-
Fototrend
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Petykemano #55840 üzenetére
Ez a kód eléggé ALU-intenzívre van szabva, szóban akkor fog gyorsabban futni, ha több ALU kerül a hardverbe. De dedikált maggal nem.
A dedikált magnak mindig az a gondja, hogy sok követelmény van a kód felé, és ez behatárolja a fejleszthetőséget. Ez látható a DLSS-nél. Az kezdetben a tensor magokon működött, majd az 1.9-cel lekerült róla, ekkor jött egy nagy minőségbeli ugrás. Majd a 2.0-2.1-gyel részben visszakerült, de a 2.2-vel megint lekerültek feladatok a tensorról. Egyszerűen maga a tensor mag egyáltalán nem hatékony abban a feladatban, amit a DLSS mostani verziója csinál, így jobb lesz az eljárás, ha a munka jó részét nem is a tensor csinálja meg.
És innen trükkös a helyzet, mert építesz a hardverbe egy rakás olyan feldolgozót, amire próbálsz valamilyen munkát rakni, de közben rossz lesz a hatékonyság. A DLSS-nél ez úgy működne jól, ha a tensor magoknak lenne dedikált regiszterterületük, de akkor meg a lapka fele a tensor lenne, amit használhatsz 100-akárhány játékkal, a többi cím alatt pedig minden drámaian lelassul, mert az ALU-nak szánt tranyókat elvitte a tensor regiszterterülete.
Értem, hogy sokan hisznek ebben a gyorsítás dologban, de ez a valóságban elég nagy kockázat. A DLSS-en borzasztóan látszik, hogy mennyire nem jól működik, a kezdeti kód óta folyamatosan kerül át a normál ALU-kra a feldolgozás, mert hiába jó papíron a tensor valamire, ha nem olyan dologra használod, amire le van tervezve a hardver. Ha pedig úgy használod, akkor meg szar lesz a minőség, lásd DLSS 1.0. Pont ugyanez lenne a baja egy FSR-nek is, ha elkezdenél dedikált hardvert építeni rá, és még a fejleszthetőséget is behatárolja.
Olyan lehet, hogy a feladat egy kis részét gyorsítod egy külön hardverrel, de eleve egy olyan eljárás az FSR, ami egy elég gyönge GPU-n is 1 ms alatt megvan. Most ha annak egy részfeladatát felgyorsítod, akkor meglesz egy hasonló képességű modern GPU-n az eljárás 0,8 ms-ból, és akkor megveregetheted a vállad, mert az kb. 1-2 fps plusz a végleges képkockára. Cserébe ellőttél egy csomó pénzt a hardverre, a hozzáigazított szoftverre, és a tranyók egy része az FSR-t nem támogató játékokban nem is aktív. Badarság ilyet csinálni jelenleg.
#55841 Busterftw : A tensor már a DLSS új verzióival is nagyon rossza hatékonyságú, felesleges az NV-nek az FSR átalakításába pénzt ölnie, mert a dedikált hardverek használatától csak lassulnának.
#55842 Alogonomus : Annyira nem memóriaintenzív ez az eljárás, hogy az IF nagymértékben számítson. Valamennyit mindenképpen számít, de ez még +1 fps-t sem ad ki.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- Zotac RTX 3050 8GB Twin Edge OC
- ELADÓ : EVGA RTX 3070 Ti FTW3 Ultra (08G-P5-3797-KL) videókártya
- Eladó NVIDIA GEFORCE GTX 650Ti 1GB DDR5 128BIT Videókártya
- BESZÁMÍTÁS! ASUS STRIX GeForce RTX 3090 24GB GDDR6X videokártya garanciával hibátlan működéssel
- GIGABYTE RX 6600 XT 8GB GDDR6 EAGLE - 3 ventis hűtés - Eladó!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest