-
Fototrend
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Alogonomus
őstag
Hogy mi a realitás, az még ismeretlen.
Én azt írtam, hogy előnytelen színben tüntetik föl a terméket.
- Az RTX 3080 fogyasztását a Navi 21 XTX fogyasztásához mérik, pedig a bemutató alapján állítólagosan a Navi 21 XT van nagyjából az RTX 3080 teljesítményszintjén, tehát félrevezető egy valószínűleg sokkal erősebb kártya fogyasztását hozzámérni az RTX 3080 fogyasztásához.
- Később szintén értelmetlen összehasonlítást kapunk, mert nyilván az RTX 3080-nál erősebb lesz a Navi 21 XTX, ha egyszer a Navi 21 XT hozza az RTX 3080 szintjét.
- Szintén értelmetlen a Navi 21 XTX hivatalos árát az RTX 3080 hivatalos árához mérni, hiszen a Navi 21 XTX egyértelműen az RTX 3090 ellenfele lesz, így annak az árához kellene mérni. -
#09256960
törölt tag
Ezzel azért én vitatkoznék hogy trend.
Vannak fejlesztési irányok.
Magát kártyát akkor szabad venni ha vannak összehasonlító tesztek. Pro Kontra látod a kártya előnyeit hátrányait.
és Te kiválasztod magadnak mi a fontos belőle.
Csakhogy ahhoz érteni kell a jövőt, az új fejlesztéseket,
pl hogy a DirectX11 januártól megszűnik így aki tudja már nem ad neki jelentőséget.
Abban igazad van hogy néha vannak tévút fejlesztések, mivel a VR nem jött be már most próbálják újraéleszteni szerintem kevés sikerrel, ezért aki amiatt vett annó erős kártyát az bukta nem mennek az AAA játékok rá max most ez a star wars szimuláció.
Azt is mondták ez a dual GPU majd jobb lesz hozzá mert szemenként 1 GPU jobb eredményeket produkál , aztán az is elhalt.
Eddig True ! De ha megnézel konzolokkal foglalkozó elemzéseket akkor mind azt mondja hogy most fog a legnagyobbat robbanni a grafika. Az RT az RT szép de a SSD meg az Unreal 5 demo az teljesen más tészta! A durván megnövekedett betöltési sebességek meg a szinematik assetek mindent megváltoztatnak.
Magát a játékfejlesztést. Az hogy kimész az erdő szkennelgetni hazamész betöltöd a programba és nem kell időigényesen downgradelgetni arra a szintre amit a gép képes egy teljesen alapjaiban más játékfejlesztés jön, Brutális töltési sebességek hatalmas memóriák és sávszéleségek kora (vagy aki akarja cacheval megoldani azzal)
Ez nem vagylagos. Amint kijönnek a konzolt kihasználó játékok EZ LESZ mindegy Te mit gondolsz ! vagy viszi a géped vagy nem.
Ha csak a mába gondolkozol akkor elég a 12 GB.[ Szerkesztve ]
-
félisten
válasz Busterftw #49886 üzenetére
Már most is tudsz profitálni a 8GB+ kártyákból, a Flight Simulator 2020 esetén dense terrain beállítással már FHD esetén is közel 10 GB-ot nyes le. A jövő pedig még inkább erre halad. Nem véletlenül jönnek a 16 és 20GB-os nVidia csúcskártyák...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
Ribi
nagyúr
válasz .Ishi. #49885 üzenetére
Mondjuk igaz nem látom át, mert nincs kiskeres ismerősöm, de azért remélem aki nem ért hozzá megkérdezi a kicsit hozzáértőbb ismerősét mi is a jó. Aki ilyen árú vga-t vesz az azért utána néz. A totál átverős inkább az alsó szegmens, a gt210 4 giga rammal (lehet nincs ilyen). Illetve magyarország sem reprezentatív európára nézve, mert igencsak kisebb a fizetőképes tömeg mint nyugatabbra. Igazából aki meg vesz bármit 3-500+ dodoóért az így is úgy is jól jár. (Nyilván nem a túlárzaott ebayes cuccal.) Lesz valamennyi difi, de hacsak nem RGB OC MEG GIGA edisün GT210-et sóznak rá, el lesz vele.
Petykemano: No igen, bár én kivárom az első zen3 teszteket, mert hiába volt jó/nem rossz a 3080, a kialakult ellátási problémák miatt kb. mintha nem is lenne. Számomra. Zen3 a B450 lapom miatt ugyan úgy nem játszik januárig legalább, szóval én most nyugodalmasan hátradőlve nézem a totál káoszt ami most megy
[ Szerkesztve ]
-
Petykemano
veterán
Az a beetetés is köcsög húzás volt a potenciális vásárlókkal szemben.
De a piaci helyzet alapján nem volt semmilyen kényszerítő ereje a konkurenciára nézve.Magunk közt szólva én hangosan méltatlankodtam, amikor a Navi10 árazása beállt az Nvidia perf/$ vonalára és most is hangosan méltatlankodtam, amikor a zen3 árakon emelt az AMD úgy, hogy pont az alsóbb szegmens kapta a legnagyobb drágítást
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
félisten
Nekem is kb. ez a véleményem róla. Elég hihetőnek tűnik, és nagyjából ezt is várhatjuk. Az ár és a polcokra kerülés a kérdés.
Ha (nagy ha) az nVidia nem tudja (akarja) feltölteni a polcokat, akkor ezzel az AMD jó helyzetbe kerülhet, amennyiben képes lehet most összeszedni magát. Főleg, ha egy olcsó(bb) Navi 22 is hamar jön, mert a nagy flagshipezés közben kimarad, hogy a tömegek nem a 600-700-1000$-os kártyákra fognak rárepülni. Ha a Navi 22 olyan 400$-os áron jön, az nem is lesz rossz ajánlat, főleg, hogy a 3060 körül még sok a kérdőjel.
Eddig, az utóbbi időben az AMD botladozott a kiadásoknál, az nVidia volt az, aki ügyesebben oldotta ezt meg (lásd Super kártyák kiadása például). Most, legalábbis látszólag az nVidia botladozik, itt a nagy lehetőség hát, hogy kicsit rácsapjanak...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
-
Busterftw
nagyúr
válasz #09256960 #49879 üzenetére
Igen, kivancsi vagyok mennyi RadeonVII felhasznalo van a 16GB miatt es mennyi 2080 (8GB).
Akik eletuk elso kartyajat vettek, nem azt neztek, hogy a 2080 kevesebb fogyasztasbol 5-15%-al gyorsabb volt jatekokban (azota tobb), hanem hogy a RadeonVII 16GB-rammal jott.
A 16GB-os jovoallo kartya, ami 1 ev mulva eltunt a piacrol.Pont ez lenne a PR, a duma, mert a valosag mast mutat.
Mint amikor a Gzianhou X2 mobilban 10GB ram van, de egy 6GB-os S20 3x annyi pontszamot hoz jatekokban.
A dobozon jol mutat a 10GB, csak valos teljesitmeny nincs mogotte.Aztan en vagyok a "fanatik".
-
.Ishi.
aktív tag
Eh, én ezt úgy látom, hogy vannak a fanatikusok, vannak a tech kedvelők (akik valóban elolvassák a teszteket, akik igyekeznek informált döntést hozni), és csak ezután jön a nagy többség, akik szerint az a jobb videókártya, amin több memória van...szerintem mindannyian láttuk már, hogy néha mik mennek a kiskerekben, és ez kőkeményen ki van használva.
-
Pug
veterán
válasz Alogonomus #49881 üzenetére
Nem, ez kb a realitasnak tunik... ami teljesen rendben is lenne a termekpalettatol
-
Busterftw
nagyúr
válasz Malibutomi #49878 üzenetére
Ertem, hogy a 3080/3090 egy chipre epul, a 2080/2080ti meg nem, de a flagship ugyanugy 2080/3080, a csucs meg 2080ti/3090.
Az AMD-nek teljesitmenyszintet kell elerni, ez szamit, nem a chip. Ha az Nvidia nagyon akarta volna biztos csinalhattak volna ket kulonbozo nevu chipet, de a vegeredmeny ugyanaz.
Az AMD eleri/beeri/megkozeliti a flagshipet (pletyka alapjan, tesztek nelkul), a csucsot nem. -
-
Ribi
nagyúr
válasz gabika1972 #49876 üzenetére
Kis százalék VN vagy AMD fanatik, csak ugye mindig a fanatik a habzó szájú és róluk lehet hallni, mert ők a hangosak. A nagyobb rész meg szépen csendben vár, olvassa a teszteket, megnézi, hogy mi mennyi, mit tud és dönt. Nagy többséget rohadtul nem érdekli a marketing, mert tudja, hogy marketing és kb. semmi lényege. Nem kell összekeverni a hype-ot és a tényleges vásárlási szándékot. Nyilván rohadt idegesítő amikor átcseszik az ilyen limitált kiadásos buziskodással, de ezt mind2 oldal eljátsza akkor kb inkább semmit sem vesz, mert kapja be mind2 oldal. És akkor nem lesz semmi fanatikusság.
METE0: Ez a merre halad a világ dolog ez a legnagyobb marketing BS a világon. Hányszor volt már az, hogy azért vegyél ezt meg az, mert majd ez lesz a jó. Ennek nem szabad SOHA bedőlni. Azt kell venni ami most van és a mostani tesztekben jó. 1-2 év alatt semmi sem változik gyökeresen, ami most jó az 1-2 év múlva is jó lesz. De ezek szerint téged is megvezetett a PR...
[ Szerkesztve ]
-
#09256960
törölt tag
válasz gabika1972 #49876 üzenetére
És mennyit azzal hogy a 16GB az szignifikánsan több mint a 10 GB aki élete első kártyáját veszi annak nem lehet kérdés
Persze aki nem ért a dolgokhoz és nem érti miért fontos ez azt PRal meg lehet vezetni, A memóriatörlés az LASSÚ, a világ meg nem az NV felé halad hanem a konzol felé és az Unreal 5 demó felé az iszonyat betöltési sebességekkel. -
Pug
veterán
válasz Malibutomi #49850 üzenetére
Ami akar arra is tokeletes, hogy meg magasabbra verd fel a sovargast a termek irant, igy mikor kijon a konkurens termek es te megis kicsit megnyitod a supply csapot, akkor a te portekad lesz kelendobb es nem az RDNA2... akar...
Mondjuk ha az AMD valoban hoz keszletet, emberi aron, +-5%-os difivel a 3080hoz kepest, akkor ezekeet az arakat egy elegge nagy adag kartyaval kene mar elotte letornie az nV-nek
[ Szerkesztve ]
-
gabika1972
tag
válasz Petykemano #49856 üzenetére
Kérdés hogy a "bizonytalan szavazókat" nem tántorítja-e el ez trükkösködés. Azt tudjuk, hogy a fanok mindkét oldalról csak a favoritjukat veszik meg bármi áron. Ha holnap egy laposelemet dobnának piacra gpu-ként amd vagy nv felirattal már ugranának is megvenni. A köztes több millió bizonytalan usernek szól a marketing. Ebben erősebb sokkal az nv, oldalakon keresztül tárgyaltuk átlag Pisti milyen preferenciák alapján választ ma kártyát. A kérdés tényleg az, hogy hány ilyen vacilláló vásárlót veszt nv ezzel a stratégiával(ha igaz egyáltalán).
-
Busterftw
nagyúr
válasz Malibutomi #49873 üzenetére
Kifejtened?
Nekem a 2080 is flagship volt, a 2080ti meg a lux
De a szamozas miatt is egyertelmu, mit mivel hasonlitunk. -
Devid_81
félisten
Jo hat ezt lehetne folytatni akar a Ryzen 3300X-el, konkretan alig beszerezheto meg mindig.
Vega, de Polaris is mission impossible volt eleinte.
NVidiatol nem ezt "szoktak meg" a userek, pedig Turing se volt startnal.
Talan itt most az a baj, hogy a konyhas video nagyon jol sikerult, es azzal krealltak egy nagy urt, sokan ereztek, hogy ez az a kartya amire nagyon vartak, de kozben nincs.
Es ahogy haladunk elore az idovel ugy egyre tobb fura leak jon, + kozben Jensen is mondta, hogy iden majdnem felejtos a 3080/3090.
Fura az egesz nah...
-
Busterftw
nagyúr
válasz Malibutomi #49867 üzenetére
Megvan, de en nem chiprol beszeltem, hanem teljesitmenyszintrol es a lineuprol.
Ott is volt xx70, xx80 majd afolott megegy.
Most is ugyanez a helyzet, a chipet tolem aztan hivhatjak Micimackonak is.De ne foglalkozz velem, en "fanatik" vagyok.
Ribi
Ez amugy jelen volt valamennyire a Radeon VII eseteben is.
Mire kaphatoak voltak a kartyak, hiaba volt ugyanaz az msrp, a jobb elerhetoseg miatt az 2080-bol mar voltak 640-650 euroert is custom kartyak, a RadeonVII meg elment 800-850 euroig is. (ref, ugye custom nem is volt)[ Szerkesztve ]
-
Ribi
nagyúr
válasz Petykemano #49856 üzenetére
Azért arra is emlékezz, hogy a vega is jött kamu 400 dolláros áron, kb az első x darab, utána sehol sem lehetett annyiért kapni. Ha ugyan ezt az NV tolja akkor köcsög NV, de ha az AMD akkor hirtelen mindneki amnéziás lesz? Ejnye ebjnye. Meg megy az NV fanatikusság
Busterftw : Pont ezaz, Vega 7 papíron burtál volt, de gyakorlatban kicsit sem. Most jön valami petyi, hogy mennyi ROP van benne, erre jön, hogy akkor jujdejó. Bazze nem 2 hsz-el előbb volt róla szó, hogy a papír értékek szart sem érnek? 2 hsz múlva amnézia?
[ Szerkesztve ]
-
Devid_81
félisten
válasz #09256960 #49865 üzenetére
Az a baj, hogy az AMD meg sokak szemeben mindig a csunya masodik.
Sokat fogyaszt, melegszik, nem is olyan gyors mint az nVidia es meg a driver is sz@r.
Ha most erre az AMD kihozna egy tegyuk fel 3080-as szintet 275Wattbol, jo RT teljesitmennyel -$100 al olcsobban de elerhetoben, akkor jonnenek a zold halyogosok, hogy Oke de DLSS
You cannot win...A penztarcajukkal gondolkodo usereket persze azonnal megfogna egy altalam emlitett Big Navi
...
-
Busterftw
nagyúr
válasz #09256960 #49865 üzenetére
Mi az, hogy abbol?
Irtam barmit is fogyasztasrol, vagy RT teljesitmenyrol?Tesztek nelkuli, pletykakra alapozo hsz-em az "fanatik", jelentsen ez barmit. Jol nyomod.
Ha annyit er el a Big Navi a 3080 elleneben, akkor miert ne vonhatnek parhuzamot a legutolso AMD csucskartyara?
En is tudom mi a kulonbseg a Radeon VII es a Big Navi kozott, ahogy azt is tudom mi a kulonbseg a 2080 es a 3080 kozott. Mit akarsz ezzel mondani?Ha nekem celozod a hsz-t, legalabb annyi legyen benned hogy nekem irod.
De ha ez lesz a felallas, miutan kijonnek a tesztek, akkor gondolom te nem "fanatikkent" majd elnezest kersz remelem.
Fanatikus te vagy, aki tesztek nelkul eldontotte, hogy a Big Navi gyorsabb lesz mint a 3080, es a tobb vram = gyorsabb kartya, szegeny 10GB-os 3080 tulajok.
[ Szerkesztve ]
-
Mumee
őstag
-
#09256960
törölt tag
válasz Malibutomi #49862 üzenetére
Ne vitatkozz vele NV fanatik.
Ha valaki abból hogy Big Navi RT alatt eszik többet a 3080 meg simán csak annyit lát meg hogy hú a Big Navi egy Radeon VII szagú ez vicc csak egyik oldalt érzékeli.
Itt mindenki tudja mi a különbség a a Radeon VII és a big Navi között, A Radeon VII csak egy próbagyártás volt
Van ennek neve de nem terheljük vele, áthozták a Vegát 7nm-re amitől a szivárgás radikálisan csökkent de ez nem 7 nm re optimalizált termék volt.
A másik a csak a 3080 szintje. Tehát a nem kapható 3080 az csodálatos mert 3080 szintű de Nig Navi az csak beállította
Annyira fanatik látásmód hogy fáj ![ Szerkesztve ]
-
Busterftw
nagyúr
válasz Malibutomi #49862 üzenetére
Ez inkabb az Nvidia sara, nem az AMD erdeme.
Az AMD ugyanugy csak a XX80 kategoriat erte be (ugy nez ki, igy tesztek nelkul).
Az mar az Nvidia hibaja, hogy a 3090 csak 10%-al gyorsabb es nem 30%-al pl.Az ar fontos lesz, ahogy Danex mondja. (tenyleges ar, nem msrp)
En csak attol tartok, ahogy ez lenni szokott, ez nem lesz eleg nagy tomegek megmozditasara. -
#09256960
törölt tag
válasz Petykemano #49856 üzenetére
Nem bírta volna el az NV trend. Tudták az AMD megjelenés dátumát bármi áron ki kellett hozni NVnek valamit, mert az hogy eddig egy évvel volt elmaradva AMD a kiadásban, azt nem válthatja fel hogy második. Még akkoris ha pontosan tudta nem lesz 270 ezerért ref kártya, csak egy váza szerű demó az előszobába.
Meg ugye 60-70%-os előrelépés van, aki először borít az élvezi ezt a dicsfényt a másik meg ááá csak beállította az eredményt
igaz 100%ot gyorsul a 5700 XT-khez képest de ez már nem a PR része. CIFUnak azért jó a leakja mert PRO KONTRA alapú ,
elgondolkoztat ha a hardveres gyorsítás CU-nként van miért nagyobb a fogyasztás mert ha egy egységes dedikált mag van azt gondolnád ott nagy hő termelédik és egy limithez vezet...
Napi szinten ma is megküzdök a szájkaratés fanatikkal aki csak egyik oldalt látja. tehát nekem jól esik a pro/kontra alapú megközelítés.
Erről az NV megjelenésről ha megengedtek egy hasonlatot.
Oroszok meg Amerikaiak versenyeztek egymással csak ők ketten . Oroszok veszítettek, Ez így jött le az Orosz sajtóban:
Sportolóink megszerezték az ezüstérmet, Amerika pedig az utolsó előtti ![ Szerkesztve ]
-
Busterftw
nagyúr
Ennek amolyan RadeonVII szaga van.
Itt-ott beeloztek a 2080-t, de overall 5-10%-al lassabb. (Azota a 2080 jobban elhuzott)Az a gond, hogy kb mindig ez a forgatokonyv. Elerjuk az Nvidiat de nem tudnak nekik odacsapni. Azert varjuk meg a teszteket.
Yutani
Az Nvidianak nem mindegy? Ok eladjak a gpu-t X aron, utana a piac meg amennyiert tudjak.
3000 dollaros 3080-bol az MSI es a kereskedo keres, nem az Nvidia nem?[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz Petykemano #49856 üzenetére
-
Petykemano
veterán
Úgy érted, hogy az Nvidia direkt nagyon olcsónak ható $700-os MSRP-t határozott meg a 3080-nak (és most már ugye ezzel az árral fog bevonulni a történelembe, meg a perf/$ statisztikákba), ezzel várhatóan ez alá kényszerítve az AMD árazását, amivel őket nehéz helyzetbe hozzák, miközben eszük ágában sincs $700-ért adni egy GA102-es lapkát $150-os hűtővel és hetek múlva jönnek a $800-1000-os "frissítések"?
Neeeeee, hát ez, ez ez...
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Yutani
nagyúr
Hát nem tudom. Csak az ár fog dönteni, jobb pref/$ aránnyal kell jöjjenek, és nagyon fontos az MSRP, ugyanis nem a bolti árakból fogják a grafikonokon a perf/$-t számolni, hanem MSRP-ből, így hiába 1000-1200 dollár a 3080 bolti ára, ha 700 dollárral kalkulálnak, például a TPU-nál.
Én maradok Navi10-en, fHD-n nem kényszerít semmi cserére. főleg, hogy ami játék érdekel (DL2), határozatlan időre el van csúsztatva. Minden más meg jól fut, RT egyelőre nem érdekel (főleg, mert ami játékokkal játszom, nincs benne).
[ Szerkesztve ]
#tarcsad
-
veterán
válasz Malibutomi #49853 üzenetére
Ügyesek ezek szívatják az AMD, nem jöhet magas árral amiatt mert magasra vannak felverve az NV árak, mert ha magasan nyitnának hirtelen msrp közeli áron jönnének az NV kártyák... mert ha elérhető az FE nem lehet túlárazni az AIB-kat sem...
-
Malibutomi
nagyúr
Ha igaz akkor tenyleg csak csinaltak egy paper launch-ot aztan mikor a sok idiota felverte az arakat es mar be is alltak agyilag hogy dragabban is megveszik csak akkor szallitanak mennyiseget.
Mondjuk 600$ Navi21XT es 850-900$ 3080 kozul tudom melyiket vennem.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
válasz Malibutomi #49850 üzenetére
Ami a [Moore's Law Not Dead youtuber] szerint direkt altatás.
Ha igen, akkor az nVidia rohadt módon manipulál megint...[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
Mumee
őstag
válasz Malibutomi #49846 üzenetére
Viszont gyanús, hogy Nvidia direkt megpörgeti kicsit az elérhetőséget Navi launcra.
Biztos nem fog teríteni, de elérhetőbb lesz szerintem.#49848 : Mezei userek számolták, tehát csak a jelenlegi elérhető kontent alapján tudsz számolni.
#49850 : Igen tudom, de az nem jelenti azt, hogy ne lehetne egy adag stock egy kis borstörésre.
[ Szerkesztve ]
-
Malibutomi
nagyúr
válasz Televan74 #49843 üzenetére
Hat a legrosszabb launch eseten sem valoszinu hogy kevesebb kartya lenne mint as Ampere-bol.
Ha ezek igazak akkor kb azt kapjuk ami varhato volt.
Be tudjak fogni kb a 3080-at shaderben, RT elso implementacio nyilvan gyengebb mint as Ampere, es lesz egy maxra huzott kartya csak hogy a 3080 felett legyen.
Mondjuk ha 4k kb hozzak a 3080-at akkor alacsonyabb felbontasokon elonybe kerulhetnek.
-
félisten
Yepp, amennyiben ezek a pletykák fedik a valóságot, akkor az AMD nagy lehetősége az lenne, ha most helyből tele tudná tömni a polcokat az RX6x00 kártyákkal, és akkor learathatná a piacot.
Csak eddig nem volt jellemző rájuk, hogy a bejelentés után egyből tele is a polc...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
félisten
válasz Petykemano #49839 üzenetére
Hogy én mennyire utálom, amikor 30 Tweetben tudják csak megosztani az infókat. A twitter kipusztulhatna már...
Összefoglalva (Hogy Malibutomi leak-kivánsága teljesüljön ):
Navi 21:
-Csak a Navi21 és annak vágott változatainak lesz DXR támogatása.
-Bekapcsolt DXR mellett a kártya fogyasztása jelentősen megugrik.
-A Navi 21 XTX rengeteg energiát fogyaszt, többet, mint az RTX 3080 (FE), vagyis 320W felett.
-A Navi 21 RT mellett lassabb lesz, mint az RTX 3080.
-A Navi 21 XTX ezzel együtt az RT nélküli játékokban általánosságban jobb lehet 4K-ban, mint az RTX 3080.
-Nagyon drága kártya lesz (RTX 3080 MSRP felett, ami ugye jelenleg nem jelent semmit...).
-A Navi 21 XT nagyjából 25%-al jobb, mint az RTX 2080Ti, és veri az RTX 3070-et ~12-15%-al.
-A Navi 21 XT 5-10%-al fog elmaradni az RTX 3080-tól RT nélkül, még többel RT mellett.
-A Navi 21 XT célára 599$ (+ / - 50$), más forrás: 50-100$-al olcsóbb lesz, mint a 3080
-A Navi 21 XT volt demózva a Zen3-as bemutatón.Navi 22:
-12GB, 192bit busz, 40CU, nagyon magas órajel
-A teljesítmény plusz főleg a magasabb órajelből fakad, AIB-k esetén 2350Mhz is lehet
-TDP terén olyan lesz, mint az 5700XT (ie.: ~225W), talán kicsit magasabb.
-Teljesítmény terén nagyjából az RTX 2080 Super szintjén lesz.[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
Petykemano
veterán
Egy Avery nevű felhasználó megosztott pár szivárgást/gondolatot az RDNA2-vel kapcsolatban. Hát igazából semmi meglepő, annak megerősítése, hogy semmi meglepő nem fog történni a bemutatott számokhoz képest: nem lesz különösebb nvidia verés sem fps, sem RT, sem fps/W vonatkozásban.
Persze ez olyan, hogy a reménykedő drukkerek gondolhatják, hogy ez az altatás reiterálása, a magabiztos ellendrukkerek gondolhatják, hogy a tehetetlen bukás megerősített beismerése.
¯\_(ツ)_/¯
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
#09256960
törölt tag
válasz TESCO-Zsömle #49837 üzenetére
-
sutyi^
senior tag
válasz TESCO-Zsömle #49835 üzenetére
Snake RTX enhanced with DLSS.
-Pedig nem is én utállak téged, te utálod saját magad! - ...és mégis egész nap együtt kell lennem saját magammal.
-
PitLee
őstag
Nem értek az ilyen dolgokhoz, de az AMD-nek talán még ma is van a "Virtuális szuper felbontás" nevű opciója amivel pl egy FHD-s moncsira beállíthatsz nagyobb felbontást amit aztán vissza alakít FHD-ra és állítólag szintén részletgazdagabb egy kicsit az élmény.
Ui: Hmm, de lehet keverem vagy csak simán félreértettem anno[ Szerkesztve ]
-
paprobert
őstag
válasz #32839680 #49778 üzenetére
4 év múlva így fog kinézni ez a beszélgetés AAA címeknél:
Fejlesztő: "Főnök, bevágtunk minden asset-et full quality-n a játékba, és b+, ez megfekteteti a 10 TF-os konzol GPU-t, már a 1080p tartása is nehézkes 30fps-sel... mit csináljunk?"
Project manager: "Szórj rá egy kis DirectML-t, oszt' az majd elintézi a magasabb felbontást. Nesze, itt van $50 000 szerverköltségre, az a pár tucat 3D-artist a harmadikon pedig keressen valami más elfoglaltságot jövő hónaptól!"640 KB mindenre elég. - Steve Jobs
-
Yany
addikt
Teljesen normális, hogy itt a fórumban elsősorban a fogyasztói oldal szempontjai szerint nézzük az RT vs hekkelés hegyek közti különbséget, azonban érdemes fejlesztői oldalról is picit megnézni. Zsen Szün Huang "Just works" jelmondata nem csak a játékosoknak szólt, hanem annak a ténynek is, hogy ha valószerű számításokon, szimuláción alapul egy algoritmus, akkor nincs vele extra feladata a fejlesztőnek sem. Lesz mással, ne legyenek illúzióink, de a lényeg, hogy ahol eddig külön shader/material/fényezés/occlusion/stb problémákkal kellett foglalkozni, ott a RT esetén egy halom spéci nyűglődés eleve nem is játszik. Teszi a dolgát a generikus RT kód. (itt sem világegyenletet felölelő kódra kell gondolni, hanem a specifikusan adott helyzetben lefutó, de mindenhol ezt a problémát rendesen lekezelő kódra).
Gondoljatok bele, ha egy játék minden eleme generális fizikai motort használna és generális RT-t, akkor egyetlen előre leszámolt lightmap, egyetlen előre megrajzolt és letárolt animáció és egyetlen előre kiszámolt fényezés nem kellene, csak a CPU/GPU párosra bízni és a fejlesztők ideje sokkal inkább a világ tartalmának minél jobb minőségű feltöltésére és a játékmechanizmusok beépítésére, semmint a rendereléshez szükséges trükkhalmazok programozására menne el. De legalábbis nem a hekkelésre, hanem a valószerű renderelés finomítására/optimalizálására. Ide tartunk amúgy, csak szép lassan, evolúció kell hardver és szoftver fronton egyaránt...
Építs kötélhidat - https://u3d.as/3078
-
Malibutomi
nagyúr
RT cimekben manapsag inkabb az a baj hogy minden kicsit is tukrozodo felulet tukorbol keszul naluk.
Tukor padlo, tukor pocsolya, tukor autok
-
Busterftw
nagyúr
válasz Alogonomus #49821 üzenetére
Igen, mert a 100 kuldetes elvisz, ahol talalsz 300 mellekkuldetest.
De nem lesz tajleszo setaszimulator egy jatek, csak azert mert open-world.A mindenkeppen sokkal tobben jarjak be nem merheto.
-
félisten
A tükröződésekkel az a probléma, hogy alapból érzi az ember, hogy az valahogy nem normális, ahogy tükröződik a tócsában a kép. Oda sem kell figyelni, egyszerűen látszik, hogy mű, avagy valódi tükröződés.
Hozzáteszem, ez megint csak egy adott probléma. Például a haj reális viselkedését megközelíteni sem tudják a mai napig, sajnos...
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
Mumee
őstag
válasz #32839680 #49822 üzenetére
Igen, véletlenül csak a nem látható tárgyak árnyékát írtam, de természetesen azok tükröződése stb. is az RT oldalán van.
Viszont hasonlóan, mint a DLSS oldalán.
