx590 árában 50e, míg a sima 5700 105e körül jön ki és az 5700 egy elég nagy lépcsőfok feljebb. -
83e Ft a legolcsóbb GTX 1660 Super így, megjelenéskor. Szóval nincs messze az ajánlott árrégiótól...
De a jobb hűtésű változatok 90-100e Ft-s ára is szerintem korrekt - teljesítményben a jobb hűtésű RX590 és az RX5700 között van, árban is. Egy gondja van, a 6GB-os RAM, ami szerintem is kevés, már most is meg lehet tölteni a 8GB-os is (pl. RE2: Remake). Ez az egy, ami miatt én sem ajánlanám tiszta szívvel...
-
Mumee
őstag
Én úgy látom, hogy egy gondolkodó embernek ez az 1660 Super is skip a 90e-es árával.
Bár jó pár reviewer is hasonlóan gondolkozik, főleg hogy nem MSRP áron van az 1660 Super.
Ár/érték-ben 170e-ig kb csak AMD-t érdemes venni. Pl. TechJesus is így gondolja, bár ő meghagyta a lehetőségét, hogy olcsóbb lesz az 1660 Super és akkor korrekt az 580 és 5700 közé 75-80e körül.
Addig meg 570<580<5700<Nvidia(#44092) Cifu : Én csak arra lennék kíváncsi, hogy hogy lesz egy gyárilag 150W-ra korlátozott 5700-ból TPU-nál 180W a grafikonjuk szerint. Ha megnövelték a powerlimitet, akkor meg nem hiteles az egész.
-
-
1. Én így értelmeztem a táblázatot a Radeon találgatós topikban.
2. Nem csak a csíkszélesség, hanem az uarch is legalább annyit számít, ha nem többet. A Navi továbbra sem Turing, más a felépítése, de vedd észre a komoly javulást a Radeon VII-hez képest.Persze emellett nem kérdéses az NV uarch fölénye. De nem is azt mondtam, hogy a Navi veri az NV-t minden paraméterben.
-
Hát ha nincs kész, akkor nincs kész. Közben megjelent az 1660 Super, a tesztek szerint 1660 Ti sebességgel. Fogyasztás/teljesítmény és ár/teljesítmény arányban kb. az RX 5700-zal van egy szinten. Azaz annyival kerül kevesebbe és fogyaszt kevesebbet, amennyivel lassabb az RX 5700-nél. A lényeg: a kisebbik Navi nagyon jól sikerült. Ha elmúlnak a gyermekbetegségei, akkor tuti vétel lesz.
-
.Ishi.
aktív tag
válasz
Petykemano #44081 üzenetére
-
Pipó
őstag
válasz
Carlos Padre #44070 üzenetére
Advanczecky Microczky Deviczecky
Hm... nem is tudom. -
válasz
Petykemano #44081 üzenetére
Szerintem november 29 után sem. Szvsz csak jövőre fognak jönni a valóban elérhető RX 5500 kártyák. De valamit kell csinálni a karácsonyi szezonban, hát a Polarist árazzák.
Én is most hosszú lamentálás után RX580-at rakok a keresztfiam gépébe, mert sajnos a GTX 1650 Super-ek későn jönnek, a GTX 1650 viszont kevésbé jó döntés 3 meg 4GB RAM-al...
-
Pécsi gyerek
addikt
válasz
Petykemano #44081 üzenetére
Na az 590-et is tartsák magukban
-
Cathulhu
addikt
válasz
Petykemano #44076 üzenetére
inkabb 6-12
"We spotted Vega almost a full year back on RRA before it was finally released - which should give you an idea of the time frames involved."
-
Petykemano
veterán
Úgy tűnik, az AMD hivatalos álláspontja az RX5500-nel kapcsolatban még az, hogy Polaris
(Én november 29-ig nem várnék ebben változást.) -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
imi123 #44078 üzenetére
Pontosan, azt direkten kell támogatni. 99%-ban faszság, amit a WCCFtech írt ott. 1%-ban csak azért nem, mert tényleg lesz VRS, csak hát annak akkor van értelme, ha támogatja az alkalmazás. Emellett azért a VRS nem csoda. Ne úgy tekintsen rá senki, hogy ingyen adja a teljesítményt. Sok implementációban komoly képminőségromlással is jár hozzá. [link]
-
Tyrel
őstag
válasz
Petykemano #44076 üzenetére
Na vééégre valami... mondjuk februárra így nem lesz ebből semmi, kb. szerencse lesz ha nyár előtt eljut hozzánk, akkor meg már jön az Ampere is és megette a rosseb.
Visszatérve a cikkre, az elég falsnak tűnik hogy ez szerintük már RDNA-2 lehet RT hardverrel, nem tudom honnan szedték... Erősen kétlem hogy 2020Q4 előtt találkozhatnánk RDNA-2-vel.
Más:
Variable Rate Shading-ről megint beszélik hogy jön AMD oldalra is, de szerintem itt elsősorban nem is az érdekes most, hogy jön-e... hanem hogy nVidia oldalon ez performance-trükközés így by default mindig aktív a támogatott játékokban, vagy kapcsolgatható??
Arra célzok, hogy az eddigi game benchmarkokban ahol pl. az RTX 2070 és az 5700XT fej-fej mellett voltak, ott azt az azonos teljesítményt az nVidia kártya vajon VRS-el hozta-e, vagy nélküle?... -
Petykemano
veterán
Navi 12 passed RRA certification
Állítólag innentől 3-6 hónap -
GeryFlash
veterán
válasz
TESCO-Zsömle #44072 üzenetére
Ők is a Samsunggal gyártatnak.
-
.Ishi.
aktív tag
A zoldeknel egy leak szerint november 22-en startol a 1650 Super. [link]
Gondolom ez elott kene jonnie az RX5500-nak es ezek szerint akkor az RX5500XT ellenfele a 1650 Super lesz? Vagy inkabb az RX5500 kicsivel jobb lesz, mint a sima 1650, az XT pedig jobb lesz a 1650 Supernel?
Kivancsian varom a fejlemenyeket.
-
TESCO-Zsömle
titán
válasz
szmörlock007 #44071 üzenetére
IBM?
-
szmörlock007
aktív tag
válasz
Carlos Padre #44070 üzenetére
Az amd nem fejleszt gyártástechnológiát de remélem azért ezt te is tudod. Az eléggé megalázó lenne, hogy a világ legfejlettebb országa tajvani meg dél-kóreai cégtől venné a gyártástechet mert magától nem tellik :XD
-
Carlos Padre
veterán
válasz
szmörlock007 #44069 üzenetére
Miért, az AMD talán csehszlovák?
-
szmörlock007
aktív tag
"figyelembe véve , hogy Intel mögött ott áll teljes mellszélességben ( ha nem is hivatalosan ) Trump is."
Mondjuk ez szerintem teljesen logikus, én legalábbis ugyanezt csinálnám. Az intel jelenleg az egyetlen amerikai cég fejlett gyártástechnológiával, nem mellesleg hatalmas befolyással a piacra. Miután kína is elkezdte szórni a milliárdokat a tech iparba, az usának jól jön, ha van egy ilyen erős vállalata.
-
válasz
TESCO-Zsömle #44067 üzenetére
Nvidia és AMD sem különb úgy gondolom. ha ők kerülnének hasonló pozícióba ugyan ezek a folyamatok játszódnának le, ebben szinte biztos vagyok. Sajnos olyan hogy minden cég közel egyenlő feltételekkel szálljon harcba nem szokott lenni, főleg figyelembe véve , hogy Intel mögött ott áll teljes mellszélességben ( ha nem is hivatalosan ) Trump is.
-
TESCO-Zsömle
titán
Mert az Intel -ahol piacon van- nem kis pénzeket mozgat meg a partnerei irányába, hogy ne is gondoljanak konkurens megoldásokra.
Ha jó emlékszem ezért meszelte el őket két kontinens GVH-ja 1-1 milliárdra, amit akkor persze megéreztek, de 8 év távlatából, évi n+1 milliárd bevétellel a hátuk mögött kb a "ki nem tojja le" kategória. Köszönik szépen műküdik ez most is, csak finomodott a struktúra.
Én csak emiatt féltem az Intel-től a piacot. -
válasz
TESCO-Zsömle #44064 üzenetére
felhasználói szemszögből ez miért számít? A verseny csak jó nekünk.
-
Jack@l
veterán
válasz
Carlos Padre #44062 üzenetére
Már 2013-ban is fullba tolták a kretént, 720p path tracinggel...
Add hozzá azóta mennyit fejlődtek a kártyák + 4x-6x sebességet az rtx miatt. -
Carlos Padre
veterán
válasz
Jack@l #44011 üzenetére
A Quake 2 elmúlt húsz éves ;)
Szóval igaz lehet, hogy még kell vagy húsz év fejlődés ha RT akarják renderelni a mai grafikai részletességű játékokat. (ami amúgy is egy nagy hülyeség, mert sehol nem használnak nyers réjtrészt a számítási igénye miatt, csak azért megy a náculás "az igazi" RT-re mert az Nvidia brute force-ban nyomja a kretént) -
.Ishi.
aktív tag
[link] MSI RX5500 es 5500XT EEC regisztracio
Erdekes, ugyanekkor 1650Ti-k is lettek regisztralva. Akkor most a sima a 1650, az XT meg a 1650Ti ellen fog menni?
A ket hetes AMD-s "bejelentesen" meg nem volt szo az XT-rol. Lehetnenek mar konkretabbak a piros oldalon, hiszen elvileg jovo heten kedden mar jon a 1660 Super.
-
Petykemano
veterán
Ott a Via Zhaoxin, belépőszintre elég lenne akár, amijük van. A hygon-nak átadott dhyan processzorokat biztos hamar visszafejtik és jön is a kínai 7nm-es x86 cpu
állítólag az SSE és hasonló utasításkészletekre is hamarosan (2020 vége?) lejár a szabadalom.Persze kár, hogy épp most indul be az intel is az IPC fejlesztésben
A szóbeszéd szerint valószínűbb, hogy ARm, vagy méginkább RISC-V alapon lesz konkurenciája a ma x86 alapon működő termékeknek.
-
-
D013
aktív tag
Egyetértek, és szerintem egyszerűen nincs kapacitás náluk hogy elkezdjék végre teliszórni a termékpalettát. Kellene valami a 1660Ti körül, a 1660 - 1660 Super körül, kellene egy abszolút belépő, de már a 1060/580 felé. Nem ártana az 5700 Xt fölé még 1-2 lépcső, meg egy abszolút csúcs. Ezt még leírni is hosszú, ebből aligha lesz valami. Lesz egy 5500, meg egy 5800 valahol a 2080 körül azt csókolom.
-
Teljesen egyetértek, de nem hiszem, hogy az AMD azért nem jön az RX5500, 5600, 5800 és 5900 kártyákkal, mert nincs kedve, vagy mert a driverek még nem teljesen forrtak ki. Így viszont az alsó régióban maradtak a Polarisok, a felső régióban pedig nagyjából semmi, hiszen a Vega 56/64 és a Radeon VII sem éppen az nVidia padlóra küldéséről szólt, az egy szem RX5700 meg hát a közép-felső tájon próbál meg érvényesülni.
Ráadásul tegyük hozzá, hogy a karácsonyi szezon már itt van a nyakunkon, az nVidia épp most fedi le újra teljesen a palettát gyakorlatilag a 150$-ostól a 700$-ig a Super szériával (illetve e felett is az RTX 2080 Ti-vel és a Titan RTX-el), az AMD pedig még az RX5500-al is késlekedik...
Amennyire jól megy most CPU fronton az AMD-nek, annyira rosszul megy a dGPU fronton...
-
Tyrel
őstag
Szerintem egyáltalán nincsenek abban a helyzetben hogy takaréklángra tegyenek bármit is. Az nVidiával teljesítményben is csak egy kategóriában tudnak versenyezni, feature-set-ben pedig rosszabbul állnak, le vannak maradva. Jövőre pedig beszáll az Intel is...
Nem hinném hogy lesz hely a piacon 3 szereplőnek, nem elég nagy hozzá, szóval az AMD helyében én nagyon iparkodnék hogy ne én legyek az a bizonyos garantáltan veszteséges harmadik.
-
Petykemano
veterán
Mi értelme lenne?
Hogy a részvényárfolyam mozgását már ne befolyásolják jövőbeli termékek, hanem egyértelműen és elkülöníthatően mérhető legyen a Q3 eredmények hatása.
Hogy ennek mi értelme? Azt nem tudom. (Nyilvánvalóan se árfolyammozgás, sem mai eladás a Q3 eredményekre már nem lenne hatással)De abban egyetértünk, hogy ha nincs termék, akkor felesleges belengetni.
(Ez a MEDION B550A4-EM megvolt?)
-
válasz
Petykemano #44052 üzenetére
Mi értelme lenne? A Q3 szeptemberig tart, azokat az eladásokat nem tudják már feljebb srófolni. Az RX5500 bejelentés is olyan volt, hogy így inkább be se kellett volna jelenteniük, "soft-launch", ár nélkül, fizikai kártyák mutogatása nélkül.
Bevételek terén nem a dVGA-k, hanem a CPU-k, amik jobban meghatározzák jelenleg a céget, szóval especiel ha lenne valami bejelenteni valójuk (akár adott esetben az RX5800 és RX5600 széria kaszálása), akkor azt tudnák úgy csomagolni, hogy a cég pénzügyi megítélésébe ne okozzon drasztikus törést. A piac első sorban a bizonytalanságot utálja, az AMD árfolyama pedig jelenleg nem a dVGA-k körüli bizonytalanságra reagál, hanem a Ryzen 3xx0 széria sikerére...
-
válasz
regener #44048 üzenetére
Semmi információ. Mivel jelenleg az AMD a CPU-kra koncentrál (állítólag 2020 második félévben jön már a Zen3), csodát nem biztos, hogy érdemes várni.
Kezdem azt sejteni, hogy az AMD takaréklángra rakta az RDNA szériát, és inkább az RDNA2 mihamarabbi indítását fogja elhozni... De az szerintem még több, mint fél év...
-
Raymond
titán
Ez is lett bejelentve, ezert se ertem igazan a #44045 kerdest. Mi valtozott volna az alatt a nem egesz egy het alatt miota ez meg lett elotte kerdezve? Meg mindig csak oktober van a bejelentesben pedig az volt hogy OEM gepekben november a retail kartyak pedig Q4, tehat majd valamikor decemberben legkorabban. Ha oktober vagy november lett volna akkor azt mondjak es nem azt hogy Q4, akkor mondanak szeptember vegen vagy oktober elejen Q4-et amikor vagy nem akarnak decembert mondani vagy meg nem tudjak hogy sikerul-t egyaltalan az ev vegeig es igy van ido hogy pontositsanak kesobb ha tenyleg rosszula all a szena meg decemberben is.
-
regener
veterán
Urak, az 5700 felettiekről még mindig semmi? Bár az 5500-asokról se hallani, de lefelé nem váltunk
Pedig jó lenne már valami AMD kártya amire érdelmes lenne váltani a 1070-et (az 5700 nem rossz, de nem győzött meg eddig).
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem mondtam, hogy csak a PT lehet fotorealisztikus, de eleve a fotorealizmustól még évtizedekre vagyunk.
Én problémát látok a Control esetében. Csupa zajt. Vagy normálisan csinálják, vagy akkor nem éri meg.
A geometriai részletesség a fixfunkciós motor oldalán probléma. Annak megvannak a határai. Nem kezel egy bizonyos mélységű BVH-nál többet, mert nincs benne hozzá elég erőforrás. Emiatt van az, hogy sokáig tart az RT-t ma belerakni a játékokba, mert megírni gyorsan megírod, de utána ellenőrizni kell, hogy sose legyen olyan jelenet, amikor a fixfunkciós motor határát túlléped, különben nagyon sokat romlik a sebesség. Ugye a döntő probléma most, hogy nincs megadva, hogy pontosan mit csinál ez a fixfunkciós hardver, vagyis csak a gyakorlati mérés az, ahol meghatározhatók a limitek. A Shadow of the Tomb Raider esett ebbe bele. Meg volt ígérve a patch szeptemberre, és hónapokkal később jött, mert rengeteg objektum geometriáját át kellett tervezni, hogy jó sebességű legyen. Pedig a kódot megírni valóban egyszerű, az tényleg nem több pár napnál, csak ha véletlenül alig fut, akkor nincs igazán más lehetőség, mint visszavenni a geometriai részletességet, ha viszont ez túl nagy áldozattal jár, akkor át kell tervezni, optimalizálva egy olyan köztes állapotra, ahol még nem csúszol ki a hardver limitjéből, de még a geometria is jól néz ki.
(#44039) gbors: Tudtommal nem így oldják meg. Ha beraksz az IGP mellé egy Xe GPU-t, akkor azt egy nagy GPU-nak mutatja a rendszer felé. Az persze ködös, hogy ezt hogyan, de hasonló lehet, amit az AMD kísérletezik az IF-fel. Ott is meg tudják oldani, hogy két Vega 20 egy nagy Vega legyen, és a játék is egy erőforrásként értelmezi. Viszont ez még kísérletezés.
(#44041) Petykemano: Szerintem az nem működne. Mármint lehet rá írni programot, de általánosabb megoldás kell. Az AMD-nél annyit tudni, hogy létezik egy olyan dizájn, ami két Vega 20-at kapcsol össze egy nagy GPU-vá. A rendszer felé egyetlen egy GPU-nak látszódik, és így értelmezik a programok is. Ennek nincs olyan előfeltétele, ami mondjuk az Intelnél nincs meg. Az AMD IF-fel köti össze, míg az Intel UPI-val. Ha van már egy memóriakoherens interfészed, akkor ez az egész kivitelezhető. Az egyetlen gond vele a GPU-k vezérlése. A mai parancsmotorokat nem arra tervezték, hogy több ilyen hardvert ellássanak. Tehát kell egy olyan parancsmotor, amely figyelembe tudja venni, hogy az a GPU, amiben dolgozik, elrejt a rendszer elől egy másik GPU-t, és aszerint tudja szétosztani a feladatokat. Ez ma hiányzik, de nyilván nincs különösebb akadálya a következő generációba belerakni. Ma még valószínűleg a CPU felől emulálják a tesztekhez.
Az a lényeg, hogy az Intelnek ugyanúgy megvan ehhez mindene. Tudom az AMD szétmarketingelte az Infinity Fabricot, de nem olyan egyedi dolog ez, amihez hasonló nem létezne az Intelnél, talán nem olyan gyors interfész van rá, de működik. -
Abu85
HÁZIGAZDA
A chipletet azért tegyük tisztába. Azt elkezdték nagyon tág értelemben használni. Ráfoghatod arra, hogy chiplet, hogy kettő-négy lapkát ráraksz ugyanarra a tokozásra, de valójában ez inkább MCM. Csak most a marketingben a chiplet jobban hangzik, mert hirtelen az van benne a levegőben, hogy az AMD feltalálta a spanyol viaszt, és most a marketingesek ész nélkül rá akarják húzni mindenre a chipletet.
(#44035) Pinky Demon: Nem hiszem. Ez inkább a marketingeseké. Most hirtelen az Intel marketingje nagyjából annyi, hogy az AMD újításaira bizonygatják, hogy ezt ők is tudják. Mivel az AMD-nél most a világ a chipletet kapta fel, így az Intel marketingje is a chipletet nyomja. Nincs különösebb jelentősége, meg sokszor nem is chiplet az, amire rámondják.
(#44036) Malibutomi: Az Intel nem tudja maga alatt vágni a fát. Övék a mobil piac ~70-80%-a. Ha azt mondják a gyártóknak, hogy ezt kell belerakni, akkor nem lesz gyártó, aki ellenkezik. Különben ugrik a marketingpénz.
(#44037) bozont: Csak az AMD és az Intel között az a nagy különbség, hogy az Intel a gyártók marketingköltségének a 40-50%-át is finanszírozza saját zsebből, és ezért cserébe azt várják el, hogy legalább 3/4-ed részben a hardvereikre építsék a rendszereiket. Aki ezt nem teszi meg, az bukja a támogatást, tehát végeredményben rosszabbul jár, mintha megtenné.
-
Pécsi gyerek
addikt
válasz
Pécsi gyerek #44043 üzenetére
Most olvasom hogy november végén meg az 1650 super.Ez az Amd super(ül eltolja)
-
Pécsi gyerek
addikt
Hónap végén itt az 1660 super elvileg,az rx 5500-ről meg a nagy semmi...
-
X2N
őstag
válasz
Petykemano #44041 üzenetére
Már alig várom. Nem ez volt mantra 10 éve is?
-
Petykemano
veterán
-
Petykemano
veterán
Ezek a cégek hardvereladásból élnek. Az nvidia, az amd és az intel is. Bár sokan csak az nvidiát gondolják nehéz helyzetben levőnek, merthogy ha majd megérkezik a felhő, elég lesz egy vékonykliens apu és akkor nvidia kaputt.
Szerintem egyrészt nem igaz, hogy ah nvidia ne tudna x86 helyett arm vagy riscv alapon vékonykliens eszközt készíteni. Másrészt meg ahogy mondtam, szerintem ezek a cégek abból élnek, hogy nagy volumenben árusítanak sokféle erősségű hardvert. Szerintem nem lesznek életképesek úgy, hogy csak hyperscalereknek árulnak nagyteljesítményű hardvert, ahonnan mindig meglesz a femyegegettség, hogy azok arm vagy riscv alapon kiváltsák őket, valamint szuperolcsó szupervékony klienseket.
Az AMDnek is úgy éri meg konzolt gyártani, hogy az IPket közben más piacokon is értékesíti.
Tehát szerintem muszáj előrefelé menekülniük olyan technikák, fícsörök, olyan módszerek irányába, ami szükségessé teszik, hogy te a szupervékony kliensnél erősebb/drágább hardvert akarj venni.
-
-
X2N
őstag
Teljesen mindegy hogy raytraced, vagy path traced hibrid vagy nem hibrid. A kevés indirect bounche-tól nézhet ki rosszul, nem attól amit te itt levetítesz hogy csak a Path Traced RT lehet fotorealisztikus. Hasonlítsd össze az eredetivel és utána mond hogy nem élethűbb a megvilágítás... Játékra nem megoldás a Path tracing mert az a leginkább számításigényes eljárás(Monte Carlo pl.). Aki nem látja a különbséget egy Control-nál a RT és Raszterizált mód között az menjen szemészetre. Ne valami agyontömörített youtub videókból vonjunk már le hosszabbtávú következtetéseket. A geometriai részletességről meg annyit hogy az nem probléma mert renderelésnél a 4k-s pbr textúrák sokkal több memóriát foglalnak mint az összes geometria együttvéve. A játékfejlesztők nem fognak olyan részletes modelleket készíteni mint amiket én most renderelek mert nincs erre se idő se pénz, nem termeli vissza a játék abból a bevételből.
-
bozont
veterán
"Amin dolgozik az Intel az nem fog tetszeni az NV-nek, illetve az AMD-nek sem. Gyakorlatilag kiszorítják az Intel CPU-k mellől a konkurens GPU-kat, mert ha veszel egy Tiger Lake-et, akkor mellé tudsz rakni egy Xe-t, és összeadódik az IGP és a GPU teljesítménye."
Ha jól emlékszem az AMD apu-k esetében is erről volt szó. Aztán mi lett belőle!? -
Cathulhu
addikt
A chiplet az szerintem Raja agymenése, valószínűleg vitte magával az AMDtől. Amúgy szerintem nem hülyeség, de nálam hozzáértőbb emberek szerint nem eszik olyan forrón a kását. Majd meglátjuk, intelnél van pénz, elszántság, ráadásul első körben kb a semminél kell csak jobbnak lenniük. Érdekesebb közép távon milyen stratégiát választanak majd
-
hát szerintem nem fog ettől kétsége esni sem Nv sem AMD. Az Intel IGP-k még mindig gyengék ha ez hozzáadódik egy mostani alsókategóriás kártya teljesítményéhez hát az nagyon nem fog meghatni senkit, főleg ha kizárólag Intel procival veheted.
Xe állítólag kis teljesítményű kari lesz.
MultiGPU meg működik a normal VGA val is ha jól tudom.Egyébként kifejezetten Chipletről van szó az új pletykákban.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Amin dolgozik az Intel az nem fog tetszeni az NV-nek, illetve az AMD-nek sem. Gyakorlatilag kiszorítják az Intel CPU-k mellől a konkurens GPU-kat, mert ha veszel egy Tiger Lake-et, akkor mellé tudsz rakni egy Xe-t, és összeadódik az IGP és a GPU teljesítménye. Ráadásul az Xe-t csomagban adják majd, olyan áron, hogy rá se néznek majd a gyártók a Radeonokra és a GeForce-okra. Szóval olyan marha nagy versenyt ne várjatok.
Egyébként azt is meg tudják csinálni, hogy egy tokozásra ráraknak maximum négy Xe-t, de az inkább szerverszintre szánt termék lesz. Asztalra és mobilba egylapkás Xe jön, plusz az IGP-s társítás mobilon a Comet Lake-kel. Ez asztalon nem lesz elérhető, mert nem PCI Express-t használ.
-
Most pár napja felröppent a hír, hogy Intel jön a Chipletekkel, legalább is erősen dolgoznak rajt, hogy elsőnek dobják a piacra. ha ez igaz, hamarosan megjelenik mindkét gyártónál szerintem pletykálva.
Ugyan az mint hogy AMD hozta a többmagos procikat, egyből lett 6 magos középkategóriás Intel is.
-
Pkc83
őstag
Lehetséges!
Én már régebben is mondtam , hogy szerintem simán tudnának
akár most is sokkal gyorsabb teljesítményre csak hát az ugye
nem éri meg nekik.. Amikor pl Nv megtudta , hogy a navik milyen
teljesítményre képesek egyből kiadták a supereket ami ugye
gyorsabb mint az "elődje"! Ez is mutatja , hogy van ott még bőven
tartalék! -
Pkc83
őstag
Ne érts félre amit irtam az mindkét gyártóra egyaránt értettem!
Ha valami nem megy normális teljesítményben akkor azt ne is
erőltessék! Csináljanak olyan Vga-t ami 4k 100fps-t tud mondjuk olyan
150-200k-ért(csúcskártyának) és igy lefelé! Szerintem ezzel mindenki boldogabb lenne
és hidd el nekem teljesen mindegy , hogy ki vesz Amd-t és ki vesz Nvidiát! -
Pkc83
őstag
"-60 fps, és közben nagyítóval keresi az előnyt"
Ja , a vásárló meg kifizeti a több 100k-t az Rt-re de valójában Rt nélküli
Vga-ért... Ez ám a lehúzás!
Szerintem nem kellene ezt egyenlőre erőltetni , bőven elég lenne
ha normális áron felvennék a versenyt a monitor gyártókkal.. azaz nem kerülne
3-400k-ba , hogy 4k 60fps meglegyen(persze most sincs meg mindig)!
A 144Hz-ről meg már szó se essék. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Jack@l #44024 üzenetére
Ott írja az oldalon az egyik dia, hogy entirely raytraced és egy indirect bounce erejéig PT. Tehát nem full PT, hanem hibrid RT. Ha full PT lenne, akkor nem nézne ki ennyire borzasztóan rondán.
(#44023) b. : Ha olvasod a netet, akkor nagyon sokan leírják a sugárkövetést, csak amiatt, mert ma még nem látnak belőle semmit, az FPS bezuhanásán kívül. De ahogy annyiszor mondtam már, ez két tényező miatt van. Az API és a hardver is nulladik generációs még. Ezt persze hiába magyarázod a játékosnak, tulajdonképpen azt látja, hogy -60 fps, és közben nagyítóval keresi az előnyt, de akkor is fontos, hogy ez az egész valaminek a kezdete, ami két generáció múlva kifogja forrni magát, köszönhetően az új hardvereknek, illetve a továbbfejlesztett API-nak.
-
Jack@l
veterán
Hát akko hazudnak,vagy nemtom
https://devblogs.nvidia.com/path-tracing-quake-ii/ -
Abu85
HÁZIGAZDA
Kell oda is 100-200 TFLOPS. Azért nem mindegy, hogy meddig lövöd a sugarakat, stb. De 30-40 TFLOPS-ból már valóban lehetne alkotni. Viszont igazán jó eredményhez még nem elég.
A mai hardverek semmilyen normális megoldásra nem jók. Felesleges ezekhez hasonlítani bármit. Majd kiforr ez az egész 2021 környékére, amikor az API is rendbe lesz rakva. Akkortól lehet elkezdeni az igazi fejlődést. Addig ilyen porba fingások lesznek, mint ma. Valahol beüt valami limit, például sávszél, vagy a fixfunkciós hardver geometriai korlátja, és vége is a lehetőségeknek. Ezek a limitek ma elég alacsonyak, de két generáció múlva már elég használhatók lesznek. -
X2N
őstag
Csak hogy a RT gyorsabb mint a Path Tracing, oda elég már 30-40TFLOPS hogy valós időben menjen. Arról nem beszélve hogy az AI denoiser is fejlődik rohamosan, nem kell akkora számítási teljesítmény mint ahogy azt te itt beállítod, mert nem kell véglegesre számolni a képkockákat mint a raszterizáció esetében, csak erről nem beszél senki. Control-ban is ezért tűnik olyan zajosnak a kép csutkára húzott RT-vel pl egy gyengébb kártyán egyrészt nem számol elég sugarat ki a kártya, meg a denosier nem elég hatékony. Amúgy a Blender alatti Cycles render engine hiába path tracer, én nem vagyok elájulva tőle egy modern RT render engine sokkal gyorsabb és ugyanazt tudja...
-
Abu85
HÁZIGAZDA
-
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Petykemano #44017 üzenetére
Cloudban szerintem ez jóval hamarabb megoldható. Ezért nehéz ez az évtizedre előre jósolás, mert nem látható, hogy 2034-ben lesz-e még igény erős kliensekre, vagy már mindenki a felhőből szerzi az erőt.
Maradjunk annyiban, hogy ha pusztán a szükséges számítási teljesítményt nézzük, beleszámolva a potenciális fejlődést, akkor tényleg nagyjából 2034+ az az időpont, amikor valósággá válik a real-time path tracing. Ebben szerintem igaza van az NV-nek. De ehhez egy csomó tényezőt figyelmen kívül hagytunk, például a cloud computing potenciális terjedését, stb.
-
Laca333
tag
3034......Ideje hibernálni magunkat.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Jack@l #44014 üzenetére
Azt ne kérd rajtam számon, hogy te mit látsz bele, mert nem tudok rá választ adni.
Nyilván Morgan McGuire is mondta, hogy a path tracing egy távoli időpont. Nehezen megjósolható, hogy mi lesz két évtized múlva, de ő abból indult ki, hogy hol tart az NVIDIA és mi kell a path tracinghez. Ez alapján nagyjából valamikor 3034 után érnek el oda. 20 éven múlva biztos. Számon lehet rajta kérni majd 2030 végén, hogy mennyit tévedett, de előre szólt, hogy ilyen időtávon ez nehezen meghatározható. Illetve valószínűleg nem vette számításba a konkurenciát, hogy esetleg ők gyorsabban dolgoznának, de talán ilyen messze a céltól ez nem is lenne logikus.
-
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Petykemano #44009 üzenetére
Előbb-utóbb real-time path tracing lesz, de ahhoz kell még 20 év.
-
Petykemano
veterán
Ezek szerint nem raytracing lesz, hanem path tracing?
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
lezso6 #44006 üzenetére
A Division 2-nek tudtommal van erre támogatása. De az a játék eleve egy AMD-től származó memóriamenedzsmentet használ.
A driverbe is beépíthető az exkluzív cache mód, csak azt az AMD túl értékesnek találja, hogy belerakja ilyen olcsó hardverekbe. Azért nagyon sokat tud segíteni a path tracereknél, ahol tipikus gond, hogy nagyon nagyok a modellek, és alig férnek bele 8 GB-ba, így pedig elfogy a VRAM egy idő után. Ha csinálnak exkluzív cache módot, akkor 64 GB-ig ez a probléma nem létezik. Viszont úgy meg nem sokan vennék meg a Radeon Pro modelleket, hiszen nem sokkal kínálnak többet. Emiatt ezt leszegmentálták, így az olcsóbb gaming VGA-kból ez a funkció inkább hiányzik, hogy a professzionális réteget máshogy tereljék. Nyilván olcsó dolog volt venni egy Vega 56-ot, aztán hátradőlni 24-64 GB-tal, függően a rendszermemóriától. Egy csomóan ezt csinálták, mert TFLOPS-ból bőven elég a ~10, de a fő limit a /raypath tracingnél jellemzően az, hogy beraksz négy-öt combos modellt a jelenetbe és máris "out of memory".
-
-
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- Csere-Beszámítás! RTX Számítógép PC Játékra! R5 8400F / RTX 3070Ti / 32GB DDR5 / 1TB SSD
- BESZÁMÍTÁS! Microsoft XBOX Series S 512GB játékkonzol garanciával hibátlan működéssel
- Canon imagePrograf PRO-6100S plotter - szinte új, 500m2 nyomat
- Laptop felvásárlás , egy darab, több darab, új , használt ! Korrekt áron !
- BESZÁMÍTÁS! Apple Macbook Pro 15" 2019 i9 9980HK 32GB 500GB Radeon Pro 560X hibátlan működéssel
Állásajánlatok
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest