-
Fototrend
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Yany
addikt
Nem, nem vicc. Tényleg érdemes utánajárni, hogy miről van szó. A DLSS tréningelt neuron háló alapján *valóban* olyan többletinformációt illeszt a képre, ami nincs ott, de ott lenne magasabb felbontáson. És mivel a tréningelés is akár 16k-ban zajlik, egy kvázi SSAA-jellegű antialias végeredménye kerül be a natív 4K képre. Nyilván leegyszerűsítve írtam ezt le, de a lényeg, hogy jóval(!) több info áll a DLSS rendelkezésére, mint amit egy natív 4K anyag ad. A nem egyértelműen jobb végeredmény annak köszönhető, hogy ezek ugye nem előre kirenderelt és csak előkeresnivaló képi információk, azt' kész, hanem az éppen aktuális renderbe beillesztendő kalkaulált képelemek. Ezért is fordul elő hol kevésbé, hol gyakrabban képhiba apró területeken, de pl. a magas felbontásnak köszönhető, hogy rácsokon, magas térfrekvenciájú elemeken a moiré akár teljesen meg is szűnik, mintha csak egy SSAA-val javított képet látnál.
Nem az a kérdés, hogy kell-e egy DLSS (vagy ahhoz hasonló megoldás), hanem hogy lehetne a legjobban megvalósítani mindezt. Én örömmel látom, hogy AMD/NV-független körök is foglalkoznak a kérdéssel és hogy őszinte legyek, az Inteltől sem áll távol fasza technológiák kifejlesztése, ami ráadásul nekik elemi érdekük a nagy lemaradásban.
Amúgy meg ezzel épp úgy vagyok, mint a freesync/g-sync párossal: melyik jobb, ha csak egyiket, vagy mindkettőt támogatja egy kártya? (monitort ritkábban cserél az ember, elfogadom, de akkor is, melyik rugalmasabb?) Melyik jobb, ha egyáltalán nincs DLSS, vagy ha az RT játékok egy kimutatható halmaza képes rá normálisan?
b, cifu és még azon emberek táborát erősítem, akik igenis értéknek tekintik ezt a többlet-képességet. Természetesen ennek súlya attól is függ, hogy egyéb tekintetben hogyan viszonyul egymáshoz a két istálló terméke.
Ha pl. a Radeon átlag +20% RT teljesítményt nyújt, míg a GeForce-ok (hasraütök) hoznak 50% pluszt, de csak DLSS-támogatott játékban... na ez már egy mérlegelni való dolog. De egál (vagy ne adj isten lemaradás) esetén a DLSS hiánya gyakorlatilag egy utolsó döfés az én döntésfámban az AMD-nek.
De ez nem egy általános igazság. Mindenkinek saját fája van... Van, akinek a 16GB vs 10 GB a döntő. Peace.
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- MSI RX470 4GB DDR5 használt eladó.
- AMD Radeon RX 7900XTX Vapor-X 24GB GDDR6 Nitro+( Gari 2028-ig)
- ASUS RTX 5070 12GB GDDR7 PRIME OC - Új, 3 év garancia - Eladó!
- PowerColor RX 9060 XT 16GB GDDR6 Reaper - Új, Bontatlan, 3 év garancia - Eladó!
- Sapphire Pulse RX 6700 XT 12GB használt videókártya számlával és garanciával eladó!
- AKCIÓ! Apple MacBook Pro 16 M4 Pro 48GB RAM 4TB SSD macbook garanciával hibátlan működéssel
- LG 27GR83Q-B - 27" IPS / QHD 2K / 240Hz & 1ms / NVIDIA G-Sync / FreeSync / DisplayHDR 400
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 9800X3D 32/64GB RAM RX 9070 XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- HP ProDesk 600 G5 i3-9100 16GB 512GB 1 év garancia
- Bomba ár! HP ProBook 440 G5 - i5-8GEN I 8GB I 256GB SSD I HDMI I 14" FHD I Cam I W11 I Garancia!
Állásajánlatok
Cég: ATW Internet Kft.
Város: Budapest
Cég: BroadBit Hungary Kft.
Város: Budakeszi
De ez nem egy általános igazság. Mindenkinek saját fája van... Van, akinek a 16GB vs 10 GB a döntő. Peace.