Játék közben kevésbé veszi észre ezeket az ember, illetve kevésbé releváns, mint az hogy mondjuk legyen 144fps és/vagy 4K.
Azok a trükkök százai elég szépek voltak ahhoz, hogy most is csak akkor tűnjön fel, ha az ember megáll bámulni ezeket.
Illetve erre értettem azt, hogy ahol van RT opció a játékban ott ezeket a trükköket kikapcsolt RT nélkül, mintha nem alkalmaznák hogy ezzel is rávezessenek arra ugye, hogy kell neked az RT...
Tükröződés/árnyék trükkök RT nélkül vs RT kevésbé lenne feltűnő, így viszont... -
Alogonomus
őstag
válasz Busterftw #49816 üzenetére
Mindenképpen sokkal többen járják be a nyílt világot, mert az is egy feature a játékban.
Esetedben akkor nem a mellékküldetések keresése történt azokban a játékokban, hanem a neten található walkthrough végigongorázása. Nem kerested a mellékküldetéseket, hanem egy lista alapján sorban teljesítetted őket.
-
-
félisten
az RT számomra nem azt jelenti hogy valami feltétlenül szebb, hanem hogy valami realisztikusabb, dinamikusan változik valós időben a döntéseink hatására, a változó környezet szerint.. A cselekmények hatással vannak a környeztre, bevilágításra tükröződésre és így a kinézetre is nem előre letárolt formában.
Ezért lehet hogy bénának hat az ember számára még ha szebb is az előre letárolt render néhány esetben.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Mumee
őstag
válasz Busterftw #49816 üzenetére
Viszont ilyen szempontból a jelenlegi RT is csak "gimmick" és nem figy ki az ember.
Nekem ami nem tetszik az az, hogy ahol van RT a játékban ott mintha direkt úgy lenne megírva h nélküle kicsit hülyén nézzen ki.
Pedig van rengeteg olyan játék ahol RT nélkül is szebbek a kivitelezés.
Mint amikor kikapcsolod az RTt és mintha az arnyekokat teljesen kikapcsoltad volna(nem is tudom melyik volt ilyen).[ Szerkesztve ]
-
Busterftw
nagyúr
válasz Alogonomus #49802 üzenetére
Mondjuk elobb arra kellene statisztika, hogy a jatekosok hany % "csodalkozik" ra aktivan a jatekterre es tolt el hosszu idoket a fauna kielemzesevel.
Attol, hogy valami nyilt vilagu, a jatekosok tobbsege nem virtualis turara es madarlesre hasznalja a kornyezetet.
En a Witcher 3-ban vagy Assasing Creedben is megcsinaltam a mellekkuldeteseket, de nem ugy, hogy orakat setaltam a kornyezetben csodalkozva.
A Horizonba is futva/lovagolva kozlekedsz, harcolsz ugralsz, ott ugyanugy tokmindegy ilyen szempontbol hogy nez ki. -
félisten
válasz Malibutomi #49793 üzenetére
Ennek az az alapja hogy alapból a neuronhálót a 4 K többszörösen treningelik, (8K-16K?) és ez miatt quality módban ez alőfordulhat, hogy néhol jobb a textúra minőség. Általánosan elmondható, hogy a DLSS kompromisszumos megoldás a minőség /sebesség mérlegén.
Szerk Yani már megelozott.
[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Petykemano
veterán
A Van Gogh elviekben 8, a Rembrandt 12CU-s lesz, RDNA2.
Azt gondolnám, hogy a cache rendszer felturbózásának épp az APUk szintjén kéne legnagyobb hatásnak lennie. Ha 80CU-t elvisz 512GB/s (256b, 16gbps) akkor a 8CU-hoz a LPDDR4X/5 által kínált ~50GB/s a korábbi sávszélhiányos állapothoz képest bőséges és ezen a Rembrandt 12CU-ja sem változtat érdemben, amennyiben az már valóban DDR5-tel jön.
Az AMD korábbi - általad is gyakran hangoztatott - álláspontja az volt, hogy növelni-növelni az IGP-t és az volt a félelem, hogy fel fogja zabálni a dGPU-k alsó szegmenseit. Aztán ez végülis nem igazán következett be eddig. Azok a nagyon topa videokártyák tűnhettek csak el, amit korábban csak képadásra használtak.
Igen, igen, tudom, hogy az intel igp 70%, de a várakozás/félelem az volt, hogy a képadáson túli alsóbb, mainstream szegmenseket is megeszik az apuk és az nvidia kiszorul a piacról.Lassan eljutunk oda, hogy 1080p-t magasabb részletességgel is el fogják vinni az ilyen rembrandt féle apuk.
Viszont most hogy az intel is dgpu-t fejleszt és az AMD is versenyképes a dGPU-k piacán, mit látsz, továbbra is fennáll az a szándék, hogy az apuk elvigyék az olcsóbb dGPU-k piacát, vagy most már mindkét cég inkább piaci lehetőséget lát benne? Tehát minimál APU-k és külön értékesített belépőszintő kártya, amin 1 tile/chiplet van.
A másik kérdésem pedig arra vonatkozik, hogy ... nagy a láz az új gpu-k körül, de ezek azért egyre drágábbak. Nekem gyakran jutott eszembe, miközben röpködtek itt az $500-1500 árak, hogy valaki győzzön már meg arról, hogy inkább ezt vegyem meg és ne valamit cloud gaming szolgáltatásra fizessek elő havi $5-10-t.
Ezt se teljesen értem. Az 1080p-t lassan elviszi egy apu is. Nekem az az álláspontom, hogy ha valaki keveset játszik, a játék grafikájával kapcsolatban kompromisszumkész. Szerintem az a ritkább álláspont, hogy én évente csak pár napot játszok, de akkor legyen brutálszép. Biztos van ilyen is, de szerintem ez a kivétel.
Szóval egy apu lassan elviszi az 1080p-t. Ha nekem 4K tévém van és azon szeretnék játszani, akkor arra van élvezhető cloud ajánlat?Nyilván apuval a 4K-t nem lehet elvinni, de az 1080p-t igen. Feltehetőleg azért van az, hogy sok esetben a 1080p cloud gaming ingyenes. De ha a saját apum elviszi, akkor mi vinne oda? Legfeljebb az ingyenes játékkínálat.
(Valami biztos lesz az ingyenesben, nagyon szar minőség, vagy reklámok, amivel igyekeznek majd átterelni a tagokata fizetősre)
Ha jobb minőségre vágyom, 4K-ra, mi vinne rá saját $1000-os videokártya vásárlására, amikor ebből minimum 5 évre elő tudok fizetni cloud gamingre és ott 2-3-4 év múlva is a legjobb hardvert fogom kapni?Értem persze, hogy vannak olyan fps játékok, ahol számítanak a milliszekundumok, de azon kívül.
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Yany
addikt
Nem, nem vicc. Tényleg érdemes utánajárni, hogy miről van szó. A DLSS tréningelt neuron háló alapján *valóban* olyan többletinformációt illeszt a képre, ami nincs ott, de ott lenne magasabb felbontáson. És mivel a tréningelés is akár 16k-ban zajlik, egy kvázi SSAA-jellegű antialias végeredménye kerül be a natív 4K képre. Nyilván leegyszerűsítve írtam ezt le, de a lényeg, hogy jóval(!) több info áll a DLSS rendelkezésére, mint amit egy natív 4K anyag ad. A nem egyértelműen jobb végeredmény annak köszönhető, hogy ezek ugye nem előre kirenderelt és csak előkeresnivaló képi információk, azt' kész, hanem az éppen aktuális renderbe beillesztendő kalkaulált képelemek. Ezért is fordul elő hol kevésbé, hol gyakrabban képhiba apró területeken, de pl. a magas felbontásnak köszönhető, hogy rácsokon, magas térfrekvenciájú elemeken a moiré akár teljesen meg is szűnik, mintha csak egy SSAA-val javított képet látnál.
Nem az a kérdés, hogy kell-e egy DLSS (vagy ahhoz hasonló megoldás), hanem hogy lehetne a legjobban megvalósítani mindezt. Én örömmel látom, hogy AMD/NV-független körök is foglalkoznak a kérdéssel és hogy őszinte legyek, az Inteltől sem áll távol fasza technológiák kifejlesztése, ami ráadásul nekik elemi érdekük a nagy lemaradásban.
Amúgy meg ezzel épp úgy vagyok, mint a freesync/g-sync párossal: melyik jobb, ha csak egyiket, vagy mindkettőt támogatja egy kártya? (monitort ritkábban cserél az ember, elfogadom, de akkor is, melyik rugalmasabb?) Melyik jobb, ha egyáltalán nincs DLSS, vagy ha az RT játékok egy kimutatható halmaza képes rá normálisan?
b, cifu és még azon emberek táborát erősítem, akik igenis értéknek tekintik ezt a többlet-képességet. Természetesen ennek súlya attól is függ, hogy egyéb tekintetben hogyan viszonyul egymáshoz a két istálló terméke.
Ha pl. a Radeon átlag +20% RT teljesítményt nyújt, míg a GeForce-ok (hasraütök) hoznak 50% pluszt, de csak DLSS-támogatott játékban... na ez már egy mérlegelni való dolog. De egál (vagy ne adj isten lemaradás) esetén a DLSS hiánya gyakorlatilag egy utolsó döfés az én döntésfámban az AMD-nek. De ez nem egy általános igazság. Mindenkinek saját fája van... Van, akinek a 16GB vs 10 GB a döntő. Peace.
[ Szerkesztve ]
Építs kötélhidat - https://u3d.as/3078
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az F1 2019 és 2020 is AMD-s cím mégis van benne DLSS. A kettő nem zárja ki egymást. A probléma az, hogy hiába van benne a motorban a támogatás, nem ad jó minőséget azokkal a tartalmakkal, amiket a Horizon használ.
Mindegyik technológiának kell, és ez hiányzik az AI upscaling technikákból. Ha mögé raknák a fejlesztők a pénzt és az időt, akkor ezek működnének.
(#49805) Cifu: Pont ez a lényeg, hogy a DLSS igazából csodaszer lehetne, csak a neuronháló miatt nem tud azzá válni, mert általános neuronhálóval nem lehet lefedni specifikus igényeket. Mindig lesz ajátékban nem kevés olyan tartalom, amit nem ismer majd fel, és borzalmasan rondán jelennek majd meg. Ha mondjuk egy fejlesztő játékspecifikus neuronhálót fejlesztene, erre pénzt és időt áldoznak, akkor a felismerhető tartalmak mennyisége maximalizálva lenne, tehát igen ritkán fordulnának elő a rendszerből eredi tipikus minőségromlások. Úgymond konzisztenssé válna az AI upscaling minősége, nem lenne az, hogy az egyes jeleneteknél működik, majd ha jön a problémás tartalom, akkor hirtelen bitang ronda lesz. Ennek az elérése lenne a legfontosabb, de ehhez szükség van a játékfejlesztőkre is, mert ők tudnak a saját tartalmaikra neuronhálót tréningelni. Ezt a problémát nélkülük nem lehet megoldani, mindegy, hogy az AMD vagy az NV vagy az Intel szállít valamilyen AI upscaling lehetőséget.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Alogonomus
őstag
"ha RT terén az RDNA2 nem fogja lelépni az Ampere-t, és közben nincs a DLSS-re sem értékelhető válasza az AMD-nek, akkor bizony megint hátrányban lesz a versenyben."
Amíg a DLSS csak pár játékban érhető el, addig az valódi hátrányt nem jelent az AMD számára. A még nyáron pletykált DLSS 3 jelentett volna komoly hátrányt, mert azzal a játékok nagy részében elérhetővé vált volna a funkció.
[ Szerkesztve ]
-
Yany
addikt
Szerintem néhányan nem vagytok tisztában a DLSS működésével, akik nevetségesnek tartjátok a natív 4K fölötti minőséget. Korábban már leírtam, hogy milyen jellegű anomáliák lehetnek a DLSS-sel (többek közt), de említettem olyan animáliát is, amit éppenhogy megszüntet.
A másik, hogy attól, mert kényszerpálya, miért lenne eredendően rossz. Jó esetben éppen ez a fejlődés egyik fő mozgatórugója: az elégedetlenség, a jobbra való törekvés. Rosszabb esetben ez háborúk alatt sok-sok pénzzel támogatva zajlik.
[ Szerkesztve ]
Építs kötélhidat - https://u3d.as/3078
-
félisten
válasz Alogonomus #49802 üzenetére
Szerecsenmosdatásnak inkább az tűnik, hogy a néhány DLSS-es játékba kapaszkodva próbálják páran védeni az Nvidia kártyák várhatóan gyengébb általános játékteljesítményét.
Ezzel várjuk meg a teszteket inkább...
A DLSS nem csodaszer, csak egy lehetőség, de annak egyáltalán nem rossz, és láthatóan fejlődik, a DLSS 1.0 még eléggé sok hibával bírt, de a 2.0 és a 2.1 egy jelentős ugrás előre. Nem kellene csak úgy félresöpörni.
Így indult hajdan egy csomó dolog, amire kijövetelekor legyintettek sokan. Én még emlékszem arra az időre, amikor a játék színmélységét lehetett a beállításokban játszani, és károgtak sokan emiatt, hogy alig látható a különbség a 16 vs. 32 biten. Ahogy a élsimitás kapcsán is sokan mondogatták / irogatták, hogy ez nem ér annyit, hogy a játékban tapasztalható FPS nagy részét lehúzzuk a kukába.
Hogy mi lesz vele, az egy érdekes kérdés, majd meglátjuk.
Amúgy mókás, hogy ha valaki egy nVidia effektet nem fikáz, akkor az rögtön stigmát érdemel.
Láthatóan nem jött át a mondanivalóm: ha RT terén az RDNA2 nem fogja lelépni az Ampere-t, és közben nincs a DLSS-re sem értékelhető válasza az AMD-nek, akkor bizony megint hátrányban lesz a versenyben. Nekem fogyasztóként az a jó, ha verseny van, mert ez hajtja le az árakat. Ezt látni lehetett az RDNA megjelenésekor is, hiszen az nVidia nyilván jelentős haszonnal dobja piacra a kártyáit, ha nincs épkézláb konkurenciája, mikor kijött az RDNA, jött rá az nVidia válasza.
Én pont annak örülnék, ha az RDNA2 (és az Intel Xe, ha egyszer végre kijön) versenyképes lenne az Ampere kártyákkal...
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
Malibutomi
nagyúr
válasz Alogonomus #49802 üzenetére
Azert ez a " varhatoan gyengebb teljesitmeny" kisse korai es nagyon optimista!
Elobb talan varjuk meg hogyvkijojjenek az AMD kartyak.
Ha nagyjabol shader teljesitmenyben beernek az Nvidiat mar a is nagy dolog
-
arabus
addikt
AMD féle RT megoldás annyiban különbözik hogy nincs CU-n ként arról kvázi leválasztva RT-magokra.
tehát órajel ciklusonként minden CU képes 4 RT vagy pixel müveletre.
az hogy gyakorlatban mit fog hozni majd kiderül.Xeon Platinum 8480+,8490H,8468H,Ryzen 7500F,Gigabyte B650M K,Xeon Phi,i9 7960X,i9 7920X,Xeon w2135,Gskill royal 4400,Gskill Trident Z,Pico 4,Red Devil 7900XTX,Asrock W790 WS,Fury Pro RDIMM 6000,Z590,Intel Cryo,Intel 11900F,Ryzen 5600,Radeon 7600,Radeon 6800...
-
Alogonomus
őstag
MW5 pályán hányszor kalandozik el a játékos rácsodálkozni a játéktér kidolgozottságára? Nagyjából egyszer sem, mert a csata scriptelt eseményei húzzák végig a pályán.
Ezzel szemben a Horizon egy nyílt világú játék, ahol minden "követ érdemes felfordítani", mert bárhol lehet valami érdekes adalék a sztorihoz, bárhol találhatsz információt, ami elindíthat egy mellékküldetést.Szerecsenmosdatásnak inkább az tűnik, hogy a néhány DLSS-es játékba kapaszkodva próbálják páran védeni az Nvidia kártyák várhatóan gyengébb általános játékteljesítményét. Mindenbe szeretnék beleerőszakolni a DLSS bekapcsolhatóságát, hogy ezzel segítsék a kártyájuk helyzetét.
-
#09256960
törölt tag
Itt a NATO kontaktja a Neural Supersampling-nak.
Csak hogy ne legyenek kétségeid Zsolnai Fehér Károly féle technológia hol fog kikötni és mire...[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- Milyen okostelefont vegyek?
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Torrent meghívó kunyeráló
- Renault, Dacia topik
- Asszociációs játék. :)
- Autós topik
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Milyen monitort vegyek?
- Még mindig itt tartunk jelenleg...
- További aktív témák...
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte RX 6800 XT Gaming OC 16GB videokártya garanciával hibátlan működéssel
- Fair Áron / AMD Radeon Videókártya Felvásárlás / ORSZÁGOSAN
- Garanciális ASUS TUF Gaming Radeon RX 7900 XT OC 20GB GDDR6 Videokártya
- AKCIÓ! ZOTAC Trinity RTX 3070 Ti OC 8GB videokártya garanciával hibátlan működéssel
- AKCIÓ! Sapphire NITRO+ RX 5700 XT 8GB videokártya garanciával hibátlan működéssel
- MSI RADEON RX 570 8GB
- Asrock Radeon RX 6800 XT Phantom Gaming D 16GB OC újszerű videókártya, 21 hó garancia, Áfá-s számla
- Asrock Radeon RX 6700 XT Challanger D 12GB használt videókártya, 12 hó garancia, Áfá-s számla
- Asrock Radeon RX 6700 XT Challanger D 12GB újszerű videókártya, 21 hó garancia, Áfá-s számla
- KERESEK - Asus Tuf 4070 SUPER
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest