-
Fototrend
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
#45997568
törölt tag
válasz
velizare
#27991
üzenetére
Ezt a reszet en ertem, ezert hasznalok 1080-at mert AMD cseszik rendesen tamogatni szoftveresen a hardvereit. Keras, TensorFlow amit most hasznalok, a legnagyobb gond hogy a jelenlegi allapot az, hogy NV hardveren megy a szoftveres tamogatas miatt, AMD-n kohog vagy nem megy, vagy fel kell meg szorni egy rakat konyvtarat ami nincs rendesen ledokumentalva

Erdekelne hogy AMD-s hardvert hogy birtok mukodesre, a publikus reszleteket szivesen latom, gondolkodok egy github-os projekten berantani akit erdekel es megcsinalni rendesen ezt a reszt.
-
Televan74
nagyúr
válasz
nubreed
#27992
üzenetére
Az MSI RX480 Gaming X is ilyen nálam. Idle kuss, játék alatt 60-62C° volt a max nálam.Volt néhány kisebb erőforrást igényló játék ami alatt be sem kapcsolt.

Én a jó légre esküszöm.Egyenlőre kerülöm a vizet.Az már egy másik kérdés,hogy a jó légért is mélyen a zsebbe kell nyúlni.

-
nubreed
veterán
-
válasz
#45997568
#27988
üzenetére
tl, dr;
van 1-2 ember, akinek a véleményére adnak a cégtulajdonosok, és szerintük az sw fejlesztés következő (jobb helyeken: aktuális) formája a machine learning és a neurális hálók lesznek. azaz a következő nagyvállalati szoftverek már neurális hálókból fognak állni, amelyeket ha jól betanítunk, többé-kevésbé azt fogják majd csinálni, amit szeretnénk - akár mondjuk egy billing vonatkozásban is. és hogy lehet ezt tesztelni? ugye régebben az volt a trend, hogy manuálisan teszteltük a szoftvereket, mostanában viszont inkább automatizálunk. ami azt jelenti, hogy írunk egy szoftvert, ami leteszteli azt a szoftvert, amit le szeretnénk tesztelni. szvsz a neurális hálóknál is meg fog majd állni ez a koncepció, az elején majd én fogok kérdezgetni, aztán majd megunom, és írok rá egy scriptet, de a vége az lesz, hogy fogok egy neurális hálót, hogy kérdezgesse végig azt a neurális hálót, amit majd (ex has) telco billingre el akarunk adni valakinek. -
#85552128
törölt tag
válasz
#45997568
#27988
üzenetére
Csendes az custom léggel is, sőt, idleben nem csendes, hanem egyenesen néma mert lekapcsol ami a "kotyogóról" nem mondható el. Hűvösségről meg annyit, hogy nem oszt nem szoroz, hogy egy vga 65 vagy 75 fokos mindkettő az elfogadható tartományban van. A VRM pedig majdnem biztos, hogy a léghűtésesen lesz hűvösebb ahogy a FX-nél is. És nem kell +1 rizikót bevállalni, hogy bármikor szivároghat amit akár a teljes rendszered bánhat. Ezek alapján a többségnek marhára nem éri meg nemhogy maga a vízhűtés, de még +felárat is fizetni érte.
Ha ennyi nem lenne elég akkor pedig hadd döntse már el mindenki 600+ $ kiadás után milyet szeretne venni (aki komolyan gondolja és tényleg vízhűtés kell neki az eleve saját vizet épít, nem ezt a játékpumpát fogja használni) az AMD pedig adja meg rá a lehetőséget (nem kell nekik kiadni, elég ha megengedik a gyártóknak)...
-
SaGaIn
senior tag
Lényeg hogy fél éve megy az ígérgetés meg a marketing duma... közben meg helyben topi van a 290x óta sajnos, Nem megy úgy a szekér ha csak a marketing tolja...
Ha ennek a rengeteg szipiszupi névvel emlegetett (valójában nem elmagyarázott) fejlesztésnek 80% igaz lenne akkor kb 20-25% kéne a 1080Ti -t megvernie bármiben...
290x óta csak loholnak a zöldek után... sajnos.
Kicsit égő volt, hogy a 270x -emet egy -két játékban egy 10k val olcsóbb kártya leiskolázta.... -
válasz
velizare
#27980
üzenetére
egyébként lehet, hogy majd lesz ilyenünk. a cég most megvette ezt a machine learning forradalom koncepciót, szóval lehet beleinvesztálunk némi pénzt egy ilyen rackbe, aztán majd pár srác nekiáll játszani rajta. pl betolnak egy chatbot mögé egy neurális hálót, vagy valami big datás sz@rt, stb.
-
#85552128
törölt tag
Ezzel max azt erősítette meg a drága, hogy az eddig szajkózott 1st half/Q2 náluk is júniussal ér véget.

Az ennyire kicentizett launchból borítékolható, hogy computex/pcgaming paper launch és majd június végére lesz valami az első kártyából, júliusra meg jön a léghűtéses, természetesen hetekig normális készlet nélkül.
-
actival63
aktív tag
Iskolakezdésre talán megvehetjük.
![;]](//cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)
-
HSM
félisten
válasz
Petykemano
#27962
üzenetére
Nekem ez teljesen fals infónak tűnik. Kipróbáltam, semmi sebességbeli különbség nincs, ha egy demóprogramban középen vagy valamelyik sarokba renderelek egy objektumot. (R9 290X)
(#27973) do3om: Véletlen se zavarjon az az aprócska tény, hogy más architektúra lesz.

-
emmm
őstag
Vega is going to launch by the end of June this year
Amúgy fent van még egy rakás oldalon, véletlen kerültem ide.
-
do3om
addikt
válasz
Malibutomi
#27974
üzenetére
Nem rég volt olyan is hogy: egyes esetekben 20Tflops, amúgy 10, Honnan jön a 12,5?
Ha igaz is amit írsz nem lehetsz biztos benne hogy az az órajel nem egy húzott érték, akár elszállt fogyasztással, amit később kordában kell tartani. -
-
#45185024
törölt tag
Na állítólag ez a Vega, ott a sárkánnyal várakozni tilos fölött van Kínai ákombákom nyelven egy tanúsítvány

-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
namaste
#27960
üzenetére
Inkább crossbarhoz hasonló.
Ennél publikusabb nem lesz, hiszen a fejlesztők számára igazából lényegtelen, hogy a lapka belülről milyen buszkonstrukciót használ a blokkok összekötésére.
Nyilván az Infinite Fabric egy neve a technikának. Pontosabban egy gyűjtőnév, ami több buszt, protokollt, vezérlőt jelent. Ezek közül lesznek lapkán kívülre vezetett buszok (pl.: GMI), és belső buszok. Topológiára vonatkozóan azért nincs meghatározás, mert maga a rendszer ebből a szempontból megválasztható, lehet pont-pont kapcsolatú, vagy gyűrűs, vagy hálós, esetleg torus. Ez azért van így csinálva, mert az Infinite Fabric többféle lapkában lesz, és CPU-ba más topológia kell, mint GPU-ba. A Vega 10-ben hálós lesz. A Summit Ridge-ben gyűrűs van.
Pont az a lényege. Ha több wave éri el ugyanazt az atomi számlálót, akkor a wave-ek a létrehozásuk sorrendjében kapnak hozzáférést. Ugye ez manapság nem így van, mert a GPU-k egy multiprocesszoron eleve több konkurens wave-vel dolgozhatnak, így ha az egyik wave adatigénylést kér, akkor az adat megérkezéséig egy másik wave dolgozhat. Ezzel ugye elfedik a hardverek az adatelérésből származó késleltetést. Emiatt a wave-ek ma nem a létrehozás sorrendjében vannak futtatva.
Nem hiszem, hogy ahhoz teszt kell, hogy kijelentsük a GPU-n belül tartott munka sokkal gyorsabb, mint a GPU-n kívülre vitt. Ezért is kap ennyi támadást ez a fícsőr, mert ez a konzolokra jó, de a PC-re egyáltalán nem, ilyen formában semmiképp. -
SaGaIn
senior tag
válasz
velizare
#27966
üzenetére
De elvileg ez NGU valami szipi-szupi újdonság nem GCN lagalábbis a marketingeseik szerint

