Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Yany

    addikt

    válasz Jacek #49809 üzenetére

    Nem, nem vicc. Tényleg érdemes utánajárni, hogy miről van szó. A DLSS tréningelt neuron háló alapján *valóban* olyan többletinformációt illeszt a képre, ami nincs ott, de ott lenne magasabb felbontáson. És mivel a tréningelés is akár 16k-ban zajlik, egy kvázi SSAA-jellegű antialias végeredménye kerül be a natív 4K képre. Nyilván leegyszerűsítve írtam ezt le, de a lényeg, hogy jóval(!) több info áll a DLSS rendelkezésére, mint amit egy natív 4K anyag ad. A nem egyértelműen jobb végeredmény annak köszönhető, hogy ezek ugye nem előre kirenderelt és csak előkeresnivaló képi információk, azt' kész, hanem az éppen aktuális renderbe beillesztendő kalkaulált képelemek. Ezért is fordul elő hol kevésbé, hol gyakrabban képhiba apró területeken, de pl. a magas felbontásnak köszönhető, hogy rácsokon, magas térfrekvenciájú elemeken a moiré akár teljesen meg is szűnik, mintha csak egy SSAA-val javított képet látnál.

    Nem az a kérdés, hogy kell-e egy DLSS (vagy ahhoz hasonló megoldás), hanem hogy lehetne a legjobban megvalósítani mindezt. Én örömmel látom, hogy AMD/NV-független körök is foglalkoznak a kérdéssel és hogy őszinte legyek, az Inteltől sem áll távol fasza technológiák kifejlesztése, ami ráadásul nekik elemi érdekük a nagy lemaradásban.

    Amúgy meg ezzel épp úgy vagyok, mint a freesync/g-sync párossal: melyik jobb, ha csak egyiket, vagy mindkettőt támogatja egy kártya? (monitort ritkábban cserél az ember, elfogadom, de akkor is, melyik rugalmasabb?) Melyik jobb, ha egyáltalán nincs DLSS, vagy ha az RT játékok egy kimutatható halmaza képes rá normálisan?

    b, cifu és még azon emberek táborát erősítem, akik igenis értéknek tekintik ezt a többlet-képességet. Természetesen ennek súlya attól is függ, hogy egyéb tekintetben hogyan viszonyul egymáshoz a két istálló terméke.

    Ha pl. a Radeon átlag +20% RT teljesítményt nyújt, míg a GeForce-ok (hasraütök) hoznak 50% pluszt, de csak DLSS-támogatott játékban... na ez már egy mérlegelni való dolog. De egál (vagy ne adj isten lemaradás) esetén a DLSS hiánya gyakorlatilag egy utolsó döfés az én döntésfámban az AMD-nek. :DDD De ez nem egy általános igazság. Mindenkinek saját fája van... Van, akinek a 16GB vs 10 GB a döntő. Peace.

  • Yutani

    nagyúr

    válasz Jacek #49809 üzenetére

    A Digital Foundry állította a Death Stranding esetében, hogy az AI upscaling jobb a natív 4k-nál, nem a PH fórumozók találták ki.

Új hozzászólás Aktív témák