Új hozzászólás Aktív témák

  • #14752768

    törölt tag

    válasz dgyuri0123 #15007 üzenetére

    ozzy711#14997: így van, ha jól tudom, hogy visszhanggal lehet elérni a térbeliséget a felvételen.

    dgyuri0123#15007: nem tudom elfogadni ezt a cinikus beszólást. Én nagyon szerettem fapaci hozzászólásait, nagy kár, hogy már nem ír ide. Amikor bemérte a szobámat, akkor egy kicsit beszélgettünk, nagyon érdekes és tanulságos volt. Mondjuk én eleve becsülöm a mérnököket, a hangmérnököket pedig különösen. Ha valaki huszonöt éven át hangmérnökként dolgozott, hangdobozokat épített, akkor szerintem érdemes odafigyelni arra, amit mond. Persze nem kötelező, de a tiszteletet illik megadni - még a háta mögött is.

    A minap téma volt, hogy a koncert és a hangfelvételek különbözősége, erre eszembe jutott egy idézet: "„A hangfelvételnek nem a hangversenyélményt kell megcéloznia, hanem a rendező és a hangmérnök művészi újjáteremtése nyomán a hangverseny helyett másfajta élményben kell részesítenie a hallgatót. Ezt az újjáteremtést a mű és az előadás iránti legnagyobb alázattal szabad végrehajtani.” (Ujházy László, zenész, hangmérnök)

    Egy érdekes interjú vele
    Egy részlet: (...) "A koncertélmény és a hangfelvétel összehasonlítása valójában nem működik, mert nem vethetők össze egymással. Már az ötvenes évek közepén megjelentek tanulmányok arról, hogy nincs az a technikai eljárás, amellyel egy koncertélményt vissza lehet adni. Ugyanis két különböző élményről beszélünk. Ráadásul a kettő egymást nem helyettesítheti. A zenei rendező és a hangmérnök a szerző és az előadók iránti mélységes alázattal művészi újjáteremtést hajt végre, a stúdióban vagy koncertteremben elhangzottakat átülteti a hangszórók közegébe. Ez az élmény semmivel sem kevesebb, mint amit egy koncerten átélhetünk."

    Persze, lehet ezzel vitatkozni, én elfogadom. Az Opus Jazzklubban többször is voltam, mindig jó volt a hang, bárhol is ültem. Sőt utána megvettem az előadók lemezeit, és otthon hallgatva azokat visszajött a hangulat :)

    Nem mindenkinek fog tetszeni, de ők is nagyon jók voltak pár éve. Peedu Kass Momentum

    A Müpában, a Bartók Béla Hangversenyteremben is remek hangversenyeket hallottam. Az arénakoncerteknél elöl sokszor túl sok volt a hangerő, de 2016-ban a Black Sabbath-koncert remekül szólt a terem második harmadában is, ahol álltunk. Joe Bonamassa a Kongresszusi Központban elöl jól szólt, hátul állítólag nem. De pár nappal később a Stadthalle D termében hihetetlenül jól szólt, mondjuk ott a koncert kezdetekor is ellenőrizte néhány ember a hangot itt-ott a teremben.

    Még korábban szó volt Szabó Gáborról: a Dreams és sok másik lemeze is jó, főleg azok, amik nincsenek tele koktél jazzes feldolgozásokkal. De hát a feldogozásokat sokszor a kiadó erőltette, mint kiderült. Mivel február végén volt a halála évfordulója, egy megemlékezést idetennék, amiben sok jó zenét is összeszedtek. A legismertebb magyar jazzművész a világon

Új hozzászólás Aktív témák