-
Fototrend
Új hozzászólás Aktív témák
-
dgyuri0123
nagyúr
válasz kukulec #14799 üzenetére
Életem legrosszabb (legborzalmasabb) élőzenei előadása egy Placebo koncert volt a Puskás Arénában. Ahhoz képes bármelyik sorlemezük sokkal jobb volt, pedig azok sem Stockfisch felvételek. A legjobb pedig egy Pat Metheny volt, amihez képest az összes általam ismert felvételük csak "motyogás". Szóval, ja, van példa mindenre... bár az "átlagos" mai felvételek szerintem inkább "rosszak"... és akkor nagyon visszafogtam magam. Rossz alatt azt értem, hogy divat lett a mindent elborító basszus és a túltolt dinamika kompresszió. A "laposabb" felvételek sokkal jobban bejöttek, mint pl. Szabó Gábor, Babos Gyula, Hadouk, Passport, stb stb....nekem.
"csak a zene van"
-
#71562240
törölt tag
válasz Mathiask #14798 üzenetére
"Hiába van benne az "alaphangfrekvencia “eredő“ hullámának alakjába" egy amúgy nem hallható frekvenciájú hang, attól még ha külön nem vagyunk képesek fizikailag hallani azt a frekvenciát, akkor az alaphangfrekvenciával együtt se fogjuk tudni."
De mit akarsz az ilyenekkel mondani? Meg a többivel alatta sokadszor. Hogy jön ez ahhoz, amiket én mondtam? (Sehogy.)"nincs szükség a jelalakot elemezni, mert eddig is tudtuk, hogy benne vannak a magasfrekis összetevők"
Én nem kezdtem elemezni. Én beraktam szokásomhoz híven az ábrát, hogy tessék ezt a """szinusz"""periódust kéne 2-5-10-20... mintavétellel digitalizálniuk a Shannon-Nyquist apologétáknak. Oszt jónapot. Te kezdted elemezgetni, hogy hát nem mindegy, hogy ez milyen frekvencián van, ésatöbbi. Alaphangfrekvencián van. Te kezdted kérdezgetni, elemezgetni, aztán választ kapván elterelni - meg belevinni indifferens variációkat.[ Szerkesztve ]
-
#10726912
törölt tag
Ma ismét volt próba. Márvány vs homokkő. Homokkő ment pár napig. Hangdoboz alatt volt cserélve.
Beraktam a márványt. Nem egyedüli vélemény, egy ismerős nemhifista is hallotta, elsőnek ő mondott véleményt.
Homokkő jobb énekhangot ad, nyitottabb a közép-magas tartomány, életszerűbb az énekhang. A mélyhangok mennyisége csökken, a mélytartomány részletessége is csökken, az énekhang előrébb helyeződik a térben.
Márvány a mélyhangot rendbe rakja, több lesz és minőségibb hatású, simább és részletgazdagabb a mélytartomány, a nagybőgő hangját szinte rajzolja, a húrok pattanása megfogott. Minden zenének jót tesz a mélytartomány megnövekedése, melegebb hatast kelt, viszont az énekhang (pl Diana Karl) természetessége odavész, a magastartomány mennyisége és minősége is romlik, miközben a sztereó térérzet oldalra nő, énekes hangja távolodik. Az egész produktum összességében kicsit művi lesz, dobozhangú, a homokkő természetesebb összhatást keltett, de a mélytartományt meg hazavágja...
Azt hiszem, találnom kell mas megoldást, természetes hangú anyagot, pl fát.
...mert most vagy a f.szomba harapok, vagy a zacskómba..oszt egyik se jó érzés..😔 -
#71562240
törölt tag
válasz Mathiask #14805 üzenetére
"Tulajdonképpen mit akarsz mondani?
Hogy a Shannon-Nyquist-al nem tudunk a mintavételi freki felénél nagyobb frekit átvinni?"
Mmmm... Onnan indult az egész, hogy megemlítettem, az általános topikban múltkor megint letette a garast az egyik "mérnök", hogy a 44,1kHz tökéletesen elég a zene digitalizálásához, merthogy szinuszperiódus reprodukálásához elegendő 2,1 mintavételi pont. Én meg ilyenkor ugyebár néha megmutatok egy-két hangszerhangot, hogy hogyan néz ki a hangszerhang """"""""""""""""""""""""""""""""""""szinusz""""""""""""""""""""""""""""""""""""periódusa (sok idézőjel) - mármint a hangszerhang kétdimenziós vetülete oszcilloszkópon, miközben az eredetije a tér-idő kontinuumban még sokkal bonyolultabb.
Legfelül szinuszgörbe periódusai, lejjebb hangszerhangok """"""""""""""""""""""""""""""""""""""""""szinusz"""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""periódusai. Kíváncsi lennék, hogy a hangszerhang periódusát hogyan reprodukálja a "mérnök" 2,1 mintavételi ponttal. Vagy néggyel, nyolccal, tizenhattal, harminckettővel..., ha éppen olyan frekvenciára esik, hogy jut annyi mintavétel neki. A magas C-re összvissz jut kb. 32 mintavételi pont a CD-szabványban! - mármint az alaphangjára, mert a felharmonikusokra ugyebár fele, fele, fele, fele, egy sem...
Köszi CD-szabvány, hogy a hangszer valódi periódusából szinuszjelet csinál (interpolál) magasabb frekvenciákon, amelyeken ugyebár alig néhány mintavétel jut egy olyan hegy-völgyre, amilyen a hangszerhang "eredő" hulláma (kétdimenziós vetületben). Szintetizátor. Hasonlítsd össze a hegedű hangját, és a Casio szintetizátor hegedű menüpontjának a hangját. A CD-szabvány egy Casio szintetizátor - kicsit sarkítva.
Ezt akartam mondani - márminthogy ezt mondtam. Érthető?
"Mindez már megtörtént egyszer!" - mondogatják a BG-ben, a hifi fórumokon ellenben nap mint nap megtörténik, hogy jön a "mérnök", és leteszi a garast, hogy a 44,1kHz tökéletesen elég a zene digitalizálásához. Mert a zenei hangrezgés periódusa neki szimpla szinuszgörbe. Neki. Erről van szó. Érthető? -
kukulec
őstag
válasz #71562240 #14803 üzenetére
értem, de érted hogy nem értem, amit értenem kellene
#14801dgyuri0123 : ez a 2016-os koncert volt? Puskásban még nem voltam, csak a Papp Lászlóban többször is. Slash mondjuk jól szólt. Hadouk babaLuxman L-507ux II, Primare i22, Yamaha A-S801 // Pro-Ject Dac Box S2, SMSL SU-9 PRO // Elac Vela 408, Elac FS 147, Q Acoustics 3030i
-
Mathiask
senior tag
válasz #71562240 #14807 üzenetére
A hozzászólásod első részéből kiderül, hogy a kérdésemre a válasz igen. De ez nem újdonság, hogy digitálisan csak a mintavételi freki feléig lehet átvinni tökéletesen a jelet és, hogy e felett is esetleg vannak még összetevők a zenében.
"a 44,1kHz tökéletesen elég a zene digitalizálásához. Mert a zenei hangrezgés periódusa neki szimpla szinuszgörbe."
A zene, amit át akarunk vinni nem szimpla szinusz, hanem különböző frekvenciájú szinusz jelek összege. Ahogy a képen is az a) is szinusz jelek összessége, a b) is szinusz jelek összessége, a c) is szinusz jelek összessége, a d) is.
A zene digitalizálásához választott mintavételi frekvencia nem az átvivendő jel legmagasabb frekvenciájú összetevője határozza meg, hanem az általunk hallható legmagasabb frekvencia. Nem a jelet akarják átvinni tökéletesen, hanem azt, amit hallunk belőle. Hisz hiába van az oboának 40kHz-ig(Ear féle linkből, tekintsük ezt most a példa kedvéért felső limitnek) felharmonikusa, hiába néz ki úgy, mint a c) jel, ha mi ebből nem halljuk csak mondjuk 22kHz-ig terjedő részt. Ez esetben a 44,1kHz is elég, mert a fülünk ugyanazt a jelet fogja "látni"(frekvencia tartomány szempontjából) (ideális, végtelen frekvenciatartományú) analógból hallgatva is, meg digitálisból vissza alakítva is. Ugyanazt a jelalakot fogja érzékelni. Tehát ebben az esetben bár nem jön át a digitálison az oboa minden felharmonikusa, az oboa jelalakja nyilván nem jön át tökéletesen, de számunkra "tökéletesen" átjön. Ha azt akarjuk, hogy a jelalak is átjöjjön tökéletesen, akkor kell a 96kHz mintavételi freki, hogy az oboa legmagasabb komponensét (40kHz, Ear linkjéből, a példa kedvéért.)
Ha kiderül az Ear által linkelt kutatás esetleges továbbviteléből, hogy teszem azt 48kHzig érzékeljük a hangokat, akkor persze nem elég az oboa hangjának CD-n történő rögzítése az emberi halláshoz mérten tökéletes átvitelhez. De akkor elég a 96kHz mintavételi frekvencia ehhez.
De a zongora jelének(70kHzig van felharmonikusa, Ear, link, példa) tökéletes átviteléhez még ez sem elég, de arra elég, hogy számunkra tökéletesen átjöjjön (ha 48kHz ig hallunk).
Ahhoz, hogy a 70kHz-es komponenseket tartalmazó jelalak is tökéletesen átjöjjön kell a 192kHz mintavételi freki.
És így tovább. -
denesdr
addikt
válasz kukulec #14799 üzenetére
A stúdiókban nem méricskélnek annyit, egyszer be van lőve a lehallgatási technika és kész. Az, hogy egy agyonkompresszált hang kerül a lemezekre ettől teljesen független. Valaki úgy gondolta, hogy olyan agyonkompresszáltnak kell lennie és az elkövetők közül valószínűleg mindenki tisztában volt/van vele, hogy nem ez az agyonkompresszált hang hasonlít legjobban az eredeti hanghoz.
[ Szerkesztve ]
-
kukulec
őstag
válasz denesdr #14812 üzenetére
ez eddig rendben is van, de a monitor hangfalakon azért lehetne érezni, hogy az eredmény ótvar. több száz olyan szám van a gépemen, amit teljesen mindegy melyik hangfalamon vagy fejhallgatómon hallgatok, mert szar. még a 3030i-n is, pedig az olyan mint egy kedves nagyszülő, aki mindent megbocsát. sajnos kénytelen vagyok arra gondolni, hogy egyszerűen a koncertélmény, a kiművelt fül hiányzik, amivel ízléssel lehetne eqúzni.
Luxman L-507ux II, Primare i22, Yamaha A-S801 // Pro-Ject Dac Box S2, SMSL SU-9 PRO // Elac Vela 408, Elac FS 147, Q Acoustics 3030i
-
Hogy egy kicsit ON-topik felé tereljem a témát:
Majd' 30 éves dobozaimat szeretném majd felújítani, először is külsőleg (kis festés, meg a takaró "harisnyák") cseréje. Azon gondolkodtam, talán érdemes lehet a váltókat is frissíteni. Nem tuningolni, csak frissíteni.
Többféle kondi is van (lehet, még nem szedtem szét) bennük. Az a kérdésem, hogy csak az elkókat érdemes, vagy a többit is? Gondolom a "fontosabb" feladatot az MKP (vagy mi) kondik látják el.
Valami ilyesmi a váltó: [link] [link]
Gondolom, a magasak ferrofluidosak. Azokat érdemes piszkálni?
Elég lenne méregetni, hogy választ kapjak?
Nem szotkam hibázni.
-
denesdr
addikt
válasz fererencz89 #14831 üzenetére
Minden kondi feladata fontos, viszont komolyabb dobozokban csak a párhuzamos ágakban szoktak elkót használni, ezek a cseréje már indolkolt lehet 30 év után, persze nem törvényszerűen.
-
#01758976
törölt tag
válasz fererencz89 #14831 üzenetére
Szvsz cserélj mindent, de csak a gyári értékek betartásával. Harminc év nem múlik el nyomtalanul. Ha valamelyik kondi jó is mérve, minek a felesleges rizikó? Sok idő már nem lehet bennük. És mérve minden kiderül az értékeikről.
-
Dißnäëß
veterán
válasz fererencz89 #14831 üzenetére
Ha nem tervezel váltó tuningot, ami nálam nagyon bevált megoldás:
- elko-kat cserélni mindet
- a magassugárzó soros elko-jára párhuzamosan egy(-két) jó minőségű fóliát is tenni (itt külön A4-es oldalt lehetne arról írni, mekkorát)
- tekercsek: forrasztásokat szétkapni, cint leolvasztani a merev drótok végéről és újracinezni, újraforrasztgatni, ha a merev drót enged annyit (hosszban), fél centit lecsippenteni csípőfogóval, a zománcozott rézhuzalt dörzspapírral az utolsó 3-4 mm-en a zománctól megszabadítani (hiszen az szigetel) és ezen a ponton cinnel befuttatni-forrasztani
- WIMA piros "sztárfóliakondikat" és hasonlókat lehet kerülni nyugodtan, van jobb
A szűrési feladatot nem a kondi és tekercs és ellenállás fajtája látja el, hanem annak elektromos jellemzői, azaz rendre kapacitás, induktivitás és impedancia (ami egy fix ellenállás mint paszív elem esetén nem frekvenciafüggő az audio tartományban, így impedancia helyett ellenállásnak hívhatjuk). Szűrés tekintetében töknyolc, mit veszel, filléres hulladék elko-t, vagy 100-ezres Jantzen elko-t, amíg a kapacitásuk ugyanakkora, ezek ugyanúgy szűrnek. A kapott hang minőségében/karakterében lesz eltérés, működni műxik minden.
Ferrofluid 15-20 év után elpárolog-beszárad-stb... érdemes megújíttatni szakemberrel, előbb a benne lévő dzsuvát kiszedni (jellemzően). Régen én is ferrofluid hívő voltam, ma, új építésnél már kerülöm, de amíg jó és teszi a dolgát, hasznos amúgy bizonyos konstrukcióknál, főleg régebbi szetteknél, ahol nem lehetett szimplán olyan paramétereket hozni magassugárzóval ferrofluid nélkül, mint vele.
hárásó +++1
[ Szerkesztve ]
Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá
-
-
#71562240
törölt tag
válasz fererencz89 #14831 üzenetére
Ha tuningolni nem akarsz, elég az elkókat.
A ferrofluid Schrödinger-macskája, csak utólag derül ki, hogy érdemes volt-e kibontani, vagy semmi baja. Annyit éppenséggel megér, hogy kiszedi az ember, és akkor később már nem izgulni rajta. -
denesdr
addikt
válasz fererencz89 #14838 üzenetére
A fóliakondi is el tud használódni, de hangsugárzóknál nagyon nem jellemző az ilyesmi. Az elkók is általában inkább kiszáradnak vagy kifolynak, nem elhasználódnak.
-
Dißnäëß
veterán
válasz fererencz89 #14838 üzenetére
Fólia lényegesen hosszabb élettartamú. Ízlés kérdése, akarsz-e költeni újakra.
Soros elkótól nem kell félni, életem egyik legjobb szettje egy Panasonic soros elko-n keresztül hajtott magassal bírt, még fólia sem volt rajta. Szerintem akkor kell ezekkel érdemben foglalkozni, amikor már MINDEN MÁS IS kiszögelve csinire az egész láncban, amúgyis akkor hallod érdemben, hogy Jantzen kell-e, Audio Note, Duelund, vagy egyéb csodafegyver. Addig ne feszülj rá feleslegesen, legalábbis én ezzel nem stresszelném magam, az hótziher. Pláne ha film is van rajta, a kisebb ESR miatt azon megy minden, amikor elkezd felsôbb frekiken ô is mindent átengedni fokozatosan. A fülünk meg a magasakra a legérzékenyebb (torzítás szempontból).
Én a gyáriját reprodukálnám, ne érdekeljen, hogy van kötve, kösd úgy Te is vissza az újat a régi helyére. A következô cserénél már hangszórószélt is akarsz majd, lehet
Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá
-
válasz #71562240 #14839 üzenetére
Nem a tuning a cél, nincs igényem olyan váltóra sem, ami annyira über, hogy már üvegfal kelljen a dobozra, hogy látható legyen. Egyszerűen csak közelíteni akarom a gyári állapotot, valamint még pár évre biztosabbá tenni a működését.
Annyira olcsón vettem, hogy jelen állás szerint is 4-5x annyit kellene költenem, hogy pótolhassam ezt a szintet (Ha szintén 30 éves dobozokról beszélünk. Újabbak meg, pff...). A továbblépés meg, hát, még nehezebb.
Szóval a meglévőt akarom "szinten tartani".[ Szerkesztve ]
Nem szotkam hibázni.
-
Dißnäëß
veterán
válasz fererencz89 #14844 üzenetére
Jólvan, ez jó hozzáállás és irány szerintem. Új elko-kkal minden egyebet úgy hagyva, nemigen lesz csalódás, lényegében ugyanazt kapod, vagy gyárihoz közelit, amit megszoktál. Járatod egy ideig és voilá. Benne újabb 2-3 évtized.
Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá
-
nLali
senior tag
Műszak vége, Relax : [link]
Ne mérgelődjetek. -
Jorgi Kormi
senior tag
válasz fererencz89 #14844 üzenetére
Most néztem vissza , 2016 végén cseréltem MKP kondikra(4db) az akkor 18 éves hangfalamban az elektrolit kondikat és 5.166Ft összegből hoztam ki .(szállítással) Sima , mezei Jantzen Audio Cross-cap MKP cuccokkal oldottam meg a frissítést innét: [link] és szerintem legalább úgy szól mint hajdanán (1998-ban) vagy még szebben.
Kocsi Nippon , az asszony Ungarische , a tévén még gondolkodom ! ( talán egy Junoszty 402 BC made in CCCP <Pana lett a vége , a "karma" hatalma.( Oled "szagértő" és crt tv tulaj)"Boldogok a lelki szegények , mert náluk a zseni is szegényebb".
-
válasz Jorgi Kormi #14848 üzenetére
Én maradnék az azonos típusoknál. Elkót elkóra. Persze nem a leghitványabbra. (Bár, ahogy olvasom, ez nem biztos, hogy összejön.)
Nem akarom, hogy másabb legyen a karaktere. Meg annyira nem is akarom bonyolítani, hogy + alkatrészekkel érjem el az eredeti karaktert, a "jobb" alkatrészek használata mellett.
Nem szotkam hibázni.
-
Dißnäëß
veterán
válasz fererencz89 #14849 üzenetére
Kolléga nem beszél hülyeséget, szerintem jó gyakorlat amit ír.
Mi a pontos márka-típus-modell-je ezeknek ?Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá
Új hozzászólás Aktív témák
- Xbox Series X|S
- NVIDIA GeForce RTX 3060 Ti / 3070 / 3070 Ti (GA104)
- Parfüm topik
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Automata kávégépek
- Vicces képek
- Crypto Trade
- Az Apple megszerezné a klubvilágbajnokság közvetítési jogait
- Lakáshitel, lakásvásárlás
- Az iPadOS-re írt appokra is díjat vet ki az Apple
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen