-
Fototrend
Autóhifi
Új hozzászólás Aktív témák
-
lautnermark
aktív tag
válasz Khaosz55 #50046 üzenetére
Nem a Hivivel van a gond, hanem a Winisd-vel. Játszani lehet vele, de pontos adatokat ne várj tőle. Egyszer én is beadtam neki egy 165-s mélyközép adatait és kidobott rá valami 80 litert. Amúgy a számított adatai köszönőviszonyban sincsenek a gyár által megadott ládaparaméterekkel. Több subnál is megnéztem régebben. Zárt ládánál az ideális QTC érték a 0,71, pár százados eltérés megengedett.
-
lautnermark
aktív tag
válasz Czimby #50048 üzenetére
Egyszer én is vettem az Atc-től egy Hivi F1600 szettet, még a nagy leárazás kezdetén. Küldtek is egy SZERINTEM már használt szettet.Aztán oda-vissza nyomtunk a szópárbajt. Kicserélni nem voltak hajlandóak, mert szerintük én hülyeségeket beszélek. Végül visszavették és sértődötten közölték, hogy többet nem vásároljak tőlük semmit se. NO COMMENT 2 héttel később visszakaptam a pénzemet is.
Azt állították, hogy vadonatúj terméket küldtek, még általuk is bontatlan dobozban:
Mi az ami nem tetszett nekem?
-a magast kivettem a foglalatból és a hátulja poros volt.
-a magashoz tartozó vezeték a képeken kb. fél méter lehet, az enyémen még 10 cm sem volt
-a magas vezetéke erősen ragadt, egy ujjamon a levegőben lógott a magas hsz. ( nálam ilyen, akkor volt, amikor kiszereltem az előző hifit és a kábelezésről letekertem a bandázsszallagot. na az ragadt így)
-a dobozon külsérelmi nyom nem volt, a belső csomagolás is sértetlen volt, ellenben a hangváltók karcosak voltak és az egyiknek a fedele repedt
-az egyik mélyközép csatijainál erősen megfolyt forrasztózsír nyomai voltak
-a másik mélyközép csatijain meg iszonyatosan sok forrasztóón volt rajta. -
kigoi
senior tag
válasz lautnermark #50051 üzenetére
Majd kiderül,nem biztos,minden esetre én azért szeretem ezeket is megnézni ha egszer már nyilvános.
Ha ilyenekt nem nézünk akkor mi alapján adunk esélyt új dolgoknak,kinézet? -
Czimby
addikt
válasz lautnermark #50053 üzenetére
Igazi gerinces társaság akkor
Ha szeretnél Revolut meghívót írj privit. A kapott jutalmat(12.5-20e Ft) pedig felezzük.
-
Khaosz55
addikt
válasz lautnermark #50053 üzenetére
Nekem ilyen gondom nem volt D620-al és amit ott vettem, persze ez így ahogy írod nagyon nem szép dolog tőlük...
-
szekra
őstag
válasz lautnermark #50050 üzenetére
Köszi! Igen a tükrözés lenne a cél. Mit ajánlanál akkor?
-
sonny007
tag
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni egy Nissan Almera 1.4 GX autóba szeretnék előlre kicserélni a hangszórókat.
Valaki tudna ebben segíteni mekkora átmérőjű, beépítési mélységű hangszóró felelne meg bele?
Az autó 1997. 4. Havi.Előre is köszönöm.
-
lautnermark
aktív tag
válasz szekra #50057 üzenetére
Először is 2 dinest,dupla méretűt. Persze azért meg lehet feltörik a kocsit majd. Az 1 dines (normál méretűnél) ha napi rendszerességgel nyitogatod a kijelzőt, akkor hamar tönkre fog menni a szalagkábel. Aztán csere, feltéve ha egy nonamehez kapsz egyáltalán.
A pár éves használtak még nem nagyon tudhatják a tükrözést. Az újat többnyire igen, de azok kb. 250-500 ezerbe kerülnek. -
sonny007
tag
válasz lautnermark #50062 üzenetére
Maga a hangszórót lemértem már és ha jól emlékszem 9x6-os koax hangszórónak felel meg.
Centiméterben nem tudom, hogy pl a 16cm-es beleférne-e..
Vagy írjak egy autó hifis oldalra ahonnan tudok hangszórót is rendelni bele, hátha ott tudnak tanácsot mondani rá? -
lautnermark
aktív tag
válasz lautnermark #50064 üzenetére
Mondjuk ez 2000-től van, de hátha, kérdezd meg:
http://pitoncaraudio.hu/radio-hangszoro-keretek/nissan/mecatron-572231.html -
Khaosz55
addikt
Különben 50-60K körül milyen első szettet néznétek kocsiba ? Ha nem a Hivi lesz akkor mást kell néznem.
Nem szeretnék üvegvágó magasokat hanem inkább részletgazdagot. Pl a Rainbow SL-C6.2-t néztem ki. Persze más javaslatok is jöhetnek.
A másik meg kifejezetten zárt ládára 2x25-ös (vagy esetleg302-as) mély kellene RMS 250-300W környékén. Az a helyzet, hogy ami reflexre és zártra is jó az inkább reflexnek való és zárt esetében alsó tartományban nagyot esik és nem lesz egyenletes..
-
sonny007
tag
válasz lautnermark #50064 üzenetére
Megpróbálok itthon kutatni valami 16cm-es hangszórót hátha az jó lenne bele.
Csak a kosár résztől félek, hogy nem fér bele. Beépítő keretet úgyis kell készíteni hozzá, mert az ajtót nem akarom szétfurkálni. Ha a 16cm-es nem fér bele, marad a kisebb.. -
sonny007
tag
válasz lautnermark #50069 üzenetére
Áhh neten találtam méreteket róla.
Speaker dimentions - 153mm wide by 100mm high (6"x4")
Akkor ide a 16cm-es hangszóró úgy néz ki nem fér bele.
szerk.:
9x15cm-es lenne jó bele.
vagy kör alakúból gondolom a 13cm-es.Az autó amibe kellene nem az enyém, én csak hangszóró keresésben segít kezek
[ Szerkesztve ]
-
Ragadozó
Ármester
válasz sonny007 #50067 üzenetére
Lehet, hogy inkább egy 13-as fog elférni benne, egy fa kerettel például...mindenképp meg kell nézni a mélységet is, mert a jobb hangsugárzókon azért jókora mágnes van, ami az üveg mozgását akadályozhatja, ha nem figyelsz a beszereléssel és a mérettel...
Mozgó autójavító szolgálat - autóvillamosság, autószerelés
-
sonny007
tag
-
sonny007
tag
válasz lautnermark #50074 üzenetére
Az 50mm mélységet a gyári hangszóróról mértem le.
De lehet akkor az lesz a legjobb megoldás mélység gyanánt, hogy a ajtótól lemérem milyen messze van az ablak letekert állapotban és ahhoz mérten nézem.Bár nem kell eget verő hangzás. Csak a gyári hangszórók megadták magukat és azok helyére kellene egy pár.
-
dave0825
őstag
Üdv.
Az miért van szerintetek, hogy a rádióba ami bemegy csatlakozó, azon a piros és sárga vezeték át van hidalva? Megvettem az itt ajánlott Kenwood KMM-122Y fejegységet, és kérdeztem egyik haveromtól, hogy hogy kell megcsinálni úgy, hogy ha kiveszem a kulcsot, lekapcsoljon a rádió, és ő mondta, hogy a piros és sárga vezetékeket kell megcserélni. Mondta, hogy elvileg könnyű, mert ezt a 2-t direkt csatlakozóval csináljak, hogy csak át kelljen dugni egyiket a másikba. Kipróbáltam, úgy se kapcsol ki, és akkor néztem, hogy a gyári csatlakozón az előző tulaj a piros vastag vezetéket áthúzta a sárga helyére egy másik vezetékkel (gondolom nem gyárilag van így, mert szigszalaggal van betekerve). Miért csinálhatták ezt, és hogy lehet máshogy megoldani, amit szerettem volna? Egyébként ha szétszedtem az összekötést, tehát a rádió sárga vezetékére nem ment a vastag pirosról ez a vezeték, akkor nem is működött a rádió.
Röviden: most a rádió sárga és piros vezetékére ugyanaz a vastag piros van kötve, és nem kapcsol ki, ha kiveszem a kulcsot.Huawei P30 // Suzuki DL650XT '15 <-- Kawasaki Z750 '07 <-- Aprilia RS 125 '99
-
sonny007
tag
válasz lautnermark #50079 üzenetére
Az nem játszik.
-
kacsa7
őstag
válasz dave0825 #50078 üzenetére
Az egyik szál az állandó pozitív, a másik a gyújtás utáni pozitív. Ha nem maradnak meg a beállítások, akkor kell megcserélni a sárgát és a pirosat, de attól még ugyanúgy csak gyújtás ráadás után kapcsol be. Pont úgy lehet kulcs nélkül, tehát gyújtás ráadás nélkül bekapcsolni, ahogy nálad most van, hogy mindkét szál, tehát a sárga és a piros is az állandó pozitív szálra(piros) van kötve az ISO csatiban.
-
kacsa7
őstag
válasz lautnermark #50080 üzenetére
Van olyan fej, aminél nincs szétszedhető csatlakozás, vagy csak annyi van, hogy meg tudod cserélni a kettőt. A normálisabb fejeknél van már Y-al megoldva, hogy tudod simán kötni állandóra is.
-
dave0825
őstag
válasz lautnermark #50080 üzenetére
Hát a gyári váltakozó az 3 egymásra épített 2 soros csatlakozó, és abból a régi rádióba is, és az újba is csak 2 ment/megy bele, de adtak ilyen 20 centis átalakítót, mert az új rádióba már kicsi megy, és ezen az átalakítón van ilyen saru a piroson és a sárgán is. A nagy gyári csatlakozó előtt csak vezetékek vannak, de az biztos gyári, mert körbe van tekerve arra befelé valami szigeteléssel (vagy csak összefogja a kábeleket, mindegy).
kacsa7: akkor csak akkor kapcsolt volna be, ha ráadom a gyújtást? Azt nem szeretném, azt viszont igen, hogy kikapcsoljon, ha kiveszem a kulcsot (de visszakapcsolni vissza lehessen!). Egyébként apámnak is így van a kocsijában, max megkérdem majd tőle, hogy kötötte be.
[ Szerkesztve ]
Huawei P30 // Suzuki DL650XT '15 <-- Kawasaki Z750 '07 <-- Aprilia RS 125 '99
-
Ragadozó
Ármester
válasz dave0825 #50078 üzenetére
Sárga a 30-as pont (állandó), a piros a kapcsolt...
Van aki úgy kéri, hogy ne kulcsról menjen fejegység, vagy régi autók némelyike nem is tudja.
Azért teszik bonthatóvá, mert némely autó gyártó a két betápot megcseréli a csatlakozóban...
Az autóban multiméterrel vagy próbalámpával egyszerűen megtalálható a két táp...egy kis ügyességgel te is át tudod kötni, vagy egy villamosságis fillérekért megcsinálja...
[ Szerkesztve ]
Mozgó autójavító szolgálat - autóvillamosság, autószerelés
-
dave0825
őstag
válasz Ragadozó #50085 üzenetére
Az autóból csak egy vastag piros jön ki, citromsárgát nem találtam lógni sehol, amit ez az átkötés helyettesítene, de akkor megnézem jobban.
Egyébként így néz ki az egész (a szaggatottal jelölt vezeték az már a rádióhoz kapott csatlakozócsomag, aminek egyik végén kis csatlakozó van, ami a rádióba megy, a másik végén pedig egy nagy, ami az autóból kijövő gyári nagy csatlakozóba megy bele). Ja, egyébként a színeket ne nézzétek, csak jelölgettem össze-vissza, a sárga és a piros csak, ami számít, azok így vannak a valóságban is, a többi csak random szín, és darabszám.
Tehát akkor az a lényeg, hogy a pirosra kell keresnem egy szálat, ami a gyújtásról jön? A sárgára pedig a mostani vastag állandó pozitívot kell kötnöm? És akkor ha leveszem a gyújtást, még nem kapcsol ki, csak ha kiveszem a kulcsot, de visszakapcsolni vissza tudom utána akkor is, ha már nincs benne a kulcs?
[ Szerkesztve ]
Huawei P30 // Suzuki DL650XT '15 <-- Kawasaki Z750 '07 <-- Aprilia RS 125 '99
-
LógaGéza
addikt
Alpine UTE-92BT? Még mindig senkinek semmi?
"Go to work, get married, have some kids, pay your taxes, pay your bills, watch your tv, follow fashion, act normal, obey the law, and repeat after me: I AM FREE"
-
Ragadozó
Ármester
válasz dave0825 #50086 üzenetére
az autóban teljesen más a szín jelölés(minden autógyártónál más és más), oda kell a próba lámpa...
amit írtam színeket az rádió csatlakozója.. de kép alapján vágd el az átkötést és szigeteld le...de jó eséllyel nincs a kocsiban acc alatt áram, emiatt kötötték át...lehet biztosítékot is kell cserélni.[ Szerkesztve ]
Mozgó autójavító szolgálat - autóvillamosság, autószerelés
-
szekra
őstag
válasz lautnermark #50061 üzenetére
Köszi! Egyelőre akkor dobom ezt a 2 din-es multimédia fejegységet, nem hiányzik, hogy törjék a kocsit miatta. Más: ezt néztem ki, ajánlott modell? Igazából egyelőre fejegységet veszek, később szeretnék első szettet és majd erősítőt. Ez a fejegység magában jobban meghajtja a gyári hangszórókat? (VW Polo IV 2003-as).
Vagy esetleg más alternatíva? Bluetooth kihangosítás és telefonkezelés, valamint a piros világítás a legfontosabb. Illetve természetesen egy jobb teljesítmény.
[ Szerkesztve ]
-
szekra
őstag
válasz lautnermark #50091 üzenetére
Mármint a gyári hangszórókból nem lehet többet kihozni ugye? Ezt néztem ki előre.
[ Szerkesztve ]
-
szekra
őstag
válasz lautnermark #50095 üzenetére
Hangminőséget, részletesebb hangzást, kicsit több mélyet. Nem bömböltetni akarom az autót az utcán.
-
lautnermark
aktív tag
-
szekra
őstag
válasz lautnermark #50097 üzenetére
Rendben, köszönöm, beleásom magam a dologba. Lehet majd még jövök kérdezni.
[ Szerkesztve ]
-
dave0825
őstag
válasz lautnermark #50089 üzenetére
Tényleg, bocs, most kérdeztem rá, csak akkor tudod utána visszakapcsolni, ha bedugod a kulcsot, gyújtást adsz, leveszed, akkor már be lehet, de ha kiveszed a kulcsot, akkor már nem. Rosszul emlékeztem.
(#50088) Ragadozó: Már végképp nem értem, mit kéne csinálnom. Ha leveszem az átkötést, be sem kapcsol a rádió. Ha arra válaszolsz, hogy az-e a lényeg, hogy a sárgára állandó pozitív, a pirosra pedig a gyújtásadás utáni pozitív kell, akkor már megoldom. Mondjuk a kulcsnak 4 állása van: bedugom (1.: alapállás), 2. állásban nem látok semmi változást, 3.-ban világít a műszerfal, meg indul el a fűtés, meg minden (gyújtás), 4. állás meg már az indítás. Vagy lehetséges, hogy a 2. állás áramát kellene megkeresnem, és azt kötnöm a pirosra? Viszont akkor ha elfordítom balra, tehát leveszem teljesen a gyújtást (1. állásra), de még nem veszem ki a kulcsot, akkor is még szólna a rádió?
Huawei P30 // Suzuki DL650XT '15 <-- Kawasaki Z750 '07 <-- Aprilia RS 125 '99
Új hozzászólás Aktív témák
● A topikban TILOS hirdetni!
● Az összefoglaló elolvasása kötelező, a legtöbb kérdésre választ kapsz.
● Az összefoglalóban megtalálható kérdésekre NEM válaszolunk.
- Futás, futópályák
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Windows 11
- Politika
- GoPro Topic
- A Watch7-tel debütálhat a Samsung vércukormérője
- Yettel topik
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- További aktív témák...
- LG NanoCell 55NANO766QA Halvány píxel csík
- Philips 58PUS8545/12 1 ÉV GARANCIA Játék üzemmód
- Tyű-ha! HP EliteBook 850 G7 Fémházas Szuper Strapabíró Laptop 15,6" -65% i7-10610U 32/512 FHD HUN
- Bomba ár! HP EliteBook 840 G5 - i5-8G I 8GB I 128GB SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W10 I Gari!
- The Last of Us Part I Ps5