-
Fototrend
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Pécsi gyerek
addikt
7.-e van , semmi hír semmiről?
[ Szerkesztve ]
Gigabyte b360 hd3+i5 8400+4×4 gb ddr4 2400 mhz+fsp 460 80+Gtx 1060 6 Gb +zalman z1 neo
-
Yutani
nagyúr
-
Z10N
veterán
válasz Pécsi gyerek #43353 üzenetére
Raernek, hiszen piacvezetok es nincsenek lemaradasban sem. Ja, varj...
Mindekozben odaat mar a 1660 Super-rol (gddr6) van leak, ami fogalmam sincs hova erkezne arban. Viszont legalabb valamit csinalnak, nem csak malmoznak...
[ Szerkesztve ]
# sshnuke 10.2.2.2 -rootpw="Z10N0101"
-
nagyúr
Az Nvidia megint beelőzi az AMD-t, jönne az 5600(xt), de rögtön lesz mihez hasonlítani. Ez esetben mondjuk az RT-t nem lehet plusszként eladni, tehát közvetlenebb az összehasonlítás. A nagyobbik gond, hogy a felső házban továbbra sincs semmi verseny....
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
Pkc83
őstag
Szerintem nem tart már túl sokáig az egyeduralom!
Ugye lehetett hallani Nvidia Killer videókártyáról ami elvileg jövőre jön majd.
7nm-en szerintem oda tudnak majd verni keményen!
Az már más kérdés , hogy lesz e válasz és , hogy mibe fog kerülni? -
Már megint a kettős mérce. Az 1660 Super az egy pletyka, semmi nincs róla, meg hát max egy gyárilag húzott 1660 Ti lenne csak. Eközben a Navi 14 az meg konkrétan biztos létezik és jön.
Leginkább az árazás fogja eldönteni, hogy jó lesz-e. Legalább olyan jó ár / érték aránnyal kéne adni, mint az RX 570-et. Ami eléggé bestbuy, s értelmetlenné teszi az 1650-et. Az RX 5600 feladata ugyanezt megtenni az 1660-akkal.
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
félisten
válasz lezso6 #43357 üzenetére
ugye valamit csak az ára alapján besorolni ugyan olyan kettős mérce Az mellet jó nézni mennyi a fogyasztása milyen szegmensbe szánták.Jelenleg ugye a leggyorsabb 75 wattos + tápcsati nélküli kártya, akár lowprofillal.
Az 1660 nem lesz húzott Ti mert az egy másik kártya, max egy húzott 1660 lesz
Az Rx valóban egy jó árértékű sorozat, de konkrétan az Rx 470 3-4 éve jelent meg, gyakorlatilag nulla innovációval adható 2019 ben, kizárólag a nagyon olcsó gyárhatósága okából.
Szerintem az Rx 5600 nak illő lenne gyorsabbnak lennie akár 75 wattból, nem feltétlenül olcsóbbnak.Yutani: Jó az már régóta, amióta véget ért a bányászláz,de én azért manapság már a Vegákat tartom jobbnak ár/ értékben, ha az ember hosszabb távra vesz kártyát.
Rx 570 már csak belépő szerintem, annak megfelelő árral.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Yutani
nagyúr
válasz lezso6 #43357 üzenetére
Á, az NV pletykából előbb lesz kézzel fogható termék, mint az AMD komolynak tekinthető szivárogtatásából.
b: Persze, van olyan niche, ahol nincs az 1650-nél jobb, de szerintem az AMD-nek ettől nem kell tartani. A perf/dollar bajnok továbbra is az RX 570, mese nincs, a tények meg makacs dolgok.
Ráadásul az RX 5700 jó szereplése magával húzhatja a Polaris eladásokat is (halo effekt).
[ Szerkesztve ]
#tarcsad
-
Átlag use case-re az RX 570 a nyerő, egyértelműen. Ez persze nem jelenti azt, hogy nem létezik use case, ahol az GTX 1650 jobban megéri, de ez elég ritka. Én is anno Raden 390X helyett GTX 970-et vettem, mert ITX-et építettem. De nem mindenki épít ilyen gépet.
Most 5 év után megint új gépem lesz, és most pont RX 570 vs GTX 1650 dilemma volt, de mivel ATX lesz, ezért egyértelműen Radeon a nyerő, hülye lennék drágábban lassabb VGA-t venni. Egyébként az 1650-ben mégis milyen innováció van, ami az 570-ben nincs?
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
Yutani
nagyúr
válasz lezso6 #43360 üzenetére
Titkos tipp: Sapphire Nitrot vegyél, annak tartós és halk a hűtése.
b: Full HD-re egy átlag gamernek teljesen jó még az 570,főleg, ha kompromisszum-képes. Sőt, a most érkező Borderlands 3-hoz is tökéletes lesz. Pont ezért nem is tudom magam meggyőzni, hogy váltsak RX 5700-ra vagy RTX 2060 Superre.
#tarcsad
-
Petykemano
veterán
válasz Pécsi gyerek #43351 üzenetére
Én össze vagyok törve.
Talán szeptember 14? 16?Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Pécsi gyerek
addikt
válasz Petykemano #43362 üzenetére
Akkor minek nyomták a hetes számot Mondjuk a 7+7 az 14
Gigabyte b360 hd3+i5 8400+4×4 gb ddr4 2400 mhz+fsp 460 80+Gtx 1060 6 Gb +zalman z1 neo
-
hokuszpk
nagyúr
válasz Petykemano #43362 üzenetére
16 -ra szavazok, mert 1+6 = 7
Első AMD-m - a 65-ös - a seregben volt...
-
félisten
válasz lezso6 #43360 üzenetére
innováció az hogy 12 nm-n 75 wattból jelenleg a leggyorsabb kártya és az hogy ugyan ezt megteszi az 1650 TI októbertől, ami elméletileg RX 570 sebességű lesz.( ugyan azon csíkszélen ugyan azon sebesség , csak éppen fele fogyasztás)
Az 1650 elsődleges célja a laptopok voltak, melléktermékként került a desktop piacra.Egyértelmű, hogy ha nem számítanak a fenti feltételek, akkor én is az Rx mellett voksolnék,de azonos csíkszélen történt architektúra fejlesztést és így előrelépést jelenleg Nvidia lépte meg.
Rx 470 nel egy időben kijött egy Pascal generáció a GTx 1060 nal, amit azóta már nem gyártanak és azóta kijött egy teljesen új, 7-9 tagból álló GPu architektúra, aminek a jelenlegi 2. legkisebb sarja(1660) is gyorsabb és kevesebbet eszik mint a mostani RX kártyák az RX 590 ig bezárólag.
Ha ezt nem nevezzük fejlesztésnek egy gyártó részéről akkor semmit , egyébként ezt hiányolom a legjobban, hogy régen volt egy teljes generáció a piacon tőlük.
jelenleg is az 10-20% ár előnyről beszélgetünk , mint innováció a Navi esetében a konkurenciához nézve,, más nem igen szól mellette a Turing ellen.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Tyrel
őstag
-
Tyrel
őstag
Igazán az ár-előnyük már a Vega idején is elveszett, még ha MSRP szinten meg is van, az AMD olyan balfasz logisztikai szempontból, hogy ha lenne egy versenyképes terméke abból hónapokig, vagy akár egy évig nem tud akkora készleteket felhalmozni, hogy valóban versenyképes lehessen ill. hogy annyiért adják a boltok amennyiért tényleg kéne... Ezt most is nagyon ügyesen eljátsszák a Navi-val...
2 hónapja jelent meg, és nem lehet belőle egy normális verziót kapni, vagy ha véletlen rendelhető akkor nevetséges árakon... nVidiánál a nulladik napon van készlet, és az első 1-2 hét után már annyiba is kerül mint kéne neki.AMD-nél meg mire nagy sokára, végre lesz készlet, addigra meg már mindegy... Elkezd elavulni a cucc és nem kell az embereknek, hiába lett végre jó az ára. (lásd. Vega újfent)
Sosem lesz normális piaci részesedésük amíg ezt nem oldják meg. Minden videokártyájuk halva fog születni, legyen bármilyen jó is.
[ Szerkesztve ]
Turenkarn
-
Z10N
veterán
Tegnap volt 7.-e, hol van a bejelentes?! Semmit sem latok idevonatkozloag. Mi van a nagy 7nm-s "marketing mozdonnyal"? Megy a szokasos egy helyben zakatolas...
[ Szerkesztve ]
# sshnuke 10.2.2.2 -rootpw="Z10N0101"
-
Devid_81
nagyúr
válasz Pécsi gyerek #43372 üzenetére
Ez itt most a procirol ir csak, VGA-rol nem sokat emlit
Egyebkent fura, mert a nagy hires 7.- es sehol semmi nem volt tegnap, nem tudom mi ez a nagy csend
VGA-bol jo lenne valami $99 korul ami meg eppen jo FHD-ra, de ha masnem levadaszok egy RX570-et ha sokaig huzzak az idot....
-
Pipó
őstag
válasz Devid_81 #43371 üzenetére
Nem is értem. Nem a procival van baj, hanem a dobozzal. Ha elírták rajta az órajelet, hát árulják tálcásként.
"Vannak győzelmek, amiktől jobban alszik az ember. És olyanok is, amik ébren tartanak." Broadchurch - Kis fekete szir-szar rózsaszín biszbasszal a tetején? - Az is vaaan!
-
Komplikato
veterán
Azért másik hír alatt az, hogy a proci "ennyi meg ennyi órajelet tud össze magon HA nem használ semmi AVX utasításkészletet" azaz a TDP miatt leesik az a szuper magas órajel ha terhelni mered szegény CPU-t témát olyan szépen körbevédték.
[ Szerkesztve ]
"Figyelj arra, aki keresi az igazságot és őrizkedj attól, aki hirdeti: megtalálta." - (André Gide)
-
válasz paprobert #43367 üzenetére
Ja, annak így szinte semmi értelme nincs. Azért kell új VGA, mert a régit (a komplett géppel együtt) megkapja öcsém. Tudom anyagilag nem kifizetődő, de nálam már nagyon régóta ez a szokás, hogy a régi gép családon belül marad.
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
Pécsi gyerek
addikt
Egyre több helyen azt olvasom hogy októberben jöhet a kis navi.De azt is írják hogy a sok olcsó rx 570/580 mellett nem lesz túl jó az ára.Tudom tudom,még meg sem jelent....
Gigabyte b360 hd3+i5 8400+4×4 gb ddr4 2400 mhz+fsp 460 80+Gtx 1060 6 Gb +zalman z1 neo
-
Televan74
nagyúr
válasz Pécsi gyerek #43379 üzenetére
Úgy is oda árazza ahol a konkurens termékei teljesítményben vannak.A konkurencia meg már csak saját magához áraz!
Szeptember 7. bejelentés nem jött össze,majd októbert 7 lehet hogy jobb lesz.
Amikor nincs remény! Jusson eszedbe nincs isten, csak én!
-
nagyúr
Ugyan konzol hír, de Radeon téma: [A Gears of War 5 egyik vezető fejlesztője, Colin Penty azt nyilatkozta, hogy az XBox Scarlet dedikált RT magokkal bír].
Ez ugye azért érdekes, mert eddig többen (Abu is) azt sugalták, hogy az nVidia RTX tévút az RT terén a dedikált RT magokkal, a jelenlegi DXR ray-tracing megoldás pedig egy átmeneti állapot, és majd a következő lépcső (az AMD részéről is) a programozható magokkal való hardveres RT gyorsítás lesz.
Na most ezen elejtett mondat szerint az AMD is dedikált magokat fog használni...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
-
Jack@l
veterán
válasz lezso6 #43382 üzenetére
Annyi minden okossa'got vizionalt mar abu az elmult x evben hogy duna't lehetne rekeszteni vele. Eloszor tamogassak mar vegre a dxr-t aztan majd elvalik melyik a gyorsabb...
Ketsegeim vannak abban is hogy csak egy cache lenne az nv megoldasa. Tudtommal dedikalt magok vannak a 4x4-es matrixok szorzasara. Nem csak raytracingre fogjak be oket.[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
Tyrel
őstag
válasz Jack@l #43383 üzenetére
A DXR-t fogják támogatni ők is, mivel az a Microsoft / Windows / DirectX RayTracing, de nem a mostani verziót... MS elkezdte átdolgozni, talán ők is úgy látták hogy rossz a jelenlegi, vagy talán csak simán azért mert megkapták az AMD-s hardvert hozzá és azt akarják hogy az XBOX - Windows DXR terén is átjárható legyen, és inkább ahhoz igazítják... passz, igazából mindegy is.
Lesz DXR csak nem az ami most.
Turenkarn
-
nagyúr
válasz lezso6 #43382 üzenetére
@Lezso6: Minden tiszteletem Abu-é, de nagyjából a Vulkan / Mantle és a G-Sync / FreeSync (Adaptive Sync) volt az a kevés dolog, ahol bejöttek az AMD számításai. Ellenpont akad bőven, a DX12 körüli mizéria (ahol onnan indultunk ugye, hogy az AMD GCN-ek előnyben lesznek, aztán mégse) vagy jelenleg a Ray-Tracing esete, ahol az nVidia egy éve van piacon hardveres gyorsítással, az AMD meg mély csöndben van...
Lehet egyébként én értettem félre akkor például ITT, de nekem az jön le, hogy ő a fixfunkciós megoldásokat látja hibásnak az nVidia esetében. Ha jól értem, akkor Penty viszont fixfunkciós egységekről beszél.
@Tyrel: Szép baleset is lenne, ha az XBox hardvere nem támogatná a DXR-t.
A lényeg az, hogy az elejtett pletykákból az jön ki, hogy dedikált egységgel oldja meg az RT hardveres gyorsítást AMD fronton is.[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A fixfunkcióval nincs gond, csak most ez az egész az aktuális DXR-nél úgy működik, hogy bemegy az adat, és kijön az eredmény. Az egész bejárás programozhatatlan, azt tudja, amit a hardver tud és kész. A következő DXR verzió a bejárást programozhatóvá teszi. Ettől még lesz fixfunkciós hardver a sugárkövetéshez, csak nem annyi lesz, hogy az adat bemegy és kijön, hanem programozható lesz, hogy mi jöjjön ki.
Ha a pipeline szintjén nézzük, akkor így néz ki az aktuális DXR:
sugárgenerálás -> ütemezés -> bejárás és ütközésvizsgálat -> ütemezés -> árnyalás
Ebből ma programozható a sugárgenerálás és az árnyalás, az ütemezés ugye egy vezérlőelem, míg a bejárás és ütközésvizsgálat fixfunkciós blokk. Ez lesz szétválasztva a következő DXR verziónál és lesz belőle egy programozható bejárás lépcső és egy fixfunkciós ütközésvizsgálat.
Valószínűleg a PC-s hardverek is erre mennek majd.
Az egésznek még nagyon az elején járunk, tehát ha valamikor, akkor most még megengedhető egy reset, mert érint kb. egy tucat játékot maximum, és végül sokkal jobb lesz maga a rendszer. Ráadásul a korábbi DXR ugyanúgy leemulálható az új DXR-en (a Microsoft leprogramozza majd rá a készülő WARP bejárását és kész), tehát a futtatás a jövőben garantált marad.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
nagyúr
Akkor most mi lesz? Az RTX széria jelen generációja papírnehezékké módosul az új DXR-nél, vagy a fejlesztőknek két RT megoldást kell (célszerű) majd támogatnia? Az előbbit nem tartom azért túl valószínűnek...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Semmi gond nem lesz. Jönnek az új konzolok, azokra a Sony és a Microsoft is olyan rendszert gondolt el, amilyet a fejlesztők visszajeleztek az első DXR próbája után. Sose állította a Microsoft, hogy ez ennek a vége, sőt, a GDC-n ki is hangsúlyozták, hogy az aktuális DXR csak a kezdet. Ugyanúgy fog fejlődni, ahogy a DirectX, csak magán az API-n belül. És ahogy a DirectX újításihoz is kellenek az új hardverek, úgy a DXR újításai esetében sem ússzuk majd meg ezt. Mivel az új DXR egy lépcsőhöz hozzáadja a programozhatóságot, így abban a lépcsőben le is lehet programozni egy korábbi DXR specifikációjának megfelelő bejárást. Tehát az új hardverek kompatibilisek maradnak a régi játékokkal. Viszont a mostani hardverek valószínűleg nem fognak működni az új DXR-rel. De ez sose volt másképp, ha új fícsőr jön, új hardver kell hozzá, abszolút nem újdonság, hogy így működik a piac. Akinek ez nem tetszik, vehet konzolt.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
nagyúr
A választ köszönöm, de a magyarázattal van egy kis gondom.
Mert legtöbbször volt visszamenő kompatibilitás. Ha nincs PS 2.0 támogatás a hardverben, akkor csak PS 1.2-őt vagy 1.3-at állít be a játék (vagy állítasz be a menüben). Nincs Dx12 támogatás a hardverben? Dx11-es módban fut és kész. Ez valóban nem újdonság, de nem azonos azzal, amit írtál.
Kijön az új DXR, szép és jó, de a piacon van egy generációnyi RTX kártya, amelynek a támogatását az nVidia szépen tolja. Ami RT játék van a piacon, az nagyrészt az nVidia-nak köszönhető. Élek a gyanúval, hogy a valóság az lesz, hogy ha kijön az új DXR és hozzá az új hardverek, akkor a játékok fejlesztői legalább egy ideig kénytelenek lesznek egy opciót adni a régi DXR-t használó hardverek számára, és ezzel az RT-t nem csak a legújabb hardverek számára elérhetővé tenni...
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
De a nem támogatott funkciókat minden esetben bukod. Ettől persze a játék futni fog, csak nem tudod majd bekapcsolni a nem támogatott funkcióhoz tartozó effekteket és eljárásokat.
Ezzel nehezen tudnak mit tenni a fejlesztők, de a játék ettől még futni fog, csak nem kapcsolható be minden a régebbi hardvereken, tehát igazából eladásokat nem vesztenek rajta.
Ha az NVIDIA kifizeti a fejlesztőknek a munkát, akkor nem lehetetlen a régi DXR-t is támogatni. Persze valószínűleg nem ugyanolyan minőség és sebesség mellett, tehát ha a legjobb kell, akkor úgyis új hardverre van szükség. Az NV-nek egyébként ugyanúgy lesz hardverük az új DXR-re, így az üzleti érdekük pont az, hogy a régi hardverről minél hamarabb újra válts.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Raymond
félisten
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
nagyúr
Ez kurta kacifántosan fogalmazva annyit takar, hogy az RTX 20x0 szérián nem lesz Ray-Tracing effektek, vagy azok legalábbis egy része nem lesz elérhető az új DXR-en. Ami azért faramuci helyzet, mert feltehetően jó ideig ezek lesznek a legnépszerűbb és legnagyobb számban a felhasználóknál lévő hardveres RT támogatású videokártyák. A fejlesztők majd legyintenek, hogy kit érdekel, mi csak az új DXR-t fogjuk támogatni, 'oszt kész?
Gondolom érted mi a probléma ezzel a szituációval...
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
De lesz, csak ahhoz a régi DXR verzió kell. Az új DXR verziónál új hardver szükséges. Az már más kérdés, hogy ha beépíted az új verziót, akkor nem feltétlenül van kedved támogatást írni a régire, és az NV-nek sem túl nagy érdeke ez, ha itt vannak az új hardverek, mivel azok eladása a fontos.
Persze lehet azt mondani, hogy szemét mindenki, de sosem működött ez másképp. Attól, hogy egy effektet megírtak SM3-ra, még nem biztos, hogy csináltak neki SM2+ portot. Pedig lehetett volna valamit alkotni, ha nem is megegyező minőségűt. A PC mindig ilyen volt, ne lepődjünk meg ezen. A konzol a kiszámítható csak a fix hardver miatt.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Van. Mint írtam a bejárás lesz programozható a mostani bedrótozott megoldás helyett. Erre fejlődik tovább a futószalag. Már azt is lehet tudni, hogy jövőre lesznek hozzá kompatibilis VGA-k is, és elvileg ez az új Xbox rendszere is, tehát ilyen formában a konzol és a PC megegyező futószalagot kap. Ez gondolom a portolás miatt volt fontos.
A Sony rendszeréről is lehet pár dolgot tudni, de az két részre bomlik. Lesz egy kompatibilis réteg, ami gyakorlatilag a régi géphez, illetve a PC-s környezethez igazodik, illetve lesz egy új API, ami egy elég nagy resetnek számít, és nem igazán kompatibilis a régi PS4-ekkel, illetve a PC-vel sem. Úgy kb. semmihez nem igazodik az elmúlt húsz évet tekintve. Gondolom ez az exkluzívoknak lesz jó. A Microsoft ilyet nem csinál, legalábbis egyelőre nem látni semmi hasonlót a tesztgépeken, a megszokott grafikai futószalagot használják az elérhető API-k.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Tyrel
őstag
Simán rájöhet a Microsoft hogy nem azt az utat akarja járni amivel indult egy új tech, egy fecske nem csinál nyarat. Anno volt egy rakás Radeon a piacon xenos tesszelátorral ami végül az ég világon semmire nem lett jó, mert máshogy implementálták végül... és zavart valakit?
Egyébként nem kell félteni a mostani RTX-et, az nVidiának mindig nagyon jól ment a fejlesztők befolyásolása. Már persze addig a pillanatig amíg nem akarnak rásózni a népre egy új videokártya generációt, de ott már nem is a támogatott DXR verzió lesz a döntő, a jelenlegi RTX 20x0 így is úgy is elavul... nem lesz elég a teljesítménye hogy RT-vel futtassa amit kell, még akkor se ha amúgy futna rajta, szóval ez a probléma megoldja önmagát. Sztem kb. a Cyberpunk 2077 lesz a jelenlegi RTX generáció csúcsa, utána vagy kuka vagy DXR OFF.
[ Szerkesztve ]
Turenkarn
-
nagyúr
Az már más kérdés, hogy ha beépíted az új verziót, akkor nem feltétlenül van kedved támogatást írni a régire, és az NV-nek sem túl nagy érdeke ez, ha itt vannak az új hardverek, mivel azok eladása a fontos.
Abu, ne már... Melyik gyártó az, amely lazán félredobja az előző generációt támogatását csak azért, mert van újabb? Ezzel az erővel az alaplapgyártók se törnék magukat a korábbi alaplapok támogatása terén.
Az nVidia aligha fogja cserben hagyni az RTX 20x0 széria vásárlóit azzal, hogy hát így jártatok, vegyétek az RTX 30x0 szériát majd, ha akartok hardveres RT gyorsítást...
Attól, hogy egy effektet megírtak SM3-ra, még nem biztos, hogy csináltak neki SM2+ portot.
Azért a legtöbb AAA játékban mégis így volt...
PC mindig ilyen volt, ne lepődjünk meg ezen.
A Microsoft volt ilyen, mondjuk anno a DX10, majd a DX12 támogatás kikényszerítése terén. De azért a PC világa nem ilyen, sőt, inkább ritka az, hogy egy-egy új technológia bevezetésekor a régi hardvereket lendületből dobták a fejlesztők...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Kb. mindegyik? Itt tényleg egy funkcióról van szó. A program ettől még futni fog, csak egy-két effekt nem. De pokoli szerencse, hogy pont lesz pár új hardver, amin az az egy-két effekt is megy.
Ez nem cserbenhagyás. Ott a DLSS. Azt csak a Turing tudja. Úgy éreznéd, hogy cserben hagyott az NVIDIA egy Pascallal? Szerintem nem. Egyszerűen csak arról van szó, hogy az új funkciók új hardvert igényelnek. Ennyi erővel ne fejlesszünk semmit.
Rosszul emlékszel. A legtöbb játékban volt ugyan SM2 támogatás, de a minőség elmaradt az SM3-tól.
Gondolj erre úgy, mint a shader modell 1.x bevezetésére. Ott is fixfunkciós volt előtte a hardver, majd jöttek a programozható lépcsők. Az új technológiák mindig fixfunkciósan kezdenek, majd jön a programozhatóság, és utóbbi bizony új hardvert igényel. Ettől még nem hagyták cserben a T&L hardvereket anno, csak a vertex és pixel shader programokat nem tudták lefuttatni. De a játékot megjelenítették a shader programok kihagyásával. Én emlékszem még az első Splinter Cell harmadik pályájára, ahol egy marha nagy sárgaság volt a tenger, de amint vettem egy Radeon 8500-at, rögtön tengernek nézett ki. Viszont nem éreztem magam becsapva a korábbi GeForce 2-vel, ami ezt nem tudta megjeleníteni. Egyszerűen elfogadtam, hogy a programozhatósággal jobb az eredmény, és tök jót játszottam azzal a játékkal a GeForce 2-n. Na most a ray tracing esetében ennél sokkal kisebb különbségekről van szó. Ha pedig a fejlesztő nagyon akarja, akkor megcsinálja ray tracing nélkül is például a visszatükröződést. Ajánlom az INSIDE játékot. Nuku DXR, és olyan effektek vannak benne, amivel most a DXR-t reklámozzák.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- GARANCIÁLIS! MSI SUPRIM RTX 3080 Ti 12GB GDDR6X Videokártya! BeszámítOK
- MSI GTX 1080 OC AERO
- PowerColor RX 6800 XT Red Dragon 16GB GDDR6 256bit - Számla + Garancia, Ár alatt! BeszámítOK!
- ZOTAC RTX 3070 8GB GDDR6 Twin Edge OC Eladó! 118.000.-
- eMag GARANCIA! ZOTAC Trinity RTX 3080 10GB OC GDDR6X Videokártya! BeszámítOK