A 3d mark eredmények meg ott vannnak pár oldallal előbbre (legalább 3-4) és feketén fehéren látszik hogy nincs nagy előrelépés sajnos(igaz nem olvastam végig mindent csak a képeket futottam át...)
A bifiduszeszenzisz és akiregulárisz korában már nem lepődök meg ha csak "marketing-fejlesztés" folyik valahol
-
SaGaIn
senior tag
válasz
velizare
#27963
üzenetére
Akkor ezek szerint a VEGA egy felturbózott Fiji és többi tech blabla meg csak marketingmaszlag? Mert ebből ez jön le, meg abból hogy a 3dMark eredménye egyezik az azonos órajelre húzott Fijivel. (lásd előző oldalak) Jó gyenge lett ezek szerint...
Mondjuk mit is várunk tized akkora költségvetésből mint az nvidiáé. -
pingvines vega patchból:
case CHIP_VEGA10:
adev->gfx.config.max_shader_engines = 4;
adev->gfx.config.max_tile_pipes = 8; //??
adev->gfx.config.max_cu_per_sh = 16;
adev->gfx.config.max_sh_per_se = 1;
adev->gfx.config.max_backends_per_se = 4;
adev->gfx.config.max_texture_channel_caches = 16;
adev->gfx.config.max_gprs = 256;
adev->gfx.config.max_gs_threads = 32;
adev->gfx.config.max_hw_contexts = 8;
összehasonlításképpen:case CHIP_FIJI:
adev->gfx.config.max_shader_engines = 4;
adev->gfx.config.max_tile_pipes = 16;
adev->gfx.config.max_cu_per_sh = 16;
adev->gfx.config.max_sh_per_se = 1;
adev->gfx.config.max_backends_per_se = 4;
adev->gfx.config.max_texture_channel_caches = 16;
adev->gfx.config.max_gprs = 256;
adev->gfx.config.max_gs_threads = 32;
adev->gfx.config.max_hw_contexts = 8; -
HSM
félisten
válasz
Petykemano
#27935
üzenetére
Erről van valami forrás, hogy a 4 geometriai motor fixen negyedelné a képet a korábbi GCN-ekebne, mint Fiji, Hawaii, Polaris 10? Sosem hallottam erről, és elég buta megoldásnak tűnik.

-
namaste
tag
Ez elég rejtélyes, rákérdezhetek? Keresztkötés = crossbar?
Majd ha lesz publikus infó, elhiszem.
Infinite Fabric - ez csak egy elnevezés, NoC - ez csak egy rövidítés, semmi konkrétum.
A Global Ordered Append leírásában két függvény van, de egyik sem a sorrendben futtatásról szól, hanem globális atomi számlálók.
Ha van minden cégnek meghajtója, majd teszt is lesz, lehet mérni. -
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
namaste
#27948
üzenetére
Arról van szó a keresztkötésnél, hogy maga a GPU egy heterogén processzor, és az egyes függetleníthető elemek nem direkten vannak csoportosan egymással összekötve, hanem a csoporton belül is mindegyik elem csatlakozik az előtte lévő csoport össze elemével. Tehát például az egyik setup motor az adatokat továbbküldésénél nem egy multiprocesszorokból álló tömböt céloz, hanem direkten egy multiprocesszort. A belső vezérléstől függ, hogy melyiket.
A gyűrűs buszt korábban megválaszoltam: [link]
Látszatra egyébként az AMD és az NV is egy tömbösítésben hisz, és a tömbön belül mindketten inkább keresztkötést használnak. De amíg az NV a tömbök összekötését is inkább így oldja meg, addig az AMD egy gyűrűs buszra fűzi ezeket. Az AMD a Vega esetében ezt Infinite Fabricra cseréli, ami egy NoC-szerű megoldás.
A gyűrű vagy NoC teszi lehetővé, hogy olyan dolgokat rakjanak a hardverbe, mint a GDS. Ezzel ugye képesek az egész hardveren belüli munkát szinkronizálni. Az NV erre nem képes, mert csak egy GPC-n belül képesen fenntartani a szinkront, de GPC-n kívül már nem, illetve technikailag megtehetnék, csak annyira felesleges. A miértre az a válasz, hogy a global ordered append csoporton belül a legfontosabb függvény lényegében azt igényli, hogy maguk a wave-ek a dispatch sorrendjében fussanak le. Ezt az AMD úgy oldja meg, hogy a hardver folyamatosan kommunikálhat a GDS-en keresztül, hiszen mindegyik multiprocesszor hozzá van kötve ehhez a chipen belüli tárhoz. A szinkronizáció úgy valósul meg, hogy a GDS-be kerülő adatok alapján kapják meg a multiprocesszorok az engedélyt a wavefrontok futtatására, és ez garantálja a korrekt sorrendet. Ennek persze van egy olyan hátránya is, hogy globális szinkronizáció mellett minden multiprocesszor csak egy wavefront futtathat, de erre jött a GCN4-ben az utasítás-előbetöltés, illetve az, hogy a chipen belül marad a munka elég nagy előny. A global ordered append esetében ezt a funkciót az Intel és az NV emulálja. Erre már mindkét cégnek van drivere, és úgy csinálják, hogy a meghajtók lefoglalnak egy tárterületet a VRAM-ból. Az NV 128 kB-ot foglal le, igazából ez bőven elég, maga a lefoglalás a lényeg. Ezen a területen belül történik majd meg a szinkronizáció a processzor segítségével. Itt is multiprocesszoronként egy warp/wave/akármianevegyártónbelül fut, de a problémát az emulált megoldással az, hogy amíg tart az adatok kiírása és olvasása a szinkronizációra fenntartott memóriaterületre, addig egy teljes munkastop van a GPU-ra. Tulajdonképpen a memória elérése, a munkastop, illetve a késleltetés átfedésének ellehetetlenítése okozza a milliószoros teljesítménykülönbséget. Erre a függvényre tényleg durván rá kell tervezni a hardvert, hogy haszna is legyen, szabvány ide vagy oda.
-
#85552128
törölt tag
AMD Reports First Quarter 2017 Financial Results
"AMD's "Vega" GPU architecture is on track to launch in Q2"
Ennyike volt a Vegáról. Évet már nem is írnak

-
namaste
tag
válasz
Petykemano
#27924
üzenetére
Ez az "up to 11" poligon elég érdekesen hangzik. Miért nem 8 vagy 12?
"A képernyőt ennek megfelelően 4 részre osztja."
Ez nem így van, ez nagy hülyeség lenne.(#27941) Ren Hoek
A hardverben kevés FP16-os számoló van, csak a P100-ban és a Tegrákban van kétszeres sebességű FP16.(#27944) arabus
A Titan Xp int8 és int16 számításokban gyors, FP16-ban nagyon lassú. -
namaste
tag
Mi az a "keresztkötéses"?
"mert van egy GDS a rendszerben, tehát minimum egy gyűrűs buszt kell használni"
Miért tehát? Mutass már valami hiteles bizonyítékot a gyűrűs buszra, sokszor írtad már, de semmi bizonyítékot nem adtál."A Vega itt sokat nyer, mert már nem gyűrűs buszt használ, hanem egy NoC-ot, vagyis egy lapkán belüli hálózatot."
Ez semmitmondó, a NoC csak ennyit jelent: Network-on-Chip. Semmit nem mond milyen a topológia, milyen a protokoll, milyen alkatrészekből épül fel, csak annyit, hogy hálózat a csipen."több milliószor lassabb"
Erre van valami mérési eredményed?#27845
A variálható wavefront méret a kis háromszögeken futó pixel shadereken is segít.Még mindig kételkedek abban, hogy a fogyasztástöbbletet a plusz funkciók okozzák. Ezek a GPU-nak csak nagyon kis része, viszonylag kevés tranzisztor kell hozzá, ráadásul aktívan nem is használják a programok DX11-ben. Most már van AGS, Vulkan és DX12. Tehát se az áramszivárgásból, se a használatból nem lehet többletfogyasztás.
-
Ren Hoek
veterán
válasz
Petykemano
#27946
üzenetére
Nemhiszem, hogy ez ilyen jelentős lenne.
Bár a bányászatra lehet még jó lesz. Itt az a kérdés, hogy amióta a Polaris megjelent, mennyit bonyolodott a kódfejtés nehézsége.Mert 1 év alatt lehet már ott tart, hogy a Polaris és Vega is játékkártya az Ethereum (?) bányászatra, az ASIC-hoz képest.
Különben sem valószínű, hogy annyival jobban megérné.Ipari használatra meg 4-8 GB kevés lehet, hiába az új memória. Deep learning esetén is kevés már 8 GB is. (FP16-ban, mondjuk duplán ér)
-
Petykemano
veterán
válasz
Ren Hoek
#27945
üzenetére
Kérdés, hogy jó-e, hogy nincs korlátozva. Ha a kárytát más ipari célra is lehet használni, akkor venni fogják, mint a minerek. A kereslet felveri az árakat, ezért kevesebb gamer veszi, és az így történt eladás sem jelenik meg pl a steam statisztikákban, ezért a fejlesztők nem optimalizálnak, ezért a játékokban gyengébb lesz, ezért a gamerek nem veszik...
Szóval tényleg jó, hogy korlátlanul benne van? Csak.kérdem.
-
Ren Hoek
veterán
válasz
arabus
#27944
üzenetére
A Titanokat sosem korlátozta NV, se chipben se SW-ből... szóval.
Az viszont dícséretes, hogy Vega nem lesz korlátozva, sőt a 480 sem volt már. Kár hogy amíg nem lesz CUDA fordító, addig nem igazán jók mélytanulásra, mert semmi nem támogatja őket.Játékra persze oké az FP16, ha valaha tényleg lesz is használva... és nem csak trükközésre konzolokon, hogy hogyan lehet lebutítani úgy a grafikát, hogy "csak picit látszik", de 4K 60 FPS.
-
Ren Hoek
veterán
Igen az FP16-nak ára van, szóval nem is lehet mindenhol használni, főleg ha egyre jobban közeledni szeretnénk a fotorealisztikus geometriához és animációkhoz.
Inkább azt látom, hogy az ipar diktálta az FP16-ot a VGA-kba, ha meg már bennevan, akkor nézzük meg mit lehet vele kezdeni ilyen speciális esetekben, mint a hajszimuláció - mert úgy sem látszanak ilyen méretben a számolási hibák.
Szerintem sem lesz olyannyira elterjedve ez mostanában. Viszont a Pascalok is elég erősek FP16-ban (csak le van korlátozva mesterségesen, hogy ne használhassák Deep Learningre egy gamer kártyát)... majd a Pascal 2-ben kiengedik, és akkor el lehet adni mint feature-t

-
Z_A_P
addikt
válasz
Yutani
#27939
üzenetére
Oke, akkor ez mas.
Itt ezt irjak:
Rapid-packed math was shown effectively doubling the amount of hair strands that could be rendered per second. This is done with precision switching, where Vega is able to push FP16 rather than FP32 for reduced precision and increased speed. Precision switching isn’t deployable in every aspect of gaming – you’d have potential errors in data presentation – but it’s a fine use case for hair rendering. Hair doesn’t need to be precise, particularly with strands numbering in the tens of thousands.
-
Z_A_P
addikt
válasz
Petykemano
#27936
üzenetére
Hat igen, tehat az FP16 semmi elonyt nem fog hozni a kovetkezo 1 evben a VEGA-nak sajnos.
Es hozza kell tenni, FP16 = szarabb kepminoseg (ha jol tudom) -
ftc
nagyúr
válasz
Petykemano
#27924
üzenetére
A Tile based rastering használata meglepő... hogy még csak most gondolkoztak el rajta

Amikor a ST Kyro chipben már használta a TBDR-t(PowerVR) s elég hatékonyan. Azóta eltelt 17 év(PC fronton) s újra feltaláljuk a spanyolviaszt...
-
Petykemano
veterán
nem, nem tudok róla. Csak az biztos, hogy a konzolok tudják és a felhasználók szeretnének konzolon 4K játékot 60fps-sel játszani és ennek egy megvalósítást segítő eszköze tud lenni az FP16 és a packed math. Ha a konzolon ez megvalósul és ha azt át is hozzák PC-re, akkor az a vega teljesítményére is hatássa lehet.
De mivel ez egy játékokban nem Day0 feature, ezért én úgy tekintenék rá, hogy vagy bejön, vagy nem, és ha igen, akkor se az összes játékban és akkor is csak a vega életciklusának közepétől, meghosszabbítva azt. -
Petykemano
veterán
válasz
füles_
#27925
üzenetére
Igen, ez igaz, ez csak az ő elemzése, az ő következtetései
Ugyanakkor az elemzésből világosan kiderül, hogy a vega tervezésében egy cél játszott főszerepet: a fijivel kiderült szűk keresztmetszetek lebontása. Ennek részei:
1.) a geometria. Hiába mondta Abu, hogy amíg skálázódik egy architektúra, addig nem érdemes az órajelet emelni, vagyis hogy ha elkezded emelni az órajelet, az annak beismerése, hogy véget ért az architektúrád skálázódása. Valójában a GCN-nek csak a backendje skálázódott jól a shaderek számával, a frontend ,a geometria nem. Ugye a fix 4 shader engine és most már az is kiderült, hogy azért 4, mert a képernyőt 4 részre osztja. és nem skálázódott az órajellel sem. Ezt a versenyt a maxwellel az nvidia az órajellel nyerte meg.
2.) memória-sávszélesség. Nyilvánvalóvá vált, hogy a GDDR5-ből sávszélességet építeni magas fogyasztást eredményez, HBM-ből pedig drága. az elmozdulás a tile based rasterizáció irányába alacsonyabb sávszélességigényt eredményez pont úgy, ahogy a maxwell és pascal is, ami olcsóbbá teszi a kártyát, ami kevesebbet is fogyaszt.
3.) Órajel. Ide sorolom az órajelet is, amit a geometriánál említettem. A magasabb órajellel a rendszer skálázódása rugalmasabb tud lenni. Ha egy órajelciklus alatt kevesebb munkát is tud elvégezni, mert több futószalag dolgozik kisebb feladatokon, stb, a rendszer többi, a shader szám által nem befolyásolt részei pont annyival több munkát tudnak elvégezni, amennyivel magasabb az órajel.Láttuk, hogy a Fiji, 3/4-ig működő memóriarendszerrel mire képes a Doomban.
Ha a szűk keresztmetszeteket valóban sikerült a fentiek segítségével, akkor a vega általános teljesítménye elérheti az azt bázisul vett eredmény órajellel való felszorzását (1,6/1,05) -
#45185024
törölt tag
Van egy ACER-es hír
" It’ll be interesting to see if Acer tags in Radeon Vega when AMD’s enthusiast-class graphics cards launch later this quarter." -
Malibutomi
nagyúr
válasz
westlake
#27931
üzenetére
Hat az eddigiek alapjan fenntartasokkal kezelnem. Ha tenyleg ugyanaz az ember szivarogtatta akinel az RX480 gyorsabb volt mint a 980ti, akkor foleg.

Plusz ha igaz hogy a Vega alapu MI25 megy 1525MHz-en passziv hutessel, akkor ez az 1200-as eredmeny pont nulla ertekkel bir a desktop kartya teljesitmenyevel kapcsolatban.Talan mar nem kell sokat varni hogy jojjenek az infok.
-
westlake
félisten
válasz
Malibutomi
#27930
üzenetére
Más cikekkben.
![;]](//cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)
Az is csak egy pletyka, hogy kamu a bench, mint maga a bench, nem? Mármint az sem bizonyított jobban, hogy kamu a benchmark, mint az, hogy nem az. -
Malibutomi
nagyúr
Mostmar osszesen negyszer volt linkelve.
Ocuk-n addig jutott ez a bench hogy ugyanattol a kinaitol van aki az RX480-rol is fake bencheket szivarogtatott.
-
westlake
félisten
-
válasz
Petykemano
#27924
üzenetére
ja, ezt néztem én is. ezek az infók korábban már ismertek voltak, az ürge összerakta őket, és spekulál. aztán vagy bejön, vagy nem.
az fp16ról pont azt mondja, hogy ebből az amdnek rövid távon lehet előnye. az nv aktuális kártyái ugyanis nem képesek teljes sebességgel futtatni a felezett pontosságú műveleteket, de ez nem lesz örökké így. -
#45997568
törölt tag
4 perces hir, meg nem neztem meg, szoval friss, hajra WCCFTECH

-
Z_A_P
addikt
válasz
Petykemano
#27924
üzenetére
"packed math, FP16 "
Használja most valamelyik játék, vagy tervezi konkrétan?
-
füles_
őstag
válasz
Petykemano
#27924
üzenetére
Most néztem meg én is, jól kivesézi a témát.
De remélem ezt is figyelembe vettétek:
Note that there been scant information released by AMD on Vega, only basic high level details and so a lot of this presentation will be my interpretation and speculation of these new features. Again, just to remind you, I could be very wrong so please do not use this presentation as justification for any personal biases and as always I encourge you to do your own research for further clarity.Szóval ő is csak a saját gondolatait osztotta meg, nincsenek megerősített információi például az 1,8 GHz-es boost órajelről. Csak azt mondta, hogy ő ide várja.
-
Petykemano
veterán
válasz
velizare
#27910
üzenetére
Érdekes összefoglaló, elemzés, preview
- Draw Stream Binning Rasterizer - elmozdulás a Tile based rastering irányába a sávszélességspórolás céljából, hogy a renderelt képek beleférjenek a cache-be
- Fejlesztett geometria 4 => 11, culling (bottleneck eltávolítás)
- 1.6Ghz base, 1.8Ghz boost
- packed math, FP16 => hosszú távon, ha az AMD sikeresen billenti át a gaming piacot FP16 használatra, akkor a Vega komoly előnyökre tehet szert, vagy legalább hosszú életet élhet meg. (Az új konzolok tudják az FP16-ot)
- Intelligent Workload Distributor - a GCN-ben 4 Shader Engine van. Fixen. A képernyőt ennek megfelelően 4 részre osztja. Ha a játékban az események nem egyenletesen oszlanak el a képernyő statikusan felosztott partícióin, akkor az komoly bottleneckhez vezethet. Ez a funkció okosan osztja majd szét a képernyő részleteit a Shader engine-ek között. Ez a minimum FPS-ek komoly növekedéshez vezethet.
- HBCC =>energia- és költségtakarékosság. Ugyanakkor ez belépőt is jelent olyan HPC piacokra, ahol eddig a CPU volt egyeduralkodó egyszerűen azért, mert a szokványos GPU-k fedélzeti memóriája túl kicsi volt ahhoz, hogy segítsen a munkavégzésben. A videoban elmondja, hogy valójában a Fiji is már Cache-ként használta a 4GB HBM-et, így történhetett, hogy nem érződött nagyon a 4GB szűkössége- A végén persze a driveren múlik minden.
Bár én most összefoglaltam a video tartalmát. Új tényszerű információ nem derül ki belőle, de az elemzés rávilágít, hogy a fejlesztések milyen szűk keresztmetszetet és hogyan fognak - várhatóan - kezelni.
-
#85552128
törölt tag
válasz
Malibutomi
#27922
üzenetére
Custom hűtővel lelehet hűteni, de egy referencia "mókuskerék" léghűtővel gondjuk lenne és ezért ment rá víz, hogy ne ismétlődjön meg a 290X esete.
Tökmindegy hány nanométeren van, az AMD utoljára a 150W-os polarisból és a 175W-os nanoból adott ki ref. léghűtős kártyát, a sima Fury-ra sem terveztek újat, egyből custommal jött. Ellehet képzelni mennyivel lett volna (még)gyengébb a Fury X a 290X-féle blowerrel.Úgyhogy annyiban igaz, hogy a refre kell a víz, mert (eddig) képtelenek voltak normális ref. léghűtőt tervezni 250W vagy magasabb fogyasztású kártyákhoz. Nem is kell mondjuk, ha annyira akarják adják ki így, de akkor ne tartsák vissza a custom kártyákat se, ha valaki olyat akarna venni.
-
nubreed
veterán
válasz
Ren Hoek
#27909
üzenetére
Valószínűleg be vagyok oltva ellene, de nem akarok vízhűtéses kártyát. Csak levegőset. Ha a nagy Vega esetleg csak vízhűtéses változatban, nincs is mire várnom. Ha az nVidia még 1080Ti -t is meg tudta oldani levegővel, az AMD-nek miért nem megy... Ha még nem fogja elérni az 1080Ti szintjét hanem valahova az 1070 és 1080 közé fog esni esetleg, akkor pláne pofára esés szerintemn egy vízhűtéses szörnyeteg, nem szörnyeteg teljesítménnyel.
-
Ren Hoek
veterán
válasz
füles_
#27912
üzenetére
Nekem is pont ez jutott eszembe... aztán az is, hogy a mégkorábbi early bird tesztek és demok már pont 4-5 hónapja jöttek ki. Akkor is kb 1070-1080 között volt.
Szerintem pontosan ezzel a szoftveres dologgal csúsznak ennyire, és/vagy nem igazán tudnak rajta sokat javítani. Biztosan nehéz dolguk van GCN5-el, ha ennyire átalakították.
+ kellene alá majd pár játék ami ki is használja a benne lévő extrákat úgy igazán. (Prey?)
(#27915) fules
: Mondjuk én már nem hiszek ezekben az extrém órajelekben... "Beast 480" rumor is jól megszopatott, emlékszem
Aztán még az 580 se ér a közelébe a "beast"-nek. -
füles_
őstag
-
Ren Hoek
veterán
válasz
Malibutomi
#27906
üzenetére
Mondjuk az a 687F: C1-ből következően a nagy chip lehet, és a 8 GB is erre utal.
Stimmelhet azzal a régi AOTS mérésnél is 687F: C1 ID volt... Az 1080 körül ment akkor AOTS-ban. [link] - Ott azért nyilvánvalóan jobban mennek az AMD-k.
... de ez még tényleg nagyon early bird eredmény.
(#27907) nubreed : Eddid vízhűtésről szóltak pletykák. Hasonló szettben mint Fijinél. Víz-levegő-Nano.
Kitérve arra, hogy a Nano belefér egy mobiltelefonba is
-
füles_
őstag
válasz
Ren Hoek
#27905
üzenetére
Azt nem tudom, hogy a TimeSpy hogyan kezeli az architektúrális fícsöröket, de azt tudom, hogy az Unigine Superposition sehogy.
Szóval lehet, hogy ez sem veszi figyelembe a Vega fícsörjeit, ki tudja.Amúgy Abu azt is mondta, hogy a GCN5-ben megváltozik a pipeline staging az ezelőtti GCN-ekhez képest. A Vega több fokozatra osztja a futószalagot. Ez elvileg annyit jelent, hogy csökken az IPC, viszont az órajel meg növekszik. Ez magyarázhatja azt, hogy miért majdnem ugyanolyan az IPC-je, mint a Fiji-nek.
De akkor mekkora lesz az az órajel, amin a Vega még tud üzemelni? Mert 1500 MHz-el a custom OC-zett 1080-asokat nem tudom befogná-e. -
Malibutomi
nagyúr
Egyelore azt sem tudni hogy ez melyik lehet, ugy a multkor volt hir amiben 7 Vega kartyat talaltak a Linux driverben. [link]
-
Ren Hoek
veterán
válasz
füles_
#27904
üzenetére
Timespy amúgy mennyire használja ki az újdonságokat? Lehet semennyire... Egy Doomban biztos jobban odapörköl, amivel demózták is.
Ez feltételezi, hogy a megjelenő játékokban lesz jó, amelyek kihasználják pl a gyors utakat. DX11-es játékokkal már úgysem játszik senki
Abu is ezt mondta, hogy a DX11-et már egyáltalán nem veszik figyelembe egy ilyen dizájn során.Na majd meglátjuk... Ha megmozgatja picit a piacot felsőkategóriában (és nem 300 Watt-os szörnyként) már az is előrelépés.
-
Malibutomi
nagyúr
válasz
Jack@l
#27901
üzenetére
Ahogy feljebb irtak, neked kenyelmes ezt hinni, egybeesik a mar elore kialakitott velemenyeddel

Ugyhogy hihetsz benne tolem, csak masokat ne akarj meggyozni rola.
En megvarom a rendes teszteket nem ilyen "lehetseges" "talan" "de lehet megsem" cikkek alapjan velemenyezek. -
Drizzt
nagyúr
válasz
Ren Hoek
#27900
üzenetére
Hmm... Hmm... Lineáris skálázást feltételezve ha meg 1500 Mhz-t nézünk, akkor pont GTX1080 sebességet jelez. Persze biztos lesznek corner case-ek is, ahol beérheti az 1080Ti-t, de nem az lesz a többség. Személyes véleményem szerint ha ezek lesznek a valós eredmények, akkor erre teljesen felesleges várni. Olcsó nagyon meglepődnék, ha lenne. Teljesítménnyel így meg nem tud labdába rúgni ott amire nekem van szükségem.
-
Jack@l
veterán
válasz
Malibutomi
#27896
üzenetére
Végülis, ha egy full uj szériával, hbm2-vel sikerült 10%-ot rápakolniuk a fury-ra, akkor rohanni kell a webshopokba és előrendelésbe megvenni.
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- Bomba ár! Dell Latitude 5420 - i5-1145G7 I 16GB I 256SSD I HDMI I 14" FHD I Cam I W11 I Garancia!
- ÚJ AKKU! Ár/ÉRTÉK BAJNOK! Dell Latitude 5330 i3-1215U 6mag! 16GB 512GB 13.3" FHD 1 év gar
- LG 65B4 - 65" OLED - 4K 120Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium - HDMI 2.1 - PS5 és Xbox Ready
- Apple Watch Series 9 45mm GPS Starlight 1 év Garancia Beszámítás Házhozszállítás
- Autós kamera eladó
Állásajánlatok
Cég: NetGo.hu Kft.
Város: Gödöllő
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest



Nem ertem
![;]](http://cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)


HA nem, es olyan lesz mint a korabban linkelt 1070 koruli akkor marad a 1080 





