-
Fototrend
Autóhifi
Új hozzászólás Aktív témák
-
geza844
aktív tag
válasz LógaGéza #45400 üzenetére
Tehát akkor vagy az erősítőben, vagy a fejben lehet valami testelés gond?
Ha az RCA testjét a fej fém részéhez érintem, és javul a helyzet akkor a fej a rossz? Ha nem, akkor szedjem szét az erősítőt, és keressek a panelen valami hibát?
Egyébként az erősítő nem kapott zárlatot, vagy túlterhelést, hanem előtte csináltam zárlatot a táp kábelen. Vagyis az erősítő ingadozó tápfeszt kapott egy rövid időre.
Kecskeméten nem tud valaki megbítható szerelőt? Persze gondolom esélyesebb, hogy postáznom kell majd valaki szakinak, de akkor legalább azt lenne jó tudni, hogy a fejet küldjem el neki, vagy az erőt? Esetleg privátban valaki küldhetne egy kontaktot. E-mail, telefon szám, profil link...
-
LógaGéza
addikt
válasz geza844 #45402 üzenetére
Nem mondom biztosra, csak onnan gondolom, hogy nekem hasonló volt a hibajelenség, és ez lett rá a megoldás. Egy próbát megér.
"Go to work, get married, have some kids, pay your taxes, pay your bills, watch your tv, follow fashion, act normal, obey the law, and repeat after me: I AM FREE"
-
fnsteam
tag
Két akku be építését tervezem, 50es kábelszett van hozzá , a kérdésem a következő lenne: A két akku közé 2db biztiház kell vagy csak 1db? hátsó akku közé és az erő közé is gondolom kellene 1db
A másik meg az lenne hogy mekkora biztivel kössem össze? elöl 52Ah akku , 70A generátor , hátul 100Ah akku , erő kb 140A.
Azt tudom hogy az első akkutól nem elég a pozitív szálat vinni , mind a kettőt behúzom , viszont még olvastam olyat is, hogy a hátsó akkut érdemesebb még pluszba letestelni.
Generátornál a pozitív kábelt most cseréljem ki nagyobbra vagy majd akkor ha generátor fejlesztés lesz ?Előre is köszönöm a válaszokat/ötleteket !!
-
geza844
aktív tag
válasz KriszXJR #45405 üzenetére
Clarion FB289RBT, igen az erősítőből.
-
mivamma
senior tag
Lenne egy vállalkozó szellemű budapesti fórumtárs, aki beállítaná a rendszeremet (Hz, db/okt., esetleges kiemelések.....)?
Alpine SPG-13CS
Alpine PMX-F640
Alpine SBG-1244BR
Alpine CDE-178BTTermészetesen az időt/energiát/szaktudást nem várom el ingyen senkitől.
" Aki legény éjjel, legyen nappal is éjjel! "
-
escape
aktív tag
Sziasztok!
Pio MVH-170UBG-t vennék Skoda Fábiába, gyári Symphony helyett. Jó döntés-e? Az autó ISO10487 csatis, de ha jól tudom a rádión más csatlakozó található. Fog ez gondot okozni, vagy van hozzá átalakító?
escAzért kell sportolnunk, hogy szép, izmos halottak legyünk. - Egyelőre hadjárat...
-
opeter70
senior tag
válasz escape #45408 üzenetére
Szinte minden rádió csatlakozója más és más, éppen ezért mellékelnek hozzá gyárilag egy átalakítót, amelynek az egyik vége a rádióba passzol. a másik meg az autódban lévő ISO csatlakozó ellendarabjához.
Tehát nem kell átalakító, ha megkapod a rádióhoz gyárilag járó csatlakozót.Nehogy úgy járj, mint én, hogy vettem valakitől egy dobozos fejegységet, minden tartozékával, éppen csak a fejegység saját ISO csatlakozóját nem postázta mellé, mert szerinte az nem a rádió tartozéka.
Kötötte az ebet a karóhoz, hogy nekem kell vennem az autómhoz való típusfüggő csatlakozót.
Hiába magyaráztam neki, hogy nekem ISO csatlakozó lóg ki a műszerfalalmból, nekem már oda semmiféle átalakító nem kell, viszont a rádió hátuljába nem tudok mit bedugni, nem lehetett meggyőzni. Végül 4 ezer ft-ért voltam kénytelen venni egyet az Alpine fejhez.Egyes (főleg távolkeleti) autótípusokhoz valóban kell átalakító (ezt hívják autóspecifikus ISO csatlakozónak), de a Fabiába biztosan nem kell ilyen.
[ Szerkesztve ]
-
escape
aktív tag
válasz opeter70 #45409 üzenetére
Durva eset. Köszönöm a felvilágosítást. Olvastam néhány helyen a topikban keresést követően, hogy a sárga piros vezetékeket lehet cserélni, és néhány típusnál kell is, mert elfelejti a rádió a beállításokat gyújtás nélkül. Bár ez egy kipróbálással könnyen kideríthető, azért megkérdezem, hátha tudjátok, hogy meg kell-e nekem ezt csinálni, vagy ez a cseh remek annyira szabvány, hogy csak rádugom és megy?
Azért kell sportolnunk, hogy szép, izmos halottak legyünk. - Egyelőre hadjárat...
-
SpZ
senior tag
Sziasztok
Mitsubishi Galantoba szeretnék egy új fegységet. Kenwood KMM-302BT -ról van szó, jelenleg Sony XR-C453RDS van benne. Nem nagyon igazodok ki a csatlakozókban, ha jól láttam a kenwoodhoz 16 pines iso csatlakozó kell. A mostani sony-in pedig 2x4pines csati van. Milyen átalakitóra van szükségem? -
opeter70
senior tag
válasz Daywalker #45411 üzenetére
De. Én voltam.
Komolyan mondom, akkora zűrzavar van az emberek fejében ezzel az ISO csatival kapcsolatban, hogy az elképesztő. Folyton keverik az autóspecifikus csatlakozót a készülékspecifikus csatlakozóval.Az volt a legrosszabb az egészben, hogy az emberem nem trehányságból, vagy rosszindulatból felejtete ki a csomagból a csatlakozót, hanem egyszerűen nem volt képes megérteni, hogy az jár a fejegységhez. Ő szentül meg volt róla győződve, hogy azt utólag vette, sőt a szerencsétlen úgy adta el az autóját, hogy a fejegységből kihúzta a csatit és benne hagyta az autóban. (nem is "talált" készülék volt, mert megkaptam hozzá a dobozt, kiszedővillát, csavarokat, user manual cd-t, csak éppen azt a nyomorult csatlakozót nem)
[ Szerkesztve ]
-
geza844
aktív tag
válasz opeter70 #45417 üzenetére
Az volt a probléma, hogy a fej RCA csatijának nem jó volt a testelése. Vagy valami RCA test bizti ment ki, vagy valami test fólia égett el a fejen belül. Ezt a hibát pedig vélhetően én okoztam azzal, hogy bekapcsolt fejjel kihúztam / bedugtam párszor az RCA-t az erősítőbe. Mint kiderült, ilyet nem szabad. Megoldás annyi volt, hogy a fej RCA csatijára (elég volt csak az egyik oldaléra) tekertem egy kábelt, aminek a másik végét a fej fém részéhez (test pontjához) erősítettem. Egy csapásra elszállt minden zaj.
-
geza844
aktív tag
Egyébként az normális, ha úgy fél óra alatt egészen felmelegszik az erő úgy hogy csak be van kapcsolva, de nem szól a zene? Meg lehet azért fogni, szóval nem süt, de jó meleg a borda rajta.
-
kk831228
addikt
-
kk831228
addikt
válasz geza844 #45422 üzenetére
Szvsz amíg nem kapcsol ki addig nincs probléma... Ha meg kikapcsol akkor sincs... Van védelem mindenre... De majd a hozzáértők megmondják...
"Legjobb lesz ha elverem egy kis csalánnal... Az lesz a legjobb... " by Dallas parody az örök klasszikus!! : ----> https://youtu.be/HL7Wp9ltweo?t=317
-
KriszXJR
tag
válasz geza844 #45422 üzenetére
Ha ezt kb fél óra alatt tette akkor valószínűleg! nincs baj. Ha túlmelegszik akkor le kell kapcsolnia (igen ez védelem). Viszont ha valami hiba lenne az erősítőben akkor a melegedés drasztikus (egy egy alkatrész esetében) azt nem viszi el borda, se védelem, az ott pár másodperc alatt elfüstöl.
-
Daywalker
addikt
válasz geza844 #45418 üzenetére
Azért inkább csináltasd meg, mert nem üzemi így, ahogy most van.
Egyébként rossz sorrendű bekötés is csinál ilyet, ezért nem szabad soha úgy rádugni a tápot az erőre, hogy az RCA már be van dugva, mert akkor azon keresztül testelődik. Kivéve, ha előtt a testet dugod rá, majd utána a pozitívat, de jobb a békesség, és inkább le kell húzni."A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
SpZ
senior tag
Honnan tudom meg hogy milyen szabvány antenna csatlakozó való a fejegységbe?
Erre gondolok Kenwood KMM-121Y -ról van szó. -
-
bigbadforty
tag
Tudna esetleg valaki segíteni, hogy 3-as BMW Business Radio (teljesen alap) hangrendszerét hogyan, és mivel lenne érdemel fejleszteni/lecserélni? És hogy körülbelül mennyi pénzt kell ráfordítani?
-
runner 125
nagyúr
válasz bigbadforty #45431 üzenetére
Mikori 3-as? E90-be úgy tudom az uDimension-nek van komplett hangszórórendszere, amit csak ki kell cserélni a gyáriakkal.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
bigbadforty
tag
válasz runner 125 #45432 üzenetére
2007-es Facelift előtti az autó, ez a Business Radio nem valami erős, azt szeretném cserélni, de nem értek annyira az autóhifi-hez.
Apámnak 2008-as Kia Cee'd-je van gyári hangrendszerrel, de az olyan veszett hangzással bír, hogy senki nem hiszi el, hogy gyári. Valami hasonlót szeretnék én is.
-
Osynho
addikt
válasz bigbadforty #45433 üzenetére
Ha jól tudom abban kis méretű hangszóró van az ajtó teteje felé, a kárpitra rögzítve, mögötte zárt lemez. Amíg ez van benne, addig jól nem fog szólni.
-
Osynho
addikt
válasz mandras81 #45435 üzenetére
De megnéztem, csak elfelejtettem írni. Nem láttam ilyet a menüben. Szerintem keverem a Kenwood BT60U-val, ami az előző fejem volt. Sajnos így nem tudok segíteni. :/
bigbadforty: Nekem E46-om van, szerencsére gyárilag 16-os hangszóróval, de nálam is a kárpitra van monyákolva. Botrányos. Én kivágom a lemezt megy rá egy mdf karika és arra a hangszóró. Ezt csinálnám a te helyedben is, figyelembe véve, hogy nálad jobban kell figyelni az ablakra, mivel magasan van a hangszóró. Valami slim cuccot keresnék hozzá, lehet nagyobb is elfér, mint a gyári. Viszont, hogy az ülések alatti hangszórók hogy vannak bekötve, azt nem tudom. Az a baj, hogy oda csak akkor tennék hangszórót, ha mélyen tudom vágni, akkor meg a kis pöcs 10-esek nem mennek le addig és luk lesz a hangban.
A fejet elég simán cseréltem, kellett egy bmw-> iso, meg egy antenna csatlakozó átalakító, aztán egy szűkítő keret a műszerfalra. A multi kormány vezérlés megoldása már nehezebb dolog.
[ Szerkesztve ]
-
Osynho
addikt
válasz bigbadforty #45438 üzenetére
Előre, az ajtóba, 1 mélyközép, A oszlopra magas sugárzó (komponens szett), csomiba mélyláda, ezeket egy 4 csatornás erősítőről hajtani. Gyári fejet cserélni. Ajtókat bitulappal szigetelni.
Többféle megoldás létezik, érdemes google-zni, youtube-ozni. Vagy a zseb helyére is lehet tenni, úgy több a hely, de nagyobb átalakítás kell.
mandras81: Használom a BT-t, de még fejről megy a gyári hangszóró ( ). Az előző autómban a Kenwoodot váltotta (aktívan), de már nem emlékszem, hogy kellett-e állítgatnom valamit, vagy egyből szólt a 4 csatorna. Azt tudom, hogy én is ráfutottam erre a hibára, csak a magas szólt, aztán megtaláltam ezt az opciót. De akkor az még a Kenwood menüjében volt.
-
vasi89
addikt
válasz bigbadforty #45438 üzenetére
Nem úgy van mint E36ban? Az ajtóban csak magas sugárzó van és a lábtérnél van a mély-közép. Emiatt vagyok meglőve de nálam az nem opció h kárpitot vagdossak, illetve a lábtérnél is pont a lábpihentető mellett van a hangszóró így a kiemelőkeret sem oldható meg. Mindenesetre hülye megoldás. E46ban tényleg jobb de akkor visszatértek a régi hülyeséghez
-
LógaGéza
addikt
válasz mandras81 #45439 üzenetére
Én is aktívozok és BT-n telefonálok, és jön mind a négy csatornán alapból, habár nekem Clarion fejem van.
"Go to work, get married, have some kids, pay your taxes, pay your bills, watch your tv, follow fashion, act normal, obey the law, and repeat after me: I AM FREE"
-
bigbadforty
tag
válasz vasi89 #45441 üzenetére
Hát nekem tökre olyan, mintha a lábam alatt lenne a mély-közép nem a pihentetőnél, elég hülye megoldás az tény. Vagdosni nem szeretnék e90-et, valószínű elviszem egy autóhifis szakihoz, hogy nézzen rá és ötleteljünk ki valamit.
Mik számítanak jó hangszórónak, meg ládának?
[ Szerkesztve ]
-
LógaGéza
addikt
válasz bigbadforty #45444 üzenetére
A teljesség igénye nélkül: Hertz/Focal/Audio System/Kicx amik könnyen elérhetők és jobb minőséget képviselnek - igazából ha mondasz egy árkategóriát, hogy kb mennyit szánsz rá (új/használt), akkor lehet tudunk ajánlani valamit
"Go to work, get married, have some kids, pay your taxes, pay your bills, watch your tv, follow fashion, act normal, obey the law, and repeat after me: I AM FREE"
-
mandras81
senior tag
válasz vasi89 #45441 üzenetére
Nekem így "vagdosták" ki a kárpitot: ilyen volt (3. kép, nem saját autóról), ilyen lett.
Persze, nincs ingyen, de ha az ember szépet akar, akkor vagy bízik magában, és a kézügyességében, vagy megfizet egy profit.
-
bigbadforty
tag
válasz LógaGéza #45445 üzenetére
Fogalmam sincs milyen árban mozognak, mennyibe kerül egy kiépítés, tehát tök tudatlan vagyok ilyen téren, azért kérdezem tőletek. Még csak árkategóriát se tudok. Nem akarok elszállni, egy szolid de szépen szóló rendszer teljesen elég, E90-es BMW-hez nekem annyira nem illik a nagy dübörgés. Lehet használt rendszer is, nem fontos új.
-
Osynho
addikt
válasz bigbadforty #45448 üzenetére
Az építést nem tudom mennyiért oldják meg (nyilván szakember függő és az átalakítás mértéke is befolyásolja). 20-22 körül indul a használható komponens szett kategória, használtan ennyiért (vagy kicsit többért) rá lehet futni finomságokra is. 4 csatornás erősítő használtan 25-30 között már értelmes is akad, sub mondjuk 20 környékétől, szintén használtan. Ehhez jön még a kábelezés, 10e környékén megoldható.
"Nem akarok elszállni, egy szolid de szépen szóló rendszer teljesen elég, E90-es BMW-hez nekem annyira nem illik a nagy dübörgés."
A fórum tagjainak többsége szintén szolid, de szépen szóló rendszert igyekszik építeni, de ez a fogalom nagyon tág.
mandras81: Igen, hallottam róla, hogy Kaposvár nagy központ, meg Sopron is, itt a környéken. Csak akkor oda-vissza kellene utaznom + szabadnapot kivennem. Az meg már sok hűhó. Olyan, mintha meg lenne kötve a kezem, nagyon idegesítő. Szétszedtem a műszerfalat, küszöböket, behúztam a kábeleket, erősítők is betéve, kábelezve, de addig nem akarom összerakni, amíg nincs minden a helyén. Szóval 1 hónapja így használom a kocsit, amit nem szeretek. :/ A fejegység se megy be a sok kábeltől. Az ajtók gyárilag szigeteltek, azt óvatosan kell lefejteni róla, bituzni, a hangszóró kábeleket behúzni az ajtóba, a patentokat se szeretném letörni, a kiemelő keretet is méretezni kellene, stb stb.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
● A topikban TILOS hirdetni!
● Az összefoglaló elolvasása kötelező, a legtöbb kérdésre választ kapsz.
● Az összefoglalóban megtalálható kérdésekre NEM válaszolunk.
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Egyre gyorsabban ügyködik saját HBM memóriáján Kína
- Eleglide C1 - a középérték
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Modern monitorokra köthető 3dfx Voodoo kártya a fészerből
- Energiaital topic
- Robogó, kismotor
- Nyíregyháza és környéke adok-veszek-beszélgetek
- További aktív témák...