-
Fototrend
Új hozzászólás Aktív témák
-
btraven
őstag
Igazi HI-FI cuccok [link]
Még a fiatal gyerek is érzi a bakelit lemezjátszó érzését. -
Tuco78
aktív tag
Sziasztok!
Véleményt szeretnék kérni egy kef cestra 10-120W centerről.
Egy Tannoy Revolution R2 front egy kef psw 2000 sub és egy Tannoy pbm 6,5 II surround mellé szánnám.
Ok tudom, hogy ugyanaz a tipusú center kellene mint a frontjaim de jelenleg égen földön nem találok ilyen centert ezért gondoltam, hogy talán mivel a kef is angol és talán hasonló a hangkaraktere ezért elmenne ha más nem ideiglenesen. Az ára nagyon baráti (26ezer Ft) ezért gondoltam ha más nem akkor ideiglenesen megfelelne de mivel nem értek hozzá ezért megkérdezném itt a szakértőket.
Az erősítő egy onkyo tx-sr608
Köszönöm szépen a segítséget! -
Tibor77i
csendes tag
válasz
Ear001 #17418 üzenetére
Bele is játszottak? Dehogy. Két éven át dolgoztak hangmérnök párok a szalagokon, hogy restaurálják és remastereljék őket: bővebben például itt lehet olvasni rajta
-
btraven
őstag
A LEGENDA [link]
-
bitrograde
senior tag
Megy a(z ön)fényezés, de azért az is kiderül ebből a videóból, hogy hogyan kell hangot alkotni. Ki jön az októberi budapesti koncertre?
-
Tuco78
aktív tag
Sziasztok!
A Tannoy Revolution R2 hangfalról szeretnék véleményeket kérni!
Házimozi Frrontoknak tervezem használni. Most 60ezer FT-ért tudnám venni.
Köszönöm! -
btraven
őstag
Myth debunked!
Talán itt volt téma hogy a fiatalokat nem érdekli a Hi-Fi? [link] -
fericske
addikt
-
bitrograde
senior tag
Péntek, zene. Fekete giccs, lenyúztak róla ezer bőrt, mégis megbízhatóan, keserédesen finom.
-
bitrograde
senior tag
válasz
RetepNyaraB #17458 üzenetére
Igen, mintha ők jobban élveznék, mint a hallgatóság. Persze nehéz mindig ihletetten.
-
bitrograde
senior tag
válasz
funkmester #17459 üzenetére
Nekem egy ilyen hangfalam volt, a Celestion Ditton 15-ös első változata, melyet a HF1300-as középmagassal szereltek. Ez kb.15-, talán 17 kHz-ig szólt. Az utódja már HF2000-es selyem dómot kapott, annak egészen más, fényesebb hangja volt. A Vandersteeneknél is volt váltás az 1A és 1B között, de a 2-es sorozatot is különböző magasakkal szerelték (nekem a 2CE Signature van). Szóval nem feltétlenül hangolás kérdése lehetett ez, már ha volt egyáltalán ilyen törekvés, hanem a hozott alapanyag is hozzájárulhatott.
-
Z.É.T.
őstag
válasz
dgyuri0123 #17460 üzenetére
Ebben a témában megelőlegeznék egy középhosszú hsz-t bta-nak.
-
dgyuri0123
nagyúr
válasz
funkmester #17459 üzenetére
"Ma nagyon divatos a hangfalakat ugy hangolni, hogy legalább minimalis magas kiemelese legyen."
Magam részéről erről semmit nem hallottam. Sokan inkább a lineáris hangzást kedveljük, de természetesen vannak más ízlésű felhasználók. A magasakat senki sem csapta le régen sem, legalábbis nem szándékosan. Az a doboz ami így viselkedett inkább tervezési hiba következtében/miatt volt/lett "magas hiányos". Nyilván szerintem...
-
funkmester
aktív tag
Üdv. Régi hifisták vanak erre? Ma nagyon divatos a hangfalakat ugy hangolni, hogy legalább minimalis magas kiemelese legyen. 2000-es evek elott milyen volt az altalanos hangzas? Voltak gyartok, akik inkabb lecsaptak a magast(15khz alatt), minthogy felfele logjon
-
RetepNyaraB
veterán
válasz
bitrograde #17457 üzenetére
Az Out There?
Eddig nem fogott meg, bevallom. A csaj persze szenzációs, Yuja Wang 2.0, csak a zene valahogy izé ezalkalommal.. -
bitrograde
senior tag
Csak szólok, hogy már három napja van új Hiromi-lemez.
-
btraven
őstag
Régen a keverés is sokkal jobb volt, nem ilyen digitális mint manapság [link]
-
bta1
őstag
válasz
bitrograde #17453 üzenetére
Persze, hogy van, csakhát a visszaesés jóval a streaming előtt kezdődött...
-
bta1
őstag
Valóban, akadnak kivételek... de ezek is inkább a középszer kategóriájába sorolhatók. A középszer pedig határozottan lejjebb van mint 20, pláne 40 éve. Mindennek szerintem sem a streaming az oka, hanem a globális monopolkapitalizmus.
-
bta1
őstag
válasz
dgyuri0123 #17446 üzenetére
"Vagy olyat kell alkotni, amiből lesz havi 20 milliós hallgatottság"
Ezzel ugye nem arra szeretnél célozni, hogy a kiemelkedő zenei minőségből előbb-utóbb havi húszmilliós kattintásszám lesz?
Ha nem, akkor mégis mit tehet a zenész az ügy érdekében? -
dgyuri0123
nagyúr
válasz
liszi70 #17448 üzenetére
El is kényelmesedtünk, meg pénzünk sincs koncertjegyre. A magam részéről nem fogok/tudok kifizetni magyar előadóra 20e forintot, "nemzetközire" meg meg 40-100e ft közötti összeget. Akkor mi marad? Stream.
Főnököm volt "múltkor" Bécsben Rammstein koncerten. Jegy volt 80e, asszem, meg ami még mellé jött. Ő ki tudta fizetni, én nem tudom/akarom. Mi a vége? Tudjuk...
-
válasz
dgyuri0123 #17446 üzenetére
"Vagy hirtelen ez szeretne lenni náluk a fő bevételi forrás?"
Az a baj, ez nem szeretne/nem szeretne kérdés. Lassan nem lesz más, csak a sztríming. Alig vesznek CD-t az emberek, a fájl alapú online tartalom-eladás sem számottevő. Mindenki sztrímel. Szerintem koncertre is kevesebben járnak. Csakúgy, mint moziba. Elkényelmesedtünk, sztrímingelünk...
-
dgyuri0123
nagyúr
válasz
liszi70 #17443 üzenetére
Már nem tudok szerkeszteni...
Figyu, mikor még nem volt Spotify, miből éltek azok a zenészek, akik most hirtelen meg lettek sanyargatva a Spotify által?
Vagy hirtelen ez szeretne lenni náluk a fő bevételi forrás? Milyen kényelmes is lenne. Nem adok koncerteket, nem csinálok CD-t, nem lépek fel sehol, de a stream szolgáltatómtól azt várom, hogy eltartson.Mindgyiknek van háza, sokuknak nyaralója, sokuknak jahtja, mégis rinyálnak.
Akik meg csórók (mint én is), azoknak marad a kinlódás és vegetálás.Vagy olyat kell alkotni, amiből lesz havi 20 milliós hallgatottság. Szerintem.
"Na de nem mi fizetjük, hanem az alkotó."
A mi alatt azt értettem, hogy mi, mint feltörekvő zenészek... csak teoretikusan természetesen.
-
válasz
dgyuri0123 #17444 üzenetére
"ezért gondolom azt, hogy ezt is, mint extra szolgáltatást, nekünk kell megfizetnünk"
Na de nem mi fizetjük, hanem az alkotó.A zeneszerző, a szövegíró, az előadó stb. Én el tudnék viselni valamivel nagyobb havidíjat, ha az ismeretlen zenészek is kicsit előbbre juthatnának egy ilyen platform által, és ne az ő létezésük legyen ellehetetlenítve. Persze maximálisan értem azt is, hogy ez kőkemény üzleti világ, itt a profit határoz meg mindent, oszt kész. Nem is közgazdasági értekezés, amit írunk ezzel kapcsolatban, sőt, valószínűleg merő idealizmus és anakronizmus. De akkor is...
-
dgyuri0123
nagyúr
válasz
bitrograde #17442 üzenetére
"Az fizessen, aki létrehozza. Ne az, aki minimális befektetéssel és jelentős haszonnal forgalmazza."
Te most miről beszélsz? Noname előadón jelentős haszon?
Vérpisti mulatóson lehet kaszálni szerinted?
Ne abból indulj ki, hogy adott egy szupertehetséges előadó, aki kimagasló zenei értéket alkotott, mert az esetek 99.99%-ában ez nem így van. De ha így is lenne, akkor sem adják ingyen pl. a szinpad bérletet. Előbb ki kell fizetni azt a pár (tíz) milliót, utána megengedik, hogy használd 2 óra időtartamig. Azt szerinted ki fizeti ki? Az fizeti ki, aki alkotta a zenét, nem a Spotify. És ha egy ember se megy el a koncertre, az bukta. Így működik a világ. Mit kell ezen huppogni?Aki meg már most is sztár, annak nem kell ajánló.
Akkor menjünk még előbbre..... emberünk zenélni szeretne.
Vesz egy zongorát néhány millióért. Azt ne fizesse ki helyette a Spotify?
Ja és esetleg a zeneiskolai tanulmányait is a Spotifynak kéne fizetnie nem?Lányom 12 évig hegedült, de végül nem lett belőle hegedűművész. Ha mégis készítene egy lemezt, senki sem hallgatná meg, csak én, meg a feleségem. Hol kerül itt a képbe a Spotify? Mi köze ehhez a Spotifynak? Semmi. Ha én azt szeretném, hogy a lányomat megismerjék, akkor felkérném a stream szolgáltatót, hogy ajánlja az albumot, de eszembe sem jutna, hogy ezt nulla pénzért megteszi bármelyik szolgáltató. Hol csúsznak el a gondolataink ennyire? Vagy én nem értek valamit? Vagy nagyon evilági módon gondolkodom?
#17443liszi70 De nem, mint kiderült, azokat tolja elénk, akik többet tejelnek.
Ez így van, de említettem azt is, hogy emögött van egy nem kis logisztikát igénylő csapat, akiknek van fizetésük, ezért gondolom azt, hogy ezt is, mint extra szolgáltatást, nekünk kell megfizetnünk. De akinek havi 20 meghallgatása van, azt mekkora összeggel "húzzák le" szerinted? 20 forinttal/hó?
De komolyan...
-
válasz
dgyuri0123 #17441 üzenetére
Egyrészt az a probléma, hogy az előadóval, a zenésszel, az alkotóval, a művésszel akarják megfizettetni az ajánlást. A spotify baromi keveset fizet az alkotóknak, ezt tudjuk. Kevesen élnek meg ebből, ha nem számítjuk a legnagyobb hallgatottságú sztárokat. Azokat akarják még tovább sarcolni, akiknek arányaiban nagyon-nagyon kevés jut. Pedig pont az ő szellemi termékük a sztrímingszolgáltatók számára nem kis bevételt generáló "áru".
Másrészt elég kiábrándító, hogy az egyedi listák össszeállítása, a saját ízlésedre szabott "ajánlók" valójában anyagi alapon működnek. Naívan azt hittük, a saját ízlésünket, az érdeklődési körünket, a kedvelt zenéinket kiismeri az algoritmus, és okosan olyan zenéket tol elénk, amik ennek megfelelnek. De nem, mint kiderült, azokat tolja elénk, akik többet tejelnek. -
bitrograde
senior tag
válasz
dgyuri0123 #17441 üzenetére
Ha fizetni kell valamiért, az szemétség. Mert minden legyen ingyen, nem? A mesékben sincs ilyen, nemhogy a való világban.
Te tényleg fordítva ülsz a lovon. Az fizessen, aki létrehozza. Ne az, aki minimális befektetéssel és jelentős haszonnal forgalmazza. És ne az, aki fogyasztja, hiszen akkor meg sem venné.
Igazad van. Én végleg kiszálltam innen. -
dgyuri0123
nagyúr
válasz
fererencz89 #17439 üzenetére
Neked válaszolok, de nem te vagy a címzett.... csak van kapcsolódás aközött, amit te is írtál fentebb.
Régebben az egyetlen bemutatkozási lehetőség a Magyar Rádió volt. Ha ott leadtak pár számot egy előadótól, már meg is volt az ismertség. De, mivel a Rádió mai szerepe meglehetősen degradálódott, nem marad más, mint a streaming. Kereskedelmi rádiókat direkt nem említem, mert azok nem kisérleteznek semmi újjal. Csak bevált "slágereket" nyomatnak, mert a fizető hirdetőik nem kockáztatnak azzal, hogy "kisérleti zenék" miatt átváltson a "paraszt" egy másik csatornára. Az ugyanis egyenes út a gödörbe...
Nálam felkínál olyanokat, hogy "hasonló zenék", vagy valami ilyesmi. Itt olyan előadókat is kínál, akiknek a havi meghallgatási száma pár ezer, nem sokszázezer, vagy milliós. Úgyhogy, továbbra is állítom, hogy ez az egyik legolcsóbb, legegyszerűbb módja annak, hogy valaki az ismeretlenség homályából ki tudjon lépni a fényre. És ha belegondolunk, hogy egy noname előadó által fizetett hozzájárulás számszerűen mekkora összeget tehet ki, hát azon jót kacagok, mivel full ismeretlenként 0 ft bevételből kb ugyanennyit fog befizetni a Spotify kasszájába. De ha eléri a havi milliós meghallgatást, egyszerűen leállítja az ajánlókon való részvétel lehetőségét, így onnan kezdve nem fizet egy vasat sem.
Most egyesek azért rágják a gittel, mert 30% "adót" kellene fizetni a lejátszások függvényében. Ja, de ha senki sem hallgatja, akkor semmit sem kell fizetnie. Ez nem olyan, mintha havidíjat kérnének, amit akkor is be kellene fizetni, ha a kutya sem hallgatná a s.ar zenéjükre. Na az lenne a sz@revés. Itt egy + szolgáltatást kell megfizetni, ami nem kötelező.
Ja és amúgy az ajánlók okán/miatt olyan előadókat is megismertem, akik akár 20 éve léteznek, de eddig sehol nem találkoztam velük..... mert ugye, ha nem tudom mit-kit keressek, akkor nem is fogom megtalálni. Csak egy egy példa... Yonderboi, Peace Orchestra, Boozoo Bajou, Wolfgang Haffner, Carbon Based Lifeform, GoGo Penguin stb...
Volt egy Görög film, ahol a főszereplőnek volt egy étterme, ami állandóan dugig volt vendéggel, akik fogyasztottak is rendesen. Egyszer a tulaj úgy gondolta, hogy innen kezdve pénzt is fog kérni az ott fogyasztóktól, (akik eddig egy fillért sem fizettek soha) amit az étterem közepére kiállva hangosan közzé is tett... Vajon mi követkzett ezután? Mindenki pánikszerűen hagyta ez az éttremet és morogtak az "intézkedéssel" kapcsolatban...
Na, így érzem ezt, ebben az esetben is. Ha fizetni kell valamiért, az szemétség. Mert minden legyen ingyen, nem? A mesékben sincs ilyen, nemhogy a való világban.
Gondoljunk bele...világszerte létezhet 50 000 (lehet keveset mondtam) ismeretlen előadó, aki azt szeretné, hogy a Spotify ajánlja őket ingyen és bérmentve. Gondolkodjunk már kicsit.... azért emögöt kell lennie egy komoly logisztikai csapatnak, akik felkutatják a "senkiket" és önbuzgalomtől fűtve berakják őket az ajánlott előadók közé. Nos, az 50 000 noname előadó közül 49900 szinte biztosan hallgathatatlan, értéktelen macskazene. A maradék 100 előadóból talán lehet még befutó, de ki akarná ezt ingyen és bérmentve magára vállani. Jelentkezzen az az ember, aki nulla pezóért ezt csinálná 0-24-ben, hogy válogat a szarabbnál szarabb előadók között, akiket egyébként ő maga sem ismer, mert honnan is ismerné, hiszen egy számos előadó, aki egy pincében vette fel az egyetlen dalát, amit eddig csak pár haverja hallott pendrájvról. És ez a "senki" azt szeretné, ha a Spotify felfedezné és szponzorálná őt egyetlen fillér ellenszolgáltatást sem kérve ezért. Eszem megáll, de tényleg.... gondolkodjunk már, ne csak vagdalkozzunk. Ez a saját véleményem, de ezt komolyan gondolom. Ha fizetni kéne, akkor inkább nem kell.
Fúj, rohadt kapitalista hozzáállás.De kérdem én, más hogyan csinálná ezt a Spotify helyében úgy, hogy egy petákot sem kér semmiért... és a belefektetett energiát is ingyen odaadja, sőt, az eleve szemétség, hogy a Spotify egyáltalán pénzt kér a stream-ért nem?
-
fehér_ember
addikt
válasz
fererencz89 #17439 üzenetére
De akkor meg már senki sem akar kimaradni és ha mindenki ezt választja akkor ki is nyer csak vele? Úgyhogy szerintem is köcsögség (nem vagyok részvényes) mégtöbbet megvonni (amúgy kényszerrel), bárminek is legyen beállítva.
Amúgy engem pl. nem túlságosan érdekelnek az árukeresők sem, mert google-lel is keresek és nemegyszer találok mégjobb árakat olyanoknál akik nincsenek is fent náluk.
Illetve nálam a zenei ajánlók is kevésszer találnak be. Nem értem miért; amúgy jó lenne ha csak úgy megdobálna számomra ismeretlen jó zenékkel, de általában nagyon nem az van.
Régen deezert azért csíptem valamennyire mert kedvelt zenéimnek sok jó remixére ráleltem, de tidalon és YT-on sem ez a helyzet. -
fererencz89
őstag
válasz
bitrograde #17437 üzenetére
Így is lehet hozzáállni. Nem akarok védeni senkit.
Most managers receive a percentage of the artist's gross income, typically between 15-30 percent.
[link]Tavaly kb 2200 előadótól hallgattam zenét. 20 éve a tizede, ha lehett. Olyan műfajokat kedveltem meg, amiről fogalmam sem volt, hogy létezhetnek. Nagyon sok új kedvenc előadóm lett valamilyen algoritmus miatt, amik ugye "tanulnak" is. Biztos, hogy ezek nagy része nem jutott volna el hozzám, ha csak én keresem. Ja, hol keresném? A Google is fizetett.
Koncertet csinálhat szerencsétlen, de ki fog elmenni? Hiába zenei félisten.
Egyébként ez a könnyű út, ezek szerint. Nem kötelező fizetni, lehet helyette dolgozni az ismertségért.
Ja, písz!
-
RetepNyaraB
veterán
válasz
bitrograde #17437 üzenetére
+1
Nekem már nem kell ugyanezeket elpufogtatni.
Amúgy písz -
bitrograde
senior tag
válasz
fererencz89 #17435 üzenetére
Egy kis előadó úgy fog eljutni az emberekhez, hogy megdolgozik érte. Minden zenei szcénában másképp: koncertek, előzenekar, bandcamp, etc. Hol van az megírva, hogy a közönséghez való eljutáshoz egy nulla zenei tartalmat generáló szolgáltatónak kelljen a saját gázsijából leadni valakinek azért, hogy talán-talán valaki méltóztasson meghallgatni, miközben az a szolgáltató vagy reklámokból, vagy előfizetőkből egyébként is olyan bevételt húz, amiből nagyon keveset juttat vissza azoknak, akiknek a munkájából tulajdonképpen él.
És én akár érthetem is, hogy "lemezt már nem vennél", de nem értek vele egyet: én akkor is veszek lemezt, koncertjegyet, letöltést, mert annak nagyobb része megy az előadóhoz, és közvetlenebb visszajelzés neki, mint bármi más. Azt most itt fel sem vetem, hogy a közvetlenül zenére fordított összeg beszerzése hogyan aránylik a lehallgató készülékekbe ruházott összegekhez.
Az az érvelés pedig, hogy aki igazán jó, az megtalálja az útját a közönséghez, pont ezen az rabló modellen bukik el.... Arról meg már nem is mondok semmit, hogy milyen az már, hogy valakit a saját kíváncsisága helyett a fizetős ajánlok orientálnak csupán: "én már nem muzsikálok, csak egy jelet adok a gépnek...."
Befejezem, mert tényleg nem akarom magam belehergelni. (Sikerült. Bocs.) -
dgyuri0123
nagyúr
válasz
fererencz89 #17435 üzenetére
+1. Ez lett volna a következő hsz-em hozzávetőleges tartalmi lényege, amit nem fogok kifejteni, mert imént leírtad. És, igen, én is sok olyan zenét hallgatok, amiket CD-n a büdös életben nem vettem volna meg, de streamelve rátaláltam, sőt, legtöbbjüket a különböző ajánlások által fedeztem fel. Még annyit.... David Gilmour-t mindenki ismeri 5 -100 éves kor között, vajon miért? Kell-e neki kuncsorogni bárkinél, hogy plííííz egy kis ajánlást.... ami jó, az magát adja el, amit/akit meg senki sem ismer, annak szüksége lehet egy olyan "managerre", mint pl. a Spotify. Mégiscsak olcsóbb, mint egy hájas humán menedzser, aki sokkal többet lenyúl róla, mint 30%... Aztán, ha később a mi újoncunk befut és a világ is megismeri, onnan kezdve nem kell cégér, mert már mindenki keresi, ajánlások nélkül is.
-
fererencz89
őstag
válasz
RetepNyaraB #17432 üzenetére
Nem akarom védeni az ótvaros dolgokat, de egy "kis előadó" hogyan jutna el emberekhez, mondjuk lemezek útján? Miből finanszírozná, hogy pl 10.000db lemeze megjelenjen? Ha kiadója van, az mire fel fog kiadni ennyi lemezt, ha nincs biztositék arra, hogy meg fog térülni az összeg? Lehet, hogy már valamikor hallgattalak Téged is, streamelve, de ne vedd sertésnek, lemezt már nem vennék (a kedvenceimet sem veszem meg). Szóval, sokat nem változott a helyzet, csak másabb lett. De talán mégis... 1000+1 kevésbé ismert előadót hallgatok, amit 20-30 éve aligha tehettem volna meg. Ha csak minimális hasznot is generálok nekik, az a semmitől azért több.
Zeneipar. Nem kulturális nonprofit alapítvány. -
bitrograde
senior tag
válasz
dgyuri0123 #17433 üzenetére
Miközben azt kérdezed, mi kerûl egy CD-lemezen 5-10E Ft-ba, aközben azt véded, hogy monopolhelyzetben lévő szolgáltatók még levennènek 30%-ot azoktòl, akik magát a zenét létrehozzák? Nyilván annak érdekében, hogy neked, az előfizetőnek még olcsóbban adhassák a zenét, amit úgy szeretsz. Ja, nem.
-
dgyuri0123
nagyúr
válasz
RetepNyaraB #17432 üzenetére
"Ettől szimpatikussá válik?"
Nem, de ez kit érdekel 2025-ben? A CD eladásokat az ölte meg, hogy nincs pénzük az embereknek. Nincs 5-10e forintjuk egy CD lemezre. A bakelit is azzal ásta el magát, hogy átment kuriózumba, az LP-k ára is oda sorolódott, így jól tökön rúgta magát a lemezkiadás. CD most ugyanott tart. Mi kerül egy szaros CD-n 10e forintba? Nyilván nem fogom megvenni, ha nincs rá keretem, de azért szívesen hallgatnám. Mi marad? A stream. Tetszik, vagy sem ez az út van kijelölve. Valamikor volt 4-500 CD-m, de szinte mind eladtam. 40-45 évnyi gyűjtés ment a levesbe. Sajnálom-e? Persze, hogy sajnálom, de mivel a zenét szeretem ma is, én is beálltam a streamelők táborába, mert sokkal olcsóbb.... ez van.
-
RetepNyaraB
veterán
válasz
dgyuri0123 #17430 üzenetére
Etikai szempontból rossz a hozzáállásod, mérnökileg teljesen korrekt.
A streaming megölte a lemezeladásokat, bármilyen hordozóról is beszélünk. A nevezett streaming pedig konkrétan nullához konvergáló összeget fizet a művészeknek a lejátszásokért. Azért ebből is lehet szép pénz, ha Taylor Swiftnek, Lady Gagának, vagy hasonlónak hívnak. Tehát milliárdos lejátszás esetén. Minden egyéb esetben a részesedés 30%-át lenyúlni az ótvaros geciség kategória. Illetve a nagy nevek esetében is, csak ott közben azért jut is, marad is. Ha fizetsz, mutatunk - ez olyan szintű eredeti tőkefelhalmozás (szabad rablás), mint pl. Lézer "akinek nincs pénze az annyit is ér" János hozzáállása az emberekhez. Szó sincs tehát valami legalább távolról minőségközpontúságra emlékeztető válogatásról, hanem kizárólag pénzkérdéssé degradálja a művészetet, mint terméket. Erről szól a kapitalizmus, igen. Ettől szimpatikussá válik? -
Z.É.T.
őstag
válasz
dgyuri0123 #17426 üzenetére
Juj, rosszabb példát, nagyobb tévedést kb nem is írhattál volna. (Azahriah)
-
dgyuri0123
nagyúr
válasz
bitrograde #17429 üzenetére
De ugye nem kötelező?
Mert ha az lenne, az lenne a baj... Amíg van választásod, addig ez teljesen demokratikus dolog.... veszel mozijeget és nézel filmet, vagy nem veszel és nem nézel filmet. Miért kell ettől ennyire kiakadni?
Egy teljesen névtelen előadó a semmiből ismertté válhat, ha hajlandó rááldozni azt a 30%-ot az ismeretlenségéből fakadóan szinte 0 forintos bevételéből.Ha meg már befutott, minek neki a promóció?
-
bitrograde
senior tag
válasz
dgyuri0123 #17428 üzenetére
Szívesen kiírom egy honlapra a bevételed 30%-a fejében, ha a zenekaroddal a városban koncertezel. Ne vedd magadra, hisz ez csak a pénzről szól.
-
dgyuri0123
nagyúr
válasz
bitrograde #17427 üzenetére
Ki az, aki ma ingyen ad koncertet, vagy csak szórakozásból zenélget? Ha nem ingyen, akkor ugyanúgy kell neki a promóció, mint egy porszívónak. Semmi különbség nincs, mert pénzről és (jegy, CD, stb) eladásról van szó.
-
bitrograde
senior tag
válasz
dgyuri0123 #17426 üzenetére
Mik azok az "ezek a dolgok"? Szerintem ne keverjük a promóciót és a kereskedelmi marketinget ide, mert egészen más keretekről van szó.
-
dgyuri0123
nagyúr
válasz
bitrograde #17424 üzenetére
Az "Árukeresőre/Árgépre" is csak úgy kerülsz fel, ha fizetsz nekik, különben nem fogsz szerepelni a listájukon és a kutya sem fog venni tőled semmit, mert senki sem ismer. Ezek a dolgok ezer éve így működnek. Itt ez a senkiházi Azariah. Ki tudott a létezéséről addig, amíg el nem kezdték ajnározni minden platformon? Biztos lehetsz benne, hogy sok pénzébe került ez a promótálás... Nyilván szerintem...
-
RetepNyaraB
veterán
válasz
bitrograde #17424 üzenetére
A kurvannyát az összes tetű hiénának. Gpndolhattam volna magamtól, hogy ez a helyzet és nem a bullshit "stuff picks" meg "redactions favorite". Rohadjanak meg
-
bitrograde
senior tag
Egy apróság: a zenészek lemondhatnak egyébként is szerény bevételeik 30%-áról, ha be akarnak kerülni az "ajánló módba". Az önkizsákmányolás, mint üzleti modell.
-
bitrograde
senior tag
válasz
fehér_ember #17422 üzenetére
Hát szokás szerint körbeolvastam a témát, és rájöttem, hogy nem akarok használtan ilyen készüléket venni: egyrészt a hardveres elévülés, másrészt a szoftverek támogatottságának változékonysága (pl. távirányításhoz használt Androidos szoftverek, squeezebox stb.) miatt.
A RED ára környékén beszerezhető készülékek esetében mindenhol akadt kizáró tényező. Holóból nem sok fordul elő egyelőre az apróban (le is csúsztam párról, mert gyorsan elvitték őket), ami jó jel. Elég jó visszajelzések érkeztek DDC-ként való használatáról is (ha nem válik be streamerként, még mindig használhatom DDC-ként az audio-PC vagy egy másik streamer mögött).
Szóba (emailváltásba) elegyedtem a Magna Hifi-s társasággal (Európában ők és az audiophonics forgalmazza a RED-et), és minden segítséget és támogatást megkaptam tőlük: rendkívül készségesek és szívélyesek voltak. Adott a 8 nap elállás, mifene. Mit veszthetek?
Születésnapom lesz: megleptem magam.
Nem bántam meg.
Így. -
fehér_ember
addikt
válasz
bitrograde #17421 üzenetére
Gartula, amúgy hogyan/miért erre esett a választás?
-
bitrograde
senior tag
válasz
bitrograde #17420 üzenetére
Nem csak az első benyomások kedvezőek. Kicsit megszenvedtem a beállításával, mert nem a saját szoftverével, hanem PicoPlay és Lyrion volt az elképzelés, és az még mindig várat magára, de végül a Tidal Connect és a NAS Minimserverén lévő zene bőven elégséges arra az időre, míg összeszedem magam, és újra nekifutok a felélesztésének.
Csak a hangról annyit érdemes elmondani, hogy sokkal "kontúrosabb", mint az audio-PC volt, jelentősebbek a felvételek különbségei. A legfeltűnőbb a megnövekedett dinamika és a tér, de mikrorészletből is akad éppen elég újdonság. Élőbb, közvetlenebb, közelibb megszólalás, mint az audio-PC. Feltétlenül és egyértelműen jelentős előrelépés. Jelentősebb, mint vártam. -
bitrograde
senior tag
Új jövevény a hangfalas rendszerben, kedvezô első benyomásokkal.
-
nLali
őstag
Hoztam nektek egy zenét :
[link]
Balkan Beat Box-tól valahogy elkeveredtem a Jewis HipHop-ig.
Nem vagyok nagy rajongója a műfajnak, de kedvelem. Ez az album most tetszik. Illeszkedik a vasárnapi pihengetéshez. Családot sem zavarja. -
Ear001
addikt
válasz
RetepNyaraB #17417 üzenetére
2009-ben George Martinnal keverték újra igen sok számukat a fiúk. Szerintem még bele is játszottak, mert hogy a régi monó mesterszalagról hogy lett ilyen atomstabil es transzparens basszustartomány, azt nem tudom. De ha valakik, hát ők megtehették.
Hát nem tudom. Állandóan arra panaszkodtak, hogy az EMI milyen szarrágó volt, monóban rögzítettek, amikor már mások sztereóban, nagyon későn használhatták a soksávos technikát.
Viszont a felvételi rutin megvolt, a producer zseni volt, szóval igen, nem rossz a lemezeik megszólalása, pláne korrekt monó hangszedővel lejátszva.
-
Ear001
addikt
válasz
RetepNyaraB #17412 üzenetére
Pedig a Beatles újrakeverések között van pár igen jó, gyakorlatilag újraértelmezi és leporolja a dalokat.
-
bta1
őstag
válasz
fehér_ember #17411 üzenetére
A kis Sugdenek válogatósak a hangsugárzót illetően, és nem a kiállítás a kedvenc terepük. Szerintem a te igényeidnek inkább a Masterclass ANV-50 felel meg, maradéktalanul pedig két Masterclass MPA-4 monoblokk, a hozzá való előfokkal. Azok demózni is hagyják magukat.
-
bta1
őstag
válasz
RetepNyaraB #17412 üzenetére
Bár a legtöbb műfajban ez a helyzet, komolyzenében nem feltétlenül. Egy reissue akár még jobban is szólhat az első kiadásnál... aki képben van a hanglemezvágástól kezdődő folyamat összetettségével, nem lepődik meg rajta.
-
RetroAnalóg
kezdő
"Végül az "összh*gy*zásról"
Ha egyszer lesz időm, kifejtem, miért tartom tévútnak az "erre aztán muszáj odafigyelni" kergetését."
Már régóta nem kergetem ezeket. Nekem is megvan erről a tévútról a magam véleménye/gondolata. Csak most egy kisregényt - mert ezt röviden nem lehet kifejteni - nem akarok ide gépelni. -
bta1
őstag
válasz
RetepNyaraB #17403 üzenetére
Kimaradt a legfontosabb szempont. Hogyan szólnak a régi jó zenék hanglemezen, és hogyan a digitalizált, digitálisan újrakevert változat? Az érintett műfajokban Murphy törvénye játszott kulcsszerepet, tehát amit a remaszternél lehetett rontani, gyakran el is rontották... a fiatalok pedig újra és újra megállapítják, hogy az elvileg szerény minőségű "vinyl rip"-ek mennyivel jobbak.
-
bta1
őstag
válasz
RetroAnalóg #17405 üzenetére
Ezen a szinten nem valószínű, hogy gyorsan kihalljuk az erősítő saját hangkarakterét, főleg nem hifikiállításon... (anno nem kellett emiatt Münchenbe utazni, csak az első budapesti hifishowra, melynek Kondo szobájában egyébként meglepően kevesen voltak).
Kondo erősítői általában nem a tipikus "csöves hangzást" hozzák, inkább valami nagyon jó félvezetősnek gondolnánk, ha nem tudnánk, mivel van dolgunk... a show után beszéltem két csőfanatikus aranyfüllel, akinek ez hamar feltűnt, majd annak rendje-módja szerint elmenekült
A Sugden A21-ről jó véleményem van, hiszen mindenben elég jó a zenehallgatást illetően, viszont hogy is mondjam... nem pontosan azt adja ki, amit a bemenetén kap
Végül az "összh*gy*zásról"
Ha egyszer lesz időm, kifejtem, miért tartom tévútnak az "erre aztán muszáj odafigyelni" kergetését. -
Reaktor71
csendes tag
válasz
Jorgi Kormi #17406 üzenetére
Sugden, Bryston, Accuphase ... félvezetős erősítőkből ezek nagyon jók.
-
Jorgi Kormi
senior tag
válasz
RetroAnalóg #17405 üzenetére
Én eddig nem nagyon ismertem , de ezek [link] után egyszer majd beruházok egy Masterclassba.
-
RetroAnalóg
kezdő
Nézd, én anno a müncheni hi-fi/high-end show-n hallottam az Audio Note Ongaku erősítőjét (nagyjából röpke 28 millió forint volt az ára akkor, jelenleg nem tudom, hogy mennyi), szépen szólt persze, de nem h*gy*ztam tőle magamat össze. De hallgattam már más nívósabb csöves készülékeket (pl.: Shindo Monbrison, Conrad Johnson...stb.) is. Valahogy engem a csöves hangzás nem hoz annyira lázba, az én fülemnek jobb/tisztább/kellemesebb egy félvezetős erősítő (pl: Sugden).
-
Ear001
addikt
válasz
RetepNyaraB #17403 üzenetére
A sercegés meg pattogás nem szükségszerű velejárója a lemezjátszásnak. Egy közepesen jó futómű, meg pláne a kar, mondjuk egy Helius Scorpio rendes földeléssel és egy focilabdánál kisebb és némileg kifinomultabb tűprofill eltünteti a jó 98%~át. Persze a karcokat nem, de a piszok kevésbé akadály, nálam nem egyszer végződött szénaboglyában a lejátszás.
Az olcsón jobb a digitálisban teljesen egyetértek. Ráadásul nem is olyan alacsony az az összeghatár. -
Ear001
addikt
válasz
RetroAnalóg #17353 üzenetére
Ja.
-
bta1
őstag
válasz
RetepNyaraB #17393 üzenetére
"Sercegős analóg igen, de kevéssé bájos."
Többek között ezért van lemezmosóm, és olyan rendszerem, amelyen (leszámítva a helytelen tárolással, barázdagyilkos "kristályhangszedővel" végérvényesen tönkretett hanglemezeket) nem zavar a sercegés-pattogás. Lényegesen komolyabb problémának tartom a belső barázdákon szöghiba miatt fellépő torzítást és a kisebb kerületi sebességből adódó sávbeszűkülést.
Új hozzászólás Aktív témák
- LG UltraGear 27GR93U-B 27 4K UHD Gaming Monitor garanciával
- Kingston Fury Beast 32GB 6000MHz DDR5 CL30 RAM (KF560C30BBE-32)
- Eladó iPhone 13 Blue 128Gb független Akku 100%
- Új Dell 13 Inspiron 5310 FHD+ IPS i5-11300H 4.4Ghz 8GB 256GB Intel Iris XE Graphics Win11 Garancia
- Dell 16 Inspiron 5625 FHD+ IPS Ryzen5 5625U 4.3Ghz 16GB 512GB SSD Radeon RX Vega7 Win11 Garancia
- Telefon felvásárlás!! iPhone 16/iPhone 16 Plus/iPhone 16 Pro/iPhone 16 Pro Max
- Bomba ár! Fujitsu LifeBook U727 - i3-7GEN I 16GB I 256SSD I 12,5" FHD I Cam I W11 I Garancia!
- Microsoft Surface Laptop 5 13,5" i7-1265U 16GB 256GB magyarbill 1 év garancia
- Bomba ár! HP EliteBook Folio 1040 G2 - i5-G5 I 8GB I 256GB SSD I 14" HD+ I Cam I W10 I Garancia!
- Telefon felvásárlás!! Xiaomi Redmi Note 12, Xiaomi Redmi Note 12 Pro, Xiaomi Redmi Note 12 Pro+
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest